- Liittynyt
- 16.10.2016
- Viestejä
- 20 744
Joo, tämä toimii paremmin, mutta kuten sanoit, alueen kuvat Google mapsissa ovat ajalta ennen tietöitä, joten siellä ei tuota uutta järjestelyä näy lainkaan.Toimisko tää.
Google Maps
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Joo, tämä toimii paremmin, mutta kuten sanoit, alueen kuvat Google mapsissa ovat ajalta ennen tietöitä, joten siellä ei tuota uutta järjestelyä näy lainkaan.Toimisko tää.
Google Maps
Joo ei näykkään.Joo, tämä toimii paremmin, mutta kuten sanoit, alueen kuvat Google mapsissa ovat ajalta ennen tietöitä, joten siellä ei tuota uutta järjestelyä näy lainkaan.
Pyörä (joku Focuksen etujousto) jäänyt aika vähälle käytölle viimevuosina mutta nyt kiinnostaisi sähköpyörän hankinta jos se innostus siitä taas lähtisi ku tietää ettei 15km piippusetin jälkeen tarvi enään polkea kotiin.
Käyttö olisi satunnaista kavereilla/terassilla/töissä käyntiä kaupungissa about 20km reissuja, ja sitten metsäpolkujen, hiekkamonttujen yms tutkimista maastossa. Täysjoustot ilmeisesti ihan hyviä pelejä satunnaiseen katuajoonkin joten varmaankin joku fatbike-tyylinen täysjousto sitten haussa?
Budjettia nyt ei varsinaisesti ole eikä mitään muitakaan väri/valmistaja kriteereitä mutta tietysti jos ajoa ei tule, olisi kiva jos pyörän saisi vielä 1-2v päästä myytyä järkihintaan. Varmaan siis fiksua katsella Saksasta/briteistä noita tarjouskamppiksia kun uusia tai edellisvuoden malleja saa 30-50% alennuksella suomimalleihin nähden?
Pituutta 187cm ja painoa 90 joten L kokoa kannattaa varmaan katsella? Muistaakseni nykyinen Focus on runkokokoa 56...
Fatbike on tarkoitettu talvipyöräilyyn/pehmeälle. Turhaan laittaa fatbikeä vaan tekemään vastusta polkimiseen sekä painoa lisää, kun saa jo 29/27,5" isommilla renkailla plussa koossa 3" joka on paljon järkevämpi.Pyörä (joku Focuksen etujousto) jäänyt aika vähälle käytölle viimevuosina mutta nyt kiinnostaisi sähköpyörän hankinta jos se innostus siitä taas lähtisi ku tietää ettei 15km piippusetin jälkeen tarvi enään polkea kotiin.
Käyttö olisi satunnaista kavereilla/terassilla/töissä käyntiä kaupungissa about 20km reissuja, ja sitten metsäpolkujen, hiekkamonttujen yms tutkimista maastossa. Täysjoustot ilmeisesti ihan hyviä pelejä satunnaiseen katuajoonkin joten varmaankin joku fatbike-tyylinen täysjousto sitten haussa?
Budjettia nyt ei varsinaisesti ole eikä mitään muitakaan väri/valmistaja kriteereitä mutta tietysti jos ajoa ei tule, olisi kiva jos pyörän saisi vielä 1-2v päästä myytyä järkihintaan. Varmaan siis fiksua katsella Saksasta/briteistä noita tarjouskamppiksia kun uusia tai edellisvuoden malleja saa 30-50% alennuksella suomimalleihin nähden?
Pituutta 187cm ja painoa 90 joten L kokoa kannattaa varmaan katsella? Muistaakseni nykyinen Focus on runkokokoa 56...
Pituutta 187cm ja painoa 90 joten L kokoa kannattaa varmaan katsella? Muistaakseni nykyinen Focus on runkokokoa 56...
Fätiksi menee vasta yli 3" kummeil Loistava pyörä varmasti tuo. En osaa muuten sähköpyöriin sanoa, koska ei ole kokemusta. Mutta ehdottomasti ottaisin 5kg kevyemmän jos suinkin semmonen löytyy.Ehkä tuo fatbike oli vähän väärin ilmaistu, 27,5/2-2,75" renkaita noissa focucsen/cuben pyörissä on mitä vilkuilin.
Joku tämmöinen siis mielessä CUBE Stereo Hybrid 140 Race 500 27.5 sähkömaastopyörä - Rtech
Tuolla tosin painoa jo 25kg ja boscin moottorilla, ehkä ennemmin siis Shimano/brose moottorilla varustettu 20kg luokassa oleva 27,5". Hyviä tarjouksia saa myös vinkkailla jos tulee vastaan
EI nuo Cubet ole huonoja todellakaan. Itsellä ollut kolme ja kaverilla toinen menossa. Suosittelen tosin omien kokemusten perusteella yhtään Rtechiä dissaamatta kun ei ole kokemusta niin Velo&Oxygeniä jos PK-seudulla asut. Saa neuvoteltua hintaa, saa hyvää palvelua ja takuun kanssa ei tapella kokoajan jos jotain menee. Itsellä oli se joku 2500e jäykkäperä hetken kunnes tuli eteen käytettynä KTM Macina täpäri niin halvalla että myin Cuben rahoittaakseni KTM:n. Kannattaa siis myös katsella käytettyjä fillarifoorumeilta yms. Maksoin omasta KTM:stä 1700e tms kun uusi oli yli 4000e saksasta muistaakseni ja tuohon oli lisäilty hissitolppaa, polkimia, paremmat renkaat, stemmi yms yms. Ainoa mitä vaihdoin oli takavanne ja sekin on varavanteena kun viipotti pikkuisen asfaltilla. Käytetystä saisit parhaimmillaan luotettavan takuunalaisen pelin jossa on jo osaa hyvin paikoillaan ja jäisi budjettia korjata mahdolliset viat ja päivittää osia omaan makuun. Itse esim en olisi ikinä ostanut itse hissitolppaa mutta kun kerran ollut se niin enää en luovu. Jäi myös budjettia päivittää jarrut nelimäntäisiin ja isompiin levyihin, vaihtaa renkaat enemmän omaan ajoon sopiviin jne jne. Pyörä kun tulee tehtaalta niin se on kuitenkin aina kompromissi ja esim rengastukseen saa itsessään jo aika hyvän rahan menemään, lisää siihen mieleinen satula, jarrut (jos olet kuten minä niin jarrujen pitää olla mallia täysin yli omien taitojen ja tarpeiden), kunnon polkimet jotka eivät revi kenkiä paskaksi hetkessä, kivat gripit, hyvä lokarisetup, päivitä vaikka kypärä kunnolliseen ja asenna pyörään hyvät valot ilta ja yökeikkoja varten jne.Ehkä tuo fatbike oli vähän väärin ilmaistu, 27,5/2-2,75" renkaita noissa focucsen/cuben pyörissä on mitä vilkuilin.
Joku tämmöinen siis mielessä CUBE Stereo Hybrid 140 Race 500 27.5 sähkömaastopyörä - Rtech
Tuolla tosin painoa jo 25kg ja boscin moottorilla, ehkä ennemmin siis Shimano/brose moottorilla varustettu 20kg luokassa oleva 27,5". Hyviä tarjouksia saa myös vinkkailla jos tulee vastaan
Edelleen kokeilematta noita muita, varmaan rajoittaa jokseenkin mutta eipä tuo itseä ainakaan ole estänyt pitämästä keskinopeutta yli sähköavun. Käytännössä aina yli 25kmh tasaisella ja ylämäissä sitten sähköä jos silloinkaan kun matkaa ajaa. Ns hupilenkeillä ja työmatkalla sitten enemmän sähköllä hien estämiseksi mutta hyvillä renkailla menee silti hyvin helposti sen 25kmh+ asfaltilla. Itsellä Maxxiksen Iconit ja rullaavat nappulaksi erittäin nätisti.Itellä edessä 29 ja takana 27.5+ ja ihan toimiva setti. Ite menin samana päivänä tubeless kun ostin fillarin.
Miten paljon bosch sitten rajoittaa, oon vetäny pelkäsän shimanolla ja testannu jammua mutta boschia en ole päässy testaa.
COMMENCAL 2019 | META POWER RIDE 650B 2019 tää on ainoa noista harkinnan arvonen. Canyonin suositelisin vaihtaa ihan suosiolla spectral on. Neuron oneja näkyny aika paljon torissa myynnissä perusteluna että haluaa spectral on.Itsekin katselin noita e-täpäreitä ja Commencal Meta Power Ride 27, Orbea Wild FS 40 ja Canyonin Neuron/Spectral tuotteet osuivat silmään. Näistä voisin itse lähteä katsomaan.. Jos massia on päällä niin miksei Specializedin tai Rocky Mountainin tuotteet toimisi hienosti.
COMMENCAL 2019 | META POWER RIDE 650B 2019
Orbea Wild FS 40 27.5
Neuron:ON 5.0
Boschin vehkeitä välttäisin jossei satu huikea tarjous, koska omassa pyöräilyporukassakin CX-fillaristit hyytyy heti kun nopeus nousee 25+ (toki pääasiassa koskee tiesiirtymiä, metsässä ei väliä). 2020 CX mallissa tuo on korjattu, mutta se joidenkin raporttien mukaan taas kolisee, tiedä sitten..
Shimanon loppuu 25km/h ja suoralla asvaltti tiellä dh minioneilla saa kerättyy 45km/h en sanois että helposti mutta saa kumminkin.Edelleen kokeilematta noita muita, varmaan rajoittaa jokseenkin mutta eipä tuo itseä ainakaan ole estänyt pitämästä keskinopeutta yli sähköavun. Käytännössä aina yli 25kmh tasaisella ja ylämäissä sitten sähköä jos silloinkaan kun matkaa ajaa. Ns hupilenkeillä ja työmatkalla sitten enemmän sähköllä hien estämiseksi mutta hyvillä renkailla menee silti hyvin helposti sen 25kmh+ asfaltilla. Itsellä Maxxiksen Iconit ja rullaavat nappulaksi erittäin nätisti.
Saa tuolla Boschillakin mutta sitä en osaa sanoa kumpi on rankempi ja vaatii enemmän löylyä jaloista kun itsellä loppuu tuosta 27.5 renkaisesta välitykset aikalailla 45kmh polkien jonka jälkeen omien jalkojen kadenssikyvyt eivät enää riitä. On vissiin samat välitykset moottorissa kun oli edellisessä 29" renkaisessa ja siinä oli luonnollisesti pidemmät ja 45kmh ei ollut mikään ihmeellinen näky suorilla loivemmissakaan alamäissä jos asfaltti oli kunnossa ja meni sen 50kmh polkien.Shimanon loppuu 25km/h ja suoralla asvaltti tiellä dh minioneilla saa kerättyy 45km/h en sanois että helposti mutta saa kumminkin.
Veikkaan että omalla kohdalla on niinkin simppelistä asiasta kuin etten ole kokeillut enkä tiedä paremmasta jolloin ei ole mitään valittamista.Olen kyllä aiemmin jo maininnut, mutta omistan boschilaisen ja shimanon moottoreilla varustetut emtb:t ja voin sanoa että bosch vastustaa paljon kun shimanossa ei ole vastusta ollenkaan.
Sama on testattu fillarilehden testissä. Ei se nyt kaikkia haittaa mutta mäessä ja vastatuulessa tuntuu kun on 100 wattia ylimääräistä vastusta ajaessa yli 25km/h.
Eli kuntoilun kannalta bosch parempi mutta jos haluaa päästä kovempaa niin shimppa.Olen kyllä aiemmin jo maininnut, mutta omistan boschilaisen ja shimanon moottoreilla varustetut emtb:t ja voin sanoa että bosch vastustaa paljon kun shimanossa ei ole vastusta ollenkaan.
Sama on testattu fillarilehden testissä. Ei se nyt kaikkia haittaa mutta mäessä ja vastatuulessa tuntuu kun on 100 wattia ylimääräistä vastusta ajaessa yli 25km/h.
Näin sen näen itse. Plus mitä arvoa antaa huollolle ja luotettavuudelle jne jne. En siis tiedä mikä on miten hyvä missä muuten mutta Bosch ainakin on luotettavassa maineessa joten itse otin mielummin hyväksi tunnetun koska ostin ensimmäisen kun muista ei ollut vielä pitkäaikaista kokemusta.Eli kuntoilun kannalta bosch parempi mutta jos haluaa päästä kovempaa niin shimppa.
Kauanko boschi käynnistyy, onko shimppaan huomattava ero ja sekoaako jos käynnistää järjestelmän kesken ajon? Todella rasittava kun antaa vikakoodin jos erehtyy koskee polkimeen kesken käynnistykseen.Näin sen näen itse. Plus mitä arvoa antaa huollolle ja luotettavuudelle jne jne. En siis tiedä mikä on miten hyvä missä muuten mutta Bosch ainakin on luotettavassa maineessa joten itse otin mielummin hyväksi tunnetun koska ostin ensimmäisen kun muista ei ollut vielä pitkäaikaista kokemusta.
No voin silti vastata osaan. Bosch vie pari sekunttia ainakin irroitettavan näytön kanssa. Ei sekoa ainakaan itsellä kun on ajaessa käynnistänyt kun oli tuota vauhtianturi ongelmaa (magneetti vangeen vaihdon päin veetä) ja heitteli koodeja. Eikä ollut moksiskaan pienistä poljinliikkeistä. En tainnut polea kun boottasin.Kauanko boschi käynnistyy, onko shimppaan huomattava ero ja sekoaako jos käynnistää järjestelmän kesken ajon? Todella rasittava kun antaa vikakoodin jos erehtyy koskee polkimeen kesken käynnistykseen.
Edit. Nyt tuli kysymys väärälle henkilölle.
Liittyykö suositus Commencalista osasarjojen paremmuuteen vai johonkin muuhun? Onkos noista koskaan ale-myyntejä? Lisäksi osaatko sanoa miksi väki vaihtaa Neuron onista Spectral oniin?COMMENCAL 2019 | META POWER RIDE 650B 2019 tää on ainoa noista harkinnan arvonen. Canyonin suositelisin vaihtaa ihan suosiolla spectral on. Neuron oneja näkyny aika paljon torissa myynnissä perusteluna että haluaa spectral on.
Kaverilla on tämmöinen CUBE Reaction Hybrid EAGLE 500, 29” sähkömaastopyörä (12-v, black/blue) | velo-oxygen.fi ja on pirun tyytyväinen ollut lukuunottamatta painon/kokonsa takia tulevia kuluja ja viimeisin huolto meni osien saatavuuden ja postin takia varsin uhm... pitkätksi. On lisännyt hissitolpan, Maxxiksen mitkähän 3" leveät möhköt olikaan, vaihtanut gripit ja polkimet, isomman levyn eteen (paino ja koko+sama jarrufetissi kuin itsellä) ja loppu ollut pelkkää huoltoa. Itse en tykkää tuon akkusysteemistä kun vaatii taas yhden luukun avaamisen vaikka onkin kyllä nätimpi kun nuo vanhemmat toteutukset. Juuri viime yönä nakutettiin 40km+ lenkki pitkin poikin PK-seutua ihan lämmittelynä niin asfalttia, offia kuin hiekkaa ja juu kyllä se täpärin haluaa mutta toisaalta fakta on että tuo jäykkäperä on parempi matka-ajossa.Liittyykö suositus Commencalista osasarjojen paremmuuteen vai johonkin muuhun? Onkos noista koskaan ale-myyntejä? Lisäksi osaatko sanoa miksi väki vaihtaa Neuron onista Spectral oniin?
Onko muuten antaa suositusta jäykkäperäisestä, kun saattaisi olla fiksumpi kaupunkioloissa, jos tuolla pelillä myös työmatkaa on tarkoitus ajaa?
Tästä oli muuten se hyvä esimerkki siitä Turun Sanomien toimittajasta joska veti sähköpyörällä kohuvideon.
Työmatkapyöräilyä henkensä kaupalla
Tuskin olisi mummomankelilla jaksanut kerätä tuota spandex kiukkua ja keskisormia mitä videolla esittelee.
e: Omalla kohdalla kun ajelen noilla viritetyillä ja rajoittamattomilla vehkeillä niin ajan kyllä aivan eri tavalla kuin normipyörällä huomattavasti varovaisemmin ja ennakoimalla. Ei viitsi kerätä turhaa huomiota .
Kauanko boschi käynnistyy, onko shimppaan huomattava ero ja sekoaako jos käynnistää järjestelmän kesken ajon? Todella rasittava kun antaa vikakoodin jos erehtyy koskee polkimeen kesken käynnistykseen.
Edit. Nyt tuli kysymys väärälle henkilölle.
Täpärin jousitus saa osista riippuen lukkoon, ite saan siirtymä ajossa sekä etu että taka iskarin lukkoon.Kaverilla on tämmöinen CUBE Reaction Hybrid EAGLE 500, 29” sähkömaastopyörä (12-v, black/blue) | velo-oxygen.fi ja on pirun tyytyväinen ollut lukuunottamatta painon/kokonsa takia tulevia kuluja ja viimeisin huolto meni osien saatavuuden ja postin takia varsin uhm... pitkätksi. On lisännyt hissitolpan, Maxxiksen mitkähän 3" leveät möhköt olikaan, vaihtanut gripit ja polkimet, isomman levyn eteen (paino ja koko+sama jarrufetissi kuin itsellä) ja loppu ollut pelkkää huoltoa. Itse en tykkää tuon akkusysteemistä kun vaatii taas yhden luukun avaamisen vaikka onkin kyllä nätimpi kun nuo vanhemmat toteutukset. Juuri viime yönä nakutettiin 40km+ lenkki pitkin poikin PK-seutua ihan lämmittelynä niin asfalttia, offia kuin hiekkaa ja juu kyllä se täpärin haluaa mutta toisaalta fakta on että tuo jäykkäperä on parempi matka-ajossa.
Saa ne lukkoon mutta eipä se silti ole yhtä kevyt ja täysin jäykkä vs aito jäykkäperä.Täpärin jousitus saa osista riippuen lukkoon, ite saan siirtymä ajossa sekä etu että taka iskarin lukkoon.
Tuli tuossa vähän kiihdyteltyä moottoripyörällä ja taitaa käydä silleen ettei tarvi toviin ajella. Onko kokemuksia tuosta bilteman fillarista? Lyhyeen työmatkaan ja tiedä sitten jos innostuisi enempikin kulkeen.
En siis ole mikään pyöräilijä ja tuo olisi sopivan hintainen kokeilu lajiin.
Sähköpolkupyörä MTB 27,5" 7-vaihteinen
Liittyykö suositus Commencalista osasarjojen paremmuuteen vai johonkin muuhun? Onkos noista koskaan ale-myyntejä? Lisäksi osaatko sanoa miksi väki vaihtaa Neuron onista Spectral oniin?
Neuron on on geometrialtaan erillainen ja erillainen jousitus. Tosta oikeastaan kannattaa alottaa, toi on monelle ihan tarpeeks.Tää kyllä kiinnostais myös, käsittääkseni tuo Neuron on rennompi ja pystympi vehje ajaa kuin Spectral, joka sitten on enempi semmonen kaahausvehje ilmeisesti. Neuronissakin on kolmea tasoa, 5.0/6.0/7.0 riippuen osasarjoista. Commencal olis varmaan paras vehje, mutta se maksaa tonnin enemmän enkä ole varma haluanko laittaa niin paljoa rahaa fillariin.. toisaalta olen edellisellä fillarilla ajellut jo viitisentoista vuotta, että ehkä se tonni ei niin paljoa ole. Toisaalta epäilen ettei nämä digitaalivehkeet ole ihan niin pitkäikäisiä kun nuo akustiset..
Tilasin itse viime vuonna Bike-Discountista tämmöisen: [URL="https://www.bike-discount.de/en/buy/cube-stereo-hybrid-160-race-500-27.5-metal-n-grey-656073"]Cube Stereo Hybrid 160 Race 500 27.5 metal´n´grey | E-Bike Fully Shop[/URL]Ehkä tuo fatbike oli vähän väärin ilmaistu, 27,5/2-2,75" renkaita noissa focucsen/cuben pyörissä on mitä vilkuilin.
Joku tämmöinen siis mielessä CUBE Stereo Hybrid 140 Race 500 27.5 sähkömaastopyörä - Rtech
Tuolla tosin painoa jo 25kg ja boscin moottorilla, ehkä ennemmin siis Shimano/brose moottorilla varustettu 20kg luokassa oleva 27,5". Hyviä tarjouksia saa myös vinkkailla jos tulee vastaan
Mont Blanc polkupyöräteline 2 pyörälle TowQuick vetokoukkuun | Motonet OyKahden sähköpyörän kuljetukseen soveltuvaa, edullisemmasta päästä olevaa, pyörätelinettä (mieluiten vetokoukkuun)? Lienee vain satunnaisia kuljetuksia.
Miksi ihmeessä? Meinaatko, että ne valot eivät oikeasti näy sieltä fillarin takaa?Kaikki tuollaisten telineiden myynti pitäisi kieltää, joissa ei ole erillisiä valoja.
Eivät näy ja kilvestä puhumattakaan eli laitonhan tuo on joka tapauksessa. En tajua miksi noita saa myydä.Miksi ihmeessä? Meinaatko, että ne valot eivät oikeasti näy sieltä fillarin takaa?
Niitä saa myydä ja käyttää, koska hyödyt ovat suuremmat kuin haitat. Ihan tarpeetonta holhoamista olisi taas puuttua tuollaisiin lillukanvarsiin.Eivät näy ja kilvestä puhumattakaan eli laitonhan tuo on joka tapauksessa. En tajua miksi noita saa myydä.
Kerro ihmeessä lisää näistä hyödyistäNiitä saa myydä ja käyttää, koska hyödyt ovat suuremmat kuin haitat. Ihan tarpeetonta holhoamista olisi taas puuttua tuollaisiin lillukanvarsiin.
Kai se nyt on itsestäänselvää, että jos joku kuljettaa fillaria autossaan, niin ei sitä huvikseen tehdä, eli autolla ajetaan jonnekin ja siellä sitten jatketaan fillarilla. Ilman kuljetusmahdollisuutta fillari olisi kotona ja kuntoilut/harrastukset jäävät väliin.Kerro ihmeessä lisää näistä hyödyistä
Onneksi Suomessa ei olla niin typeriä. Ei meidän kannata ihan kaikkia hölmöyksiä muualta kopioida.Esimerkiksi Saksassa poliisi puuttuu hyvin herkästi kuljetukseen, jos ei kilpi ja valot näy.
Pyörän putoaminen ei ole mikään ihme, jos pyörä on kiinnitetty telineeseen mukanatulevalla mustekalalla. Itse kiinnitän kuormaliinalla, jotta pyörästä ja telineestä tulee yksi tukeva paketti. Tukevuutta kuitenkin rajoittaa melko paljon itse telineen tukevuus.Järkyttävän huonot tulokset vetokoukkuun kiinnnitettävien pyörätelineiden testissä | Autotoday
Tässä toinen syy noiden suitsimiseen.
Itse olen nähnyt tuollaisesta halvasta telineestä pyörän putoavan ajoradalle routavaurioon ajettaessa.