Sähköavusteiset polkupyörät (max 250W, max 25km/h, ei vakuutustarvetta)

Joo ei kyllä tee noilla kahdella ehdotetulla mitään ympärivuotisessa käytössä, ellei pääse ajamaan täydellisesti hoidetuilla pyöräteillä(näitä lienee vain Oulussa jokunen).

Kääntäisin katseet vähän paksurenkaisempiin. Rengaskoko 27,5" tai 29", rengastilaa esim. 2.2" leveille olisi hyvä olla, siinä koossa saa jo kunnon nastarenkaita. Talvella leveämpi = parempi.

Onko latausmahdollisuus lämpimässä ja onko pyörä lämpimässä säilytyksessä? Jos on niin akun koko ei ole niin kriittinen, mutta kyllä tuossa nyt 500-600Wh olisi silti hyvä olla.
Pyörän saisi ilmeisesti taloyhtiön pyörävarastoon mahtumaan. Eli akku pitäisi ainakin kotona tuoda sitten sisälle. Työpaikalla taitaa saada pyörän sitten lämpimään halliin.

Tottahan se on, että leveämpi on talvella parempi. Itekki ajelen läskipyörällä talvet ja mukava sitten ohitella kapearenkaisia polkijoita jotka sohjossa yrittää päästä eteenpäin

Edit: Heitin villinä korttina isälle linkin GZR Black Raw 3.0 -sähköfatbike, 19" 1 999,99 pyörään. Tommosella ois talvella varmasti mukava huristella. Onko bafangin moottorit mistään kotoisin?
 
Viimeksi muokattu:
Pyörän saisi ilmeisesti taloyhtiön pyörävarastoon mahtumaan. Eli akku pitäisi ainakin kotona tuoda sitten sisälle. Työpaikalla taitaa saada pyörän sitten lämpimään halliin.

Tottahan se on, että leveämpi on talvella parempi. Itekki ajelen läskipyörällä talvet ja mukava sitten ohitella kapearenkaisia polkijoita jotka sohjossa yrittää päästä eteenpäin

Edit: Heitin villinä korttina isälle linkin GZR Black Raw 3.0 -sähköfatbike, 19" 1 999,99 pyörään. Tommosella ois talvella varmasti mukava huristella. Onko bafangin moottorit mistään kotoisin?

Bafang on kiinalainen (niin kuin melkein kaikki), ei edusta sitä viimeisintä kehityksen kärkeä, mutta toimiva.
 
Bilteman akussa on 4 napaa . Kytken sen aivan toiseen pyörään missä on vain kaksi napaa plus ja miinus . Nämä bilteman akun ylimääräiset navat liittyy käsittääkseni virtalukkoon tai virtakytkimeen vai ? Mitenkäs tämä tulisi kytkeä , että toimii oikein?
 
Bilteman akussa on 4 napaa . Kytken sen aivan toiseen pyörään missä on vain kaksi napaa plus ja miinus . Nämä bilteman akun ylimääräiset navat liittyy käsittääkseni virtalukkoon tai virtakytkimeen vai ? Mitenkäs tämä tulisi kytkeä , että toimii oikein?
Mittaa yleismittarilla mitä kohdilleen osuvista navoista tulee ulos. Mikäli ulostulo vastaa vanhaa akkua, niin ei muutakuin kovaa ajoa. Lisänavat on todennäköisesti vain kahdennus, eli sama sähkö on tarjolla niistä sisemmistä navoista kuin reunimmaisistakin
 
Tässä kun pyörän saapumista odottelen niin pakko oli käydä vuokrapyörällä ajamassa lenkki Tahkolla kun keli oli kohdillaan.

Tuli myös kuvattua tämä pätkä ja se löytyy alta:
 
Mittaa yleismittarilla mitä kohdilleen osuvista navoista tulee ulos. Mikäli ulostulo vastaa vanhaa akkua, niin ei muutakuin kovaa ajoa. Lisänavat on todennäköisesti vain kahdennus, eli sama sähkö on tarjolla niistä sisemmistä navoista kuin reunimmaisistakin
Näin tein jo aiemmin ja kahdesta nvasta tulee 36v mutta jos yrittää ajaa ei anna jännitettä enää.
 
Canyonissa ilmeisesti tuo lisähinta mennyt isompaan akkuun, sillä siitä löytyy coil spring etuhaarukka, jota ehkä itse jo nykyään välttäisin, sillä ilmahaarukka (kuten Cubessa) pitäisi olla pitkäikäisempi ja huoltovapaampi.

Bikester taasen tuntuu hieman vetävän välistä yrittäen olla "suomalainen" kauppa, joten kannattaa katsastaa ainakin bike-discount ja mhw-bike, sillä bikester/suomi hintaan saa joko pykälän paremman (esim. Cube Reaction Hybrid Pro 625) tai säästää noin 10%:

Mhw:lla toimitus 29€ bike-discountilla 70€. Bike-discountilta kannattaa huomioida myös heidän edustamansa Radon merkin pyörät kuten Jealous Hybrid 8.0 625
Saatavuus tosin varsin heikkoa miltei pyörällä kuin pyörällä, joten pitkiin toimitusaikoihin kannattaa varautua ja melko hyvin nämä liikkeet kertovatkin arvioidun saapumisajan.
"Radon merkin pyörät kuten Jealous Hybrid 8.0 625" Onko kellään erityisen negatiivista kokemusta tuosta yleispyöräksi, en jaksanut kahlata läpi ketjua:)
 
"Radon merkin pyörät kuten Jealous Hybrid 8.0 625" Onko kellään erityisen negatiivista kokemusta tuosta yleispyöräksi, en jaksanut kahlata läpi ketjua:)
Ihan fiksu fillari vaikuttaisi olevan ja hinta on tällä hetkellä kohdallaan. Toinen vaihtoehto tuolla on Jealous Hybrid 9.0 625, joka maksaa 200€ enemmän ja sillä rahalla saa hieman paremman keulan, Kiox-näytön ja SRAMin vaihtajan. Yleisesti ottaen Cubet ja Radonit ovat olleet hinta-laatusuhteeltaan hyviä kautta linjan.

Linkki ei muuten toimi, tässä oikea:
 
"Radon merkin pyörät kuten Jealous Hybrid 8.0 625" Onko kellään erityisen negatiivista kokemusta tuosta yleispyöräksi, en jaksanut kahlata läpi ketjua:)

Radon taisi olla Cuben sisarmerkki/tytäryhtiö. Ihan asiallisia mielestäni ja yleensä vähän edullisempia mitä "vastaava" Cube.
Osat perus ok laatua, mutta toki mallisarjoista on eri versiot paremmilla osilla niinkuin kaikilla merkeillä. Ja paremmilla osilla hintahan alkaa nopeasti eskaloitumaan tunnetusti.
 
Ihan fiksu fillari vaikuttaisi olevan ja hinta on tällä hetkellä kohdallaan. Toinen vaihtoehto tuolla on Jealous Hybrid 9.0 625, joka maksaa 200€ enemmän ja sillä rahalla saa hieman paremman keulan, Kiox-näytön ja SRAMin vaihtajan. Yleisesti ottaen Cubet ja Radonit ovat olleet hinta-laatusuhteeltaan hyviä kautta linjan.

Linkki ei muuten toimi, tässä oikea:
Löydättekö Radonin sivuilta koko laskimen - ei vaan osu silmiin...
 
Löydättekö Radonin sivuilta koko laskimen - ei vaan osu silmiin...
Fillarin koko/geometria-tiedot löytyvät sieltä tuotesivulta omalta välilehdeltään.

Tässä 18" version tiedot tuosta 8.0 625:stä:

1723398387068.png


Radonin omalla sivulla näyttää olevan joku laskuri:


1723398593448.png
 
Nyt on tarjouksessa GZR Black Raw 3.0 -sähköfatbike hintaan 1499e. Mielestäni on aika kohtuullinen hinta jo niin laitoin itselle tilaukseen.
En löytänyt ainakaan mitään negatiivisia kommentteja siitä. Onko täällä jollain kokemuksia kyseisestä pyörästä?
 
Välikevennyksenä pätkä kiinarunkoon kasatusta pyörästä huippuosilla:



Tässä, kuten monessa muussakin asiassa varmaan tosin pätee se, että kiinan maalta saa kyllä hyvääkin tavaraa mutta pitää löytää se luotettava vastapuoli.
Videossa esiintyvän pyörämekaanikon mukaan rungon laatu paikoin jopa ylittää merkkivalmistajien runkojen viimeistelyn.

Toki jos se on liian halpa ollakseen totta, niin se todennäköisesti on sitä, videon runko maksaa kuitenkin 800 taalaa.
 
Työpaikalla otettiin käyttöön fillarietu ja nyt olisi ajankohtaista hankkia. Leasingyhtiö mahdollistaa tilaukset myös ulkomailta, ja monessa pyörämallissa tuo ero suomen hintoihin on luokkaa 500-1000e. Tuolla välirahalla ostan mielummin itse huoltotarvikkeet. Tosiaan budjettina on tuo max. 4000e, toki jos tuosta pyörän hinnasta voi tinkiä, saa samalle tilaukselle myös tilata kypärää ja valoa, mistä voi helposti se 300-400 tulla lisäkulua. Omistan Miradan jäykkäperäluomun ja sillä tuli ajeltua yksi talvi töihin ongelmitta (paitsi sunnuntaiaamuisin vitutti). Lähimaastosta löytyy mahtavia reittejä, mitä ei jäykkäperällä oikein meinannut uskaltaa päästellä, joten vaikka ajo tulisi olemaan ehkä noin 50/50 maasto/pyörätie niin olisin valmis tuohon täysjoustoon satsaamaan. Haaveena luomu gravel/maantie pyörää hankkia sitten kesäpeliksi myöhemmin, sähkötäpärillä pääsisi myös talvella polettamaan maastoa mahdollisesti?

L runko / 185cm mittaa
Syksy saattaa vielä alekamppiksia poikia, joten pidetään vielä jäitä hatussa. Tässä pari mitä tullut bongailtua, havainnot/kokemukset/suositukset tervetulleita:kippis:

https://www.bike-discount.de/en/focus-jam2-8.7
3499e isolla akulla, vastaava 2023 malli suomesta +1000e

1723880301371.png



Haibike AllTrail 3 grey/neon yellow gloss 2023 - Sähköpyörä Täysjousitetut Maastopyörä
3219,30e ilm. postit, suomesta ebike center 3899,00e.

1723881333216.png


Cube Stereo Hybrid 140 HPC Pro 625 swampgrey n black 2024 - Sähköpyörä Täysjousitetut Maastopyörä
3439,20e suomesta +1000e.
1723881863000.png
 
Työpaikalla otettiin käyttöön fillarietu ja nyt olisi ajankohtaista hankkia. Leasingyhtiö mahdollistaa tilaukset myös ulkomailta, ja monessa pyörämallissa tuo ero suomen hintoihin on luokkaa 500-1000e. Tuolla välirahalla ostan mielummin itse huoltotarvikkeet. Tosiaan budjettina on tuo max. 4000e, toki jos tuosta pyörän hinnasta voi tinkiä, saa samalle tilaukselle myös tilata kypärää ja valoa, mistä voi helposti se 300-400 tulla lisäkulua. Omistan Miradan jäykkäperäluomun ja sillä tuli ajeltua yksi talvi töihin ongelmitta (paitsi sunnuntaiaamuisin vitutti). Lähimaastosta löytyy mahtavia reittejä, mitä ei jäykkäperällä oikein meinannut uskaltaa päästellä, joten vaikka ajo tulisi olemaan ehkä noin 50/50 maasto/pyörätie niin olisin valmis tuohon täysjoustoon satsaamaan. Haaveena luomu gravel/maantie pyörää hankkia sitten kesäpeliksi myöhemmin, sähkötäpärillä pääsisi myös talvella polettamaan maastoa mahdollisesti?

L runko / 185cm mittaa
Syksy saattaa vielä alekamppiksia poikia, joten pidetään vielä jäitä hatussa. Tässä pari mitä tullut bongailtua, havainnot/kokemukset/suositukset tervetulleita:kippis:

https://www.bike-discount.de/en/focus-jam2-8.7
3499e isolla akulla, vastaava 2023 malli suomesta +1000e

1723880301371.png



Haibike AllTrail 3 grey/neon yellow gloss 2023 - Sähköpyörä Täysjousitetut Maastopyörä
3219,30e ilm. postit, suomesta ebike center 3899,00e.

1723881333216.png


Cube Stereo Hybrid 140 HPC Pro 625 swampgrey n black 2024 - Sähköpyörä Täysjousitetut Maastopyörä
3439,20e suomesta +1000e.
1723881863000.png
Itse tilaisin silmiä räpäyttämättä näistä vaihtoehdoista tuon Focuksen.

Minulla oli -23 cube, joka oli hontelo ajettava ja hiilikuiturunko halkesi-> totesin että seuraavassa pyörässä on alumiinirunko eikä ole harmittanut. Haibikessa on liikaa kompromisseja (mm. keulan lukituksen puuttuminen), kalliimmat mallit niilläkin on ok.

Kuitenkin sinulla on peruskunnossa pohja, niin onko pyörän oltava täyssähkö? Tarjoaisin samaa pyörää minkä itse ostin: paljon kevyempi=ketterämpi käsitellä, mutta tietty moottori ei ole yhtä paljon avustava kuin noissa "täyssähköissä". Oleellista on huomata, että risessä akkua ei saa irti, joten pyörä on talvella ladattava lämpimässä. Focuksessa ei ole tätä rajoitetta, mutta se painaa paljon enemmän
 
Nyt on tarjouksessa GZR Black Raw 3.0 -sähköfatbike hintaan 1499e. Mielestäni on aika kohtuullinen hinta jo niin laitoin itselle tilaukseen.
En löytänyt ainakaan mitään negatiivisia kommentteja siitä. Onko täällä jollain kokemuksia kyseisestä pyörästä?
Tuo ainakin toisen kerran tänä vuonna tuossa tarjouksessa. Fillarifoorumissa löytyy ketju ja 2 viimeisintä sivua lukiessani ei oikein vakuuttanut, löytyy kyllä negatiivisia kommentteja. Moottorihan on ainakin 6v vanha. Onko se sitten "vanha"?
 
Viimeksi muokattu:
Tuo ainakin toisen kerran tänä vuonna tuossa tarjouksessa. Fillarifoorumissa löytyy ketju ja 2 viimeisintä sivua lukiessani ei oikein vakuuttanut, löytyy kyllä negatiivisia kommentteja. Moottorihan on ainakin 6v vanha. Onko se sitten "vanha"?
Verkkiksen hintapuntarista näkee, että tätä 3.0-mallia ei ole myyty näin halvalla koskaan. Edellistä mallia eli eri pyörää on.

Fillarifoorumilta ilmeisesti luit ketjun, joka käsittelee edellistä mallia, eli eri pyörää.
 
Tuo ainakin toisen kerran tänä vuonna tuossa tarjouksessa. Fillarifoorumissa löytyy ketju ja 2 viimeisintä sivua lukiessani ei oikein vakuuttanut, löytyy kyllä negatiivisia kommentteja. Moottorihan on ainakin 6v vanha. Onko se sitten "vanha"?
Verkkokaupan kommenttien perusteella jollain on ollut se uudempi G522/M510 moottori tuossa pyörässä G520/M500 sijaan.
Saa nähdä onko pyöriä eri moottoreilla myynnissä vai onko verkkokaupan myyntitekstissä virhe, kun siinä sanotaan että olisi G520/M500.

Siinä vanhemmassa mallissa, jota käsitellään enemmän tuossa Fillarifoorumin jutussa, on moottorina M400 ilmeisesti.
 
Hintapuntariin ei kannata luottaa ainakaan nopealla silmäyksellä.

1699€ hinta näkyy korkeampana puntarissa mitä 1999€ hinta :facepalm:
Onko tälläinen kikkailu kuinka laillista?
En puolustele Verkkokaupan onnetonta ratkaisua, mutta eikös itse hintatieto ole merkkaava? Eihän tuossa käppyrässä ole edes akselilla tietoa euroista ja käppyrän muodostakin näkee, että se ei kerro eksaktia hintatietoa.

Jos hintapuntarin euroissa olisi (vai onko?) jokin pielessä, niin pitäisin sitä asiakkaan viilamisena linssiin.
 
Työpaikalla otettiin käyttöön fillarietu ja nyt olisi ajankohtaista hankkia. Leasingyhtiö mahdollistaa tilaukset myös ulkomailta, ja monessa pyörämallissa tuo ero suomen hintoihin on luokkaa 500-1000e. Tuolla välirahalla ostan mielummin itse huoltotarvikkeet. Tosiaan budjettina on tuo max. 4000e, toki jos tuosta pyörän hinnasta voi tinkiä, saa samalle tilaukselle myös tilata kypärää ja valoa, mistä voi helposti se 300-400 tulla lisäkulua. Omistan Miradan jäykkäperäluomun ja sillä tuli ajeltua yksi talvi töihin ongelmitta (paitsi sunnuntaiaamuisin vitutti). Lähimaastosta löytyy mahtavia reittejä, mitä ei jäykkäperällä oikein meinannut uskaltaa päästellä, joten vaikka ajo tulisi olemaan ehkä noin 50/50 maasto/pyörätie niin olisin valmis tuohon täysjoustoon satsaamaan. Haaveena luomu gravel/maantie pyörää hankkia sitten kesäpeliksi myöhemmin, sähkötäpärillä pääsisi myös talvella polettamaan maastoa mahdollisesti?

L runko / 185cm mittaa
Syksy saattaa vielä alekamppiksia poikia, joten pidetään vielä jäitä hatussa. Tässä pari mitä tullut bongailtua, havainnot/kokemukset/suositukset tervetulleita:kippis:

https://www.bike-discount.de/en/focus-jam2-8.7
3499e isolla akulla, vastaava 2023 malli suomesta +1000e

1723880301371.png



Haibike AllTrail 3 grey/neon yellow gloss 2023 - Sähköpyörä Täysjousitetut Maastopyörä
3219,30e ilm. postit, suomesta ebike center 3899,00e.

1723881333216.png


Cube Stereo Hybrid 140 HPC Pro 625 swampgrey n black 2024 - Sähköpyörä Täysjousitetut Maastopyörä
3439,20e suomesta +1000e.
1723881863000.png

FYI Canyonilla alkoi juuri end of the season alennukset. Näyttäisi olevan ihan hyviä prosentteja useammasta mallista. Kannattanee vilkaista.
 
Eikö tämä ole ihmeen kevyt ja hyvät vaihteet hintaiseksi (749€)?
Onko moottorissa tai akussa sitten suurtakin vikaa?
Tämä on samasta pienempi versio naisten tangolla
Fatbikeakin ollut halvalla, mutta alkaa olla loppu kaikkialta

Alle tonnin pyörä etsinnässä, ja vaihtoehtoina tuo Torgu-e +

Fatbikea en usko haluavani, vaikka tuleekin ympärivuotiseen hyötyajoon ja satunnaisesti pidemmille lenkeille asfaltilla. Halvan hybridin ja kalliimman maasturin väliltä valinnan osannee vielä tehdä, mutta sähköpyöristä ei ole mitään kokemusta. Pelottaa myös onko niistä helppoa varastaa osia, tai lähteekö koko pyörä helpommin menemään, vaikka oiskin kelvolla lukolla tolpassa kiinni. Ja noin halpa hinta sähköpyörästä epäilyttää.
 
hyvä osasarja saadaan mahtumaan kun muista osista tingitään. Esim renkaat ja kiekot joita kuluttaja ei osaa arvostaa.
Pikkudetail..Tuotekuvassa minusta näyttää mekaaniselta jarrulta eli siinä menee vaijeri, mudda tuotekuvauksessa sanotaan hydraulinen.
1724164230090.png

Hyvä rengas on aivan eri kun yleensä markettipyörän mukana olevat. Vaihtanut omiin pyöriin järjestään ja meno on muuttunut selvästi hiljaisemmaksi ja rullaavammaksi. Vaikka massa on saattanut lisääntyä pistosuojauksen mukana.
Kiva tuon peruspyörän kommentista lukea kohtalo kun avattu ja kamat hujan hajan nippusiteet niksnaks.. Vissiin asiakaspalautuksia voi olla nämä viimeiset mallit.

Katoppa bilteman sähkövaihtoehdot osuu n1000e myös ja hyväksi todettuja.

Pyörät on tosissaan helppovarastaa. Työkalut on kehittynyt sen verran että järeä U-lukkokaan ole mitään
 
hyvä osasarja saadaan mahtumaan kun muista osista tingitään.
Ei käynyt viestistä ilmi, mistä pyörästä puhutaan, mutta ilmeisesti tästä:

Verkkiksen sivuilla oleva tuotekuvahan voi olla vaikkapa jostakin esituotantoerästä.

Edit. Ja totuus selviää sivulta:
"Tuotekuvassa on edellinen malliversio, jossa mekaaniset jarrut ja SRAM vaihteisto. Pyörä toimitetaan allaolevien teknisten tietojen mukaisena."
 
Kaikille E-FATin omistajille ilouutinen, maahantuoja vahvisti pyörän painon joka jää alle 25kg!
Koskeeko tämä kaikkia malleja rungon ja renkaan tuumakoosta riippumatta?

Kas kun eivät laita selkeästi pyörän painoa fillarin spekseihin, vaan kyseinen maininta pitää etsiä heidän nettisivun FAQ:n alimmalta riviltä :hmm:
 
Mun mielestä tuolla jossain on aikasemmin ollut 28kg mut nyt on vaan että "valmistajan ilmoittama alle 25kg"
 
Ehkä kannattaa pohtia sitä käyttöä. Jos ajaa asfaltti/hiekkatietä niin keulalla, eikä oikeastaan osasarjallakaan ole väliä (paitsi keston suhteen).

Jos taas käy rynkyttämässä keltaista/oranssia reittiä niin sitten pitää jo vähän pohtia että mitä se runko kestää. Siinä ei paljoa osasarjat auta kun painat vaikeaa polkua ja runko antaa periksi.

Ja tuossa ylläolevassa ole osasarjojen kohdalla edes valmistajaa, vai onko DNP joku? Jotain Kiinan omia?
 
Joku keikaushan tuossa on tehty jos 3 kiloa on saatu kadotettua tuosta vain paperilla.

Vaikka toki se laihdutuskuuri tuolla +25kg luokassa onkin helpompaa mitä alle 25kg sarjassa.
 
Joo ovat näemmä lisänneet nyt tuon painon tuonne spekseihin, mun mielestä vielä eilen illalla ei ollut.

Hyvä tietää, harkitsen tässä mikä kenties olisi seuraava fillari, alkaa hermo mennä tähän nykyiseen kiinanihmeeseen kun koko ajan temppuilee.

1724169734668.png

Liekö 27,5" saman painoinen :hmm:
 
Viimeksi muokattu:
Mopoissa oli ihan samaa kikkailua 70 ja 80-luvulla painon kanssa, tyyppihyväksyntään tullut esisarjan mopot oli kevennettyjä ja esimerkiksi tankki otti vain muutaman desin bensaa.
 
Joo ovat näemmä lisänneet nyt tuon painon tuonne spekseihin, mun mielestä vielä eilen illalla ei ollut.

Hyvä tietää, harkitsen tässä mikä kenties olisi seuraava fillari, alkaa hermo mennä tähän nykyiseen kiinanihmeeseen kun koko ajan temppuilee.

1724169734668.png

Liekö 27,5" saman painoinen :hmm:
Ainoat omaan silmään tunnistettavat osat tuossa Tektron vissiin halvimmat jarrut ja Sramin X5, liekkö sekin joku poistunut malli. Nuo Efat Racing-osat varmasti mielenkiintoisia, laakereissa kun kannattaa keskimäärin säästää :thumbsup:
 
Ainoat omaan silmään tunnistettavat osat tuossa Tektron vissiin halvimmat jarrut ja Sramin X5, liekkö sekin joku poistunut malli. Nuo Efat Racing-osat varmasti mielenkiintoisia, laakereissa kun kannattaa keskimäärin säästää :thumbsup:
Ei kannata ottaa liian vakavasti, tuohon käyttöön mihin pyörä on tarkoitettu niin noilla pärjää paremmin kuin hyvin. Maahantuojalta saa myös päivitys osia ja ennen kaikkea huollon ja kaikki osat löytyy suoraan hyllystä, mikä ei ole niin itsestään selvää tänä päivänä.

Mutta saa toki ehdottaa 3k€ luokassa parempaa 1000w 95nm ja 832Wh akulla olevaa pyörää?
 
Viimeksi muokattu:
Ainoat omaan silmään tunnistettavat osat tuossa Tektron vissiin halvimmat jarrut ja Sramin X5, liekkö sekin joku poistunut malli. Nuo Efat Racing-osat varmasti mielenkiintoisia, laakereissa kun kannattaa keskimäärin säästää :thumbsup:
En osaa sanoa mihin kategoriaan jarrut sijoittuvat Tektron mallistossa, mutta ovat tyyppihyväksytty käytettäväksi 45km/h vauhtiin asti eli pitäisi jarrutustehon olla ihan riittävä.
 
En osaa sanoa mihin kategoriaan jarrut sijoittuvat Tektron mallistossa, mutta ovat tyyppihyväksytty käytettäväksi 45km/h vauhtiin asti eli pitäisi jarrutustehon olla ihan riittävä.
Ja tuohon kun vaihtaa paremmat levyt ja palat, niin yhtään kertaa ei ole tarvinnut jarruja ja niiden tehoa miettiä.

1000016432.jpg


Tietty ihmistyyppi on vain sellaisia että joka asiasta etsitään ne huonot puolet, miettimättä asiaa sen tarkemmin. Esimerkiksi mihin käyttöön tuollainen läskipyörä ostetaan.

Ymmärrän että jos pää harrastus kohde on ajaa alamäkeä mahdollisimman kovaa ja hypätä mahdollisimman isot hypyt niin pyörän pitää olla siihen kykenevä, se maksaa tosin paljon rahaa ja läskipyörä tuskin on koskaan siihen kykenevä tai edes tarkoitettu.

Retkipyöränä, talvella ja märällä polulla efat sen sijaan menee ihan siinä missä ne tuplat kalliimmat.
 
Retkipyöränä, talvella ja märällä polulla efat sen sijaan menee ihan siinä missä ne tuplat kalliimmat.

Ja sanoisin vielä, että E/FAT:lla pääsee paikkoihin joihin Shimano EP8 -pojat rokkisukilla tule pääsemään polkemalla ikinä.

Täytyy varmaan itsekin harkita noita päivitettyjä levyjä. Auttavatko siihen resonoivaan levyjen helinään?
 
Ja sanoisin vielä, että E/FAT:lla pääsee paikkoihin joihin Shimano EP8 -pojat rokkisukilla tule pääsemään polkemalla ikinä.

Täytyy varmaan itsekin harkita noita päivitettyjä levyjä. Auttavatko siihen resonoivaan levyjen helinään?



Kyllä noi hiljasemmat on, mutta jarrut kuin jarrut pitää aina ääntä, niin autossa kuin moottoripyörissä, sitä ei vain kuule moottorin käydessä.

Tuo kelluva levy on vain tosi vaikea keskittää, tehoa ja herkkyyttä tulee sitten paljon lisää.
 
Viimeksi muokattu:
Täällä alkaa tuota viestiä olla niin paljon, etten itse ainakaan löytänyt... Onko kukaan tehnyt Helkaman Joposta sähkömallia? Keskimoottorilla kiinnostaisi kokeilla. Joku Bafang BBS02B 48V 250W tai miks ei 500W. Tai sitten joku muu mootori, ideoita?
 
Täällä alkaa tuota viestiä olla niin paljon, etten itse ainakaan löytänyt... Onko kukaan tehnyt Helkaman Joposta sähkömallia? Keskimoottorilla kiinnostaisi kokeilla. Joku Bafang BBS02B 48V 250W tai miks ei 500W. Tai sitten joku muu mootori, ideoita?

Tuostahan on olemassa ihan kaupallinen versio.

 
Kyllä noi hiljasemmat on, mutta jarrut kuin jarrut pitää aina ääntä, niin autossa kuin moottoripyörissä, sitä ei vain kuule moottorin käydessä.

Tuo kelluva levy on vain tosi vaikea keskittää, tehoa ja herkkyyttä tulee sitten paljon lisää.
Tektron jarruista ei ole itsellä kokemusta, mutta Shimanon nelimäntäiset XT jarrut olen tällä työkalulla keskittänyt. Tosi helppo, kun löysää vain jarrusatulan, työntää tuon työkalun sisään, kahva pohjaan ja kiristää.

Lisäys. Ohje sanoo, että ensin työkalu sisään ja sitten löysäys, mutta mielestäni parempi on tullut kun jarrusatulat on ensin löysällä. Tosin nyt kun mietin, niin jos tuo työkalu on ensin paikoillaan ja löysää, niin silloin ei ehkä tarvitse enää kahvaa painaa, kun se tekee siihen sen tarvittavan välin. Täytynee testailla.
 
Tuostahan on olemassa ihan kaupallinen versio.

No on, mutta kun pihassa on pari ihan lihasvoimalla kulkevaa, niin olisi ihan kiva kokeilla onnistuuko sähköistys vaikka toiseen. Ja uutena tuon e-n hinta on aika suolanen, eikä moottori käy suoraan perusmalliin vaikka semmosen jostain löytäisikin. Jopolla ei kummoisia matkoja ajella, mutta kun tuota mäkea tuntuu olevan joka suunnalla niin pikku sähköavustus olis kiva lisä.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
262 235
Viestejä
4 549 460
Jäsenet
74 947
Uusin jäsen
Wilmeri

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom