Vesivahinkoa oli kuivatellut pörssisähköllä.2000 euroa jaettuna 0,30 euroa/kWh = 6667 kWh
Eihän tuo ole kuin normaalin rintamamiestalon sähkönkulutus.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Vesivahinkoa oli kuivatellut pörssisähköllä.2000 euroa jaettuna 0,30 euroa/kWh = 6667 kWh
Eihän tuo ole kuin normaalin rintamamiestalon sähkönkulutus.
Se on painotettu keskihintaVoi ristus!!!, joulukuun sähkölasku 890€ ,pörssisähköllä tottakai. Energiamaksu laskulla 26,65snt/KWh. Kun katselen hintatietoja pörssisähköstä joulukuulta niin keskihinta näyttäisi olevan paljon edullisempi. Mites tuo hinta mahtaa laskulle muodostua? Olenko saunonut juuri kalleimpina tunteina?
Pörssisähkö sopparin tuomat säästöt sulivat tuossa kuukauden aikana niin jatkossa mennään hetki kiinteällä hinnalla...
Onko kaikilla pörssisähköläisillä saman suuntainen vai mahtaako toimittaja arpoa hinnan?Se on painotettu keskihinta
itsellä 6/23 saakka noin 5.15c. 0€/kk . toiv siihen mennessä halpenis
Kiitos jälleen kerran erittäin informatiivisesta viestistä. Samaan olisi voinut myös esim. kertoa onko vessassa mikä Idon malli käytössä. Nollapostaukset kyllä lämmittää aina mieltä, kun joku on joskus jossain kohtaa tehnyt jonkun sopparin jollain hinnalla, jolla ei ole paskaakaan väliä nykytilanteessa ja nykyhetkessä.
poraajat joutuu kovilleKiitos jälleen kerran erittäin informatiivisesta viestistä. Samaan olisi voinut myös esim. kertoa onko vessassa mikä Idon malli käytössä. Nollapostaukset kyllä lämmittää aina mieltä, kun joku on joskus jossain kohtaa tehnyt jonkun sopparin jollain hinnalla, jolla ei ole paskaakaan väliä nykytilanteessa ja nykyhetkessä.
Aina tuo sama itku. Edelleen ihan yhtä lailla tähän keskusteluun kuuluu aiemmin tehdyt sopimukset ja sähkön hinnan yleinen kehitys, kuin nyt tai tulevaisuudessa myyntiin tulrvat sopparit.Kiitos jälleen kerran erittäin informatiivisesta viestistä. Samaan olisi voinut myös esim. kertoa onko vessassa mikä Idon malli käytössä. Nollapostaukset kyllä lämmittää aina mieltä, kun joku on joskus jossain kohtaa tehnyt jonkun sopparin jollain hinnalla, jolla ei ole paskaakaan väliä nykytilanteessa ja nykyhetkessä.
Taisin jo kirjoitella tänne pari päivää sitten, mutta laitetaan uudelleen - Itse tein keväällä 2020 3-vuotisen määräaikaisen sopparin Väreen kanssa hintaan 4,06c/kWh ja 0€/kk -maksu.Kiitos jälleen kerran erittäin informatiivisesta viestistä. Samaan olisi voinut myös esim. kertoa onko vessassa mikä Idon malli käytössä. Nollapostaukset kyllä lämmittää aina mieltä, kun joku on joskus jossain kohtaa tehnyt jonkun sopparin jollain hinnalla, jolla ei ole paskaakaan väliä nykytilanteessa ja nykyhetkessä.
Joko niin tai sitten leijuminen omalla kivikaudella sovitulla sähkösopparilla ei tuo mitään uutta keskusteluun.Taisin jo kirjoitella tänne pari päivää sitten, mutta laitetaan uudelleen - Itse tein keväällä 2020 3-vuotisen määräaikaisen sopparin Väreen kanssa hintaan 4,06c/kWh ja 0€/kk -maksu.
Vielä siis reilu vuosi jäljellä ja joskus loppuvuodesta pitää alkaa seurailemaan tarkemmin minkälaisia sopimuksia on tyrkyllä. Tod.näk. menee kuitenkin kevääseen/kesään 2023 ennenkuin tartun taas seuraavaan määräaikaseen sopimukseen. Oletus kuitenkin on, että ei likimainkaan pääse noihin 4c/kWh -hintoihin, mutta toivottavasti nyt edes jonnekin kuuden sentin kieppeille.
ps. näkyy olevan osa käyttäjistä aika herkällä täällä Liekö se spottisähkösoppari ja viimeisin iso sähkölasku mikä niin harmittaa
Ei sitä arvota vaan se lasketaan.Onko kaikilla pörssisähköläisillä saman suuntainen vai mahtaako toimittaja arpoa hinnan?
Ei sitä arvota vaan se lasketaan.
Tutustu aiheeseen vaikka täällä: Painotettu keskiarvo – Wikipedia
...ja mieti, että se yksilöllonen painokerroin on se sinun kulutuksesi.
Jos sähkölaskulla halutaan esittää yksi luku sähkön hinnalle, niin kyllä silloin mitatulla kulutuksella painotettu keskiarvo pörssihinnoista on se oikea lukema.Tai modernilla sähkömittarilla maksetaan todellista tuntitasoista hintaa todellisen käytön mukaan. Ei mitään keskiarvoja, painotettuja tai ei.
Onko kaikilla pörssisähköläisillä saman suuntainen vai mahtaako toimittaja arpoa hinnan?
Nyt kuulostaa pahasti siltä, että on ostettu tuote mitä ei ole ymmärretty alkuunkaan.
Sinun pörssisähköhintasi muodostuu niin, että otetaan joka tunnille sinun sen tunnin kulutus ja kerrotaan se sen tunnin pörssisähköhinnalla (+toimittajan marginaalilla). Kuukauden keskihinta siitä tulee sitten laskemalla nämä kaikki yhteen kuukauden tunneilta. Jokaikisellä käyttäjällä kuukauden keskihinnaksi tulee eri lukema, koska joka käyttöpaikan kulutusprofiili on erilainen.
Kyllä ostaessa oli hyvä tuntemus ja kokemuksia kertynyt vuosien aikana. On sitten varmaan joulukuussa käytetty eniten sähköä kovimman tuntihinnan hetkinä. Vähän kyllä silti kyrpii keskihinta kun katselee joulukuun hintavaihteluita.Nyt kuulostaa pahasti siltä, että on ostettu tuote mitä ei ole ymmärretty alkuunkaan.
Sinun pörssisähköhintasi muodostuu niin, että otetaan joka tunnille sinun sen tunnin kulutus ja kerrotaan se sen tunnin pörssisähköhinnalla (+toimittajan marginaalilla). Kuukauden keskihinta siitä tulee sitten laskemalla nämä kaikki yhteen kuukauden tunneilta. Jokaikisellä käyttäjällä kuukauden keskihinnaksi tulee eri lukema, koska joka käyttöpaikan kulutusprofiili on erilainen.
Voi ristus!!!, joulukuun sähkölasku 890€ ,pörssisähköllä tottakai. Energiamaksu laskulla 26,65snt/KWh. Kun katselen hintatietoja pörssisähköstä joulukuulta niin keskihinta näyttäisi olevan paljon edullisempi. Mites tuo hinta mahtaa laskulle muodostua? Olenko saunonut juuri kalleimpina tunteina?
Pörssisähkö sopparin tuomat säästöt sulivat tuossa kuukauden aikana niin jatkossa mennään hetki kiinteällä hinnalla...
Eiköhän ne pääsääntöisesti seuraavan kalenterikuukauden aikana tule. Voit olla varma siitä, etteivät he sinua unohdaKuinka kauan noilla sähköfirmoilla kestää hautoa laskuja? Mulla oli siis suurimman osan joulukuusta Tampereen sähkölaitokselta, ja sitten tammikuusta siirryin tuolle Kokkolanenergialle. Mulla ei ole vieläkään tullut joulukuun laskua?
Eiköhän ne pääsääntöisesti seuraavan kalenterikuukauden aikana tule. Voit olla varma siitä, etteivät he sinua unohda
Sähköfirmoilla on huutava pula mustesteesta. Laskut on kasvaneet niin isoksi että maailman musteentuotanto ei tahdo pysyä mukana. /OTKuinka kauan noilla sähköfirmoilla kestää hautoa laskuja? Mulla oli siis suurimman osan joulukuusta Tampereen sähkölaitokselta, ja sitten tammikuusta siirryin tuolle Kokkolanenergialle. Mulla ei ole vieläkään tullut joulukuun laskua?
Jos sähkölaskulla halutaan esittää yksi luku sähkön hinnalle, niin kyllä silloin mitatulla kulutuksella painotettu keskiarvo pörssihinnoista on se oikea lukema.
Ai pahus, itse vaihdoin sopparin tuonne.Tampereen sähkölaitos aikoinaan (siitäkin jo yli 10 vuotta) melkein "unohti" kun oli ongelmia laskutuksen kanssa. Itse taisin saada noin vuoden sähkömyynti- ja siirtolaskut kerralla - tosin maksuaikaa sai sovittua aika hyvin: Tuhansille virheellisiä sähkölaskuja & Sähkölaskutus vihdoin ajan tasalla
Sähköfirmoilla on huutava pula mustesteesta. Laskut on kasvaneet niin isoksi että maailman musteentuotanto ei tahdo pysyä mukana. /OT
Ai pahus, itse vaihdoin sopparin tuonne.
Ulkomuistista sanoisin että 6 viikkoa aikaa lähettää lasku. Toisaalta lähettävät varmasti myöhemminkin koska eihän asiakkaat niitä ehtoja tiedä...Kuinka kauan noilla sähköfirmoilla kestää hautoa laskuja? Mulla oli siis suurimman osan joulukuusta Tampereen sähkölaitokselta, ja sitten tammikuusta siirryin tuolle Kokkolanenergialle. Mulla ei ole vieläkään tullut joulukuun laskua?
Riippuu täysin laskutusvälistä.Tuo oli yli 10-vuotta sitten, ei Tampereen sähkölaitoksella sen jälkeen ole ollut ongelmia laskutuksen kanssa.
Ulkomuistista sanoisin että 6 viikkoa aikaa lähettää lasku. Toisaalta lähettävät varmasti myöhemminkin koska eihän asiakkaat niitä ehtoja tiedä...
Minulla oli tuo tilanne Vattenfallin kanssa aikoinaan."Laskut on lähetettävä kuluttajalle niin, että laskun lähettämisen ja eräpäivän välille jää vähintään kaksi viikkoa aikaa. Perustellusta syystä tämä aika voi poikkeuksellisesti olla lyhyempi. Esimerkiksi matkojen ns. äkkilähdöissä laskun maksamiselle nopealla aikataululla on asianmukainen syy."
Toki ainahan voi soittaa ja kysyä että miksei lasku ole tullut, ja saisko sen vaikka samantien sähköpostiin...
Missä tuo 6 viikkoa on määrätty? Yleisenä käytäntönä on että tavaran toimittamisesta on 3 vuotta aikaa laskuttaa: Velan vanhentuminen – Kilpailu- ja kuluttajavirasto . Eihän se tietty taatusti hurraahuutoja herätä jos lasku tulee vaikka parin vuoden odottelun jälkeen, mutta maksettava se vaan on.Ulkomuistista sanoisin että 6 viikkoa aikaa lähettää lasku. Toisaalta lähettävät varmasti myöhemminkin koska eihän asiakkaat niitä ehtoja tiedä...
Hämärin laskutusväli johon itse tärmäsin oli Loisteella ~10 vuotta sitten. Lasku tuli kk:n välein mutta vain jos summa oli yli 100eur. Alle satasen laskuja eivät lähetelleet vaan odottelivat sitten että tulee riittävästi laskutettavaa.Kuinka kauan noilla sähköfirmoilla kestää hautoa laskuja? Mulla oli siis suurimman osan joulukuusta Tampereen sähkölaitokselta, ja sitten tammikuusta siirryin tuolle Kokkolanenergialle. Mulla ei ole vieläkään tullut joulukuun laskua?
Minulla on 4.98c ja 0€/kk.Aina tuo sama itku. Edelleen ihan yhtä lailla tähän keskusteluun kuuluu aiemmin tehdyt sopimukset ja sähkön hinnan yleinen kehitys, kuin nyt tai tulevaisuudessa myyntiin tulrvat sopparit.
Minulla on 4.98c ja 0€/kk.
Mua huolestutti tuossa se että jos posti hukkaisi tuon laskun, että olisinko mä silloin velvollinen maksamaan jotain mahdollisia viivästysmaksuja.
Täälläkin hymyilytti kun Helen lähettelee kuukauden välein tarjouksia toinen toistaan korkeammista hinnoista 2v määräaikaisella. En ole ottamassa, tyhmiltä rahat pois. Oma määräaikainen on myös katkolla 31.3. jälkeen ja ajattelin sinnitellä pari kuukautta toistaiseksi voimassaolevalla. Keväällä ja alkukesästä halpenee aina. Kulutus on niin pientä ettei ylimääräinen kymppi tai kaksi tunnu sähkölaskussa jos hinta nousee 4snt/0e/kk --> 5-6snt/0e/kk joten voisi ottaa tuollaiseen hintaan vuoden määräaikaisen ja katsoa sitten uudelleen. Uskon että 2023 ollaan palattu takaisin alle 5snt tasolle.Aika räjähdysmäisesti nousee hinta, ainakin mitä Helen tarjoaa automaattisesti jatkoksi. Oma soppari loppuu 31.3 ja joulukuussa tuli jatko tarjous 6,65+3€/kk nyt tuli toinen tarjous 9,68+3€/kk. Molemmat 2v määräaikaisia. Toivotaan, että suunta vielä vaihtuisi ennen nykyisen loppumista ja saisi vähän halvemmalla jonkun toistaiseksi voimassa olevan.
Nivokselta olisit saanut vielä halvemmalla toistaiseks voimassaolevan.Nykyinen 2v halpa soppari päättyy 3.02 ja etsin halvimman mahdollisen toistaiseksi voimassa olevan. Löytyi Vattenfallilta 10.34 kWh + 3.98 e/kk. Sähkön hinta yli tuplaantuu, mutta ei voi mitään. Spot-sopimuksetkin kävi mielessä, mutta en nyt "uskaltanut" sellaista ottaa.
Nivokselta olisit saanut vielä halvemmalla toistaiseks voimassaolevan.
Nivoksen sähkönmyyntiliiketoiminta (kuluttajille) siirtyy Fortumille 1.2. alkaen.
Nivoksen sähkönmyyntiliiketoiminta siirtyy Fortumille 1.2. alkaen. Tämän johdosta emme Nivoksella tee enää uusia sähkösopimuksia.www.nivos.fi
On edullisempi. Tässä toistaiseksi voimassaoleva:No juu, hieman halvemmalla saisi tuolta. Itselle oli tuntematon yhtiö tuo Nivos, niin tuli ohitettua heidän tarjoukset. Uuden sopimuksen aloitus menisi heidän kautta vielä kauemmas
"Sopimuksen aloitusajankohta voi ruuhkasta johtuen olla aikaisintaan 21 päivää sopimuksen tekohetkestä."
[EDIT]
Onko sittenkään edes edullisempi "Kulutusmaksu alk. 1.2.2022: talviarkipäivä 11,09 snt/kWh ja muu aika 9,23 snt/kWh"
Mittaustapa | Yleissähkö |
Perusmaksu | 3,95 €/kk |
Kulutusmaksu | 7,59 snt/kWh |
Kulutusmaksu alk. 1.2.2022 | 9,89 snt/kWh |