Sähköavusteiset polkupyörät (max 250W, max 25km/h, ei vakuutustarvetta)

Oisko täällä arvon raadilla suosituksia 48v 5A li-ion laturista omassa pyörässä 20A akku ja 2 ampeerin laturilla menee ikä ja terveys saada akku täyteen. kiinasta sais mutta jos ois tietoa vähän laadukkaammasta ja kunnollisesta laturista
 
Onko ihmisillä täällä ensikäden tietoa täysjousto sähköpyörän huoltohinnoista. Jos sellainen asiaan kuuluva laaja vuosiohuolto tehdään ml. paikkojen putsaus, laakereiden tsekkaukset, ketjut, rattaat, iskunvaimennus edessä ja takana. Puhutaanko muutamasta sadasta, useammasta sadasta vai millaisista summista?
 
Onko ihmisillä täällä ensikäden tietoa täysjousto sähköpyörän huoltohinnoista. Jos sellainen asiaan kuuluva laaja vuosiohuolto tehdään ml. paikkojen putsaus, laakereiden tsekkaukset, ketjut, rattaat, iskunvaimennus edessä ja takana. Puhutaanko muutamasta sadasta, useammasta sadasta vai millaisista summista?
Jos tekevät iskarihuollon niin maksaa heti useita satasia.

Muuten varmaan tuntihinta jotain +50€ ja mahdolliset osat. Osissa kannattaa huomata se että pelkästään ketju, pakka ja eturatas saattaa maksaa helposti 100€ enemmän kuin tilattuna esim. Saksan nettikaupasta.

En ole huoltoja teetättänyt mutta vinkkinä että sovi tarkasti mitä tekevät.

Halvimmillaan uskon että 200€ riittää mutta voit maksaa helposti jopa 1000€ jos tekevät kaiken mitä saavat tehdä.
 
Jos tekevät iskarihuollon niin maksaa heti useita satasia.

Muuten varmaan tuntihinta jotain +50€ ja mahdolliset osat. Osissa kannattaa huomata se että pelkästään ketju, pakka ja eturatas saattaa maksaa helposti 100€ enemmän kuin tilattuna esim. Saksan nettikaupasta.

En ole huoltoja teetättänyt mutta vinkkinä että sovi tarkasti mitä tekevät.

Halvimmillaan uskon että 200€ riittää mutta voit maksaa helposti jopa 1000€ jos tekevät kaiken mitä saavat tehdä.
Ok, kiitos tiedosta ja vinkistäkin. Täytyy pyytää mustaa valkoisella, niin ei tule yllätyksiä. Sen kyllä jo arvasin, että usemman satasen joutuu sijoittamaan mutta kunhan ei ylimääräistä tule maksettua.
 
Omaan Canyoniin meinasi vähän kestää sen akku-recallin hoitaminen... Tällä viikolla tuli uusi akku. Koko kesä menikin sitä odotellessa.

Vanhassa akussa oli pieni halkeama toisen pultinreiän kohdalla. Ja tosiaan akun koko päivittyi nyt maksutta 720-900Wh. Pitää vielä kysellä Canyonilta että olenko oikeutettu johonkin hyvitykseen, kun on käytettynä ostettu pyörä.

Kovin suurta luottoa ei ole Canyonin asiakaspalveluun. Meni 3 kuukautta että saatiin Canyon App yhdistämään pyörään (sovelluksesta puuttui kokonaan se yhdistämispainike). Oli ehkä kiireitä heillä.

Mutta pääasia että nyt kaikki toimii, olen muuten erittän tyytyväinen pyörään (Spectral:On CF 7 2023).
 
Saako 1000-1300e jotakin ok sähköpyörää?
Tuollainen voisi auttaa vähentämään autoilua tietyiltä reissuilta

Itse en noista sähköpolkypyöristä ymmärrä mitään niin en tiedä mitä katsoa. Varaosien hyvä saatavuus tulee ensimmäisenä mieleen.
 
Saako 1000-1300e jotakin ok sähköpyörää?
Tuollainen voisi auttaa vähentämään autoilua tietyiltä reissuilta

Itse en noista sähköpolkypyöristä ymmärrä mitään niin en tiedä mitä katsoa. Varaosien hyvä saatavuus tulee ensimmäisenä mieleen.
Paras hinnat alkaen malli, edelleen

 
Saako 1000-1300e jotakin ok sähköpyörää?
Tuollainen voisi auttaa vähentämään autoilua tietyiltä reissuilta

Itse en noista sähköpolkypyöristä ymmärrä mitään niin en tiedä mitä katsoa. Varaosien hyvä saatavuus tulee ensimmäisenä mieleen.

Saa ainakin nut syksyllä. Kaaren Prismassa oli ao naisten malleja rivi tarjouksessa hintaan 1200e. Olisi täyttänut rouvan pyöräilytarpeet vatmasti, mutta jäi mietiskelemään. En katsonut miten pitkään oli voimassa.

 
Paras hinnat alkaen malli, edelleen

Ovatko kaikki tuossa olevat osat sellaisia, että niihin löytyy varaosia myöhemminkin eli ei ole mitään juuri tuohon malliin keksittyjä kiinassa valmistettuja osia?

Entä voiko jostain tarjouksesta löytää paremman kuten yläpuolella sanottiin? Paha kun itse en näistä mitään ymmärrä akun koon ja moottorin väännön lisäksi niin en osaa vertailua tehdä.
 
Ovatko kaikki tuossa olevat osat sellaisia, että niihin löytyy varaosia myöhemminkin eli ei ole mitään juuri tuohon malliin keksittyjä kiinassa valmistettuja osia?

Entä voiko jostain tarjouksesta löytää paremman kuten yläpuolella sanottiin? Paha kun itse en näistä mitään ymmärrä akun koon ja moottorin väännön lisäksi niin en osaa vertailua tehdä.
Minusta Bilteman tuotetietojen perusteella nuo näytti aika standardikamalta. Shimanoa monet palikat, niin onhan se turvallinen valinta jatkonkin kannalta.

Muutenkin yllättävän järkevän oloinen pyörä tuohon rahaan. Ulkonäkökin on järkevän peruspolkupyörän näköinen, eikä yritä teeskennellä olevansa maasturi.
 
Ovatko kaikki tuossa olevat osat sellaisia, että niihin löytyy varaosia myöhemminkin eli ei ole mitään juuri tuohon malliin keksittyjä kiinassa valmistettuja osia?

Entä voiko jostain tarjouksesta löytää paremman kuten yläpuolella sanottiin? Paha kun itse en näistä mitään ymmärrä akun koon ja moottorin väännön lisäksi niin en osaa vertailua tehdä.
Ja tavan tallaaja ei akun koolla ja moottorin väännön tiedolla tee mitään. Puoliso ajelee 350Wh akulla 40km helposti ja kun yksittäinen ajomatka on 5-10km välillä, niin lataa kun muistaa.

35nm vääntö riittää hänelle niin ylämäkeen kuin ylämäkeen ja eteneminen ei siitä kyllä jää kiinni.

Bilteman pyörä on siitä turvallinen, että takuu asiat hoituu ja kaikki osat on perus pyörästä jonka huoltaminen onnistuu missä vain, moottoria myöden. Tuo on myös kohtuullisen kevyt ja siitä onneksi puuttuu turha etujousitus.
 
Tuoltakin kannattaa katsastaa, luotettava kauppa.


Luulisi että nyt pyöräedun loputtua tulee vielä kotimaisista kaupoista edukkaita poistoja, kuten Kärkkäisen ja Intersportin Tunturipoistot. Näitä on vielä Levillä hyllyssä. Viime vuonna Verkkokauppa.Com poisti omaa GZR merkkiään halvalla, ehkä vielä tänäkin vuonna.
 
Viimeksi muokattu:
Tuli ostettua Canyon Pathlite SUV kun oli olevinaan hyvässä tarjouksessa. Siinä on Purion 200 ohjain/näyttö. Siellä selkäpuolella on joku USB-portti, minkä päällä on kuminen suoja mikä ei pysy lainkaan kiinni. Onko normaalia, vai auttaako uuden suojan ostaminen? Latausporttikin vähän sen oloinen että sopivalla kelillä vedet sisällä.

Tässä oli/on normaali takaritsa ja tarvisin MIK HD tarakan jotta saisin lastenistuimen siihen kiinni. Tukeva tarakka on koska 25kg saa lastata. Näissä on myös MIK HD tarakoita suoraan tehtaalta. En sitten ollut tarpeeksi tarkkana ostaessa. Ei oikein tullut apuja chatti-plikalta kysyessä. :poop:

Työmatkapyöräilyyn ja yleiseen kauppa/leikkikenttä yms. pyöräilyyn ostettu. Aika seinä tulee vastaan 25km/h jälkeen :whistling:
 
Tuli ostettua Canyon Pathlite SUV kun oli olevinaan hyvässä tarjouksessa. Siinä on Purion 200 ohjain/näyttö. Siellä selkäpuolella on joku USB-portti, minkä päällä on kuminen suoja mikä ei pysy lainkaan kiinni. Onko normaalia, vai auttaako uuden suojan ostaminen? Latausporttikin vähän sen oloinen että sopivalla kelillä vedet sisällä.

Tässä oli/on normaali takaritsa ja tarvisin MIK HD tarakan jotta saisin lastenistuimen siihen kiinni. Tukeva tarakka on koska 25kg saa lastata. Näissä on myös MIK HD tarakoita suoraan tehtaalta. En sitten ollut tarpeeksi tarkkana ostaessa. Ei oikein tullut apuja chatti-plikalta kysyessä. :poop:

Työmatkapyöräilyyn ja yleiseen kauppa/leikkikenttä yms. pyöräilyyn ostettu. Aika seinä tulee vastaan 25km/h jälkeen :whistling:

Sähköpyörät on roiskevesi suojattuja, ei ne luukut kestäkään upottamista tms. ja painepesurilla en pesisi koskaan.
 
Tuoltakin kannattaa katsastaa, luotettava kauppa.


Luulisi että nyt pyöräedun loputtua tulee vielä kotimaisista kaupoista edukkaita poistoja, kuten Kärkkäisen ja Intersportin Tunturipoistot. Näitä on vielä Levillä hyllyssä. Viime vuonna Verkkokauppa.Com poisti omaa GZR merkkiään halvalla, ehkä vielä tänäkin vuonna.
Tuo Interaportin tunturi niin sopiiko 178cm henkilö koon 52 päälle mukisematta?

Vähän ristiriitaista tietoa, jossakin sanotaan koon 52 "maksimipituudeksi" 175cm ja jossakin 180cm.
Vai onko tuo edes niin tarkkaa kunhan on sinneppäin. Lyhyemmällä rungolla käsittääkseni vain ajoasento enemmän pystyssä.
 
Tuo Interaportin tunturi niin sopiiko 178cm henkilö koon 52 päälle mukisematta?

Vähän ristiriitaista tietoa, jossakin sanotaan koon 52 "maksimipituudeksi" 175cm ja jossakin 180cm.
Vai onko tuo edes niin tarkkaa kunhan on sinneppäin. Lyhyemmällä rungolla käsittääkseni vain ajoasento enemmän pystyssä.
Ei, jokainen ihminen on erilainen, kaksi saman pituista voi tarvita ihan eri runko koon (toisella voi olla pidemmät kädet ja lyhyemmät jalat tai toisinpäin), siksi se pyörä olisi hyvä aina koeajaa varsinkin jos ei tiedä omaa kokoaan. Pyörän tyyppi, runko koko, tanko ja stemmi, kaikki vaikuttaa myös siihen miten pyörä sopii kullekin.
 
Tuo Interaportin tunturi niin sopiiko 178cm henkilö koon 52 päälle mukisematta?

Vähän ristiriitaista tietoa, jossakin sanotaan koon 52 "maksimipituudeksi" 175cm ja jossakin 180cm.
Vai onko tuo edes niin tarkkaa kunhan on sinneppäin. Lyhyemmällä rungolla käsittääkseni vain ajoasento enemmän pystyssä.

Eri Tunturin malli E-Hybrid Di2 runkokoko 52 (170-180) toimii meillä 167 ja 182 senttisillä kuskeilla. Satulaputkesta näkyvissä 2cm ja 12 cm. Siinä on kyllä 27.5 tuuman renkaat, jotka varmaan madaltavat runkoputkea 700C verrattuna. 56 mainostettiin sitten 180-190 senttiselle. Mukava tuolla on molempien päästellä. Luomuhybridi minulla on kyllä 56 runkokokoa.
 
Sain tilattua tuon Tunturi E-lux High:n 999e koossa 52. Sen verran hyvältä hinnalta kuulosti että laitoin tilaukseen samantien ja kyselin jälkikäteen.
 
Sähköpyörien hinnat on tullut kivasti alaspäin. Toivottavasti akkujen hinnatkin tulisi alas, nyt varaosa akku lähes uuden pyörän hintainen.
 
Tuli hommattua sähköpyörä jossa Bosch smart system. Näyttönä Intuvia 100. Ongelmana on että se näytön taustavalo sammuu patteria säästääkseen. Aikaa saa pidennettyä 10 sekuntiin. Joissain ohjeissa neuvottiin naputtelemaan näyttöä tai painelemaan nappeja siitä led remotesta saadakseen valon palamaan mutta mikään ei tunnu auttavan. Onko mitään vinkkejä tuohon. Hankalaa kun pimeässä pitää polkea töihin ja näytöstä ei näe mitään. Tai no, jossain katuvalon kohdalla saattaa nopeasti jotain nähdäkin. Kyllä entinen Shimano oli tuon suhteen parempi.
 
Sähköpyörien hinnat on tullut kivasti alaspäin. Toivottavasti akkujen hinnatkin tulisi alas, nyt varaosa akku lähes uuden pyörän hintainen.
Tuskin tulee. Tuossakin näkyy nykymaailman suuntaus, että mitään ei kannata korjata tai edes huoltaa. Vanha vaan SER:iin ja uutta alle :itku:
 
huh 399e sähköfillaria. Alkaa olemaan järjestää monessa paikass, niin lama hinnoissa fillaria tyrkyllä. Alkaa olemaan niin no brainer hankintoja. Kuin suossa suomen talous onkaan. :eek:
Keillä rahaa, se kuningas on hetkiä nyt. Black fridayltä viedään mattoa alta..:devilish:
 
huh 399e sähköfillaria. Alkaa olemaan järjestää monessa paikass, niin lama hinnoissa fillaria tyrkyllä. Alkaa olemaan niin no brainer hankintoja. Kuin suossa suomen talous onkaan. :eek:
Keillä rahaa, se kuningas on hetkiä nyt. Black fridayltä viedään mattoa alta..:devilish:
Tuohan on tarjoushinta, eikä tuollaisen pyörän nyt enempää pitäisikään maksaa.

"teräsrunko, jousitettu etuhaarukka, mekaaniset levyjarrut"
 
Voiko tota Sharp pyörää käyttää mitenkään järkevästi talvella, kun on integroitu akku?
Ei, ainakaan silloin, jos pyörä seisoo tunti tolkulla pakkasessa.

Puoliso ajelee 350Wh akulla kesällä 30-40km, niin sanoisin, että tuollainen 280Wh akku kestää talvella 10km ja jos kylmässä säilytys, niin vielä vähemmän.

Käytännössä hyödytön talvella.
 
Sain tilattua tuon Tunturi E-lux High:n 999e koossa 52. Sen verran hyvältä hinnalta kuulosti että laitoin tilaukseen samantien ja kyselin jälkikäteen.
Nyt on viikko takana Tampereen työmatkaruuhkien välttelyä 56 koon tarjous-E-luxilla. Hintaisekseen erittäin hyvä paketti.

Huomioita:
-56 runko on yllättävän korkea, itellä (185cm) riittää seisomakorkeus just ja just, vaakaputki on aika passeli.
-napojen laakerit ja pikalinkut oli tehtaan jäljiltä ihan julmasti liian tiukalla. Pienen säädön jälkeen pyörä rullaa todella paljon herkemmin.
-Vakiojarrulevyt on jotain hämmentävää materiaalia (Shimano CL SM-RT10-M), vaihdoin varaosalaatikosta käytetyt Deoren levyt, putsasin jarrupaloista mustat mömmöt pois ja nyt pysähtyy.

Erittäin vahva suositus tälle jos tulee vielä jossain tarjoukseen.

edit. Akku kesti viikon työmatkat ja muutamat koelenkit yhdellä latauksella. +4km aamuisin Highlla ja iltapäivällä +4km takas Normal- tai ECO-avustuksella.
 
Nyt on viikko takana Tampereen työmatkaruuhkien välttelyä 56 koon tarjous-E-luxilla. Hintaisekseen erittäin hyvä paketti.

Huomioita:
-56 runko on yllättävän korkea, itellä (185cm) riittää seisomakorkeus just ja just, vaakaputki on aika passeli.
-napojen laakerit ja pikalinkut oli tehtaan jäljiltä ihan julmasti liian tiukalla. Pienen säädön jälkeen pyörä rullaa todella paljon herkemmin.
-Vakiojarrulevyt on jotain hämmentävää materiaalia (Shimano CL SM-RT10-M), vaihdoin varaosalaatikosta käytetyt Deoren levyt, putsasin jarrupaloista mustat mömmöt pois ja nyt pysähtyy.

Erittäin vahva suositus tälle jos tulee vielä jossain tarjoukseen.

edit. Akku kesti viikon työmatkat ja muutamat koelenkit yhdellä latauksella. +4km aamuisin Highlla ja iltapäivällä +4km takas Normal- tai ECO-avustuksella.
Ei ole vielä saapunut itselleni. Ainoa huolenaihe ollut tuo runkokoko onko 52 liian pieni mutta eiköhän se sitten ole ihan hyvä.
Mikä tuon pyörän kasausaste oli saapuessaan?
 
Ei ole vielä saapunut itselleni. Ainoa huolenaihe ollut tuo runkokoko onko 52 liian pieni mutta eiköhän se sitten ole ihan hyvä.
Mikä tuon pyörän kasausaste oli saapuessaan?
Ostin omani ajovalmiina naapurikylän Intersportista, mutta kaverille tuli tänään laatikossa koskematon versio. Kuulemma ohjaustangon joutu suoristaan ja pistään polkimet kiinni, ei ollut paha.
 
Voiko tota Sharp pyörää käyttää mitenkään järkevästi talvella, kun on integroitu akku?
en näe mitään syytä miksi rungon sisällä akku on huonompi talvella kun esillä oleva akku. Päinvastoin suojassa parempi. Runkoon voi aina heittää lämmikettä ympärille hidastamaam lämpöhäviötä. Lämmitetty pyörän säilytys toki akun vuoksi suotavaa. Pieniakku ei ole pakkaselle käypä. Toi hinta on vain loistava. Itselleni tärkeä saada akku sisälle laturiin niin ei mulle paras. Toi on vähän sama alkaako potkulaudois murehtiii sis akusta vai irrotettavasta tekeekö siitä ongelman itselleen
 
Tuli hommattua sähköpyörä jossa Bosch smart system. Näyttönä Intuvia 100. Ongelmana on että se näytön taustavalo sammuu patteria säästääkseen. Aikaa saa pidennettyä 10 sekuntiin. Joissain ohjeissa neuvottiin naputtelemaan näyttöä tai painelemaan nappeja siitä led remotesta saadakseen valon palamaan mutta mikään ei tunnu auttavan. Onko mitään vinkkejä tuohon. Hankalaa kun pimeässä pitää polkea töihin ja näytöstä ei näe mitään. Tai no, jossain katuvalon kohdalla saattaa nopeasti jotain nähdäkin. Kyllä entinen Shimano oli tuon suhteen parempi.
Tuo reagoi vissiin ympäristön valoisuuteen. Testailin pimeässä varastossa niin kyllähän taustavalo syttyi. Ulkona ajaessa ei toiminut kun aurinkokin oli jo nousemassa. Eli odotellaan pari viikkoa niin on aamulla pimeää kun polkee töihin.
 
en näe mitään syytä miksi rungon sisällä akku on huonompi talvella kun esillä oleva akku. Päinvastoin suojassa parempi. Runkoon voi aina heittää lämmikettä ympärille hidastamaam lämpöhäviötä. Lämmitetty pyörän säilytys toki akun vuoksi suotavaa. Pieniakku ei ole pakkaselle käypä. Toi hinta on vain loistava. Itselleni tärkeä saada akku sisälle laturiin niin ei mulle paras. Toi on vähän sama alkaako potkulaudois murehtiii sis akusta vai irrotettavasta tekeekö siitä ongelman itselleen
Ei kai kukaan jätä irrotettavaa akkua talvella ulos? Koko fillarin saaminen sisään sen sijaan voi sen sijaan olla vähän hankalampi homma
 
Ei kai kukaan jätä irrotettavaa akkua talvella ulos? Koko fillarin saaminen sisään sen sijaan voi sen sijaan olla vähän hankalampi homma
Minä. Tosin omasta pyörästä irroittaminen vähän hankalaa. Säilytän auttallissa joka jäähtyy melkein samaan kuin ulkona olisi. Aikomus on käyttää pyörää koko talven työpäivinä. Ei se luomukaan kauhean kiva ollut -25 pakkasessa. Helvetin kankea.
 
Minä. Tosin omasta pyörästä irroittaminen vähän hankalaa. Säilytän auttallissa joka jäähtyy melkein samaan kuin ulkona olisi. Aikomus on käyttää pyörää koko talven työpäivinä. Ei se luomukaan kauhean kiva ollut -25 pakkasessa. Helvetin kankea.
Kankeus tulee käytetystä rasvasta ja vaseliinista. Vetotapaan katsomatta kalliissakin merkkipyörässä voi olla vähän trooppisempiin olosuhteisiin tarkoitetut rasvat, ja kankeaksihan ne täällä menee noissa lukemissa. Rasvojen vaihtaminen auttaa, eikä varsinkaan keskiön laakereiden tarkistaminen olisi muutenkaan huono idea.

En tiedä huomioiko nyttemmin jo edesmennyt suomalainen Pole tätä asiaa, mutta ei niiden läskipyörä tunnu -25 ⁰C pakkasista vielä olevan moksiskaan. Tuota kylmemmillä en ole kyllä ajellut, kun noissa lämpötiloissa alkaa kuskin motivaatio kangistua myös.
 
Funtsin jos ehkä ostaisi viripalikan joskus tuolle PW-X3 moottorille, pääasiassa sen takia kun polkee lujemmin alamäkeen niin 25kmh kohalla moottori alkaa hiukan jarruttamaan jopa menoa joka ärsyttää.
Nähtävästi vaihtoehtoja on kaksi, SpeedBox ja VolSpeed, hankala löytää netistä tarkemmin tietoa että kumpi olisi ns. parempi :D Onko täällä raadilla mielipiteitä?
 
Ostin omani ajovalmiina naapurikylän Intersportista, mutta kaverille tuli tänään laatikossa koskematon versio. Kuulemma ohjaustangon joutu suoristaan ja pistään polkimet kiinni, ei ollut paha.
Eilen saapui oma. En ole vierä kerennyt testaamaan mutta yllätävän korkea on. Onneksi tuli otettua tuo 52 koossa.

Onko sinulla laturin iso plugi joka menee akkuun kiinni todella löysä? Mielestäni aika outoa.

Pitää vielä kypärä ja jokin lukko hakea. Minkälaisella lukolla noita kannattaa lukita? Ei viitsi kantaa mitään kymmenen kilon kettinkiä mukana.
 
Tekeekö tälläisellä mitään?

Kyllä tuolla samanlaisella on oma sähköfillari pysynyt tallessa kaupungilla sen mitä nyt muutamia tunteja kerrallaan on ollut. Töissä toki aidatulla alueella ja kotona sisällä pyörä.

Tuolla telineellä en itse tehnyt mitään, koska ei sitä pyörääni kiinni saanut, niin kuljetankin lukkoa ohjaustangolla.

Miinusta antaisin tuossa lukossa sille, että avain pitää olla paikoillaan ja käännettynä jos lukon meinaa kiinni saada. Monesti käy sitten niin, jos ei täysin suorassa saa laitettua, että lukon salpa hipaisee vähän lukkopesää, jolloin avain kääntyy toiseen asentoon ja salpa ei mene kiinni asti. Joutuu sitten uudestaan avaimesta kääntämään. Pieni, mutta toisinaan ärsyttävä vaiva.
 
Tekeekö tälläisellä mitään?

Muutamassa sekunnissa äänettömästi poikki

Tämän sisällön näkemiseksi tarvitsemme suostumuksesi kolmannen osapuolen evästeiden hyväksymiseen.
Lisätietoja löydät evästesivultamme.

Linkki: https://youtu.be/Y8Rayn8mH3M?si=O1AvYXCcoSZpunTh&t=674


Onhan ne lukot nyt rehellisiä varten, mutta itse suosin sellaista lukkoa mitä ei saa pelkällä voimapihdillä poikki.
 
Suositelkaa jotain lukkoa jolla saa rungon lukittua telineeseen, kaiteeseen tai vastaavaan, on helppo kuljettaa mukana eli pysyy kiinni rungossa odottamassa käyttöä eikä maksa satoja euroja.

En uskalla lähteä pyörän kanssa mihinkään ennenkuin lukko ostettu.
 
Suositelkaa jotain lukkoa jolla saa rungon lukittua telineeseen, kaiteeseen tai vastaavaan, on helppo kuljettaa mukana eli pysyy kiinni rungossa odottamassa käyttöä eikä maksa satoja euroja.

En uskalla lähteä pyörän kanssa mihinkään ennenkuin lukko ostettu.
Abus Bordo 6000 (vanha malli, nykyisin taitaa olla joku 6000K tilalla) tuli hankittua työsuhdepyörän mukaan ihan suoraan leasing-firmalta, kun kerta oli/on heidän hyväksyttyjen lukkojen listalla, AXA Foldablesta tuolta listalta löytyy 800 ja 1000 mallilt.
Tosiasiahan on, että jos varas pyörän mukaansa haluaa, niin suurin osa lukoista ei ole heille este, pari markkinoiden järeintä U-lukkoa ehkä pidättelee tovin. Itsellä toki liisari-vakuutusta vielä voimassa, mutta kunhan se päättyy keväällä, niin luotan kyllä että Bordo pyörän tallessa pitää sen mitä tarvitsee.
 
Tekeekö tälläisellä mitään?

Mulla on AXA Newton FL90K ja tuo on ihan pätevä lukko, toki mikään lukko ei varasta pidättele jos on työkalut mukana. Saa kiinni runkoon nätisti ja kulkee helposti mukana.
Varmaan tuo linkkaamasi toimii tarpeeksi hyvin, lähes mikä tahansa lukko pitää perus pirinistin kauvempana eikä pyörä lähde sekunnissa matkaan.

Kotivakuutus pyörän korvaa jos se kävelemään lähtee, jos jokin paikka väittää että "vakuutusyhtiöiden hyväksymä lukko" se on vain markkinointislogania, ei vakuutusyrityksiä kiinnosta oliko sulla pyörässä 3€ tokmannin lukko vai 150€ järeä U-Lukko josta leikattaessa lentää ripulia varkaan naamalle. Toki leasing yrityksillä on omat säännöt mutta ne on asia erikseen.
 
Mietin myös että jos lähdetään siitä että pyörävarkailla on noin järeä voimapihti mukana, niin ei taida mikään lukko olla samaan aikaan sen kestävä ja kätevä kooltaan.
 
Olen aina suositellut kyselijöille että Biltemasta tms halvin kaarilukko. Maksaa muistaakseni kympin ja näyttää samalta kuin miljoona euroa maksavat Abukset yms.

Se nisti kun harvemmin erottaa mitkä lukot kestävät rälläköidä 10 sekuntia tai minuutin. Ja vaikka tietäisikin niin hänelle sillä ei ole merkitystä. Jos se akkurälläkkä on mukana niin kaikki lukot aukeaa hinnasta riippumatta.
 
Mulla on Abus Bordo Twin tms, kaksi taittolukkoa. Jossain videossa taisivat napsaista yhden sellaisen 30 sekunnissa, niin ajattelin että minuutti on ihan jees. Tosin siinä oli pari minuuttia ähkimistä että pihdit sai kunnolla linkkien väliin.

Siitä tykkään tuosta Abuksessa että saa saman avaimen molempiin, ja tullut riippulukkokin tilattua kellariin samalle avaimelle. Vielä harkinnassa pyörään kolmanneksi kaveriksi U-lukko.
Abus YourPlus nimellä tuo avainteknologia, esim lukko.fi myy avainkortilla niitä sarjoitettuna.
 
Mietin myös että jos lähdetään siitä että pyörävarkailla on noin järeä voimapihti mukana, niin ei taida mikään lukko olla samaan aikaan sen kestävä ja kätevä kooltaan.
Kyllä löytyy, hyvä U-lukko, niin sitä et edes rälläkällä saa auki!

Voimapihdit löytyy jokaiselta nistiltä, sitten ehkä rälläkkää ja lopulta todellinen ammattilainen tiirikoi, mutta ensin käytetään aina voimaa!

Vaijerilukot ei tarvitse edes työkaluija kun lähtee auki!

Tämän sisällön näkemiseksi tarvitsemme suostumuksesi kolmannen osapuolen evästeiden hyväksymiseen.
Lisätietoja löydät evästesivultamme.

Linkki: https://www.youtube.com/watch?v=9gAc6IA2hl4


Näyttökuva 2025-10-01 180815.png
 
Kyllä löytyy, hyvä U-lukko, niin sitä et edes rälläkällä saa auki!

Voimapihdit löytyy jokaiselta nistiltä, sitten ehkä rälläkkää ja lopulta todellinen ammattilainen tiirikoi, mutta ensin käytetään aina voimaa!

Vaijerilukot ei tarvitse edes työkaluija kun lähtee auki!
No enpä nyt tiedä voiko kätevästä enää puhua. Tuo Hiplok maksaa 350€ ja painaa 2,6 kiloa.
 
Tunturin E-Lux tarjouspyörässä tuntuu takakiekossa pienimmällä rattaalla, että ketjut hankaa hyvin lähelle runkoa. Vaihteet kyllä säädetty. Muilla vstaavaa huomiota?
 

Statistiikka

Viestiketjuista
288 506
Viestejä
4 943 034
Jäsenet
79 503
Uusin jäsen
Nebo

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom