- Liittynyt
- 08.11.2019
- Viestejä
- 1 145
Miksi tarvittaisin yhtä uutta enempää...jos molemmilla lennettään edelleen ?Ja nyt pitäisi avata 20 uutta, siten että nousu-tai laskuradat eivät risteä. Paljonkohan maksaisi?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Miksi tarvittaisin yhtä uutta enempää...jos molemmilla lennettään edelleen ?Ja nyt pitäisi avata 20 uutta, siten että nousu-tai laskuradat eivät risteä. Paljonkohan maksaisi?
Jotta voidaan käsitellä noita sun 30 paikkaisia koneita riittävä määrä.Miksi tarvittaisin yhtä uutta enempää...jos molemmilla lennettään edelleen ?
Jos niitä on vaikka 10 kpl ?Jotta voidaan käsitellä noita sun 30 paikkaisia koneita riittävä määrä.
Luulin että nää olis korvannu olemassaolevaa matkustajaliikennettä, sen sijaan että kyse on jostain miljardööriharrastuksesta. Ketjun nimikin implikoi matkustajalentokoneita, eikä harrastekoneita.Jos niitä on vaikka 10 kpl ?
600 km/t luotijunahan olisi nopeampi.
Ja tuo ei muuta mitenkään sitä, mitä mä sanoin. Jos koneen kapasiteetti kantaa väkeä on vain 30 matkustajaa, ei ole mitenkään järkevää tehdä mitään 40 metrin kärkivälillä varustettua konetta.
...
Itsekkin tässä aamukahvia juodessa haaveilen lomamatkasta niin nelisensataa näyttäisi maksavan nuo lennot, voishan sen toteuttaa myös kuten autoliikkeet hoitavat joskus siirtoajoja eli asiakas vie auton Turusta Helsinkiin ja saa täten ajosuoritetta vastaan ilmaisen matkan, säästää junalipussa. Niin mikä ettei lentokoneita voisi samaan malliin että helsinki-pariisi välille 4 matkustajaa saa matkan ilmaiseksi matkustaen ohjaamossa. Tälleen varsinaisia pilotteja ei tarvitse ollenkaan ja saadaan valtavat säästöt palkkakustannuksissa.
Maantasolla vois olla semmoset kiskot joissa roikkuva johdonpätkä kulkee, jatkuvasti ladaten lentokonetta! Sit lyhyet vesistönylitykset, hätälaskeutumiset jne. onnistuis koneen omalla pienellä akulla. Kiskot vois asentaa vaikka nykyisten junaratojen viereen/tilalle kun junat muuttuu tarpeettomiksi.Akkuongelma ratkeaa kun lentokoneessa on tarpeeksi pitkä kiinteä sähköjohtokela. En usko, että tämä aiheuttaa käytännön ongelmia. Täytyy vaan ajateela outside the box.
"Reality Check" taisi ottaa sulla hieman luontoon ? No pääasia että pääset hieman jyvälle ja polleus hieman karisee...siitä se alkaa ymmärrys.
Johdinbussi ylösajaisin, voin kuvitella kun Tallinnassa on ajatus lähtenyt.Maantasolla vois olla semmoset kiskot joissa roikkuva johdonpätkä kulkee, jatkuvasti ladaten lentokonetta! Sit lyhyet vesistönylitykset, hätälaskeutumiset jne. onnistuis koneen omalla pienellä akulla. Kiskot vois asentaa vaikka nykyisten junaratojen viereen/tilalle kun junat muuttuu tarpeettomiksi.
Nähdä boksin ulkopuolelle on näemmä erittäin vaikeaa...tarvittaisiin mielikuvitusta....joka perustuu faktoihin...sähkön mahdollisuuksista.
Nyt edetään aikoja milloin olisi aitoa kysyntää aidoille ideoilla millä voisi pienellä paristolla lentää tuhannen kilometriä, ympäristöä missä voisi testailla käytännössä toimivuutta erilaisissa oloissa, ilman raskasta viranomais hyväksyntöjä, missä ei tarvitse riskeera lentäjiä ja matkustajia, ohjaus automatisoitu ja ihmiskuormaa simuloisi erilaiset räjähtävät jutut.Selkeesti jonkun kandeis hakeutua boeingille tai airbussilla pää insinööriksi, alkais lentoala mullistua ja osakkeet kohois taivaaseen, juuri tuollaista ideanikkaria ne on kaivannut jo pitkään ko eivät itse keksi
Raha on sivuseikka ilmastoa ”pelastettaessa”…Ja nyt pitäisi avata 20 uutta, siten että nousu-tai laskuradat eivät risteä. Paljonkohan maksaisi?
Pienestä kaikki alkaa ensin.Luulin että nää olis korvannu olemassaolevaa matkustajaliikennettä, sen sijaan että kyse on jostain miljardööriharrastuksesta. Ketjun nimikin implikoi matkustajalentokoneita, eikä harrastekoneita.
Aivan. Skaalaus on kuitenkin mietittävä aika pitkälle ennen kuin kukaan alkaa rahaa kaatamaan hankkeeseen.Pienestä kaikki alkaa ensin.
Pelästyin jo että tämäkin ketju siirtyy salaisen proton salailuu ja rahoituksen hakuun. No muuten jatkoa vanhoihin.
En nyt kaivannut montako kertaa lentoaluksista aloittaja keskustelua viritellyt.
Taitaa nyky malli olla melkein se että kuski maksaa auton käytöstä.
Mutta voi sitä toki ihmetellä miksi kukaan ei tajua jos liikeidea perustuu siihen että asiakat hankii liikelentolupakirjan ja lennettävät ilmaiseksi asiakkaita. Kannttavuuteen ei kai sekään vielä riittänyt.
Ajatus että mennään raidevauhtia, niin kilpailua taitaa olla raideliikenne, missä taasen niitä asemia on tiheästi, ja energia ei ole ongelma. Kuten tuolla välissä heittelty niin lyhyen matkan ilmailuliikenne on niillä väleillä joissa maatapitkin siirtyminen ei mahdollista, tai hidasta, Helsinki Tallinna, helikopteri kysyntä tainnut hiippua, etä palaverit syöneet tapaamisten tarvetta ja ne siirtymis ajat voi hyödyntää aiempaa monipuolisemmin. Maa, meri liikenteessä.
Suomessa suorille yhteyksille Ruotsiin, keskieurooppaan on johonkin rajaan asti kysyntää, sähköistyminen ei ole itse tarkoitus, hiilipäästöjen osalta kilpailia on nielut, hiilineutraalit polttoaineet.
Siinä sähkölentsikka saa vielä kehittyä että on kilpailukykyinen.
Skaalan molemmat päät on nyt esitelty.Aivan. Skaalaus on kuitenkin mietittävä aika pitkälle ennen kuin kukaan alkaa rahaa kaatamaan hankkeeseen.
Jep. Ja se skaalan paikka jossa tuo teoriassa voisi laskea lentämisen kustannuksia ei ole löydettävissä. Joko koko eurooppa pitää kattaa kiitoradoilla ja joka neljäs ammatti on alepan kassan kuukausipalkalla töitä tekevä lentäjä, tai sitten homma on helvetin kallista harrastelua.Skaalan molemmat päät on nyt esitelty.