Sähkökatkoihin varautuminen

Onko kenelläkään kokemuksia Dual Fuel aggregaateista?

Ne toimii bensan lisäksi myös nestekaasulla, sillä ainakin olisi pitkä säilyvyys.
En usko, että kannattaa kikkailla tuollaisella etenkin jos hinta monin kertainen diesel agregaattiin verrattuna. Metallinen WW2 design 20l kanisteri näytti kustantavan IKH:lla rapiat pari kymppiä. Se täyteen dieseliä ja se säilyy vuosia. Mulla aggregaatti lähti ekalla vedolla käyntiin kun testasin ja dieselit varmaan 10 vuotta vanhaa.

Itse olen jo päätöksen tehnyt pienen aggregaatin hankinnasta. Koneella, joka tuottaa 2kw jatkuvaa virtaa, voisi käyttää esim. rakennuslämmitintä (2kw) tai vaikka induktiolevyä (2kw). Lisänä tietysti akkujen lataukset valaisimiin ja muihin laitteisiin.
Vaikea vain päättää minkä mallin ottaisi. Joku Honda/Yamaha varmasti paras valinta, mutta pelkästään varalle tulevaan laitteeseen ei huvittaisi yli tonnia sijoittaa.
Joku Kiinan ihme varmaan laitettava tilaukseen kun tulee sopiva tarjous eteen. Öljyt moottoriin ja Nesteen pienkonebensat tankkiin ja koekäyttö. En tiedä montako vuotta pienkonebensat säilyy, äkkiähän tuosta tankin ja kaasuttimen tyhjentää.
Kannattaa reilusti ylimitoittaa agregaatti kulutukseen nähden. Ikävää jos se sammuu vähän väliä. Eli vähintään tuo 3,2kw vehje tuohon 2kw kulutukseen.

Statistiikka

Viestiketjuista
258 549
Jäsenet
74 257
Uusin jäsen
Kikki_Hiiri

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom