Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Niin no ei edes schukojatkojohtoja saisi käyttää kotona sisätiloissa jatkuvassa käytössä. Vain tilapäisesti. Käsi ylös, jos tämä toteutuu kotona. Harva käsi nousee.On kielletty jatkojohdot.
Jostain speksistä se oli tuon lukenut, mutta ei jäänyt mieleen minkä.Kerro hiukan tarkemmin malli niin voidaan arvioida oliko sähköasentaja kuulopuheiden varassa. Jos se on ihan schuko juttu juu niin silloin 13A on ihan fiksu rajoitus.
Kun kerran sulla on kuormanhallinta niin syyttaisin kylla sahkomiesta osaamattomuudesta. Sen maksimin olisi voinut rajata 3x25A. Se 13A liittyy joko schukon rajallisuuteen tai paasulakkeiden kestavyyteen.Jostain speksistä se oli tuon lukenut, mutta ei jäänyt mieleen minkä.
Jatkojohdothan ovat kaikki kiellettyjä missä tahansa käytössä, mutta toisaalta samaan aikaan jatkojohtoja saa myydä ja käyttää.Tuosta tulikin mieleen että onko kolmivaihelatureissa kielletty jatkojohdon käyttö? Suko latureissa sen ymmärrän, mutta kolmivaihejohdot ovat kuitenkin huomattavasti parempia.
Shellyn voimapistorasiaan laitettava latauslaite nyt pitäisi ainakin olla suhteellisen avoin, niin ettei sen kanssa ole sitten naimisissa jonkun pilven kanssa..Mahdollisesti vaikuttaisi siltä, että olisi muutto tiedossa omakotitaloon ja pitäisi sähköautonlataus järjestää sinne. Autona Id7. Kohteessa on autotallissa voimavirtapistoke. 11kW latausteho riittää. Minkälainen latausasema olisi hyvä tuohon voimavirtapistokkeeseen kiinni? Latausasemassa saisi olla älyä. Pikkuhiljaa varmaankin värkkäilisin home assistant systeemin tuohon taloon. Edelliseltä sivulta bongasin TopAC Portable EV Charger 11kW PbS laitteen. Onko muita vastaavia?
Olenko ymmärtänyt oikein että voimavirtapistokkeessa homma toimii yksinkertaisesti ihan vain siten, että plug and play eikä sähkäriä tarvita mihinkään? Alkuun ei olisi muuttohässäkässä hetkeen aikaa säätää latauslaitteen kanssa. Kunhan se ensi alkuun lataa kun laittaa autoon kiinni.
Eikö juuri go-e gemini ole älyllinen ja voimavirtapistorasiaan kytkettävä? Ottaisin sen jos oma säätäminen ilman pilveä kiinnostaaShellyn voimapistorasiaan laitettava latauslaite nyt pitäisi ainakin olla suhteellisen avoin, niin ettei sen kanssa ole sitten naimisissa jonkun pilven kanssa..
Pääsääntöisestihän noissa pistorasiaan kytkettävissä latausasemissa ei ole mitään varsinaisia älytoimintoja.
Latausasemassa saisi olla älyä. Pikkuhiljaa varmaankin värkkäilisin home assistant systeemin tuohon taloon.
www.kotilaturi.fi
Go-e Controller voi mitata ihan suoraan aurinkopaneelien tuottamaa energiaa ja lataus sitten hyötykäyttää tätä soveltuvalla teholla. Controllerissa on kuusi pihtimittausta, 3 talon liittymisjohdon vaiheille ja kolme muuhun käyttöön.
Tai sitten ostaa tällaisen, antaa aluksi olla irrallaan ja seinälle sitten kun ehtii. Ei tarvitse sähkäriä, saa kunnollisen laturin ja voi ohjata pilven kautta tai suoraan lähiverkossa jos niikseen haluaa.![]()
Sähköauton latausasema Buusti Box Blank 11kW, pörssisähkö, kuormanhallinta, MID-mittari, RFID | KOTILATURI
Markkinoiden monipuolisin latausasema Buusti Box 11kW varmistaa juuri sinun haluamasi latauksen. Konfiguroi juuri sinun haluamasi lataustoiminto.www.kotilaturi.fi
Ota sähkäri vaan suoraan laittamaan asema... Tai se Shellyn laturi.
Vaikea kuvitella että mikään laturi varsinaisesti tukisi tuollaisia featureita - laturin sijana tuo äly kannattaa olla jossain koko kiinteistön energiankäyttöä hallitsevassa energianhallintajärjestelmässä joka sitten kokonaisvaltaisesti hoitaa optimointia.Osaakos tuo Go-E pörsissähköohjausta ja aurinkosähkölatausta ns. ristiin, eli latailee ylimääräiset aurinkosähköllä ja sitten loput "vuorokauden 6 halvinta tuntia" tai "kun hinta on alle X -senttiä"? Entäpä osaako pistää aurinkosähkön latauksen seis, jos sähkön hinta onkin vaikka 20 senttiä (Jolloin myynti on kannattavaa ja lataus kannattaa tehdä yöllä pörssillä). Tuo lähinnä alkukevään/syksyn skenaario.
Mietin tässä ultimaattista penninvenytystä, jos kerran laturi palvelee kuitenkin ~kymmenen seuraavaa vuotta. Käyttötapauksessani riittää, että latausta tulee päivässä vain muutama tunti, ei tarvitse ladata joka päivä täyteenkään.
Käytämme välttämättömiä evästeitä, jotta tämä sivusto toimisi, ja valinnaisia evästeitä käyttökokemuksesi parantamiseksi.