Sinänsä niin pitkään kun lentopolttoaine on halvemaa kuin sähkö, ei sähkölentokoneita tulla näkemään kaupallisessa käytössä, eikä mikään poltiittinen voima ole niin vahva että tuo tilanne olisi muuttumassa.
Kaikki maasta kaivettavat resurssit loppuvat joskus tai niiden hyödyntäminen tulee liian kalliiksi. Samalla paskotaan saasteilla ympäristö, ei noita sieltä kuopista osata millään tavalla ekologisesti haalia
Muokataan nyt omaa viestiä sen verran, että akuilla ja akkuteknologialla on oma paikkansa. Mutta oma mielipide on, että se ei ole kestävää kehitystä, eikä akkukäyttöiset lentokoneet varmaan koskaan tule olemaan "mainstreamia". Siksi olisi aiheellista kehittää muitakin teknologioita, sellaisia jotka ovat mahdollisimman ympäristöystävälliä - näistä vety polttoaineena on todella lupaava
Heh, no kaikkihan se maasta kaivetaan, noissa akunvalmistusmateriaaleissa on edes se hyvä puoli että ne eivät ole kertakäyttöisiä, toisin kuin nykymalli jossa maasta kaivetaan aikanaan mädäntynyttä metsää ja poltetaan se.
Vedyn suurin ongelmahan on se että se on hieno aine vain teoriassa, kun unohdetaan kaikki käytännön seikat.
Se ei esimerkiksi käytännössä ole oikeastaan sen kevyempi vaihtoehto kuin akkukaan. Itse vetyhän on mielettömän kevyttä, eli harvaa, jonka takia se pitää varastoida lentokoneeseen ihan järjettömässä paineessa, josta seuraa se oikeastaan missä tahansa lento-onnettomuudessa säiliö väistämättä hajoaa jolloin voidaan lakata laskemasta selviytyneiden määrää.. Jonka lisäksi se käytännössä vielä väistämättä syttyy palamaan.
Lisäksi vety on helvetin kallista. Tai tietysti onhan sitä halpaakin vetyä, sitä saa helposti maakaasusta, mutta vielä halvempaa helpompaa se on polttaa sellaisenaan maakaasuna. Jos tehdään puhdasta vetyä sähköllä tullaan tuohon hinta ongelmaan. Se on käytännössä siis luokkaa 5x kalliimpaa kuin sähkö, jolloin sähkön käyttö on aina edullisempaa sellaisenaan, mikäli kyse ei ole vähä/kertakäyttöisestä tarpeesta, jossa käyttölaiteen malmistuskustannus esittää pääosaa kuluista.
Lopuksi lentoliikenne edustaa maailmanlaajuisesti hyvin pientä osaa kokonaispäästöistä, mutta on se paikka jossa energian tuottaminen polttamalla on kaikkein järkevin tapa tehdä voimaa. Oikeastaan mikä tahansa muu energiaintensiivinen toiminta on järkevämpää siirtää ensin pois hiilen polttamisesta.