Sähköavusteiset polkupyörät (max 250W, max 25km/h, ei vakuutustarvetta)

@MrHypocrisy. Aika tärkeää sähkiksessä on, että missä sinä meinasit sen ladata? Kaikissa kun ei akkua saa sisälle ladattavaksi. Eikä välttämättä kannata pakkasessa säilyttää, sitä akkua.
Mieluusti saisi olla malli, josta akun saa irti järkevästi lataamista ja talvisäilytystä varten. Noissa listaamissani pyörissä ymmärtääkseni kaikissa on irroitettava akku. Riippuen mekanismin helppoudesta, tarkoituksena oli joko ladata akkua irrallaan sisällä tai sitten pyörässä kiinni ulkovarastossa. Varasto ei ole lämmitetty, mutta toisaalta tarkoituksena ei ainakaan alustavasti ollut ajella pyörällä pakkaskeleillä, joten vähimmäisvaatimuksena on että akun saa jollain tavalla (vaikka olisikin hieman hankalampi mekanismi) irti talvea varten sisäsäilytykseen.
 
Pari kysymystä vielä jäi mietityttämään:
  • Mitä eroa on Radon Relate 9.0 750 MS ja Radon Relate 9.0 750 malleilla? Nopealla katsauksella ulkoisesti pyörät näyttävät melkein identtisiltä (pl. väri ja ajonäytön sijainti) ja osat ovat lähes täysin samat (eri gripit taisi olla). Mallivuodet taitavat olla eri (MS-malli 2023, ei-MS 2024), mutta muutoin ei eroa juurikaan näyttänyt olevan. Jonkin fillarifoorumin keskustelun löysin, mutta sielläkään ei tuntunut löytyvän selkeää infoa pyörien eroista.
  • MS-mallin bike-discount myyntisivun kommenteissa on pari kolmen tähden arvostelua, joissa on kritisoitu etulokarin kiinnitystä rujonnäköiseksi nippusideviritelmäksi. Kuvissa tuo näyttää ainakin omaan silmään ihan siedettävältä. Onko tässä mahdollisesti jotain tuotantoeräkohtaisia vaihteluja?

MS tarkoittaa Mid Season, niissä ei ole mitään mainittavaa eroa muuta kuin noi mainitsemasi asiat. Hintaeron selittää se, että he ovat ostaneet toista kesken kauden ja saaneet sitä halvemmalla. Siinä ei myöskään kokovaihtoehtoja näyttänyt olevan niin paljoa, eli olisiko joku pieni erä tms.

Lokarit näyttää kyllä molemmissa olevan ihan samat, arvostelujahan noissa ei juurikaan ole. Eron ollessa satasia, en kyllä ostaisi kalliimpaa vain sillä että lokarit voi olla kehnot toisessa mallissa. Lisäksi kun ei puhuta mistään peruspyörää kummemmista lokareista.

Radonit oli muuten ainakin ennen Cuben rungolla, eli se on Bike Discountin "Pirkka-brändi".
 
Tilasin Verkkokauppa.comista alesta GZR Progressiv-e CF 23 sähköpyörän. Pyörä toimitettiin "95%:sti" kasattuna eli ei juuri muuta tarvinnut kuin täyttää kumit ja oikaista ohjaustanko ja pyörittää polkimet paikalleen. Laitoin pyörän lataukseen ja mittaristoon tuli teksti "Error 141001, control unit error - internal battery discharged". Ajoakku latautuu kuitenkin täyteen, eli en tiedä mikä tuo internal battery on. En saa pyörän mittaristoa herätettyä muutoin henkiin kuin laittamalla akun lataukseen, eli Bochin LED Remote BRC3600:n On/Off nappia painamalla en saa pyörää käynnistettyä. Sammuksiin kyllä mittariston siitä saa, eli periaatteessa rikki tuo nappi ei voisi olla.

Onko heittää mitään ehdotusta missä voisi vika olla?
 
Tilasin Verkkokauppa.comista alesta GZR Progressiv-e CF 23 sähköpyörän. Pyörä toimitettiin "95%:sti" kasattuna eli ei juuri muuta tarvinnut kuin täyttää kumit ja oikaista ohjaustanko ja pyörittää polkimet paikalleen. Laitoin pyörän lataukseen ja mittaristoon tuli teksti "Error 141001, control unit error - internal battery discharged". Ajoakku latautuu kuitenkin täyteen, eli en tiedä mikä tuo internal battery on. En saa pyörän mittaristoa herätettyä muutoin henkiin kuin laittamalla akun lataukseen, eli Bochin LED Remote BRC3600:n On/Off nappia painamalla en saa pyörää käynnistettyä. Sammuksiin kyllä mittariston siitä saa, eli periaatteessa rikki tuo nappi ei voisi olla.

Onko heittää mitään ehdotusta missä voisi vika olla?
Taitaa olla tästä akusta kyse, eli itse led remoten "vara-akku"

Eli pyörä ollut varastoituna jossain sen verran kauan, että tuo akku on päässyt purkautumaan liian matalalle jännitteelle.
Tällaisella latauspiirillä nykyisen hyvin todennäköisesti voisi elvyttää, mutta uusi pyörä kun on, niin voinee kysäistä verkkikseltä voivatko uuden akun jostain siihen hankkia.
 
@AeshmA kiitos vastauksesta. Tuon LED Remoten ohjekirjassa on myös maininta tuosta akun liiallisesta purkautumisesta ja korjausehdotuksena yrittää ladata sitä remoten omasta USB-C liittimestä. Laitoin äsken laturin kiinni niin kokeillaan muutaman tunnin päästä onko vaikutusta.
 
Eipä auttanut useamman tunnin lataaminen. Heti kun USB piuhan ottaa irti niin ei lähde enää Remote eikä mittaristo käyntiin On/Off napista. Niin kauan kun USB piuhasta saa virtaa niin toimii sekä sammutus että käynnistys.
Laitoin verkkikselle viestiä, katotaan mitä vastaavat. Takuun alainen vehje toki niin ei pitäisi olla epäselvyyttä.
 
Eipä auttanut useamman tunnin lataaminen. Heti kun USB piuhan ottaa irti niin ei lähde enää Remote eikä mittaristo käyntiin On/Off napista. Niin kauan kun USB piuhasta saa virtaa niin toimii sekä sammutus että käynnistys.
Laitoin verkkikselle viestiä, katotaan mitä vastaavat. Takuun alainen vehje toki niin ei pitäisi olla epäselvyyttä.
Entä toimiiko, kun akusta laittaa virrat?

Muistaakseni mulla oli samanlainen vika. On/off nappi ei toiminut, mutta akun on/off-napista käynnistyi.
 
Entä toimiiko, kun akusta laittaa virrat?

Muistaakseni mulla oli samanlainen vika. On/off nappi ei toiminut, mutta akun on/off-napista käynnistyi.
Samoin käyttäytyy myös minulla.
Oliko sinulla viallinen tuo LED Remote tai sen akku, vai missä oli vika?
 
Palaan tähän vielä ihan ihmettelyn merkeissä. Joku sielunelämä tuolla pyörällä vissiin on. Lainatun viestin jälkeen viime tiistailta on lämpötila seilannut asteen plussasta aina yöpakkasiin -25°(pari viime yötä) ja pyörä ollu terassilla ilman akkua toki. Kävin äsken ihan mielenkiinnosta kokeilemassa, ulkona tällä hetkellä mittarin mukaan -17°. Akku paikalleen ja kaikki toimii :confused:

Eilen poika oli tällä liikkeellä kavereiden kanssa useamman tunnin ja pyörä toimi kuten pitikin. Yöksi lämpimään talliin laturiin ja aamulla oli kouluun lähdössä niin sama virhe 'error 10'. Nyt ensimmäisen kerran tuo virhe tuli lämpimässä tallissa kun se ennen viko jos oli pihalla kylmässä. No vein tuon nyt paikalliseen liikkeeseen jossa voivat tarkemmin asiaa tutkia.

Sen verran nyt tuossa googlettelin niin tuo virhe tuolla kontrollerilla x032 aa010c viittaisi kontrollerin ylikuumenemiseen ja kontrolleri on sökö. Mutta mistäs mie tuommosen kontrollerin löytäisin? AE:ssa näky olevan, mutta saako jostain muualta jonku korvaavan kontrollerin tuohon? Mun tieto-taito on aikalailla pyöreä nolla näiden kanssa.

Tuohan on miljoonan brandin merkki jonka ostin vk.com kolmisen vuotta sitten. GXR Pedelec Fat-e merkillä myivät. Osaako joku sanoa, että minkä valmistajan moottori tuossa on?
 
ostin vk.com kolmisen vuotta sitten

Kääntyisin tässä verkkokaupan puoleen ja jos ei meinaa yhteistyötä muuten tulla niin ottaisin esille lakisääteisen virhevastuun. Vaikka sillä pyörällä olisikin ollut vain vuoden tai parin takuu, se ei tarkoita sitä että se saa hajota muutamassa vuodessa käyttökelvottomaksi.

Virhevastuun kesto määräytyy tapauskohtaisesti tavaran oletettavissa olevan kestoiän perusteella. Virhevastuulle ei ole laissa aikarajaa.

Tavaran normaalia kestoikää arvioitaessa on huomioitava se, että tavaran pitää vastata kestävyydeltään sitä, mitä kuluttaja yleensä voi perustellusti olettaa samanlaisen tavaran kestävän. Esimerkiksi useimpien suurten elektroniikkalaitteiden ja kodinkoneiden voi odottaa pysyvän toimintakelpoisina useita vuosia (KA). Arviointi perustuu yleiseen mittapuuhun ja siinä voidaan huomioida myös hinta, sillä tavaroiden laatuerot heijastuvat usein hintatasossa (HE 180/2021).
 
Kääntyisin tässä verkkokaupan puoleen ja jos ei meinaa yhteistyötä muuten tulla niin ottaisin esille lakisääteisen virhevastuun. Vaikka sillä pyörällä olisikin ollut vain vuoden tai parin takuu, se ei tarkoita sitä että se saa hajota muutamassa vuodessa käyttökelvottomaksi.

No enpä kyllä tullut tätä ajatelleeksi lainkaan. Onko sulla jotain vinkkiä heittää? Tuollahan oli alunperin 12kk takuu ja pyörä on nyt paria kuukautta vaille 3 vuotta nyt ollu mulla. Näiden asioiden kanssa pelaaminen on mulle aika uus juttu myös
 
No enpä kyllä tullut tätä ajatelleeksi lainkaan. Onko sulla jotain vinkkiä heittää? Tuollahan oli alunperin 12kk takuu ja pyörä on nyt paria kuukautta vaille 3 vuotta nyt ollu mulla. Näiden asioiden kanssa pelaaminen on mulle aika uus juttu myös

No ei nyt mitään erityisempää, mutta KKV:n sivuihin kannattaa tutustua ensimmäisenä.


Ja tuolta kohdat "Takuu ja kuluttajansuoja" sekä "Milloin tavarassa on virhe?"

Itse olisin yhteydessä vapaamuotoisesti vkauppaan, että ostin tämän ajanhetkellä x, nyt on tälläinen vika päällä eikä ole korjaantunut perus omatoimisen vianselvityksen jälkeen. Ja että mielestäsi tavara on kestänyt liian vähän aikaa suhteessa sen hintaan ja että se täytyisi saada kuntoon.
 
Nämä pyörät ei nyt suoraan taida sopia tämän ketjun aiheeseen, koska vaativat vissiin liikennevakuutuksen. Näille ei taida omaakaan ketjua olla, joten toivottavasti kukaan ei pahastu kun kysyn.

Olen miettinyt sähkö fatbike pyörää ja nämä mallit ovat samanhintaisia:


Tarjousketjussa jo mainitsinkin, että tuo Cmacwheel saa paljon kehua Vakoleen verrattuna sähköavustuksestaan. Onko kellään kokemuksia tai tietoa, että onko näistä toinen selvästi parempi?
 
Nämä pyörät ei nyt suoraan taida sopia tämän ketjun aiheeseen, koska vaativat vissiin liikennevakuutuksen. Näille ei taida omaakaan ketjua olla, joten toivottavasti kukaan ei pahastu kun kysyn.

Olen miettinyt sähkö fatbike pyörää ja nämä mallit ovat samanhintaisia:


Tarjousketjussa jo mainitsinkin, että tuo Cmacwheel saa paljon kehua Vakoleen verrattuna sähköavustuksestaan. Onko kellään kokemuksia tai tietoa, että onko näistä toinen selvästi parempi?
Riippuu paljonko painaa, että tarviiko vakuutuksen vai ei, laatu ei kummassakaan ole kehuttava, mutta jos et halua enempää rahaa tuhlata, niin katsoisin silti vielä käytettyjen markkinoita.
 
Kääntyisin tässä verkkokaupan puoleen ja jos ei meinaa yhteistyötä muuten tulla niin ottaisin esille lakisääteisen virhevastuun. Vaikka sillä pyörällä olisikin ollut vain vuoden tai parin takuu, se ei tarkoita sitä että se saa hajota muutamassa vuodessa käyttökelvottomaksi.

Kiitos tästä vinkistä! Laitoin tänään vk.com viestiä tai tein reklamaation aiheen tiimoilta ja sanoinkin, että epäilen moottorin tai kontrollerin pettäneen.

Parin tunnin päästä tulikin vastaus:

"Hei,

kiitos yhteydenotostasi! Ikävä kuulla pyörässä ilmenneistä ongelmista.

Paikkakunnalta ei löydy valtuutettua huoltoliikettä niin, voit takuuhuollattaa/virhevastuuhuollattaa pyörän missä tahansa asiantuntevassa pyörähuollossa.

Pyörähuolto joko laskuttaa suoraan Verkkokauppa.comia (laskutuslomake liitteenä), tai maksat huollon ensin itse, ja me korvaamme sen asiakaspalveluun lähetettyä kuittia ja työraporttia vastaan.

Korvaamme vain takuunalaiset/virhevastuuseen kuuluvat korjaukset, eli samalla kertaa mahdollisesti tehtäviä lisätöitä tai kuluvien osien vaihtoa ei korvata. Huoltopisteet tekevät päätöksen, onko vika takuunalainen/virhevastuuseen kuuluva vai ei.

Ohessa liittenä vielä laskutuslomake huoltoyhtiölle.

Toivottavasti saat pyörän nopeasti kuntoon.
Mukavia ajokilometrejä!
Ystävällisin terveisin"


Isosti kiitos @ossid vinkistä :tup:
 
Nämä pyörät ei nyt suoraan taida sopia tämän ketjun aiheeseen, koska vaativat vissiin liikennevakuutuksen. Näille ei taida omaakaan ketjua olla, joten toivottavasti kukaan ei pahastu kun kysyn.

Olen miettinyt sähkö fatbike pyörää ja nämä mallit ovat samanhintaisia:


Tarjousketjussa jo mainitsinkin, että tuo Cmacwheel saa paljon kehua Vakoleen verrattuna sähköavustuksestaan. Onko kellään kokemuksia tai tietoa, että onko näistä toinen selvästi parempi?
Löytyy toki ketju missä enemmän noista vakuutuksen vaativista vehkeistä.
 
Löytyy toki ketju missä enemmän noista vakuutuksen vaativista vehkeistä.

Jostain syystä en ketjua itse löytänyt...

Kiitos, siirrän viestin sinne!
 
Löytyy toki ketju missä enemmän noista vakuutuksen vaativista vehkeistä.
Ketjuja pitäisi taas muokata, sillä otsikoissa on virheitä mitkä nykylain kanssa aiheuttaa vain hämmennystä.

Esimerkiksi moottoriteho on sivuseikka nykyään.
 
Ketjuja pitäisi taas muokata, sillä otsikoissa on virheitä mitkä nykylain kanssa aiheuttaa vain hämmennystä.

Esimerkiksi moottoriteho on sivuseikka nykyään.

Tuosta tarvisi tehdä jonkinlainen vuokaavio siitä, että mistä on kyse.

Mutta oleellisimmathan on, että avustaako laite vain poljettaessa vai myös ilman polkemista ja mikä sen teho on.
 
Tuosta tarvisi tehdä jonkinlainen vuokaavio siitä, että mistä on kyse.

Mutta oleellisimmathan on, että avustaako laite vain poljettaessa vai myös ilman polkemista ja mikä sen teho on.
Polkemisestä lienet oikeassa, mutta teholla ei ole merkitystä enää. Uuden lain myötä keskiössä taitaa olla maksiminopeus sekä paino -mulla ominaisuuksilla ei vissiin ollut merkitystä? Mutta kunpa joku tekisi tästä tosiaan selkeän vuokaavion, niin ei tarvitsisi aina arvailla. Vakuutusyhtiöiden "kaaviot" ohjaa käytännössä aina ottamaan yhteyttä vakuutusyhtiöön
 
Polkemisestä lienet oikeassa, mutta teholla ei ole merkitystä enää

Eikös sillä ole siinä mielessä, että kaikki yli 250W on automaattisesti moottoroituja polkupyöriä riippumatta muista tekijöistä. Ja alle olevat sitten avustuksen toiminnasta riippuen polkupyöriä tai moottoroituja.

Joka tapauksessa tuo luokittelu on todella sekainen noiden tehokkaampien kanssa.

Ja sitten vielä ne n+1 täysin laitonta joita erinäiset nettikaupat häpeilemättä myy kuluttajille
 
Polkemisestä lienet oikeassa, mutta teholla ei ole merkitystä enää. Uuden lain myötä keskiössä taitaa olla maksiminopeus sekä paino -mulla ominaisuuksilla ei vissiin ollut merkitystä? Mutta kunpa joku tekisi tästä tosiaan selkeän vuokaavion, niin ei tarvitsisi aina arvailla. Vakuutusyhtiöiden "kaaviot" ohjaa käytännössä aina ottamaan yhteyttä vakuutusyhtiöön
Ei näitä asioita kannata vakuutusyhtiöltä kysellä, traficom ja

 
Eikös sillä ole siinä mielessä, että kaikki yli 250W on automaattisesti moottoroituja polkupyöriä riippumatta muista tekijöistä. Ja alle olevat sitten avustuksen toiminnasta riippuen polkupyöriä tai moottoroituja.

Joka tapauksessa tuo luokittelu on todella sekainen noiden tehokkaampien kanssa.

Ja sitten vielä ne n+1 täysin laitonta joita erinäiset nettikaupat häpeilemättä myy kuluttajille
Alle 25kg painavaa pyörää, ei tarvitse vakuuttaa, vaikka sinä olisi 1000w


Toki se ei saa mennä ilman polkemista kuin maks 6km/h (talutusavustus)
 
Kertokaapa viisaammat, että onko tällainen hinta/laatusuhteeltaan sopiva: Cube Touring Hybrid One 625Wh 24/25, sähköpyörä, unisex - Sähköpyörät - Cube Touring Hybrid One 625Wh 24/25, sähköpyörä, unisex | XXL

Olisi tulossa lähestulkoon poikkeuksetta kaupunkiajoon asfalttiteillä ja ainakin alustavasti korkeintaan 20km/suunta matkoihin. Lastenkuljetustakärry harkinnassa myös jossain vaiheessa, saako tuollaisella vedettyä riittävän hyvin.
Moottori ainakin tuossa näyttäisi olevan vanhempaa mallia, haittaako paljoa jos saa kuitenkin suhteellisen edullisesti. Osasarja myös ilmeisesti pitkälti mallia Alivio, mikä ei nyt mikään paras ole tietenkään. Saan toki itse myöhemmin tarvittaessa päiviteltyä jos/kun jotain hajoaa, on noita hommia tullut tehtyä ennenkin.
Normipyörissä osaisin itsekin ihan hyvin arvioida, mutta sähköpyörien osalta olen ilmeisesti jäänyt vähän kehityksessä jälkeen ja tuntuu vaikealta tehdä järkevää päätöstä.

Vähän mietityttää kun tästä ei näyttäisi kovinkaan merkittävästi keskustelua olevan missään. Saa myös ehdotella muita vaihtoehtoja, jos on jotain järkevämpää.
 
Kertokaapa viisaammat, että onko tällainen hinta/laatusuhteeltaan sopiva: Cube Touring Hybrid One 625Wh 24/25, sähköpyörä, unisex - Sähköpyörät - Cube Touring Hybrid One 625Wh 24/25, sähköpyörä, unisex | XXL

Olisi tulossa lähestulkoon poikkeuksetta kaupunkiajoon asfalttiteillä ja ainakin alustavasti korkeintaan 20km/suunta matkoihin. Lastenkuljetustakärry harkinnassa myös jossain vaiheessa, saako tuollaisella vedettyä riittävän hyvin.
Moottori ainakin tuossa näyttäisi olevan vanhempaa mallia, haittaako paljoa jos saa kuitenkin suhteellisen edullisesti. Osasarja myös ilmeisesti pitkälti mallia Alivio, mikä ei nyt mikään paras ole tietenkään. Saan toki itse myöhemmin tarvittaessa päiviteltyä jos/kun jotain hajoaa, on noita hommia tullut tehtyä ennenkin.
Normipyörissä osaisin itsekin ihan hyvin arvioida, mutta sähköpyörien osalta olen ilmeisesti jäänyt vähän kehityksessä jälkeen ja tuntuu vaikealta tehdä järkevää päätöstä.

Vähän mietityttää kun tästä ei näyttäisi kovinkaan merkittävästi keskustelua olevan missään. Saa myös ehdotella muita vaihtoehtoja, jos on jotain järkevämpää.
Aivan varmasti riittää, Bilteman sähköpyöräkin tuollaisesta käytöstä selviää leikiten.
 
Kertokaapa viisaammat, että onko tällainen hinta/laatusuhteeltaan sopiva: Cube Touring Hybrid One 625Wh 24/25, sähköpyörä, unisex - Sähköpyörät - Cube Touring Hybrid One 625Wh 24/25, sähköpyörä, unisex | XXL

Olisi tulossa lähestulkoon poikkeuksetta kaupunkiajoon asfalttiteillä ja ainakin alustavasti korkeintaan 20km/suunta matkoihin. Lastenkuljetustakärry harkinnassa myös jossain vaiheessa, saako tuollaisella vedettyä riittävän hyvin.
Moottori ainakin tuossa näyttäisi olevan vanhempaa mallia, haittaako paljoa jos saa kuitenkin suhteellisen edullisesti. Osasarja myös ilmeisesti pitkälti mallia Alivio, mikä ei nyt mikään paras ole tietenkään. Saan toki itse myöhemmin tarvittaessa päiviteltyä jos/kun jotain hajoaa, on noita hommia tullut tehtyä ennenkin.
Normipyörissä osaisin itsekin ihan hyvin arvioida, mutta sähköpyörien osalta olen ilmeisesti jäänyt vähän kehityksessä jälkeen ja tuntuu vaikealta tehdä järkevää päätöstä.

Vähän mietityttää kun tästä ei näyttäisi kovinkaan merkittävästi keskustelua olevan missään. Saa myös ehdotella muita vaihtoehtoja, jos on jotain järkevämpää.

Eipä tuossa mitään isompia puutteita ole kuvailtuun käyttöön. Gen3 bosch on edelleen ihan hyvä moottori ja voimaa riittää kärryn vetoon varmasti.

Itse ehkä vierastan näin 2025 pikalinkullisia akseleita pyörässä, koska ne nyt vaan ei ole kovin vahvat ja ilkivaltariski on olemassa. Ja tuon kärryn kanssa valmistajasta riippuen kiinnitys pikalinkulliseen taka-akseeliin on joko enemmän tai vähemmän luottamusta herättävä läpiakseliin verrattuna.

Kärryn vedossa tuo maltillinen vaihteiden määrä voi jopa olla eduksi siinä mielessä, että ketju ja rataspakka maksaa tyyliin muutaman kympin ja niitä voi sitten vaihdella tiuhemmin. Meinaan kokemuksesta voin sanoa, että kärryn veto maksimivauhdilla 25km/h avustusrajalla polkien syö ketjua aika paljon ja 12-lehtinen ketju kustantaa useamman kympin.
 
Kiitos kommenteista, laittelin tilaukseen ja tsekkailen tarkemmin kun saapuu. Tuostahan saa näemmä tällä hetkellä myös 30% takaisin XXL:n bonusrahana, joka tekee tossa hinnassa sen 600 euroa. Sillä saakin jo ehkä kärryn tai vaikka maksettua osan toisesta pyörästä puolisolle.

Tuo pikalinkullisuus hyvä huomio, siihen en yhtään kiinnittänyt huomiota itse. Kuvat myös poikkeaa listatuista komponenteista hieman, kuvissa Shimano Cues kun taas listauksessa tosiaan Alivioa. Lisäksi Boschin järjestelmässä näyttäisi olevan kuvissa varsinainen näyttö (Purion 200?), kun taas listauksessa Bosch LED Display. Listaus lienee olevan oikeassa, mutta oishan se kiva jos kuvan komponenteilla tuliskin :geek:
 
Kärryn vedossa tuo maltillinen vaihteiden määrä voi jopa olla eduksi siinä mielessä, että ketju ja rataspakka maksaa tyyliin muutaman kympin ja niitä voi sitten vaihdella tiuhemmin. Meinaan kokemuksesta voin sanoa, että kärryn veto maksimivauhdilla 25km/h avustusrajalla polkien syö ketjua aika paljon ja 12-lehtinen ketju kustantaa useamman kympin.
Pikaisesti vilkaisin niin Shimanon deore 12speed ketju kustantaa 9.80€. Bike24: ssä näytti olevan alennuksessa.
 
Pikaisesti vilkaisin niin Shimanon deore 12speed ketju kustantaa 9.80€. Bike24: ssä näytti olevan alennuksessa.

Kannattaa huomioida, että sähköpyörissä aika usein pitää olla varsin pitkä ketju, niin nuo ~120-linkkiset ketjut ei välttämättä riitä ja hinta pompsahtaa helposti tuplaksi. Tuossakin näköjään 120-linkkinen on tuon 10€ mutta 126 linkkiä on sitten jo lähemmäs 20€.
Pyöräkohtaista toki ja tuo erikoispitkän ketjun tarve tulee yleensä vastaan näissä 29" renkailla olevissa sähkäreissä.

Vielä viime syksynä kun katsoin ja tilasin niin olivat 20-30e, näköjään nyt jonkinlainen erikoisalennus. Oman kokemuksen mukaan bike-discount on myös yleensä ollut se halvempi, mutta pitää näköjään tarkistaa myös bike24 kun seuraavan kerran tilailee.
 
Olet vastaamassa viestiketjuun: Sähköavusteiset polkupyörät (max 250W, max 25km/h, ei vakuutustarvetta)

Statistiikka

Viestiketjuista
272 901
Viestejä
4 710 376
Jäsenet
76 941
Uusin jäsen
Jesse04

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom