Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Hyvää joulua!
Osallistu io-techin piparikakkutalokilpailuun 2024 Linkki osallistumisketjuun >>>
SER-huutokaupat hyväntekeväisyyteen käynnissä! Linkki huutokauppaan >>>
Itse kun kuntopyöräilen työmatkaa (15km päivässä), niin sähköpyörän ostaminen on vähän sama kuin mopon ostaisi; menisi juju koko hommalta.
Suurimman osan aikaa en edes huomaa sähköpyörällä pyöräilijöitä (en tuijota ketä menee ohi tai ketä ohitan niin tarkkaan). Jos joku "ärsyyntymisen" aihe pitäisi löytään, niin ehkä se että sillä sähköpyörällä löytyy se "sisäinen spandex-pelle" niistäkin ihmisistä jotka eivät voineet esim. kunnon takia sellaista ennen esittää; eli ennen jos maksiminopeus oli 15km/h, niin nyt ajetaan se 25km/h Ihan Joka Paikassa (tm), muusta liikennemäärästä, jalankulkijoista, jne huolimatta. Näitä löytyy teineistä mummoihin; ihan sama onko edessä tyhjä tie tai koululuokka, mennään "täysillä" - joka nyt sitten sähkiksellä on parhaimmillaan tuplat mitä ennen...
Tilannenopeus = täysillä.Aika sairasta menoa toimittajalla kyllä, kannattas varmaan hieman miettiä tilannenopeutta.
Tahallista kusipäisyyttähän tuossa(kin) videossa oli tosiaan havaittavissa 99% ajasta. Tuo asenne on pyöräilijöiden keskuudessa aivan liian yleinen ilmiö ja siihen törmää kaikkialla, varsinkin juuri foorumiskeskusteluissa. Koskaan ei vika ole missään muualla kuin muissa. Hävettää välistä edes sanoa ajavansa itsekin pyörällä.Melkoinen sankari tuo toimittaja. Ihan hakemalla haki konfliktitilanteita ja vaaranpaikkoja. Ihan kuin Suomessa olisi joku päälleajo-oikeus risteysalueella, jos väistämisvelvollinen osapuoli ehtii jostain syystä risteykseen ensin. Tuo pelle aiheutti itse paljon vaaratilanteita muille, vieläpä vanhuksille ja lapsille.
Melkoinen sankari tuo toimittaja. Ihan hakemalla haki konfliktitilanteita ja vaaranpaikkoja. Ihan kuin Suomessa olisi joku päälleajo-oikeus risteysalueella, jos väistämisvelvollinen osapuoli ehtii jostain syystä risteykseen ensin. Tuo pelle aiheutti itse paljon vaaratilanteita muille, vieläpä vanhuksille ja lapsille.
Fillarilla pennusta asti kesät talvet kouluun ja töihin ajaneena on kyllä kaikkea nähnyt ja siksi tulee ajettua suht rauhassa ja muiden mahdolliset pikaliikkeet ja häröilyt huomioiden.
Koittakaapas nyt taas suorittaa mielikuvaharjoitus ja kuvitella, että kuvaaja ajoi ajorataa pitkin autolla, ja tielle tulleet olisivat kevyen liikenteen väylän sijaan ajaneet keskelle ajorataa tukkimaan liikennettä. Kyllä olisi torvi soinut ja keskisormi heilunut. Yksikään autoilija ei hidasta risteyksiin, joissa sivusta tulevilla on väistämisvelvollisuus. Miksi polkupyörällä pitäisi joutua ajamaan vastoin liikennesääntöjä ja väistää väistämisvelvollisia, mutta autolla ei?Tilannenopeus = täysillä.
Doh! Väistä! Hophop! *keskaa*
Löytyi se spandex-pelle?Koittakaapas nyt taas suorittaa mielikuvaharjoitus ja kuvitella, että kuvaaja ajoi ajorataa pitkin autolla, ja tielle tulleet olisivat kevyen liikenteen väylän sijaan ajaneet keskelle ajorataa tukkimaan liikennettä. Kyllä olisi torvi soinut ja keskisormi heilunut. Yksikään autoilija ei hidasta risteyksiin, joissa sivusta tulevilla on väistämisvelvollisuus. Miksi polkupyörällä pitäisi joutua ajamaan vastoin liikennesääntöjä ja väistää väistämisvelvollisia, mutta autolla ei?
Joo, ja monessa kohdassa näki että ihan tarkoituksella oikein piti kiihdyttää ja/tai sovittaa omaa vauhtia, että varmasti ehti alle ulisemaan ja puimaan nyrkkiä. Kääntyvää ohjaustankoa tämän ideologian edustajilla ei myöskään tunnu olevan ajokeissaan. Sairasta sakkia....mutta pyöräilijänhän ei tarvitse tätä ottaa huomioon, vaan antaa painaa täysillä 100 metrin alamäkeen ja syyttää rekkaa...
Tarvitsee Shimanon Octalink ulosvetäjän ja voi olla fillarin iästä ja kunnosta riippuen tiukassakin. Varo siis ettet väännä kierteitä irti, kuten minä tein toiselle puolelle (tosin jollakin se piti irrottaa kuitenkin) .Onkos täällä Trek Powerfly omistajia? Pitäs kampi saada irti.
Lähteekö ihan oikeankokoisella hex-työkalulla irti vai tarvitaanko kammen ulosvedin? Ja jos tarvitaan, ni joku erikoinen vai lähteekö esim. motonetistä saatavil oleval kampityökalulla: Super B Classic Kampityökalu | Motonet Oy
Tietenkin kokeilemalla varmaan selviäis, mutta aika untuvikko vielä näiden kanssa ni mielellään varmistais ensiks ennenku lähtee paskomaan vehkeitä.
Tommoseen törmäsin juutuubissa. Ekaa kertaa näen noita pyöriä suomessa varsinkin tuolla moottorilla.
Kuinka tyhmä ihminen voi olla. Ei varmaan kauaa mene niin joku vinkkaa tuon kanavan possuille ja hei hei harrastukselle.
Eipä poliisia näytä kiinnostavan edes kevarimiesten "100km/h taajamassa", niin miksi tuollainen "kahdeksaakymppiä pyörätiellä" kiinnostaisi? Pääasia on että tolpat sakottaa autoilijoita...Lisää vaan tämmöisiä vatipäitä, niin eiköhän saada kohta kaikki sähköpyörät kiellettyä/pakollinen rekisteröinti ja vakuutukset.
Oli kuin olikin tuo sramin varres self-extracting systeemi. 8mm hexil lähti irti ja meni takas paikoilleen. Nyt on speedboxi asenneltu ja kaikki tuntuu toimivan. Eli en tainnut hajottaa paikkoja tuolla kampityökalulla vaikka näytti et tuo söi noit kammen kierteitä.. :bTarvitsee Shimanon Octalink ulosvetäjän ja voi olla fillarin iästä ja kunnosta riippuen tiukassakin. Varo siis ettet väännä kierteitä irti, kuten minä tein toiselle puolelle (tosin jollakin se piti irrottaa kuitenkin) .
Kuusiolololla saa vain sen suojaruuvin irti siitä päästä.
Minulla on tällainen:
Crank Puller
Edit.
En osaa lonkalta sanoa onko tuo sinun linkkaamasi ulosvetäjä sopiva.
Mitä tuolla liikenteessä nähnyt noita kovaa kulkevia "sähköpyöriä" niin aikuiset ukot niillä näyttää ajavan eikä finninaamat.Eipä poliisia näytä kiinnostavan edes kevarimiesten "100km/h taajamassa", niin miksi tuollainen "kahdeksaakymppiä pyörätiellä" kiinnostaisi? Pääasia on että tolpat sakottaa autoilijoita...
Veikkaan että aika villit ajat tulee jossain vaiheessa näiden kanssa kun jo nyt osalla on tuollaisia ja "skeittilaudatkin" kulkee about viittäkymppiä. Sitten kun ne yhdistetään täysin säännöistä piittaamattomiin finninaamoihin, niin resepti on pitkälti valmis.
Sanoisin että ehkä 4-5 vuoden päästä kun ollaan saatu muutama 12-16v tappamaan itsensä (ja toivottavasti vain itsensä), saadaan jotain hienoa "maahantuontitarkastamattomat / rekisteröimättömät kevyet sähköajoneuvot kielletään" -tuubaa. Sitten jokaiseen laitteeseen voi odottaa jotain hienoa 80 euron rekisteröintimaksua ja plakaattia johonkin...
No tämän videon kyseinen sankarihan oli äänestä päätellen ihan kortiton finninaama. Ja ainakin meilläpäin kun näkee näitä sähkövermeiden "väärinkäyttäjiä", niin ne on yleensä 3kpl jossain potkumopolaudan päällä olevia (esi)teinejä.Mitä tuolla liikenteessä nähnyt noita kovaa kulkevia "sähköpyöriä" niin aikuiset ukot niillä näyttää ajavan eikä finninaamat.
Minäkin huomasin kyllä sen Sram-tekstin kammessa, mutta ajattelin että se on vain mainostarra kammessa ja liitos itsessään perinteinen Shimano Octalink. Se olikin sitten ensimmäinen kerta kun näen jonkun muun liitäntätavan Boschin moottorissa, mutta hyvä jos onnistui.Oli kuin olikin tuo sramin varres self-extracting systeemi. 8mm hexil lähti irti ja meni takas paikoilleen. Nyt on speedboxi asenneltu ja kaikki tuntuu toimivan. Eli en tainnut hajottaa paikkoja tuolla kampityökalulla vaikka näytti et tuo söi noit kammen kierteitä.. :b
No ei ihan tuon tason, mutta tuollaisia about 50km/h kulkevia. Pitkää työmatkaa kun ajaa fillarilla niin on tullut mätsättyä silloin tällöin noiden sähkövermeiden kanssa.No tämän videon kyseinen sankarihan oli äänestä päätellen ihan kortiton finninaama. Ja ainakin meilläpäin kun näkee näitä sähkövermeiden "väärinkäyttäjiä", niin ne on yleensä 3kpl jossain potkumopolaudan päällä olevia (esi)teinejä.
Aikuinen kun tuollaisella viritetyllä vehkeellä ajelee 80km/h pyörätiellä niin astetta riskimpi homma kun A) lähtee kortti ja B) menee päiväsakoille joka kirpaisee jos olet töissä. Teinejä ei niinkään kiinnosta kumpikaan rangaistuksen muoto sattuneesta syystä.
Nuo viritetyt ovat toki oma ongelmansa, mutta eivät ne kaikki kovaa menevät sähkövehkeet siltikään ole tuunattuja (tosin tasamaalla 50km/h menevät ovat 99% varmasti).No ei ihan tuon tason, mutta tuollaisia about 50km/h kulkevia. Pitkää työmatkaa kun ajaa fillarilla niin on tullut mätsättyä silloin tällöin noiden sähkövermeiden kanssa.
Noilla voi olla pikkuisen vittumainen ajella missään maastossa, jota oletettavasti aika moni noista viritettyjen sähkömaasturien käyttäjistä kuitenkin harrastaa.Jos haluaa yli 25 km/h vauhtia kulkea vähällä vaivalla, niin miksei sitten vaan voi ostaa normaalia sähkömoottoriajoneuvoa kun niitä edullisesti saa: http://www.ttgreen.fi/skootterit.html
Kuinka moni tarvi yli 25km/h vauhtia suomalaisessa kapeassa polkumaastossa? Kyllä noi yli 25km/h vauhdit halutaan laittomasti ihan asfaltille ja kaduille.Noilla voi olla pikkuisen vittumainen ajella missään maastossa, jota oletettavasti aika moni noista viritettyjen sähkömaasturien käyttäjistä kuitenkin harrastaa.
Minulla on ollut kolmessa pyörässä tämä moottori TongSheng TSDZ2 36V 250W mid drive motor E-bike Electric Bike Conversion Kits | eBay ja on siis käytännössä sama kuin tuo KM1. Pyörinä on ollut perus miestenpyörä, 27.5"+ maastopyörä ja nyt adapterilla kiinni fatbikessä. Erittäin hyvä moottori mielestäni ja en itse ainakaan haluaisi moottoria, jossa ei momentintunnistinta ole. Polkuvoimaa erittäin helppo säädellä ja vääntöä on mielestäni kokoisekseen moottoriksi runsaasti. Ja tuostakin KM1 versiosta saa asetettua rajoittimen 45km/h asti pykälittäin.Kuuleepa noita vastakkaisiakin heittoja sähköllä ajelevilta. Paras on ollut se, että luomuilijoita vituttaa, kun sähköllä saa saman suorituskyvyn heti mikä vaatii luomulla ajavilta vuosikausien treenaamisen. Samaten on kommentoitu, että taitaa vituttaa veivata noita mäkiä, että tämmösellä ne menee heittämällä.
Eipä sillä ei mulla mitään sähköjä vastaan ole, mutta ylimielisyyttä tuntuu noidenkin kuskeilla olevan.
Siihen liittyenkin niin kellään kokemusta tästä KM1 | 250W Keskimoottorisarja
Voisi sähköistää tuon työmatkakulkineen. 25km/h riittää hyvin. Ei tuolla katveita, risteyksiä ja muuta liikennettä täynnä olevilla kelveillä ole juurikaan tarvetta ajaa lujempaa.
No voi hyvänen aika, vähän valoja päälle nyt. Ei kai noilla nyt pelkästään nopeutta tavoitella, tarvitaan sitä voimaa muuhunkin. Sellaisia wannabe-motocross -ihmisiä nämä oletettavasti ovat ja silloin on aika turha ehdotella mitään pappamallin sähköskoottereita jne. Ja siis puhun nyt mm. juuri tuosta videon tapauksesta.Kuinka moni tarvi yli 25km/h vauhtia suomalaisessa kapeassa polkumaastossa? Kyllä noi yli 25km/h vauhdit halutaan laittomasti ihan asfaltille ja kaduille.
Et sitten osannut olla haukkumatta muita. No ei ole uutta sinulle.Nuo viritetyt ovat toki oma ongelmansa, mutta eivät ne kaikki kovaa menevät sähkövehkeet siltikään ole tuunattuja (tosin tasamaalla 50km/h menevät ovat 99% varmasti).
Olen tämän kertonut jo joskus aiemminkin, mutta sopii etäisesti tilanteeseen -->
Ajelin yhtenä kesäiltana jokunen vuosi sitten vanhalla kiinalaisella terassikeikoille varatulla Ibrido-merkkisellä sähköfillarilla pätkäshortseissa ja rantasandaaleissa kohti baaria. Avustus kytkeytyi siinäkin pois päältä jossakin 25-30km/h paikkeilla (noissa kiinalaisissa se avustusraja on aian vähän häilyvä). Minulla oli kiire sovittuun tapaamiseen kavereiden kanssa, joten painelin menemään sen minkä reisistä sen varmaan 30kg painavan paskineen kanssa irtosi tasamaalla. Vauhtia oli mutuna jotain 35km/h, kun ajoin yhden paikallisen fillariyhdistyksen edustajan ohi, jolla oli vissiin joku tempojen välinen palautumishetki menossa. Tämähän moisesta suivaantui siinä määrin, että kiihdytti rinnalle ja alkoi huutamaan, että mopoilla pitää ajaa läheisellä ajoradalla eikä kelvillä. Praskin puhuja, kun vetää vähän väliä samalla kelvillä edessä oleville lapsille kiroillen 40km/h.
Totesin siinä sitten, että kyse on kyllä ihan vaan fillarista ja että pelkin lihasvoimin tässä koko ajan edetään, mutta ei mennyt jakeluun millään, eli ulina ja valitus sen kun jatkui vaan kuin olisi mikäkin itikka inissyt korvan juuressa. Pyysin tyyppiä kokeilemaan itse, mutta eihän näille spandexipelleille sellainen sovi, kun sitten voisi joutua toteamaan olleensa väärässä tai jotain. Tiet siinä sitten sopivasti erkanivat, eikä tuosta tullut sen suurempaa selkkausta, mutta kyllä taas arvostus putosi entisestään noita fillari-aktivisteja kohtaan. Asennevammaisia, snobeja pellejä suurin osa.
Valot päälle nyt siellä. Katsotko uudelleen missä tuon videon kaveri tuolla pyörällään ajelee, vinkki: ei ajele metsässä. Voit katsoa koko kyseisen kanavan historiankin jos tarvit lisäinformaatiota.No voi hyvänen aika, vähän valoja päälle nyt. Ei kai noilla nyt pelkästään nopeutta tavoitella, tarvitaan sitä voimaa muuhunkin. Sellaisia wannabe-motocross -ihmisiä nämä oletettavasti ovat ja silloin on aika turha ehdotella mitään pappamallin sähköskoottereita jne. Ja siis puhun nyt mm. juuri tuosta videon tapauksesta.
Kaveri vetelee 70-80km/h pyörätiellä, kisaa kevareita vastaan taajamassa vauhtia arviolta 80-100km/h... Ei millään mittapuulla järkevää toimintaa jota voi katsoa "valot päällä"...No voi hyvänen aika, vähän valoja päälle nyt. Ei kai noilla nyt pelkästään nopeutta tavoitella, tarvitaan sitä voimaa muuhunkin. Sellaisia wannabe-motocross -ihmisiä nämä oletettavasti ovat ja silloin on aika turha ehdotella mitään pappamallin sähköskoottereita jne. Ja siis puhun nyt mm. juuri tuosta videon tapauksesta.
Rajoitukset omista perusfillareistaan poistavat ovat sitten omien kokemusten mukaan lähinnä väkeä, jotka haluavat päästä työmatkat vielä vähän kepeämmin ja nopeammin. Pelkällä rajoituksen poistolla laadukkaatkaan tavalliset sähköavusteiset eivät kulje ilman omaa polkemista tasaisella edes 40km/h.
Häh? Haukkumatta muita? Ketäs minä nyt erityisesti haukuin, jos yleisesti ottaen puhun noista fillariyhdistysten tyypeistä, joita en tosiaan pidä juuri minään, kun pätevät jatkuvasti väärissä paikoissa ja tuputtavat omaa tiukkapipoista agendaansa kuin mitkäkin uskovaiset.Et sitten osannut olla haukkumatta muita. No ei ole uutta sinulle.
Niin no, eivät nämä kaikki selvästikään tunnu näkevän.Kyllä sen näkee siitä miten sitä kampea pyöritetään onko siinä lihasvoimaa mukana vai ei. Jos kaveri vetää iso reppuselässä selkä täysin suorana 20-30 kadenssilla yli 40km/h niin voi veikkailla laitonta sähkäriä.
Siellä sen videon postaajan kanavalla on kyllä ajelua vaikka millaisessa maastossa ja siellä on myös tarkempi selitys mitä osia pyörässä on, kuinka monta tonnia se maksaa ja miksi juuri hän on halunnut siitä niin tehokkaan. Sellaiseen käyttöön nuo pappaskootterit eivät tosiaan ole mikään ratkaisu ja mielestäni on aika kapeakatseista sellaista tähän edes esimerkiksi kaivella.Valot päälle nyt siellä. Katsotko uudelleen missä tuon videon kaveri tuolla pyörällään ajelee, vinkki: ei ajele metsässä. Voit katsoa koko kyseisen kanavan historiankin jos tarvit lisäinformaatiota.
Lailliseen ajeluun on tarjolla myös KTM Freeride E, jos endurotyyppistä pyörää tarvii.
Enhän minä missään vaiheessa sitä julkisilla teillä ajamista ole puolustellut, mutta ymmärrän kyllä hyvin miksi joku tuollaisen rakentaisi harrastepeliksi. Itse valitsisin samalla rahasummalla (tekijän mukaan 6000-8000€) kyllä ihan oikean motocross-pyörän, mutta se taas vaatii paljon enemmän huoltoa ja on äänekkäämpi jne. Mutta jokainen tehköön rahoillaan mitä lystää.Kaveri vetelee 70-80km/h pyörätiellä, kisaa kevareita vastaan taajamassa vauhtia arviolta 80-100km/h... Ei millään mittapuulla järkevää toimintaa jota voi katsoa "valot päällä"...
Touhu on siis ihan samaa tasoa jos ottaisin motocrossipyörän ja lähtisin vetelemään pitkin pyöräteitä. Tai ei olekkaan; motocrosspyörässä on toimivat jarrut ja runko joka on suunniteltu niihin vauhteihin, tuossa ei...
Soitin tänään aamusta liikkeeseen ja alkoivat vasta nyt asiaa selvittelemään. Hetki sitten sieltä tuli tyly viesti, jossa sanotaan näin:Voihan perse. Tilasin vaimolle Bike-discountista Radonin parin tonnin sähkömaasturin. Paketti toimitettiin eilen ja siihen saakka kaikki meni ok, mutta paketista paljastuikin sellainen yllätys, että satulaan oli nippusiteellä kiinnitetty väärät avaimet. Ne olivat vieläpä sellaiset avaimet, jotka käyvät johonkin erikseen ostettavaan Abuksen runkolukkoon, eli ne eivät ole voineet mennä ristiin toisen samanlaisen pyörän avainten kanssa. Omituisuudet jatkuivat siinäkin mielessä, että paketin mukana mukana tuli myös infolappunen, jossa oli mainittu pyörän runkonumero jne ja siinä lapussa oli maininta myös lukosta samalla numerolla kuin mikä oli avainten mukana olevassa lirpakkeessa.
Voi olla, että infossa mainittu runkonumerokaan ei pidä paikkaansa, mutta en ole voinut sitä vielä tarkistaa, kun en ole löytänyt pyörästä runkonumeroa mistään. Veikkaan, että se on kerrottu akun alla, jota ei nyt tietenkään saa pois, kun ei ole niitä avaimia.
Joku on siis kämmännyt kaikki tiedot ja avaimet sekaisin bike-discountin puolella. Laitoin sinne meiliä kuvakaappausten kanssa jo eilen, mutta mitään ei ole vielä kuulunut.
Onneksi edes fillarin malli, väri ja runkokoko meni oikein. Komea peli on, enää avaimet puuttuvat.
"Can you tell us the correct key number (can seen in the Bosch diagnostic software) so we can order new keys for you?"
Luulen että helpompi/halvempi on mennä esim juuri Velo&oxygeniin ja tilata avaimet. Hyvällä tuurilla saat koodin jolla suutari voi moisen tehdä. Itse teetin kaverille mallista kaksi avainta Cubeen kun katkoin kun vedin lipat avaimet vyöllä. Hinnaksi tuli 20e. Jos saisit koodin niin voisivat ehkä tehdä tms.Soitin tänään aamusta liikkeeseen ja alkoivat vasta nyt asiaa selvittelemään. Hetki sitten sieltä tuli tyly viesti, jossa sanotaan näin:
Muuten kiva, mutta eihän tuota Boschin diagnostiikkasoftaa tietääkseni ole saatavilla yksityishenkilöille lainkaan, eli pyörä pitää nyt vissiin roudata johonkin liikkeeseen, jotta saa kaivettua softan avulla sen avaimen/lukon numeron. Ja jos se avaimen numero sieltä tosiaan löytyy, niin sehän tarkoittaa että myös varkaat voivat tilata pöllimiinsä pyöriin uudet avaimet sen avulla. Ei hyvä.
Ei nyt oikein tämä bike-discountin kanssa asioiminen vakuuta, vaikka firmalla ihan luotettava maine toki onkin. Positiivisena puolena kyse on Cuben ja Radonin omasta myyntikanavasta, joten luulisi tämän sekoilun tavalla tai toisella heidän kauttaan lopulta selviävän. Ahdistaa vaan, kun olisi ollut tarvetta tuolle fillarille tässä kesän aikana, mutta tässä menee varmaan ainakin joku pari viikkoa ennen kuin mitään konkreettista etenemistä tapahtuu.
Eikös tuon "ei softaa huoltoliikkeiden ulkopuolelle" tarkoita sitä että ne varkaat nimenomaan *ei* saa niitä avainmen numeroita kun eivät saa softaa?Ja jos se avaimen numero sieltä tosiaan löytyy, niin sehän tarkoittaa että myös varkaat voivat tilata pöllimiinsä pyöriin uudet avaimet sen avulla. Ei hyvä.
Sehän se tarkoitus on, mutta eiköhän rikollisilla ole konstit tähänkin. Jos ei softaa warena irtoa, niin laittaa sitten vaikka nimellisesti firman pystyyn ja hommaa Bosch-sertifioinnin ja sitä kautta saakin sitten softat ja työkalut jne. Ei se sertifiointi ole todellakaan mikään kovin ihmeellinen prosessi.Eikös tuon "ei softaa huoltoliikkeiden ulkopuolelle" tarkoita sitä että ne varkaat nimenomaan *ei* saa niitä avainmen numeroita kun eivät saa softaa?
En tiedä, näinhän sitä voisi toivoa, mutta en pidättelisi hengitystä, kun eivät näytä saavat noita avaintietoja ainakaan pelkän runkonumeron perusteella ja vastaavasti niitä ohjaimia/moottoreita ei käytännössä tarvitse edes huoltaa, joten on aika olematon mahdollisuus että kukaan koskaan niihin tulisi normihuollossa kajoamaan.Se on sitten pyörähuollon häpeä elleivät tarkasta pyörän tuojan kuitteja ja muuta omistusoikeutta pyörään (toivottavasti Boschilla on myös kanta jonne voi varastetut pyörät ilmoittaa että jäävät viimeistää huollossa kiinni)...
Kaveri vetelee 70-80km/h pyörätiellä, kisaa kevareita vastaan taajamassa vauhtia arviolta 80-100km/h... Ei millään mittapuulla järkevää toimintaa jota voi katsoa "valot päällä"...
Touhu on siis ihan samaa tasoa jos ottaisin motocrossipyörän ja lähtisin vetelemään pitkin pyöräteitä. Tai ei olekkaan; motocrosspyörässä on toimivat jarrut ja runko joka on suunniteltu niihin vauhteihin, tuossa ei...
Soitin tänään aamusta liikkeeseen ja alkoivat vasta nyt asiaa selvittelemään. Hetki sitten sieltä tuli tyly viesti, jossa sanotaan näin:
Muuten kiva, mutta eihän tuota Boschin diagnostiikkasoftaa tietääkseni ole saatavilla yksityishenkilöille lainkaan, eli pyörä pitää nyt vissiin roudata johonkin liikkeeseen, jotta saa kaivettua softan avulla sen avaimen/lukon numeron. Ja jos se avaimen numero sieltä tosiaan löytyy, niin sehän tarkoittaa että myös varkaat voivat tilata pöllimiinsä pyöriin uudet avaimet sen avulla. Ei hyvä.
Ei nyt oikein tämä bike-discountin kanssa asioiminen vakuuta, vaikka firmalla ihan luotettava maine toki onkin. Positiivisena puolena kyse on Cuben ja Radonin omasta myyntikanavasta, joten luulisi tämän sekoilun tavalla tai toisella heidän kauttaan lopulta selviävän. Ahdistaa vaan, kun olisi ollut tarvetta tuolle fillarille tässä kesän aikana, mutta tässä menee varmaan ainakin joku pari viikkoa ennen kuin mitään konkreettista etenemistä tapahtuu.
Eipä taida kaasukahvallinen olla laillinen sähköavusteinen, vaikka tehot rajattaisiin.Laillinenhan tuo juutubekaverin pyöräkin on jos saa rajoitettua napista/ohjelmasta tehot 250w / 25kmh apustus. Täydet tehot sitten "radalle". Mutta eihän se noin mene.
Ja edelleen siitä tekee laittoman kaasukahva, jolla voi ajaa ilman polkematta.Ei riitä tuo että on ohjelmallisesti rajoitettu 250w.
Katsotaan sen moottorin nimellistehosta ja on ihan sama vaikka ajaisi 250w teholla, niin silti laiton.