Sähköskootterit / sähköpotkulaudat

Liittynyt
16.09.2020
Viestejä
102
Kannattaako sitä nyt talven aikana ostaa sähköskoottia vai odotella jos keväällä tulee uusia lautoja markkinoille? Näkyis olevan torissa tuommonen ninebotin E45E vähän reilu kolmeen sataan, oiskohan tuo mistään kotosin ja hinta kohdallaan?
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
4 662
Sieltä olisi ilmeisesti tulossa erittäin mielenkiintoista mallia jossain vaiheessa myyntiin.


B2B, eli ei kuluttajille. Tarkimmat hiffaa varmaan kans et on aika identtisen näkönen väriä lukuunottamatta esimerkiks Voin lautoihin.

Mut Segway kyllä näytti pari uutta mallia:





Hinnoista tai mistään muustakaan ei mitään tietoa.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
95
Jos joku vielä miettii "pahamaineisen" E-Way E600 Maxin hankintaa niin verkkiksessä nuo näyttäisivät olevan alennuksessa (499e). Nopeimmalle löytyy Outlet-puolelta yksi kappale kohtuulliseen 299e hintaan (takuuta jäljellä vielä 22kk), jollaisen laitoin itsellenikin tulemaan (EDIT: taisikin mennä jo). Tuo outlet-hinta oli jo sen verran halpa että ei haittaa vaikka lautaa vähän joutuisi takuuseen huollattamaankin, hyvin satunnaiseen hupikäyttöön tämä itselle on tulossa.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
2 857
Jos joku vielä miettii "pahamaineisen" E-Way E600 Maxin hankintaa niin verkkiksessä nuo näyttäisivät olevan alennuksessa (499e). Nopeimmalle löytyy Outlet-puolelta yksi kappale kohtuulliseen 299e hintaan (takuuta jäljellä vielä 22kk), jollaisen laitoin itsellenikin tulemaan. Tuo outlet-hinta oli jo sen verran halpa että ei haittaa vaikka lautaa vähän joutuisi takuuseen huollattamaankin, hyvin satunnaiseen hupikäyttöön tämä itselle on tulossa.
Täytyykin harkita melkein varaosiksi. Viime keväästä syksyyn tuli sen muistaakseni reilut 2000 km ajeltua työmatkoja kyseisellä laudalla. Tehoiltaan omalle massalle ja mäkiselle työmatkalle lauta on ollut kyllä toimiva peli.
Ei ole vielä hajonnut takalokari poislukien mitään muuta, mutta olisi kiva jos saisi pitää laudan mahdollisiman pitkään ajossa.
 
Liittynyt
16.01.2022
Viestejä
4
Tänään pitäisi tehdä päätös lähteekö ostoon E600 MAX vaiko E500. Molemmat parin-kolmen sadan alennuksessa verkkiksessä. E500 houkuttaa edullisemman hinnan, kevyen painoin ja skuutin mukana tulevien oikeasti hyödyllisten tarvikkeiden myötä. Olisi todellakin tarkoitus modailla Kingsofttunerilla (koska suurin osa työmatkastani suoraa baanaa yhteensä 20km) ja mietityttää että kestäisikö tuo E600 MAX paremmin sitä kovempaa vauhtia 35-40kmh. Epäilyttää pääseekö tuolla E500:sella edes niihin nopeuksiin siten että vauhti ei nykisi koko ajan tai ettei akku menisi nopeasti paskaksi JA olisiko range edes 15km noilla nopeuksilla.

Hmm... Mitähän ihmettä tässä sitten tekisi. Ps. Verkkis lupaa että ainakin osa E600 maxin ongelmista olis korjattu. Jaa a. Uskookohan tuohon :D. Saa suositella tai neuvoa. Ehkäpä tuo E600 varmempi vaihtoehto.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
03.07.2021
Viestejä
372
Tänään pitäisi tehdä päätös lähteekö ostoon E600 MAX vaiko E500. Molemmat parin-kolmen sadan alennuksessa verkkiksessä. E500 houkuttaa edullisemman hinnan, kevyen painoin ja skuutin mukana tulevien oikeasti hyödyllisten tarvikkeiden myötä. Olisi todellakin tarkoitus modailla Kingsofttunerilla (koska suurin osa työmatkastani suoraa baanaa yhteensä 20km) ja mietityttää että kestäisikö tuo E600 MAX paremmin sitä kovempaa vauhtia 35-40kmh. Epäilyttää pääseekö tuolla E500:sella edes niihin nopeuksiin siten että vauhti ei nykisi koko ajan tai ettei akku menisi nopeasti paskaksi JA olisiko range edes 15km noilla nopeuksilla.

Hmm... Mitähän ihmettä tässä sitten tekisi. Ps. Verkkis lupaa että ainakin osa E600 maxin ongelmista olis korjattu. Jaa a. Uskookohan tuohon :D. Saa suositella tai neuvoa. Ehkäpä tuo E600 varmempi vaihtoehto.
Todennäköisesti 15 km kantama joka on lähellä maksimia. Oma Xiaomi Mi 2 ajaa saman 45km valmistajan mukaan. Käytännössä modattuna (softa + 10" kumit (38km/h max vauhti)) kantama on siinä 15km korvilla. Ehkä lähemmäs 20km, mutta työmatka suuntaansa on 13km niin en lähde tarkemmin kokeilemaan. Kahdesti kokeillut ja paluumatka jäänyt puolitiehen.

Osa matkasta on kyllä keskustan himmailua mutta suurin osa suoraa tietä, joskin muutamalla aika rankalla nousulla.
Mutta näissä vehkeessä on se juju että kun akku lähenee loppuaan niin tehokin laskee, siinä missä bensiiniautolla ajelee täyttä häkää vielä viimeiselläkin litralla, niin näillä ei. Nousut siinä akun ollessa alle 20% tulevat olemaan kävelyvauhtia jos edes nousee ylös. Itselläni on 3km päästä kotoa nousu johon laite hyytyy täysin jos alku on vähissä, että talutushommiksi menee. Mutta silti sen jälkeen tasaisella päästellessä se loppu 3km menee kivasti vielä melkein kahtakymppiä kotiin asti.

Edit: Tahtoo sanoa että ota varman päälle isompi akku. Itsekin pääsen töissä lataamaan vehjettä joten pystyn kulkemaan työmatkat mutta ei se varsinaisesti luvallista ole siellä latailla. Jos olisin tuon kantaman tiennyt tarkemmin laitetta ostaessani niin olisin ottanut isomman.
 
Liittynyt
04.02.2017
Viestejä
494
Viime viikolla tuli NIU KQi3 pro, jonka tilasin viime heinäkuussa Indiegogo kampanjasta alle 500€. Viivästyi aika lailla, mutta näyttää ihan kelpo vehkeeltä. Leveä tanko ja astinlauta, 48V akku, kahdet jarrut ja takaveto. Sport malli on riisutumpi malli. Huoltoa ja varaosia pitäisi löytyä hyvin koko maassa.

Vasta yksi koeajo tehty, kun kadut on vähän jäisiä. Tuossa on hassu piirre, että pitää ajaa ensin jonkun aikaa, että saa täydet tehot moottorista. Näköjään verkkis on saanut myös valikoimiin.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
4 662
Tänään pitäisi tehdä päätös lähteekö ostoon E600 MAX vaiko E500. Molemmat parin-kolmen sadan alennuksessa verkkiksessä. E500 houkuttaa edullisemman hinnan, kevyen painoin ja skuutin mukana tulevien oikeasti hyödyllisten tarvikkeiden myötä. Olisi todellakin tarkoitus modailla Kingsofttunerilla (koska suurin osa työmatkastani suoraa baanaa yhteensä 20km) ja mietityttää että kestäisikö tuo E600 MAX paremmin sitä kovempaa vauhtia 35-40kmh. Epäilyttää pääseekö tuolla E500:sella edes niihin nopeuksiin siten että vauhti ei nykisi koko ajan tai ettei akku menisi nopeasti paskaksi JA olisiko range edes 15km noilla nopeuksilla.

Hmm... Mitähän ihmettä tässä sitten tekisi. Ps. Verkkis lupaa että ainakin osa E600 maxin ongelmista olis korjattu. Jaa a. Uskookohan tuohon :D. Saa suositella tai neuvoa. Ehkäpä tuo E600 varmempi vaihtoehto.
E600 Max jos noista pakko jompikumpi ottaa. Ilmotetun rangen voi aivan surutta pistää puoliks et ollaan edes lähellä todellista lukemaa. Noi ilmotetut ranget on mitattu aina jollain 15km/h vauhdilla, ilman tuulta, 60kg kuskilla ja tasasella, eli niillä ei tee yhtikäs mitään. Ja jos nopeuden pistät rajottamattomaks niin voit sit ottaa vielä vähän lisää pois. Eli käytännössä se mitä yritän sanoa on se et ainoastaan tolla E600 Maxilla on mitään toivoa selvitä tosta matkasta.

+ toi e-wayn tuotepaketti on oikeasti aika paska. Kännykkäteline kuulemma hajoaa, toi lukko on samalla mekanismilla ku Max G30 mukana tuleva lukko, pyörittelin sitä kädessä ku tuli puheeks et estääkö se mitään, se Segwayn lukko oli vielä jotain suht helposti leikattavaa kaapelia, mut ilman yleisavaintakin ton saa aika sutjakkaasti auki koska tossa kombinaatiohärdellissä on suht tunnistettavat pykälät sen oikean numeron kohdalla. Ei siinä kovin kauaa mee et sen räplää auki. Laukku on hyvä mut sen taitaa saada muualtakin parilla kympillä.

Yks vaihtoehto ton E-Wayn lisäks on sit toi Max G30. DHGatesta taitaa vieläkin saada siihen mukavaan 500€ hintaan ovelle tuotuna, mut toki kääntöpuolena on sit se et takuuta ei oo. Max G30 on paremmat firmistuet ja varaosien saatavuudet, lisäks siihen pystyy ostamaan palikkaa sen verran ettei sitä enää alkuperäseks tunnistakkaan jos siltä tuntuu. DHGatesta tulevat vehkeet on käsittääkseni kaikki sillä pirteemmällä Gen 2 moottorilla. Yhen sellasen oon tutulle tilannu aiemmin ja homma skulas ihan ok.
 
Liittynyt
03.07.2021
Viestejä
372
Pisteet kyllä G30:lle kanssa. Merkki on sellainen että siihen saa varaosia tosiaan melkeinpä ruokakaupasta samoin kuin Xiaomin värkkeihin. Takuuhomma on harrastajalle vähän sellainen häilyvä käsite; itse ainakin tuunannut omaa vehjettä sen verran etteivät takuuseen kelpuuta jos jotakin sattuisi, vaikka kotimaasta takuunalaisen laitteen ostinkin.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
4 662
Pisteet kyllä G30:lle kanssa. Merkki on sellainen että siihen saa varaosia tosiaan melkeinpä ruokakaupasta samoin kuin Xiaomin värkkeihin. Takuuhomma on harrastajalle vähän sellainen häilyvä käsite; itse ainakin tuunannut omaa vehjettä sen verran etteivät takuuseen kelpuuta jos jotakin sattuisi, vaikka kotimaasta takuunalaisen laitteen ostinkin.
Takuu on kyllä vähän sellanen juttu et jos se on vaan vuos niin ei sillä juurikaan mitään tee. Varsinkin kun nää on aika yksinkertasia vehkeitä loppujenlopuks, eli jos ei suoraan paketista ole jotain paskana niin tuskin vuoden aikana tulee mitään tapahtumaankaan. Rengasrikot muutenkin menee herkästi käyttäjävirheen pariin ja isommat vahingot sit joko kaatumisesta tai siitä et vettä päässy jostain raosta sisään. Ja taas takuu raukeaa. Et siinä mielessä oon vähän samaa mieltä et se on aika laiha lohtu tietyissä tilanteessa.

Muutenkin kannattaa aina ottaa toi varaosatilanne huomioon lautaa hankkiessa. Takuuajan päätyttyä jos jotain levähtää niin mitäs sit, lauta tunkiolle ja uutta tilalle? Voihan sen toki niinkin tehdä mut fiksumpaa olis ehkä hommata sellanen mihin varaosia löytyyki niin voi sit tarvittaessa niitä vaihella.

Puhumattakaan sit siitä et tossa Ewayssa on täyskumirenkaat. Sinänsä ihan ok, eipähän puhkea mut se on toki sit ajomukavuuden kustannuksella, mut tulee niissäkin ahkeralla ajolla sellanen tilanne vastaan et ne renkaat pitää vaihtaa ja siinä vaiheessa kun oot niitä 10" täyskuminakkeja sovittelemassa moottorille tai vanteelle niin aika varmasti herää ajatus et oispa normaalit ilmatäytteiset renkaat :dead:
 
Liittynyt
31.12.2018
Viestejä
480
Yks vaihtoehto ton E-Wayn lisäks on sit toi Max G30. DHGatesta taitaa vieläkin saada siihen mukavaan 500€ hintaan ovelle tuotuna, mut toki kääntöpuolena on sit se et takuuta ei oo. Max G30 on paremmat firmistuet ja varaosien saatavuudet, lisäks siihen pystyy ostamaan palikkaa sen verran ettei sitä enää alkuperäseks tunnistakkaan jos siltä tuntuu. DHGatesta tulevat vehkeet on käsittääkseni kaikki sillä pirteemmällä Gen 2 moottorilla. Yhen sellasen oon tutulle tilannu aiemmin ja homma skulas ihan ok.

Tosi halvalla saisi G30 Maxia tuolta sivulta. Miten on noin halvemmalla? Suht legitiltä vaikuttaa kun suomalaisia arvostleluita :hmm: https://www.dhgate.com/product/original-ninebot-max-g30-smart-electric-scooter/505847285.html
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
4 662
Tosi halvalla saisi G30 Maxia tuolta sivulta. Miten on noin halvemmalla? Suht legitiltä vaikuttaa kun suomalaisia arvostleluita :hmm: https://www.dhgate.com/product/original-ninebot-max-g30-smart-electric-scooter/505847285.html
En tiiä eikä kyllä oikeastaan taida lopputuloksen kannalta väliä ollakkaan. Paketissa on tekstit kaiketi kiinaks niin kai se on kiinan markkinoille tarkotettu tai jotain, jonka myötä sit voidaan myydä halvemmalla. Laite mikä tuolta tuli oli kuitenkin aito ja yhdistyi softaan normaalisti, sekä custom firmiksetkin menee sisään mukisematta.

Noita on muutama muukin tältä foorumilta tilannu, joillain oli toimituksissa viivästyksiä muistaakseni. Tutulle tuli kyllä ihan viikossa tai kahdessa ellen nyt ihan väärin muista, viime vuonna tilailtiin.
 
Liittynyt
27.10.2016
Viestejä
908
Tilasin tuolta DHGaten myyjältä G30 viime kesäkuussa. Hinta vähän alle 470e. Toimitus kesti muistaakseni 2kk. Tässä tuli juuri se 1.7. veropäivitys koko EU:hun, jonka takia kaverilla oli vaikeuksia saada tavaraa Puolaan. Tästä suivaantuneena viestiä myyjälle, johti siihen, että taisin saada vielä 20e alennus, lukko kaupan päälle ja tuplatakuu. No takuu menee miten menee, mutta kaikkien komponenttien osalta se tuplattiin. Vielä ei ole ollut tarvetta takuukäytäntöjen testaamiseen.
 
Liittynyt
13.02.2017
Viestejä
1 672
Itsellä myös dhgatesta tilattu G30 ~470€ hinnalla. Sama kuvio kuin yllä eli kesäkuussa taisin tilailla ja elokuussa oli lauta käsissä. Viivästyksen syynä ilmeisesti nuo EU:n verohommat tai sitten jotain aivan muuta. Joka tapauksessa ihan ihka aito ninebot sieltä tuli Gen2 moottorilla ja custom firmikset yms pelaa normaalisti. Jos tosiaan jaksaa ootella lautaa niin tuohon hintaan loistava lauta.
 
Liittynyt
05.04.2017
Viestejä
428
Jaksaako nuo G30 Max jne. kalliimmat skuutit ylämäkeen jos kuski reppuineen painaa ~100kg?
Ja ylipäätään miten nuo soveltuvat kaupungissa lumettomana aikana auton/fillarin korvikkeeksi? Tavaraa ei tarvitse kuskata reppua enempää.
 
Liittynyt
13.02.2017
Viestejä
1 672
Riippuu vähän mitä tarkoittaa jaksaminen ja millainen ylämäki on. Itse olen G30 kanssa törmännyt yhteen ylämäkeen missä lauta hyytyi käytännössä kävelyvauhtiin, mutta meni mäen ylös. Kuski repun kanssa varmaankin noin 95kg, akussa noin 70% kapasiteetti, pakkasta -10 astetta ja mäki oli pitkä sekä jyrkkä hiekkatien mäki.
Lumettomaan ja kuivaan aikaan soveltuu käyttöön siinä missä muutkin kaksipyöräiset. Pakkanen selkeästi heikentää akun varauksen luovutuskykyä, mutta muutoin en ole itse huomannut ongelmia käytössä. Tosin itse otan liukkaan maan aikaan mielummin fillarin alle.
 
Liittynyt
05.04.2017
Viestejä
428
Jos ylämäkeen vauhti pysyy kevyen juoksun (10-11kmh) kanssa suurinpiirtein tasoissa niin se riittää. Annan anteeksi jos jyrkimmät mäet menee kävelyvauhtia. Lumisen maan aikaan pääsen fillarilla tai kävellen. Ainakin täällä pikkukaupungissa katujen kunnassopito on talvisin tasoa ”katu on”.

Mäet jotakuinkin 40m nousua noin 3km matkalla pahimmillaan. Ajomatkat 3-7km suuntaansa, lisäksi ajoittain latausmahdollisuus kesken matkan ~2h ajan.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
4 662
Jos ylämäkeen vauhti pysyy kevyen juoksun (10-11kmh) kanssa suurinpiirtein tasoissa niin se riittää. Annan anteeksi jos jyrkimmät mäet menee kävelyvauhtia. Lumisen maan aikaan pääsen fillarilla tai kävellen. Ainakin täällä pikkukaupungissa katujen kunnassopito on talvisin tasoa ”katu on”.

Mäet jotakuinkin 40m nousua noin 3km matkalla pahimmillaan. Ajomatkat 3-7km suuntaansa, lisäksi ajoittain latausmahdollisuus kesken matkan ~2h ajan.
Tollaseen käyttöön sopii varsin hyvin. Max G30 voi sitä firmistäkin rassata pikkasen jos tuntuu et meinaa hyytyä ylämäissä, eli käytännössä nostaa virtarajoja (ei tartte välttämättä nostaa huippunopeutta jos ei halua) vakiosta pikkasen. Kantaman pitäis riittää kans hyvin tollaselle 7km suuntaansa matkallekkin vaikka oliskin hiukan niitä virtarajoja kutiteltu.

Maxissa toi kesken matkan lataaminenkin on suht mukavaa puuhaa kun ei tartte kantaa muutakun virtapiuhaa mukana. Muuntaja löytyy laudan sisältä niin pelkkä letku riittää, ei vie paljoa repustakaan tilaa sit.
 
Liittynyt
05.04.2017
Viestejä
428
Tollaseen käyttöön sopii varsin hyvin. Max G30 voi sitä firmistäkin rassata pikkasen jos tuntuu et meinaa hyytyä ylämäissä, eli käytännössä nostaa virtarajoja (ei tartte välttämättä nostaa huippunopeutta jos ei halua) vakiosta pikkasen. Kantaman pitäis riittää kans hyvin tollaselle 7km suuntaansa matkallekkin vaikka oliskin hiukan niitä virtarajoja kutiteltu.

Maxissa toi kesken matkan lataaminenkin on suht mukavaa puuhaa kun ei tartte kantaa muutakun virtapiuhaa mukana. Muuntaja löytyy laudan sisältä niin pelkkä letku riittää, ei vie paljoa repustakaan tilaa sit.
Sisäinen laturi oli yksi peruste miksi tuo G30 Max kiinnostaa. Pääosin varmaan täälläkin on tasamaata, mutta asun mäen päällä niin mielellään kotiin asti pääsisi työntelemättä. Nykyisillä polttoaineen hinnoilla rasauttaa hiukan hyrskytellä dieselillä kaupungissa. Muutenkin kun kilometrejä tulee autolla ihan riittävästi vuodessa. Viime kesänä hoidin noita kauppareissuja kävellen ja fillarilla, mutta hiki tulee liikkuessa jos ulkolämpötila on yli -5C.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
4 662
Sisäinen laturi oli yksi peruste miksi tuo G30 Max kiinnostaa. Pääosin varmaan täälläkin on tasamaata, mutta asun mäen päällä niin mielellään kotiin asti pääsisi työntelemättä. Nykyisillä polttoaineen hinnoilla rasauttaa hiukan hyrskytellä dieselillä kaupungissa. Muutenkin kun kilometrejä tulee autolla ihan riittävästi vuodessa. Viime kesänä hoidin noita kauppareissuja kävellen ja fillarilla, mutta hiki tulee liikkuessa jos ulkolämpötila on yli -5C.
Mullakin lauta korvaa julkiset ja kävelyt melkeenpä täysin keväästä talveen. Helpottaa liikkumista kummasti ihan pk-seudullakin kun ei tartte noita julkisten aikatauluja pahemmin kyttäillä, vaikkakin mulla nyt onkin kauppaan vaan reilu kilometri. Nopeesti pääsee paikasta A paikkaan B ja lauta kulkee kivasti mukana junassa tai kaupassa sit, kaupassa ostoskorin telineenä pääasiassa. Käsittääkseni edelleenkin pitäs olla ihan ok et näitä vetää kaupassa mukana, ainakaan mitään tultu sanomaan toistaseks.

Paitsi mitä nyt joku ämmä koitti länkyttää et ei näitä saa tuoda kauppaan. Ennenku kerkesin mitään sanomaan niin oli jo kerinny kaiketi toiselle puolelle prismaa juoksemaan. Tiiä sit luuliko et vuokralautaa roudaan mukanani.
 
Liittynyt
03.07.2021
Viestejä
372
Mullakin lauta korvaa julkiset ja kävelyt melkeenpä täysin keväästä talveen. Helpottaa liikkumista kummasti ihan pk-seudullakin kun ei tartte noita julkisten aikatauluja pahemmin kyttäillä, vaikkakin mulla nyt onkin kauppaan vaan reilu kilometri. Nopeesti pääsee paikasta A paikkaan B ja lauta kulkee kivasti mukana junassa tai kaupassa sit, kaupassa ostoskorin telineenä pääasiassa. Käsittääkseni edelleenkin pitäs olla ihan ok et näitä vetää kaupassa mukana, ainakaan mitään tultu sanomaan toistaseks.

Paitsi mitä nyt joku ämmä koitti länkyttää et ei näitä saa tuoda kauppaan. Ennenku kerkesin mitään sanomaan niin oli jo kerinny kaiketi toiselle puolelle prismaa juoksemaan. Tiiä sit luuliko et vuokralautaa roudaan mukanani.
Mä oon paikallisista kaupoista kysynyt erikseen ja kaikissa on ymmärretty ettei tällaista uskalla ulos jättää ja mukana kuljettaminen on ollut ok kunhan ei aja.
Varmaan isommissa kaupungeissa voi olla muuta skuuttijonne joiden ansiosta on tullut kielto, mutta tarkoittanee tuolloinkin laitteella ajoa, eli tuskin kukaan työntekijä tulee hihasta nykimään jos talutat, tai vaikka kannat sitä.
Sen päivän kun näkisi että joku kannossa olevaa akuuttia tulee moittimaan kaupassa. Laukku tai kassihan saa olla aina kaupassa ja se ei ole kenenkään asia mitä kuljetat laukussasi. Eihän se tuossa tapauksessa erona enää ole kuin se että heitetään jätesäkki vehkeen ympärille ja kädessäsi onkin silloin vain pussi.

Mutta ei tosiaan olisi pahitteeksi jos kauppa tarjoaisi tällaisille vehkeille vastaavanlaiset säilytyslokerot kuin lemmikkieläimille on.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
4 662
Mä oon paikallisista kaupoista kysynyt erikseen ja kaikissa on ymmärretty ettei tällaista uskalla ulos jättää ja mukana kuljettaminen on ollut ok kunhan ei aja.
Varmaan isommissa kaupungeissa voi olla muuta skuuttijonne joiden ansiosta on tullut kielto, mutta tarkoittanee tuolloinkin laitteella ajoa, eli tuskin kukaan työntekijä tulee hihasta nykimään jos talutat, tai vaikka kannat sitä.
Sen päivän kun näkisi että joku kannossa olevaa akuuttia tulee moittimaan kaupassa. Laukku tai kassihan saa olla aina kaupassa ja se ei ole kenenkään asia mitä kuljetat laukussasi. Eihän se tuossa tapauksessa erona enää ole kuin se että heitetään jätesäkki vehkeen ympärille ja kädessäsi onkin silloin vain pussi.

Mutta ei tosiaan olisi pahitteeksi jos kauppa tarjoaisi tällaisille vehkeille vastaavanlaiset säilytyslokerot kuin lemmikkieläimille on.
En oo ite ees jaksanu kysyä. Oletan et se on ok kun järjellä aateltuna toi vie vähemmän tilaa kun ostoskärryt tai vaikkapa lastenrattaat, eikä siinä oikeen mitään muuta argumenttia sille oo et pitäs jättää ulos kun se et se vie liikaa tilaa. Toki pienimpiin nurkkapuoteihin en veis ihan vaan sen takia koska se tila, mut niihin harvemmin tarviikaan päästä laudan kanssa. Toki jos jossain Prismassa jollain työntekijällä tulee mieleen et pihalle nää kuuluis niin voin mä sen lyhyen keskustelun käydä ja sitten yhessä miettiä et onko siitä mitään haittaa. Jos vastaus olis silti ei niin sit kai vaan kävisin jossain muualla sen jälkeen, eipä siinä vakavempaa.

Toi yllämainittu skenaario siis tapahtu siinä vaiheessa kun olin kassoilta lähteny ja joku vanha kääkkä päätti jonkun sivukommentin ohimennen heittää. Ei siis ollu henkilökuntaa eli yks lysti sinänsä mitä mieltä oli.

Tollaset säilytyslokerot ainakin ostoskeskuksiin yms olis kyllä aika kova juttu. Olis mukavempaa ihan kaikkien kannalta jos sen vehkeen vois jättää hyvin mielin parkkiin johonkin ja hoitaa asiat ilman et sitä tarvii roudata mukana, sillä onhan se paikoitellen hieman kömpelöä ton kanssa pyöriä kaupassa. Jos optimistisen arvion heittäis niin varmaan parin vuoden sisään tulee ensimmäinen jonnekkin päin PK-seutua just johonkin kauppakeskuksen yhteyteen, mut saas nähdä. Vielä niin lapsenkengissä nää jutut ettei noi lainsäädännötkään näitä koskien täydellisiä oo ja jos nyt ihan tosissaan rupeaa asiaa pohtimaan niin ihmisten suhtautuminenkin näihin on aika negatiivista pääasiassa noitten vuokralautojen ja niillä tapahtuvan perseilyn takia.
 

living_death

★ Still alive ™
Liittynyt
15.11.2016
Viestejä
6 881
Nyt olisi varmaan hyvä hetki miettiä potkiksen hankkimista, ennen kuin ajokausi alkaa.

Hinnat pompsahtaa heti kun tulee kysyntää.

Itse jatkan samalla MAX-G30 laudalla ajamista, kun ei ole ollut mitään ongelmia lähes 3000km ajossa ja pelkästään renkaiden täyttäminen riittää.

Nakit alkaa olemaan kuluneita, mutta mennään loppuun saakka.

No, yhden kerran pamahti kontrolleri, mutta se on ihan normaalia jos kontrollerin ja moottorin välisien piuhojen liittimet olivat alimitoitettu virrankulutukseen. Se asia on nyt korjattu ja luultavasti ensi ajokaudella on vaan tiedossa lisää onnellisia kilometrejä.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
4 662
Joo, helmikuun jälkeen alkaa olemaan jo kiire hankinnan suhteen ku lienee aika ennalta arvattavaa et tänäkin vuonna käy sama et sit keväällä/kesällä myydään aika paljon ei oota. Ei ne hinnat välttämättä pompsahda mut saatavuus huononee.

Etenkin jos kelas Kiinasta jotain vekotinta tilata niin se kannattais tehä nyt. Omassa kiinanvehkeessä kesti tulla aikalailla tasan 5kk ku Samsungin kennojen saatavuus vähän ongelmallista :dead: Samal kans muutamat puutteet ite vehkeessä, mm. etulokari täysin hyödytön niin piti ranettaa jostain polisportin läpyskästä parempi siihen mukaan ja minkäänlaista vedenpitävyyttä ei tehtaalta myöskään oltu huomioitu. Sen nyt onneks korjas yhessä illassa vuoraamalla koko paskan umpeen mustalla silikonilla. Eihän sateella ajaminen fiksua tai kannattavaa oo mut epäilen et ei oo yks tai kaks kertaa kun tulee huomattua et rupee satamaan ja kotiinki pitäis päästä. Joku kiinassa oli kans funtsinu et tohon dekin alle on hyvä laittaa siniset ledit et varmasti herättää huomiota poliisien keskuudessa varsinkin ku takavalot palaa jatkuvasti punasena ja heti vieressä loimottaa ledit sinisenä. Ne tuli kans revittyä vittuun, en kyllä ite oikeen hiffaa et mikä pointti noissa ledeissä on jotka valasee suoraan alaspäin. Emmä helvetti halua jossain RGB:n loimussa tykittää menemään iltasin, etenkin kun noissakaan ei ollu vaihtoehtoa et sais pois päältä ilman et kaikki valot lähtee.

Samal kans ihan hyvä ajatus tilata kulutusosia varastoon. Renkaita, sisäkumeja jos tarttee ja sit jarrupaloja. Eipähän sit käy köyhästi missään vaiheessa ja tartte venailla viikkoa et varaosat tulee.

Se lamppu toki pitäs vielä hommata tankoon. Oliko jollain jotain kokemusta noista ohjaustankoon kiinnitettävistä vehkeistä? Tarkotuksena se et näkis jotain eteenpäin mut samalla ois kiva et vastaantulijat ei sokaistuis.
 
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
727
Se lamppu toki pitäs vielä hommata tankoon. Oliko jollain jotain kokemusta noista ohjaustankoon kiinnitettävistä vehkeistä? Tarkotuksena se et näkis jotain eteenpäin mut samalla ois kiva et vastaantulijat ei sokaistuis.
Lumintop B01
 

living_death

★ Still alive ™
Liittynyt
15.11.2016
Viestejä
6 881
Jos lukee tämän keskustelun viestejä taakse päin, itse suosittelen MAX-G30 lautaa.

Omassa laudassa hankin GEN2-moottorin ja ohjelmoin DaddyNordV2 firmwaren ja suoralla menee 38-39 täydellä akulla ja isot ylämäet 25km/h.

Laudalla ajettu kohta 3000km eikä ikinä puhjennus rengas, koska on tubeless , eli sama kuin autonrenkaat sisäkumiton 10" kokoiset nakeilla.

Myös se, että on takavetoinen merkitsee paljon. Ei lähde auraamaan mutkassa, joten myös turvallisempi.
 
Liittynyt
20.10.2020
Viestejä
32
Jos lukee tämän keskustelun viestejä taakse päin, itse suosittelen MAX-G30 lautaa.

Omassa laudassa hankin GEN2-moottorin ja ohjelmoin DaddyNordV2 firmwaren ja suoralla menee 38-39 täydellä akulla ja isot ylämäet 25km/h.

Laudalla ajettu kohta 3000km eikä ikinä puhjennus rengas, koska on tubeless , eli sama kuin autonrenkaat sisäkumiton 10" kokoiset nakeilla.

Myös se, että on takavetoinen merkitsee paljon. Ei lähde auraamaan mutkassa, joten myös turvallisempi.
Mulla puhkes viimeinkin 3700 km kohdalla :(
Aika ilkee kyllä ku tällanen hemmetin terävä tuli vielä tosta geelistäkin läpi
Video
Uuden kumin sain vaihdettua mutta en tajunnut pistää hyvin vanteelle ennen ku vänkäsin toiseltakin puolelta.. Tai ylipäätään vängätä siihen ekaan kuoppaan eikä syvimpään kohtaan.

Sain huoltsikalla ilmat pysymään mutta parista kohtaa kumi vähän painunut sisäänpäin. Akku tai pyörän pumpulla ei saanut tarpeeks kovaa ilmaa sisään et jäis pysymään vaan tuli siitä pienestä raosta aina ulos.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
09.04.2017
Viestejä
280
Uusi ajokausi tekee tuloaan, ja pitäs jousitusta miettiä E-Way E-600 Max lautaan. Tällä foorumilla muistaakseni oli porukka jotain asentanutkin em. lautaan. Onko suosituksia?.
 

Ärräpää

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
25.04.2017
Viestejä
84
Tälle kesälle olisi tarkoitus siirtyä vuokralaudoista omaan lautaan, onko MAX-G30E II edelleen järkevin ostos ~100kg heebolle ja mäkiselle reitille vai onko tornihuhuja päivitetystä mallista tälle kesälle?
 
Liittynyt
31.12.2018
Viestejä
480
Tälle kesälle olisi tarkoitus siirtyä vuokralaudoista omaan lautaan, onko MAX-G30E II edelleen järkevin ostos ~100kg heebolle ja mäkiselle reitille vai onko tornihuhuja päivitetystä mallista tälle kesälle?
Tähän itse päädyin, aion tilaan kuukauden vaihteessa mutta en II mallia. Siinä on Gen 1 moottori verrattuna normi G30 jossa on Gen 2 moottori, joka ei (kuulemma) hidastu yhtä paljoa kun akku on alle 80%.
 

Ärräpää

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
25.04.2017
Viestejä
84
Tähän itse päädyin, aion tilaan kuukauden vaihteessa mutta en II mallia. Siinä on Gen 1 moottori verrattuna normi G30 jossa on Gen 2 moottori, joka ei (kuulemma) hidastu yhtä paljoa kun akku on alle 80%.
Ai siinä on sellainen jekku tehty, tyhmänä oletin että II malli olisi juurikin ollut sillä Gen 2 moottorilla :smoke:
 
Liittynyt
31.12.2018
Viestejä
480
Ai siinä on sellainen jekku tehty, tyhmänä oletin että II malli olisi juurikin ollut sillä Gen 2 moottorilla :smoke:
Et ole ainoa, myös allekirjoittanut luuli niin :rofl: Gen 2 versioita ei taida Suomesta saada (voin olla väärässä), mutta ulkomailta löytyy.
 
Liittynyt
26.02.2020
Viestejä
92
G30 MAX käytössä. Onko tietoa tai kokemuksia range extendereistä? Miettinyt 36V ja 48V välillä ja tullut siihen tulokseen, että olisi huomattavasti vähemmän säätöä pysyä vain 36V systeemeissä, vaikka pieni hyytyminen ylämäissä harmittaakin. Muutamia settejä löytänytkin netistä, mutta kaikki vaikuttaa olevan hieman arveluttavia paikkoja tilata.
Elikkäs:

Nordbot: ULTRA Extended Range Pack | NordBot Store
-Negatiivisiä kokemuksia netissä tullut vastaan useampiakin, ei ilmeisesti kannata

MyMaxMods: Max Range Extender (Sweet Business) - My Max Mods
-Paljon positiivista kommenttia, mutta ilmeisesti jenkkilässä ja tulis ilmeisesti aika kalliiksi tulleineen jne

Denis Yurev: Range boost kit for Ninebot MAX G30 - medium 2L size
-Vähemmän löytänyt kommentteja tästä, mutta jotain positiivistä muistan lukeneeni. Silti epäilyttää lähettää rahaa jollekin random venäläiselle kaverille, jolla varasto puolassa. Maksutavat luottokortti tai tilisiirto, tämä silti vaikuttaa parhaimmalta vaihtoehdolta :cool:

Onko muita paikkoja, kokemuksia tai suosituksia???? Valmiin plug and play paketin akku+johdot+liittimet tilaus olisi siis tarkoitus eikä alkaa juottelee ja rakentelee itse mitään akkupaketteja ja johtoja ja liittimiä ellei sitten esim toista alkuperäistä G30 Maxin akkua saisi jotenki järkevästi liitettyä helposti, ei ainakaan kusetettaisi laaduttomilla akuilla, kai...?

Talvella on liikaa aikaa haaveilla seuraavasta ajokaudesta ja suunnitella lisävarusteita yms virityksiä
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
4 662
G30 MAX käytössä. Onko tietoa tai kokemuksia range extendereistä? Miettinyt 36V ja 48V välillä ja tullut siihen tulokseen, että olisi huomattavasti vähemmän säätöä pysyä vain 36V systeemeissä, vaikka pieni hyytyminen ylämäissä harmittaakin. Muutamia settejä löytänytkin netistä, mutta kaikki vaikuttaa olevan hieman arveluttavia paikkoja tilata.
Elikkäs:

Nordbot: ULTRA Extended Range Pack | NordBot Store
-Negatiivisiä kokemuksia netissä tullut vastaan useampiakin, ei ilmeisesti kannata

MyMaxMods: Max Range Extender (Sweet Business) - My Max Mods
-Paljon positiivista kommenttia, mutta ilmeisesti jenkkilässä ja tulis ilmeisesti aika kalliiksi tulleineen jne

Denis Yurev: Range boost kit for Ninebot MAX G30 - medium 2L size
-Vähemmän löytänyt kommentteja tästä, mutta jotain positiivistä muistan lukeneeni. Silti epäilyttää lähettää rahaa jollekin random venäläiselle kaverille, jolla varasto puolassa. Maksutavat luottokortti tai tilisiirto, tämä silti vaikuttaa parhaimmalta vaihtoehdolta :cool:

Onko muita paikkoja, kokemuksia tai suosituksia???? Valmiin plug and play paketin akku+johdot+liittimet tilaus olisi siis tarkoitus eikä alkaa juottelee ja rakentelee itse mitään akkupaketteja ja johtoja ja liittimiä ellei sitten esim toista alkuperäistä G30 Maxin akkua saisi jotenki järkevästi liitettyä helposti, ei ainakaan kusetettaisi laaduttomilla akuilla, kai...?

Talvella on liikaa aikaa haaveilla seuraavasta ajokaudesta ja suunnitella lisävarusteita yms virityksiä
Mulla on M365 käytössä toi Yurevin paketti. Kuumottihan se vitusti siirrellä rahoja korttimaksulla jonnekkin venäjälle ja maksella ruplina, mutta tyytyväinen olin kyllä hankintaan. Rita on ehkä paras vaihtoehto tähän projektiin kun se suoraviivaistaa tota juttua aika rankallakin kädellä, voi irrotella lisä-akkua ja pistellä kiinni miten lystää eikä oo niin justiinsa niitten jännitteidenkään kanssa.
 
Liittynyt
29.05.2020
Viestejä
201
Ajattelin kevääksi hankkia sähkösutkuttimen lähinnä työmatkoja varten jota tulee ~3km suuntaansa päivässä, teen kuusipäiväistä työviikkoa eli kilsoja tulisi sen about 36km viikossa plus muut menot (lähikaupassa ja salilla käynti). Itselläni on rontti 100kg elopainoa ja paikkakunnalla on tiet enemmän tai vähemmän huonossa kunnossa niin ajattelin että olisiko tuollainen vähän leveämmillä renkailla varustettu malli parempi näihin olosuhteisiin. Myös mahdollinen penkki miellyttää ajatuksena.
Katselin tälläisiä VELOCIFERO MAD 1000

Näistä on aika vähän tietoa netissä, ilmeisesti 12kk takuu ja akuilla 6kk. Näyttäisi olevan lyijyakkuja, eikös noi ole aika painavia mitä muistelisin mopoajoilta? Mitenköhän tuollainen italianvehje kestää suomen säätä? Ajokausi olisi varmaan heti keväästä kun lumet on suurimmaksi osaksi sulanut, syksyyn asti. Töissä olisi mahdollisuus jättää pyöräkatokseen vehje, mutta tuo akkujen massiivisuus mietityttää kun olisi mahdollisuus ladata töissä akku työpäivän aikana kunhan ne olisi sellaiset että olisi nooea irroittaa ja kantaa pari sataa metriä pukuhuoneeseen. Myöskään vesitiiveydestä en löytänyt tietoa, kestääköhän tuollainen vesisateessa ajamista?

Jos näihin kriteereihin löytyy jotain vastaavaa suositusta niin kertokaa ihmeessä? Tuo Kontio kruiser on vähän turhan massiivinen laitos, tarvitsisi mahdollisesti saada mahdutettua auton peräluukkuun.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
11 233
Kriteerien mukaisen ehdotuksen sijaan heitän vain kritiikkiä, sori siitä @Kuudr .

Ensinnäkin lyijyakkuvehkeet kannattaa suoraan unohtaa.

Toiseksi 3 kilometrin matkalle tai 36 km viikkoajoihin ei tarvitse istuinta, eikä istuin välttämättä ole kiva. Samoin suhtautuisin varauksella siihen oletukseen, että leveämpi tai läskimpi rengas automaattisesti tekee ajosta kivempaa huonokuntoisilla väylillä.

Irrotettava akku vakiona on yleisistä peleistä tarjolla lähinnä Augmentin ym. merkeillä myydyissä HX X8-potkulaudoissa. Toki myös Kontion tyylisissä isoissa, mutta sehän ei monen auton peräloosteriin mahdu ja voi olla reikäisellä pyörätiellä jopa peruspotkulautaa pakotetusti hitaampi - tämä menee mutulla.

Jos kuitenkin haetaan isompaa istuimen kanssa käytettäväksi tarkoitettua, ja samalla ajopelin pitäisi mahtua kivasti henkilöautoon täyttämättä sitä kokonaan, voi yhtälö olla sellaisenaan ratkaisematon. Kriteerit voi joutua tekemään ihan uusiksi.
 
Liittynyt
29.05.2020
Viestejä
201
Kriteerien mukaisen ehdotuksen sijaan heitän vain kritiikkiä, sori siitä @Kuudr .

Ensinnäkin lyijyakkuvehkeet kannattaa suoraan unohtaa.

Toiseksi 3 kilometrin matkalle tai 36 km viikkoajoihin ei tarvitse istuinta, eikä istuin välttämättä ole kiva. Samoin suhtautuisin varauksella siihen oletukseen, että leveämpi tai läskimpi rengas automaattisesti tekee ajosta kivempaa huonokuntoisilla väylillä.

Irrotettava akku vakiona on yleisistä peleistä tarjolla lähinnä Augmentin ym. merkeillä myydyissä HX X8-potkulaudoissa. Toki myös Kontion tyylisissä isoissa, mutta sehän ei monen auton peräloosteriin mahdu ja voi olla reikäisellä pyörätiellä jopa peruspotkulautaa pakotetusti hitaampi - tämä menee mutulla.

Jos kuitenkin haetaan isompaa istuimen kanssa käytettäväksi tarkoitettua, ja samalla ajopelin pitäisi mahtua kivasti henkilöautoon täyttämättä sitä kokonaan, voi yhtälö olla sellaisenaan ratkaisematon. Kriteerit voi joutua tekemään ihan uusiksi.
Eipä mitään, itselle tämä on täysin uusi aluevaltaus. Olen pari kertaa Tierillä ajellut, siihen rajautuu kokemukset näistä. Nää peruslaudat ei siis missään nimessä ole poissuljettu mahdollisuus, tarvii vaan varmaan panostaa sitten sellaiseen malliin joka varmasti kestää tän kokoista ukkelia? Ja jos jotain hyvää niin tuollaisen saisi varmaan työpaikan pyöröportista läpi sisätiloihin säilytykseen.

Mikäs noissa lyijyakuissa on huonoa? Jos oot ikinä ajanut maantiepyörällä ja fättiksellä niin kyllähän se on ihan kiistämätöntä että leveämpi rengas on kaikin puolin parempi kelirikkoiselle tielle. Mutta jos oot sitä mieltä että noi pikkurenkaat on parempia huonolla tiellä vrt. leveämpiin niin avaa tätä ihmeessä?

Tää oli sulta nyt aika kehno palaute kun tuli ämpärillinen kritiikkiä mutta ei oikeen mitään rakentavaa.
 
Liittynyt
29.01.2017
Viestejä
963
Kolme lohkoisessa pyöröportissa kulkee ainakin Xiaomi taitettuna. Nelilohkoisissa ei edes nuo pienet xiaomit kulkeudu.

Käsittääkseni nuo lyijyakkuiset ovat painonsa vuoksi kelvottomia JOS joutuu yhtään kantamaan.
 

rehunmasiina

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
549
Se range nois lyijyakuis on mallia olematon! Itel parvuatta kiinan skope ja istuimella. Talvellakin turvallisempi kuin seisten. Nua toimitetaan eeuun alueelta eli ei tule alveja ja tullattavaa.
 
Liittynyt
26.01.2022
Viestejä
10
B2B, eli ei kuluttajille. Tarkimmat hiffaa varmaan kans et on aika identtisen näkönen väriä lukuunottamatta esimerkiks Voin lautoihin.

Mut Segway kyllä näytti pari uutta mallia:





Hinnoista tai mistään muustakaan ei mitään tietoa.
Missä on kuvia näin hienoista skuuteista. Hiukan on piirteita Niu: vehkeistä. Näyttäis leveiltä renkailta
 
Liittynyt
31.12.2018
Viestejä
480
Tuli tilattua sitten Ninebot Max G30 :D Toimitusaika 2-3 viikkoa. Ei sen isompi kiire ajaan kun ulkona jäätä, mutta hinta näytti nousevan hitaasti mutta varmasti niin ostin sitten nyt. Pääsee ainakin heti kruisaileen kun on tiet sulat.
Kuponkien jälkeen maksoi 559€.

Mitä oheislaitteita kannattaa ostaa lautaan? Kypärä ja Xiaomin ilmapumppu 1s matkalla. Lukko pitää vielä hommata, mutta aikavarmasti Kryptoniten Mini 7.
 

living_death

★ Still alive ™
Liittynyt
15.11.2016
Viestejä
6 881
Mitä oheislaitteita kannattaa ostaa lautaan? Kypärä ja Xiaomin ilmapumppu 1s matkalla. Lukko pitää vielä hommata, mutta aikavarmasti Kryptoniten Mini 7.
Mulla on kaikkea tälläistä. Punainen on ensiapupakkaus :lol:

Etulaukussa akkukäyttäinen kompurapumppu ja kaikkea muuta pikkusälää, kuten ylimääräinen latausjohto.

Unohda lukko jos et halua, että lauta varastetaan. Kuljetat sitä aina mukana sinne minne ikinä menetkin.

IMG_20211106_162503.jpg
 

living_death

★ Still alive ™
Liittynyt
15.11.2016
Viestejä
6 881
Tossa ehkä parempi kuva, mutta tässä ei vielä ollut etu- ja takajousitusta.

Voi kun pääsisi ajamaa jo.

240396526_10159564086904295_431019328208479982_n.jpg
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
11 233
Eipä mitään, itselle tämä on täysin uusi aluevaltaus. Olen pari kertaa Tierillä ajellut, siihen rajautuu kokemukset näistä. Nää peruslaudat ei siis missään nimessä ole poissuljettu mahdollisuus, tarvii vaan varmaan panostaa sitten sellaiseen malliin joka varmasti kestää tän kokoista ukkelia? Ja jos jotain hyvää niin tuollaisen saisi varmaan työpaikan pyöröportista läpi sisätiloihin säilytykseen.
No jos kantavuuden perusteista lähdetään, niin esimerkiksi G30 kestää kyllä mainiosti yli satakiloisen. Kaikista satunnaisista tätä järeämmän näköisistä nonameista en osaa sanoa.

Jos tavallinen taittopotkulauta käy ja haluaa panostaa, niin siinähän on lähes selkeä valinta. Moni muu laite on heikompaa tekoa. Nimellisestä kuormauskyvystä ei voi kaikkea päätellä.
Mikäs noissa lyijyakuissa on huonoa? Jos oot ikinä ajanut maantiepyörällä ja fättiksellä niin kyllähän se on ihan kiistämätöntä että leveämpi rengas on kaikin puolin parempi kelirikkoiselle tielle. Mutta jos oot sitä mieltä että noi pikkurenkaat on parempia huonolla tiellä vrt. leveämpiin niin avaa tätä ihmeessä?
Lyijyakku on ensinnäkin tietysti painavampi samaan kapasiteettiin. Silti se näyttää paperilla liian hyvältä. Lataaminen täyteen ei tapahdu lähes tasatahtia kuten li-ionilla vaan on hankalaa ja hidasta. Li-ionia kun tunnin välilataa, tietää lähes koko käyttöskaalalla saavansa suunnilleen vakiomäärän metrejä joka kerta. Lisäksi lyijyakut ovat huomattavasti lyhytikäisempiä kuin oikein säilytetty li-ion.

Renkaiden osalta tarkoitin vain, että en tiedä, onko jättimäinen matalapainepyörä mikään taikaluoti töyssyiseen tiehen, ja että varovasti joutunee pahat osuudet niilläkin ajamaan.

Huomaa myös, että 250mm isommat "pikkupyörät" eivät ole älyttömän pienet. Eivät mitkään läskipyörät mutta enemmän verrattavissa maastopyörän kuin spandexpyörän renkaisiin niin leveyden kuin käyttöpaineen puolesta.
Tää oli sulta nyt aika kehno palaute kun tuli ämpärillinen kritiikkiä mutta ei oikeen mitään rakentavaa.
Kritiikki on toisaalta ainakin jokin aloituspiste. Sain käsityksen, että valintakriteerit ovat hyvin joustavat. Tai pakkohan niiden on olla, kun samaan aikaan toivotaan ehkä kätevää kuljetettavuutta autossa ja Kontiokin muuten sopisi.

Markkinoilla on paljon erinäköisiä potkulautoja, jotka äkkiseltään näyttävät käteviltä. Ei kuitenkaan ole sattumaa, että tietyt ratkaisut ovat muita yleisempiä. Sekä tässä että edellisessä viestissä mainitut potkulaudat ovat ihan vakavasti otettavia, vaikka niissä ei penkkiä, lyijyakkuja tai mönkijän renkaita olekaan. Toki augmentti vähän varauksin ajajan painon puolesta. Myös tarvikepenkkejä on olemassa, ja G30 on laajalti viritettävissä ja varusteita löytyy.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
11.10.2017
Viestejä
1 037
Miten olette säilyttäneet lautaa jos se on pidempään käyttämättä? Tai lähinnä kiinnostaa akun varaustaso säilytyksen (talven) aikana.
Ninebot ohjeistaa pidemmässä säilytyksessä pitämään akun täyteen ladattuna, omaan korvaan kuulostaa melko erikoiselta ohjeelta?
Lauta tulee tehtaaltakin n.50% varauksessa, mikä on mielestäni parempi säilytystapa akun pitkäikäisyyden kannalta.
 
Liittynyt
04.02.2017
Viestejä
494
Miten olette säilyttäneet lautaa jos se on pidempään käyttämättä? Tai lähinnä kiinnostaa akun varaustaso säilytyksen (talven) aikana.
Ninebot ohjeistaa pidemmässä säilytyksessä pitämään akun täyteen ladattuna, omaan korvaan kuulostaa melko erikoiselta ohjeelta?
Lauta tulee tehtaaltakin n.50% varauksessa, mikä on mielestäni parempi säilytystapa akun pitkäikäisyyden kannalta.
Omassa NIU KQi3 ohjekirjassa on pitää varaus 30-70% ja lataus uudestaan 2 kk välein. Sitten ennen käyttöönottoa, akku täyteen.
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
240 402
Viestejä
4 197 617
Jäsenet
70 903
Uusin jäsen
peeki7i

Hinta.fi

Ylös Bottom