Sähköskootterit / sähköpotkulaudat

Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
11 037
No eihän sitä seistä skuutilla tartte. Onhan niis jakkaroitakin, niinkuin omassanikin.
Totta, eikä tarvitse käyttää 15 kilometrin matkaan 40 minuuttia jos ajaa vaikkapa 60 km/h. Näin olemme keksineet moottoripyörän.

Edellä kuitenkin viittasin sähköpotkulautaan. Siis sellaiseen tavalliseen, jota on kätevä mm. kantaa, ladata olohuoneessa ja toimistossa, ottaa mukaan autoon tai junaan ja joka on vielä laillinen liikenteessä polkupyörän vastineena. Sellaisiinhan tämän ketjun osallistujien mielenkiinto suurelta osin kohdistuu. Muitakin sähköajoneuvoja on ja niille on tietenkin paikkansa ja muutkin kuin varsinaiset potkulaudat yleistymään päin.
 
Liittynyt
16.12.2020
Viestejä
177
Itsellä tälläinen käytössä. Pääsee about 100km lataamatta 100kg ukolla. Peräkärryllä tietysti vähemmän. Laite tietysti laiton, koska liian tehokas. Mutta tämä on jo niin hyvä että mielummin ajan tällä kun autolla, jos mahdollista.
 

Liitteet

Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
11 037
Itsellä tälläinen käytössä. Pääsee about 100km lataamatta 100kg ukolla. Peräkärryllä tietysti vähemmän. Laite tietysti laiton, koska liian tehokas. Mutta tämä on jo niin hyvä että mielummin ajan tällä kun autolla, jos mahdollista.
100 kilometriä ei ole ollenkaan turhan paljon - kun kyseessä ei olekaan kevyt sähköajoneuvo vaan mopo.
 
Liittynyt
16.12.2020
Viestejä
177
100 kilometriä ei ole ollenkaan turhan paljon - kun kyseessä ei olekaan kevyt sähköajoneuvo vaan mopo.
Totta. Mutta vaikka mopojakin löytyy niin ei niitä tuu käytettyä samalla tavalla. Se on jotenkin niin sielua rauhoittavaa kun "äänettömästi" liikkuu minne tarvii, naapureita ja muita ihmisiä ärsyttämättä. Kunhan käyttäytyy.
 

aop

Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 359
Meillä on jatkuvasti pysäköity skuutteja taloyhtiön sisäpihalle pelastustielle. Voiko ne heittää sekajätteeseen ilman seuraamuksia?
 
Liittynyt
03.07.2021
Viestejä
350
Meillä on jatkuvasti pysäköity skuutteja taloyhtiön sisäpihalle pelastustielle. Voiko ne heittää sekajätteeseen ilman seuraamuksia?
Samat seuraamukset pätevät kuin mihin tahansa muuhun toisen ihmisen omaisuuteen kajoamisessa.
Pelastustien tukkiminen on kyllä väärin, mutta sen varjolla ei saa siunausta omalle rikkomukselleen.
 

aop

Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 359
Samat seuraamukset pätevät kuin mihin tahansa muuhun toisen ihmisen omaisuuteen kajoamisessa.
Pelastustien tukkiminen on kyllä väärin, mutta sen varjolla ei saa siunausta omalle rikkomukselleen.
Olen vain ihan vitun kyllästynyt siihen, että usein pari skuuttia rapun edessä, kerran pimeässä kompastuin yhteen. Olen käyttänyt Raportoi Voi sivua, kun kyseessä Voin skuutit, mutta ei ole toiminut vielä ainakaan (6h kuluttua raportoinnista skuutti edelleen pelastustiellä). Soitan huomenna taloyhtiön PJ:lle ja kysyn hänen mielipidettään miten toimia.

Sisäpihoille noiden jättö ei ole OK:
 
Liittynyt
03.07.2021
Viestejä
350
Siinäpä linkin takana oli hyvät ohjeet miten toimia.
Itse olen vuokralaudalla ajanut kerran joten en ole täysin perillä kuinka tarkka parkkeeraus pitää olla.
Itse sain laitteelta palautetta väärästä paikasta, jonka oletin olevan junaliikenteen tasoristeysalue, vaikkakin olin ~15m päässä siitä. Siirsin 20+ metriin ja sitten ei herjannut enää.

Mitä näistä olen nähnyt videoita olikohan Briteistä niin siellä on pystytty laitteelle määrittämään hyvin tiukat pysäköintipaikat. Eivät saaneet kampuksen pyörätelineelle jättää vaan piti viedä tarkalleen laitteita varten maahan maalattuun neliöön kuljettaa se. Ei huono ratkaisu, mutta sijainnin tarkkuus on vähän epävarma. Tuollainen tarkempi parkkeeraus olisi hieno juttu meilläkin. Tietyt paikat laitteille mihin saa parkkeerata tai muuten laite ei anna päättää vuokraa. Tällöin voit kyllä jättää laitteen mihin haluat mutta maksat siitä aika suolaista parkkimaksua silloin.
 

aop

Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 359
Ongelmahan on, ettei noilla lautayhtiöllä ole mitään puhelinnumeroa tjsp, johon ottaa yhteyttä asiasta. Myöskään toi Raportoi Voi palvelu ei lyhyen käyttökokemuksen perusteella tee mitään. Oikeastaan ainoaksi vaihtoehdoksi jää kantaa laudat joko taloyhtiön lukittuun varastoon tai heittää ne sekajätteeseen, jotta saa nuo paskafirmat pistämään tuon pelastustien no-go zoneksi.
 
Liittynyt
10.04.2020
Viestejä
379
Itsellä tälläinen käytössä. Pääsee about 100km lataamatta 100kg ukolla. Peräkärryllä tietysti vähemmän. Laite tietysti laiton, koska liian tehokas. Mutta tämä on jo niin hyvä että mielummin ajan tällä kun autolla, jos mahdollista.
Siistin näköiset kärrit. Tuollaiset vaan ovat niin hinnakkaita, että päädyin tarakan hankkimaan. Eihän siinä paljoa kuljeta ja yleensä siinä on laukku kiinni. On siinä kuitenkin kuljeteltu postista paketteja mustekaloilla kiinnitettynä.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
10.04.2020
Viestejä
379
Olen vain ihan vitun kyllästynyt siihen, että usein pari skuuttia rapun edessä, kerran pimeässä kompastuin yhteen. Olen käyttänyt Raportoi Voi sivua, kun kyseessä Voin skuutit, mutta ei ole toiminut vielä ainakaan (6h kuluttua raportoinnista skuutti edelleen pelastustiellä). Soitan huomenna taloyhtiön PJ:lle ja kysyn hänen mielipidettään miten toimia.

Sisäpihoille noiden jättö ei ole OK:
Ai kun olisi tiennyt, että kesällä omalta pihalta löytynyttä vuokralautaa olisi voinut löytötavarana käsitellä! Olisi löytöpalkkiona saanut vähän karkkirahaa tehtyä. :cool:
 
Liittynyt
16.12.2016
Viestejä
644
Tänään tuli Tikkurilassa vastaan sähköpotkulauta (en ehtinyt näkemään mallia, itse ajoin sähköpyörällä kohti jokiniemeä), jossa oli hauskasti punainen ensiapulaukku kiinni pystyputkessa. Ei ole tuollaista aiemmin tullut vastaan. Onko täällä jollain tapana kantaa mukana ensiapulaukkua ja varsinkin noin näkyvästi laudassaan?

Vai onko jossain laudoissa jopa vakiona paikat tuollaiselle ?
 

zig

Liittynyt
04.01.2019
Viestejä
178
Ongelmahan on, ettei noilla lautayhtiöllä ole mitään puhelinnumeroa tjsp, johon ottaa yhteyttä asiasta. Myöskään toi Raportoi Voi palvelu ei lyhyen käyttökokemuksen perusteella tee mitään. Oikeastaan ainoaksi vaihtoehdoksi jää kantaa laudat joko taloyhtiön lukittuun varastoon tai heittää ne sekajätteeseen, jotta saa nuo paskafirmat pistämään tuon pelastustien no-go zoneksi.
Itse laitoin aspan sähköpostiin viestiä, niin laittoivat piha-alueen no parking zoneksi.

Limellä kesti pari tuntia, Tierillä pari päivää ja Voilla pari viikkoa. Voita piti pari kertaa muistuttaa ja lopuksi uhata lautojen kohtelua löytötavarana, mutta lopulta tosiaan homma hoidettiin sielläkin.
 
Liittynyt
03.07.2021
Viestejä
350
Itse laitoin aspan sähköpostiin viestiä, niin laittoivat piha-alueen no parking zoneksi.

Limellä kesti pari tuntia, Tierillä pari päivää ja Voilla pari viikkoa. Voita piti pari kertaa muistuttaa ja lopuksi uhata lautojen kohtelua löytötavarana, mutta lopulta tosiaan homma hoidettiin sielläkin.
Vähän kehno toimintamalli lähteä tuolla periaatteella että kaikki on sallittua parkkia ja sitten erikseen merkataan luvattomaksi.
Homma rakentamaan lähtiessä olisi ollut fiksumpaa lähteä toisinpäin, eli kaikki on kiellettyä aluetta ja sitten lisäillään sallitut alueet.
Näin ei pääsisi sitten epähuomiossa tuollaisia sisäpihajuttuja tapahtumaan. Hankalahan se on ihan käytön vuoksikin vuokralautaa löytää jonkun kerrostalon sisäpihalta jossa parhaassa tapauksessa portti kiinni eikä pääsyä ulkopuolisilla.

Mutta jos nämä nyt kaikesta negatiivisesta palautteesta huolimatta jäävät katukuvaan niin parkkipaikkojen muutokset olisi kyllä ehdoton homma tehtäväksi.
 
Liittynyt
31.12.2018
Viestejä
476
Kuinka mahdottomuus on taitteva lauta, jolla on n 20-30 km akunkesto, menisi n 30-35 km/h tarvittaessa ja sellainen ettei kaatuisi pienestä töyssystä? Ja sään kestävä, koska koululla ollaan jostain syystä kielletty lautojen säilöntä sisällä.
Tiedän että 30-35km/h laiton, mutta matka on alle 3km josta 2 km suoraa ylämäkeä niin tehoa kaipaa.
Taitettava lauta että saa junaan ja julkisiin kätevästi. Mitä vuokralautoilla ajellut, eniten oon tykänny Voin laudoista.
 
Liittynyt
03.07.2021
Viestejä
350
Kuinka mahdottomuus on taitteva lauta, jolla on n 20-30 km akunkesto, menisi n 30-35 km/h tarvittaessa ja sellainen ettei kaatuisi pienestä töyssystä? Ja sään kestävä, koska koululla ollaan jostain syystä kielletty lautojen säilöntä sisällä.
Tiedän että 30-35km/h laiton, mutta matka on alle 3km josta 2 km suoraa ylämäkeä niin tehoa kaipaa.
Taitettava lauta että saa junaan ja julkisiin kätevästi. Mitä vuokralautoilla ajellut, eniten oon tykänny Voin laudoista.
Tahtoo olla että vauhti hyytyy ylämäessä. Puhelinsoftalla ohjattavissa laudoissa saat nopeuksia ja vääntöä säädettyä itse niin halutessasi.
Tuohon nopeuteen yltää softamodattuna sekä Xiaomin että Ninebotin vehkeillä. Muista en osaa tarkemmin sanoa onko softamodaus mahdollista, joku muu osanneet sanoa paremmin.

20km menee itsellä Xiaomin Pro2:lla ja maksimivauhdit modauksella ja isommilla renkailla 40km/h. Vakiorenkailla pelkästään modattuna 36km/h, mutta ei ylämäkiin kyllä pääse tuolla vauhdilla.
Näillä säädöillä ja urku auki jälleen kantama ei millään kestä 30km:ää. 20km juuri ja juuri.

Xiaomi ei myöskään ole sateenkestävä kuten Ninebot Max 30G, jossa sitten kantamakin riittää. Jos rahapussi kestää niin se voi olla hyvä valinta.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
11 037
Kuinka mahdottomuus on taitteva lauta, jolla on n 20-30 km akunkesto, menisi n 30-35 km/h tarvittaessa ja sellainen ettei kaatuisi pienestä töyssystä? Ja sään kestävä, koska koululla ollaan jostain syystä kielletty lautojen säilöntä sisällä.
Onhan noita. Esimerkiksi kenties eniten puhuttu tuote Ninebot G30 täyttää tuon määrityksen - tietenkin vakiosta poikkeavalla säädöllä, nopeuden moottoriversiosta riippuen jotenkuten tai rutkasti, ja toimintasäteen akkuversiosta, ulkolämpötilasta sekä kuskin painosta riippuen heittämällä tai niukasti.

Kuitenkin ehto "ettei kaadu pienestä töyssystä" on täysin epämääräinen ja siihen on mahdoton sanoa mitään. Puhe "taitettavasta laudasta" viittaa siihen, että juuri G30:a isompi tai ilmiselvemmin laiton ei käy. Siispä se kyllä luokassaan täyttää tulkintani mukaan tuon vaatimuksen.

Vinkkinä kuitenkin voin kertoa, ettei sähköpotkulaudalla kannata koheltaa. Jos haluat koheltaa, osta mopo. Älä silti kaahaa.
Tiedän että 30-35km/h laiton, mutta matka on alle 3km josta 2 km suoraa ylämäkeä niin tehoa kaipaa.
Taitettava lauta että saa junaan ja julkisiin kätevästi. Mitä vuokralautoilla ajellut, eniten oon tykänny Voin laudoista.
Tässä jää nyt hyvin epäselväksi, toivotko laitonta nopeutta vai tehoa ja mäennousukykyä. Sen G30:n saa nousemaan mäet lailliseen nopeuteen säädettynä paremmin kuin moni muu lauta, joka kulkee 30-35 km/h.
 
Liittynyt
31.12.2018
Viestejä
476
Onhan noita. Esimerkiksi kenties eniten puhuttu tuote Ninebot G30 täyttää tuon määrityksen - tietenkin vakiosta poikkeavalla säädöllä, nopeuden moottoriversiosta riippuen jotenkuten tai rutkasti, ja toimintasäteen akkuversiosta, ulkolämpötilasta sekä kuskin painosta riippuen heittämällä tai niukasti.

Kuitenkin ehto "ettei kaadu pienestä töyssystä" on täysin epämääräinen ja siihen on mahdoton sanoa mitään. Puhe "taitettavasta laudasta" viittaa siihen, että juuri G30:a isompi tai ilmiselvemmin laiton ei käy. Siispä se kyllä luokassaan täyttää tulkintani mukaan tuon vaatimuksen.

Vinkkinä kuitenkin voin kertoa, ettei sähköpotkulaudalla kannata koheltaa. Jos haluat koheltaa, osta mopo. Älä silti kaahaa.

Tässä jää nyt hyvin epäselväksi, toivotko laitonta nopeutta vai tehoa ja mäennousukykyä. Sen G30:n saa nousemaan mäet lailliseen nopeuteen säädettynä paremmin kuin moni muu lauta, joka kulkee 30-35 km/h.
Tuo Ninebotti vaikuttaa hyvältä. Hinta ehkä vähän turhan kova, mutta jos black fridayna tippuu niin voisi harkita. Kattavuus vaikutti aika overkill.

Liikennesäännöt on hallussa niin en ainakaan tyhmistä syistä koheltele.
Tarkoitin tuolla nopeusrajalla joo enemmän tehoa ja mäennousukykyä. Myös ettei alamäessä hidasta epämukavasti, antaisi mennä sen 30kmh jos siihen luonnollisesti menee alamäessä. Vuokralaudat nykivät alamäissä aika ilkeästi kun raja 25 kmh.

Tuolla ettei kaadu pienestä töyssystä tarkoitin ettei kaadu esimerkiksi todella pienestä yllättävästä epämuodostumasta asvaltilla. Limen vuokralaudat ovat mielestäni huonoimpia kaikista, tosi pienet renkaat ja pienetkin töyssyt tuntuu todella epämukavilta, sellaisesta tarkoitin jos joku on ajanut. Yhtä todella pientä epämuodostumaa matkallani olen huomannut ja verrannut, Limellä tuntuu että kaatuu, Tierillä ja Voilla ei edes oikein huomaa.

Edit: ja koululla siis tarkoitin korkeakoulua, että en ole menossa terrorisoimaan liikennettä yläasteen mopopoikien kanssa :rofl:
 
Liittynyt
03.07.2021
Viestejä
350
@xlbob Kannattaa käydä joku taittolauta testaamassa koska ne ovat vähän kevyempiä ja hatarampia kuin tukevammat vuokralaudat. Ei sitten tule tuntuma yllätyksenä.

Kantaman suhteen kannattaa tosiaan ottaa aina käyttöön nyrkkisääntö että ilmoitetusta puolet pääsee aika kivasti. Ilmoitettu on aina optimiolosuhteissa tasaisella ajettuna ja lämpimässä säässä hillityllä nopeudella. Aikuinen mies ylämäessä urku auki ja risteysalueiden kohdalla hidastellessa on aika eri maailma tuohon optimiin verraten.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
11 037
Tuo Ninebotti vaikuttaa hyvältä. Hinta ehkä vähän turhan kova, mutta jos black fridayna tippuu niin voisi harkita. Kattavuus vaikutti aika overkill.
Kalliiksi on mennyt joo. Viime syksynä 620 euroa Verkkokaupasta. Kyseessä toki oli 20 km/h Saksan malli, mutta näissähän on erona ohjelma, parempi takalokasuoja sekä ylimääräinen hidastinkahva, joka ei ainakaan haittaa. Xiaoflasherin näyttämisen jälkeen laite ei tiedä, onko se alunperin myyty 20, 25 vai 30 km/h rajoitettuna.

Hinta voi ulkomailta tilattuna olla edullisempi. Tämän vuoden keväällä näitä moni tilasi alle 500 euron hintaan toimitettuna Puolasta.

Kaikki versiot eivät fyysisestikään ole samoja, ja kannattaa olla tarkkana ettei osta vähennetyn akkukapasiteetin versiota. Myös moottorista on kaksi versiota, joista tosin huonompikin on ihan ok.
Liikennesäännöt on hallussa niin en ainakaan tyhmistä syistä koheltele.
Tarkoitin tuolla nopeusrajalla joo enemmän tehoa ja mäennousukykyä. Myös ettei alamäessä hidasta epämukavasti, antaisi mennä sen 30kmh jos siihen luonnollisesti menee alamäessä. Vuokralaudat nykivät alamäissä aika ilkeästi kun raja 25 kmh.
Kun puhutaan siitä, millainen laite on laillinen niin yleisestihän voidaan sanoa, että alamäkeen laudan ei tarvitse yhtään jarrutella, kunhan se ei yhtään vedä yli 25 km/h. Esimerkiksi vanha Augment menee kyllä jopa 40 km/h alamäkeen myös normaalilla asetuksella 25 km/h rajoitettuna, kunhan ei koske kaasuun. Tämä on täysin lain mukaista.
Tuolla ettei kaadu pienestä töyssystä tarkoitin ettei kaadu esimerkiksi todella pienestä yllättävästä epämuodostumasta asvaltilla. Limen vuokralaudat ovat mielestäni huonoimpia kaikista, tosi pienet renkaat ja pienetkin töyssyt tuntuu todella epämukavilta, sellaisesta tarkoitin jos joku on ajanut. Yhtä todella pientä epämuodostumaa matkallani olen huomannut ja verrannut, Limellä tuntuu että kaatuu, Tierillä ja Voilla ei edes oikein huomaa.
Siinä tapauksessa ongelmaa ei ole. G30 on jousittamattomaksi normaaliskuutiksi hyvin vakaa. Vuokravehkeiden umpikumit ovat selvästi eri juttu kuin 10" tubeless ilmarengas.
 

living_death

★ Still alive ™
Liittynyt
15.11.2016
Viestejä
6 876
Tänään tuli Tikkurilassa vastaan sähköpotkulauta (en ehtinyt näkemään mallia, itse ajoin sähköpyörällä kohti jokiniemeä), jossa oli hauskasti punainen ensiapulaukku kiinni pystyputkessa. Ei ole tuollaista aiemmin tullut vastaan. Onko täällä jollain tapana kantaa mukana ensiapulaukkua ja varsinkin noin näkyvästi laudassaan?

Vai onko jossain laudoissa jopa vakiona paikat tuollaiselle ?
Kröhöm. Se olin minä kun kävin Ala-Tikkurilan Lidl :)

Saattoi olla vähän ylinopeutta.

Olisit pysäyttänyt ja sanonut iotech.

Tulitko vastaan siinä KRP ja Jokiniemi nurkilla?

Itse asun Satomäessä.

Oliko tämän näköinen lauta ja jos oli se olin minä :D

IMG_20211106_162503.jpg
 
Viimeksi muokattu:

living_death

★ Still alive ™
Liittynyt
15.11.2016
Viestejä
6 876
Kuinka mahdottomuus on taitteva lauta, jolla on n 20-30 km akunkesto, menisi n 30-35 km/h tarvittaessa ja sellainen ettei kaatuisi pienestä töyssystä? Ja sään kestävä, koska koululla ollaan jostain syystä kielletty lautojen säilöntä sisällä.
Tiedän että 30-35km/h laiton, mutta matka on alle 3km josta 2 km suoraa ylämäkeä niin tehoa kaipaa.
Taitettava lauta että saa junaan ja julkisiin kätevästi. Mitä vuokralautoilla ajellut, eniten oon tykänny Voin laudoista.
No näillä keleillä Ninebot MAX-G30, kuten tässä monet muutkin ovat sanoneet.

Kertaakaan ei ole mennyt kumi puhki. Jos ostat sisäkumiset laudan varaudu siihen.

Omalla laudalla tulee kohta 3600km ajelua ja kestää.

Oma toki vähän viritetty ja siitä saanut kärsiä, mutta nyt täysjousitettuna ja pystyputkessa teräsosa ja XT-150 liittimet sisällä, veikkaan että saman verran saa huoletonta ajoa.

Tilasin oranssit parkkivalot ja meinaan portaan reiät runkoon kuusiterällä mikä onkaan oikea nimi ja ohjata niitä lisätelineen kytkimestä.

Minulla on on konvertteri joka muuttaa 36V -> 12V

 
Liittynyt
16.12.2016
Viestejä
644
Kröhöm. Se olin minä kun kävin Ala-Tikkurilan Lidl :)

Saattoi olla vähän ylinopeutta.

Olisit pysäyttänyt ja sanonut iotech.

Tulitko vastaan siinä KRP ja Jokiniemi nurkilla?

Itse asun Satomäessä.

Oliko tämän näköinen lauta ja jos oli se olin minä :D
Juu juuri sama lauta. Tosiaan siinä hieman KRP:n jälkeen (sinun kulkusuunnassa) about siinä missä on HUS labrat jne. Tulin punamustalla sähköpyörällä vastaan ja valkoinen kypärä päässä. Aikalailla samoilla hoodeilla asustelet siis. Itse menen Satomäen läpi (10 kioski ohi, eli ohratietä) sinne alas betoniesteiden ohi jne. En ole varma onko siellä alhaalla enää Satomäkeä.
 

living_death

★ Still alive ™
Liittynyt
15.11.2016
Viestejä
6 876
Juu juuri sama lauta. Tosiaan siinä hieman KRP:n jälkeen (sinun kulkusuunnassa) about siinä missä on HUS labrat jne. Tulin punamustalla sähköpyörällä vastaan ja valkoinen kypärä päässä. Aikalailla samoilla hoodeilla asustelet siis. Itse menen Satomäen läpi (10 kioski ohi, eli ohratietä) sinne alas betoniesteiden ohi jne. En ole varma onko siellä alhaalla enää Satomäkeä.
10-kioski on aika hoodeilla, mutta enää tarkemmin en kerro julkisesti missä asun.

Kaveri asuu siellä betoniporsaiden jälkeen vasemmalla oljenkorressa.

Laita joskus YV niin voidaan käydä ajelemassa.
 
Liittynyt
26.07.2021
Viestejä
31
Silmäilin topikia läpi, mutta ei suoraan osunut silmään muuta kun jälleen asiallista keskustelua aiheesta. Olisko siis heittää ehdotuksia minkälaista sähköpotkulautaa hommaisi, jos aikomuksena olis kulkea reilun 10km suuntaansa (pikitietä) työmatkoja mahdollisimman isoa osaa vuodesta.
Augment osui myös silmään, mutta mietityttää uskaltaako niiden touhuhin lähteä?
Xiaomia on ilmeisesti kehuttu, pärjääkö tuollaisella n.500€ maksavalla pro 2 n.90kg ukko miten pitkälle?
Periaatteessa budjetti voi venyä, jos sen saa perusteltua hyvällä laadulla.
Black-Friday tuonee myös jotain tarjouksia, olis vaan kiva tietää malli jota lähteä metsästämään.:kippis:
Mull aon tuossa Augment tommosen 7km työmatkassa, sillä ajaa edestakas kevyesti tuon matkan, 90kg painan. Talvi kyllä mietityttää kuinka etuvedolla pärjää.. Mitään ongelmia ei ole tän 6kk aikana laudassa ollut, mitä nyt pystytolpan ruuveja joutuu kiristelemään vähän väliä. Sähköisen etujarrun saa pois päältä kokonaan, talvea ajatellen.

Niin ja kun tuossa ylhäällä kirottiin tuota kallista kuminvaihtoa .. Sehän kuuluu näissä sopimukseen, kuten kaikki muukin kuluva.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
26.07.2021
Viestejä
31
Meillä on jatkuvasti pysäköity skuutteja taloyhtiön sisäpihalle pelastustielle. Voiko ne heittää sekajätteeseen ilman seuraamuksia?
Eipä noilla kyllä mitään tukita, litteäksi ne sitten menee jos palokunnan pitää paikalle päästä, josseivat jaksa niitä siirtää.
 
Liittynyt
13.11.2018
Viestejä
687
Osaako joku sanoa, että millaisia eroja laitteissa E-way 600 ja Ninebot G30 on? Aika saman hintaisia laitteita ovat.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
11 037
Osaako joku sanoa, että millaisia eroja laitteissa E-way 600 ja Ninebot G30 on? Aika saman hintaisia laitteita ovat.
Tätä ketjua alkuvuodelta selaten voit saada tarkempaa tietoa. Kuitenkin ilmeisesti selvisi sen suuntaista, että noilla on yhteistä ulkonäkö ja monien osien yhteensopivuus. Erona taas on yleinen laatu, joka Ninebotin versiossa on tietyin varauksin erinomainen ja Wilfassa surkea.
 
Liittynyt
20.11.2018
Viestejä
1 830
Työmatkan lyhentyessä olisi hyvillä kesäkeleillä mahdollista taittaa matkaa sähköpotkulaudallakin. Torissa olisi segway ninebot es4 200€. Kannattaako? Välillä tullee kuljettua moottoripyörällä, niin ei paljoa viitsisi rahaa käyttää kun kulkeminen sen verran satunnaista.
 
Liittynyt
03.07.2021
Viestejä
350
Työmatkan lyhentyessä olisi hyvillä kesäkeleillä mahdollista taittaa matkaa sähköpotkulaudallakin. Torissa olisi segway ninebot es4 200€. Kannattaako? Välillä tullee kuljettua moottoripyörällä, niin ei paljoa viitsisi rahaa käyttää kun kulkeminen sen verran satunnaista.
Hintaansa nähden ei huono, jos on kunnossa myös. Jotain narinaa ja jarrujen fiksausta meinaan voi hyvinkin vaatia vielä päälle.
Speksien puolesta tuo on Xiaomin Pro2:sta vastaava noin päällisin puolin ja Ninebottien yleistä laatua odottaisin löytyvän myös tuosta.

Varsinkaan käytetyn koneen kanssa kantamaan ei ole sitäkään luottoa kuin uudessa, eli jos 20km latausten välillä on matka, eikä sen enempää, niin kuvittelisin riittävän hyvinkin. Muuten voi loppumatkasta alkaa hyytymään jos akun päästää ihan pienille prosenteille.

Itse maksaisin kyllä tuon hinnan ehjästä koneesta, mutta paskaksi rällätystä vehkeestä en kyllä.
 
Liittynyt
20.11.2018
Viestejä
1 830
Hintaansa nähden ei huono, jos on kunnossa myös. Jotain narinaa ja jarrujen fiksausta meinaan voi hyvinkin vaatia vielä päälle.
Speksien puolesta tuo on Xiaomin Pro2:sta vastaava noin päällisin puolin ja Ninebottien yleistä laatua odottaisin löytyvän myös tuosta.

Varsinkaan käytetyn koneen kanssa kantamaan ei ole sitäkään luottoa kuin uudessa, eli jos 20km latausten välillä on matka, eikä sen enempää, niin kuvittelisin riittävän hyvinkin. Muuten voi loppumatkasta alkaa hyytymään jos akun päästää ihan pienille prosenteille.

Itse maksaisin kyllä tuon hinnan ehjästä koneesta, mutta paskaksi rällätystä vehkeestä en kyllä.
Matka ei ole kuin alle 6km suuntaansa eli sitten pitäisi varmaan akun riittää hyvinkin. Pitänee käydä katsomassa yleiskunto paikanpäällä.
 
Liittynyt
20.11.2018
Viestejä
1 830
Mites noita 30km/h kulkevia lautoja tulkitaan jos maksimi saisi olla 25km/h? Jos tuollaisella terassilla käy niin tuleeko häkkiälinnaaputkaa ja kortti pois? Miten nuo voi olla katulaillisia kun menevät kuitenkin kovempaa kuin suurin sallittu nopeus?
 

Rxd

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
19.07.2020
Viestejä
1 900
Mites noita 30km/h kulkevia lautoja tulkitaan jos maksimi saisi olla 25km/h? Jos tuollaisella terassilla käy niin tuleeko häkkiälinnaaputkaa ja kortti pois? Miten nuo voi olla katulaillisia kun menevät kuitenkin kovempaa kuin suurin sallittu nopeus?
Onhan nuita kuulemma ajokortin saanu pois ylinopeutta ajamalla. Itsekki ajan 32-38 km/h melkein aina. Paitsi jos on semmoinen paikka missä tuntuu että voisi olla huono ajaa niin menen 22-25km/h. Eihän vastaantuleva poliisi potkulaudan perään lähde, kun taas takaa jos poliisi ajaa perällä ajamaan, niin silloin on hyvä pitää nopeus oikeana varsinkin 30 & 40 km rajoitusalueilla.
 
Liittynyt
20.11.2018
Viestejä
1 830
Onhan nuita kuulemma ajokortin saanu pois ylinopeutta ajamalla. Itsekki ajan 32-38 km/h melkein aina. Paitsi jos on semmoinen paikka missä tuntuu että voisi olla huono ajaa niin menen 22-25km/h. Eihän vastaantuleva poliisi potkulaudan perään lähde, kun taas takaa jos poliisi ajaa perällä ajamaan, niin silloin on hyvä pitää nopeus oikeana varsinkin 30 & 40 km rajoitusalueilla.
Ylinopeutta ajamalla saanee kortin pois kuten kaikilla muillakin vehkeillä, mutta miten sheriffit suhtautuu esim. segway es4 lautaan joka kulkee vakionakin n.30km/h sporttiasetuksella, mutta jota on kuitenkin myyty ilmeisesti ihan katulaillisena pelinä. Kortti kyllä riittää tuohonkin vauhtiin mutta terassilla käynnin jälkeen ei kaipaisi yllätyksiä, jos sattuukin joku virkaintoisempi tapaus kohdalle. Toki jos tuo max. vauhti on helposti rajoitettavissa vaikka sovelluksella, niin silloin sen jaksaa varmaan tehdä muutaman kerran kesään.
 
Liittynyt
03.07.2021
Viestejä
350
Ylinopeutta ajamalla saanee kortin pois kuten kaikilla muillakin vehkeillä, mutta miten sheriffit suhtautuu esim. segway es4 lautaan joka kulkee vakionakin n.30km/h sporttiasetuksella, mutta jota on kuitenkin myyty ilmeisesti ihan katulaillisena pelinä. Kortti kyllä riittää tuohonkin vauhtiin mutta terassilla käynnin jälkeen ei kaipaisi yllätyksiä, jos sattuukin joku virkaintoisempi tapaus kohdalle. Toki jos tuo max. vauhti on helposti rajoitettavissa vaikka sovelluksella, niin silloin sen jaksaa varmaan tehdä muutaman kerran kesään.
ES4 menee vakiona 25km/h, ainakin Suomessa myytävät mallit, koska laki. Raudan puolesta kyseessä on varmasti aivan sama malli, mutta rajoitus tiettyyn nopeuteen on tehty ohjelmallisesti jotta sille saadaan tieliikennekelpoisuus.

Ohjelmalla toki voi itse rajoittaa maksimiin eikä poliisi tuolloin piittaa laitteesta mitään.
Käytännössä kuitenkin taitaa olla niin ettei poliisia ihan hirveämmin nämä vehkeet kiinnostele, ainakaan toistaiseksi. Jahka ensi kesään päästään ja jonnet/jonnat alkavat tosissaan rälläämään näillä niin sitten voi olla eri juttu.

Itse olen pariin kertaan isolla tiellä vetänyt poliisin kanssa vastakkaisiin suuntiin lähemmäs 40km/h lasissa mutta eivät ole jaksaneet kääntyä perään. Eikä se välttämättä silmämääräisesti ole vastapalloon liikkuvasta autosta helppo erottaa ajaako joku 25 vai 38. Eri asia jos vastaantuleva auto ajaa nopeampaa kuin mitä itse ajat, silloinhan silmä kertoo että tuo tulee nopeampaa.
 
Liittynyt
20.11.2018
Viestejä
1 830
ES4 menee vakiona 25km/h, ainakin Suomessa myytävät mallit, koska laki. Raudan puolesta kyseessä on varmasti aivan sama malli, mutta rajoitus tiettyyn nopeuteen on tehty ohjelmallisesti jotta sille saadaan tieliikennekelpoisuus.

Ohjelmalla toki voi itse rajoittaa maksimiin eikä poliisi tuolloin piittaa laitteesta mitään.
Käytännössä kuitenkin taitaa olla niin ettei poliisia ihan hirveämmin nämä vehkeet kiinnostele, ainakaan toistaiseksi. Jahka ensi kesään päästään ja jonnet/jonnat alkavat tosissaan rälläämään näillä niin sitten voi olla eri juttu.

Itse olen pariin kertaan isolla tiellä vetänyt poliisin kanssa vastakkaisiin suuntiin lähemmäs 40km/h lasissa mutta eivät ole jaksaneet kääntyä perään. Eikä se välttämättä silmämääräisesti ole vastapalloon liikkuvasta autosta helppo erottaa ajaako joku 25 vai 38. Eri asia jos vastaantuleva auto ajaa nopeampaa kuin mitä itse ajat, silloinhan silmä kertoo että tuo tulee nopeampaa.
Ok, eli joillain suomalaisilla sivustoilla tuota on vaan markkinoitu väärin, koska lukee että max. nopeus olisi 30km/h eikä rajoituksesta 25km/h puhuta mitään. Työmatkan varrelle vaan osuu melko vakiintunut tutkauspaikka, missä pitkässä loivassa alamäessä 50km/h-->40km/h, niin saattaa joku virkaintoisempi alkaa nipottamaan jos kelailee nopeutta sinne +30km/h. Työmatka ja terassillakäynti ei tietenkään suoraan liity toisiinsa, mutta sama reitti on pitkälti käytössä molemmissa.
 
Liittynyt
29.01.2017
Viestejä
958
@Teosto vaikka silmällä ei helposti erota 25 ja 38km/h nopeuseroa niin tyhmempikin poliisi erottaa lukemat tutkan näytöltä.
 
Liittynyt
03.07.2021
Viestejä
350
@Teosto vaikka silmällä ei helposti erota 25 ja 38km/h nopeuseroa niin tyhmempikin poliisi erottaa lukemat tutkan näytöltä.
Kyllä. Ja myös laitetta kokeillessa. Meillä päin vain ei ole tapana liikkuvassa autossa pitää tutkaa siinä valmiudessa että vieressä kulkevalle pyörätielle tähtäillään. Tai edes vastaantulijoiden kaistalle.
Sen verran useasti itse ajanut ihan riskirajoilla kun joku edessä päästelee vielä kovempaa ja poliisi tulee vastaan.
Joskus muistan myöhemmin kääntyneen uukkarilla niiden perään mutta hyvin harvoin.
 

living_death

★ Still alive ™
Liittynyt
15.11.2016
Viestejä
6 876
Nyt ei enää lennä kura niskaan, selkään ja perseeseen.

Eilinen vaatteiden ja repun rapaantuminen katkaisi kamelinselän.

IMG_20211118_154916.jpg
 
Liittynyt
29.10.2016
Viestejä
8 002
Nyt ei enää lennä kura niskaan, selkään ja perseeseen.

Eilinen vaatteiden ja repun rapaantuminen katkaisi kamelinselän.

Sitten kun kaikki puutteet on korjattu, niin mikä on vehkeen alkuperäisosien osuus siitä kokonaisuudesta jolla ajelet? :D

Itse tein vastaavan lokarin kokeeksi leikkaamalla palan muovisesta jäätelöpurkista ja jeesusteipistä. Ei kestänyt pitkään.
 

living_death

★ Still alive ™
Liittynyt
15.11.2016
Viestejä
6 876
@Tommy Goldfish

Onhan tuossa vielä paljonkin alkuperäistä osaa, mutta vasta nyt lauta alkaa olemaan sellainen mitä sen olisi pitänyt olla heti alussa :rolleyes:

No istuimen laittaisin vielä jos ei olisi laitonta.

Huomenna pitäisi tulla matkahuoltoon noudettavaksi parkkivalot. Joutuu ehkä vähän näyttämään laudan akkukotelolle kartioporanterää ja tehdä niille läpiviennit.
 
Liittynyt
29.01.2017
Viestejä
958
Laitetaan tänne jos jollakin tarvetta
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
387
Laitetaan tänne jos jollakin tarvetta
Eikö toi muka kävis tähän malliin:

Ja mikähän ero on E22D vs E25D - jos ottais ton E22D ja lisäakun, nuorelle teinille menis varmaa ihan hienosti..vai onko toi e25d jotenkin reippaasti parempi ku normi hinta sille on reippaasti kovempi, nyt alennuksineen eroa vaan 20e
 
Liittynyt
31.12.2018
Viestejä
476
Ajattelin katsoa onko Ninebot G30 Max E II tarjouksessa, mutta yllätyksenä tuli että kaikkialta loppu. Onkohan tulossa uusi malli vai mikä juttu? Tiedän että on yleisesti komponenttipula, voiko vaikuttaa niin pahasti?
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
4 658
Ajattelin katsoa onko Ninebot G30 Max E II tarjouksessa, mutta yllätyksenä tuli että kaikkialta loppu. Onkohan tulossa uusi malli vai mikä juttu? Tiedän että on yleisesti komponenttipula, voiko vaikuttaa niin pahasti?
Jos tälleen pohjoismaisista kaupoista kattelit niin syynä varmaan aika puhtaasti se et tuskin kukaan haluaa noita talven yli säilöä varastossa, eli se mitä on varastossa syksyn alussa on about se mitä sinne otetaan homehtumaan. Sit tilauksien mukaan tilataan ehkä lisää tai ehkä ei. Just sen takia ettei käy köyhästi ja uus malli tuu vuodenvaihteen jälkeen ja varasto täynnä vanhaa mallia joka kuitenkin sinne ostettu täydellä hinnalla. Ei näitä tähän vuodenaikaan oikeen myydyks mene, ilman alennuksia siis.

Kävi sitä itellekkin vähän köyhästi ton uuden laudan suhteen. Tilattu heinäkuun alussa, akkukennojen saatavuus paskaa ja valmistajat ei halua maksaa sitä hintaa millä niitä sais heti vaan odottelivat saatavuuden paranemista = venaillaan et sen laudan saa edes tehtaalta ulos. Lähettivät sit syyskuussa, mut maailmantilahan kerkes siinäkin välissä kusta muroihin ja on toi junaliikenne Kiinasta about kaikkialle aika takkuilevaa.



Tolta se nyt sit vihdoin näyttää UPS sivulla, eli on selvinny ton reilun parin kk matkan kiinasta puolaan vihdoinki (14.9 on päivä ku kiinasta lähteny). Köyhästi kävi siinä mielessä et eihän tässä enää kelejä oo ajella, eikä varsinkaan sellasia kelejä et kehtais uudella laudalla alkaa harjottelemaan. Täällä etelässä varmaan jonkunverran kyllä lämpenee mut saapi nähdä, kerkeepähän ihmettelemään varusteita yms tohon sitten tässä välissä. Kärsivällisyyttä ainakin päässy jo heinäkuusta asti harjottelemaan, lupasivat aluks et noin 90pv menis koko setissä et olis kotiovella, mut sehän nyt ei alkuunsakkaan pitäny paikkaansa.

Et tosiaan jos kiinasta haluaa lautaa tilata jota ei oo varastossa samontein ja sen tahtois ens kevääks, niin kannattaa aikalailla tilata nyt :----D
 
Liittynyt
31.12.2018
Viestejä
476
Sain tänään tuon G30E II mallin Verkkiksestä. Ykkössukupolven moottori siinäkin, eli kutosella alkava. Nyt siis Elisalta, Saksasta Satkingilta ja Verkkiksestä on kaikista tullut Gen1 moottorilla laite.

Tässä Verkkiksen versiossa oli firmiksetkin melkein ajantasalla, joten pakostakin kurranttia kamaa tehtaalta.

Ja tosiaan cruise control puuttuu.
Löysitkö mistään gen2 mallia? Pitikö tilata ulkomailta jostain? Kiinnostaisi vahvasti tämä lauta mutta en halua moottoria joka hidastuu kun akku on alle 80% .
 
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
2 343
Löysitkö mistään gen2 mallia? Pitikö tilata ulkomailta jostain? Kiinnostaisi vahvasti tämä lauta mutta en halua moottoria joka hidastuu kun akku on alle 80% .
Luovutin ja pidin Verkkokauppa.comista ostamani Gen1 -moottorisen laudan. Siinä tosiaan tippuu 24 km/h tasolle about 80% tasolta, sitten jostain 30% tasolta 23 km/h tasolle ja siinä pysyy kunnes loppuu. Ei häiritse minua lainkaan. Ja varmaan jos tuota firmistä säätäisi vielä lisää, saisi nopeuttakin lisää.
 
Liittynyt
03.07.2021
Viestejä
350
Luovutin ja pidin Verkkokauppa.comista ostamani Gen1 -moottorisen laudan. Siinä tosiaan tippuu 24 km/h tasolle about 80% tasolta, sitten jostain 30% tasolta 23 km/h tasolle ja siinä pysyy kunnes loppuu. Ei häiritse minua lainkaan. Ja varmaan jos tuota firmistä säätäisi vielä lisää, saisi nopeuttakin lisää.
Eikös tämä ole sähkömoottoreissa aika normaali käytäntö?
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
237 492
Viestejä
4 164 077
Jäsenet
70 416
Uusin jäsen
giantaxe

Hinta.fi

Ylös Bottom