PC, PlayStation, XBOX & Nintendo - yhteinen väittelyketju

OneHandedSword

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
06.03.2024
Viestejä
24
Niin ketjuhan on väitteluyketju, joka kuolisi jos kukaan ei jaksaisi näitä "samoja vahoja levyjä" pyöritellä.

Kaikkihan nämä, IO-techinkin nyt tuossa videossa esiin tuomat faktat, tietää toki jo varmasti. Rahalla saa ja hevosella pääsee.
Eiköhän tuossa kuitenkin ole vain kyse epävarmuudesta omaa muovilaatikkoa kohtaan... Kipua sitten lievitetään PC:n näytönohjaimella.

Hiukan epäilen että tässä joku nyt erityisemmin haluaisi pitää vilpittömästi "ketjua elossa"
 
Liittynyt
27.02.2018
Viestejä
1 213
Tässä kyllä oli odotettavissa juuri tietyiltä samat "öyh öyh hintaa on enemmän, pelkkä näyttis 1100€" niin täytyy muistaa
A) Ei vaadi 4080 Super tasoista korttia että saisi huomattavasti paremman kokemuksen
B) Vaikka upottaisit siihen konsoliin tavalla tai toisella saman verran rahaa, niin et tule mitenkään saamaan saman tasoisen kokemuksen
PC vs konsoli on ainoa vertailu missä hintaluokalla ei ole väliä :hmm:
Vähän sama ku uuden MB amg s63 omistaja leijuis avensiksen omistajalle:rolleyes:
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
2 955
PC vs konsoli on ainoa vertailu missä hintaluokalla ei ole väliä :hmm:
Vähän sama ku uuden MB amg s63 omistaja leijuis avensiksen omistajalle:rolleyes:
Miksi tässä pitää joku hintaraja olla taustalla mistä voidaan puhua? PC antaa paremman kokemuksen myös tuossa Sonyn huippupelissä mutta toki se maksaa enemmän. Myös se AMG mersu maksaa enemmän mutta antaa enemmän autoa mitä se harmaa toyota. Omituinen keskustelukulttuuri kun tällaisista itsestäänselvyyksistä pitää vääntää. Jotkut jopa altteri tunnukset tekee sen takia.
 
Liittynyt
16.03.2022
Viestejä
759
Musta olisi hyvä alkaa vääntämään jo hyvissä ajoin Nintendo Switch 2:sta. Nyt kun speksejä ei vielä tiedetä saataisiin hyvää vääntöä aikaan, kun jokainen voi kehitellä oman päänsä sisällä mielikuvituskonsolinsa. :tup:
 
Liittynyt
03.02.2021
Viestejä
298
Itselle konsolipelaamisen helppous ja yksinkertaisuus vie tietokonepelaamista 6-0 aina.

Päivitykset rullaa automaattisesti laitteiden ollessa kiinni ja konsolit ja kaikki pelit käynnistyvät sekunneissa. Ei tarvitse latailla 10 eri pelilauncheria ja pohtia että mitenkä surkea PC-käännös jostain pelistä seuraavaksi julkaistaan.

Mukavempi sieltä sohvalta on ohjain kädessä napsutella pelejä menemään. Sitten kun tekee mieli hikoilla niin tietokoneella voi hoitaa ne kilpailulliset pelit.
 

nonnzz98

Mini-ITX ❤️
Make ATK Great Again
Liittynyt
19.10.2017
Viestejä
656
PC vs konsoli on ainoa vertailu missä hintaluokalla ei ole väliä :hmm:
PC vs konsoli on myös ainoa vertailu missä kukaan ei pelaa onlinessa muuta kuin f2p pelejä :smoke:
Tuo kommentti on muutenkin erikoinen viitateen viestiini jota lainasit kun sanoin että et tarvitse tuon hintaluokan näytönohjainta ja saat silti huomattavasti paremman kokemuksen. Korreloiko konsolien putkinäköhehkutus luetun ymmärtämiseen vai mikä homma?
Missään en sanonut etteikö hintaluokalla olisi väliä, mutta toin toki myös esille sen kääntöpuolen että hinnalla millä hyvänsä et mitenkään pysty vastaavaa kokemusta saamaan konsolilla kuin vaikka videossa olevalla 4080 Super rigillä. Kun aina sönkötätte samaa ''öyh ei saa konsolin hinnalla''. Kaikilla ei ole kiveen hakattu 500€ budjetti peliharrastukselle. Yllätys yllätys parempi ja monipuolisempi kapistus maksaa enemmän.
 
Liittynyt
11.04.2017
Viestejä
236
Itselle konsolipelaamisen helppous ja yksinkertaisuus vie tietokonepelaamista 6-0 aina.

Päivitykset rullaa automaattisesti laitteiden ollessa kiinni ja konsolit ja kaikki pelit käynnistyvät sekunneissa. Ei tarvitse latailla 10 eri pelilauncheria ja pohtia että mitenkä surkea PC-käännös jostain pelistä seuraavaksi julkaistaan.

Mukavempi sieltä sohvalta on ohjain kädessä napsutella pelejä menemään. Sitten kun tekee mieli hikoilla niin tietokoneella voi hoitaa ne kilpailulliset pelit.
Ja noiden asioiden lisäksi konsoleilla nettipelit huijarivapaita.
 
Liittynyt
27.02.2018
Viestejä
1 213
PC vs konsoli on myös ainoa vertailu missä kukaan ei pelaa onlinessa muuta kuin f2p pelejä :smoke:
Tuo kommentti on muutenkin erikoinen viitateen viestiini jota lainasit kun sanoin että et tarvitse tuon hintaluokan näytönohjainta ja saat silti huomattavasti paremman kokemuksen. Korreloiko konsolien putkinäköhehkutus luetun ymmärtämiseen vai mikä homma?
Missään en sanonut etteikö hintaluokalla olisi väliä, mutta toin toki myös esille sen kääntöpuolen että hinnalla millä hyvänsä et mitenkään pysty vastaavaa kokemusta saamaan konsolilla kuin vaikka videossa olevalla 4080 Super rigillä. Kun aina sönkötätte samaa ''öyh ei saa konsolin hinnalla''. Kaikilla ei ole kiveen hakattu 500€ budjetti peliharrastukselle. Yllätys yllätys parempi ja monipuolisempi kapistus maksaa enemmän.
Tuo öyhötys käy ennemmin tuohon sinun ulosantiin :hmm:
Pc:ee on ylivoimainen mitä tulee pelikokemukseen, sitä ei kukaan järkevä kiellä. Monikäyttöisyydessä tuo XSX pyyhkii sit pc:eellä lattioita ja vähän vielä hyllyjäkin.
 
Liittynyt
27.02.2018
Viestejä
1 213
Miksi tässä pitää joku hintaraja olla taustalla mistä voidaan puhua? PC antaa paremman kokemuksen myös tuossa Sonyn huippupelissä mutta toki se maksaa enemmän. Myös se AMG mersu maksaa enemmän mutta antaa enemmän autoa mitä se harmaa toyota. Omituinen keskustelukulttuuri kun tällaisista itsestäänselvyyksistä pitää vääntää. Jotkut jopa altteri tunnukset tekee sen takia.
Aika harvassa on ihmiset joille ei hinnat mitään merkkaa. Minä saan sillä 500€ itselleni koneen jolla voi..
-pelata mukavasti sohvalta(myös sitä änäriä)
-toistaa 4k leffoja
-pyörittää suoratoistopalveluita
-kuunnella musiikkia
Saan siis IMO tuolle rahalle todella paljon vastinetta, eikä tuo konsolin säätämisvapaus ainakaan haittaa. Paljonko tartten rahaa kasatakseni samanlaisen pc:een? Sen tuplat ainakin, ja saanko sillä yhtä pienen ja hiljaisen koneen tilalle:hmm:
Nämä minun kriteerit jotka on ihan yhtä oikeat ku sinun kriteerit omalle setupillesi.
 
Liittynyt
22.10.2018
Viestejä
9 720
Aika harvassa on ihmiset joille ei hinnat mitään merkkaa. Minä saan sillä 500€ itselleni koneen jolla voi..
-pelata mukavasti sohvalta(myös sitä änäriä)
-toistaa 4k leffoja
-pyörittää suoratoistopalveluita
-kuunnella musiikkia
Saan siis IMO tuolle rahalle todella paljon vastinetta, eikä tuo konsolin säätämisvapaus ainakaan haittaa. Paljonko tartten rahaa kasatakseni samanlaisen pc:een? Sen tuplat ainakin, ja saanko sillä yhtä pienen ja hiljaisen koneen tilalle:hmm:
Nämä minun kriteerit jotka on ihan yhtä oikeat ku sinun kriteerit omalle setupillesi.
Mitä noista katoaa jos xboxin ostamisen sijaan asennat vaan xbox appin töllöön? Säästöä ainaki kertyy se 500€. Säätöäki dramaattisesti vähemmän, ku ei oo mitään pömpeliä olkkarissa kaapeleineen jne.
 
Liittynyt
03.02.2021
Viestejä
298
Mitä noista katoaa jos xboxin ostamisen sijaan asennat vaan xbox appin töllöön? Säästöä ainaki kertyy se 500€. Säätöäki dramaattisesti vähemmän, ku ei oo mitään pömpeliä olkkarissa kaapeleineen jne.
Ehdotatko tässä tosissaan pilvipelaamista konsolipelaamisen tilalle? :lol:
 
Liittynyt
22.10.2018
Viestejä
9 720
Ehdotatko tässä tosissaan pilvipelaamista konsolipelaamisen tilalle? :lol:
Yhtä tosissaan varmaan kuin joku ehdottaa konsolipelaamista pc pelaamisen tilalle :kahvi:

Samat jututhan tossa on huonona puolena ku konsoleissa ylipäänsä. Kauheat viiveet, kuukausimaksut ja paska kuvanlaatu.
 
Liittynyt
03.02.2021
Viestejä
298
Yhtä tosissaan varmaan kuin joku ehdottaa konsolipelaamista pc pelaamisen tilalle :kahvi:

Samat jututhan tossa on huonona puolena ku konsoleissa ylipäänsä. Kauheat viiveet, kuukausimaksut ja paska kuvanlaatu.
En tiiä miten paska televisio sulla on käytössä mutta kuvanlaatu ja viive ei ole todellakaan ongelmana. Tietenkin jos television asetusten säätäminen on osaamisesta kiinni ja muutenkin tasoa Gigantin kalibrointi niin ymmärrän että ei saa kaikkea irti konsolipelaamisesta.

Kuukausimaksuista olen samaa mieltä mutta hyvin nuo yksinpelit tuntuvat toimivan ilman kummempia kuukausimaksuja. Eipähän tarvii kärsiä paskoista porttauksista. :)
 
Liittynyt
22.10.2018
Viestejä
9 720
En tiiä miten paska televisio sulla on käytössä mutta kuvanlaatu ja viive ei ole todellakaan ongelmana.
Television viiveestä en itse kirjoittanut, vaan konsolien ja pilvipelaamisen absurdin korkeista viiveistä vs. keskitason pelipc.
Television viiveet on muutenkin käytännössä samat oli kuvanlähde pc, konsoli tai xbox appi töllössä, ja en ihan ymmärrä että miksi moisista keksit alkaa kirjoittelemaan.
 
Liittynyt
03.02.2021
Viestejä
298
Television viiveestä en itse kirjoittanut, vaan konsolien ja pilvipelaamisen absurdin korkeista viiveistä vs. keskitason pelipc.
Television viiveet on muutenkin käytännössä samat oli kuvanlähde pc, konsoli tai xbox appi töllössä, ja en ihan ymmärrä että miksi moisista keksit alkaa kirjoittelemaan.
Sain käsityksen että puhuttiin pilvipelaamisesta. My bad.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
03.02.2021
Viestejä
298
Mistä television viiveet keksit ottaa mukaan?

Noh, pilvipelaamisesta, konsoleista ja pc:stä tosiaan oli keskustelu pystyssä.
Yleensä jos viiveistä puhutaan konsolipelaamisessa niin TV on se ongelma.

Ja että sanoit: "Kauheat viiveet, kuukausimaksut ja paska kuvanlaatu."

Eli siis väität että konsoleissa on yhtä huono kuvanlaatu ja viiveet niin kuin pilvipelaamisessa?
 
Liittynyt
22.10.2018
Viestejä
9 720
Yleensä jos viiveistä puhutaan konsolipelaamisessa niin TV on se ongelma.

Ja että sanoit: "Kauheat viiveet, kuukausimaksut ja paska kuvanlaatu."

Eli siis väität että konsoleissa on yhtä huono kuvanlaatu ja viiveet niin kuin pilvipelaamisessa?
En väittänyt yhtä huonoiksi. Esitin että ovat molemmat melko kehnoja noiden osalta vs. pc. Ja että jos konsoli on hyvä kompromissi jollekkin, niin pilvipelaaminen lienee ihan ok valinta heille myös. Rahaa säästyy ja ei tarvitse säätää laitteiden kanssa.

Ts. jos tekee jo ihan massiivisen kompromissin konsolin kanssa em. asioissa, niin sama sit siirtyä pilvipelaamiseen.
Yleensä jos viiveistä puhutaan konsolipelaamisessa niin TV on se ongelma.
Ei kyllä ole minulla koskaan ollut, ja lisäksi osaan sen erottaa itse pelilaitteen ominaisuuksista. Televisioiden vertailulle lienee muutenkin oma ketjunsa.
 

OneHandedSword

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
06.03.2024
Viestejä
24
Television viiveestä en itse kirjoittanut, vaan konsolien ja pilvipelaamisen absurdin korkeista viiveistä vs. keskitason pelipc.
Television viiveet on muutenkin käytännössä samat oli kuvanlähde pc, konsoli tai xbox appi töllössä, ja en ihan ymmärrä että miksi moisista keksit alkaa kirjoittelemaan.
Pakko kysyä että mistä viiveestä oikein puhut?
 

OneHandedSword

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
06.03.2024
Viestejä
24
Napinpainalluksesta siihen että jotain tapahtuu ruudulla. Kelvollisella PC:llä tyypillisesti noin puolet siitä mitä konsolilla ja pilvipalvelut on konsoliin nähden vain kymmeniä prosentteja lisää.
Siis eikö Televisio nimenomaan määrittele input lagin määrää konsolilla? Minulla oli about 7ms inputlagi omassa televisiossa mikä on erittäin hyvä verrattuna joihinkin televisioihin missä se on täyttä kuraa.

Ja cloud gamingissä vaihtelee pelien kohdalla input lagi reilusti niin en kyllä ymmärrä miten se on sinulle aivan sama, eikös inputlagi ole siinä tapauksessa ylipäätänsä merkityksetön jos ei tuollaista eroa huomaa verrattuna esim. Fixed 7ms input lagi?
 
Liittynyt
31.12.2016
Viestejä
99
No ei todellakaan ole 0:aa lähelläkään ja konsolit ja geforce now on jo ideaalitilanteessa(kuidulla) käytännössä tasoissa, ja nykyisillä 4080:illa geforce now on jo edellä.

esim tuossa outriders avg ~49/107/103 pc/xbox/gfnow
destiny 2 60fps 49/85/81
120fps 31/40/59

Sen input lagin nyt hiirellä huomaa noin 100x helpommin kuin tatteja vääntämällä, niin ei se oo niin ongelma konsoleilla, mutta onhan nuo konsolien input-lagit isot.
Tietysti niillä konsolien omilla striimauksilla tulee normi konsoli-inputlag + internet-lag, niin niillä ei ikinä päästä geforce now:n input lageihin.
 
Liittynyt
31.03.2021
Viestejä
1 561
Pc:ee on ylivoimainen mitä tulee pelikokemukseen, sitä ei kukaan järkevä kiellä.
No ei sitä ihan noinkaan voi yksinkertaistaa. Pelikokemus on muutakin kuin resoluutio ja virkistystaajuus. Ja moni asia pelikokemuksessa on konsolilla paremmin, kuten on moneen kertaan todettu. Ja pelaajasta riippuen nämä muut asiat voivat olla tärkeämpiä kuin se resoluutio tai virkistystaajuus.

Monikäyttöisyydessä tuo XSX pyyhkii sit pc:eellä lattioita ja vähän vielä hyllyjäkin.
Siis mitä mä nyt luin? Monikäyttöisyydessähän nimenomaan PC kiertää kakkarinkiä konsolien ympärillä. Konsolit on hyvin rajoittuneita ja valmistaja määrittää hyvin tarkkaan mihin niitä voi käyttää.
 

OneHandedSword

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
06.03.2024
Viestejä
24
No ei todellakaan ole 0:aa lähelläkään ja konsolit ja geforce now on jo ideaalitilanteessa(kuidulla) käytännössä tasoissa, ja nykyisillä 4080:illa geforce now on jo edellä.

esim tuossa outriders avg ~49/107/103 pc/xbox/gfnow
destiny 2 60fps 49/85/81
120fps 31/40/59

Sen input lagin nyt hiirellä huomaa noin 100x helpommin kuin tatteja vääntämällä, niin ei se oo niin ongelma konsoleilla, mutta onhan nuo konsolien input-lagit isot.
Tietysti niillä konsolien omilla striimauksilla tulee normi konsoli-inputlag + internet-lag, niin niillä ei ikinä päästä geforce now:n input lageihin.
Kenelle puhut?
 
Liittynyt
22.10.2018
Viestejä
9 720
Siis eikö Televisio nimenomaan määrittele input lagin määrää konsolilla?
Siinä missä se määrittelee sitä televisioon yhdistetyn pc:n tapauksessakin.
Pelkästään televsion viive on kuitenkin vain muutamia millisekunteja, siinä missä konsolin kokonaislatenssi on pelikohtaisesti jopa yli 150 millisekuntia.
Ja cloud gamingissä vaihtelee pelien kohdalla input lagi reilusti niin en kyllä ymmärrä miten se on sinulle aivan sama, eikös inputlagi ole siinä tapauksessa ylipäätänsä merkityksetön jos ei tuollaista eroa huomaa verrattuna esim. Fixed 7ms input lagi?
Millä pelilaite+näyttö yhdistelmällä olet saanut aikaiseksi noin matalan ja täysin ennustettavan (fixed) viiveen?
 

OneHandedSword

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
06.03.2024
Viestejä
24
Siinä missä se määrittelee sitä televisioon yhdistetyn pc:n tapauksessakin.
Pelkästään televsion viive on kuitenkin vain muutamia millisekunteja, siinä missä konsolin kokonaislatenssi on pelikohtaisesti jopa yli 150 millisekuntia.
Okei, tätä en tiennytkään/ole huomannut.

Olen aina katsonut television/näytön teknisistä tiedoista input lagin määrän ja kuvitellut sen määräävän sen.

Joskus pelasin tietokoneella 100ms:n videotykiltä Battlefieldiä ja siinä huomasin kyllä ihan selkeästi sen eron eikä ollut mikään kovin mukava kokemus. Sen jälkeen olen pelannut 2ms näytöltä PC:llä mikä oli sen verran hyvä ettei sitä edes huomannut ja konsolilla pelatessa huomaan kyllä pienen eron mutta ei se minun silmääni häiritse ja siihen tottuu silmä/kädet nopeasti. Rajansa kyllä kaikella, kuten cloudissa olen huomannut sen heittävän aika pahasti.

Ehkä se ei tosiaan tateissa tunnu niin pahalta kuin hiiressä, kuten aikaisemmin mainittiin.
 
Liittynyt
27.02.2018
Viestejä
1 213
Yhtä tosissaan varmaan kuin joku ehdottaa konsolipelaamista pc pelaamisen tilalle :kahvi:

Samat jututhan tossa on huonona puolena ku konsoleissa ylipäänsä. Kauheat viiveet, kuukausimaksut ja paska kuvanlaatu.
Kuka moisesta on puhunut :hmm: jokaisella on ne omat kriteerit, toiset laittaa omaisuuden laitteisiin. Eikä siinä ole mitään väärää, harrastukset maksaa.
 
Liittynyt
27.02.2018
Viestejä
1 213
No ei sitä ihan noinkaan voi yksinkertaistaa. Pelikokemus on muutakin kuin resoluutio ja virkistystaajuus. Ja moni asia pelikokemuksessa on konsolilla paremmin, kuten on moneen kertaan todettu. Ja pelaajasta riippuen nämä muut asiat voivat olla tärkeämpiä kuin se resoluutio tai virkistystaajuus.


Siis mitä mä nyt luin? Monikäyttöisyydessähän nimenomaan PC kiertää kakkarinkiä konsolien ympärillä. Konsolit on hyvin rajoittuneita ja valmistaja määrittää hyvin tarkkaan mihin niitä voi käyttää.
Huonosti muotoiltu lause, ihan puhtaasti mediakäyttöä ajatellen. Hyvin monelle se pc:ee on tärkein työkalu, sitä en tuonut viestissäni esille.
 

Sadness

Tukijäsen
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
4 421
Minä kun aikoinaan aloitin PC hommelit puhtaasti nettikäyttöön niin minun PC:lläni ei paljoa pelejä pelattu mutta sitten noin yli 10v sitten muro aikaan minun sen aikaisella nettikoneella sai Skyrimin pyörimään jotenkin 720p low 2-30fps joka varmaan huonompi kuin mitä konsoliversoit olisivat tarjoneet mutta minua kiinnosti modaaminen paljon.

Pelasin pitkään skyrmia modattuna(ei grafiisesti) ja muut pelit sitten X360:llä ja sitten PC päivittyi aikoinaan inteliin I5 ja GTX näytönohjaimiin ja tuli PS4/XOne aikakausi mutta koska PC:ni tarjosi ainakin fps suhteen parempaa niin pysyin sen leivissä ja koska muutenkin käytin tietokonetta kaikkea muuhunkin samalla.

Nytten oma PC serrini on jopa AMD 5 ja RTX aikakaudessa(Se eka) ja sitten PS5 pelailen pelejä yhdessä oman serrin kanssa ja sitten Game passin kautta pääsee pelaa mäsän pelejä jos niin vaatii.

Joo PC tarjoo parasta grafiikkaa FPS ja resoa jos sinulla on rahaa mutta minulle se ei ole välttämättömyys koska monia PC pelejä voi myös modata jotakin kautta mitä ei taas konsoleilla voi tehdä ja eikä tarvitse olla sitä viimeisintä rautaa jos pelintekijät ovat jotenkin optimoineet pelin ja voit lisätä jotain reshareita peliin joka monesti parantaa mitä ei konsoleilla voi tehdä.

Itse olen toistaiseksi tyytyväinen omaan serriin ja PS5 kombinaatioon.
Ei tarvitse olla mitään AMD x8003D ja 4090 rautaa sinun serriässäsi että voit nauttia pelaamisesta enemmän kuin konsolilla(PS5) jos tykkää modailusta.

Aika hyvät pelit on avoinna tälläkin hetkellä pelattavaksi, ainoa mikä pitäs ostaa on Switch niin pääisisi laillisesti niiden pelien kimppuun.
 
Liittynyt
22.10.2018
Viestejä
9 720
Olen aina katsonut television/näytön teknisistä tiedoista input lagin määrän ja kuvitellut sen määräävän sen.
Juu ja sieltä löytyy sen näyttölaitteen aiheuttama latenssi. Se napin painallus ei välittömästi langattomasta ohjaimesta sinne konsoliin päädy, ja peli ei sitä voi välittömästi huomioida, ja nämä kaikki asiat aiheuttavat viivettä myös.
Kuka moisesta on puhunut :hmm: jokaisella on ne omat kriteerit, toiset laittaa omaisuuden laitteisiin. Eikä siinä ole mitään väärää, harrastukset maksaa.
Joo ollaan kaikki subjektiivisia subjekteja. Ketju lukkoon ja se siitä?

No ei vaan. PC on parempi ja konsolit on melkeen yhtä kauhea kokemus ku pilvipelaaminen, monella mittarilla.
ainoa mikä pitäs ostaa on Switch niin pääisisi laillisesti niiden pelien kimppuun.
Emuloiminen ei ole laitonta. Eli kunhan pelin omistaa ja sieltä rippaa koneelle ajettavaksi niin täysin ok. Moninpelit ja pelipäivitykset on tietty kiven alla, mutta aika ehjinä nintendo pelinsä julkaisee. Ja nintendo kans tykkää kiusata emulaattorikehittäjiä jotka asuu jenkeissä, koska oikeustoimilla uhkaaminen on siellä tehokas tapa vaikuttaa laillisenkin ohjelmiston kehitykseen.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
27.02.2018
Viestejä
1 213
@pomk se väittelyhän koitetaan heti alkuun katkaista "pc:ee on ylivoimainen, tässä video 3k€ koneesta" :rolleyes:
Just eilen sattu sopiva sauma, et pysty istumaan sohvalle ja ottamaan yhen matsin uusinta änäriä. Nopeat latausajat kiitos nykygenin parhaimman asian eli ssd:een. Tuohan ei siis onnistu sillä killeri pc:eellä.
 

DjSunki

S Y N T H W A V E
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
3 196
Vai nyt on konsolit jo viiveidenkin osalta täysin epäpelattavia. Skenaariot ovat jälleen erittäin tuuheat :rofl:

Mitähän seuraavaksi?
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
2 437
Tänä viikonloppuna on tullut pelattua paljon. PS5:llä perjantaina vähän heräteostoksena hankkimaani Stellar Bladea ja jo jonkin aikaa kesken ollutta Final Fantasy VII Rebirthia, ja illasta parin tuopin juomisen ohessa vielä NHL24:ää. Tänään sitten aamusta jatkoin Switchillä Metroid Prime Remasteredia ja äsken kaffeenjuonnin ohessa F-Zero 99:iä. PC:llä olisi ollut aika hiljaista näiden suhteen. Ehkä minua olisi ilahduttanut ne tuhannet Steamista löytyvät pilipalipelit, koska ei laatu, vaan määrä.
 

DarkkiFIN

Sosiaalisesti etääntynyt
Liittynyt
17.07.2017
Viestejä
1 604
On tää ketju kyllä aina lystiä luettavaa. :rofl:

Ohan se nyt selvä että kaikille se yks tietty laite ei oo mitenkään paras. Änäriä tai Zeldaa jos haluut pelata, niin se on konsolia ostettava. Vastaavasti jos kiinostaakin ETS2 ja strategia naksuttelut, tai modien käyttö reilummin, niin sitten se on PC puolelle eksyttävä. Ittelle ei tuola konsoleilla oo mitään niin kiinostavaa ollu aikoihin, että sellaselle laitteelle olis ollu tarvetta nykyään. Switch kyllä vähän kiinostaapi, ku siel olis Zeldaa tarjolla. Mutta vielä ei oo niin kovaa poltetta tullu, että olis tarvinnu konsolikaupoille lähteä.
 
Liittynyt
01.08.2019
Viestejä
630
En löytänyt sopivaa ketjua niin kysytään tässä.

Poikaystävälläni on ps4 pro jossa levyasema alkanut temppuilemaan(pitää kopauttaa useasti että peli lähtee käyntiin) ja on nyt miettinyt kun hänellä paljon pelaamattomia ps4 pelejä että joko ostaisi uuden ps5 slim standard edition tai sitten ps4 ei pro käytettynä ja myöhemmin sitten seuraavan sukupolven Nintendon konsolin julkaisussa.

Häntä ei ihmeemmin grafiikat innosta(pelaa mm Switch, Wii U, 3ds ja tietokoneella jossa sentään Gtx 1660 ti tosin prosessori jokin ikivanha i5(taisi olla 6500?) ja 16gb ddr3 ramia.

Miten noi ps5 yksinoikeuspelit, onko niitä pahemmin enää kun tuntuu että kaikki on jo tietokoneelle ja poikaystäväni ostaisi mielummin pelit tietokoneelle(halvemmat pelit, toimii tulevienkin tietokoneiden kanssa ja skaalautuu pelit kun päivittää tietokoneen).
 
Liittynyt
16.03.2022
Viestejä
759
En löytänyt sopivaa ketjua niin kysytään tässä.

Poikaystävälläni on ps4 pro jossa levyasema alkanut temppuilemaan(pitää kopauttaa useasti että peli lähtee käyntiin) ja on nyt miettinyt kun hänellä paljon pelaamattomia ps4 pelejä että joko ostaisi uuden ps5 slim standard edition tai sitten ps4 ei pro käytettynä ja myöhemmin sitten seuraavan sukupolven Nintendon konsolin julkaisussa.

Häntä ei ihmeemmin grafiikat innosta(pelaa mm Switch, Wii U, 3ds ja tietokoneella jossa sentään Gtx 1660 ti tosin prosessori jokin ikivanha i5(taisi olla 6500?) ja 16gb ddr3 ramia.

Miten noi ps5 yksinoikeuspelit, onko niitä pahemmin enää kun tuntuu että kaikki on jo tietokoneelle ja poikaystäväni ostaisi mielummin pelit tietokoneelle(halvemmat pelit, toimii tulevienkin tietokoneiden kanssa ja skaalautuu pelit kun päivittää tietokoneen).
No eipä niitä yksinoikeuspalejä enää oikein tahdo olla. Mutta toisaalta eipä ne uudet pelit taida enää oikein tuolla kokoonpanolla PC:llä pyöriä. PS5 Pro tullee jouluksi, joten siinäkin on yksi vaihtoehto.
 
Liittynyt
16.11.2016
Viestejä
1 232
On olemassa vain kaksi oikeaa vaihtoehtoa.
Ensimmäinen on omistaa pc, ps5 ja switch.
Halvempi vaihtoehto on taas omistaa series x, ps5 ja switch.
Ainoastaan näin pääsee pelaamaan ne kaikki parhaat pelit.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
16.11.2016
Viestejä
1 232
En tiedä minkälaista elämää porukka elää kun on aikaa pelata "kaikki parhaat pelit".
Niin no se vähän riippuu mitkä ajattelee itselleen parhaina. Esimerkiksi itse pelaan lähinnä vain ne itseäni kiinnostavat yksinpelit, koska nettipeleille ei ole aikaa nykyään. Nintendon konsoleilla lähinnä vain nintendon omat peli joita nyt ei hirveän usein julkaista, ps5:llä taitaa olla 5 itseäni kiinnostavaa peliä joista pari-kolme julkaistu jo pc:lle ja yleensä pc:llä sitten ne multiplattarit. Aikaa pelaamiseen käytän ehkä keskimäärin 10h viikossa, vaikea tosin arvioida kun välillä voi olla viikko tai kaksi että ei tule pelattua yhtään ja välillä sitten vähän enemmän.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
2 437
En tiedä minkälaista elämää porukka elää kun on aikaa pelata "kaikki parhaat pelit".
Haastavaa se on, ja siksi olenkin itse päättänyt nyt toistaiseksi keskittyä vain PS5 ja Switchiin (ja tietysti retokoneisiin). XBoxin ostaminen on käynyt monesti mielessä, mutta kun backlogi on aika julma jo parin konsolin kanssa, niin ei kannata. Alkaa vaan ahdistaa, kun on ihan liikaa kaikkea. Mulle kävisi ihan hyvin, jos vaikka pariin vuoteen ei julkaistaisi yhtään uutta peliä eikä konsolia, niin saisi vanhoja kiinnostavia juttuja alta pois. Ainahan sitä voi päättää, että "nyt en osta mitään uutta ennen kuin on vanhat pelattu", mutta kun kiinnostavia pelejä tulee, niin kummasti niitä aina hyllyyn päätyy odottamaan vuoroaan.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
01.08.2019
Viestejä
630
No eipä niitä yksinoikeuspalejä enää oikein tahdo olla. Mutta toisaalta eipä ne uudet pelit taida enää oikein tuolla kokoonpanolla PC:llä pyöriä. PS5 Pro tullee jouluksi, joten siinäkin on yksi vaihtoehto.
Juu ajattelinkin että ei oikein niitä yksinoikeuspelejä oikein ps5 ole enää. Hän ollut tyytyväinen tietokoneellaan kylläkin uusimpienkin pelien toimivuuteen vaikka olisi asetuksia joutunut rutkasti tiputtamaan ja pelit pyörii välillä 30-60 fps mutta kyllä sen huomaa että se prosessori on pullonkaula mutta jos on tyytyväinen siihen niin hyvä juttu hänelle. Täytyy vilkaista youtubesta muutamia videoita jossa vanha i5/gtx 1660 ti ja toimiiko edes alimmilla asetuksilla 30+ fps mutta toistaiseksi vaikkapa Hogwarts Legacy toiminut hänen koneellaan hänen mielestään ok.

Ps5 prosta hän sanonut ettei kaipaa parhaita grafiikoita ja ei häntä kuulemma haittaisi siirtyä ps4 prosta-> perus ps4 jossa toimii levyasema.

Jännää minusta miten erilaisia ihmisiä on kun itse haluan päivittää tietokonetta säännöllisesti ja toiset on tyytyväisiä kun pelit jotenkin toimii :D
 
Liittynyt
22.10.2018
Viestejä
9 720
@pomk se väittelyhän koitetaan heti alkuun katkaista "pc:ee on ylivoimainen, tässä video 3k€ koneesta" :rolleyes:
Just eilen sattu sopiva sauma, et pysty istumaan sohvalle ja ottamaan yhen matsin uusinta änäriä. Nopeat latausajat kiitos nykygenin parhaimman asian eli ssd:een. Tuohan ei siis onnistu sillä killeri pc:eellä.
Olet löytänyt nyt sen yhden ja lähes ainoan pelin jota ei pc:llä natiivisti pelata ja kas kummaa se on ainoa jolla on merkitystä. :kahvi:

Sitä voi vaikka suoraan sillä telkkarillaki pelata pilven läpi. Mihin ihmeeseen sitä konsolia tarvitset?
Vai nyt on konsolit jo viiveidenkin osalta täysin epäpelattavia.
En ole epäpelattavaksi kutsunut. Tuo on ihan omaa tulkintaasi.
Olen kirjoittanut että ne on samaa tasoa monen pilvipalvelun kanssa.
No muutama pc:n yksinoikeus voi jäädä
Melkosta aliarviointia. Jää tuhansia pelejä katalogin ulkopuolelle.
 
Liittynyt
11.04.2017
Viestejä
236
Olet löytänyt nyt sen yhden ja lähes ainoan pelin jota ei pc:llä natiivisti pelata ja kas kummaa se on ainoa jolla on merkitystä. :kahvi:

Sitä voi vaikka suoraan sillä telkkarillaki pelata pilven läpi. Mihin ihmeeseen sitä konsolia tarvitset?
Onhan niitä pelejä vaikka mitä. esim. itselle Nintendon pelien lisäksi tärkein mlb the show. Ens vuonna sit GTA VI.
Ihanko oikeesti täällä pilvipelaamista tuodaan vaihtoehdoksi. :D
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
241 355
Viestejä
4 215 399
Jäsenet
71 040
Uusin jäsen
leetnewb

Hinta.fi

Ylös Bottom