Pistetääs nopeesti ekoja käyttökokemuksia työmatkalta. Mittari näytti matkaksi aika tasan 11 kilsaa, hommaan meni parilla pysähdyksellä (piti säätää takalokaria, kiristää satulaa ja parittaa kuulokkeet yms) vajaa puoli tuntia. Kuvassa hissitolppa alhaalla ja satula vielä säätämättä, takalokarin nappasin väliaikaisesti toisesta pyörästä, pitäis hommata vähän sopivamman kokoset etu- ja takalokari sekä joku kohtuuhintanen etuvalo, joka ottaa virtansa USB Type-C:stä.
Tuo alkupätkän traktoripolku oli kyllä omimmillaan tolle fillarille ja noille leveille 2,6" renkaille. Meni kuin vettä vaan eco-tilassa - työmatkapyöräilyä ajatellen "harmi" vaan että mutakin lensi

Kävin kokeilemassa eilen illalla lyhyesti jo metsäpolkuja ja sielläkin meni hienosti - jousitus tuntuu noihin maastoihin jopa vähän turhankin pehmeältä vaikka sääsin sitä jo vähän ylipaineille. Sen puolesta uskoisin että ilman täpäriäkin näillä reiteillä olisi pärjännyt.
Tuossa työmatkalla hiekkatiellä ja maantien reunaa tuo fillari rullaa siinä määrin kelvollisesti ettei hermot mene, mutta kuten joku jo aiemmin mainitsi, tuosta 25 kmh avustuksesta ei ole ainakaan meikäläisen vauhdeilla juuri iloa muuten kuin jyrkemmissä mäissä keventää kivasti. Epäsopivin yhtälö on loivat mäet, joissa vauhtia on yli 30 mutta pieni avustus olisi kiva. Sen myötä tuolla sähköllä en kyllä ainakaan omilla ajotavoillani selviä ilman kunnon selkähikeä tosta työmatkasta, koska en viitsi pelkällä tehostusalueella körötellä. Täpäristä ei ollut suoranaista haittaa tietä pitkin ajaessa, mutta voisihan se solidimpi siinä hommassa olla.
Muta lentää jonkin verran tossa kilsan mittaisella alkupätkällä, kuvan näkymä on keskitasoa, täysmutaa ja syvempääkin uraa ilman ajokelpoisia pientareita on jonkin matkaa:
Tällästä ja vähän kivisempää metsäpolkua täällä on tienoo täynnä. Riittävän helppokulkusta että on matala kynnys lähteä mönkimään:
Ne laturit on nykyään älykkäitä, eivät ylilataa
Juu niin ne on. Tuo on mahdollisesti turha lisä, mutta ei siitä haittaa ole eikä se juuri maksa. Miksipä ei.
Jos nuo fillarien li-ion akut toimii yhtään samalla tavalla kuin puhelimissa, niin kyllä se käyttöiän kannalta on aina parempi, jos sitä akkua ei lataa aivan täyteen tai päästä ihan tyhjäksi, eli juuri tyyliin joku 20-90 % täyttöhaarukka tms. Toki on sitten toinen asia, että mikä on todellinen hyöty jos akut kestää jokatapauksessa huoletontakin käyttöä hyvin.