Itsellä UPS:ista (700VA/420W) kyykkäs alkuperäinen akku. Vaihdoin sen tilalle AGM akun. Auton akun. Sen kanssa aiempi 20-40 min akunkesto on parantunut melko perhanasti. Alkuperäinen akku oli joku 7Ah nurkissa oleva lyijyhyytelöakku tms. Toi auton akku on 65Ah tms.
Oma UPS:ini seuraa sen akun jännitteen tilaa ja sen pohjalta sitten päättää milloin "virta loppuu", kun akun jännite laskee tarpeeksi alas. Tuolla kapasiteetilla siinä sitten kestääkin pidempi tovi, että jännitteen taso laskee.. Olisko ollut nyt jonkun 2 vuotta ajossa toi auton akku tässä käytössä. Tästä ei nyt ole tullut mitään ongelmaa UPS:n BMS:lle hoitaa tuota akua tarpeeksi latautuneeksi. Toki lisäsin sen akun järjestelmään 12,60V asti ladattuna. Eli en laittanut UPS:ia lataamaan akkua alle 12V jännitteisestä ylös. Se on testaamatta tuossa yhdistelmässä, myönnetään se tähän samaan puhtiin.
Minulla toi UPS kuorma on noin 100-200W nurkissa. Joten tuon 420W pitäisi pyöritellä sitä tosiaan sen +20min vakio akulla. Tarkista jollain pistorasian kulutusmittarilla paljonko sinulla sitä sähköä kuluu noissa laitteissa, jotta riittäähän tuon UPS:in invertteriteho sille kuormalle... Sitten valkkaa vaan sopivan autonakun kasvattamaan kapasiteettia ja askartelee siihen tarpeeksi tukevat johdot kiinni.