Sähkökatkoihin varautuminen

Onko kenelläkään kokemuksia Dual Fuel aggregaateista?

Ne toimii bensan lisäksi myös nestekaasulla, sillä ainakin olisi pitkä säilyvyys.
En usko, että kannattaa kikkailla tuollaisella etenkin jos hinta monin kertainen diesel agregaattiin verrattuna. Metallinen WW2 design 20l kanisteri näytti kustantavan IKH:lla rapiat pari kymppiä. Se täyteen dieseliä ja se säilyy vuosia. Mulla aggregaatti lähti ekalla vedolla käyntiin kun testasin ja dieselit varmaan 10 vuotta vanhaa.

Itse olen jo päätöksen tehnyt pienen aggregaatin hankinnasta. Koneella, joka tuottaa 2kw jatkuvaa virtaa, voisi käyttää esim. rakennuslämmitintä (2kw) tai vaikka induktiolevyä (2kw). Lisänä tietysti akkujen lataukset valaisimiin ja muihin laitteisiin.
Vaikea vain päättää minkä mallin ottaisi. Joku Honda/Yamaha varmasti paras valinta, mutta pelkästään varalle tulevaan laitteeseen ei huvittaisi yli tonnia sijoittaa.
Joku Kiinan ihme varmaan laitettava tilaukseen kun tulee sopiva tarjous eteen. Öljyt moottoriin ja Nesteen pienkonebensat tankkiin ja koekäyttö. En tiedä montako vuotta pienkonebensat säilyy, äkkiähän tuosta tankin ja kaasuttimen tyhjentää.
Kannattaa reilusti ylimitoittaa agregaatti kulutukseen nähden. Ikävää jos se sammuu vähän väliä. Eli vähintään tuo 3,2kw vehje tuohon 2kw kulutukseen.

En usko, että kannattaa kikkailla tuollaisella etenkin jos hinta monin kertainen diesel agregaattiin verrattuna. Metallinen WW2 design 20l kanisteri näytti kustantavan IKH:lla rapiat pari kymppiä. Se täyteen dieseliä ja se säilyy vuosia. Mulla aggregaatti lähti ekalla vedolla käyntiin kun testasin ja dieselit varmaan 10 vuotta vanhaa.
Joku 10v vanha diesel säilyy, ei nykyinen jossa on biosotkua seassa.
Toki kunnon tiiviissä täydessä säiliössä paremmin, mutta itselllä ei muovisessa kannussa vuoden ollut diesel tullut pihalle, kun huolella ravistelemalla limaisina klimppeinä, kun oli vähän dieselbakteeri alkanut kasvamaan...

Mulla on autossa 1.5kw invertteri, sillä saa pakolliset sähköt, jos pidempi katko.

Joku 10v vanha diesel säilyy, ei nykyinen jossa on biosotkua seassa.
Toki kunnon tiiviissä täydessä säiliössä paremmin, mutta itselllä ei muovisessa kannussa vuoden ollut diesel tullut pihalle, kun huolella ravistelemalla limaisina klimppeinä, kun oli vähän dieselbakteeri alkanut kasvamaan...
Tuotteissa on ainakin takavuosina ollut eroja. Esimerkiksi talvilaatuinen MPÖ ei välttämättä sisällä tätä moskaa. Tuotetiedotkin ovat vajaita vaikka niitä yrittäisi etsiä, mutta jos nyt pitäisi erikseen huoltoasemalta aggregaattia varten hakea polttoainetta, niin ottaisin talvilaadun pöötä. Se ei ainakaan ole farmisäiliössä osoittanut vanhenemisen merkkejä.

Statistiikka

Viestiketjuista
258 610
Jäsenet
74 265
Uusin jäsen
NiuNau

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom