Sähköskootterit / sähköpotkulaudat

Kamikaze

Incoming
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
426
Olipas e22e helppo laittaa kulkemaan 25 km/h ilman lisäakkua. Ninebot flasherilla vaihdoin sn alkuosan N2GG -> N2GZ ja homma rokkaa
 
Liittynyt
23.06.2021
Viestejä
8
Muuttuuko ääni kaasua/rasitusta vaihtamalla vai jatkuvasti kierroksista ja rasituksesta riippumaton ääni?
Ihan pintakaasulla ei kuulu (arviona noin kävelyvauhti), mutta heti kohta kierrosten kasvaessa alkaa ja jatkuu sen jälkeen samanlaisena kierroksista riippumatta.
 

Rxd

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
19.07.2020
Viestejä
1 898

Rxd

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
19.07.2020
Viestejä
1 898
Xiaomi Mi Electric Scooter PRO 2 akku – Sähköpotkulaudat.fi (sahkopotkulaudat.fi)


Xiaomi Mi Electric Scooter PRO 2 akku
Hinta: 329 €

Jousto osamaksu alkaen 15,84 €/kk (36 kk)

Varastossa: 1
Toimitusaika-arvio: 1 - 3 arkipäivää

Alkuperäinen akku. Sopii Xiaomi Mi Electric Scooter PRO 2 sähköpotkulautaan.


Tuolla olis 1 akku kaupan jos jollain on tarvetta jollain ostella. Näitähän voi jotenkin liittää yhteen ja isontaa kapasiteettia.
 

Rxd

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
19.07.2020
Viestejä
1 898
Mistä sen polkupyörän perävaunun kiinnitysosan sai ostettua joka laitetaan xiaomin takarenkaan sivulle, kun polkupyörän se osa ei vakiona käy tuohon. Näin sellaisen myynnissä aiemmin jossain, ja sillä osalla oli hintaa 16 euroa, mutta en nyt yhtään muista missä sitä myytiin.
 

Pyrres

Apina koulutuksessa
Liittynyt
18.07.2017
Viestejä
4 541
Ihan pintakaasulla ei kuulu (arviona noin kävelyvauhti), mutta heti kohta kierrosten kasvaessa alkaa ja jatkuu sen jälkeen samanlaisena kierroksista riippumatta.
Toki eri moottori todnäk kuin E600 Maxissa oli mutta ei kyllä muistu mieleen että oma olisi moista pitänyt. Toki mikki, sen etäisyys, muut ominaisuudet jne muuttavat ääntä ja miltä se kuulostaa.
 
Liittynyt
23.06.2021
Viestejä
8
Toki eri moottori todnäk kuin E600 Maxissa oli mutta ei kyllä muistu mieleen että oma olisi moista pitänyt. Toki mikki, sen etäisyys, muut ominaisuudet jne muuttavat ääntä ja miltä se kuulostaa.
Totta. Toi kyllä kuulostaa omaan korvaan täysin samalta kuin oma G30 livenä. Eikä sitä tosiaan kuule jos korva on moottorin yläpuolella. Kuuluu vain moottorin vierestä tai seinän tms. kautta kaikuna. Häiritsee itseä lähinnä kun ajaa jossain seinien vieressä tai muualla.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
737
Oisko täällä vinkkejä päivitykseen..? Oon yrittänyt tässä vähän katsella, mutta en ole oikein löytänyt mitään järkevää vaihtoehtoa. Nykyisellään lautana on viime kesänä ostettu xiaomi m365 perusmalli johon pro mallin näyttöä laitettu ja softaa ruuvattu

Päivityksenä tuohon kaipaisi nyt lisää tehoa/vääntöä, lähinnä siis kun normaalilla kulkureitillä on yksi aivan helvetin jyrkkä mäki missä vauhdin potkiminenkin on vaikeaa. Nopeutta en sinänsä kaipaa kun tuo nyt siellä 25-30kmh tasaisella menee. Tämän lisäksi jousitus olisi hyvä saada sekä jonkinlainen vedenkesto. Tuolla vähän pelottaa vetää kun esim vesisade iskee päälle. Uusi vekotin ei myöskään saisi olla merkittävästi painavampi (~15kg) tai isompi enkä etsi mitään täysin katulaitonta ohjusta. Rangea tälle laudalle taisi olla luvattu 30km ja käytännössä sillä pääsee 20km joka riittää omiin päivittäisiin liikkumisiin. Eli ihan älytöntä rangevaatimustakaan ei itsellä ole, enempi toki kivempi mutta painoahan niistä akustoista tulee ja kun en halua tankkeria niin rangesta voi tinkiä reaalimaailman 20km asti

Itsellä ajot on näin kesäisin toimistolle / kauppaan / muita lähisiirtymisiä. Välillä julkisilla kauemmaksi tai auton kontissa reissussa. Eli siis vekotinta löydään välillä kasaan ja nostellaan sinne tänne
 

Pyrres

Apina koulutuksessa
Liittynyt
18.07.2017
Viestejä
4 541
Totta. Toi kyllä kuulostaa omaan korvaan täysin samalta kuin oma G30 livenä. Eikä sitä tosiaan kuule jos korva on moottorin yläpuolella. Kuuluu vain moottorin vierestä tai seinän tms. kautta kaikuna. Häiritsee itseä lähinnä kun ajaa jossain seinien vieressä tai muualla.
Noh jos takuuta on niin voihan tuon laittaa huollolle kirjallisesti infona että hei tämmöinen on, onko aihetta tehdä jotain ja jos on niin miten ja jos ei niin ainakin huoltoon on oltu yhteydessä ja siitä on dokumentaatio.

@MasterMind Itse taas tuo jarrutteluntarve riippuu täysin töyssyn tms muodoista. Terävä kanttari, juu joudut jarruttamaan, jyrkähkö mutta sellainen missä jousitus pystyy tekemään työnsä senkun joustaa loput jaloista ja loikkaa yli. Eli riippuu niin paljon siitä onko paikka rengaskoon suhteen nirso.

Tehoista itsellä tuntuu että oma tuntuisi vain saavan lisää potkua. 150km nyt takana ja tuntuu että mäet noustaan kovempaa ja nyt jopa sitkeämmin kuin E600 joka oli varsin raju kiipeämään ja pitämään vauhdin yllä tehoihinsa nähden. Esim eilen mäki missä E600:lla piti joko ajaa 15kmh tai potkia vauhti kovemmaksi koska lauta ei jaksanut kiihtyä mutta jaksoi ylläpitää nopeuden kun siihen pääsi tuo Pro vain kiihdytti mäen ylös vähän yli 10kmh-25kmh lyhyessä ajassa. Ja mitä rajoittimeen tulee niin itsellä tuo johto taas lyötiin kiinni ja yksi peruste ostolle oli tosiaan ettei ole tehopohjainen rajoitus vaan puhtaasti nopeuspohjainen. Sen verran tosiaan potkua on että pari kaveria eivät ole edes uskaltaneet kokeilla kun nähneet kaasun herkkyyden :D

Ja mitä moottorin ääneen tulee niin onhan tuo aikamoinen :D. Ei soittokelloa tarvitse kun antaa pikkusen kaasua.

Tuo laatu kyllä näkyy ja tuntuu mutta kyllä itselle tuo vedenpitävyyden puute ja RGB heikentää vaikutelmaa/antaa halvemman fiiliksen.

Oisko täällä vinkkejä päivitykseen..? Oon yrittänyt tässä vähän katsella, mutta en ole oikein löytänyt mitään järkevää vaihtoehtoa. Nykyisellään lautana on viime kesänä ostettu xiaomi m365 perusmalli johon pro mallin näyttöä laitettu ja softaa ruuvattu

Päivityksenä tuohon kaipaisi nyt lisää tehoa/vääntöä, lähinnä siis kun normaalilla kulkureitillä on yksi aivan helvetin jyrkkä mäki missä vauhdin potkiminenkin on vaikeaa. Nopeutta en sinänsä kaipaa kun tuo nyt siellä 25-30kmh tasaisella menee. Tämän lisäksi jousitus olisi hyvä saada sekä jonkinlainen vedenkesto. Tuolla vähän pelottaa vetää kun esim vesisade iskee päälle. Uusi vekotin ei myöskään saisi olla merkittävästi painavampi (~15kg) tai isompi enkä etsi mitään täysin katulaitonta ohjusta. Rangea tälle laudalle taisi olla luvattu 30km ja käytännössä sillä pääsee 20km joka riittää omiin päivittäisiin liikkumisiin. Eli ihan älytöntä rangevaatimustakaan ei itsellä ole, enempi toki kivempi mutta painoahan niistä akustoista tulee ja kun en halua tankkeria niin rangesta voi tinkiä reaalimaailman 20km asti

Itsellä ajot on näin kesäisin toimistolle / kauppaan / muita lähisiirtymisiä. Välillä julkisilla kauemmaksi tai auton kontissa reissussa. Eli siis vekotinta löydään välillä kasaan ja nostellaan sinne tänne
Käyhän E-scootin (tosin tuolla on varsin huonosti vedenpitävyyksistä mainintaa, eli kannattaa tutkia muitakin paikkoja, valmistajan sivuja, muistaa että google on ystäväsi ja huudella tänne ideoita ja hyvällä tuurilla joku tietää onko joku sysipaska vai oikeasti hyvä lauta) sivuilla esim ja katsele osuuko silmiin noista 500w malleista mikään. Jos menet paikanpäälle älä tee sitä virhettä että koeajat jonkun jytkymmän. Yhtäkkiä se parin extrakilon kantaminen portaissa ei kuulostakkaan yhtä pahalta jotta saat tuplajarrut, jouset, tehoa jne jne. Mitä vedenkestoon tulee niin ainakin tuo entinen Xiaomi Gen1 M365 Pro kesti aivan kaiken veden mitä vain keksi. Hyvä etten käynyt pariin kertaan uimassa sen kanssa (tai no, käytännössä sama määrä vettä...) ja talvella paikat täynnä vettä jäätä ja sohjoa ja ei mitään ongelmaa. Lauta yhä ajossa ilman yhtään ongelmaa.
 
Viimeksi muokattu:

Pyrres

Apina koulutuksessa
Liittynyt
18.07.2017
Viestejä
4 541
@Pyrres

Aa ja unohdin mainita ehkä tärkeimmän pointin, Futecherissa on rumpujarrut edessä ja takana + electric brake, antaa paremman fiiliksen ja itsevarmuutta kun on oikein säädetty, meinaan pysähtyminen on ihan eri luokassa ja kehtaa avata kaasuakin :D

Ja joo todellakin terävimmät ja korkeimmat kanttarin vedän iisisti, mutta sellaset töyssyt mihin piti ajaa alle 15 kmh Wilfalla menevät Futechrilla no problemos. Noi RGB antavat mukavaa lisävalaistusta kun tässä on pohjassa ajovalot ja jarruvalot samalla tasolla, ite oon säätänyt että hitaasti "sykkii" valkoisena koko runko, mut sellaset ilotulitus-show tehosteet ei oikeen mun makuun, makunsa kullakin tietenkin.

Sulla oli Zeron lauta nyt? Niitäkin kattelin mutta olivat menneet, 8 tai 10 vaikutti hyvälle harkintahetkellä.
Nope, itsellä on tuo sama kuin sulla mutta Pro versio. Piti mennä Zeroa 10:ä ostamaan ja tulin tuon kanssa pois koska en tullut Zerojen takajousituksen kanssa toimeen (perä mukava, keula liian jäykkä joten stonga lyö käsille ja jouset kuulema helppo saada pohjaamaan).

Juu on tuo RGB itselläkin päällä mutta tuon pitäisi olla jotenkin tarkemmin säädettävissä esim alueittain. Tällä hetkellä taitaa TV:n taustaledeissä olla sama kaukosäädin kuin tuossa eli aika rajalliset valinnat lukuunottamatta jo valmiita efektejä. Olisi mukavaa esim valita pelkän pystyputken valot tai dekin valot jne jne. Itse pidän punaisena (silläkin riskillä että jarruvalot näkyvät huonommin) tai valkoisena ja jengin on ainakin turha alkaa vänkäämään että sori en vaan nähnyt kun tulet valaistuna paremmin kuin joulukuusi.

Ja juu nuo jarrut itsessään olivat myös yksi iso syy miksi päädyin tuohon. Kerran kun ajaa laudalla missä jarrut molemmissa päissä niin meno on ihan eri. Antaa niin paljon enemmän optioita laudan hallintaan. Oli kyse alamäistä, nopeista sivuluisua tarvitsevista käännöksistä hiekalla tai ties mistä.

Mutta tuo teho on kyllä veikeä. Itsellä ensituntuma oli että E600 olisi jopa ollut nopeampi ja oli takuulla sitkeämpi kiipeäjä alussa. Nyt taas todennäköisesti akut ja moottori ns sisäänajettu ja puskee ihan eri tavalla. Etenkin eilen tuo mäessä kauppakassin kanssa kiihdyttäminen oli asia mitä en odottanut. Katsoin vaan mittariin ja tajusin että prkl tässähän on 25kmh jo sen 15-17kmh sijaan.
 

Pyrres

Apina koulutuksessa
Liittynyt
18.07.2017
Viestejä
4 541
Hyviä pointteja, noitten takavalojan näkyvyyttä itekin miettinyt ja niitä ei voi tehostaa enempää kakesta joka tuli mukana, sullakun on toi PRO-variantti niin minkälainen range sulla on? tää Non PRO vetää aika hyvin ton 30 km mun ajolla ja mä en säästele, P-asetuksissa säätänyt power outputin satkuun ja powersaving moden 3 eli ei virransäästöä. Tuossa PROssahan on 20ah akku jos oikein muistan ja 800w moottori.
56%->23% 27km matka yhtään säästelemättä tehot tapissa ja isoja mäkiä reitillä. Pidempää en ole vielä kokeillut kun ei ole töihin ollut asiaa saikun takia. Ja juu isompi akku ja tuo isompi volttimäärä aka mukava lisä.
 

Pyrres

Apina koulutuksessa
Liittynyt
18.07.2017
Viestejä
4 541
Aika hyvin noilla tehoilla, pitänee testailla miten pitkän matkan antaa taittaa kun akku about 25% ja alkaako leikkaamaan mitenkä tehoja, alkaa ovelasti vilkuttamaan näyttöä kun tuo saavutettu :cool:
Loppumatkan mäkien jälkeen/aikana välkytteli mutta nousi nätisti. Kävi hetkellisesti siis 9% kohdilla kunnes voltit tasaantuivat.
 

Pyrres

Apina koulutuksessa
Liittynyt
18.07.2017
Viestejä
4 541
Onko sulla moottorijarrutus asetettu mihin arvoon? Mulla nyt 2 ja ottaa aika hyvin jo nyt, pitänee tuota testailla vielä, rummut on nyt asetettu optimaaleiksi. Tuo moottorijarruhan myös kerää energiaa ja tuo varmaan jokusen lisäkilsan kun laudan antaa hetken levätä.
2:lla itsellä koska tuon yli kun mennään alkaa takarengas olla lukossa varsin herkästi kun käytän vain etujarrua käytännössä lukuunottamatta kun tarve saada lauta poikittain tai mennään jyrkempää alamäkeä hiekalla tms. Mitä energian takaisinsaamiseen tulee niin periaatteessa taloudellisempaa on vain rullata vapaalla säilyttäen liikemomentti esim alamäestä. Eriasia sitten jos vedetään heti mäen jälkeen käännös jolloin moottorijarru on hyödyllinen. En tosin ole varma että onko tuossa ns virallisesti energian talteenottoa. Periaatteessa jonkin verran pitäisi tulla väkisinkin takaisin mutta en tiedä onko mitään rajumpaa systeemiä laitettu.
 
Liittynyt
10.01.2018
Viestejä
20
Löytyiskö täältä tietoa kuinka uuden kontio kruiser premium 2.0 rajoitin ohitetaan? Yks video löytyi missä valkoisen johdon irroittaminen ajoi kyseisen asian, mutta tässä uudessa mallissa ei kyseistä johtoa löydy.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
11 275
Pari kuukautta sitten ostetussa laudassa joutu ainakin kattomaan ne ennenkun pystyi ajamaan sillä edes
Joo, vajaa vuosi sitten aktivoin G30D:n ohjeen mukaisesti. Muistaakseni siinä itse sovelluksessa näytetään ensiaktivoinnin(avataan normaalit ajomoodit käyttöön) yhteydessä sellaiset animaatiopätkät turvallisuusohjeiden yhteydessä. Ohje ei tosiaan ole kovin hyödyllinen, koska asiat ovat joko itsestäänselviä(vain yhdelle hengelle jookos) tai typeriä(älä aja sateessa).
 

Pyrres

Apina koulutuksessa
Liittynyt
18.07.2017
Viestejä
4 541
Testailin Haltialassa asettamalla moottorijarrutuksen kolmoseksi ja se on sweet spot, en asettaisi korkeammalle.

Sain 40km yhellä latauksella ajettua, se on kyllä aika hyvin ja ekall täydellä latauksella.
Juu kyllä noilla pääsee todennäköisesti pitkälle. Ottaen huomioon että itsellä tuo 27km lenkki oli ajaa se kaupasta himaan 1km mittarissa. Eli ei latausyklejä akuilla tai moottoria ajettu kunnolla sisään tms. Kyllä se on pakko vaan myöntää että tuolla laudalla tuo 25kmh ei tunnu miltään. Koeajoin tuon siis ennen kuin lyötiin rajoitin päälle ja se helppous millä tuo keräsi 40kmh mittariin oli jotain naurettavaa. Joo ei repinyt laudalta tms mutta kiihdytät ja katsot mittaria ja yhtäkkiä onkin jo 40kmh+. Harmi vain että moottori tuntuu vasta heräävän 20kmh yli mentäessä eli rajoitettuna et saa parasta tehoaluetta käyttöön koska moottori on selkeästi kierrosversio eikä alavääntöön optimoitu. Väitän että esim omalla kiihtyvyys+vääntö mielessä viritetyllä Solifer SM:llä (vääntötehari, porattu Bing säätösuuttimella, laskettu kansi, viilattu pytty, virimäntä, pidennetyt mutta lyhyet välitykset ja bonuksena 5.vaihde lisätty) voisi olla jopa vaikea pysyä perässä 45kmh asti koska joudut vaihtamaan jatkuvasti kiihdyttäessä. Nykymopoilla toki mentäisiin ohi heittämällä, etenkin oikein viritetyllä skootterilla tai rajoittamattomalla+välitykset vaihdetulla enskalla/supermotolla. Tehopainosuhde kuitenkin laudassa kohdillaan, painopiste matala ja ei vaihteita hidastamassa. Ja tuo nimenomaan laillisella laudalla joka ei ole edes 1000w lauta.
 
Liittynyt
10.04.2020
Viestejä
382
Mistä sen polkupyörän perävaunun kiinnitysosan sai ostettua joka laitetaan xiaomin takarenkaan sivulle, kun polkupyörän se osa ei vakiona käy tuohon. Näin sellaisen myynnissä aiemmin jossain, ja sillä osalla oli hintaa 16 euroa, mutta en nyt yhtään muista missä sitä myytiin.
Tarkoititko ehkä tätä?
 
  • Tykkää
Reactions: Rxd
Liittynyt
10.04.2020
Viestejä
382
Kokisin itse käytännöllisemmäksi sisärenkaan ja työkalusetin pitämistä matkassa, mutta ehkä tuo olisi jollekin toiselle käytännöllisempi idea.
 

Rxd

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
19.07.2020
Viestejä
1 898
Kokisin itse käytännöllisemmäksi sisärenkaan ja työkalusetin pitämistä matkassa, mutta ehkä tuo olisi jollekin toiselle käytännöllisempi idea.
Mun pitäis jaksaa miettiä mitä työkaluja siihen tarvisi.

et sie jaksais kattoa minkä kokonen avain siihen tarvitaan?

Ainaki kumin irroittamiseen 2 kappaletta pyörärautaa sekä nippusiteitä että niillä pidetään se kumi paikoillaan siinä äärimmäisessa viimeisessä venytyksessä paikoilleen, sekä vaseliinipurkki että sitä laittaa vähäsen kans kumin pintaan. Tietääkseni näin pienet kumit on helvetin tiukkoja vaihtaa. Vaihdoin lasten pyörään kumit ja niitä sai todenteolla vääntää ja kääntää.
 
Liittynyt
10.04.2020
Viestejä
382
Xiaomi Mi Electric Scooter PRO 2 akku – Sähköpotkulaudat.fi (sahkopotkulaudat.fi)


Xiaomi Mi Electric Scooter PRO 2 akku
Hinta: 329 €

Jousto osamaksu alkaen 15,84 €/kk (36 kk)

Varastossa: 1
Toimitusaika-arvio: 1 - 3 arkipäivää

Alkuperäinen akku. Sopii Xiaomi Mi Electric Scooter PRO 2 sähköpotkulautaan.


Tuolla olis 1 akku kaupan jos jollain on tarvetta jollain ostella. Näitähän voi jotenkin liittää yhteen ja isontaa kapasiteettia.
Vaihtoehtoisesti muutama euro + postikulut lisää ja mielummin tämä setti, niin projekti sujuisi varmaan kätevämmin?
Kotimaasta hankittaessa hinnat ovat usein varsin roisit.
 
Liittynyt
10.04.2020
Viestejä
382
Mun pitäis jaksaa miettiä mitä työkaluja siihen tarvisi.

et sie jaksais kattoa minkä kokonen avain siihen tarvitaan?

Ainaki kumin irroittamiseen 2 kappaletta pyörärautaa sekä nippusiteitä että niillä pidetään se kumi paikoillaan siinä äärimmäisessa viimeisessä venytyksessä paikoilleen, sekä vaseliinipurkki että sitä laittaa vähäsen kans kumin pintaan. Tietääkseni näin pienet kumit on helvetin tiukkoja vaihtaa. Vaihdoin lasten pyörään kumit ja niitä sai todenteolla vääntää ja kääntää.
Jos nyt ei ihan yötä myöten, mutta heti huomenna? Tulee samalla itselle katsottua lista tarvittavista työkaluista. :cool:
Itse totesin pienet muoviset fillarin rengasraudat leluiksi ja olen niitä koittanut fillarin omistaville tutuilleni ilmaiseksi tyrkyttää siinä onnistumatta.
Motonetistä tilasin (3x) Bahcon 30cm pitkät metalliset, jotka toimii. Toiset suosii kahvallisia lusikkamallisia, mutta ei tulut hankittaessa mieleen.
Mitään nippusiteitä tai vaseliineja ei ole käytössä. Yksi ainoa renkaanvaihto (tutun lautaan) takana ja tuli hyvin toimeen ilmankin.
Jos jotain toivoisi lisää, niin oikeastaan suojukset vanteen ja rengasrautojen väliin. Saakohan noita mistään erillisinä?
 
Liittynyt
18.07.2018
Viestejä
32
Jos nyt ei ihan yötä myöten, mutta heti huomenna? Tulee samalla itselle katsottua lista tarvittavista työkaluista. :cool:
Itse totesin pienet muoviset fillarin rengasraudat leluiksi ja olen niitä koittanut fillarin omistaville tutuilleni ilmaiseksi tyrkyttää siinä onnistumatta.
Motonetistä tilasin (3x) Bahcon 30cm pitkät metalliset, jotka toimii. Toiset suosii kahvallisia lusikkamallisia, mutta ei tulut hankittaessa mieleen.
Mitään nippusiteitä tai vaseliineja ei ole käytössä. Yksi ainoa renkaanvaihto (tutun lautaan) takana ja tuli hyvin toimeen ilmankin.
Jos jotain toivoisi lisää, niin oikeastaan suojukset vanteen ja rengasrautojen väliin. Saakohan noita mistään erillisinä?
Joo ei kyllä itekkään oo mitään liukastetta tai nippusiteitä tarvinnu renkaan vaihdoissa. 3kpl metallisia polkupyörän rengasrautoja ollut käytössä ja hyvin onnistunut. Tekniikka kun on oikea niin ei siinä voimaakaan tarvitse.
 
Liittynyt
17.09.2020
Viestejä
3
E-Way 500 ollut reilun kuukauden nyt käytössä ja taisi sanoa juuri itsensä irti. Ruutuun vilahti jotain vikakoodeja joista luulisin napanneeni ohjekirjassakin mainitun "BL" koodin. Useampaa herjaa heitti putkeen ja tuo oli ainoa jonka muistan.

Nyt laitos ei edes lataudu, niin taitaa joutaa viemään vekottimen takuuseen.

Muutenhan tämä on ollut erinomainen peli:
  • 400km ajoa
  • Todellinen range ~20km
  • Natisee liitoksistaan, korjattavissa pienellä huollolla
  • Hiekalla ja asfaltilla sisäkumiton rengas on ollut todella huoleton
EDIT: punainen valo vilkahtaa laturissa muutamana otteeseeen, mutta menee vihreäksi tämän jälkeen. Tätä sykliä toistuu pari kertaa, jonka jälkeen palaa vain vihreä valo.

Löysin tämän kaivamalla foorumia, rikkookohan tälläisen operaation teko takuuta?

toisessa laudassa on sama vika, niin en tiiä voiko samallatavalla korjata

/

 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
349
Lähti monien vaihtoehtojen jälkeen nykyisen Xiaomi M365 Pron korvaajaksi tilaukseen Kaabo Mantis 10 48V 800W 18,2 Ah versiona, kun sai alennusten ja kaikenlaisten käänteiden jälkeen hintaan 431,71€ nopeammalla toimituksella, josta maksoin vähän päälle 17€. Tuo 431,71€ sisältää tuon noin 17€ nopeammasta toimituksesta. Ei jää Kaabolle paljon hintaa, kun myy vanhan pois uuden tultua. Kyllä tosta Xiaomista hyvässä kunnossa jotain 300€ saa.
Jokos tämä oli tullut ja mistä tuli tilattua? On ollut mietinnässä tuo kaabo mantis ja tosiaan yleensä nämä ovat olleet n.1000dollarin hinnoissa joten kuulostaa kyllä todella halvalta. Augmenttia tekismieli päivitellä koska yli 100kg painolla nuo ylämäet on tuskaa sen kanssa, muuten ei valittamista.
 
Liittynyt
20.10.2020
Viestejä
32
Jokos tämä oli tullut ja mistä tuli tilattua? On ollut mietinnässä tuo kaabo mantis ja tosiaan yleensä nämä ovat olleet n.1000dollarin hinnoissa joten kuulostaa kyllä todella halvalta. Augmenttia tekismieli päivitellä koska yli 100kg painolla nuo ylämäet on tuskaa sen kanssa, muuten ei valittamista.
Tossa oli kyse tästä dhgate
Silloin tällön näkyy tuolla noita uusia storeja jotka on kopioinut muiden listauksia ja myy halvemmalla. Yleensä nämä ilmoitukset poistunut ennemmin tai myöhemmin. En kyllä itse tilaisi vaikka Dhgate välissä ja mahdollisesti luottokorttikin.
 

Pyrres

Apina koulutuksessa
Liittynyt
18.07.2017
Viestejä
4 541
Nyt on tuolla Futecher Gun Pro:lla vedetty 30km lenkki melkein täydeltä akulta (prosentit täynnä mutta voltit eivät vielä tapissa) ja akku näytti ylämäkien jälkeen ennen volttien tasaantumista 56% ja aiemmalla lenkillä vedin tosiaan tuon 56%-23% 27km matkalla joten sanoisin että realistinen range rajoitetulla laudalla mäkisessä maastossa stop&go ajoa sisältäen olisi reilut 60km ennen kuin mentäisiin ylämäissä liian lähelle laudan alijännitesuojausta. Tasamaalla saanee vielä pari km ainakin lisätä tuohon matkaan. Moottori oli lämmin muttei mitenkään polttava, akkukotelo lämmin muttei kuuma ja lauta meni oikein nätisti kaikkialla. Ei sillä että kovin yllättäisi jos rajoittamattomalle luvataan varsin kovia rangelukemia ja rajoitettuna tuo ottaa vain vähän pintakaasua pitääkseen tuon vauhdin 25kmh.

EDIT: Lisää ajoa ja tuntuu että ei tuo tuosta liikaa putoa niin nopeasti kuin viimeksi joten pakko melkein yrittää katsoa josko ei tulisi huomenna mitään ns tärkeää ajoa niin voisi jättää lataamatta yöllä ja katsoa miten pitkälle jäljellä oleva 56% riittää. Tällä hetkellä trippimittarissa 35.5km mikä tosiaan pistäisi rangen suoraan yli 60km.

EDIT2: 50km sain kelailtua mittariin ja akkua olikohan 40-45% joten pitäisi olla onnistua kohtuu helposti tuo 60km. Etenkin kun tuo 50km sisältää paljon mäkiä ja stop&go ajoa.
 
Viimeksi muokattu:

living_death

★ Still alive ™
Liittynyt
15.11.2016
Viestejä
6 881
Ihmeen hyvissä lämpötiloissa pysyy kontrollerin ja akuston lämpötilat tällä helteellä.

Harmi kun en hoksannut katsoa moottorin lämpötilaa samalla.

EDIT: näyttäisi siltä, ettei MAX-G30 moottorin lämpötilaa saa esille.

Screenshot_20210626-141745.jpg
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
01.04.2019
Viestejä
195
Ihmeen hyvissä lämpötiloissa pysyy kontrollerin ja akuston lämpötilat tällä helteellä.

Harmi kun en hoksannut katsoa moottorin lämpötilaa samalla.

EDIT: näyttäisi siltä, ettei MAX-G30 moottorin lämpötilaa saa esille.
En kyllä usko noihin lukemiin. Itsellä kontrolleri täräyttää heti reilu 60 astetta kun antaa kaasua. Akku reilu 40 astetta ja moottori 100 astetta. Anturit on kyllä laitettu ihan väärään paikkaan tai eivät toimi. Ei noi asteet voi olla mitenkään lähes samoissa mitä ulkoilman lämmöt.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 983
Asensin tuon m365 tools -sovelluksen, mutta missä vika(vai onko tuo ominaisuus) kun sovellus katkaisee yhteyden lautaan ehkä 10min jälkeen ja täytyy uudelleen yhdistää?
 

Rxd

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
19.07.2020
Viestejä
1 898
Asensin tuon m365 tools -sovelluksen, mutta missä vika(vai onko tuo ominaisuus) kun sovellus katkaisee yhteyden lautaan ehkä 10min jälkeen ja täytyy uudelleen yhdistää?
sammuta kaikki muut sovellukset (flasherit, laudan oma äppi) sulkemalla kokonaan tehtävänäkymästä ja käytä lauta kiinni. Silloin itse ainaki huomaan yhteydessa ongelmia.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 983
Flasheria en ole käyttäny, asennettuna toki on ja xiaomin oman apin poistin heti alun jälkeen.

Flasheriin muuten nopea kysymys. Kun kattelin noita tutoriaaleja niin niissä muutetaan max A eli virtaa ja nopeutta. Toisessa videossa ampeereja nostettiin pari pykälää ja nopeutta kun taas toisessa ampeerit oli jossain 50A paremmalla puolella :confused:

Osaisko joku antaa "oikeat" arvot jos haluan lautaan asetukset 10-20-30km/h?

Xiaomi pro 2 siis kyseessä.
 

Rxd

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
19.07.2020
Viestejä
1 898
27 ampeerilla itellä ainaki kulkee 30 km/h, kuulemma kestää laittaa 35a saakka, mutta jyrkimmän mäen ajoin mitä löysin niin 25a näytti muutenkin vain vaativan maksimaalista piikkiä. Ja tuo kyllä kulkee 25-32km/h ihan jopa alle 17 ampeerin jos on tasaista. Ne ovat vain maksimimäärät mitä se voi antaa jos on tarvetta antaa vääntöä (vastatuuli, mäki, kuorma/paino laudan päällä)

Muissa ecossa taitaa olla joku 5a, ja normaalissa 10a.
 
Viimeksi muokattu:

Rxd

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
19.07.2020
Viestejä
1 898
Mie käytän XiaoFlasher, sillä saa vaihdettua lampun sytyttämisen sillee että kerran painaa niin vaihtuu mode ja kaks kertaa kun painaa, niin syttyy ajovalot.

1624815806719.png


Curve: Quadraticilla on helpompi ajaa hitaita vauhteja sekä antaa paremmin vääntöä silloin kun tarvii.

switchabe tarkoittaa sitä että ku laittaa laudan päälle virtanapista normaalisti:

sport: 22 km/h limit (käyttää ampeereja 27 saakka maksimissaan)
normal: 17km/h limit (käyttää ampeereja 8 saakka maksimissaan)
eco: 7km/h limit (käyttää ampeereja 4 saakka maksimissaan)
*yllävalituilla asetuksilla.

Kun laitat laudan päälle pitämällä jarrua yhtäaikaa pohjassa kun painat virtanappia:
Sport: käyttää maksimissaan 27 ampeeria (ei ole nopeusrajoitusta, teoreettinen maksiminopeus moottorille vakiovolttisella akulla on 34 km/h)
normal: käyttää maksimissaan 8 ampeeria (ei ole nopeusrajoitusta, teoreettinen maksiminopeus moottorille vakiovolttisella akulla on 34 km/h)
Sport: käyttää maksimissaan 4 ampeeria (ei ole nopeusrajoitusta, teoreettinen maksiminopeus moottorille vakiovolttisella akulla on 34 km/h)
*yllävalituilla asetuksilla.

Autobreaking: Stock, niin se lataa akkua ja jarruttaa silloin kun kaasun löysää.
Coast mode (AntiClonk) sitten ei lataa akkua vaan se pyörittää rengasta kevyesti, simuloi vapaata pyörimistä ilman moottorijarrutuksen tunnetta.

*tuon sovelluksen custom-firmiksen unlockkaus maksaa 8 euroa muistaakseni. Se kysyy siinä kun painaa Open premium toolkit että paljonko haluaa maksaa. Maksoin tuon ihan tuon takia, että on helpompi vaihtaa modea kun käytän ampeerirajotuksella ajoa, että vaihdan sen mukaan montako ampeeria haluan käyttää, niin tiedän aina tarkalleen että se akku kestää sen matkan ajan minkä haluan. Suoralla käytän ecoa ja loivaa ylämäkeen käytän normal, jossa on vähän enemmän ampeeria ja se kulkee sen verran km/h mitä kulkee. Sporttia sitten isoissa mäissä, mutta yleensä potkin normaalilla mäet ylöski.
 
Liittynyt
10.04.2020
Viestejä
382
Mun pitäis jaksaa miettiä mitä työkaluja siihen tarvisi.

et sie jaksais kattoa minkä kokonen avain siihen tarvitaan?

Ainaki kumin irroittamiseen 2 kappaletta pyörärautaa sekä nippusiteitä että niillä pidetään se kumi paikoillaan siinä äärimmäisessa viimeisessä venytyksessä paikoilleen, sekä vaseliinipurkki että sitä laittaa vähäsen kans kumin pintaan. Tietääkseni näin pienet kumit on helvetin tiukkoja vaihtaa. Vaihdoin lasten pyörään kumit ja niitä sai todenteolla vääntää ja kääntää.
Olikin isompi urakka kuin luulin, lähinnä lähinnä jonkun puusilmän takia. Oli ilmeisesti kyytini tarakka sattunut silmään, joten oli joku antanut vähän monoa sille ja kiinnitysruuvit saanee jossain välissä uusia.

Eli renkaanvaihtoon tarvitset kunnollisten metallisten rengasrautojen (2-3 kpl) lisäksi työkalut seuraavien avaamiseen/kiinnitykseen.:
- Mattoveitsi tai joku ohutteräinen työkalu ruuvien suojana olevien heijastinstrippien varovaiseen irrotukseen (uusiokäyttöä varten).
- 2,5mm kuusiokoloavain renkaiden kiinnitysten suojuksien ruuveihin.
- 4mm kuusiokoloavain takarenkaan pultteja varten.
- 18mm kiintoavain (tai avonainen(!) lenkkiavain) eturenkaan kiinnitysmuttereita varten.
- Torx avain T-20 jos haluaa moottorin kannen avata vanteen ahtaan venttiiliaukon takia.

Hmm... eiköhän ne siinä kaikki tulleet?

EDIT: Nämä siis M365:lle. Muut mallit/merkit voivat vaatia eri setin.
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Rxd
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
4 662
Flasheria en ole käyttäny, asennettuna toki on ja xiaomin oman apin poistin heti alun jälkeen.

Flasheriin muuten nopea kysymys. Kun kattelin noita tutoriaaleja niin niissä muutetaan max A eli virtaa ja nopeutta. Toisessa videossa ampeereja nostettiin pari pykälää ja nopeutta kun taas toisessa ampeerit oli jossain 50A paremmalla puolella :confused:

Osaisko joku antaa "oikeat" arvot jos haluan lautaan asetukset 10-20-30km/h?

Xiaomi pro 2 siis kyseessä.
Mulla on 25A käytössä, mutta mulla on toisaalta isommalla jännitteellä oleva akku (44,4v)

Sanosin et se 27-30A on ihan hyvä raja sille 36v vakioakulle. Voi sitä toki siitäkin nostaa, ei se controlleri mitään siihen sano, mutta akunkesto alkaa ottamaan vähän turhan kovaa osumaa siinä vaiheessa.
 
Liittynyt
26.11.2020
Viestejä
20
Moro kaikille. Oon aika ummikko näissä hommissa ja nyt sain ensimmäisen lautani hommattua. Työmatkalle ihan kätevä peli, ostin tälläisen xiaomi mi scooter pro 2 laudan ku oli saanut ihan hyvät arvostelut osakseen.

Mutta siis. Onko suositeltavaa tehdä joku modaus/firmware päivitys lautaan ja kuinka homma käytännössä toimii? Kyllähän tuo lauta vie ihan kivasti 85kg miestä ylämäkeäkin, mutta kun akku ku tippuu jo tuonne 65% luokkaan niin aika sitkutusta tuo on että pääsee isomman mäen laudalla ylös asti.. vähän ku siihen sais tehoa enemmän että jaksaa mäet vähän kovempaa kavuta niin olisi kiva.

Toki varmaan tämä vie enemmän sitten akkua, mutta lähinnä mietityttää kuinka tuo akku kestää sitten? 499€ tästä maksoin ja ei ois mukava jos akku ois kohta sökö jonkin päivityksen jälkeen.
 

living_death

★ Still alive ™
Liittynyt
15.11.2016
Viestejä
6 881
Artikkelissa sanotaan, että olisi hyvä osoittaa kääntymisaikeesta vilkuilla tai kädellä.

Kuinka moni nostaa käden pystyyn ja voi sanoa, että käsimerkin antaminen onnistuu normaalilla päältäseisottavalla sähköpotkulaudalla ajon aikana? Itse en pysty siihen kaatumatta.

Kaksi kolmesta pelkää sähköpotkulautoja
Joka neljäs on joutunut vaaratilanteeseen sähköpotkulaudan takia.

Jopa kaksi kolmesta suomalaisesta pelkää sähköpotkulautoja, ilmenee Liikenneturvan kyselystä.

Kyselyn mukaan 68 prosenttia suomalaisista kokee, että sähköpotkulaudat heikentävät jalankulkijoiden turvallisuutta. Lähes joka neljäs on joutunut vaaratilanteeseen sähköpotkulaudan takia.

Valtaosa vastaajista (77 prosenttia) pitää hyvänä asiana, että kaupungeissa on tarjolla sähköpotkulautoja ja kaupunkipyöriä. Vajaa viidennes on asiasta eri mieltä. Kyselyssä nousi myös esiin, että kaupungeilta toivotaan tiukempaa rajausta siitä, mihin vuokrattavan sähköpotkulaudan saa jättää.
– Sähköpotkulautailijan nopeus saattaa olla lähes nelinkertainen jalankulkijaan verrattuna. Miltei äänettömästi liikkuva laite saattaa syöksyä liian läheltä ohi ja aiheuttaa vaaratilanteen. Lautailijalta vaaditaan riittävän alhaista nopeutta ja muiden huomiointia. Ennakoitavuutta helpottaa, jos potkulautailija osoittaa ajoissa kääntymisaikeensa kädellä tai vilkuin, jos lauta on sellaisella varustettu, Liikenneturvan suunnittelija Tomi Niemi korostaa.
 
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
1 016
Artikkelissa sanotaan, että olisi hyvä osoittaa kääntymisaikeesta vilkuilla tai kädellä.

Kuinka moni nostaa käden pystyyn ja voi sanoa, että käsimerkin antaminen onnistuu normaalilla päältäseisottavalla sähköpotkulaudalla ajon aikana? Itse en pysty siihen kaatumatta.

Kaksi kolmesta pelkää sähköpotkulautoja
Kaipa se ehkä onnistuu, mutta on sen verran huteraa menoa yhdellä kädellä että pienikin epätasaisuus heittää nurin joten en lähtisi suuntamerkkejä antamaan.
 

Pyrres

Apina koulutuksessa
Liittynyt
18.07.2017
Viestejä
4 541
Kaipa se ehkä onnistuu, mutta on sen verran huteraa menoa yhdellä kädellä että pienikin epätasaisuus heittää nurin joten en lähtisi suuntamerkkejä antamaan.
No on tuohonkin ratkaisu mutta kuinka moni lähtisi tekemään. Vanhemmissa mopoissa tai prätkissä ei ole vilkkuja joten tuli tarvittaessa käytettyä jalkoja merkkeinä. Toimisi lautojen kanssakin.
 
Liittynyt
10.04.2020
Viestejä
382
Artikkelissa sanotaan, että olisi hyvä osoittaa kääntymisaikeesta vilkuilla tai kädellä.

Kuinka moni nostaa käden pystyyn ja voi sanoa, että käsimerkin antaminen onnistuu normaalilla päältäseisottavalla sähköpotkulaudalla ajon aikana? Itse en pysty siihen kaatumatta.

Kaksi kolmesta pelkää sähköpotkulautoja
En suosittelisi yrittämään. Tasaisella asvaltilla voisi oikein hitaassa vauhdissa onnistua, mutta pienikin epätasaisuus olisi vaaran paikka. Lisäksi keskittyminen kohdistuisi ihan muuhun kuin liikenteen seuraamiseen, joten olisi itse asiassa vaarallisempaa kuin kokonaan ilman suuntamerkkiä.

Aikani ihmettelin (valmistajat tietty tinkivät kuluissa) miksei edes skuutteihin sopivia kolmannen osapuolen vilkkusettejä ole näkynyt. En enää, kun vilkuille pitäis olla kiinnityspaikat (tietty erilaiset eri kulkupeleissä) ja kaiken lisäksi pitäisi vielä olla näkyvässä paikassakin. Itsehän sitä voisi jaksaa vähän askarrella, mutta suuri(n?) osa kyydin omistajista tuskin vaivautuisi.
 

Rxd

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
19.07.2020
Viestejä
1 898
Moro kaikille. Oon aika ummikko näissä hommissa ja nyt sain ensimmäisen lautani hommattua. Työmatkalle ihan kätevä peli, ostin tälläisen xiaomi mi scooter pro 2 laudan ku oli saanut ihan hyvät arvostelut osakseen.

Mutta siis. Onko suositeltavaa tehdä joku modaus/firmware päivitys lautaan ja kuinka homma käytännössä toimii? Kyllähän tuo lauta vie ihan kivasti 85kg miestä ylämäkeäkin, mutta kun akku ku tippuu jo tuonne 65% luokkaan niin aika sitkutusta tuo on että pääsee isomman mäen laudalla ylös asti.. vähän ku siihen sais tehoa enemmän että jaksaa mäet vähän kovempaa kavuta niin olisi kiva.

Toki varmaan tämä vie enemmän sitten akkua, mutta lähinnä mietityttää kuinka tuo akku kestää sitten? 499€ tästä maksoin ja ei ois mukava jos akku ois kohta sökö jonkin päivityksen jälkeen.


Tälleen tuo Xiaomi mi pro 2 näytti kulkevan 83 kg:n painolla. psi 50-60 renkaissa.
27 ampeerilla itellä ainaki kulkee 30 km/h, kuulemma kestää laittaa 35a saakka, mutta jyrkimmän mäen ajoin mitä löysin niin 25a näytti muutenkin vain vaativan maksimaalista piikkiä. Ja tuo kyllä kulkee 25-32km/h ihan jopa alle 17 ampeerin jos on tasaista. Ne ovat vain maksimimäärät mitä se voi antaa jos on tarvetta antaa vääntöä (vastatuuli, mäki, kuorma/paino laudan päällä)

Muissa ecossa taitaa olla joku 5a, ja normaalissa 10a.
Mie käytän XiaoFlasher, sillä saa vaihdettua lampun sytyttämisen sillee että kerran painaa niin vaihtuu mode ja kaks kertaa kun painaa, niin syttyy ajovalot.



Curve: Quadraticilla on helpompi ajaa hitaita vauhteja sekä antaa paremmin vääntöä silloin kun tarvii.

switchabe tarkoittaa sitä että ku laittaa laudan päälle virtanapista normaalisti:

sport: 22 km/h limit (käyttää ampeereja 27 saakka maksimissaan)
normal: 17km/h limit (käyttää ampeereja 8 saakka maksimissaan)
eco: 7km/h limit (käyttää ampeereja 4 saakka maksimissaan)
*yllävalituilla asetuksilla.

Kun laitat laudan päälle pitämällä jarrua yhtäaikaa pohjassa kun painat virtanappia:
Sport: käyttää maksimissaan 27 ampeeria (ei ole nopeusrajoitusta, teoreettinen maksiminopeus moottorille vakiovolttisella akulla on 34 km/h)
normal: käyttää maksimissaan 8 ampeeria (ei ole nopeusrajoitusta, teoreettinen maksiminopeus moottorille vakiovolttisella akulla on 34 km/h)
Sport: käyttää maksimissaan 4 ampeeria (ei ole nopeusrajoitusta, teoreettinen maksiminopeus moottorille vakiovolttisella akulla on 34 km/h)
*yllävalituilla asetuksilla.

Autobreaking: Stock, niin se lataa akkua ja jarruttaa silloin kun kaasun löysää.
Coast mode (AntiClonk) sitten ei lataa akkua vaan se pyörittää rengasta kevyesti, simuloi vapaata pyörimistä ilman moottorijarrutuksen tunnetta.

*tuon sovelluksen custom-firmiksen unlockkaus maksaa 8 euroa muistaakseni. Se kysyy siinä kun painaa Open premium toolkit että paljonko haluaa maksaa. Maksoin tuon ihan tuon takia, että on helpompi vaihtaa modea kun käytän ampeerirajotuksella ajoa, että vaihdan sen mukaan montako ampeeria haluan käyttää, niin tiedän aina tarkalleen että se akku kestää sen matkan ajan minkä haluan. Suoralla käytän ecoa ja loivaa ylämäkeen käytän normal, jossa on vähän enemmän ampeeria ja se kulkee sen verran km/h mitä kulkee. Sporttia sitten isoissa mäissä, mutta yleensä potkin normaalilla mäet ylöski.
Mulla on 25A käytössä, mutta mulla on toisaalta isommalla jännitteellä oleva akku (44,4v)

Sanosin et se 27-30A on ihan hyvä raja sille 36v vakioakulle. Voi sitä toki siitäkin nostaa, ei se controlleri mitään siihen sano, mutta akunkesto alkaa ottamaan vähän turhan kovaa osumaa siinä vaiheessa.
Mutta joo, kyllä tuolla yleensä kulkee sellaisen 27-32 kilometriä sillätavalla ettei tarvi madella takuuvarmasti.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 983
Asensin tuon m365 tools -sovelluksen, mutta missä vika(vai onko tuo ominaisuus) kun sovellus katkaisee yhteyden lautaan ehkä 10min jälkeen ja täytyy uudelleen yhdistää?
Ilmeisesti tuo ongelma on puhelin kohtainen. Ainaki nopealla googlella oli useampia kellä sama ongelma ja puhelin oneplus.
 

Dr. Who

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
7 894
Artikkelissa sanotaan, että olisi hyvä osoittaa kääntymisaikeesta vilkuilla tai kädellä.

Kuinka moni nostaa käden pystyyn ja voi sanoa, että käsimerkin antaminen onnistuu normaalilla päältäseisottavalla sähköpotkulaudalla ajon aikana? Itse en pysty siihen kaatumatta.

Kaksi kolmesta pelkää sähköpotkulautoja
Suosittelen kävelyä jos ei yhdellä kädellä ajaminen onnistu.
 
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
2 367
Kuinka moni nostaa käden pystyyn ja voi sanoa, että käsimerkin antaminen onnistuu normaalilla päältäseisottavalla sähköpotkulaudalla ajon aikana?
Tottumiskysymys. Säätelen ajellessa aika usein kuulokkeita ja sen seurauksena nykyään yhdellä kädellä ajelu onnistuu siinä missä kahdellakin.
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
240 913
Viestejä
4 213 514
Jäsenet
70 979
Uusin jäsen
Nivustaive

Hinta.fi

Ylös Bottom