Tuli testattua Ego Master. Ajattelin jakaa mietteitäni kyseisestä menopelistä.
Ajoin n. 30km pienimmällä asetuksella, eli huippuja en testannut, en tiedä kuinka kovaa tuo kulkee. Kuskilla painoa n. 100kg
Voimaa on, yllättäen loivemissa mäissä vauhti putosi 23km/h paikkeille, jyrkemmissä se meni 25km/h.
Oli se veikeä ajaa, käännöksissä joutui todella kääntämään ja kanttaamaan, tämä siis sähköpyörään tottuneelta tuntui ensin jopa hankalalta ja hieman raskaalta. Tie jos kallistaa, tuntuu, että se yrittää kaataa itsensä
Kontiota koetin viime kesänä ja jotenkin minusta tuntuu, että se oli kevyempi ajaa mutta hiton laiska se oli tähän verrattuna. No onhan noissa eroa tehoissa hieman..
Takajousitus oli mukava, etujousitus pehmensi pahimmat muttei se mikään hyvä ollut. Ajoasentokaan ei parhaasta päästä mutta huonompiakin (lähinnä moottoripyöriä) on koettu. Penkkiä voisi melkein haukkua kelvolliseksi.
Jarrut erinomaiset, tarvittaessa tuo tuntuu pysähtyvän kuin seinään, ja takapainoisena se tuskin ihan heti heittää stongan yli. Vähän hätäiset ennen kuin tottuu regenin mukana oloon.
Mittari oli selkeä ja yksinkertainen (on valaistu), kehno etuvalo, epäilen ettei vilkut näy kirkkaana kesäpäivänä, takavalo menettelee, jarruvalo sentään erottui kohtalaisesti.
Yhdessä paikassa missä kokeilin, oli n.5cm lunta sileän jään päällä ja loiva ylämäki, ja siinä tuli tän ajokin suurin heikkous esille talviajoa ajatellen. Vääntöä on kuin pienessä pitäjässä ja kaasukahva vastaa melkoisella viiveellä joten "kaasun" annostelu tuotti kokemattomalle pari ylläriä
Tuo n. 30km matka vei mittarin mukaan vajaa kolmanneksen akun kapasiteetista lämpötilan ollessa -5c, akku oli sisällä lämpimässä ennen ajoa ja ladattu täyteen.
Mitään vatulointia ohjainpylväässä en huomannut missään vaiheessa, runko on mitä on, mutta kuten täällä jo aiemmin on todettu, ei tällä rahalla oikein parempaakaan saa jos sähköllä haluaa kulkea myös jyrkemmät ylämäet
tää menee kyl varmaan jo kaksi päälläkin...