- Liittynyt
- 16.10.2016
- Viestejä
- 3 428
Miten tuokin sitten esitetään tarvittaessa kerran ei ole rekisteröintiä mutta vakuutus tarvii. Paperin pala povarissa jota voi käyttää kaikilla perheen vempaimilla?
runkonumerosta ja soittamalla vakuutusyhtiölle.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Miten tuokin sitten esitetään tarvittaessa kerran ei ole rekisteröintiä mutta vakuutus tarvii. Paperin pala povarissa jota voi käyttää kaikilla perheen vempaimilla?
Runkonumeroa ei vaadita KSA härveleiltärunkonumerosta ja soittamalla vakuutusyhtiölle.

Runkonumeroa ei vaadita KSA härveleiltä
E: Selvennyksenä, kevyt sähköajoneuvo, eli siis max 80cm, 1kw, 25km/h härveli, tuossa tulikin jo lain määritelmä.
Toki ei saa olla istuinta ellei pääsääntöisesti maastoon ja päällystämättömille teille.
Yksilöintitietoja ts. runkonumeroa ei vaadita vaan omavalmistehärveli vaikka keittiön jakkarasta tehtynä on laillinen, jos se painaa yli 25kg niin jatkossa tarvitset vakuutuksen.

Tänä 14.05.2024 tuli IF vakuutusyhtiöltä tarjous siihen pakollisen liikennevakuutuksen mikä astu voimaan 1.06.2024 alkaen. Kyseessä Ego Evolutin sähköskootteri 1000W max 25km./h ja paino 65kg. Tarjous: 225 euro/vuosi. Lisäturvalla 295 euro/vuosi. Kyseiset hinnat tule IF nettisivuille näkyviin 20.05.2024.
Sain Lähitapiolasta tänään tarjouksen lähes vastaavaan 55kg laitteeseen. 182,59€ liikennevakuutus, 40,34€ osakasko tai 188,13€ laaja kasko.Tänä 14.05.2024 tuli IF vakuutusyhtiöltä tarjous siihen pakollisen liikennevakuutuksen mikä astu voimaan 1.06.2024 alkaen. Kyseessä Ego Evolutin sähköskootteri 1000W max 25km./h ja paino 65kg. Tarjous: 225 euro/vuosi. Lisäturvalla 295 euro/vuosi. Kyseiset hinnat tule IF nettisivuille näkyviin 20.05.2024.
Lähetään pe 31.5.2024 esim klo 17:00 eduskuntatalolle viimeisille cruisingeille!...
Jos kaikki pitää omat mielipiteenilmaisuajonsa omalla kylällä niin voishan se niinkin mennä. Kaikenlaisia kivoje banderolleja mukaan esim "Polkupyöriin liikennevakuutus 1.6.2025? Kenkävero 2026?". Tarpeeksi jos on porukkaa niin joku voi saada uutisiin vaikka kommenttisakin annettua.Miksei lährettäiski, mut ko määki asu Kollas saakka, ni ov vähä pitkä matka ajjaa tämmösenkää asja takja. Mut kannata kyl kovasti hyvvää ajatust ja toivo kans sinnep paljo muit siäl lähel asuvvii mukkaa.
Mulla meni mopossa ainakin niin ettei erillistä seisontavakuutusta saanut eli tauot ei onnistunut maksuissa. Eikös moottoripyörissä ole sama? Se on iso vaikutus kyllä kuluihin että maksaako 3kk vai 12kk ja saako tuon 80% bonuksen joka autossa?Kysyin juuri äsken aiemmin saamani tarjouksen perusteella IFiltä sellaista, että jos pitää vakuutuksen tavallaan käytössä, päällä, vain pari kuukautta kesällä ja muulloin seisonnassa kuten auton tilapäinen liikennekäytöstäpoisto. Se ei kuitenkaan ole kuuleman mukaan heillä mahdollista, vaan vakuutus pitää irtisanoa kokonaan ja seuraavan tarpeen tullessa ottaa uusi vakuutus. Joten en aio parin kuukauden käytön vuoksi ottaa vakuutusta ja aina sählätä niitten irtisanomisten ja uusien vakuutustarjouksien peräänkysymisten kanssa joka vuosi.
Minulla on käytössä myös iso, 4000W kolmipyöräinen mopoksi rekisteröitu sähkömenopeli, Shansu CP7, joten ajelen sitten sillä ja tuo toinen, emännän enemmän käyttämä saa jäädä käyttämättä muuta kuin vain ilman lupaa ajellessa noita pikkuteitä ja metsäpolkuja, joissa ei ole pelkoa kiinnijäämisestä.
Jos kaikki pitää omat mielipiteenilmaisuajonsa omalla kylällä ...
Mulla meni mopossa ainakin niin ettei erillistä seisontavakuutusta saanut eli tauot ei onnistunut maksuissa. Eikös moottoripyörissä ole sama? Se on iso vaikutus kyllä kuluihin että maksaako 3kk vai 12kk ja saako tuon 80% bonuksen joka autossa?
Olen hintakilpailuttanut kaikki vakuutusyhtiöt. Paras tarjous Pohjolasta! Ego Evolution 1000W 25 km/h ja paino 72 kg. Pakollinen liikennevakuutus 148,20 vuosi. ...
Minulle soitettiin äsken pohjolasta, ja odotin myös vastaavaa tarjousta. Pettymyksekseni sain pelkän liikennevakuutuksen hinnaksi 314,20€. Ilmeisesti hintaa nostaa alle 24-vuotias kuski, koska sellaista erikseen kysyttiin.Sain juuri samanlaisen vastauksen Pohjolasta OP-verkkopankkiin. Summa oli ihan sama YHZ-14 skootterille. Kaikissa muissa yhtiöissä oli joko kalliimpaa tai sitten sanottiin, että voivat antaa tarjouksen vasta muutoksen astuttua voimaan 1.6.-24.
... Pettymyksekseni sain pelkän liikennevakuutuksen hinnaksi 314,20€. Ilmeisesti hintaa nostaa alle 24-vuotias kuski, koska sellaista erikseen kysyttiin.
Autolla pujottelen kehä1 ynm ruuhkissa päivittäin 200km 100 tonnin mersujen seassa jossa liikennevakuutus 100e vuodessa bonuksien jälkeen, sitten pitäs maksaa jostain polkupyöräskootterista 225e =D
Ei toi ollu paha hinta mersussa, ...
Liikennevakuutushan ei korvaa vakuutetun ajoneuvon vaurioita, joten ajoneuvon arvolla ei ole sinänsä merkitystä. Lakihan määrää, että liikennevakuutuksen pitää olla suhteessa maksettuihin korvauksiin, mikä on tietysti mahdotonta vielä, kun vakuutus otetaan ensimmäistä kertaa käyttöön.Minun ymmärtääkseni hän tarkoitti, että kalliissa autoissa paljon halvemmat vakuutukset kuin näissä pikkuskoottereissa nyt.
Erikoista tuossa sähköpotkulaudan liikennevakuutuksessa on se, että sen laajuus on erillainen yksityiskäytössä olevissa sähköpotkulaudoissa ja noissa vuokralaudoissa. Korvausten kattavuus on parempi yksityiskäyttöisessä, joten jos aikoo koheltaa sähköpotkulaudalla, niin sitä ei kannata tehdä vuokralaudalla.Liikennevakuutushan ei korvaa vakuutetun ajoneuvon vaurioita, joten ajoneuvon arvolla ei ole sinänsä merkitystä. Lakihan määrää, että liikennevakuutuksen pitää olla suhteessa maksettuihin korvauksiin, mikä on tietysti mahdotonta vielä, kun vakuutus otetaan ensimmäistä kertaa käyttöön.
Liikennevakuutusten suurimmat korvaukset ovat henkilövahinkoja ja esim. nuoren ihmisen työkyvyttömyys voi tarkoittaa miljoonaluokan korvauksia. Hinnoittelu tulee varmasti elämään voimakkaasti.
Näissä sähköskoottereissa jne. henkilövahingot korostuvat (erityisesti kuskin omat henkilövahingot, jotka vakuutus korvaa), kun eihän noilla muille ajoneuvoille tai muiden omaisuudelle juuri vahinkoa saa aikaan, jotain pintanaarmuja lähinnä.
Pahimmat räpellykset taitavat tapahtua näillä vuokraskuuteilla, eli kännissä rullataan naama verille ja hampaat kurkkuun baari-illan päätteeksi. Nyt maksajana on toiminut yhteiskunta, jatkossa liikennevakuutetut. Ehkä olisi riittänyt, että nämä vuokraskuutit olisi pitänyt vakuuttaa.Erikoista tuossa sähköpotkulaudan liikennevakuutuksessa on se, että sen laajuus on erillainen yksityiskäytössä olevissa sähköpotkulaudoissa ja noissa vuokralaudoissa. Korvausten kattavuus on parempi yksityiskäyttöisessä, joten jos aikoo koheltaa sähköpotkulaudalla, niin sitä ei kannata tehdä vuokralaudalla.
Tarkotin että mä ajelen tonnin pommilla kaikkien arvokkaiden mersujen seassa joihin yks kylkikosketus maksaa 20 donaa ja läheltä piti tilanteita tulee kehien ruuhkissa usein. Totta tuo kommentti yllä että toi on vielä halpaa ihmisten vaurioihin verrattuna. Pointti oli että 150 euroa maksava auton liikennevakuutus on kyllä halpa verrattuna näihin samanhintasiin pyörätieskuuttivakuutuksiin jossa näkisin vahinkoriskit 1/100 suuruisiksi.Minun ymmärtääkseni hän tarkoitti, että kalliissa autoissa paljon halvemmat vakuutukset kuin näissä pikkuskoottereissa nyt.

" Ongelmana kaverin isä seniori, sellainen istuttava nelipyörä sähköinen.. ... "
Ihan samat säännöt kuin kaikille muillekin rekisteröimättömille sähköisille ajoneuvoille.
Siis ellei ole rekisteröity mopoksi. Mutta jos nopeus jää alle 25km/h, on se juuri lain tarkoittama kevyt sähköajoneuvo.
Ei mitään rekisterikilpiä, ellei rekisteröidä mopoksi. Mopoksi rekisteröinti vaatisi sen vaatimustenmukaisuustodistuksen, COC-certifikaatin, jota ei kaikille ole saatavilla, kaikki ei siis hyväksytty.
Esimerkiksi se, mitä olen kertonut Pohjolan vakuutuksesta omaan sähköskootteriini pätee ihan samalla tavalla tuohon senioriajoneuvoon. Edellyttäen, että sen nopeus on rajoitettu 25km/h. On kyllä todennäköisesti jopa vähemmän, ehkä 15km/h.
Maksun suuruuteen vaikuttanee oma vahinkohistoria yms. tekijät, mutta periaate on sama kaikissa rekisteröimättömissä sähköajoneuvoissa.
Pohjolassa eivät virkailijat tunteneet sääntöjä kunnolla. Heille piti selittää mitä tarvitaan.
Minulla sinne pankin sivujen kautta viestitellessäni kävi niin, että kaksi ensimmäistä henkilöä ei osannut lukea tai ymmärtää lukemaansa, eivätkä kirjoittaakaan. Jouduin moneen kertaan toistamaan samat asiat. Kunnon vastausta en saanut ollenkaan. Kolmas henkilö taas hoiti asiat kuten pitikin ja olenkin jo ilmoittanut hyväksyväni heidän tarjouksensa. Virallisesti tarjousta ei voi hyväksyä ennen lain voimaanastumista 1.6.-24.
Mutuna heittäisin jostain lukeneeni että juurikin invamopot jne. ei olisi vakuutus pakon alaisia koska ovat henkilön avustamiseen tarkoitettuja.
Hyvähän tuollaisessa olisi liikennevakuutus olla, jos tuo sattuu vaikka kaatumaan syystä taikka toisesta ja kuljettaja loukkaa itsensä. Muutenhan iäkkäillä henkilöillä ei välttämättä enää ole mitään sairaskulu- tai tapaturmavakuutusta." Ongelmana kaverin isä seniori, sellainen istuttava nelipyörä sähköinen.. ... "
Liikennevakuutuksen vuodenaikahinnoittelu, kuukausi yllä (numero), kuukauden %-osuus alla
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 0,00 0,00 5,00 9,00 18,00 18,00 18,00 16,00 10,00 6,00 0,00 0,00
Käytännössä siis liikennevakuutuksen vuosimaksusta vähennetään 40 euron minimimaksu. Jäljelle jäävästä osuudesta peritään prosenttiosuuksien mukaisesti.
Ok. Tuskin on mikään nopea. Vahinkohistoriaa ei ole, luopui ajokortista omasta päätöksestä ajoissa kun ei enään autoon taivu. Pitää välittää tieto eteenpäin jälkikasvulle että kertoo että ottaa yhteyttä uudestaan pohjolaan niin monta kertaa että asia onnistuu. Asuu niin landella että periaatteessa siellä varmaan ihan sama, mutta on tarkka noista asioista.
En oikein usko, että noita tullaan laajasti vakuuttamaan. Itse asun esim. pienellä paikkakunnalla jossa ei ole poliisiasemaa ja kun poliisia näkyy, niin heillä on oikeitakin töitä. Jos joku saa noilla vahingon niin sanoo vaan että pyörällä tuli. Kontiolla ajellaan kuten tähänkin asti, mutta toki nyt syytä pitää mielessä tuo että nuo pitäisi olla vakuutettuja, vaikka sitä ei vakuuttaisikaan.
Jos joku saa noilla vahingon niin sanoo vaan että pyörällä tuli.
Ei mahdotonta esim. kaupungissa alaikäisen hallussa. Tuossa tilanteessa kannattaisi varmaankin mahdollisuuksien mukaan karata onnettomuuspaikalta ja heittää vaikka laite jokeen. Vakuutukset ovat vähän kaksipiippuinen juttu. Itse pyrin elämään mahdollisimman vähillä vakuutuksilla ja toimin lopuissa riskeissä omana vakuutusyhtiönä ja korjaan maksut omaan talteen riskiä vastaan.Mitäs sitten jos vahinko tulee toiselle eli kolaroi jonkun kanssa? Voi tulla maksamista aika lailla, jos pahimmillaan jonkun työkyvyttömyyden aiheuttaa.
...Tuossa tilanteessa kannattaisi varmaankin mahdollisuuksien mukaan karata onnettomuuspaikalta ja heittää vaikka laite jokeen. ...
Tottakai. Toki tälläiset idioottimaiset lait lisäävät sitä, että onnettomuuspaikoille ei jäädä. Kuten aiemmin sanoin tämä olisi ollut hyvä laki hieman rajattuna. Nyt porukka miettii minkä liikennevakuutuksen valitsee lapsen leluautolle ja toista puolta kiinnosta vittuakaan, ja menee siihen typerät lait kategoriaan. Laki mitä ihmiset eivät kunnioita ei tulisi saattaa voimaan.Eiköhän tärkeintä olisi mahdollisuuksien mukaan auttaa loukkaantunutta ja ajatella hiukan hänen tulevaisuuttaan. Miettiä millaista se olisi omalla kohdalla.
Emäntä tuli töistä ja kertoi kaupungilla linja-autopysäkin läheisyydessä nähneensä ensimmäisen sähköskootterisakotustapahtuman.
Kaksi ylimielisen oloista keskenkasvuista samalla skootterilla ja siviilimoottoripyöräpoliisi pysäytti ja kysyi vakuutusta. Ei ollut ja sakot ja muut sanktiot tulivat. Maksujen määrää ei ollut kuullut.
Käytämme välttämättömiä evästeitä, jotta tämä sivusto toimisi, ja valinnaisia evästeitä käyttökokemuksesi parantamiseksi.