Eli entistäkin varmemmin voi keskivertoinen "MinäMinä" seisottaa autoaan tunnista toiseen laturipaikkaa varaten, koska minkäänlaista aikaveloitusta ei mene. Minusta tämä on täysin idioottimainen kehityssuunta näissä, varsinkin ajatellen tulevaa ja sähköautojen määrän aivan varmaa kasvua. Jo nyt näkyy tämän tästä (plugariautoilijana) kuinka samat auto (plugaritkin) seisoo tunnista toiseen latauspaikoillaan, koska omistajansa vittumainen asenne. Ja nyt tämän K-uudistuksen jälkeen nämä eivät edes joudu k-päisyydestään maksamaan sitäkään vähää mitä tähän saakka.
Mielestäni iso
EDIT:
-Muutamia käytännön esimerkkejä pk-seudulta plugariautoilijana, eli en vieraile lataustolpilla yhtään samaan malliin kuin mahdollisesti täyssähköautoilijana tekisin. Onneksi on polttomoottori mukana niin ei ole riippuvainen jengin kusipäisyydestä:
-Kirkkonummen Cittarilla/Prismalla ei ole minkäänlaista käytännön pysäköinninvalvontaa ja aivan noiden naapurissa useita kerrostaloja. Käyn aamupäivällä kaupassa ja iltapäivällä mahdollisesti asioilla -> pari tiettyä samaa autoa (merkeistä viis) seisoo latureilla.
-Sellossa pystyi viime talveen saakka seisottamaan autoaan ilmaiseksi 5h. Arvatkaa oliko suurin osa latauspisteistä lähimestojen k-päiden käytössä sen 5h. Samat autot seisoivat siellä klo.8.00 -> lounasaikaan.
-Toisessa paikassa täällä oman työpaikkani luona Espoon Nihtisillassa jengi kävi siirtelemässä pelkkää parkkikiekkoaan, uskokaa tai älkää, 50-60-70te autoilla ajava jengi.
-Kolmas esimerkki Helsingistä kauppakeskus Hertsistä: Siellä on p-hallissa myös "HSL-liityntäpysäköinti" eli HSL-lipulla saa auton parkkiin 12 tunnin ajaksi 1 eurolla. Siellä samat k-päät seisottaa melkein jokainen arkipäivä tiettyjä autojaan koko arkipäivän laturipaikalla sillä yhdellä eurolla.
Missään näistä esimerkeistäni ei ole minuuttiveloitusta kwh-hinnoittelun päälle ja sen puute saa aikaan tämän kusipäisyyden.