Sähköavusteiset polkupyörät (max 250W, max 25km/h, ei vakuutustarvetta)

Canyon Neuron ON 6:ssa alkanut etupäästä kuulua narinaa, joka esiintyy helposti ylämäissä kun ajetaan pienellä vauhdilla ja pyörä heiluu vasemmalta oikealle. Äänen saa esiintymään myös paikallaan oltaessa sarvia sivuille heiluttelemalla, mutta ei niin helposti. Tasaisella poljettaessa ääntä ei kuulu kun stongasta ei tarvitse "puristaa". Moottorin päälläololla tai vaihteella ei ole merkitystä. Ääni kuuluu moottorin ollessa pois päältä. Kuten sanoin, ääni tulee edestä, mutta ei jarruista. Ei myöskään eturenkaan pikalukosta, eikä etupumpuista.
Jääkö ainoaksi vaihtoehdoksi tämä kuvassa oleva, ja tuolla lienee jotkin laakerit eikö vain? Kun käännän ääriasentoon, niin kuuluu rahinaa jo paikallaankin eli sisällä on hiekkaa. Jos narinakin johtuu tuosta, niin varmaan putsausta vailla vähintäänkin. Miten tuon saa auki. Putken päässä ylhäällä on kuusiokolopultti ja kansilevy. Pitäisikö pultin irrottamisen jälkeen runko kyetä nostamaan pois jotta pääsee putsailemaan?

1755147313619.png
 
Canyon Neuron ON 6:ssa alkanut etupäästä kuulua narinaa, joka esiintyy helposti ylämäissä kun ajetaan pienellä vauhdilla ja pyörä heiluu vasemmalta oikealle. Äänen saa esiintymään myös paikallaan oltaessa sarvia sivuille heiluttelemalla, mutta ei niin helposti. Tasaisella poljettaessa ääntä ei kuulu kun stongasta ei tarvitse "puristaa". Moottorin päälläololla tai vaihteella ei ole merkitystä. Ääni kuuluu moottorin ollessa pois päältä. Kuten sanoin, ääni tulee edestä, mutta ei jarruista. Ei myöskään eturenkaan pikalukosta, eikä etupumpuista.
Jääkö ainoaksi vaihtoehdoksi tämä kuvassa oleva, ja tuolla lienee jotkin laakerit eikö vain? Kun käännän ääriasentoon, niin kuuluu rahinaa jo paikallaankin eli sisällä on hiekkaa. Jos narinakin johtuu tuosta, niin varmaan putsausta vailla vähintäänkin. Miten tuon saa auki. Putken päässä ylhäällä on kuusiokolopultti ja kansilevy. Pitäisikö pultin irrottamisen jälkeen runko kyetä nostamaan pois jotta pääsee putsailemaan?

1755147313619.png
Vaatinee vähimmillään headsetin puhdistamisen, mutta jos rahinaa kuuluu niin lienee laakereiden vaihto paikallaan. Laakerit löytynee lähimmän pyöräkorjaamon hyllystä. Lisäksi tarvitset kuusiokoloavaimia ja jotain kokoonpanoon soveltuvaa rasvaa.

Tässä joku ohjevideo:
Tämän sisällön näkemiseksi tarvitsemme suostumuksesi kolmannen osapuolen evästeiden hyväksymiseen.
Lisätietoja löydät evästesivultamme.
 
Kiitti @IcyT ja @ossid . Ihme kyllä onnistuin ja ei se nyt ollutkaan mikään monimutkainen operaatio. Ääni katosi putsauksen myötä, tai ainakin paikallaan nytkytettäessä ääntä ei kuulu. Heitin uudet vaseliinit myös sisään. Ala- ja ylälaakeri olivat äänettömiä kun niitä sormilla pyörittelin. Täytyy käydä ajamassa ylämäkiajoa koska siinä se ääni heti kuuluu jos on kuuluakseen.
Sit ihan yleiskyssärinä vielä. Kuinkas vaativa operaatio on täysjouston takajousen huolto, niin ja miksei etujousenkin. Jotain kauhutarinoita kuullut kuinka vain ammattiliikkeissä näitä tehdään ja operaatio on haastava. Olenko pelotellut itseäni turhaan?
 
Kiitti @IcyT ja @ossid . Ihme kyllä onnistuin ja ei se nyt ollutkaan mikään monimutkainen operaatio. Ääni katosi putsauksen myötä, tai ainakin paikallaan nytkytettäessä ääntä ei kuulu. Heitin uudet vaseliinit myös sisään. Ala- ja ylälaakeri olivat äänettömiä kun niitä sormilla pyörittelin. Täytyy käydä ajamassa ylämäkiajoa koska siinä se ääni heti kuuluu jos on kuuluakseen.
Sit ihan yleiskyssärinä vielä. Kuinkas vaativa operaatio on täysjouston takajousen huolto, niin ja miksei etujousenkin. Jotain kauhutarinoita kuullut kuinka vain ammattiliikkeissä näitä tehdään ja operaatio on haastava. Olenko pelotellut itseäni turhaan?
No ei ne nyt vaikeita ole. Tai siis sellaisia mitä ei voisi muukin kuin ammattiliikkeet tehdä.

Esim. Rockshoxilla löytyy jokaiselle takaiskarille ja keulalle kuvalliset seikkaperäiset ohjeet. Selaat tuolta, tai yksinkertaisemmin haet osan sarjanumerolla (lukee etuhaarukassa ja takaiskarissa) ja sieltä valitset vain service manual. Voit myös ohjetta lukemalla arvioida riittääkö omat taidot ja työkalut.

 
Kiitti @IcyT ja @ossid . Ihme kyllä onnistuin ja ei se nyt ollutkaan mikään monimutkainen operaatio. Ääni katosi putsauksen myötä, tai ainakin paikallaan nytkytettäessä ääntä ei kuulu. Heitin uudet vaseliinit myös sisään. Ala- ja ylälaakeri olivat äänettömiä kun niitä sormilla pyörittelin. Täytyy käydä ajamassa ylämäkiajoa koska siinä se ääni heti kuuluu jos on kuuluakseen.
Sit ihan yleiskyssärinä vielä. Kuinkas vaativa operaatio on täysjouston takajousen huolto, niin ja miksei etujousenkin. Jotain kauhutarinoita kuullut kuinka vain ammattiliikkeissä näitä tehdään ja operaatio on haastava. Olenko pelotellut itseäni turhaan?
Tyypillisesti 50 tunnin välein tehtävä ilmakannun/alajalkojen huolto ei ole kummoinen homma, mutta 125-200 tunnin välein tehtävä täyshuolto vaatiikin jo aika paljon enemmän harrastuneisuutta ja monesti myös erikoisvälineistöä.
 
mites ne joilla akku on irrotettava alakautta rungosta onko se veemäinen irrottaa säännöllisesti? toistaiseksi omistanut vain esillä olevan akun joka lähtee ylöspäin irti ja siten myös helppo lyödä kiinni. Onko arjen vitutusta luvassa jos akkua saa aina ryömiä laittamaan kiinni alakautta markettien pihoilla? mietin myös että ne runkoakut on yleensä myös pitkiä meneekö heittämällä perus reppuun.
Riippuu pitkältä pyörän mallista ja koosta. Itellä on se pienempi GZR:n fätti niin siinä on akun irroitus aika akrobatiaa ainakin alkuun, ennenkuin homman oivaltaa. Siinä kun tanko suorana akku ottaa renkaaseen kiinni ennenkuin tulee kolostaan pois. Ei ole kyllä itseä häirinnyt enää, ainoa miinus on että olisin lokasuojan halunnut eteenkin laittaa, mutta tuon ahtauden takia ihan mahdoton yhtälö.
 
Riippuu pitkältä pyörän mallista ja koosta. Itellä on se pienempi GZR:n fätti niin siinä on akun irroitus aika akrobatiaa ainakin alkuun, ennenkuin homman oivaltaa. Siinä kun tanko suorana akku ottaa renkaaseen kiinni ennenkuin tulee kolostaan pois. Ei ole kyllä itseä häirinnyt enää, ainoa miinus on että olisin lokasuojan halunnut eteenkin laittaa, mutta tuon ahtauden takia ihan mahdoton yhtälö.
Onko niin, että akun ollessaan paikallaan sitä ei saa ladattua?
 

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjuista
284 289
Viestejä
4 883 869
Jäsenet
78 788
Uusin jäsen
Mankeli_

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom