Sama pyörä tulossa työsuhdepyöräksi. Odottavan aika on pitkä.
Sama tulossa myös tänne. Kertokaahan kokemuksia kun saatte pyörän käsiinne.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Sama pyörä tulossa työsuhdepyöräksi. Odottavan aika on pitkä.
Hillitömän arpomisen jälkeen tilaukseen lähtee Roadlite:ON.
Vielä heitetään noppaa komponenttitasosta. Onko 7 niin paljon parempi kuin 6, että 700€ lisähinnalle on katetta?
Roadlite:ON 6
Roadlite:ON 7
Updatena, akkusysteemi on päivittynyt ja näissä käynnistyy jo ilman konepellin raotusta, kuten pitääkin. Lisäksi tuossa on 35mm nakit ja 40mm pitäisi mahtua, joten pidemmillekin soratiesiirtymillekin pystyy rupeamaan. Pääosin arki on kuitenkin kaupunkikruisailua.
Akusta? Ei se moottori osallistu lataukseen mitenkään, joten vastaan vaikka e8000 itsellä.Osaakos joku Shimano EP8lla varustetun fillarin omistaja sanoa mistä tosta näkee akun varaustilanteen ladatessa?
Ei akkua näe kun se on ladatessa rungon sisällä. Ei toki moottori osallistu, mutta käsittääkseni toteutus perustuu kaikissa EP8 malleissa noihin muutamiin samoihin komponentteihin (moottori, akku, näyttö, virtanappi).Akusta? Ei se moottori osallistu lataukseen mitenkään, joten vastaan vaikka e8000 itsellä.
Tarkkaa varausprosenttia ei näe "mistään". Suosittelen lataamaan stunlocker ja stride sovellukset. Ne ei tee pyörästä heti laittomia, mutta näyttää paljon tietoa mitä ei virallisilla softilla saa ulos. Esim tarkka akun varausprosentti ja nauhoitus miten se muuttuu matkan edetessä.
EP8 moottoria voi käyttää vaikka 7000 sarjan mustavalkonäytön kanssa.mutta käsittääkseni toteutus perustuu kaikissa EP8 malleissa noihin muutamiin samoihin komponentteihin (moottori, akku, näyttö, virtanappi).
Juu toki, mutta ymmärtääkseni näissä EP8 toteutuksissa kokonaisuus yleensä samankaltainen, joten vertailukelpoinen ainakin meikäläisen tilanteen kanssa. Muista en tiedä, joten en viitsinyt niistä kysyä.EP8 moottoria voi käyttää vaikka 7000 sarjan mustavalkonäytön kanssa.
Mikäs se sun pyörä olikaan? Ei jaksa selata taaksepäin.Juu toki, mutta ymmärtääkseni näissä EP8 toteutuksissa kokonaisuus yleensä samankaltainen, joten vertailukelpoinen ainakin meikäläisen tilanteen kanssa. Muista en tiedä, joten en viitsinyt niistä kysyä.
Canyon Neuron:on 8, eli tuo 630 akku (BT-E8036) runkoon integroituna. Mainittu E7000 display itseasiassa tuossa käytössä.Mikäs se sun pyörä olikaan? Ei jaksa selata taaksepäin.
Onko laturissa valoja?Canyon Neuron:on 8, eli tuo 630 akku (BT-E8036) runkoon integroituna. Mainittu E7000 display itseasiassa tuossa käytössä.
Laturissa on yksi valo ja akussa on yksi valo. Selitykset miten valoja tulkitaan on tuossa mun edellisessä viestissä.Onko laturissa valoja?
Kiitos. Nämä oli ilmeisesti jostain Shimanon sivuilta, pyörän mukana en tällaisia ohjeita löytänyt, jota nyt siis tällaisten aika oleellisten tietojen osalta odotin.
Niin tuossa pyörässä on erillinen virtanappi eikä akun nappi tule rungon läpi? No sitten sen varauksen seuraaminen onkin aika mahdotonta. BT-E8036 akussa sen oman napin vieressä on tuo valo ja se näyttää sen varauksen. Jännästi tehty pyörä jos sitä ei näe ollenkaan ilman akkukotelon purkamista.pyörässä ei virtanapin yhteydessä puolestaan ole tuollaista merkkivaloa, joka kyllä helpottaisi lataamisen seuraamista huomattavasti.
Juu pyörässä on rungon päällä virtanappi, mutta siinä ei ole mitään merkkivaloa joka palaisi tai vilkkuisi latauksen aikana. Akun näyttö tosiaan jää sinne runkoputken sisään piiloon ja sarvien näytössäkin palaa vaan staattinen steps logo latauksen ajan. Laturissa palaa se pieni oranssi valo latauksen aikana. Vähän hölmösti näyttäis tosiaan olevan toteutettu Canyonin osalta. Onneksi tota latautumista ei nyt useimmiten tarvitse vahdata tarkkaan vaan akku täyttyy esim illan tai yön aikana.Niin tuossa pyörässä on erillinen virtanappi eikä akun nappi tule rungon läpi? No sitten sen varauksen seuraaminen onkin aika mahdotonta. BT-E8036 akussa sen oman napin vieressä on tuo valo ja se näyttää sen varauksen. Jännästi tehty pyörä jos sitä ei näe ollenkaan ilman akkukotelon purkamista.
Sitten suosittelen vahvasti sitä strider softaa.Vähän hölmösti näyttäis tosiaan olevan toteutettu Canyonin osalta. Onneksi tota latautumista ei nyt useimmiten tarvitse vahdata tarkkaan vaan akku täyttyy esim illan tai yön aikana.
Jos ajattelit ajella fillarilla päivittäin töihin ja ajomatka pysyy jotakuinkin samana päivästä toiseen niin suosittelen myös sellaista 5€ maksavaa 15min tarkkuudella olevaa kellokytkintä. Töistä tullessa heittää laturin johdon kiinni ja pyörä alkaa latailla sitten kun ajastus alkaa. Ajastuksella siis siksi että sen laturin voi jättää huoletta kiinni, eikä se ole sähköissä koko yötä. Toisaalta taas siksi että voit maksimoida akun käyttöiän. Jos joka päivä sama matka niin 15min tarkkuudella säädettävällä kellokytkimellä saa aika hyvin ladattua sen akun sinne 80-90% nurkille. Tämä siis silloin jos akkua ei tarvitse 100% joka päivä. Itsellä akkua kuluu keskimäärin 30% päivässä työmatkaan. Joskus enemmän ja joskus vähemmän, mutta aika hyvin saa pitää saman ajastuksen koko viikon. Itse en siis tarvitse 100% akkua tai edes 70% akkua kun lähden aamulla töihin, joten tuolla ajastimella saan kikkailtua akun käyttöiän maksimiin. On myös huolettomampaa kun tietää että se laturi irtoaa sähköistä ihan itsestään. strider softalla taas saa helposti nauhoitettua jokaisen työmatkankin kun sen yhdistäminen vie about 3 sekuntia eikä sitä tarvitse perille päästyä mitenkään katkaista. Voi sitten seurata historiaa miten se akunkäyttö on tarkalleen mennyt. Sieltä näkee siis prosentin tarkkuudella sen akun varauksen lähtiessä, matkalla ja perille päästyä.Nyt on akku täynnä, joten fillarilla töihin
Nyt menee hifistelyksi. Mulla on 2018 asti ollut aina pyörä laturissa 24/7, pl ajot. Mittarissa n. 5tkm ja akku voi ihan hyvin. 93% näyttää battery health. E8000 motti eli Shimanon systeemi siis.Sitten suosittelen vahvasti sitä strider softaa.
Jos ajattelit ajella fillarilla päivittäin töihin ja ajomatka pysyy jotakuinkin samana päivästä toiseen niin suosittelen myös sellaista 5€ maksavaa 15min tarkkuudella olevaa kellokytkintä. Töistä tullessa heittää laturin johdon kiinni ja pyörä alkaa latailla sitten kun ajastus alkaa. Ajastuksella siis siksi että sen laturin voi jättää huoletta kiinni, eikä se ole sähköissä koko yötä. Toisaalta taas siksi että voit maksimoida akun käyttöiän. Jos joka päivä sama matka niin 15min tarkkuudella säädettävällä kellokytkimellä saa aika hyvin ladattua sen akun sinne 80-90% nurkille. Tämä siis silloin jos akkua ei tarvitse 100% joka päivä. Itsellä akkua kuluu keskimäärin 30% päivässä työmatkaan. Joskus enemmän ja joskus vähemmän, mutta aika hyvin saa pitää saman ajastuksen koko viikon. Itse en siis tarvitse 100% akkua tai edes 70% akkua kun lähden aamulla töihin, joten tuolla ajastimella saan kikkailtua akun käyttöiän maksimiin. On myös huolettomampaa kun tietää että se laturi irtoaa sähköistä ihan itsestään. strider softalla taas saa helposti nauhoitettua jokaisen työmatkankin kun sen yhdistäminen vie about 3 sekuntia eikä sitä tarvitse perille päästyä mitenkään katkaista. Voi sitten seurata historiaa miten se akunkäyttö on tarkalleen mennyt. Sieltä näkee siis prosentin tarkkuudella sen akun varauksen lähtiessä, matkalla ja perille päästyä.
Mutta ennen kaikkea mukavia pyöräilyhetkiä. Odotan innolla tuleeko io-techiltä jotain videota aiheesta.
Sampsan ilme kun alla ei olekkaan jopo väärinpäin asennetuilla renkailla.
Nyt menee hifistelyksi. Mulla on 2018 asti ollut aina pyörä laturissa 24/7, pl ajot. Mittarissa n. 5tkm ja akku voi ihan hyvin. 93% näyttää battery health. E8000 motti eli Shimanon systeemi siis.
Juu niin ne on. Tuo on mahdollisesti turha lisä, mutta ei siitä haittaa ole eikä se juuri maksa. Miksipä ei.Ne laturit on nykyään älykkäitä, eivät ylilataa
Kyllä mä mielummin pidän akun täynnä, jos tulee tarve. Mulla on yksi kaveri, joka akku tolleen säästele, niin muutaman kerran ex-tempore kum on lenkille pyytänyt, niin silläpä ei olekaan ollut akku täynnä. Ja se rajoittaa lenkin pituutta.Juu niin ne on. Tuo on mahdollisesti turha lisä, mutta ei siitä haittaa ole eikä se juuri maksa. Miksipä ei.
Ne laturit on nykyään älykkäitä, eivät ylilataa
Jos nuo fillarien li-ion akut toimii yhtään samalla tavalla kuin puhelimissa, niin kyllä se käyttöiän kannalta on aina parempi, jos sitä akkua ei lataa aivan täyteen tai päästä ihan tyhjäksi, eli juuri tyyliin joku 20-90 % täyttöhaarukka tms. Toki on sitten toinen asia, että mikä on todellinen hyöty jos akut kestää jokatapauksessa huoletontakin käyttöä hyvin.Juu niin ne on. Tuo on mahdollisesti turha lisä, mutta ei siitä haittaa ole eikä se juuri maksa. Miksipä ei.
Lataamalla 80% tuplaisi akun käyttöiän. Tosin tietenkin jos on pieni akku tuota ei kauhean mielellään tee.Nyt menee hifistelyksi. Mulla on 2018 asti ollut aina pyörä laturissa 24/7, pl ajot. Mittarissa n. 5tkm ja akku voi ihan hyvin. 93% näyttää battery health. E8000 motti eli Shimanon systeemi siis.
Sähköavustuksen parhautta on se että jos joskus pitää päästä ilman hikeä niin sekin onnistuu. Silloin pitää vain malttaa ajaa sitä 23-24km/h eikä puskea koko aikaa rajoitinta vasten. Kyllähän se 25km/h hyvin nopeasti vastaan tulee tiellä.Tuossa työmatkalla hiekkatiellä ja maantien reunaa tuo fillari rullaa siinä määrin kelvollisesti ettei hermot mene, mutta kuten joku jo aiemmin mainitsi, tuosta 25 kmh avustuksesta ei ole ainakaan meikäläisen vauhdeilla juuri iloa muuten kuin jyrkemmissä mäissä keventää kivasti.
Työmatkapyöräilyn yksi tärkeistä asioista. Ellei sitten vedä mentaliteetillä että suihkuun ja kokonaan toiset vaatteet työpaikalla.pitäis hommata vähän sopivamman kokoset etu- ja takalokari
Joo ei onnistu kyllä multa alle 25 kmh köröttely kun tarkoituksena on päästä paikasta A paikkaan B, mutta näillä on mentävä. Hiki tulee selvästi sekä sähköllä että ilman Mulla taisi liikkua yleensä vähänkin tasaisella 30-35 kmh välillä vauhti tuolla pyörällä.Sähköavustuksen parhautta on se että jos joskus pitää päästä ilman hikeä niin sekin onnistuu. Silloin pitää vain malttaa ajaa sitä 23-24km/h eikä puskea koko aikaa rajoitinta vasten. Kyllähän se 25km/h hyvin nopeasti vastaan tulee tiellä.
Työmatkapyöräilyn yksi tärkeistä asioista. Ellei sitten vedä mentaliteetillä että suihkuun ja kokonaan toiset vaatteet työpaikalla.
Tuo näyttää ulospäin kyllä sellaiselta laturilta että syttyy tuleen jossain kohtaa. En siis sano että olisi moinen, mutta näyttää juuri kiinan peltilaatikolta ilman minkään sortin suojauksia. Joku kerta kuoresta 230v näpeille?Onhan noita älykkäitä latureita, joissa saa valittua 80%/90% latauksen tason ainakin. Tosin en tiedä onko Shimanon systeemeissä jotain epästandardeja liittimiä. Itsellä on 1100Wh akku, niin ei paljoa haittaisi, vaikka lataisi vain 80-90% ainakin käyttöikä nousisi huomattavasti.
Luna Charger 36v Advanced 210w Ebike Charger
Luna Charger 36v Fast Charger is a powerful ebike charger that will prolong battery life and charge quicklylunacycle.com
Lataamalla 80% tuplaisi akun käyttöiän. Tosin tietenkin jos on pieni akku tuota ei kauhean mielellään tee.
Kokeile joskus ihan huviksesi vetää se boostilla ja 23-24 nopeutta. Yllättävän kevyesti menee eikä kyllä paljoa tartte hikeä nostattaa. Onko reppu selässä?Joo ei onnistu kyllä multa alle 25 kmh köröttely kun tarkoituksena on päästä paikasta A paikkaan B, mutta näillä on mentävä. Hiki tulee selvästi sekä sähköllä että ilman Mulla taisi liikkua yleensä vähänkin tasaisella 30-35 kmh välillä vauhti tuolla pyörällä.
Vaatteet voi toki vaihtaa ja täällä toimistolla ei ole muita, joten sinällään ei niin kriittistä, mutta onhan se toki mukavampi jos ei ihan mutaisena ja hikisenä joka päivä saavu töihin Nyt alkaa hiljalleen olla selkähiki kuivunut.
Seuraavaksi ohjelmiston pientä modausta, että avustaa yli 30km/h ja hyppy tehokkaiden sähköpyörien puolelleJoo ei onnistu kyllä multa kun pitää päästä paikasta A paikkaan B, mutta näillä on mentävä. Hiki tulee selvästi sekä sähköllä että ilman
Vaatteet voi toki vaihtaa ja täällä toimistolla ei ole muita, joten sinällään ei niin kriittistä, mutta onhan se toki mukavampi jos ei ihan mutaisena ja hikisenä joka päivä saavu töihin Nyt alkaa hiljalleen olla selkähiki kuivunut.
Joo reppu oli tänään selässä, mutta riippuu vähän päivästä tarviiko jotain kuljetella. Se toki osaltaan lisää sehin määrää.Kokeile joskus ihan huviksesi vetää se boostilla ja 23-24 nopeutta. Yllättävän kevyesti menee eikä kyllä paljoa tartte hikeä nostattaa. Onko reppu selässä?
Joo mulla on nyt tuo SKS:n pienempi blade ollut ja oon ollut siihen tyytyväinen. Samasta konseptista jos sais isomman niin olis bueno.Takalokariksi voin suositella SKS X blade. Sen saa helposti kiinni ja pois sekä lokarin kulmaa ja asentoa pystyy säätelemään, niin sen saa lähelle rengasta.
Ihan Lunan itse suunnittelema laadukas laturi. Luna on hyvä luotettava Yhdysvaltalainen firma, tutumpi sellaisille jotka itse kasailevat sähköpyöriä.Tuo näyttää ulospäin kyllä sellaiselta laturilta että syttyy tuleen jossain kohtaa. En siis sano että olisi moinen, mutta näyttää juuri kiinan peltilaatikolta ilman minkään sortin suojauksia. Joku kerta kuoresta 230v näpeille?
Joo x-blade sopii 3" renkaille asti: X-BLADE 29 Zoll also for 27,5 Plus - SKS GERMANYJoo reppu oli tänään selässä, mutta riippuu vähän päivästä tarviiko jotain kuljetella. Se toki osaltaan lisää sehin määrää.
Joo mulla on nyt tuo SKS:n pienempi blade ollut ja oon ollut siihen tyytyväinen. Samasta konseptista jos sais isomman niin olis bueno.
32km/h + 500W = 30€Pyörän muutos US asetuksiin menee bluetoothilla hetkessä ja sit on rajoitus US mukainen.. maksaa jonkun euron.
Tiedän. Mutta ei voi kyllä oikein takuuta evätä tolla US-asetuksen käytöllä. Jenkeissähän on 1:1 sama pyörä myynnissä, mutta vain eri softalla.32km/h + 500W = 30€
Mutta EP8 moottori tallentaa muutoksen tiedon ja se jää ikuisesti näkyviin. Voi olla vaikea saada takuuseen yms. jos säädetty. Toki Shimanon moottorit on tunnetusti kestäviä.
Tuohan on siis ihan laillista omissa metsissä ja suljetuilla tieosuuksillakin maanomistajan luvalla. Niitä varten on kuitenkin oma ketju.
Ei kai millään softalla mitään lisätehoa saa? Ainoastaan avustuksen katkeamisnopeutta säädetään?Tiedän. Mutta ei voi kyllä oikein takuuta evätä tolla US-asetuksen käytöllä. Jenkeissähän on 1:1 sama pyörä myynnissä, mutta vain eri softalla.
Totta tuokin... "kävin kerran jenkeissä ja otin pyörän mukaan matkalle".Tiedän. Mutta ei voi kyllä oikein takuuta evätä tolla US-asetuksen käytöllä. Jenkeissähän on 1:1 sama pyörä myynnissä, mutta vain eri softalla.
Shimanon pyörissä saa 250W rajoittimen nostettua 500W. Ei siis pelkkää location/speed rajoitusta.Ei kai millään softalla mitään lisätehoa saa? Ainoastaan avustuksen katkeamisnopeutta säädetään?
En usko. Ei siellä mitään 250W rajoitusta ole. Ihan vakiona antaa ulos tollaisen 500w huipputehon. Toi 250W on vain joku standardin mukainen tunnin tms. Keskiteho.Totta tuokin... "kävin kerran jenkeissä ja otin pyörän mukaan matkalle".
Shimanon pyörissä saa 250W rajoittimen nostettua 500W. Ei siis pelkkää location/speed rajoitusta.
Googletappa mitä tämä "250W rajoitin" oikeasti tarkoittaa. The Myth of Ebike WattageEn usko. Ei siellä mitään 250W rajoitusta ole. Ihan vakiona antaa ulos tollaisen 500w huipputehon. Toi 250W on vain joku standardin mukainen tunnin tms. Keskiteho.
Eiköhän kaikilla valmistajilla ohjausyksikkö ole vähintään mitoitettu 15-20 ampeerin virroille ja näissä on 36V akut. 36V*15A=540W tai 36V*20A=720W teoreettiset maksimitehot, jotka irtoaa näistä ns. "250W" moottoreista. Ainoahan mikä näitä ns. 250W moottoreita rajoittaa on niiden pienempi koko, joten ne saattavat ylikuumentua helpommin, jos pitkään mennään huipputehoilla.Torque curves - Shimano, Bosch, Brose, Yamaha - EMTB Forums
Tossa ainakin jotain tehokäyriä. Kaikki "250W" moottorit antavat ulos reilusti yli 250W. Jopa sen 500W.
En usko ennenkuin laitat linkin, mistä moisen virityksen saa. Kaikki 250W moottorit antaa sen 500+ wattia ulos, kun vain tarvitset.Googletappa mitä tämä "250W rajoitin" oikeasti tarkoittaa. The Myth of Ebike Wattage
Shimanon moottoreissa on keinotekoinen rajoitin, joka rajoittaa moottorin tehoa pidemmässä rasituksessa siihen luvattuun 250W lukemaan. Se on siis moottorin nimellisteho. Sillä se moottori jaksaa/pystyy vääntämään tunnin putkeen helteessä ilman yhtäkään alamäkeä. Samanlainen rajoitin on about kaikissa 250W pyörissä. Heikommilla moottoreilla (alhaisemmilla Nm) se hetkellinen huipputeho voi olla alempi ja hinnat alkaen mallien huipputeho on varmaan se 250W tai alle.
Shimanon vehkeissä tuota keinotekoista rajoitinta pystyy softalla nostamaan 500W asti ja se myös nostaa pyörän suorituskykyä ihan selkeästi.
Stunlocker. US asetus on nopeusrajoitusta varten. Sama 250W tehoraja siellä on.En usko ennenkuin laitat linkin, mistä moisen virityksen saa. Kaikki 250W moottorit antaa sen 500+ wattia ulos, kun vain tarvitset.
Ja ihan normi US-asetuksiin laitto ei 100% varmuudella tee muuta mitään muuta kuin avustuksen päättymisnopeutta. Mitään lisätehoja tms. ei tule.
Googletappa mitä tämä "250W rajoitin" oikeasti tarkoittaa. The Myth of Ebike Wattage
Shimanon moottoreissa on keinotekoinen rajoitin, joka rajoittaa moottorin tehoa pidemmässä rasituksessa siihen luvattuun 250W lukemaan. Se on siis moottorin nimellisteho. Sillä se moottori jaksaa/pystyy vääntämään tunnin putkeen helteessä ilman yhtäkään alamäkeä. Samanlainen rajoitin on about kaikissa 250W pyörissä. Heikommilla moottoreilla (alhaisemmilla Nm) se hetkellinen huipputeho voi olla alempi ja hinnat alkaen mallien huipputeho on varmaan se 250W tai alle.
Shimanon vehkeissä tuota keinotekoista rajoitinta pystyy softalla nostamaan 500W asti ja se myös nostaa pyörän suorituskykyä ihan selkeästi. Silloin ne ei tietenkään ole enää tieliikennekelpoisia.
Sen verran pienempiä nämä ns. 250W moottorit verrattuna esimerkiksi 500W, 750W ja 1000W moottoreihin, että rajoitteena tuo ylikuumentuminen, jos noilla huipputehoilla ajelee pidempään.Millä softalla tällaista "henkistä" rajoitinta voi säätää?
STunlockerissa ainakin kaikilla avustustasoilla on vakiona 500W tehoraja. Sitä voi (ainakin joskus pystyi) nostamaan 600W asti, mutta EMTB forumin support threadissa on jo ekalla sivulla ensimmäinen palanut moottori tehon noston jälkeen, joten tuskin kovin suositeltavaa. 250 W rajoitimesta en ole aiemmin kuullut.
Kysyit millä voi nostaa yli 250W, joten vastasin. setunlockerin vakiona laittama 500W on suoraan nosto valmistajan 250W asetukseen. Aseta e-tubella kaikki high ja vertaa sitä stunlockerin "vakioon" niin huomaat eron. Se että tuolla nostolla voi polttaa moottorin rikki on ihan tiedossa olevaa asiaa, eikä sitä riskiä voi estää jos moottoria tahallaan väärinkäyttää.Millä softalla tällaista "henkistä" rajoitinta voi säätää?
STunlockerissa ainakin kaikilla avustustasoilla on vakiona 500W tehoraja E8000 moottorilla. Sitä voi (ainakin joskus pystyi) nostamaan 600W asti, mutta EMTB forumin support threadissa on jo ekalla sivulla ensimmäinen palanut moottori tehon noston jälkeen, joten tuskin kovin suositeltavaa. 250 W rajoitimesta en ole aiemmin kuullut.
Tämä juuri. Kyllä se 250W moottorikin talvipakkasessa jäähtyy ihan hyvin, mutta helteessä 500W teholla voi hyvinkin päästellä savut pihalle.Sen verran pienempiä nämä ns. 250W moottorit verrattuna esimerkiksi 500W, 750W ja 1000W moottoreihin, että rajoitteena tuo ylikuumentuminen, jos noilla huipputehoilla ajelee pidempään.
En edelleenkään usko. E8000 ja Ep8 antaa ihan vakiona ulos n. 500W. Ilman mitään virityksiä.Stunlocker. US asetus on nopeusrajoitusta varten. Sama 250W tehoraja siellä on.
Mutta eiköhän tämä off-topic riitä.
Sulla ei taida olla kumpaakaan testattavaksi?En edelleenkään usko. E8000 ja Ep8 antaa ihan vakiona ulos n. 500W. Ilman mitään virityksiä.
Olisiko tuossa se, että jatkuvan tehon pystyy nostamaan tuolta 250W tasolta esimerkiksi tuohon 500W tasolle. Vakiona tuo +500W on vain hetkellinen huipputeho.En edelleenkään usko. E8000 ja Ep8 antaa ihan vakiona ulos n. 500W. Ilman mitään virityksiä.
Kyllä ja se vakion 500W huippu on oikeasti aika lyhyt. Sillä ei mitään pidempää mäkeä nousta. Mäkiä täällä jkl nimittäin riittää.Olisiko tuossa se, että jatkuvan tehon pystyy nostamaan tuolta 250W tasolta esimerkiksi tuohon 500W tasolle. Vakiona tuo +500W on vain hetkellinen huipputeho.