Sähköavusteiset polkupyörät (max 250W, max 25km/h, ei vakuutustarvetta)

@MrHypocrisy. Aika tärkeää sähkiksessä on, että missä sinä meinasit sen ladata? Kaikissa kun ei akkua saa sisälle ladattavaksi. Eikä välttämättä kannata pakkasessa säilyttää, sitä akkua.
Mieluusti saisi olla malli, josta akun saa irti järkevästi lataamista ja talvisäilytystä varten. Noissa listaamissani pyörissä ymmärtääkseni kaikissa on irroitettava akku. Riippuen mekanismin helppoudesta, tarkoituksena oli joko ladata akkua irrallaan sisällä tai sitten pyörässä kiinni ulkovarastossa. Varasto ei ole lämmitetty, mutta toisaalta tarkoituksena ei ainakaan alustavasti ollut ajella pyörällä pakkaskeleillä, joten vähimmäisvaatimuksena on että akun saa jollain tavalla (vaikka olisikin hieman hankalampi mekanismi) irti talvea varten sisäsäilytykseen.
 
Pari kysymystä vielä jäi mietityttämään:
  • Mitä eroa on Radon Relate 9.0 750 MS ja Radon Relate 9.0 750 malleilla? Nopealla katsauksella ulkoisesti pyörät näyttävät melkein identtisiltä (pl. väri ja ajonäytön sijainti) ja osat ovat lähes täysin samat (eri gripit taisi olla). Mallivuodet taitavat olla eri (MS-malli 2023, ei-MS 2024), mutta muutoin ei eroa juurikaan näyttänyt olevan. Jonkin fillarifoorumin keskustelun löysin, mutta sielläkään ei tuntunut löytyvän selkeää infoa pyörien eroista.
  • MS-mallin bike-discount myyntisivun kommenteissa on pari kolmen tähden arvostelua, joissa on kritisoitu etulokarin kiinnitystä rujonnäköiseksi nippusideviritelmäksi. Kuvissa tuo näyttää ainakin omaan silmään ihan siedettävältä. Onko tässä mahdollisesti jotain tuotantoeräkohtaisia vaihteluja?

MS tarkoittaa Mid Season, niissä ei ole mitään mainittavaa eroa muuta kuin noi mainitsemasi asiat. Hintaeron selittää se, että he ovat ostaneet toista kesken kauden ja saaneet sitä halvemmalla. Siinä ei myöskään kokovaihtoehtoja näyttänyt olevan niin paljoa, eli olisiko joku pieni erä tms.

Lokarit näyttää kyllä molemmissa olevan ihan samat, arvostelujahan noissa ei juurikaan ole. Eron ollessa satasia, en kyllä ostaisi kalliimpaa vain sillä että lokarit voi olla kehnot toisessa mallissa. Lisäksi kun ei puhuta mistään peruspyörää kummemmista lokareista.

Radonit oli muuten ainakin ennen Cuben rungolla, eli se on Bike Discountin "Pirkka-brändi".
 
Tilasin Verkkokauppa.comista alesta GZR Progressiv-e CF 23 sähköpyörän. Pyörä toimitettiin "95%:sti" kasattuna eli ei juuri muuta tarvinnut kuin täyttää kumit ja oikaista ohjaustanko ja pyörittää polkimet paikalleen. Laitoin pyörän lataukseen ja mittaristoon tuli teksti "Error 141001, control unit error - internal battery discharged". Ajoakku latautuu kuitenkin täyteen, eli en tiedä mikä tuo internal battery on. En saa pyörän mittaristoa herätettyä muutoin henkiin kuin laittamalla akun lataukseen, eli Bochin LED Remote BRC3600:n On/Off nappia painamalla en saa pyörää käynnistettyä. Sammuksiin kyllä mittariston siitä saa, eli periaatteessa rikki tuo nappi ei voisi olla.

Onko heittää mitään ehdotusta missä voisi vika olla?
 
Tilasin Verkkokauppa.comista alesta GZR Progressiv-e CF 23 sähköpyörän. Pyörä toimitettiin "95%:sti" kasattuna eli ei juuri muuta tarvinnut kuin täyttää kumit ja oikaista ohjaustanko ja pyörittää polkimet paikalleen. Laitoin pyörän lataukseen ja mittaristoon tuli teksti "Error 141001, control unit error - internal battery discharged". Ajoakku latautuu kuitenkin täyteen, eli en tiedä mikä tuo internal battery on. En saa pyörän mittaristoa herätettyä muutoin henkiin kuin laittamalla akun lataukseen, eli Bochin LED Remote BRC3600:n On/Off nappia painamalla en saa pyörää käynnistettyä. Sammuksiin kyllä mittariston siitä saa, eli periaatteessa rikki tuo nappi ei voisi olla.

Onko heittää mitään ehdotusta missä voisi vika olla?
Taitaa olla tästä akusta kyse, eli itse led remoten "vara-akku"

Eli pyörä ollut varastoituna jossain sen verran kauan, että tuo akku on päässyt purkautumaan liian matalalle jännitteelle.
Tällaisella latauspiirillä nykyisen hyvin todennäköisesti voisi elvyttää, mutta uusi pyörä kun on, niin voinee kysäistä verkkikseltä voivatko uuden akun jostain siihen hankkia.
 
@AeshmA kiitos vastauksesta. Tuon LED Remoten ohjekirjassa on myös maininta tuosta akun liiallisesta purkautumisesta ja korjausehdotuksena yrittää ladata sitä remoten omasta USB-C liittimestä. Laitoin äsken laturin kiinni niin kokeillaan muutaman tunnin päästä onko vaikutusta.
 
Eipä auttanut useamman tunnin lataaminen. Heti kun USB piuhan ottaa irti niin ei lähde enää Remote eikä mittaristo käyntiin On/Off napista. Niin kauan kun USB piuhasta saa virtaa niin toimii sekä sammutus että käynnistys.
Laitoin verkkikselle viestiä, katotaan mitä vastaavat. Takuun alainen vehje toki niin ei pitäisi olla epäselvyyttä.
 
Eipä auttanut useamman tunnin lataaminen. Heti kun USB piuhan ottaa irti niin ei lähde enää Remote eikä mittaristo käyntiin On/Off napista. Niin kauan kun USB piuhasta saa virtaa niin toimii sekä sammutus että käynnistys.
Laitoin verkkikselle viestiä, katotaan mitä vastaavat. Takuun alainen vehje toki niin ei pitäisi olla epäselvyyttä.
Entä toimiiko, kun akusta laittaa virrat?

Muistaakseni mulla oli samanlainen vika. On/off nappi ei toiminut, mutta akun on/off-napista käynnistyi.
 

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjuista
271 805
Viestejä
4 693 114
Jäsenet
76 807
Uusin jäsen
Nigelson

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom