Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Amazon.de hakusanalla e-bike conversion kit saa alle 200 euroon muunnossarjan, ja toiset 200 euroa kohtuullisen kokoiseen akkuun. Vahva suositus takanapamoottoriin, yhtä tuollaista etunapamoottorillista kokeillut ja oli niin vammainen ajaa että vaihdoin sen pyörään taakse ja ketjut veks (tämä oma mielipide).Onko täällä ihmisiä jotka on sähköistänyt pyöränsä halvalla jollain etunapamoottorisarjalla? Kiinnostaisi kokemukset mistä saisi halvalla sarjan ja akut yms
Amazon.de hakusanalla e-bike conversion kit saa alle 200 euroon muunnossarjan, ja toiset 200 euroa kohtuullisen kokoiseen akkuun. Vahva suositus takanapamoottoriin, yhtä tuollaista etunapamoottorillista kokeillut ja oli niin vammainen ajaa että vaihdoin sen pyörään taakse ja ketjut veks (tämä oma mielipide).
Riippuen tehosta ja ajotavasta varsin erikoinen ajettava. Takuulla isolla osalla ei ongelmaa mutta takavetoisen ajotapaan tottuneena varsin erikoinen kokemus. Sama sähköpotkulaudoissa, joutuu opettelemaan erilaisen ajotavan tiettyihin tilanteisiin kun tietää eturengas on se joka vetää. Yhtä etumoottorista fillaria kokeilin joskus ja ajotavallani tuli heti ajatus että rengas vetäisi mutkassa alta koska tuppaa kanttailtua aika hyvissa kulmissa myös hiekalla yms. Plus esim valoista paikoiltaan lähtiessä kovempaa polkaistessa raskas täysjoustokin tykkää nostaa keulaa 250w moottorin kanssa joten voi olla aika liukas esim lähteä paikoiltaan. Etenkin jos ei ole poljinvoiman tunnistusta vaan on/off tyyppinen avustus.Mikä siitä vammaisen teki?
Itse ajelin yhdellä etuvetoisella monta vuotta, ei toki optimi mihinkään maastoon, mutta työmatkapyörään helpoin ja nopein oli asentaa.
Sama työ asentaa se taakse ellei nyt satu olemaan thru-axle takapää, mutta tälläisessä tapauksessa todennäköisesti et kuitenkaan ole asentamassa hub-mallista moottoria. Huomattavasti luonnollisempi ajotuntuma. Koetapa hyppäytää etupäätä kanttarin yli kun 10kiloa ylimääräistä massaa edessä. Takapää tehty kestämään paremmin vääntöä ja voimia. Hinta ero pari kymppiä. Pyörien paino jakauma helposti sellainen että etupyörä sutii(ei hyvä scenaario talvella tai soratiellä). En keksi mitään syytä mikä puoltaisi etumoottoria. Ihan sama vaikka sulla olis pyörässä takana vaihteeton, kappavaihteellinen tai väärä määrä rattaita pakassa, suosittelen tuota halpaa takamoottorillista missä tulee mukana 7 rattainen pakka.Riippuen tehosta ja ajotavasta varsin erikoinen ajettava. Takuulla isolla osalla ei ongelmaa mutta takavetoisen ajotapaan tottuneena varsin erikoinen kokemus. Sama sähköpotkulaudoissa, joutuu opettelemaan erilaisen ajotavan tiettyihin tilanteisiin kun tietää eturengas on se joka vetää. Yhtä etumoottorista fillaria kokeilin joskus ja ajotavallani tuli heti ajatus että rengas vetäisi mutkassa alta koska tuppaa kanttailtua aika hyvissa kulmissa myös hiekalla yms. Plus esim valoista paikoiltaan lähtiessä kovempaa polkaistessa raskas täysjoustokin tykkää nostaa keulaa 250w moottorin kanssa joten voi olla aika liukas esim lähteä paikoiltaan. Etenkin jos ei ole poljinvoiman tunnistusta vaan on/off tyyppinen avustus.
Se on jo aika lähellä valmiin biltema pyörän hintaaAmazon.de hakusanalla e-bike conversion kit saa alle 200 euroon muunnossarjan, ja toiset 200 euroa kohtuullisen kokoiseen akkuun. Vahva suositus takanapamoottoriin, yhtä tuollaista etunapamoottorillista kokeillut ja oli niin vammainen ajaa että vaihdoin sen pyörään taakse ja ketjut veks (tämä oma mielipide).
Se on jo aika lähellä valmiin biltema pyörän hintaa
Bilteman pyörässä on aivan onneton 24v ja 200w moottori, sekä vielä onnettomampi 7,8ah akku. Ehdottomasti ennemmin diy setti, sillä saa paljon pidemmän käyttöiän ja mukavampaa käyttöä. Tietty sillä erotuksella, että takuuta ei varsinaisesti ja joutuu/saa itse kasata.Sfeomi Electric Bicycle Conversion Kit, 26 Inch 36V 500W E-Bike Conversion Kit, Electric Bike Kit, Ebike Electric Bike Conversion Kit, Brushless Motor Hub : Amazon.de: Sports & OutdoorsYOSE POWER E-Bike Battery 36 V 13 Ah Hailong Bicycle Battery 250 W / 350 W / 500 W Down Tube for Mifa Vaun Prophete Black : Amazon.de: Sports & Outdoors
YOSE POWER E-Bike Battery 36 V 13 Ah Hailong Bicycle Battery 250 W / 350 W / 500 W Down Tube for Mifa Vaun Prophete Black : Amazon.de: Sports & Outdoorswww.amazon.de
YOSE POWER E-Bike Battery 36 V 12.5 Ah Hailong Bicycle Battery 250 W / 350 W / 500 W Down Tube for Mifa Vaun Prophete Black : Amazon.de: Sports & Outdoors
Esimerkkinä Amazon.de akku 220 + muunnossarja 180 = 400 euroa + omanpyörän arvo?
vs
Sähköpolkupyörä City 26" 7 vaihdetta
Biltema pyörä 600euroa
Elikä järkevää jos jo omistat tai saat pyörän halvalla/ilmaiseksi. Ota huomioon akun kapasiteetti, ja mahdollisuus ostaa paremmin vääntävä muunnossarja samaan hintaan. Myös pitemmän päälle napamoottorillinen tulee halvemmaksi kun voimansiirron osat eivät kulu yhtä nopeasti.
Setti tuli kotiovelle asti, eikä edes tullaamaan joutunut. Vaikuttaa toistaiseksi oikein asialliselta sarjalta. Ohjeessa varoitetaan asentamasta vetävää etupyörää alumiiniseen etuhaarukkaan, koska korvakkeet niissä ovat ohjeen mukaan valua, joka ei tule kestämään. En huomannut kokeilla magneetilla, mutta epäilen pyöräni haarukan olevan terästä. Meinasin aloittaa asennuksen polkemisanturista, mutta se leikki loppui lyhyeen, koska poljinvarren irroitukseen tarvitaan siihen tarkoitettu ulosvetäjä. Polkupyörät ovat nykyään Volkswagen-tasoisia virityksiä, eli joka hommaan tarvitaan oma erikoistyökalu. Leikki jatkuu, kun saan hankittua tai lainattua ulosvetäjän.Kiitokset ensimmäisestä asiallisesta vastauksesta kysymykseeni.
Onko vielä parempia ideoita? Onko jotain hyötyä LCD8:sta verrattuna LCD3:een?
Nämä lienevät oikeat valinnat:
1. Motor: a. Front motor / b. Rear motor(default)/ c. Freehub motor(add extra 20 USD)
a
2. Wheel size: 16" / 18" / 20" / 22" / 24" / 26"(default)/ 27.5"/ 700C
700C
3.Brake: a.Lever(default)/ b.Sensor
a
4.Throttle: a.Thumb(default)/ b.Twist
a
5.LCD: a.3/ b.8
a
6. PAS: a.V12L(default)/ B.BZ-10C/ c.D12L
a
Pyörä irti, uusi muunnosnapa tilalle 5min. Käsigrippi irti, kaasukahvan asennus, grippi takaisin 5 min. Akun asennus, kaksi pulttia muutoma minuutti. Ohjainboksin kiinnitys, johtojen kiinnitys, johtojen niputtaminen 10 minuuttia. Renkaan täyttö pari minuuttia.Montako tuntia tuommosen sarjan asentamiseen menee?
Itsellä ei kyllä ole missään vaiheessa vaatinut kaasukahvaa, mutta asetuksista kyllä piti muuttaa P4 0:ksi, jotta paikaltaan pääsee kaasulla liikkeelle. Kannattaa googlettaa vielä lcd3 manuaali ja lukea läpi, mutta en tosiaam tiedä että olisi asetusta joka vaatisi kaasukahvan olemassaoloa.Setti on muuten asennettu, mutta jätin kaasun asentamatta, koska luulin, että ilmankin pärjää. Ohjain antaa kuitenkin virheilmoituksen kaasuvivun puuttumisesta. Pitäisikö ohjaimesta saada disabloitua kaasuvivun kokonaan pois käytöstä? En itse löytänyt sellaista asetusta. Näyttö on KT LCD3 v3.0
Itsellä toimi myös pas sensori kaasukahvan paikalla, kun sitä sormin pyörittelin siinä testatakseni, ainakin nykien pääsi liikkeelle. Hyvä tietää että liittimissä onkin eroaOlin arponut PAS-anturin piuhan kaasukahvan piuhaan. Siksi herjasi. Netistä tosiaan löysin ohjeet, joilla sain parametrit kuntoon. Nyt toimii hienosti.
Kokemuksia Cubesta? Saa ehdottaa myös vastaavia, maasto-ominaisuudet plussaa koska olisi myös talviajoa. Max budjetti sen ~3000€. Ensimmäistä sähköpyörää siis etsinnässä, 185cm 85kg kuljettajalle.
Cube Reaction Hybrid Performance 500 65Nm 500Wh 21, sähkökäyttöinen unisex maastopyörä - Vihreä - Sähköpyörät | XXL
Lue lisää tuotteesta Reaction Hybrid Performance 500 65Nm 500Wh 21, sähkökäyttöinen unisex maastopyörä. 100 päivän vaihto- ja palautusoikeus ja 30 päivän hintalupaus!www.xxl.fi
Saitti alhaalla, jätän väliin jo tuon takia. Huollot onnistuu xxl kautta, maksan sen pari hunttia kyllä siitäAika budjettipyörä tuoho hintaan. Itse ajan Cubella ja en ole valittamista keksinyt. Kysyisin Fun Cornerista tarjouksen maililla. Näin tein itse ja sain useamman satasen alennusta ja ilmaisen rahdin.
Cube Reaction Hybrid Race 625 grey´n´metal 2022 - Fun Corner
oon jonkun 1500km rullannut kyseisellä pyörällä 625w akulla kylläkin, keula nyt ei parasta laatua ole mutta muuta moittimista en ole löytänyt. kyllä sillä mehtä polkujakin ajelee. bikesterissä oli ainakin aikaisemmin malli jossa oli lokarit ja valot yms. mukana valmiina.Kokemuksia Cubesta? Saa ehdottaa myös vastaavia, maasto-ominaisuudet plussaa koska olisi myös talviajoa. Max budjetti sen ~3000€. Ensimmäistä sähköpyörää siis etsinnässä, 185cm 85kg kuljettajalle.
Cube Reaction Hybrid Performance 500 65Nm 500Wh 21, sähkökäyttöinen unisex maastopyörä - Vihreä - Sähköpyörät | XXL
Lue lisää tuotteesta Reaction Hybrid Performance 500 65Nm 500Wh 21, sähkökäyttöinen unisex maastopyörä. 100 päivän vaihto- ja palautusoikeus ja 30 päivän hintalupaus!www.xxl.fi
oon jonkun 1500km rullannut kyseisellä pyörällä 625w akulla kylläkin, keula nyt ei parasta laatua ole mutta muuta moittimista en ole löytänyt. kyllä sillä mehtä polkujakin ajelee. bikesterissä oli ainakin aikaisemmin malli jossa oli lokarit ja valot yms. mukana valmiina.
5kwh tuntia riittänee. Tarkemman arvion antamiseksi pitäisi tietää enemmän kuljetettavasta massasta, pyörätyypistä, paikasta, maastosta, keskilämpötilasta ja renkaista. Sekä paljon kaikesta muustakin, mutta jos nyt edes noista olisi antaa arviotaPaljonko sähköpolkupyörän akku pitää olla kun tulisi tarkoituksena talviajoon. Siis että avustavana vetäisi mutta itse kuitenkin polkisin. Matkaa tulisi päivässä 30 kilometriä.
80 kiloa, tasaista, 15c-25c pakkasta. nastarenkaat, pyörän ulkonäkönä joku tämmönen:5kwh tuntia riittänee. Tarkemman arvion antamiseksi pitäisi tietää enemmän kuljetettavasta massasta, pyörätyypistä, paikasta, maastosta, keskilämpötilasta ja renkaista. Sekä paljon kaikesta muustakin, mutta jos nyt edes noista olisi antaa arviota
5kWh on ihan älytön kapasiteetti. Sillä lämmittäisi pienen saunan sähkökiukaan ja ottaisi yhdet löylyt. Oman pyöräni akkukapasiteetti on teoreettisesti 48V*19,2Ah=0,921,6kWh. Sen uskoisin riittävän kapasiteetin puolesta helposti kysyjän tarpeeseen, jos omiakin jalkoja heiluttaa. Ajan itse tuolla akulla noin viisi kertaa 24km:n työmatkan (24km edestakaisin). Sen sijaan pelkään, että kovassa pakkasessa akku ei anna virtaa. Se olisi siis säilytettävä sisällä ja toivottava, että ei jäähdy matkan aikana.5kwh tuntia riittänee. Tarkemman arvion antamiseksi pitäisi tietää enemmän kuljetettavasta massasta, pyörätyypistä, paikasta, maastosta, keskilämpötilasta ja renkaista. Sekä paljon kaikesta muustakin, mutta jos nyt edes noista olisi antaa arviota
Default value 40V |
C13 Value | ABS Braking Strength | Energy Recovery Efficiency |
0 | None | None |
1 | Class 1 Braking Strength | Best energy recovery |
2 | Class 2 Braking Strength | General energy recovery |
3 | Class 3 Braking Strength | Weaker energy recovery |
4 | Class 4 Braking Strength | Poor energy recovery |
5 | Class 5 Braking Strength | Bad energy recovery |
Erikoistyökaluista ei tarvita kuin kampien irroitustyökalu, että saa vanhat kammet irti. Keskiötyökalu vanhan keskiön irroittamiseen. Haka-avain bafangin mutterin kiristämiseen.Onko pyöristä mitään tietämättömille millanen homma asentaa bafangin keskimoottorisarja maastopyörään ja tarviiko erikoistyökaluja useampia? Videoiden perusteella muutaman erikoisemman tarvii kampien kanssa. Onko täällä bafangin moottoreita asentaneita vai kannattaako suunnata fillarifoorumille kyselemään? Tarkoitua olisi myydä nykyinen sähköpyörä jolla kuljen kaupungissa ja sähköistää perus whiten maastopyörä ns tein itse ja säästin menttaliteetillä.
Kuvittelen, että tuollainen keskiömoottori on konseptina susi. Pyörien ketjut eivät tahdo kestää ihmisenkään voimia, eli varaa ei ole yhtään lisävoimalle. Entä mitä tapahtuu vaihteita vaihtaessa? Osaako keskiömoottori silloin keventää vetoa vai rikkooko ketjujen lisäksi rattaat? Oikaiskaa, jos vain kuvittelen.
Kuvittelen, että tuollainen keskiömoottori on konseptina susi. Pyörien ketjut eivät tahdo kestää ihmisenkään voimia, eli varaa ei ole yhtään lisävoimalle. Entä mitä tapahtuu vaihteita vaihtaessa? Osaako keskiömoottori silloin keventää vetoa vai rikkooko ketjujen lisäksi rattaat? Oikaiskaa, jos vain kuvittelen.
Kuvitelmasi on väärä.Kuvittelen, että tuollainen keskiömoottori on konseptina susi. Pyörien ketjut eivät tahdo kestää ihmisenkään voimia, eli varaa ei ole yhtään lisävoimalle. Entä mitä tapahtuu vaihteita vaihtaessa? Osaako keskiömoottori silloin keventää vetoa vai rikkooko ketjujen lisäksi rattaat? Oikaiskaa, jos vain kuvittelen.
Meneekö sitten yli 50tkm, jos säännöllisesti öljytään ja jopa joskus puhdistetaan?KMC:n e sarjan ketjut kestävät.
Näytä mulle ihminen joka ajaa samoilla ketjuilla 50tkmMeneekö sitten yli 50tkm, jos säännöllisesti öljytään ja jopa joskus puhdistetaan?
Miksi se olisi ok, että kerran vuodessa vaihdetaan ketjut? Kerran vuodessa tuli siitä oletuksesta, että vuodessa perus pyöräilijä pyöräilisi 1000km. Olisiko ok, että moottoripyörän ketjut vaihdettaisiin 5000km:n välein tai auton vetonivelet 10 000km:n välein?
Kestää ne kunhan asentaa pro-oilerin. Eli ketjuille syötetään jatkuvalla syötöllä moottoriöljyä, joka voitelee, puhdistaa ja sitten lentää hittoon.Näytä mulle ihminen joka ajaa samoilla ketjuilla 50tkm
Edes moottoripyörän ketjut ei kestä tuollaisia matkoja...
Niinpä, miksi moottoripyörän ketjut on saatu kestämään eli puolen tunnin? Niissä on kuitenkin 100Nm kampiakselilla, jonka jälkeen on alennusvaihde, eli momenttia on paljon enemmän eturattaalla. Eturatas on hyvin pieni verrattuna polkupyörän eturaattaaseen, ja voima on kääntäen verrannollinen ketjupyörän halkaisijan kanssa. Lisäksi monesti moottoripyörillä keskinopeudet ovat suurempia.Näytä mulle ihminen joka ajaa samoilla ketjuilla 50tkm
Edes moottoripyörän ketjut ei kestä tuollaisia matkoja...
Tuohon hintaan saa moottoripyörän O-rengasketjut, joilla tosiaan ajaa sen 40tkm. Ei kai polkupyörän ketjut voi maksaa yli 4€?Jos on vara ostaa se 4k sähköfillari ni ehkä on varaa ostaa myös ne 40euron ketjut vaikka kerran vuodessa.
Mulla menisi ketjut vaihtoon tuolla 1000km vaihtovälillä 13 melkein 14 kertaa vuodessa. Ja kun nuo ketjut ei ihan ilmaisia ole niin äkkiä tulisi iso kulu siitä. Mutta nyt napamotilla sama ketju kesti hyvin 14 000 km, jonka jälkeen vaihdoin (sama takapakka edelleen jne), ja olisi kestänyt vielä pidempäänkin.
Tuohon hintaan saa moottoripyörän O-rengasketjut, joilla tosiaan ajaa sen 40tkm. Ei kai polkupyörän ketjut voi maksaa yli 4€?
Ja moninko kertaisesti se moottoripyörän ketju painaa vs. polkupyörän ketju? Jos sinulla on noin kauhea hinku kestävään ketjuun niin siitä vain asentamaan mopon ketju polkupyörään. Voin luvata että kestää sen 30tkm jos puhdistat ja rasvaat niitä säännöllisesti. Niin ja tietenkään ei mitään avonaisia vaihdepakkoja vaan huoltovapaampi keskiövaihteisto. Ei ne ketjut moottoripyörissäkään kestäisi jos ne pitäisi tehdä hyppimään rattaalta toiselle ja kestämään rasitusta huomattavan vinossa kulmassakin.Niinpä, miksi moottoripyörän ketjut on saatu kestämään eli puolen tunnin? Niissä on kuitenkin 100Nm kampiakselilla, jonka jälkeen on alennusvaihde, eli momenttia on paljon enemmän eturattaalla. Eturatas on hyvin pieni verrattuna polkupyörän eturaattaaseen, ja voima on kääntäen verrannollinen ketjupyörän halkaisijan kanssa. Lisäksi monesti moottoripyörillä keskinopeudet ovat suurempia.
Aika huonolta näyttää Shimanon moottorilla saatavuus pyörissä. Onko joku seurannut enemmän markkinoita ja osaisi arvioida milloin EP8 moottorilla olisi etu- tai täysjousitettuja maastopyöriä taas tulossa?
Ymmärtääkseni tuo Ep8 on hyvä moottori. Vai kannattaako vilkuilla myös muilla moottoreilla varustettuja?
Aatellut jos sen 2-4k laittaisi pyörään ja ostaisi kerralla kunnollisen.
Eikös Bosch gen 4, eli performance line cx ole vähintään yhtä hyvä.Aika huonolta näyttää Shimanon moottorilla saatavuus pyörissä. Onko joku seurannut enemmän markkinoita ja osaisi arvioida milloin EP8 moottorilla olisi etu- tai täysjousitettuja maastopyöriä taas tulossa?
Ymmärtääkseni tuo Ep8 on hyvä moottori. Vai kannattaako vilkuilla myös muilla moottoreilla varustettuja?
Aatellut jos sen 2-4k laittaisi pyörään ja ostaisi kerralla kunnollisen.