Näin on. Hyvä säilytysvaraus on noin 60-80%.Litiumakkua ei kannata täytenä säilyttää. Täytenä säilyttäminen koskee lyijyakkua.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Näin on. Hyvä säilytysvaraus on noin 60-80%.Litiumakkua ei kannata täytenä säilyttää. Täytenä säilyttäminen koskee lyijyakkua.
Kannattaa muistaa myös mahdollisuus uudelleen kennottaa akku, jos alkuperäisiä ei saa tai vaikka saisikin. Esim.Mitenköhän kauan noi sähköpyörän akut yleensä kestää ennen kun pitää uusia?
Mulla on nyt vajaan vuoden vanha GZR Pedelec Fat 4.0 jonka ostin verkkiksestä ja tuli nyt huomattua ettei siellä ole enää vara-akkuja myynnissä siihen...
En itse ainakaan ole googlella löytänyt mistä hitosta noita saisi muualta tilattua...
Tämä on toki kannattavaa jos muuta ei ole tarjolla. Aika kovia hintoja silti tulee esim 500Wh akustolle. Toki voi olla varma että saa laadukasta kennoa.Kannattaa muistaa myös mahdollisuus uudelleen kennottaa akku, jos alkuperäisiä ei saa tai vaikka saisikin. Esim.
![]()
Akku-Ässä Oy - Akkujen uudelleenkennotukset ja paristot edullisesti!
Akkuporakoneen akkujen, harrasteakkujen, sähköpyörän akkujen ja valaisinakkujen ym. uudelleenkennotukset helposti ja edullisesti. Tutustu ja lue lisää!www.akkujenuudelleenkennotus.fi
Laita ruuviin lukitetta niin ei pyöri itsestään aukiArgh, taas tossa GZR Fatissa on ajosta löystyneet lokareiden kiinnitykset
Ne saa kiristettyä vaan renkaan alta eli pitää renkaat irroittaa aina tota operaatiota varten, ärsyttävän iso homma siis...
Minkäs nimisen ruuvin tms tohon mahtaan pitäis hommata tilalle että siinä olisi joku vastus sille että aukeaa tärinästä?
Tästä tuotekuvasta voi saada jonkun käsityksen miten on kiinni...
GZR Pedelec Fat
Lukkoprikka ja ruuvilukitetta, niin ei varmasti aukea itsestään. Prikka kilotavarana maksaa ehkä sentin ja Loctite purkki noin 10e.Argh, taas tossa GZR Fatissa on ajosta löystyneet lokareiden kiinnitykset
Ne saa kiristettyä vaan renkaan alta eli pitää renkaat irroittaa aina tota operaatiota varten, ärsyttävän iso homma siis...
Minkäs nimisen ruuvin tms tohon mahtaan pitäis hommata tilalle että siinä olisi joku vastus sille että aukeaa tärinästä?
Tästä tuotekuvasta voi saada jonkun käsityksen miten on kiinni...
GZR Pedelec Fat
Mutta jos sitä sinne liimaamaan rupeaa niin eihän sitä saa ikinä auki?Lukkoprikka ja ruuvilukitetta, niin ei varmasti aukea itsestään. Prikka kilotavarana maksaa ehkä sentin ja Loctite purkki noin 10e.
Ei ruuvilukite ole liimaa, aukee siis normaaleilla työkaluilla.Mutta jos sitä sinne liimaamaan rupeaa niin eihän sitä saa ikinä auki?
Lukitteita on erilaisia eri käyttötarkoituksiin. Toiset kovempia ja toiset heikompia.Mutta jos sitä sinne liimaamaan rupeaa niin eihän sitä saa ikinä auki?
Pitää paikkansa. Mainitun GZR:n akku ei kuitenkaan ole tässä suhteessa "merkkipyörän akku".Ei noita merkkipyörien akkuja voi kennottaa. Niissä on itsetuhomekanismi joka katkaisee moottorille menevän kommunikaation jos nyppäset kennon irti. Ehkä jollain kikkailulla vois onnistua niin että vetää vaihdettavan kennon kohdalle virtapiuhat ulkopuoliselta akulta. Sitä ei kukaan tiedä paljonko heittoa saa olla että järjestelmä tilttaa itsensä.
Itseasiassa osaan hieman. Kyselin nimittäin Biltemalta kesällä että tuommoisen voi korvata Bilteman pyörän Sähköpolkupyörä MTB 27,5" 7-vaihteinen näytöllä. Oli ajatus viime kesänä hankkia, mutta se jäi. Silloin sen näytön numero oli 27-144401Osaisiko kukaan sanoa että käykö, Biltemasta ostettuun pyörään jossa kuvan mukainen näyttö, mikään parempi näyttö jossa olisi matkat nopeudet yms. suureet näytössä?
Itseasiassa osaan hieman. Kyselin nimittäin Biltemalta kesällä että tuommoisen voi korvata Bilteman pyörän Sähköpolkupyörä MTB 27,5" 7-vaihteinen näytöllä. Oli ajatus viime kesänä hankkia, mutta se jäi. Silloin sen näytön numero oli 27-144401
Bilteman aspa auttoi mukavasti tuossa asiassa!
Mä jätin akun pyörään ulos työpaivän ajaksi -27 pakkasella. Ei ongelmia.Kas, kävit sitten editoimassa turhat vittuilut pois. Kiitos siitä.
Tosiaan, näyttää olevan -10 Shimanon suositus, täytyy kokeilla tuota STUnlockeria josko sillä saa sen lampun varauksen pois, ihan mielenkiinnosta onko vika siinä.
Jos ostan kotimaisen pyörän voisin olettaa että kestää normaalit Etelän talvet, jos kyse olisi Lapin -30 niin ymmärrän.
Mä jätin akun pyörään ulos työpaivän ajaksi -27 pakkasella. Ei ongelmia.
Saisko linkkiä kypärään? Mikä ton talvimallin tyyppi on?Tällaisen Abus-kypärän ostin Saksan Amazonilta, kun ei kylmässä Suomessa kukaan tätä mainiota kypärää myy, ja hyvin pysyy pää lämpimänä paukkupakkasilla. Miedommille keleille kypärästä voi riisua aukkojen peitetulpat, korvasuojukset ja sisäpipon pois, jolloin jäljelle jää ihan tavallinen Abus Scraper 3.0.
![]()
https://www.amazon.de/-/en/SCRAPER-Unisex-Bicycle-Helmet-Velvet/dp/B07N8BD9M3/ 82,90€ + veroero (ilmainen toimitus).Saisko linkkiä kypärään? Mikä ton talvimallin tyyppi on?
Tätä löytyy myös motonetistä ilman talvivarustusta jos haluaa käydä sovittamassa, hinta 50e. Itse olisin tilannut väärän kokoisen ilman sovitusta. Tilasin bikesteriltä talvikitin, 35e postikuluineen mutta tuli tilattua muutakin samalla.Saisko linkkiä kypärään? Mikä ton talvimallin tyyppi on?
E/FAT 1000W Sähkömaastopyörä Kaasukahvalla ja Fatbike Renkailla Minkä verran rahoille vastinetta olisi tästä Vartiokylän Pyörä sähköfatista?
E/FAT 1000W sähköfatbike on Suomessa suunniteltu sähkömaastopyörä. Olemme tarkkaan suunnitelleet ja ajamalla testanneet kaikki pyörämme osat. Perustamme suunnittelumme pitkään ja vankkaan kokemukseemme niin polkupyöräalalta kuin enduro- ja motocross moottoripyöräilystä.
Itse piirtämämme E/FAT:n runko eroaa pystymmällä ajoasennolla yleisesti maastopyörissä käytetystä runkogeometriasta mahdollistaen erinomaisen ajomukavuuden. Lisäksi valmistamamme erittäin voimaks 1000W/95Nm takanapamoottori ja yksi markkinoiden tehokkaimmista 832Wh akuista sekä vauhdikkaaseen ajoon suunnittelemamme 140mm joustava etuiskunvaimennin takaavat sinulle nautinnollisia pyöräilykokemuksia ympäri vuoden. Itse suunnittelemiemme osien lisäksi olemme valinneet E/FAT sähkömaastopyörään sopivimmat osat laadukkailta tuotemerkeiltä.
SRAM 9-nopeuksinen vaihteisto kestää kovempaakin käyttöä ja vaihtaminen on tarkkaa ja miellyttävää. Tehokkaat mopojarruiksi tyyppihyväksytyt hydrauliset Tektro Dorado HD-E715 levyjarrut markkinoiden suurimmilla 203mm jarrulevyillä takaavat voimakkaan pysähtymistehokkuuden suurillakin nopeuksilla. Leveät maastoon suunnitellut Kenda Juggernaut 26″ x 4,5″ renkaat markkinoiden leveimmillä 105mm vanteilla mahdollistavat sähköfätille lukemattomia käyttötarkoituksia ympäri vuoden.
Ajajalla on massaa puolitoista markkaa ja kestävä värkki pitäisi saada alle![]()
Vinkkaa tännepäin jos löytyy muutakin. Voisi kiinnostella.Pitääpä hieman kysellä, ilmeisesti kuitenkin kyseessä bafangin uart joten ehkä myöskin nuo ebay näytötkin voisi toimia.
Vihdoin eilen pääsin testaamaan pyörää liikkeelle, L-kokoisia oli enää jäljellä mutta se oli onneksi itselleni sopiva. Hinnan puolesta sai lisävarusteineen niin hyvän tarjouksen, että pakkohan tuohon on tarttua. Lisävarusteineen tulee kuitenkin selvästi uuden mallin pyöriä halvemmaksi nyt ja osien puolesta pitäisi olla nyt sitten ainakin laatua, sähköjärjestelmää kenties lukuunottamatta. Itselläni näistä ei suuremmin kokemusta ole, mutta mitä testilenkillä tuota sai kokeiltua niin kivalta kyllä tuntui.Ensi viikolla täytyy käydä liikkeellä katsomassa tätä vielä paremmin, olisi kuulemma viimeinen m-koko demopyörä jäljellä, josta voisi mahdollisesti hinnan puolesta vielä katsoa homman kuntoon. Laskeskelin noita osia hinnan puolesta ja päädyin tulokseen että ilman runkoa ja sähköjärjestelmää muut osat ovat vähän sekaisin Saksasta ja Suomesta milloin mistäkin nettikaupasta katsomalla ja arvioimalla noin 3700e. Ja koko pyörä tuolla nyt siis 3650e ja tuosta vielä jotain pois.
Eli vaikka nuo osuudet olisivatkin heikompilaatuista niin aika hyvin muuten kyllä pitäisi hintalaatu olla kohdillaan. Vähintään takuuajan ei ole mitään hätää tuon sähköjärjestelmän kanssa ja mitä myyjän kanssa jo tuosta juttelin, niin kyllä tuohon on valmistajalta saatu "pyhä lupaus" että varaosia myös jatkossa saisi. Ja tuosta olisi varmasti mahdollista jatkokäyttää etenkin noita foxin osia myös mahdollisissa tulevissa pyörissä. En itse löytänyt selvää tietoa tuon haarukan osalta, että meneekö tuo sama haarukka myös 29" pyöriin? Kasvattaisi jatkokäyttömahdollisuuksia melkoisesti jos näin olisi.
Ja vuoden päästä haukutaan täällä kun akku ei kestä enää käyttöä...Mä jätin akun pyörään ulos työpaivän ajaksi -27 pakkasella. Ei ongelmia.
Tuskin. Kun akkua ei erehdy lataamaan kylmänä ollaan melko turvallisilla vesillä.Ja vuoden päästä haukutaan täällä kun akku ei kestä enää käyttöä...
Kyllä se purkaminen kylmänäki lyhentää elinikää. https://mediatum.ub.tum.de/doc/1355829/file.pdfTuskin. Kun akkua ei erehdy lataamaan kylmänä ollaan turvallisilla vesillä.
Kukin tavallaan, itsellä ei tulisi mieleenkään säilyttää akkua - 27c pakkasessa, varsinkin kun akun saa 5s irti ja mukaan sinne lämpimään.Tuskin. Kun akkua ei erehdy lataamaan kylmänä ollaan melko turvallisilla vesillä.
Ai saakeli että oli hienoa ajella liikkeeltä kotiin ensimmäinen matka pyörällä. Noin 15km jääsateessa yhtä hymyilyä koko matka. Sitten vain tutustumaan laitokseen tarkemmin tämä ilta. Ja vihreät tarrat pois kaikki mitä lähtee ja sitten mittailemaan mustien runkosuojatarrojen kokoa, että saisi vielä neutraalimman näköiseksi.Vihdoin eilen pääsin testaamaan pyörää liikkeelle, L-kokoisia oli enää jäljellä mutta se oli onneksi itselleni sopiva. Hinnan puolesta sai lisävarusteineen niin hyvän tarjouksen, että pakkohan tuohon on tarttua. Lisävarusteineen tulee kuitenkin selvästi uuden mallin pyöriä halvemmaksi nyt ja osien puolesta pitäisi olla nyt sitten ainakin laatua, sähköjärjestelmää kenties lukuunottamatta. Itselläni näistä ei suuremmin kokemusta ole, mutta mitä testilenkillä tuota sai kokeiltua niin kivalta kyllä tuntui.
Tulee varmaan tosi laadukasta korjausta ja superhyvää palvelua tuon jälkeen.Kuluttajansuojalain vastaista toimintaa. EU-direktiivit edellyttää että merkkihuoltojen pitää huoltaa pyörä riippumatta mistä se on ostettu. Sama homma takuuasioiden kanssa.
Pyydä tuo kieltäytyminen kirjallisena ja vie asia kuluttaja-asiamiehelle.
Eiks noi kaikki laskurit ole rikki? Mä olen ymmärtänyt (ja nyt taas kun luin pari artikkelia) että 1200€/vuosi on verovapaata. Eli työnantaja voi kävellä kauppaan ja pistää max 1200€ tiskiin ja hankkia pyörän vuodeksi tai 3600€ kolmeksi. Fillari tulee sulle luontoisetuna etuna eikä se vaikuta mitenkään sun verotettaviin ansioihin. Kuitenkin nuo laskurit näyttävät jo vaikka 700€ pyörälle sinä maksat N eur, säästät M eur...
Toivottavasti et ole ennättänyt tuota ostaa, kun ajattelin kertoa kokemuksia kun tuollaisella olen polkenut vs. merkkipyörät. Pyörä on taattua kiinanlaatua. En tiedä mitä mainoslause "suunniteltu Suomessa" tarkoittaa.. Tuossa merkkipyöriin verrattuna ei ole mitään hyvää. Testaajien positiiviset kommentit voivat juontaa siitä, ettei haluta myöntää oman ostoksen olevan pettymys tai sitten ei ole kokemusta verrokeista.E/FAT 1000W Sähkömaastopyörä Kaasukahvalla ja Fatbike Renkailla Minkä verran rahoille vastinetta olisi tästä Vartiokylän Pyörä sähköfatista?
E/FAT 1000W sähköfatbike on Suomessa suunniteltu sähkömaastopyörä. Olemme tarkkaan suunnitelleet ja ajamalla testanneet kaikki pyörämme osat. Perustamme suunnittelumme pitkään ja vankkaan kokemukseemme niin polkupyöräalalta kuin enduro- ja motocross moottoripyöräilystä.
Itse piirtämämme E/FAT:n runko eroaa pystymmällä ajoasennolla yleisesti maastopyörissä käytetystä runkogeometriasta mahdollistaen erinomaisen ajomukavuuden. Lisäksi valmistamamme erittäin voimaks 1000W/95Nm takanapamoottori ja yksi markkinoiden tehokkaimmista 832Wh akuista sekä vauhdikkaaseen ajoon suunnittelemamme 140mm joustava etuiskunvaimennin takaavat sinulle nautinnollisia pyöräilykokemuksia ympäri vuoden. Itse suunnittelemiemme osien lisäksi olemme valinneet E/FAT sähkömaastopyörään sopivimmat osat laadukkailta tuotemerkeiltä.
SRAM 9-nopeuksinen vaihteisto kestää kovempaakin käyttöä ja vaihtaminen on tarkkaa ja miellyttävää. Tehokkaat mopojarruiksi tyyppihyväksytyt hydrauliset Tektro Dorado HD-E715 levyjarrut markkinoiden suurimmilla 203mm jarrulevyillä takaavat voimakkaan pysähtymistehokkuuden suurillakin nopeuksilla. Leveät maastoon suunnitellut Kenda Juggernaut 26″ x 4,5″ renkaat markkinoiden leveimmillä 105mm vanteilla mahdollistavat sähköfätille lukemattomia käyttötarkoituksia ympäri vuoden.
Ajajalla on massaa puolitoista markkaa ja kestävä värkki pitäisi saada alle![]()
Jos yhtään olen ymmärtänyt niin osalle tämä on juuri se mitä haetaan. Eli "polku"pyörä moottorilla ja kaasukahvalla. Polkeminen ei ole tarkoitus vaan kaasutella menemään. Ei kehdata/haluta mitään 50cc mopoa, mutta sähkömopo kyllä kelpaa.Moottorissa ei ole momentintunnistusta; kuljettajasta tuntuu enemmän olo matkustajalta.
Kiitos paljon! Varauslista on ollut tuossa tabissa auki, mutta taidanpa näillä puheilla sulkea. Nyt vaan pitäisi jo pikkuhiljaa saada joku vehje tilaukseen kevään ajelua varten. Olisiko tuossa 2-4 tonnin hintaluokassa ehdottaa hyvää e-fattia lihavalle?Toivottavasti et ole ennättänyt tuota ostaa, kun ajattelin kertoa kokemuksia kun tuollaisella olen polkenut vs. merkkipyörät. Pyörä on taattua kiinanlaatua. En tiedä mitä mainoslause "suunniteltu Suomessa" tarkoittaa.. Tuossa merkkipyöriin verrattuna ei ole mitään hyvää. Testaajien positiiviset kommentit voivat juontaa siitä, ettei haluta myöntää oman ostoksen olevan pettymys tai sitten ei ole kokemusta verrokeista.
EFATin runko on vatkulia. Aivan kuin kamat olisi viskottu mummonpyörän runkoon. Iskunvaimennuksen reagointi on heikkoa, eikä kestä käytössä. Moottorin sijoitus takarenkaaseen on huono. Hyvänä puolena ketjut kestävät paremmin kuin keskimoottorisessa. Moottorissa ei ole momentintunnistusta; kuljettajasta tuntuu enemmän olo matkustajalta. En keksinyt tuosta pyörästä suoraan sanottuna mitään hyvää. Tonnin pyörää myydään kolmella. Siinä kai se bisnesidea. Osta ennemmin merkkipyörä, uutena tai käytettynä.
Tunturi Emax tai Helkama FE10/FE11 luulisi olevan melkoisen varmoja valintoja. Yritä päästä koeajolle jossain. Joko pyöräliikkeeseen tai johonkin vuokraamoon. Usein vuokraamoissa on juuri noita malleja.Kiitos paljon! Varauslista on ollut tuossa tabissa auki, mutta taidanpa näillä puheilla sulkea. Nyt vaan pitäisi jo pikkuhiljaa saada joku vehje tilaukseen kevään ajelua varten. Olisiko tuossa 2-4 tonnin hintaluokassa ehdottaa hyvää e-fattia lihavalle?![]()
Muistaakseni fillarifoorumilla on joku hyvinkin aktiivinen topicci lihavapyöristä isoluisille.
Veikkaus on et saldona on ainoastaan paha mieli jos tolle palstalle eksyy.