Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Miks ei spectral on? Sehän on saman hintanen.Mielipidettä: Canyon Neuron:ON 6.0 vai Conway eWME 629? Työmatkaa ympäri vuoden ja polkuja samoten.
Tämän kanssa onkin tullut pähkittyä sitten urakalla. Spectral on:ssa olisi paremmat jarrut, paremmat joustot, mutta pienempi takakiekko, ilmeisesti aggressiivisempi geometria sekä tuon takavaihtajaan on kai liittynyt jonkin verran ongelmia, minkä vuoksi moni on vaihtanut Shimanon XT:tä tilalle. Itselläni iso osa ajamisesta tulee olemaan työmatka-hyötyajoa, minkä vuoksi oletan Neuron onin 29" keikkojen sopivan tähän paremmin. Canyonin edustaja myös suositteli Neuronia. Fillarifoorumilla taisi joku todeta Neuron onin rullaavan selvästi paremmin. Saa kertoa, jos olen menossa metsään (muutenkin kuin myöhemmin pyörällä).Miks ei spectral on? Sehän on saman hintanen.
Spectral:ON 6.0
Itellä edessä 29 ja takana 27.5 plussa, tää toimii ihan hemmetin hyvin. Sun ongelmana näkisin sen että sä tarviit koeajaa molemmat, suosittelen että käyt fillari kaupoilla kokeilee vastaavia.Tämän kanssa onkin tullut pähkittyä sitten urakalla. Spectral on:ssa olisi paremmat jarrut, paremmat joustot, mutta pienempi takakiekko, ilmeisesti aggressiivisempi geometria sekä tuon takavaihtajaan on kai liittynyt jonkin verran ongelmia, minkä vuoksi moni on vaihtanut Shimanon XT:tä tilalle. Itselläni iso osa ajamisesta tulee olemaan työmatka-hyötyajoa, minkä vuoksi oletan Neuron onin 29" keikkojen sopivan tähän paremmin. Canyonin edustaja myös suositteli Neuronia. Fillarifoorumilla taisi joku todeta Neuron onin rullaavan selvästi paremmin. Saa kertoa, jos olen menossa metsään (muutenkin kuin myöhemmin pyörällä).
Itellä edessä 29 ja takana 27.5 plussa, tää toimii ihan hemmetin hyvin. Sun ongelmana näkisin sen että sä tarviit koeajaa molemmat, suosittelen että käyt fillari kaupoilla kokeilee vastaavia.
Ite ostaisin Spectral : onin. Tarvittaessahan voi myöhemmin vaihtaa rullaavammat kumit jos siltä tuntuu.
Kiitos kommenteista. Utelen vielä, että ootteko päässy testaamaan sekä Neuron: onia että Spectral: onia vai onko Spectral: on vaan sen verta hyväksi todettu ja joustojen osalta parempi ettei muita kannata katella? Mulle ei lopulta spekseistä ainakaan amatöörinä selviä, onko Spectral: onissa valmiina takana 27.5" plussa? Lähinnä mietin, että onko nuo rungot yleensä semmosia, että 27.5" kiekolla mahtuu plussa myös pyörimään?
Totta on, että voisi olla hyvä päästä vielä kokeilemaan tuota 29+27.5 -yhdistelmää. Ainoastaan 29eriä olen tähän mennessä päässyt koittamaan.
Toi on kyl aika hyvä setti.Tuli heräteostoksena tilattua tuollainen Focus Jam2 9.6 plus pyörä harmaana. Pahemmin en noista osista mitään ymmärrä mutta koska pyörä tulee lähinnä lyhyisiin pätkäajoihin mökillä/kaupungissa niin uskon pärjääväni tuolla pienellä akulla hyvin. Ulkonäön puolesta tuo integroitu akku on myös iso plussa ja tarvittaessahan tuohon saa myös lisäakun.
Näyttäisi olevan aika pitkälti samaa kamaa kuin mm. Bilteman Yosemitet. Arvosteluiden perusteella ihan fiksu peli hintaisekseen.Olisiko raadilla mielipidettä tästä: https://www.amazon.de/Fitifito-Elektrofahrrad-Mountainbike-Lithium-Ionen-Heckmotor/dp/B07HR6M3YH/
Tulisi siis lähinnä koulumatkakäyttöön ja auton korvikkeeksi Oulussa. Opiskeluja aloittamassa ja pyörä olisi hyvä väline omistaa ja eksyin amazoniin. En haulla löytänyt vastaavista mitään.
Itselläkin pyörä haussa, mutta onkohan tuo myyjä luotettava? Jotenkin kusetukselta vaikuttaa, myyjä juuri perustettu, osoite vie johonkin omakotitaloalueelle. Samalla firman nimellä löytyy jokin lastentarvikevalmistaja.Olisiko raadilla mielipidettä tästä: https://www.amazon.de/Fitifito-Elektrofahrrad-Mountainbike-Lithium-Ionen-Heckmotor/dp/B07HR6M3YH/
Tulisi siis lähinnä koulumatkakäyttöön ja auton korvikkeeksi Oulussa. Opiskeluja aloittamassa ja pyörä olisi hyvä väline omistaa ja eksyin amazoniin. En haulla löytänyt vastaavista mitään.
Miten sen nyt ottaa, siis tuon kuntoilun. Shimanolla polkeminen tuntuu tavalliselta polkupyöräilyltä. Bosch tuntuu enemmän "sähkömäiseltä".Eli kuntoilun kannalta bosch parempi mutta jos haluaa päästä kovempaa niin shimppa.
Ostaisin itse Canyonin Foxin alustalla. Menee kuin sukkasiltaan vs. Rockshoxit.Liittyykö suositus Commencalista osasarjojen paremmuuteen vai johonkin muuhun? Onkos noista koskaan ale-myyntejä? Lisäksi osaatko sanoa miksi väki vaihtaa Neuron onista Spectral oniin?
Onko muuten antaa suositusta jäykkäperäisestä, kun saattaisi olla fiksumpi kaupunkioloissa, jos tuolla pelillä myös työmatkaa on tarkoitus ajaa?
Kokemuksia /suosituksia halvasta muunnossarjasta vanhaan pyörään. Saa olla työläs asennettava kunhan on edullinen , kaikki työkalut löytyy.
Minulla on vanhempi malli tuosta Scottin pyörästä ja se on ainakin hyvä peli. Ei ole ollut mitään valitettavaa. Hinta tosin oli 400 euroa halvempi, 2 kiloeuroa tuntuu jo vähän jyrkältä. Käyttö on ollut pääasiassa lyhyttä työmatka-ajoa, mihin riittäisi paljon huonompikin pyörä, mutta mikäs tässä hyvällä ajellessa.Mitäs mieltä olette näistä XXLn pyöristä, olisi nyt tarjouksessa
Scott E SUB Cross Park eRide 19, miesten sähköpyörä - Harmaa - Sähköpyörät | XXL
White SC-E Comp EQ 19, miesten sähköpyörä - Valkoinen - Sähköpyörät | XXL
En tiedä pääseekö testaamaan ennen ostoa, mutta muuten onko nuo ihan leluja vai järkiostos? Tulisi ainoastaan työmatkoja varten eli mihinkään sen kummempaan maastoajoon en pyörää ole ostamassa.
Edit. White XC-E Trainer 275 19 EU, unisex sähkömaastopyörä - Harmaa - Sähköpyörät | XXL
Oli yksi vieläkin halvempi
Jep. Melko yhdentekevä turhake se kevytperävaunussa onkin. Ehkä siksi sellaista ei ole pyörätelineissä, traktorin perävaunuissa tai esimerkiksi kyntöauroissa.Perävaunuissa on varmaan ihan huvikseen oma kilpi.
Vähän meni ohi, että mikä siinä tarkalleen ottaen vitutti? Sekö, että jollakulla ei ollut tarpeeksi hyviä jarruja(tm) tämän ajaessa mielestäsi liian kovaa, vai se, että tämä ylipäätään ajoi liian kovaa? Ja herranjestas, ilman suojavarusteitakin vielä.Tänään kyllä pisti hiukan vituttamaan kun kävin muijan hakemasta töistä niin tuli auton rinnalla pyörätiellä kaveri sähköpyörällä. Ei siinä kiinnitin ensin jäätävän kokoiseen moottoriin etuvanteessa huomioni kunnes tajusin että ajoin n.45kmh oikeaa nopeutta tietä pitkin ja kaveri pysyi helposti rinnalla ja oli paikoin menossa jopa ohi, kaverilla alla etuvetoinen mummopyörä, vannejarruilla, ilman mitään suojavarusteita, ohitellen väkeä hidastamatta kapeahkolla ei mopoille sallitulla pyörätiellä polkematta ollenkaan eli käytännössä sähköisellä mopolla jossa ei ole MITÄÄN mopon tuomia lisäjuttuja kuten oikeita jarruja, ääntä tai näkyvyyttä...
Käsikaasulla oleva yli tehokas vaarallinen vanha romu laittomassa paikassa aiheuttaen muille sekä itselleen vaaraa. Kapeahko pyörätie jolla liikkuu paljon vanhuksia ja lapsia ja painetaan 45kmh~ lasissa. Juu omistan itsekin ohitusboxin (ei tosin kiinni pyörässä alun kokeilun jälkeen) ja olen ajellut itsekin noita nopeuksia mutta "hiukan" järkevimmissä paikoissa ja itsellä sentään on pyörä joka pysähtyy.Vähän meni ohi, että mikä siinä tarkalleen ottaen vitutti? Sekö, että jollakulla ei ollut tarpeeksi hyviä jarruja(tm) tämän ajaessa mielestäsi liian kovaa, vai se, että tämä ylipäätään ajoi liian kovaa? Ja herranjestas, ilman suojavarusteitakin vielä.
Btw. Jos se tosiaan oli joku mummopyörä, niin siinä oli 100% varmasti myös jalkajarrut. Ei sillä, että se olisi edes mitenkään olennaista, mutta kun kerran mainitsit.
Viimeisen rivin maininnat ymmärrän hyvin. Viimeksi kun vastaavista itse mainitsin, oli vastineena "kiitos isi ohjeista" -tyylistä vittuilua. Käsikaasu ei käynyt ensimmäisestä viestistä ilmi ja sellainen on toki pyllystä tuollaisessa kulkineessa.Käsikaasulla oleva yli tehokas vaarallinen vanha romu laittomassa paikassa aiheuttaen muille sekä itselleen vaaraa. Kapeahko pyörätie jolla liikkuu paljon vanhuksia ja lapsia ja painetaan 45kmh~ lasissa. Juu omistan itsekin ohitusboxin (ei tosin kiinni pyörässä alun kokeilun jälkeen) ja olen ajellut itsekin noita nopeuksia mutta "hiukan" järkevimmissä paikoissa ja itsellä sentään on pyörä joka pysähtyy.
Edit: Pääpointtina siis vaaran aiheuttamisen lisäksi se että pyöräilijöiden maine kärsii, sähköpyörien maine kärsii ja joku alkaa taas keksiä jotain sääntöjä hillitsemään tilannetta jos noita sankareita enemmän alkaa näkymään.
Viimeisen rivin maininnat ymmärrän hyvin. Viimeksi kun vastaavista itse mainitsin, oli vastineena "kiitos isi ohjeista" -tyylistä vittuilua. Käsikaasu ei käynyt ensimmäisestä viestistä ilmi ja sellainen on toki pyllystä tuollaisessa kulkineessa.
Minulla vaan nousi nopeuskommentista vähän karvat pystyyn, kun joskus tulee hetkellisesti ajettua aika vauhdikkaasti itsekin ihan lihasvoimin ja jos pyörässä on akku/moottori ja se näkyy jollekin kateelliselle ohitettavalle tms, niin tämähän alkaa heti tilaisuuden tullen ulisemaan väärällä tavalla tuotetusta nopeudesta jne. Oma fillari ei tosin ole mikään mummopyörä, mutta tällaisena hipsteri-aikakautena mummopyörän käsite on kärsinyt muutenkin inflaation.
Lisäksi jos itse ajoit ajoradalla autolla, niin ajattelin että näinköhän sieltä näkee kovinkaan hyvin niitä kelvin tapahtumia.
Minulla on vanhempi malli tuosta Scottin pyörästä ja se on ainakin hyvä peli. Ei ole ollut mitään valitettavaa. Hinta tosin oli 400 euroa halvempi, 2 kiloeuroa tuntuu jo vähän jyrkältä. Käyttö on ollut pääasiassa lyhyttä työmatka-ajoa, mihin riittäisi paljon huonompikin pyörä, mutta mikäs tässä hyvällä ajellessa.
Vaasan XXL:ssä ei ollut minulle sopivan kokoista mallia kuin laatikossa, mutta huollossa nopeasti pistivät pyörän kasaan ja pääsin koeajamaan ennen ostopäätöstä.
Kuulostaa oudolta, mikä ohjain siinä on?Ei näytä omassa Boschin näytössä kokonaismatkaa, näkyy vaan avustustaso ja nopeus. Säilyykö tuo kokonaismatka moottorin muistissa ja saakohan sitä itse mitenkään kikkailua tuohon näyttöön? Vähän helpottais kuin tietäisi paljonko on ajeltu
Mikä näyttö? Ainakin Purion näyttää kokonaismatkan, tripin tai avustustason sen mukaan minkä on valinnut.Ei näytä omassa Boschin näytössä kokonaismatkaa, näkyy vaan avustustaso ja nopeus. Säilyykö tuo kokonaismatka moottorin muistissa ja saakohan sitä itse mitenkään kikkailua tuohon näyttöön? Vähän helpottais kuin tietäisi paljonko on ajeltu
Ootko nyt varma ettet sekota shimanoon?Ei näytä omassa Boschin näytössä kokonaismatkaa, näkyy vaan avustustaso ja nopeus. Säilyykö tuo kokonaismatka moottorin muistissa ja saakohan sitä itse mitenkään kikkailua tuohon näyttöön? Vähän helpottais kuin tietäisi paljonko on ajeltu
Joo kyllähän tuo löytyi kun hetken malttoi tutustua. Eli vika oli tällä kertaa käyttäjässäMikä näyttö? Ainakin Purion näyttää kokonaismatkan, tripin tai avustustason sen mukaan minkä on valinnut.
Samalla tavalla kun muitakin litium-ioniakkuja. Tärkeintä ettei vedä väkisin aivan tyhjiin, eikä lataa kylmänä.Mites tuota akkua on kaikista paras käsitellä? Otatteko aina ajon jälkeen pois ja täyteen lataus vai voiko olla pyörässä kiinni jos on tyyliin 80% jäljellä?
Eikä niitä lataus syklejä kannata kerryttää laittamalla laturiin pienemmänkin lenkin jälkeen.Samalla tavalla kun muitakin litium-ioniakkuja. Tärkeintä ettei vedä väkisin aivan tyhjiin, eikä lataa kylmänä.
Ihan pienten lenkkien jälkeen on turha ladata, mutta lieneeköhän siitä kuitenkaan mitään haittaa. Mm. Bosch on ohjeistanut, että heidän akut kestävät ainakin tuhat täyttä latausta riippumatta siitä kuinka usein akkua ladataan. 10 x 10% latausta on siis yhteensä yksi lataussykli (lähde). Tuossakin ohjeessa suositellaan lataamaan joka ajon jälkeen.Eikä niitä lataus syklejä kannata kerryttää laittamalla laturiin pienemmänkin lenkin jälkeen.
Litiumakut eivät kulu sen kummemmin lyhyistä pienistä latauksista. Jos lataat 20% 5 kertaa, vastaa se yhtä täyttä lataussykliä.Eikä niitä lataus syklejä kannata kerryttää laittamalla laturiin pienemmänkin lenkin jälkeen.
Litiumakut kuitenkin kuluvat siitä, että ne ovat kokoajan täynnä. Jos tykkää ladata 20 %-yksikköä kerrallaan, se kannattaisi ladata 60 %:sta 80 %:iin, eikä 80:stä 100:aan. Harva jaksaa varmaankaan kärkkyä akkunsa vieressä irrottaakseen sen sopivassa kohdassa latauksesta, joten parempi on antaa varauksen tippua reilummin ennen uutta latausta.Litiumakut eivät kulu sen kummemmin lyhyistä pienistä latauksista. Jos lataat 20% 5 kertaa, vastaa se yhtä täyttä lataussykliä.