Sähköavusteiset polkupyörät (max 250W, max 25km/h, ei vakuutustarvetta)

Saako mopoa ajaa pyöräilykypärä päässä? Ei, mutta tätä saa.

Vaikka saman luokkaan onkin rekisteröity, niin on jotain poikkeavuuksia säännöissä.
Joo, jännästi tuossa on massa se määräävä, eikä tuo nopeus >25km/h. Eli jos alle 35kg painoinen laite, niin mopokypärää ei tarvita. L1e-B vermehän tuo on lain mukaan.

Rekisteröinti ja vakuutus vaaditan eikä saa ajaa pyörätiellä ellei mopolla ajo ole sallittu. Ja kaikkeista hienointa sääntö-Suomea: maastossa ei saa ajaa ilman maanomistajan lupaa (jos joku maastopyöräksi meinasi :D ). Monikohan mahtaa tietää ettei noihin käy edes tavalliset polkupyörän renkaat... ;)
 
Joo, jännästi tuossa on massa se määräävä, eikä tuo nopeus >25km/h. Eli jos alle 35kg painoinen laite, niin mopokypärää ei tarvita. L1e-B vermehän tuo on lain mukaan.

Rekisteröinti ja vakuutus vaaditan eikä saa ajaa pyörätiellä ellei mopolla ajo ole sallittu. Ja kaikkeista hienointa sääntö-Suomea: maastossa ei saa ajaa ilman maanomistajan lupaa (jos joku maastopyöräksi meinasi :D ). Monikohan mahtaa tietää ettei noihin käy edes tavalliset polkupyörän renkaat... ;)
Rekisteröinnissä ollutta rengaskokoa ei tietenkään saa muuttaa, mutta miksi tavalliset polkupyörän renkaat ei kävisi?

Onko kellään tietoa minkä merkkisiä/mallisia nämä pyörät ovat?
Itselleni vastaten:
Stromer ST1 X Comfort näyttäisi olevan pyörien malli.
ST1 X - Stromer Bike
 
Rekisteröinnissä ollutta rengaskokoa ei tietenkään saa muuttaa, mutta miksi tavalliset polkupyörän renkaat ei kävisi?
Käsittääkseni renkaissa täyttyy olla ”sähköpyörähyväksyntä”, eli ECE-R75 merkintä. Hitaammat 25km/h vehkeet eivät tuota vaadi.

Ei nuo toki kovin paljon kalliimpia ole, mutta saattaa tässä vaiheessa rajoittaa valinnanvaraa (miten lie merkinnät esim nastarenkaista jo yleistyneet?).
 
Löytyykös täältä kokemuksia eri ketjujen kestävyydestä? Itsellä oli alkuun kmc:n e-bike ketjut, joiden kesto oli mielestäni hyvä.

Huollossa oli jossain vaiheessa vaihdettu shimanon e-bike ketjut. Näitä en lähtisi kehumaan. Omassa käytössä venyy erittäin nopeasti huolloista riippumatta.

Pyöränä Cuben mtb Boschin Performance cx moottorilla ja halvimmilla osasarjoilla. Nyt rullattu 5600km. Kaikki rattaat vaihdettiin 3800km:n kohdalla ja olisi taas edessä.

Kmc:n ketjuilla identtiset rattaat kestivät siis huomattavasti pidempään. Myönnettäköön että uutena pyörää tuli puhdistettua paremmin ja asian vaikutusta ei sovi väheksyä siksi siis kysynkin muiden kokemuksia.
 
Kyselyä ja aiheeseen perehtymistä potentiaalista juttua varten, koskettelee sekä sähköpyöriä että sähköpotkulautoja:
- Miten kauan teillä on kestänyt pyörän akku käytössä? Vuosissa, kilometreissä, latauskerroissa, millä mittarilla vain? Onko tuntunut riittävältä?
- Jos akku on porsinut, miten olette toimineet sen kanssa?
- Jos porsinut, oletteko hankkineet uuden akun? Virallisen vai tarvikeakun? Ovatko tarvikeakut olleet hyviä?
- Oletteko uudelleenkennottaneet? Itse tai jossain osaajalla? Minkä valmistajan akun? Miten kävi?
- Tai oletteko harkinneet uudelleenkennottamista mutta jäi tekemättä tai ei ole vielä tehty?

Terkuin,
jok
 
Kyselyä ja aiheeseen perehtymistä potentiaalista juttua varten, koskettelee sekä sähköpyöriä että sähköpotkulautoja:
- Miten kauan teillä on kestänyt pyörän akku käytössä? Vuosissa, kilometreissä, latauskerroissa, millä mittarilla vain? Onko tuntunut riittävältä?
- Jos akku on porsinut, miten olette toimineet sen kanssa?
- Jos porsinut, oletteko hankkineet uuden akun? Virallisen vai tarvikeakun? Ovatko tarvikeakut olleet hyviä?
- Oletteko uudelleenkennottaneet? Itse tai jossain osaajalla? Minkä valmistajan akun? Miten kävi?
- Tai oletteko harkinneet uudelleenkennottamista mutta jäi tekemättä tai ei ole vielä tehty?

Terkuin,
jok

Noin kolme vuotta vanha pyörä Boschin 400wh akulla. Ajettu 5600km ja akku ladattu 78.8 kertaa täyteen. Akun kunto boschin diagnostiikan mukaan 100%.

Nykyään pääsen noin 2x enemmän samalla avustuksella, eli olen alkanut polkea itse paljon enemmän. Akun kapasiteetti ei mielestäni ole laskenut yhtään. Bosch tosin lupaa akun kestävän vähintään 500 täyttä latausta ilman merkittävää heikkenemistä.
 
Koskettelee sekä sähköpyöriä että sähköpotkulautoja:
- Miten kauan teillä on kestänyt pyörän akku käytössä? Vuosissa, kilometreissä, latauskerroissa, millä mittarilla vain? Onko tuntunut riittävältä?

Jos keskikokoinen sähköpyörän akku kestää esim 50km ajoa/lataus (tähän vaikuttaa hirveästi avustustaso ja oman polkemisen määrä) ja 500 täyttä latausta ilman mitään heikkenemistä ja ajat 5pv viikossa 20km työmatkaa, niin mitään keston heikkenemistä ei pitäisi esiintyä ennenkuin pyörä on 5v vanha. Harva varmaan ajaa noin paljoa joka ikinen arkipäivä. Varmasti tuolla 5v vanhalla akullakin vielä pärjäilisi monta vuotta.
 
Kuinkas tehokkaan lampun täytyy olla jotta voisi näin syksyn puu pimeissä samota metsiä? Täytyykö sijoittaa blogin huomattavan kalliisiin Lupine/Supernova tmv vai onko paremmalla hinta-laatusuhteella olevia?
 
Kuinkas tehokkaan lampun täytyy olla jotta voisi näin syksyn puu pimeissä samota metsiä? Täytyykö sijoittaa blogin huomattavan kalliisiin Lupine/Supernova tmv vai onko paremmalla hinta-laatusuhteella olevia?

Kyllä nuo paremmat Magicshinet mitä esim. XXL myy pitäisi riittää, mutta kannattaa olla metsässä samoilemiseen kaksi lamppua. Tehokkaampi pyörässä kiinteästi ja vaikka vähän pienempi tehoinen kypärässä, jolloin ajorata suoraan edessä näkyy hyvin mutta voit tähyillä silti mutkaan normaalisti päätä kääntäen. Aika paljon valotehoa tarvitaan joka tapauksessa ettei satu haavereita.

Joku enemmän pimeällä metsässä ajava voi varmaan kommentoida, mutta >1500 lumenia nyt varmaan ihan vähintään olisi hyvä olla ykköslampussa.
 
Hyvin oon pärjänny parilla lampulla joissa molemmissa noin 500-600 lumenia käytössä eli yhteensä reilut tuhat. Kyllä noista irtoaa turbo-moodissa 1200 ja 1600 muistaakseni, mutta pääasiassa käytän pienempiä tehoja koska ei ole tarvetta enemmälle ollut. Toinen kypärässä ja toinen tangossa. Kypärässä on kapee ja pitkä valokeila, tangossa taas leveä. Tosin ei sillä niin väliä ole, leveä täytyy olla toisessa edes.

Toki mitä enemmän sitä parempi, mutta jossain tuhannen jälkeen tehon noususta ei tunnu olevan hirveästi hyötyä enää. Satunnaisesti olen heittänyt lamput täysteholle jos on isompi alamäki, mutta muuten pärjää pienemmällä teholla.

Pari lamppua hyvä olla senkin takia, jos toinen jostain syystä pimenee vaikkapa kaatumisen seurauksena, näkee nilkuttaa pois pusikosta yhdelläkin.
 
Ite laitoin pitkiksi valoiksi tämän
LED Työvalo 20W 10-30V | Motonet Oy
Mulla on työ matkalla 5km metsäpolkua nyt on yhtä juhlaa ajella sitä pitkin pimeällä.
Lyhyinä mulla on buhc&Muller iqx
Osta B + M Lumotec IQ-X E 150 Lux e-bike headlight | ROSE Bikes.
Valot toimii mulla suoraan ajoakusta.
Budjetti ratkaisuna ei häikäisevää valoon voin suositella näistä 100luxin versiota Vaimon pyörässä on tämä kiinni.
Online Shop Free Shipping 36V 48V Compatible E-bike Headlight Taillight Set Front Light Rear Light set Headlamp Taillamp Set | Aliexpress Mobile
 
Ite laitoin pitkiksi valoiksi tämän
LED Työvalo 20W 10-30V | Motonet Oy
Mulla on työ matkalla 5km metsäpolkua nyt on yhtä juhlaa ajella sitä pitkin pimeällä.
Lyhyinä mulla on buhc&Muller iqx
Osta B + M Lumotec IQ-X E 150 Lux e-bike headlight | ROSE Bikes.
Valot toimii mulla suoraan ajoakusta.
Budjetti ratkaisuna ei häikäisevää valoon voin suositella näistä 100luxin versiota Vaimon pyörässä on tämä kiinni.
Online Shop Free Shipping 36V 48V Compatible E-bike Headlight Taillight Set Front Light Rear Light set Headlamp Taillamp Set | Aliexpress Mobile
Minulla on sama työvalo metsäkäytössä ja B+M:n Cyo premium 80 lux normaalina ajovalona. Molemmat ottaa virran ajoakusta 12 voltin step down muuntimen kautta, koska eivät tietääkseni kestä 48 voltin akkua. Noilla näkee oikein hyvin metsässä.
 
Minulla on sama työvalo metsäkäytössä ja B+M:n Cyo premium 80 lux normaalina ajovalona. Molemmat ottaa virran ajoakusta 12 voltin step down muuntimen kautta, koska eivät tietääkseni kestä 48 voltin akkua. Noilla näkee oikein hyvin metsässä.

Samanlailla mullakin on kytketty.
Tuo mun b&m lamppu kyl söisi suoraan 60v jännitettä.
Tuo Motonetin lamppu kelpuuttaa vain 30v ja mun takavalo haluaa 12v niin sen mukaan mennään.
Ja saajan tuohon nyt helposti vaikka mitä härpökettä kiinni kun löytyy 12v sähköt
 
Näköjään suomalainen Revonte rakentaa sähkömoottoria, jossa integroitu portaaton automaattivaihteisto. Lyhyt juttu tämän videon kohdasta 2:05 eteenpäin:



Lisätietoa täällä: Revonte ONE – Revonte
 
Mitkäs ovat sähköpyöräraadin mielipiteet XXL:n 699 tarjouspyörästä (vaatii liikkeessä käymisen + jonkun viivakoodin spostista):
Energy Touring 19 EU, unisex sähköpyörä - Valkoinen - Sähköpyörät | XXL

Pelkkää kiinakuraa? Kestä maksimissaan vuoden?

Osat melko perus-Shimanoa, yms. Mutta jos koko pyörää alkaa saamaan jo lähes konversiokitin hinnalla (mitä nuo nyt kiinassa maksavat - ~350eur + verot / suomessa yli 800eur?), niin alkaa jo hieman kiinnostaa huonompien kelien työmatkapyöräilyyn...
 
Mitkäs ovat sähköpyöräraadin mielipiteet XXL:n 699 tarjouspyörästä (vaatii liikkeessä käymisen + jonkun viivakoodin spostista):
Energy Touring 19 EU, unisex sähköpyörä - Valkoinen - Sähköpyörät | XXL

Pelkkää kiinakuraa? Kestä maksimissaan vuoden?

Osat melko perus-Shimanoa, yms. Mutta jos koko pyörää alkaa saamaan jo lähes konversiokitin hinnalla (mitä nuo nyt kiinassa maksavat - ~350eur + verot / suomessa yli 800eur?), niin alkaa jo hieman kiinnostaa huonompien kelien työmatkapyöräilyyn...

Tässä pyörässä olisi isompi akku sekä laadukkaampi moottori:

GZR Torqu-E 28" -sähköpyörä 699,00
 
Oli tässä viikonloppuna työmatka toisella paikkakunnalla ja toisena päivänä ennen töiden alkua kävin joutessani koeajamassa täysjoustoista Trekin sähköpyörää. Aiempaa kokemusta sähköavusteisista, eikä liiemmin täysijoustoisistakaan ollut, niin alkuun oli vähän totuttelemista pyörän käsittelyyn. Hymyssä suin sai huristella menemään avustuksen rajoilla paikoista, joissa olisi omalla luomulla etujoustoläskillä päässyt ehkä puolella nopeudella ja huomattavasti kovemmalla hikoilulla(ei pysynyt paita kuivana sähkölläkään). Kunnoltani en ole huippuluokkaa, mutta pitäisin kuitenkin itseäni kokeneehkona pyöräilijänä.

Sitten tuli aika hidastaa vauhtia.. Koko käden kahvoilla rystyset valkoisina puristaen sai yhdistelmän (n.20kg pyörä + 100kg kuski reppuineen) hidastumaan. Aivan käsittämätöntä miten voi 4000+ hintaluokan vehkeissä olla sellaista kuraa. Ihan jo brändäyksen kannalta ja etenkin turvallisuusnäkökulmasta pitäisin valmistajana hyvinkin tärkeänä laittaa pyörään kunnon jarrut, sähköllä kun kokematonkin pyöräilijä pääsee liikkumaan kovalla nopeudella maastossa.
Jos mietitään että halvat kelvolliset jarrut maksaa etu+taka settinä kuluttajalle siinä 100€ pinnassa, niin valmistajalle niiden hinta tuskin on puoltakaan tuosta. Laittakoot sitten vaikka hintalappuun satasen lisää, tuskin tuntuu 4k+ hintaluokan pyöriä ostavilla missään.

Ei sillä että harrastajalle osien päivitys olisi mikään ongelma, eikä tarkoituksenani ole nillittää siitä, että rahalla saa parempia osasarjoja. On vain kummallista että muuten hyvin laadukkaanoloisessa ja osiltaan tasapainoisessa tuotteessa on tingitty siitä lähes halvimmasta ja käyttöturvallisuuden kannalta olennaisimmasta osasta eniten.

Lopuksi vielä, tuli aivan järjetön kuume taas uuden pyörän ostoon.:p Hankintaa varten vain saisi myydä entiset pois ja varmaan auton myös. :beye:
 
Oli tässä viikonloppuna työmatka toisella paikkakunnalla ja toisena päivänä ennen töiden alkua kävin joutessani koeajamassa täysjoustoista Trekin sähköpyörää. Aiempaa kokemusta sähköavusteisista, eikä liiemmin täysijoustoisistakaan ollut, niin alkuun oli vähän totuttelemista pyörän käsittelyyn. Hymyssä suin sai huristella menemään avustuksen rajoilla paikoista, joissa olisi omalla luomulla etujoustoläskillä päässyt ehkä puolella nopeudella ja huomattavasti kovemmalla hikoilulla(ei pysynyt paita kuivana sähkölläkään). Kunnoltani en ole huippuluokkaa, mutta pitäisin kuitenkin itseäni kokeneehkona pyöräilijänä.

Sitten tuli aika hidastaa vauhtia.. Koko käden kahvoilla rystyset valkoisina puristaen sai yhdistelmän (n.20kg pyörä + 100kg kuski reppuineen) hidastumaan. Aivan käsittämätöntä miten voi 4000+ hintaluokan vehkeissä olla sellaista kuraa. Ihan jo brändäyksen kannalta ja etenkin turvallisuusnäkökulmasta pitäisin valmistajana hyvinkin tärkeänä laittaa pyörään kunnon jarrut, sähköllä kun kokematonkin pyöräilijä pääsee liikkumaan kovalla nopeudella maastossa.
Jos mietitään että halvat kelvolliset jarrut maksaa etu+taka settinä kuluttajalle siinä 100€ pinnassa, niin valmistajalle niiden hinta tuskin on puoltakaan tuosta. Laittakoot sitten vaikka hintalappuun satasen lisää, tuskin tuntuu 4k+ hintaluokan pyöriä ostavilla missään.

Ei sillä että harrastajalle osien päivitys olisi mikään ongelma, eikä tarkoituksenani ole nillittää siitä, että rahalla saa parempia osasarjoja. On vain kummallista että muuten hyvin laadukkaanoloisessa ja osiltaan tasapainoisessa tuotteessa on tingitty siitä lähes halvimmasta ja käyttöturvallisuuden kannalta olennaisimmasta osasta eniten.

Lopuksi vielä, tuli aivan järjetön kuume taas uuden pyörän ostoon.:p Hankintaa varten vain saisi myydä entiset pois ja varmaan auton myös. :beye:
Laita malli tänne, yleeensä noissa on semi kelvolliset jarrut vaikka sähkötäpäriks 4k on aika hinnat alkaen malli jos kyseessä on traili pyörä.
 
Laita malli tänne, yleeensä noissa on semi kelvolliset jarrut vaikka sähkötäpäriks 4k on aika hinnat alkaen malli jos kyseessä on traili pyörä.

Malli oli siis Trek Powerfly FS 5 G2. Ja jarruina siis mt200 ja pienet 160mm levyt, jotka omasta mielestä täysin pilipalit tuohon käyttötarkoitukseen ja hintaluokkaan. Jossain peruspyörissä alle 1000e hintaluokassa hyväksyttävissä
 
Viimeksi muokattu:
Malli oli siis Trek Powerfly FS 5 G2. Ja jarruina siis mt200 ja pienet 160mm levyt, jotka omasta mielestä täysin pilipalit tuohon käyttötarkoitukseen ja hintaluokkaan. Jossain peruspyörissä alle 1000e hintaluokassa hyväksyttävissä
Oliko jarrut sisäänajettu?
 

Onhan tuossa paremmat osat, mutta hinta on aika roima alennus edellisvuoden mallista joka on pykälän ylempää sarjaa.
Pyörän hankinta ei varsinaisesti ole nyt ajankohtainen, kunhan mielenkiinnosta kävin testaamassa ja haaveilemassa, ehkä ensi vuonna voi hankinta olla edessä ja sikäli 4k € voi olla kyllä kipurajalla.

Oliko jarrut sisäänajettu?

Pyörä oli täysin valmiiksi kasattuna ja demopyöräksi merkitty, en tiedä onko sitä varsinaisesti sisäänajettu, tai muuten testattu ennen minua. Jarrutusteho ja -tuntuma oli kuitenkin koko vajaan tunnin ajamani testin ajan identtinen.
 
Onhan tuossa paremmat osat, mutta hinta on aika roima alennus edellisvuoden mallista joka on pykälän ylempää sarjaa.
Pyörän hankinta ei varsinaisesti ole nyt ajankohtainen, kunhan mielenkiinnosta kävin testaamassa ja haaveilemassa, ehkä ensi vuonna voi hankinta olla edessä ja sikäli 4k € voi olla kyllä kipurajalla.



Pyörä oli täysin valmiiksi kasattuna ja demopyöräksi merkitty, en tiedä onko sitä varsinaisesti sisäänajettu, tai muuten testattu ennen minua. Jarrutusteho ja -tuntuma oli kuitenkin koko vajaan tunnin ajamani testin ajan identtinen.


Itsellä myös nuo mt200 hydrauliset jarrut , ja 150 km jälkeen tuntuu edelleen että vanhanpyörän V-Jarrut ovat tehokkaammat , tosin ehkä joustokeula vähän hämää.
Mutta jokatapauksessa eivät ole mitenkään tehokkaat jarrut.
 
Minulle jäi vähän niinkuin ylimääräiseksi melkein uusi jopo ja nyt alkoi mietityttämään sen sähköistäminen.

Katselin jotain e-spin.fi sivustoa ja sieltä keskiömoottori, akku ja laturi paketille tulisi hintaa hieman reilut 900. Tuntuu vähän isolta. Olisiko jotain muita sivustoja, joiden tarjontaan kannattaisi tutustua?
 
Kuinka tyhmä ihminen voi olla. Ei varmaan kauaa mene niin joku vinkkaa tuon kanavan possuille ja hei hei harrastukselle.

vinkkasin joskus poliisille sekä trafille mutta ei näy mitään tapahtuvan. Toki jos useampi tekis saman niin kiinnostuisivat ehkä.

Yhteydenottolomake: Liikenne | Traficom
Poliisi - Nettivinkki

Ei paljoa järki päätä pakota kun tällasia videoita vaan puskee, vai eikö tuo edes tajua ajavansa täysin laittomalla vehkeellä. :confused: Käytännössähän tuo on ~moottoripyörä, eikä kuulu jalkakäytävälle, eikä myöskään rekisteröimättömänä todellakaan autojen sekaan. Liikennevakuutus, verot ym täysin 404.. Johan näitä ennakkotapauksiakin on missä Youtube-videoiden perusteella on tullut seurauksia vastaaville mp-spedeilijöille.

:
 
Viimeksi muokattu:
Joo jännä että mopojonneja jaksavat kyllä kiusata mutta kun joku touhuaa aivan täysin avoimesti niin ei kiinnosta :btooth:
 
Onko L1e-a Moottori varustetulla polkupyörällä promille rajaa?
 
Viimeksi muokattu:
Mitä mieltä XXL:n tarjouspyörästä, jos ominaisuudet riittävät niin eihän tuollaista pyörää kannata itse alkaa kasaamaan osista? pelkästään 36V 10.4AH samsung lithium akku maksaa halvimmillaan Aliexpressillä 230 €, siihen muut kulut päälle. Nuo sähköosat erikseen tilattuna maksaa varmasti enemmän kuin tuo pyörän hinta 699€.

Energy Touring 19 EU, unisex sähköpyörä - Valkoinen - Sähköpyörät | XXL
Suomesta tilaamalla kyllä, tulee hieman ALVia, tullia, suomilisää, jne. Mutta...

YOSE POWER,YOURS POWER

Tuolta hieman halvemmalla. Eli säästöä tulee jos on kohtalainen luovuttaja minkä aikoo sähköistää.

Toki 700 eurolla saa XXL:stä (ja välillä paremmilla osilla Verkkiksestä) uuden, takuullisen pyörän.
 
Onko 250w ja 350w moottoreissa mitään ulkoista eroa? en halua ottaa mitään pakollista ja kallista vakuutusta. Eikö tuolla 250 w moottoriteholla pärjää normaaliajossa, noin 15 km päivä pyörätiellä, joskus metsässä..
 
Onko 250w ja 350w moottoreissa mitään ulkoista eroa? en halua ottaa mitään pakollista ja kallista vakuutusta. Eikö tuolla 250 w moottoriteholla pärjää normaaliajossa, noin 15 km päivä pyörätiellä, joskus metsässä..

Ei 350w moottoria kukaan huomaa, toki 250w pärjää normi ajossa paremmin kuin hyvin, oma ajo on tasaisella semmosta +35km/h ja siinä nopeudessa moottori avustaa vielä vähän. Pelkällä moottorilla jaksaa mennä 30km/h.
 
IMG_20191015_201319[1].jpg
Nyt on MATE X ajeltu vajaa 300km, onhan se hauska vehje :) Mukana tulevat lokarit ovat kyllä persiistä, ei kunnolla tukia ja tehty täysin ulkonäkö edellä eli vaihtoon.
 
Viimeksi muokattu:
IMG_20191015_201319[1].jpg
Nyt on MATE X ajeltu vajaa 300km, onhan se hauska vehje :) Mukana tulevat lokarit ovat kyllä persiistä, ei kunnolla tukia ja tehty täysin ulkonäkö edellä eli vaihtoon. Jarrut ovat mekaaniset ihan tietoisesti ja tulee tässä jossain kohtaa vaihtumaan kunnollisiin, sähköiltää toimii mukavasti tämä on 750W 840Wh akulla ja "ludicrous" moodissa (1300w) kulkee lähemmäs 50km/h kaasulla. Tämähän toki vain suljetuilla alueilla käytössä :cool:
:vihellys:
 
Onko jollain käytössä Shimanon Speedboxia?

Tämä kohta pistää hämmentämään, siis valot ja speedbox ei voi olla samaan aikaan päällä wat?? :rofl:

If the light function of your Shimano STEPS E bike has been unlocked, you can easily switch the installed SpeedBox on or off using the light buttons (Light On = SpeedBox Off / Light Off = SpeedBox On).

Speedbox for Shimano Steps
 
No onhan tuo vähän hinnakkaampi kuin joku verkkokaupan halpis GZR. Varmaan tietysti myös laadukkaampi esim. taittorungon osalta
 
Minkäs hintaiset pakolliset vakuutukset ovat L1e-a Moottori varustetulla polkupyörällä? Eikö noita fillareita saa vakuutuksesta pois jos haluaa?
 
Onko jollain käytössä Shimanon Speedboxia?

Tämä kohta pistää hämmentämään, siis valot ja speedbox ei voi olla samaan aikaan päällä wat?? :rofl:

If the light function of your Shimano STEPS E bike has been unlocked, you can easily switch the installed SpeedBox on or off using the light buttons (Light On = SpeedBox Off / Light Off = SpeedBox On).

Speedbox for Shimano Steps
Kysäisin heidän supportista asiaa ja noinhan se on, että speedbox on päällä vain jos valot on pois :facepalm:
Saiskohan sen asennettua jotenkin muuten...
 
Mitä jos sijoitat muutaman kympin vielä STunlockeriin ja myyt turhan speedboxin pois.

Toimii sitten valotkin:)
En vielä ole ostanut, joten sillee no worries.
Enhän minä tuollaisesta olekaan kuullut! Kiitos! Alan tutustua tuohon.
 
Minkäs hintaiset pakolliset vakuutukset ovat L1e-a Moottori varustetulla polkupyörällä? Eikö noita fillareita saa vakuutuksesta pois jos haluaa?
50e / vuosi ja siitä ylöspäin yhtiöstä riippuen. Fillarifoorumin ja oman kokemuksen perusteella if on edullisimmasta päästä. Vakuutukset katkaisemisesta ei ole tietoa, mutta varmasti jollain tavalla onnistuu.
 
Vakuutus katkennee samoin kuin kaikki muutkin, sen kun ilmoitat, mutta minimiveloitus vakuutuskaudelle on 20e eli jos vuosimaksu on 50e niin pyörää tarttee pitää kerrallaan noin 5kk vakuutuksissa että katkaisusta olisi mitään hyötyä...
 

Statistiikka

Viestiketjuista
262 649
Viestejä
4 561 026
Jäsenet
75 005
Uusin jäsen
laaseri-erkki

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom