Honzo
Make ATK Great Again
- Liittynyt
- 06.02.2017
- Viestejä
- 3 133
No jaa. Pakkoko sitä on jollain boostilla ajaa. Mulla eco säädetty aika pienelle ja silti sillä menee yli 30kmh helposti. Eikä kulu akkua mitenkään ihmeellisesti. Mulla kyllä maastossakin nousee nopeudet tonne 25kmh yläpuolelle ajoittain .Kerrotaan nyt vastapainoksi yksi kokemus miksi EI kannata poistaa rajoitinta.
Sähkötäpäriin kun laittaa nopeudenrajoittimen ohittajan niin ei siitä ole iloa kuin max 20km edestakaiselle työmatkalle asfaltilla. Pyörä kyllä liikkuu siinä 40km/h kun kadenssi 90 ja suurin vaihde päällä. Vastaavasti akun varaustaso laskee ihan silmissä kasvaneen ilmanvastuksen seurauksena. 32kmh tuntuisi kesällä olevan aika hyvä mutta sekin vie jo akkua ihan kiitettävästi.
Nykyisessä sähkötäpärissä ei ole enää ohitinta koska olen ihan käytännön elämässä huomannut, että kun siirtymät poluille ovat pitkiä niin akku on jo puolessavälissä kun saavut sinne maastoon. Sitten ajat maastossa ECO:lla ja huomaat että kotiinpaluu aikaistuu kun pitäisi jaksaa vielä polkea kotiinkin. Sitkuttelen siirtymät tuolla alhaisella nopeudella ihan käytännön pakosta ja hetken se kyllä kesti henkisesti siihen sopeutua mutta ihan järkevä kompromissi ollut, varsinkin keväisin ja syksyisin kun akku ei kestä muutenkaan kauaa viileän ilman takia.
Aika monta kertaa joutunut sanomaan ajokavereille että sori nyt joutuu jättämään leikin kesken kun akku ei riitä muuten kotimatkaan. Kerran vedin reidet ihan piippuun maastossa ja tyhjällä akulla siirtymä kotiin ei ollut mitään herkkua.
Katupyörissä tuo 25kmh raja on kyllä turhan alhainen ja sweet spot tuntuisi olevan siinä 32kmh paikkeilla. Mutta kuten sanottu EU direktiivistä se on kiinni.