Sähköskootterit / sähköpotkulaudat

Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
424
Segway G30 huolto toimi Suomessa suht smoothisti. Tein huoltopyynnön suomenkielisillä Segwayn sivuilla joka ohjautui Tanskaan, sieltä ohjattiin viesti johonkin Tamperelaiseen puljuun ja pyydettiin laittamaan laite sinne. Mulla ei ollut laatikkoa tallessa niin dumppasin tuon DNA:n kauppaan mistä se oli hankittu. Parin viikon reissun jälkeen DNA:lta soitettiin että voi tulla hakemaan. Korjattu oli error 14 eli uusi kaapeli näyttöön, lisäksi romu lakkasi lataamisen joten vaihdettiin myös se sisäinen laturi. Kilometrejä oli vain 200, toivotaan että nyt pysyy ehjänä.
 
Liittynyt
14.02.2017
Viestejä
1 359
Miten uskallatte ajaa vielä, etenkin tuommosia nopeuksia mitä tossa yllä? Pari viikkoa sitten töihin mennessä onnistuin taas kaatumaan laudalla, kun suojatien valkoiset merkit olivat perkeleen liukkaita. Eipä ole sen jälkeen lautaa taas käytetty, kun tuli fiilis että liian liukasta jo ajella. Nopeus oli tuolloin maltillinen joten ei huonosti käynyt mutta jos 30km/h vähintään ajaa ja sitten kaatuu niin huonosti voi käydä. Eihän tuolla lunta siis ole mutta etenkin aamuisin/iltaisin voi olla sen verran liukasta jo .. Hajottaa vaan töihin kävely kun laudallakin vois mennä.
Itse ajelen tuon 28km/h tuolla 260€ maksaneella kugoo s1 pro, joka on siis ihan huippu hintaansta nähden, niin jos on plus asteita niin mitään "vaaraa" ei ole. Nuo syksyn lehtikasat on hieman liukkaita joten ne "potkin" yli. mutta muuten kaasu pohjassa mennään koko ajan. Sitten kun aamulla näyttää pakkasta, saatan "mustan jään" pelossa jättää potkuladan kotiin jos edellinen päivä on ollut märkää.
 
Liittynyt
28.05.2020
Viestejä
6
Tuli hankittua emännälle Xiaomi M365 ja nyt tarvitsi saada itselle myös menopeli. Katselin aikaisemmin, että tuota Kugoo S1 Pro:ta saisi huomenna aliexpressistä 270€ hintaan. Nyt huomasin, että singles day tarjouksena olisi myös Xiaomi Mi Pro 2 noin 418€ hintaan saatavilla.
Eikös tuo Xiaomi ole ihan eri laatuinen peli ja varaosien saanti + modaukset on paljon paremmalla tolalla kuin Kugoossa? Varmaan ihan kannattava lisäsijoitus napata tuo Pro 2?
Oma käyttö tulee olemaan todennäköisesti satunannaista huviajelua ettei rangella ole ihan niin suuri merkitys.
 
Liittynyt
14.02.2017
Viestejä
1 359
Tuli hankittua emännälle Xiaomi M365 ja nyt tarvitsi saada itselle myös menopeli. Katselin aikaisemmin, että tuota Kugoo S1 Pro:ta saisi huomenna aliexpressistä 270€ hintaan. Nyt huomasin, että singles day tarjouksena olisi myös Xiaomi Mi Pro 2 noin 418€ hintaan saatavilla.
Eikös tuo Xiaomi ole ihan eri laatuinen peli ja varaosien saanti + modaukset on paljon paremmalla tolalla kuin Kugoossa? Varmaan ihan kannattava lisäsijoitus napata tuo Pro 2?
Oma käyttö tulee olemaan todennäköisesti satunannaista huviajelua ettei rangella ole ihan niin suuri merkitys.
Jos tuota Pro 2 saa tosiaan noin halvalla, niin ottaisin sen mielummin. Silloin kun itse ostin tuon S1 Pro 260€ niin halvimmat Xiaomi Prot maksoi vähintään 500€ joten silloin tuo S1 Pro oli fiksu hankinta. Mutta jos Pro 2 hinta tippuu 420€, niin silloin kallistuisin just ja just sen puolelle koska hyvä laatu on taattu kun taas S1 Prolla voi joutua itse ropellipäänä hieman säätämään.

S1 Prolla on parisataa kilometriä takana ja vieläkin sillä ajellaan työmatkat päivittäin. Toivotaan että säät pysyy plussan puolella että voisi ajella mahdollisimman pitkään talveen pelkäämättä jäätä.

Tässä pieni + / - lista:
+Edullinen (itse maksoin 260€ geekbuyingista)
+tehokas (350w kiihdyttää mukavasti, potkua löytyy)
+kopakti (tälle ei taida edes olla kilpailua tässä 350w luokassa, menee huomattavasti pienempään kasaan kuin M365) -> vertailukuva lopussa
+20km kantama on realistinen
+erinomainen näyttö, suuret numerot, tarkka nopeusmittaus
+paljon säätömahdollisuuksia (esim paikalta lähtö, vakionopeuden säätö etc muutettavissa)
+sopii myös perheen nuorimmille (säädettävä ohjaustanko + nopeudenrajoitukset joita lapsi ei osaa ohittaa, nopeus täysin customoitavissa 0-30 väliltä)
+puhkeamattomat honeycomb renkaat
+kirkas etuvalo näyttää pimeässäkin hyvin tietä ja punainen takavalo

-saattaa joutua hieman säätämään (esim jos ajelee sateella, niin kannattaa harkita silikonilla extra tiivistystä)
-laatu ei mätchää Xiaomien kanssa
-vakiotöötti huono -> 1€ kompatki pyöräkello fiksas tämän ongelman
-pitää kolinaa jos ajelee epätasaista tietä, tätä saa korjattua laittamalla pehmustettua akkukoppaan
-täyskumirenkaat, eli ajomukavuus ei ole niin hyvä kuin ilmatäytteisillä, mutta onneksi etu+taka jousitus jeesaa tässä edes vähän
-takana ei levyjarrua, joten jos ajelee täysillä niin pitää olla tarkkaavaisempi risteyksissä yms.


Overall, todella tyytyväinen. Hakusessa oli kompatki ja tehokas potkulauta, eikä markkinoilla ole tuolle kilpailijaa (ainakaan tässä hintaluokassa). Esim Xiaomin M365 painaa yhtä paljon, mutta se ei ole yhtä kompatki eikä yhtä tehokas kuin tämä ja on kaiken lisäksi kalliimpi. Jos Xiaomin M365 Pro 2 saisi ~400€ hintaan, silloin saattaisin sitä harkita tuon sijasta, toki silloin menetetään keveys sekä kompaktisuus, mutta ehkä ajomukavuus korvaisi nuo.

Kuvasta alla näkee hyvin mitä tarkoitan tuolla "kompaktisuudella".
1604999560481.png
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
11 184
-takana ei levyjarrua, joten jos ajelee täysillä niin pitää olla tarkkaavaisempi risteyksissä yms.
Ja muistaakseni Kugoo S1 on yhteensopiva sellaisen takarumpujarrun jälkiasennussarjan kanssa. Jos siis erityisesti tykkää siitä, ei tuokaan ole lopullinen este. Tietysti jokainen lisäeuro vie hintaetua.

Kompakti rakenne on laskettava molempien mainittujen eduksi, vaikka tietysti taittuvat kahvat vievät sen eri tasolle Kugoossa. Minulle ei oikein kävisi kumpikaan kun Augment 10 tuntuu vähän liian pieneltä ja Ninebot Max sopivalta. Jos painaisin 60 eikä 90 kg, valinta olisi ehkä aivan toinen.
 
Liittynyt
14.02.2017
Viestejä
1 359
Ja muistaakseni Kugoo S1 on yhteensopiva sellaisen takarumpujarrun jälkiasennussarjan kanssa. Jos siis erityisesti tykkää siitä, ei tuokaan ole lopullinen este. Tietysti jokainen lisäeuro vie hintaetua.

Kompakti rakenne on laskettava molempien mainittujen eduksi, vaikka tietysti taittuvat kahvat vievät sen eri tasolle Kugoossa. Minulle ei oikein kävisi kumpikaan kun Augment 10 tuntuu vähän liian pieneltä ja Ninebot Max sopivalta. Jos painaisin 60 eikä 90 kg, valinta olisi ehkä aivan toinen.
Joo, taakse saa asennettua rumpujarrun, youtubessa taisi jopa olla ohjeet siihen. Mutta itse en kyllä lähtisi säätämään, hermot siinä varmaan menisi... :D

Itse kyllä sanoisin että S1 pro etu on silti kompaktisuus vs M365, jos katsot mittoja tuon spoilerin takaan viestistäni ylempää niin näät että 12cm pituutta, 16cm korkeutta ja 22cm leveyttä pienempi. Tuollainen menee heittämällä johonkin bussin jalkatilaan niin että jaloille jää tilaa, kun taas M365 korkeus vie tilaa jaloilta sekä törröttävät kahvat. Eli jos vähänkin on hybridikäyttöä julkinen + sähköskootteri, niin tuon S1 pron kanssa on helpompi matkustella. Oma paino on 80kg ja tuon kugoon koko sopii oikein hyvin.

PS: ja nyt siis puhutaan perus M365, koska M365 Pro malli tuo painoa huomattavasti lisää ja paino tais nousta tuosta 11kg johonkin 14kg paikkeille jos oikein muistan. Tuossa perus M365 on lisäksi tuhnu 250w moottori joten sitä en edes harkitsisi.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
11 184
Itse kyllä sanoisin että S1 pro etu on silti kompaktisuus vs M365, jos katsot mittoja tuon spoilerin takaan viestistäni ylempää niin näät että 12cm pituutta, 16cm korkeutta ja 22cm leveyttä pienempi. Tuollainen menee heittämällä johonkin bussin jalkatilaan niin että jaloille jää tilaa, kun taas M365 korkeus vie tilaa jaloilta sekä törröttävät kahvat. Eli jos vähänkin on hybridikäyttöä julkinen + sähköskootteri, niin tuon S1 pron kanssa on helpompi matkustella. Oma paino on 80kg ja tuon kugoon koko sopii oikein hyvin.
En ole eri mieltä. Myös omaan autoon pakkaamisessa tuosta olisi selvä etu. Mainitsemani isommat skuutit eivät mahdu pikkuautoni tavaratilaan ilman yhden takapenkin kaatoa, ja mutuilen että myös M365 jäisi niukasti mahtumatta mutta Kugoo mahtuisi.

Kakkoslaitteeksi käyttötarpeen vähänkin muuttuessa(jos alkaisin ottaa skuuttia joukkoliikenteeseen ollenkaan tai pitää säännöllisesti autossa mukana) voisin harkita Kugoo S1. Se on kiinnostava laite vaikka tiedän että nykyisillä kriteereillä nykyisissä ajoissa se jäisi lojumaan ja tulisi ajettua mieluummin 10 tuuman ilmapyörällisellä. Lisäksi johonkin totuttuaan on vaikea vaihtaa karumpaan, joten siitä tulisi heti vähän kallimpi rengas- ja jarrupäivitysten takia. Ainakin muutaman youtube-pätkän perusteella umpikumit olisi syytä vähintään päivittää pehmeämpiin umpikumeihin.
 
Liittynyt
11.11.2020
Viestejä
16
Tuli hankittua emännälle Xiaomi M365 ja nyt tarvitsi saada itselle myös menopeli. Katselin aikaisemmin, että tuota Kugoo S1 Pro:ta saisi huomenna aliexpressistä 270€ hintaan. Nyt huomasin, että singles day tarjouksena olisi myös Xiaomi Mi Pro 2 noin 418€ hintaan saatavilla.
Eikös tuo Xiaomi ole ihan eri laatuinen peli ja varaosien saanti + modaukset on paljon paremmalla tolalla kuin Kugoossa? Varmaan ihan kannattava lisäsijoitus napata tuo Pro 2?
Oma käyttö tulee olemaan todennäköisesti satunannaista huviajelua ettei rangella ole ihan niin suuri merkitys.
Mistä löytyy tuohon hintaan Xiaomi Mi Pro 2?
 
Liittynyt
28.05.2020
Viestejä
6
Mistä löytyy tuohon hintaan Xiaomi Mi Pro 2?
Tänään en löytänyt sitten enää tuohon hintaan mistään. Kun Singles Day tarjoukset tuli voimaan tänään niin myyjä jolta tuota katoin ei enää toimitakaan Suomeen. Laitoin sitten tulemaan M365 Pron Aliexpressistä 398€ hintaan. Ei tuossa M365Pro -> Pro 2 taida paljoa olla päivitystä tullutkaan lautaan. Uudemmassa pitäisi kai olla vähän kestävämmän renkaat, että se vähän harmittaa.
 
Liittynyt
17.07.2018
Viestejä
310
Mitähän se laki sanoo nykyään tällaisesta ideasta että jos tekisi itse "sähköpotkulaudan" taittopyörästä, samaan tyyliin kuin bämä chopper mallit ja tällaiset pienet sähköpotkulauta/pyörä keksinnöt kuten alemmassa kuvassa näkyy.
Eli jos poistan polkimet gzr pedelecistä, laittaisin jalkatapit polkimien paikalle, penkki niin alas kuin menee ja laitan käsikaasulla toimimaan sähkömoottorin niin olisikohan tuo silloin laillinen sähköpotkulauta?
Mitään eroahan tuossa ei todellisuudessa olisi näihin chopperimalleihinkaan muuta kuin astinlaudan puuttuminen, näihin pyörän näköisiin vehkeisiin eroa ei olisi ollenkaan, mutta mitä sanoo laki.
 

Liitteet

Liittynyt
17.07.2018
Viestejä
310
Jos tuolta ei löydy vastausta, niin sitten kyselyä Traficomille.

Sähköiset liikkumisvälineet | Traficom

Tuo nyt on nähty jo reilu vuosi sitten ja eipä tuosta ota oikeastaan selvää.
Kyseessähän ei ole ilman polkimia enää polkupyörä ja vastaa täysin näitä istuttavia potkulautoja, eli chopperi mallejakin.
1000W saa olla moottorin teho sähköpotkulaudoissa mutta ei sähköavusteisissa pyörissä ilman lisämaksuja.

Tuon sivun mukaan istuinkin on laiton, ei tuo sivu siis kerro mitään miten asiat on ja siksi sitä kysyn jos nyt joku olisi asiasta tiennyt.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
17.08.2020
Viestejä
91
Tuo nyt on nähty jo reilu vuosi sitten ja eipä tuosta ota oikeastaan selvää.
Kyseessähän ei ole ilman polkimia enää polkupyörä ja vastaa täysin näitä istuttavia potkulautoja, eli chopperi mallejakin.
1000W saa olla moottorin teho sähköpotkulaudoissa mutta ei sähköavusteisissa pyörissä ilman lisämaksuja.

Tuon sivun mukaan istuinkin on laiton, ei tuo sivu siis kerro mitään miten asiat on ja siksi sitä kysyn jos nyt joku olisi asiasta tiennyt.
Sen verran mitä itsellä on kokemusta traficomin kanssa pykälien vääntämisestä silloin kun se oli vielä ake, niin uskaltaisin 90% varmuudella väittää että luokittelevat sen tohon moottoroitu polkupyörä kategoriaan.
 
Liittynyt
17.07.2018
Viestejä
310
Sen verran mitä itsellä on kokemusta traficomin kanssa pykälien vääntämisestä silloin kun se oli vielä ake, niin uskaltaisin 90% varmuudella väittää että luokittelevat sen tohon moottoroitu polkupyörä kategoriaan.
Tätä vähän pelkäänkin, eli ehkä kaikista helpoin on vaan hommata aikuisten kickbike ja lyödä siihen moottori.
Olis vaan hyvä runko ollut tuossa taittopyörässä.


Näytää facebook ryhmissä olevan tosin kovasti rakenneltu kaksipyöräisiä ja nelipyöräisiä ja liikenteessä ajelevat.
Joku jopa kertoili että ei onnistunut laillistamaan aitoa mopoa joka sähköistetty niin pudotti nopeuden 25km/h ja ajelee pyöräteillä.

Kumma homma, kukaan ei missään siis tiedä mikä on laillista ja mikä ei.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
11 184
Tätä vähän pelkäänkin, eli ehkä kaikista helpoin on vaan hommata aikuisten kickbike ja lyödä siihen moottori.
Olis vaan hyvä runko ollut tuossa taittopyörässä.


Näytää facebook ryhmissä olevan tosin kovasti rakenneltu kaksipyöräisiä ja nelipyöräisiä ja liikenteessä ajelevat.
Joku jopa kertoili että ei onnistunut laillistamaan aitoa mopoa joka sähköistetty niin pudotti nopeuden 25km/h ja ajelee pyöräteillä.

Kumma homma, kukaan ei missään siis tiedä mikä on laillista ja mikä ei.
Oletetaan, että teho- ja nopeusrajoja noudatetaan(mikä on sekin tulkinnanvaraista). Ongelmana lienee tämä istuinsääntöpoikkeus ja sen toteutuminen. Eikös silloin jää epäselväksi(kaksipyöräisten osalta) enää vain se, mikä on "maastokäyttöön suunniteltu" ja miten omavalmisteeseen suhtaudutaan.

Jälkimmäisessä ei pitäisi voida olla mitään ongelmaa sähköpotkulaudassakaan; kaupalliset tuotteetkin ovat täysin epämääräisiä eikä mitään oikeaa tyyppihyväksyntäsysteemiä sovelleta vaikka jostain standardeista jossain paperissa puhuttiin.

Ensinmainitun osalta omavalmisteessa pitäisi siis riittää se, että kyä mää sen maastokäyttöön ajattelin, ainakin jos se on jotenkin uskottavaa. Miten se sitten yleensä arvioidaan? Karkeakuvioiset renkaat, "isot" renkaat, ilmarenkaat, maavara, jousitus? Kaiketi yleisiä kaupallisia tuotteita on pidettävä referenssinä, ja nämä läskipyöräiset kännimopot(mm. Kontion myymät) selvästikin ovat OK. Niissä on äkkiä listaamistani piirteistä käsittääkseni vain ne isot ilmarenkaat, kuviokin mikä sattuu nahkakalju.

Joku kyylä voisi ajatella noita vakuutusvelvoitteen ja moottoriajoneuvoliikenteen kuljettajavaatimusten alaisina moottoroituina polkupyörinä tai pienitehoisina mopoina siinä missä vastaavaa omavalmisteista polkupyörärunkoista peliä, mutta kun kumpikaan ei ole kumpaakaan jos ajatellaan oikeudenmukaisemmin. Ei niillä ole mitään kvalitatiivista selkeästi yksilöitävää teknistä eroa kuin ulkonäkö. Sama koskee tietenkin sähkövetoista mopon näköistä moposkootteria, jos siinä on enintään 1 kW ja huippunopeus enintään 25 km/h. Kyllä niillä pitäisi voida yhtäläisen ja oikeudenmukaisen käytännön mukaan tehdä kaikkea, mitä vaatimusten mukaisella sähköpotkulaudallakin. Siis ajaa pyörätiellä, ajaa alaikäisenä, ajaa kortitta ja ajaa pikku hönössä jos ei aiheuta vaaraa.
 
Liittynyt
17.08.2020
Viestejä
91
Ruuvaat sinne jonkun vanhan skeittilaudan alle jonka päälle jalat ja penkki tohon 44cm korkeuteen, niin voisi mennä potkulaudasta. Muuten todennäköisesti joutuu liikennevakuutuksen ottamaan.
 
Liittynyt
17.07.2018
Viestejä
310
Ruuvaat sinne jonkun vanhan skeittilaudan alle jonka päälle jalat ja penkki tohon 44cm korkeuteen, niin voisi mennä potkulaudasta. Muuten todennäköisesti joutuu liikennevakuutuksen ottamaan.
Näin, helppo olisi kyllä tuunailla se niin sanotusti lailliseksi mutta sepä tuossa jää mysteeriksi onko se kuitenkaan laillinen.
On nämä prkele ihme asioita.
 
Liittynyt
17.08.2020
Viestejä
91
Näin, helppo olisi kyllä tuunailla se niin sanotusti lailliseksi mutta sepä tuossa jää mysteeriksi onko se kuitenkaan laillinen.
On nämä prkele ihme asioita.
Jos fillariin laitat sähkömoottorin joka on max 1kw ja se kulkee sillä max 25km/h ja käyt vakuutusyhtiöstä hakemassa sille moottoroidun fillarin vakuutuksen, niin sitten se on laillinen. Ei tarvii eikä edes pysty rekisteröimään, eikä tarvii niitä polkimiakaan muuttaa.
 
Liittynyt
17.07.2018
Viestejä
310
Jos fillariin laitat sähkömoottorin joka on max 1kw ja se kulkee sillä max 25km/h ja käyt vakuutusyhtiöstä hakemassa sille moottoroidun fillarin vakuutuksen, niin sitten se on laillinen. Ei tarvii eikä edes pysty rekisteröimään, eikä tarvii niitä polkimiakaan muuttaa.
Kyllä, mutta "potkulautahan" tässä olis se ajatus ja saisi tuon 1000W moottorin vaikka aivan kuten potkulaudoissa on sallittu ja myös näissä Kontio malleissa.
Tietysti tuo vakuutus olisi vaihtoehto kanssa mutta taitaa olla tuo vakuuttaminen sen verran kallista että sama jo hommata bensa skootteri tai mönkijä.
 
Liittynyt
17.08.2020
Viestejä
91
Kyllä, mutta "potkulautahan" tässä olis se ajatus.
Tietysti tuo vakuutus olisi vaihtoehto kanssa mutta taitaa olla tuo vakuuttaminen sen verran kallista että sama jo hommata bensa skootteri tai mönkijä.
Totta.Todennäköisesti siellä samassa 100-200€/vuosi liikutaan, niinkuin mopolla ja mönkijälläkin.
 
Liittynyt
17.07.2018
Viestejä
310
Saakohan mistään kohtuu hintaan 20" sähkömoottori/renkaalle olevaa ns. potkulautaa tai kickbikeä jossa olisi leveä tuo astinlauta?
Tuo mun rengashan on etumoottori eli sopisi myös taakse periaatteessa ainakin kickbikessä.

Nuo mitä parin sadan hujakoilla katsellut niin se astinlaita on yhdelle kengälle leveydeltään, olishan se mahdollista leventää juurikin vaikka rullalauta dekillä mutta jos olisi valmis parempi aihio jossakin tiedossa.
 
Liittynyt
17.08.2020
Viestejä
91
Miten noi sähköavusteiset fillarit muuten toimii? Täytyykö polkea kokoajan vai riittääkö että polkasee vaan alkuvauhdin ja sit voi ajella sähköllä polkematta, niinkuin potkulaudallakin? Jos toimii niinkuin lauta, niin silloinhan sinne saa sen 250w moottorin laittaa. Tosin jos ei moottorilla tarvii päästä kovempaa kun toi 25km/h, niin tuskin tulee kukaan mittaamaan sitä moottorin tehoa tien päällä, jollei se kissankokoisilla kirjaimilla siinä kyljessä lue.
 
Liittynyt
17.07.2018
Viestejä
310
Miten noi sähköavusteiset fillarit muuten toimii? Täytyykö polkea kokoajan vai riittääkö että polkasee vaan alkuvauhdin ja sit voi ajella sähköllä polkematta, niinkuin potkulaudallakin? Jos toimii niinkuin lauta, niin silloinhan sinne saa sen 250w moottorin laittaa. Tosin jos ei moottorilla tarvii päästä kovempaa kun toi 25km/h, niin tuskin tulee kukaan mittaamaan sitä moottorin tehoa tien päällä, jollei se kissankokoisilla kirjaimilla siinä kyljessä lue.
Poljinavustusteisiahan nuo yleensä on mutta saa niihin käsikaasunkin jolloin toimii kuten potkulauta, tosin pyörässä käsikaasu on laiton myös ilman sitä vakuutusta.
Poljinavusteella se moottori on käynnissä määrättyyn vauhtiin asti, 25km/h.
Nopeusrajoitusta ei pysty ohittamaan ilman controllerin vaihtoa, tosin ei se hyödyttäisi juuri muutenkaan kun ei tuo moottori väännä 30km/h kovempaa ilman jumalatonta vispaamista.
Tässä GoZero (GZR) taittomallissa on 250W/36V moottori ja se ei jaksa vääntää käsikaasulla ollenkaan, siksikin tuo polkimen poisto olisi ajatuksena ollut jolloin moottorin saa periaatteessa laittaa 1000W asti kuten sähköpotkulaudoissa, mutta taitaa jäädä tekemättä vaikka moni on vastaavia härveleitä rakennellutkin.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
17.08.2020
Viestejä
91
Poljinavustusteisiahan nuo yleensä on mutta saa niihin käsikaasunkin jolloin toimii kuten potkulauta, tosin pyörässä käsikaasu on laiton myös ilman sitä vakuutusta.
Poljinavusteella se moottori on käynnissä määrättyyn vauhtiin asti, 25km/h.
Nopeusrajoitusta ei pysty ohittamaan ilman controllerin vaihtoa, tosin ei se hyödyttäisi juuri muutenkaan kun ei tuo moottori väännä 30km/h kovempaa ilman jumalatonta vispaamista.
Tässä GoZero (GZR) taittomallissa on 250W/36V moottori ja se ei jaksa vääntää käsikaasulla ollenkaan, siksikin tuo polkimen poisto olisi ajatuksena ollut jolloin moottorin saa periaatteessa laittaa 1000W asti kuten sähköpotkulaudoissa, mutta taitaa jäädä tekemättä vaikka moni on vastaavia härveleitä rakennellutkin.
Sitten taitaa olla melko tekemätön paikka. Voihan tommosen rakentaa ja päästellä sillä menemään ilman mitään ongelmia jopa ratsiasta läpi. Mä lueskelin vaan noita pykäliä ja yritin ymmärtää sen niinkuin virkamies siinä tapauksessa jos jotain sattuu. Ei siitä varmaan täysin laillista menopeliä saa väännettyä kovin helposti, joka oli tässä ilmeisesti tarkoitus. En tiedä vääntäisikö joku potkulaudan 250w moottori paremmin, mutta se pitäisi sitten säätää jotenkin poljinavusteiseksi. Voihan noihin fillareihin työntää vaikka mitä moottoreita ja survoa menemään, mutta jos sattuukin vahinko ja ajaa jonkun mummon ruttuun, niin voi olla melko kusessa. En nyt tarkoita että pitäisi luopua kokonaan projektista, mutta näin mä ymmärrän noi lakipykälät. Sinne traficomillehan voisi vielä kilauttaa ja selvitellä, jos sieltä saa hyväksynnän mustaa valkosella, niin sit ei mitään ongelmia.
 
Liittynyt
17.07.2018
Viestejä
310
Sitten taitaa olla melko tekemätön paikka. Voihan tommosen rakentaa ja päästellä sillä menemään ilman mitään ongelmia jopa ratsiasta läpi. Mä lueskelin vaan noita pykäliä ja yritin ymmärtää sen niinkuin virkamies siinä tapauksessa jos jotain sattuu. Ei siitä varmaan täysin laillista menopeliä saa väännettyä kovin helposti, joka oli tässä ilmeisesti tarkoitus. En tiedä vääntäisikö joku potkulaudan 250w moottori paremmin, mutta se pitäisi sitten säätää jotenkin poljinavusteiseksi. Voihan noihin fillareihin työntää vaikka mitä moottoreita ja survoa menemään, mutta jos sattuukin vahinko ja ajaa jonkun mummon ruttuun, niin voi olla melko kusessa. En nyt tarkoita että pitäisi luopua kokonaan projektista, mutta näin mä ymmärrän noi lakipykälät. Sinne traficomillehan voisi vielä kilauttaa ja selvitellä, jos sieltä saa hyväksynnän mustaa valkosella, niin sit ei mitään ongelmia.
Kyllä tarkoitus olisi 500-1000w moottori vähintään laittaa mutta myös tehdä siitä laillinen "potkulauta" kuten nämä kauppojen 1000W velociferot ja muut on.
Potkulautahan on laillinen 1000W moottorilla mutta sähköavusteinen pyörä ei ole.
250W moottorit ei riitä alkuunkaan missään laitteessa, sähköavusteisessa pyörässä se toimii ns. voosterina polkemisen avuksi.

No eipä tässä auta muu kuin tutkia ja tehdä oikea sähköpotkulauta jolla voi talvellakin ajaa mutta joutuu lain mukaan seisoskelemaan tai ostaa kaupasta tuo istuttava 1000W 48V Velocifero Mad esimerkiksi.
 

living_death

★ Still alive ™
Liittynyt
15.11.2016
Viestejä
6 881
Parempihan se on seistä potkulaudan päällä ja vaimentaa tärinää sekä maaston epätasaisuuksia polvien avulla, kuin ottaa kaikki tärinät ja iskut suoraan hanuriin.

Voisin kuvitella, että myös mutkiin on helpompaa ja turvallisempaa mennä kallistelemalla lautaa kuin istualtaan todella alhaalta ohjaamalla.
 
Liittynyt
17.07.2018
Viestejä
310
Parempihan se on seistä potkulaudan päällä ja vaimentaa tärinää sekä maaston epätasaisuuksia polvien avulla, kuin ottaa kaikki tärinät ja iskut suoraan hanuriin.

Voisin kuvitella, että myös mutkiin on helpompaa ja turvallisempaa mennä kallistelemalla lautaa kuin istualtaan todella alhaalta ohjaamalla.
Paitsi talvella on istuminen turvallisempaa kun voi jalat olla sivulla tukena.
Jos laudan 20" renkaan kanssa itse tuunailen vaikka Kickbikestä niin pitää hommata nastakumi ainakin, jospa sillä sitten pärjäisi.
Ei oikein tuolla Xiaomin mini renkaisella viitsi talvella ajella kuitenkaan.
 

living_death

★ Still alive ™
Liittynyt
15.11.2016
Viestejä
6 881
Talvi onkin erikseen ja sitten pitää ajaa lintassa :D

Mutta joo. Saa nähdä onnistuuko potkulautailu ohuessa lumikerroksessa drive-modessa. Sportilla ei varmaan pääse edes liikkeelle jos sudittaa koko ajan.
 
Liittynyt
17.07.2018
Viestejä
310
Talvi onkin erikseen ja sitten pitää ajaa lintassa :D

Mutta joo. Saa nähdä onnistuuko potkulautailu ohuessa lumikerroksessa drive-modessa. Sportilla ei varmaan pääse edes liikkeelle jos sudittaa koko ajan.
Onnistuu toki jopa etuvetoisella Xiaomilla mutta ei kovin kovaa uskalla ajella, täällä on nimittäin jo lumet maassa ja jäätä paikoitellen reippaasti.
 
Liittynyt
12.06.2020
Viestejä
118
Morjesta foorumilaiset pitkästä aikaa, tarviin teidän apua kun kumipuhkesi Major Maik 3200w sähköpotkulaudasta ja tilattu Alankomaista Ecofunsiesin kautta. Osaisko joku kertoa kun tuolla Escoot.fi sivulla myydään tälläisiä; E-scoot ja vastaaviin sähköpotkulautoihin sopiva rengas. Koko 90/65-6,5. Niin onko toi oikean kokoinen Major Maik 3200w sähköpotkulautaani?
IMG_20201125_163825.jpg
 
Liittynyt
28.02.2018
Viestejä
801
Morjesta foorumilaiset pitkästä aikaa, tarviin teidän apua kun kumipuhkesi Major Maik 3200w sähköpotkulaudasta ja tilattu Alankomaista Ecofunsiesin kautta. Osaisko joku kertoa kun tuolla Escoot.fi sivulla myydään tälläisiä; E-scoot ja vastaaviin sähköpotkulautoihin sopiva rengas. Koko 90/65-6,5. Niin onko toi oikean kokoinen Major Maik 3200w sähköpotkulautaani?
Ja nykyisen renkaan kyljessäkö ei tosiaan lue mitään?
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
11 184
Olen sen verran puusilmä etten saa kuvasta paljon selvää. Jos siinä on vain popniitti kulutuspinnassa, niin eikö se ole paikkauskelpoinen vai rässiintyikö muuten pilalle samalla,
 
Liittynyt
12.06.2020
Viestejä
118
Aivan pitää käydä katsomassa renkaan kyljestä ja kyllä, siitä on mennyt popniitti lävitse kokonaan jonka takia rengas tyhjeni.
 
Liittynyt
30.11.2019
Viestejä
43
Tervehdys! Ensimmäistä sähkömenopeliä ostamassa. Paljon hyvää kuullut M365 PROsta, mites toi 2 malli siitä? Ei ilmeisesti eroa hirveästi? Nyt sais Belgiasta alle 450 euroon jomman kumman, mahtaako olla hyvä diili ja kumman valitsisit?;)
 

living_death

★ Still alive ™
Liittynyt
15.11.2016
Viestejä
6 881
Toivottavasti eivät ole laittomat, tässä langassa kun ei noista laittomista sähköpotkulaudoista saanut puhua :whistling:
Ai alustavalot?

Niitähän on melkein joka toisessa vakiona mitä olen huomannut.

Oli muuten viheliäinen keli käydä kaupassa kun satoi jäätävää tihkua. Ei meinannut nähdä eteensä kun silmät vuoti vettä ja tuntui kun joku heittelisi nuppineuloja silmiin.

Pitää varmaan seuraavaksi hankkia laskettelulasit :)
 

GadnenMulkoSilmä

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
20.11.2018
Viestejä
294
Ai alustavalot?

Niitähän on melkein joka toisessa vakiona mitä olen huomannut.

Oli muuten viheliäinen keli käydä kaupassa kun satoi jäätävää tihkua. Ei meinannut nähdä eteensä kun silmät vuoti vettä ja tuntui kun joku heittelisi nuppineuloja silmiin.

Pitää varmaan seuraavaksi hankkia laskettelulasit :)
Itse käytän kirkkailla linsseillä kasvojen myötäisiä muovisia kevyitä suojalaseja. Harkitsin skimbalasejakin, mutta näyttää mun makuun aika spedeltä ajella sellaiset päässä. Ohuemmat vastaavat kun skimbalasit jostain saisi kirkkailla laseilla:hmm:
 

living_death

★ Still alive ™
Liittynyt
15.11.2016
Viestejä
6 881
Itse käytän kirkkailla linsseillä kasvojen myötäisiä muovisia kevyitä suojalaseja. Harkitsin skimbalasejakin, mutta näyttää mun makuun aika spedeltä ajella sellaiset päässä. Ohuemmat vastaavat kun skimbalasit jostain saisi kirkkailla laseilla:hmm:
Pakko on keksiä jotain jos meinaa jatkaa ajelua niin kauan kuin se on mahdollista.

Huomasin heti kun lämpötila alkoi laskemaan 8 asteen tuntumaan, että viima käy silmiin ajaessa ja semmoiset spandeksien ajolasit ei enää auta.

Löytyisi semmoiset uimahallissa käytettävät sukelluslasit, mutta ei kehtaisi laittaa päähän :rofl:
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
11 184
Huomasin heti kun lämpötila alkoi laskemaan 8 asteen tuntumaan, että viima käy silmiin ajaessa ja semmoiset spandeksien ajolasit ei enää auta.

Löytyisi semmoiset uimahallissa käytettävät sukelluslasit, mutta ei kehtaisi laittaa päähän
Ei ne oikein auta. Kai se pitää umpikypärä hommata jos meinaa viileässä lähipubia pidemmälle ajaa. Tai käyttää nassea ajolaseina. Pitänee laittaa ajokit talvilepoon, ei oo tosin pariin viikkoon tullut sopivaa tilaisuutta purkaa akkuja säilytysvaraukseen. Vissiin ajovaloilla paahdettava telkkaria katsoessa.
 
Liittynyt
29.10.2016
Viestejä
8 075
Pakko on keksiä jotain jos meinaa jatkaa ajelua niin kauan kuin se on mahdollista.

Huomasin heti kun lämpötila alkoi laskemaan 8 asteen tuntumaan, että viima käy silmiin ajaessa ja semmoiset spandeksien ajolasit ei enää auta.

Löytyisi semmoiset uimahallissa käytettävät sukelluslasit, mutta ei kehtaisi laittaa päähän :rofl:
Nämä henkilökohtaiset tuulilasit on nykyään suosittuja: Pisarasuojain visiiri - Koronasuojaimet
 

living_death

★ Still alive ™
Liittynyt
15.11.2016
Viestejä
6 881
Lisävalosta oli melkoinen hyöty kun kävi kaupassa, vaikkei toi omakaan ole huono :thumbsup:

DSC04305.JPG
 
Liittynyt
17.07.2018
Viestejä
310
Pakko on keksiä jotain jos meinaa jatkaa ajelua niin kauan kuin se on mahdollista.

Huomasin heti kun lämpötila alkoi laskemaan 8 asteen tuntumaan, että viima käy silmiin ajaessa ja semmoiset spandeksien ajolasit ei enää auta.

Löytyisi semmoiset uimahallissa käytettävät sukelluslasit, mutta ei kehtaisi laittaa päähän :rofl:
Joku taisi tässä ketjussa kaun sitten mainita näistä, nuo lasit ei ole hinnalla pilattu ja eipä nuo loppupeleissä niin pahat ole päässäkään jos on vielä muuten naamioitumut hupun alle esimerkiksi ja huivi naamalla.
lasit
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
239 568
Viestejä
4 191 138
Jäsenet
70 771
Uusin jäsen
jeppemiess

Hinta.fi

Ylös Bottom