Sähköskootterit / sähköpotkulaudat

Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
3 607
Sama setti. Mutta tuo piru keulii heti :D.

Ja on erillinen murikka. Ja akku ei täynnä. Siksi tein vain pika testauksen että toimii.
Jees, no raportoihan et mitä sanoo täydessä latingissa. Eiköhän se sen 54,6v oo, eikös siinä murikassakin joku merkintä oo et millä jännitteellä se lataa? Virallisten speksien 42v 2A on pakko olla väärin, mut tais siellä muutakin olla vähän pielessä....

Olikos tossa nyt täyskumirenkaat vai pelkästään sisäkumiton ilmalla täytettävä? Sehän oli kans vähän epäselvää.
 

Pyrres

Apina koulutuksessa
Tukijäsen
Liittynyt
18.07.2017
Viestejä
1 837
Jees, no raportoihan et mitä sanoo täydessä latingissa. Eiköhän se sen 54,6v oo, eikös siinä murikassakin joku merkintä oo et millä jännitteellä se lataa? Virallisten speksien 42v 2A on pakko olla väärin, mut tais siellä muutakin olla vähän pielessä....

Olikos tossa nyt täyskumirenkaat vai pelkästään sisäkumiton ilmalla täytettävä? Sehän oli kans vähän epäselvää.
Ajotuntumasta päättelisin että ainakin jonkinlaiset honeycombit siellä tosiaan on. Aka rengas on osittain kennorakennetta sisältävä eikä vain porattu reikiä. Ei venttiileitä. Murikka sanoo 54.6v output. Ja tosiaan se on vielä todettava että se tuntuu. Ihan eri kiihtyvyys kuin vanhassa CW sisällä. Paljon vakaampi (toki isompikin). Vaatii tosiaan paljon enemmän "kunnioitusta" ajaessa. Ei voi vaan vetää kaasu pohjassa kanttareilta tms. Hiekalla paikoiltaan ei sudi mutta nurmella löi samantien tyhjää. Ja takana tosiaan vaikuttaisi olevan jonkinlainen abs koska täysjarrutuksessa jätti katkoviivaa asfalttiin.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
3 607
Ajotuntumasta päättelisin että ainakin jonkinlaiset honeycombit siellä tosiaan on. Aka rengas on osittain kennorakennetta sisältävä eikä vain porattu reikiä. Ei venttiileitä. Murikka sanoo 54.6v output. Ja tosiaan se on vielä todettava että se tuntuu. Ihan eri kiihtyvyys kuin vanhassa CW sisällä. Paljon vakaampi (toki isompikin). Vaatii tosiaan paljon enemmän "kunnioitusta" ajaessa. Ei voi vaan vetää kaasu pohjassa kanttareilta tms. Hiekalla paikoiltaan ei sudi mutta nurmella löi samantien tyhjää. Ja takana tosiaan vaikuttaisi olevan jonkinlainen abs koska täysjarrutuksessa jätti katkoviivaa asfalttiin.
Joo, joku heittikin epäilystä et ne honeycombit on vaan näkymättömissä ulkonäkösyistä. Lasken kyllä ite ton miinukseks, sillä se ilmarengas on vaan niin mahdottomasti mukavampi ja ainakin M365 kanssa rangekin kasvaa ilmalla vrt solidit. Muistelisin kans et huippunopeutta kanssa menettää. Tuskin kuitenkaan vanteessa/moottorissa on valmiina venttiilille paikkaa et olis niinkin yksinkertanen homma kun sahata ne kiinteät renkaat helvettiin ja lyödä G30 Maxin tubelessit tilalle? Toki siihen joku venttiilikin pitäs sit keksiä, et ehkä menee turhan hankalaks sit. En vaan ite noitten kiinteiden ajotuntumasta oikeen välitä.

Jees, no on sitten akun puolesta kaikki kondiksessa. Taitaa venata vaan sitä et joku avaa ne tulvaportit ja sen nopeusrajotuksen saa auki. Mielenkiinnolla kans odotan et minkälaista rangea tolta sopii odottaa ns. oikeessa käytössä. Toi ilmotettu lukema kun on mitattu 60kg kuskilla, 15kmh, tasasella ilman tuulta niin se on about niin pielessä todellisuudesta kun voi vaan olla :dead:
 
Liittynyt
01.04.2019
Viestejä
86
E-Way E600 Max

Joo laturin ulostulo on 54.6V ja 2A. Eli kyllä sillä akuston täyteen saa. Kävin kanssa heittämässä 10km testilenkin. Kylän isoimpia mäkiä kävin testaamassa mitä m365 ei jaksanut kivuta. Tehoa kyllä löytyy mutta vaikka akusto iso niin myös prosentit juoksee silmissä kun kiipee pitkään jyrkkää mäkeä.

Tykästyin renkaisiin vaikka ovatkin sisältä kennorakennetta. Itsellä elopaino huitelee 140kg tietämillä niin eivät tuntuneet kovilta vaan oikeesti vähän joustivat. Voi olla et jollain 80kg hemmolla noi ehkä tuntuvat kovilta. Ihan surutta ajelin sepelin päällä kun ei tartte pelätä renkaan puhkeamista.

Cruise ei mielestäni ollut kovin hyvä. Sen aktivoituminen on typerä. eli jos oli määritetty 2 sekunttia niin ihan sama oliko kiihdytys vasta menossa niin kun aika tuli täyteen niin Cruise kytkeytyi päälle. Eli itselläkin kävi niin kun lähdin ylämäkeen kiihdyttään niin cruise löi päälle 10km/h vauhdista sit piti painaa uudestaan kaasua ja cruise löi päälle seuraavaksi 16km/h kohdalla. useamman kerran sai uudestaan aloittaa kaasunpainamisen et sai tavoitettua 25km/h vauhdin.

Mut kiihtyvyys on kyllä kiva. Laitteen oma paino vähän yllätti vaikka tiesin kyllä paljonko painaa. Mut kun pitää kantaa kämppään kahdet raput niin kyllä toi oikeesti painaa ettei kyllä viitti ihan kokoajan olla edestakas kantelemassa. Vaikka m365 painaa jotain 13kg ja tämä E600Max 18kg niin on toi 5kg ero iso kun lähdetään kantamaan.

PS. Akusta kului 32% 10km ajolenkillä. Mut oli täyttä testaamista. Paljon jyrkkiä ylämäkiä ja jarruttelua. Sit elopaino 140kg niin ei mikään ihme. huomenna heitän vähän perinteisemmän lenkin niin näkee todellista kulutusta.
 

Pyrres

Apina koulutuksessa
Tukijäsen
Liittynyt
18.07.2017
Viestejä
1 837
Joo, joku heittikin epäilystä et ne honeycombit on vaan näkymättömissä ulkonäkösyistä. Lasken kyllä ite ton miinukseks, sillä se ilmarengas on vaan niin mahdottomasti mukavampi ja ainakin M365 kanssa rangekin kasvaa ilmalla vrt solidit. Muistelisin kans et huippunopeutta kanssa menettää. Tuskin kuitenkaan vanteessa/moottorissa on valmiina venttiilille paikkaa et olis niinkin yksinkertanen homma kun sahata ne kiinteät renkaat helvettiin ja lyödä G30 Maxin tubelessit tilalle? Toki siihen joku venttiilikin pitäs sit keksiä, et ehkä menee turhan hankalaks sit. En vaan ite noitten kiinteiden ajotuntumasta oikeen välitä.

Jees, no on sitten akun puolesta kaikki kondiksessa. Taitaa venata vaan sitä et joku avaa ne tulvaportit ja sen nopeusrajotuksen saa auki. Mielenkiinnolla kans odotan et minkälaista rangea tolta sopii odottaa ns. oikeessa käytössä. Toi ilmotettu lukema kun on mitattu 60kg kuskilla, 15kmh, tasasella ilman tuulta niin se on about niin pielessä todellisuudesta kun voi vaan olla :dead:
En tiedä, vertaisin tämän hetken tuntumaa aikalailla samantyyppiseksi kuin M365. Ja noiden pitäisi vielä pehmetä vähän ajan kuluessa. Jos tosiaan ovat ns oikeat honeycombit niin sanoisin plussaksi vaikka ilmarengas on aina ilmarengas. Oikea honeycomb kun ei ole vain pelkkää reikää kumin sisällä vaan siellä on selkeä rakenne joka on suunniteltu joustamaan terävissä osumissa ja pitämään rengas jäykkänä normi ajossa. Samaa tekniikkaa kuin mitä autojen renkaisiin tulossa kadulle pikkuhiljaa. Armeijavehkeissähän noita ymmärtääkseni on jo. Nuo ovat takuulla simppelimpää designia vs full on honeycomb renkaat mutta jo semi hyvä design pitäisi olla varsin hyvä kompromissi ilmakumin ja täyskumin välillä ollen huomattavasti joustavampi kuin perus täyskumi jossa reikiä läpi.

Painoa tuolla tosiaan on ja itsekin sen kyllä huomasin kun kannoin neljänteen kerrokseen. Ei kyllä itselle mikään ongelma mutta jos olet kevyempi/et niin vahva niin kannattaa ottaa huomioon. Cruisen laitoin 3s kuten oli Xiaomissa CW:ssä. En huomannut moista käytöstä. Voisiko tuo paino olla se ero että itse ehdin kiihdyttää siihen 25kmh nopeammin ja laite huomaa yhä kiihtyvänsä tarpeeksi kovaa ettei cruisea aktivoida tms. Itsellä painoa ilman reppua yms se n.75kg.
 
Liittynyt
01.04.2019
Viestejä
86
Joo itsellä toi Cruise ongelma ilmeentyi juuri ylämäessä. Voi olla et kiihtyvyys oli liian hidasta. Huomenna testaillaan lisää ja haetaan sopivaa aikaa aktivoitumiselle.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
3 607
En tiedä, vertaisin tämän hetken tuntumaa aikalailla samantyyppiseksi kuin M365. Ja noiden pitäisi vielä pehmetä vähän ajan kuluessa. Jos tosiaan ovat ns oikeat honeycombit niin sanoisin plussaksi vaikka ilmarengas on aina ilmarengas. Oikea honeycomb kun ei ole vain pelkkää reikää kumin sisällä vaan siellä on selkeä rakenne joka on suunniteltu joustamaan terävissä osumissa ja pitämään rengas jäykkänä normi ajossa. Samaa tekniikkaa kuin mitä autojen renkaisiin tulossa kadulle pikkuhiljaa. Armeijavehkeissähän noita ymmärtääkseni on jo. Nuo ovat takuulla simppelimpää designia vs full on honeycomb renkaat mutta jo semi hyvä design pitäisi olla varsin hyvä kompromissi ilmakumin ja täyskumin välillä ollen huomattavasti joustavampi kuin perus täyskumi jossa reikiä läpi.

Painoa tuolla tosiaan on ja itsekin sen kyllä huomasin kun kannoin neljänteen kerrokseen. Ei kyllä itselle mikään ongelma mutta jos olet kevyempi/et niin vahva niin kannattaa ottaa huomioon. Cruisen laitoin 3s kuten oli Xiaomissa CW:ssä. En huomannut moista käytöstä. Voisiko tuo paino olla se ero että itse ehdin kiihdyttää siihen 25kmh nopeammin ja laite huomaa yhä kiihtyvänsä tarpeeksi kovaa ettei cruisea aktivoida tms. Itsellä painoa ilman reppua yms se n.75kg.
Joo, pitäs kyllä päästä ihan testaamaan miltä ne tuntuu ajaessa. M365 kanssa nyt kerinny tottumaan 10" ilmarenkaiden tuntumaan ja se on ihan eri mitä ne 8.5" oli. Toki tää nyt ei oo tän hetken murhe kun suurin jännitys nykyhetkellä on se et jaksaako joku alkaa ton firmistä sörkkimään tai xiaoflasheriin kehittelemään tukea. Oikeastaan ainut kysymys enää, toki rangekin kiinnostaa jne. Kaupunkiajossahan 25kmh riittää varsin hyvin, mut jos ihan huvikseen lähtee lenkkiä heittämään missä on pitkiä suoria niin siinä se 25kmh tuntuu kyllä jo auttamattoman hitaalta. Painon nyt ei luulis olevan ongelma, ei tota tarvi kun rappusia kantaa ja se n. 25kg menee kyllä ellei aivan täysin naru äijä ole.

Mielenkiintonen värkki kyllä kieltämättä, jos softapuoli saadaan vaan läväytettyä auki ja osat kestää niin lienee ihan turvallista todeta et mahdollisesti yks paras mahdollinen vaihtoehto minkä voi suoraan paketista suomesta tilattuna nostaa. Toki vastapainona Max G30 on sen 500€ just nyt uutena ja nordbot myy siihen suoraan käyvää 48V akkua johonkin 400€ pintaan. Toki maksaa enemmän, mut se akku on isompi (21Ah) ja plussapuolena se et se toinen akku jää ylimääräseks, kunhan se G30 Rita tulee saataville niin jos olis oikeen kova äijä niin sen liittäis siihen kylkeen, toki laudan paino tässä vaiheessa on jo siellä 30kg kieppeillä ja sit ei enää kummasti nauratakkaan, mut nopeutta ja rangea löytyy aivan varmasti riittävästi siinä vaiheessa :rofl:

Kolmas vaihtoehto noi aliexpressin väkivaltavehkeet, reilulla tonnilla sellanen värkki et poliisit takavarikoi laudan heti nähdessään tai vaihtoehtosesti sopivasta nopeudesta äkillinen vauhdin pysähtyminen ja etutangon yli lennettyä suoraan sairaalaan, tai hautaan. Taidan lopettaa noiden kattomisen tähän paikkaan ettei käy huonosti.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
5 121
Vaatii ihan eri ajotyylin kuin Xiaomi. A, pitää muistaa mikä pää jarruttaa, B, pitää muistaa mikä pää vetää, C, hyrrävoimat tulevat esiin ja tuota pitää ajaa enemmän kuin mopoa. Mitä muihin huomioihin tulee niin jarru on säädettävissä ilman työkaluja. Kahva jämäkkä mutta itse jarru on ainakin parin jarrutuksen perusteella vaikeampi arvioida kuin Xiaomiin takajarru koska pitoa on pirusti enemmän kun kyse on etuharrusta.
Sillä oletuksella, että tuo on fyysisesti hyvin samankaltainen kuin G30, niin eikös olekin aika miellyttävä? Onhan se jollain tavalla kankeampi kuin pikkupotkulauta, mutta tuntuu vastaavasti ihan oikealta ajoneuvolta. Jonkinlainen tunne hyrrävoimastakin tosiaan jo on, kun pyörät eivät ole ihan lankarullan kokoiset. Lisäksi se lisäpaino on näiden tapauksessa lähinnä siellä lattiassa, mikä tekee jämäkämmäksi kuin pelkät 10 tuuman pyörät tekisivät kevyemmän ja/tai kevyempipohjaisen ajokin.

Se painoero 13-14 kilosta 18-19 kiloon on enemmän kuin arvaisi. Eikä se ole siitä kiinni, ettei raavas lyhyt ja läski aikuinen mies jaksaisi kantaa, vaan jälkimmäisessä on jo vaivaksi asti hitausmomenttia käänneltäväksi, oli laite sitten talutettavana, vetolaukkuna tai kannossa. Voisin arvata, että ihan sama koettu ero olisi näissä 60-kiloisen tai 120-kiloisen bodarin käsittelyssä.
Kerran kaupassa käsi lipesi kaasuvipuun, mutta onneksi ei tapahtunut sen kummempaa kuin, että ostoskori kaatui dekin päältä lattialle.

Työnnän lautaa kaupassa aina keskitangosta ohjaten ja toisella kädellä heittelen ostoksia koriin.
Yleisen kanssaihmisten turvallisuuden takia(ja jotta vältetään kauhujen lapsiperheen tavoin paskomasta asioita) ei tietenkään ole aivan soveliasta pitää ajovirtaa kytkettynä sähköajoneuvoa sisätiloissa talutettaessa. Tähänhän ei mitenkään selkeästi pelkkä potkustarttimoodi auttaisikaan, koska se voi olla säädetty sen verran hitaalle rajanopeudelle, että lähtee taluttaessa helposti liikkeelle.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
3 607
Yleisen kanssaihmisten turvallisuuden takia(ja jotta vältetään kauhujen lapsiperheen tavoin paskomasta asioita) ei tietenkään ole aivan soveliasta pitää ajovirtaa kytkettynä sähköajoneuvoa sisätiloissa talutettaessa. Tähänhän ei mitenkään selkeästi pelkkä potkustarttimoodi auttaisikaan, koska se voi olla säädetty sen verran hitaalle rajanopeudelle, että lähtee taluttaessa helposti liikkeelle.
Tää kans herätti vähän ihmetystä, miks siinä laitteessa täytyy olla virrat päällä sisätiloissa kun se kirjaimellisesti käynnistyy sit pihalla nappia painamalla ja on lähtövalmiina sekunissa? Ellei sit oo joku sellanen ratkasu sisässä et säätää nopeusrajotuksen aina käynnistäessä jonkun applikaation kautta, ja ilman sitä rajotus on aina 25, mutta ei nyt senkään luulis olevan kovin iso vaiva suorittaa siellä pihalla.
 
Liittynyt
10.04.2020
Viestejä
94
Ja DNA:lla vahvaa suorittamista.
Hienokseltaan asiaan liittyvänä, lisää vahvaa suorittamista DNA:lta:

Kun ei vielä ollut pipoa kummempaa päänsuojaa, tilailin DNA:lta kevytpotan ensin tietty oleellista yksityiskohtaa, eli kokoa tiedusteltuani.
"Siinä on säätövaraa" oli vastaus, jolloin kyselin kumpaa vaihtoehdoista (54-57cm vai 57-61cm) heidän myymänsä on, kun ei ole mainittu eikä tilatessakaan sitä kysytä.
Lupasivat selvittää ja soittaa takaisin, jolloin naureskellen veikkasin tulevankin vastauksen olevan luokkaa "Siinä on säätövaraa". :cautious:

Kauaa ei mennyt soittoa odotellessa ja vastaus oli sananmukaisesti "Siinä on säätövaraa"! o_O

Tiedoksi tuotteesta mahdollisesti muille kiinnostuneille: Koko ei ollut kumpikaan Wittin ilmoittamista, vaan 54-58cm.
Pitää kokeilla mahtuuko tuon kanssa mitään päähinettä alkukevään ja loppusyksyn koleampia kelejä varten. Jos ei mahdu, palautukseen menee.

Ja niin, Livall lienee(?) se oikea valmistaja, mutta näitä Wittin versioita DNA kauppaa. Eikä ole saanut vieläkään kokoa kauppansa sivulle.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
10.04.2020
Viestejä
94
Tämä pitäisi olla sopivaa. CRC BikeFix renkaanpaikkausaine 150ml | Motonet Oy

Itse ajattelin tuota laittaa jos ei parempia ehdotuksia tule. Oma Pro 2 vielä matkalla.

Millaista vaijerilukkoa suositellaan? Kauppareissun ajaksi olisi mukava saada vakuutuksen vuoksi lukittua pylväseen tms.
Mielummin U-lukko kuin halpisvaijeri. Esim. Kryptoniten lisälenkillinen voisi olla hyvä.
Itselläni tosin on Abus Mini lisävaijerilla ja se on tähän asti toiminut hyvin. Kulkee mukanakin kivasti, mutta tuo vaijeriosuus on sen heikoin lenkki.

Lukothan suojaavat vain epähuomiossa kulkupelistään erehtyneitä viemästä kyytiä, mutta ainahan se on epärehellisille kiusaa ja hidastetta kiva olla.
Jätetään nyt LPL sun muut extremejutut tästä pois...
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
5 121
Tiedoksi tuotteesta mahdollisesti muille kiinnostuneille: Koko ei ollut kumpikaan Wittin ilmoittamista, vaan 54-58cm.
Pitää kokeilla mahtuuko tuon kanssa mitään päähinettä alkukevään ja loppusyksyn koleampia kelejä varten. Jos ei mahdu, palautukseen menee.
Vähän heikompaa hiihtokenkää siis myynnissä. 54-57 tai 54-58 on sellainen pienemmän päänupin koko, ei nyt mikään pikkunassikoiden mutta ei sinnepäinkään sovi kovin suurelle osalle aikuisista. 57-61 on aika tarkkaan määritelty Homo Sovieticus aikuisten koko, joka sopii tai ei sovi. Sekään ei todellakaan kata koko kohderyhmää eli jää premiumia kovasti myymättä jos on käytännössä yksi koko tarjolla. Minulla ei ole mikään kovin iso pää, mutta 61-62 sentin maksimimitalle ilmoitetut potat mahtuvat jos mahtuvat melko niukasti hiukset päässä. Jos ajaisi päänahan uusnatsiksi, menisi varmaan vielä ohuella villakypäräpipolla. Parempi kai näin päin, ettei näytä Super Marion sienimieheltä. :smoke:
 

living_death

★ Still alive ™
Liittynyt
15.11.2016
Viestejä
4 401
Meneekö teillä kenkä/kengät paskaiseksi kun siirtelette potkulautaa parempaan asentoon esim. kauppajonossa tai muuten?

Itse siirrän potkulautaa aina oikealla jalalla laudan pohjasta nostamalla ja toi MAX-G30 pohjan kennorakenne kerää hitosti paskaa pohjaan.

Tänään pitäisi käydä hakemassa Biltemasta brikettejä ja saa nähdä miten saan brikettipussin tarpeeksi tiukasti kiinni laudan dekkiin ja pystyputkeen. Täytyy varmaan ottaa pari mustekalaa mukaan ja yrittää laittaa niillä jotenkin kiinni.
 

Pyrres

Apina koulutuksessa
Tukijäsen
Liittynyt
18.07.2017
Viestejä
1 837
Kysymys muille E600 jo omistaville. Mitä teillä näyttää mittari max nopeudella? Itse muistelisin että eilen olisi ollut 25kmh mittari ja nyt työmatkalla jatkuva 24kmh mittarin mukaan.

Mitä ajettavuuteen tulee... Jostain syystä kiikkerämpi kallistuksen suhteen vs muut akselit ja tämä pitää tiedostaa ajaessa. Ja teho/nopeus: tehoa niin että 75kg+läppärilaukku päällä ei vauhti laskenut edes jyrkimmässä mäessä reittillä alle mittarin max 24kmh. Lisäksi ei havaittu cruisen kanssa ongelmia. Lisänä jostain syystä ainakaan itsellä ei ole generatiivista jarrua vakiona päällä kun annat rullata kaasu pois päältä.

Edit: ja ei mene kengät paskaisiksi jos lautta on kuiva ja kallistat lautaa/kevennät perää ja työnnät laudan sivuttain.

EDIT2: Jo tässä vaiheessa renkaiden huomaa joustavan tarpeeksi ainakin omaan makuun. Ei hakannut näpeille ja töyssyt eivät tuntuneet pahalta. Saa nähdä miten paljon kumin ominaisuudet kun saavat kilometrejä alleen. Lisänä miten paljon jarrun toiminta muuttuu kun palat ja pinnat saavat hiukan tehokkaampaa käyttöä ja pinnat aukeavat. Tällä hetkellä jarru pysäyttää ihan hyvin mutta vaatii kyllä rajua voimankäyttöä vs Xiaomin takalevy mikä ei tosin sinällään yllätä etupään paremman pidon ja itse rummun koon huomoiden verratessa Xiaomin levyn kokoon renkaan kokoon verrattuna.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
30.10.2016
Viestejä
7
Tuli aiemmin ostettua DNA:lta Segway E22E-sähköpotkulauta edukkaaseen n. 200€:n hintaan. Onko kellään kokemusta tuohon saatavasta lisäakusta ja sen hyödyllisyydestä? Mistä lisäakku kannattaisi tilata?
 

living_death

★ Still alive ™
Liittynyt
15.11.2016
Viestejä
4 401
Meinasi valahtaa löysät housuun, kun kävin äsken kauppareissulla ja painelin menemään tutulla kotitiellä normaalisti kahva pohjassa tulevaan risteykseen.

Ei sitten tullutkaan tuttua moottorijarrusta, koska olin eilen räpeltänyt vahingossa cruise controllin päälle ja lauta vaan paineli menemään ja meinasi tulla himpun verran kiire painaa hätäjarrua ennen kuin pamahtaa risteävän liikenteen sekaan tietämättä tuleeko sieltä autoa eteen vai ei.

Ihmettelen mitä hiton hyötyä tuosta cruise controllista oikein on. Sehän on hengenvaarallinen, kun sen kanssa ajaessa ei pysty himmailemaan kaasun ja jarrun kanssa millintarkasti omaa ajoaan.
 

Pyrres

Apina koulutuksessa
Tukijäsen
Liittynyt
18.07.2017
Viestejä
1 837
Meinasi valahtaa löysät housuun, kun kävin äsken kauppareissulla ja painelin menemään tutulla kotitiellä normaalisti kahva pohjassa tulevaan risteykseen.

Ei sitten tullutkaan tuttua moottorijarrusta, koska olin eilen räpeltänyt vahingossa cruise controllin päälle ja lauta vaan paineli menemään ja meinasi tulla himpun verran kiire painaa hätäjarrua ennen kuin pamahtaa risteävän liikenteen sekaan tietämättä tuleeko sieltä autoa eteen vai ei.

Ihmettelen mitä hiton hyötyä tuosta cruise controllista oikein on. Sehän on hengenvaarallinen, kun sen kanssa ajaessa ei pysty himmailemaan kaasun ja jarrun kanssa millintarkasti omaa ajoaan.
Sehän on pirun kätevä. Ei peukalo joudu rasituksille jäykkien Kevlar hanskojen kanssa. Ja disabloituu jarrulla sekä kaasua hipaisemalla.
 

living_death

★ Still alive ™
Liittynyt
15.11.2016
Viestejä
4 401
Sehän on pirun kätevä. Ei peukalo joudu rasituksille jäykkien Kevlar hanskojen kanssa. Ja disabloituu jarrulla sekä kaasua hipaisemalla.
Toimii varmaan jossain kilometrin suoralla, jossa ei tarvitse väistellä liikennettä, eikä tie ole huonossa kunnossa.

Kaupunkiajossa ihan tarpeeton ja hengenvaarallinen.

Itse jarrutan pääasiassa moottorijarrutuksella ja kahvalla vasta tarpeen tullen.

Kaupunkiajossa tulee kuitenkin koko ajan vastaan kanttareita, kuoppia, ihmisiä ja muuta liikennettä, jolloin ei ole mitään järkeä pitää cruise controllia päällä, kun se aktivoituu muutenkin vasta jonkin ajan päästä ja sen pientä piipausta ei välttämättä edes kuule, kuten minulle kävi äsken.
 
Liittynyt
08.12.2016
Viestejä
451
Toimii varmaan jossain kilometrin suoralla, jossa ei tarvitse väistellä liikennettä, eikä tie ole huonossa kunnossa.

Kaupunkiajossa ihan tarpeeton ja hengenvaarallinen.

Itse jarrutan pääasiassa moottorijarrutuksella ja kahvalla vasta tarpeen tullen.

Kaupunkiajossa tulee kuitenkin koko ajan vastaan kanttareita, kuoppia, ihmisiä ja muuta liikennettä, jolloin ei ole mitään järkeä pitää cruise controllia päällä, kun se aktivoituu muutenkin vasta jonkin ajan päästä ja sen pientä piipausta ei välttämättä edes kuule, kuten minulle kävi äsken.
No eikös tuo nyt ole aika itsestäänselvyys? Harvemmin autollakaan ajellessa tulee laitettua cruisea päälle taajamassa. Kyllä se on maantielle tarkoitettu ominaisuus.
 

Pyrres

Apina koulutuksessa
Tukijäsen
Liittynyt
18.07.2017
Viestejä
1 837
No eikös tuo nyt ole aika itsestäänselvyys? Harvemmin autollakaan ajellessa tulee laitettua cruisea päälle taajamassa. Kyllä se on maantielle tarkoitettu ominaisuus.
Tuo ehkä vaikuttaa. Itse ajan autollakin cruise päällä about ihan missä vain. Tottunut sen päällä oloon ja esim jos haluan laudalla moottorijarruttaa niin pieni kaasun hipaisu ja ollaan moottorijarrulla. Eipä sillä että vakio asetuksilla ainakaan omassa E600:ssa moinen olisi päällä. Pitää tutkia kun pääsee töistä.
 
Liittynyt
01.04.2019
Viestejä
86
Joo 24km/h ja risat näytti omakin E600 Max kun ajeli kaasu pohjassa. Tarttee verrata GPSn kanssa et mikä on todellinen vauhti.
 

living_death

★ Still alive ™
Liittynyt
15.11.2016
Viestejä
4 401
Joo 24km/h ja risat näytti omakin E600 Max kun ajeli kaasu pohjassa. Tarttee verrata GPSn kanssa et mikä on todellinen vauhti.
MAX-G30 mittari näyttää ainakin 30km/h nopeudessa kolme kilsaa liikaa, kun mittasin autoille tarkoitetussa tiellä olevassa mittauspisteessä.
 
Liittynyt
29.10.2016
Viestejä
125
Tuli aiemmin ostettua DNA:lta Segway E22E-sähköpotkulauta edukkaaseen n. 200€:n hintaan. Onko kellään kokemusta tuohon saatavasta lisäakusta ja sen hyödyllisyydestä? Mistä lisäakku kannattaisi tilata?
Eilen tuli viesti vastaan, missä kehui tuota lisäakkua, yhteisrange taisi olla 45km? Itsellä ei mitään hajua.

On kyllä ollut halpa lankku, nyt dna:lla näyttäisi olevan melkein 500.
 
Liittynyt
10.04.2020
Viestejä
94
Vähän heikompaa hiihtokenkää siis myynnissä. 54-57 tai 54-58 on sellainen pienemmän päänupin koko, ei nyt mikään pikkunassikoiden mutta ei sinnepäinkään sovi kovin suurelle osalle aikuisista. 57-61 on aika tarkkaan määritelty Homo Sovieticus aikuisten koko, joka sopii tai ei sovi. Sekään ei todellakaan kata koko kohderyhmää eli jää premiumia kovasti myymättä jos on käytännössä yksi koko tarjolla. Minulla ei ole mikään kovin iso pää, mutta 61-62 sentin maksimimitalle ilmoitetut potat mahtuvat jos mahtuvat melko niukasti hiukset päässä. Jos ajaisi päänahan uusnatsiksi, menisi varmaan vielä ohuella villakypäräpipolla. Parempi kai näin päin, ettei näytä Super Marion sienimieheltä. :smoke:
Juuei, palautukseen menee. Näin lyhyelläkin skalpinpeitteellä oli liian ahdas, joten ei toivoakaan mistään piposta tjms. sinne alle. Ensi viikolla sitten vaan postiin kiikutelemaan.

Motonetistä hain tänään ajolasit, jotka muka sopivat silmälasien kanssa käytettäväksi. Se on kyllä siinä ja siinä josko sopivat... tai sitten omat lasit on vaan epäyhteensopivat.
Tulomatkalla testasin ja ei kamalasti vakuuttaneet. Tuntuivat falskaavan harmittavasti.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
753
Mielummin U-lukko kuin halpisvaijeri. Esim. Kryptoniten lisälenkillinen voisi olla hyvä.
Itselläni tosin on Abus Mini lisävaijerilla ja se on tähän asti toiminut hyvin. Kulkee mukanakin kivasti, mutta tuo vaijeriosuus on sen heikoin lenkki.

Lukothan suojaavat vain epähuomiossa kulkupelistään erehtyneitä viemästä kyytiä, mutta ainahan se on epärehellisille kiusaa ja hidastetta kiva olla.
Jätetään nyt LPL sun muut extremejutut tästä pois...
Vaikuttaa hyvältä tuo Abus, lisävaijerin koen käytännöllisemmäksi kuin tuo lisälenkki.

Onko näistä toinen oleellisesti parempi vai haenko Motonetistä paremman saatavuuden vuoksi

 

Pyrres

Apina koulutuksessa
Tukijäsen
Liittynyt
18.07.2017
Viestejä
1 837
Noniin eka pidempi matka takana. 26km edestä ajoa täydellä akulla täydellä teholla mäkisessä soraa täynnä olevalla reitillä stop&go liikenteessä. Jotain outoa cruisessa tosiaan on välillä kaasu oli ihan kuin olisi pätkinyt ja cruise piti asettaa uudelleen. Sitten ensimmäinen havainto mitä pitää vaihtaa. Gripit ovat liian paksut ja kovat omaan makuun hanskat kädessä. Sattuu nyt peukaloon kuten mönkijällä 100km+ reissun jäljiltä. Akkua on softan mukaan 50% 26km aika rajua ajoa noin 100kg kuormalla ja paljon moottorilta ja akulta vaatineen reissun päätteeksi. Tyytyväinen olen tuohon. Mäissä vauhti ei pudonnut yhtä todella jyrkkää pätkää lukuunottamatta yhtään ja siinäkin 20kmh miniminopeus. Xiaomi meni tuon saman mäen 12-14kmh.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
5 121
Mielummin U-lukko kuin halpisvaijeri. Esim. Kryptoniten lisälenkillinen voisi olla hyvä.
Itselläni tosin on Abus Mini lisävaijerilla ja se on tähän asti toiminut hyvin. Kulkee mukanakin kivasti, mutta tuo vaijeriosuus on sen heikoin lenkki.

Lukothan suojaavat vain epähuomiossa kulkupelistään erehtyneitä viemästä kyytiä, mutta ainahan se on epärehellisille kiusaa ja hidastetta kiva olla.
Jätetään nyt LPL sun muut extremejutut tästä pois...
Parempi on aina enemmän. Silti väkivaltaisin keinoin kuten isoilla pulttisaksilla ja/tai akkuhiomakoneella aukeaa mikä tahansa - ja vain ne extreme-jutut hidastavat tätä prosessia kunnolla. Vastaavasti jo heikko vaijerilukko estää muina miehinä lähtemästä taluttamaan niin, ettei kukaan tajuaisi mitään, tai pelkkä softalukitus lähtemästä suoraan ajoon.

Olen itse ollut varovainen siinä, etten jätä kuin hetkeksi yleensä lukittuna parkkiin(kaupassa käydessä) tai mahdollisuuksien mukaan niin, että mopo pysyy näköpiirissä(syömässä käydessä tms), enkä tosiaan aja missään Turussa. ;) Siispä olen valinnut lukoksi perustason spiraalivaijerin, joka kulkee mukana etuputken ympärillä kolisematta isommin, tuomatta juuri painoa(325 grammaa mukaanlukien avaimen paino taskussa), viemättä tilaa tai olematta vaarassa pudota matkasta. Sopivia telineratkaisuja ei oikein ole, alkaen kilon painonlisäys runkoon ei muutenkaan juuri houkuttele, eikä mikään aina ajoon mukaan otettava reppu ole vaihtoehto. Toki tuon saa vihaisena katki vaikka vähän jämäkämmillä puutarhasaksilla, mutta minkäs teet. :hmm: Ainakin tuota tulee käytettyä, kun sen saa kiinni melkein mihin tahansa ja telineeseen tai tolppaan saa vähän kiinni hyvin nopeasti edes näön vuoksi.

Jämäkkää U-lukkoa voin harkita jos ja kun tämä alunperin otetaan skuutin rakenteessa huomioon ja lukon saa kuljetukseen dekin alle/sisään.
 
Liittynyt
04.04.2021
Viestejä
6
Augmentilta:

Augment mobile app was launched for the new ES 210 e-scooters this week. The app follows Augment's minimalist modern design language. The app will be available for ES One 10 e-scooters in 2-3 weeks.
 
Liittynyt
15.04.2021
Viestejä
6
Augmentilta:

Augment mobile app was launched for the new ES 210 e-scooters this week. The app follows Augment's minimalist modern design language. The app will be available for ES One 10 e-scooters in 2-3 weeks.
Sitä sovellusta ei kannata, sitten ladata!! Sen jälkeen tulee nopeudenrajoitin myös vanhoihin skuutteihin. Näin ainakin liikkeessä väittivät
 
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
1 598
Pulloteline löysi ohjaustangosta sellaisen paikan missä se ei pääse enää notkahtamaan vinoon tölkin painosta, eikä vetämään aputankoa alas ja vielä pystyy silti ohjaamaan kypärän vilkkuja vasemman käden etusormella ajon aikana.

Mitä kaikkia lisäosia sulla on tuohon tankoon viriteltynä? Ja mistä ostettuna?
 

living_death

★ Still alive ™
Liittynyt
15.11.2016
Viestejä
4 401
Tuossa aputangossa on vasemmalla kypärävalojen ohjaus (vilkut sekä punainen takavalo vilkkuvana tai koko ajan palavana valinnalla).

Ohjaustangossa vasemmalla pulloteline ja oikealla aputelineessä kännykkäteline ja sen keskellä paikka lisävalolle.

Pystyputkessa on 3 litran vetoinen laukku ja heti sen toisella puolella itseä kohti on tavarakoukku esim. kevyiden tavaroiden kuten vessapaperin roudaamiseen kaupasta.

Kypärä on ostettu Lidlistä, pullo- ja kännykkäteline Biltemasta ja laukku eBaysta.

Laukun sisällä on taas Xiaomin akkukäyttöinen pumppu ja siihen erilaisia adaptereita, laudan latausjohto, renkaanpaikkausneste, käsidesiä, kertakäyttömaskeja ja muuta pikkuroinaa :)

Odotan vielä eBaysta tilattua lisävaloa, jonka laitan pystyputkeen ja akustokoteloon tulee 36 -> 12 voltin konvertteri, josta tulen ottamaan tekemääni alustavaloihin sekä lisävaloon virrat ja yksi jää vielä optioksi tulevaisuuden projektiin.

Vielä löytyy asentamatta GPS trackeri ja se tulee "ehkä" myös akustokoteloon jossain vaiheessa. Sillä voi katkaista laudasta sähköt etäohjattuna kännykällä ja näkee missä lauta liikkuu jos se pääsee pitkäkyntisten käsiin.

Tässä laukku: Hard Shell Waterproof Scooter Storage Bag for Mijia M365 Scooters Folding Bike | eBay

Pumppu: Xiaomi Portable Smart Digital Tire Pressure Detection Electric Inflator Pump | eBay

Kolme kytkintä: 22mm7/8 "Handlebar Motorcycle Handlebar Switch Headlight Hazard Fog Light ON/OFF | eBay

Lisävalo: 2X 42W 14LED Round Spot Off road Work Light Bar Fog Driving Lamp Truck Tractor | eBay

GPS tracker: Car GPS GSM Tracker Relay-Shaped Cut Oil Remotely Mini Hidden Real-time Tracking | eBay
 
Liittynyt
28.12.2020
Viestejä
25
Tuossa aputangossa on vasemmalla kypärävalojen ohjaus (vilkut sekä punainen takavalo vilkkuvana tai koko ajan palavana valinnalla).

Ohjaustangossa vasemmalla pulloteline ja oikealla aputelineessä kännykkäteline ja sen keskellä paikka lisävalolle.

Pystyputkessa on 3 litran vetoinen laukku ja heti sen toisella puolella itseä kohti on tavarakoukku esim. kevyiden tavaroiden kuten vessapaperin roudaamiseen kaupasta.

Kypärä on ostettu Lidlistä, pullo- ja kännykkäteline Biltemasta ja laukku eBaysta.

Laukun sisällä on taas Xiaomin akkukäyttöinen pumppu ja siihen erilaisia adaptereita, laudan latausjohto, renkaanpaikkausneste, käsidesiä, kertakäyttömaskeja ja muuta pikkuroinaa :)

Odotan vielä eBaysta tilattua lisävaloa, jonka laitan pystyputkeen ja akustokoteloon tulee 36 -> 12 voltin konvertteri, josta tulen ottamaan tekemääni alustavaloihin sekä lisävaloon virrat ja yksi jää vielä optioksi tulevaisuuden projektiin.

Vielä löytyy asentamatta GPS trackeri ja se tulee "ehkä" myös akustokoteloon jossain vaiheessa. Sillä voi katkaista laudasta sähköt etäohjattuna kännykällä ja näkee missä lauta liikkuu jos se pääsee pitkäkyntisten käsiin.

Tässä laukku: Hard Shell Waterproof Scooter Storage Bag for Mijia M365 Scooters Folding Bike | eBay

Pumppu: Xiaomi Portable Smart Digital Tire Pressure Detection Electric Inflator Pump | eBay

Kolme kytkintä: 22mm7/8 "Handlebar Motorcycle Handlebar Switch Headlight Hazard Fog Light ON/OFF | eBay

Lisävalo: 2X 42W 14LED Round Spot Off road Work Light Bar Fog Driving Lamp Truck Tractor | eBay

GPS tracker: Car GPS GSM Tracker Relay-Shaped Cut Oil Remotely Mini Hidden Real-time Tracking | eBay
Kerrohan sitten miten tuo gps pelittää. Ominaisuudet näyttää liian hyvältä ollakseen totta
 

Pyrres

Apina koulutuksessa
Tukijäsen
Liittynyt
18.07.2017
Viestejä
1 837
Kerrohan sitten miten tuo gps pelittää. Ominaisuudet näyttää liian hyvältä ollakseen totta
Sama kiinnostaa itseä. Tuohon hintaan hankin pari kpl ja lyön autoihin jos toimii. Saisi disabloitua vaikka mitä kivaa etenkin vanhemmasta kiposta.
 
Liittynyt
01.04.2019
Viestejä
86
Toimiiko @Eki79 sulla muuten moottorijarrutus kun päästät kaasun vai rullaako vapaalla kuten itsellä?
Moottorijarrutuksen toiminnan näkee ihan sovelluksestakin. Kun päästää kaasun niin moottorijarrutus toimii 50W teholla eli ei käytännössä ollenkaan. Sitten kun painaa vähän jarrua niin moottorijarrutuksen teho nousee 300-500W luokkaan riippuen vauhdista. Sitten kun painaa vielä lisää jarrua niin edessä oleva rumpujarru tulee mukaan. Eli jos haluaa kaiken liike-energian talteen niin kannattaa ennakoida jarrutukset niin että kevyt jarrun painaminen riittää joilloin mennään pelkällä moottorijarrutuksella.
 

Pyrres

Apina koulutuksessa
Tukijäsen
Liittynyt
18.07.2017
Viestejä
1 837
Moottorijarrutuksen toiminnan näkee ihan sovelluksestakin. Kun päästää kaasun niin moottorijarrutus toimii 50W teholla eli ei käytännössä ollenkaan. Sitten kun painaa vähän jarrua niin moottorijarrutuksen teho nousee 300-500W luokkaan riippuen vauhdista. Sitten kun painaa vielä lisää jarrua niin edessä oleva rumpujarru tulee mukaan. Eli jos haluaa kaiken liike-energian talteen niin kannattaa ennakoida jarrutukset niin että kevyt jarrun painaminen riittää joilloin mennään pelkällä moottorijarrutuksella.
Joo äänen ja tuntuman perusteella tuli nätisti ja aika voimallakin mukaan jarrulla mutten ole hakenut vielä kännykkätelinettä fillarista joten en ole voinut seurata wattilukemia. Kun taas päästät kaasun niin rullaa rullaa ja rullaa. Aka mun ajotavalla ei paljoa sähköä saada takaisin :D. Sen verran on/off tyylinen ajotapa ihan vain huvin maksimoimiseksi että ei takuulla liikaa ehdi generoimaan.

Mitä itse lautaan tulee... Juu renkaat ovat esim todella karhealla soralla varsin kovat vs ilmat mutta toisaalta isoissa töyssyissä tuntuma ei juuri eroa oikeilla paineilla ajetusta ilmarenkaasta. Lisänä toki se positiivinen puoli että isompi rengas ei ota niin rajusti hittiä kivistä yms. Ja tehot, tehot ovat yhä varsin mahtavan tuntuiset vs vanha lauta mutta muu ajettavuus, jarrutukset yms ovat jo varsin "normeja" ja niitä ei ihmettele sen kummempaa. Ainoa minkä olen huomannut että ärsyttää on seisontatuen paikka (kantaessa osuu jalkaan), moottorijarrua saisi olla enemmän, aiemmin mainitut gripit ovat hanskat kädessä aika raivostuttavat, ilman hanskoja ongelmia ei ole ja omat hanskani eivät ole mitkään paksut prätkähanskat tms, mekaanisen takajarrun puute on joissain tilanteissa ärsyttävä (esim laudan kääntäminen paikoillaan 180 astetta) joten ei voi kun kirota miksi ei voi olla tuplajarruja, mekaaninen rumpu on mahtava ihan jo todella todella helpon säädön ja pienen tuntuman muuttumisen kannalta. Jarruteho ja tuntuma eivät missään nimessä ole levyn kanssa tasoissa mutta riittävät ja koska kahva sallii voimankäytön niin voin tehdä ns old school -60-70-80-luvun prätkäjarrutuksia aka rystyset valkoisina jarrua pidellen ilman pelkoa stongan yli lentämisestä kuitenkin varsin nätisti pysähtyen (selkeästi M365:sta lyhyemmällä jarrutusmatkalla/hallitummin ainakin pitävällä pinnalla) ja tosiaan jos säätöä tarvitsee niin sormella väännät yhtä tai kahta ruuvia ja thats it.

All in all pienillä softapäivityksillä tuo on kyllä mahtava lauta ensimmäisen 30km perusteella. Itse kännykkäsofta kaatuilee välillä S21 Ultralla ja tuo laudan cruise asetus/kaasun pari kertaa outo käyttäytyminen (onneksi nimenomaan kaasun katkominen eikä se että löisi tehot tappiin vaikka ei koskisi kaasuun tms) on oletettavasti ihan puhtaasti softan optimointia ja thats it. Isona bonuksena kattavat säädöt itse ohjelmasta käsin ja jos et aio mennä laittoman puolelle vauhdeissa niin todennäköisesti suurin osa haluamistasi asetuksista jo löytyy tehonlisäystä lukuunottamatta luonnollisesti (ellei tuota throttle usagea lasketa joka on arvossa 80/100 vakiona ja omassa suoraan 100/100 enkä vaivautunut edes kokeilemaan että onko kyse juurikin kiihtyvyyteen vaikuttavasta asetuksesta).
 
Viimeksi muokattu:

jll

Liittynyt
21.02.2020
Viestejä
107
Sitä sovellusta ei kannata, sitten ladata!! Sen jälkeen tulee nopeudenrajoitin myös vanhoihin skuutteihin. Näin ainakin liikkeessä väittivät
Ja onko appistä sinällään mitään hyötyä edes kun näppäimiä painamalla saa samoja asioita säädeltyä. :hmm::) toki se lukitus on ehkä ainut miksi voisi ladata.
 
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
1 598
Tuossa aputangossa on vasemmalla kypärävalojen ohjaus (vilkut sekä punainen takavalo vilkkuvana tai koko ajan palavana valinnalla).

Ohjaustangossa vasemmalla pulloteline ja oikealla aputelineessä kännykkäteline ja sen keskellä paikka lisävalolle.

Pystyputkessa on 3 litran vetoinen laukku ja heti sen toisella puolella itseä kohti on tavarakoukku esim. kevyiden tavaroiden kuten vessapaperin roudaamiseen kaupasta.

Kypärä on ostettu Lidlistä, pullo- ja kännykkäteline Biltemasta ja laukku eBaysta.

Laukun sisällä on taas Xiaomin akkukäyttöinen pumppu ja siihen erilaisia adaptereita, laudan latausjohto, renkaanpaikkausneste, käsidesiä, kertakäyttömaskeja ja muuta pikkuroinaa :)

Odotan vielä eBaysta tilattua lisävaloa, jonka laitan pystyputkeen ja akustokoteloon tulee 36 -> 12 voltin konvertteri, josta tulen ottamaan tekemääni alustavaloihin sekä lisävaloon virrat ja yksi jää vielä optioksi tulevaisuuden projektiin.

Vielä löytyy asentamatta GPS trackeri ja se tulee "ehkä" myös akustokoteloon jossain vaiheessa. Sillä voi katkaista laudasta sähköt etäohjattuna kännykällä ja näkee missä lauta liikkuu jos se pääsee pitkäkyntisten käsiin.

Tässä laukku: Hard Shell Waterproof Scooter Storage Bag for Mijia M365 Scooters Folding Bike | eBay

Pumppu: Xiaomi Portable Smart Digital Tire Pressure Detection Electric Inflator Pump | eBay

Kolme kytkintä: 22mm7/8 "Handlebar Motorcycle Handlebar Switch Headlight Hazard Fog Light ON/OFF | eBay

Lisävalo: 2X 42W 14LED Round Spot Off road Work Light Bar Fog Driving Lamp Truck Tractor | eBay

GPS tracker: Car GPS GSM Tracker Relay-Shaped Cut Oil Remotely Mini Hidden Real-time Tracking | eBay
Kiitoksia ihan mahtavan kattavasta ja hyödyllisestä vastauksesta, täytyypä itsekin vähän tilailla.
 

Pyrres

Apina koulutuksessa
Tukijäsen
Liittynyt
18.07.2017
Viestejä
1 837
Muuten vaikuttaa hirveän fiksulta varustelulta, mutta tuo on kyllä fyysisesti kamalan iso ja isomman koneen työvalonakin vähemmän kuin ideaali. Luulisi että noin kindermunan kokoinen valaisin olisi enemmän kuin tarpeeksi potkulaudan lisävaloksi.
Jos ei about 1000lm kanamunan kokoisella pärjää niin outoa on. Toki joskus kaipaisi leveämpää valokeilaa kypärälamppuun mutta tuokin olisi helposti järjestettävissä lisäämällä pari sataa lumenea ja erilaisen valokuvion omaavan lampun ja/tai stongaan kiinnitetty lamppu+kypärävalo. Itse olen tyytyväinen stongaan kiinnitetystä integroidusta laudassa mutta fillarilla pitää kyllä olla jo kypärävalo jos metsään tai mihinkään erikoisempaan paikkaan eksyy missä asfaltti katoaa ja hiekkatiekin on vain unelma.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
5 121
Ja onko appistä sinällään mitään hyötyä edes kun näppäimiä painamalla saa samoja asioita säädeltyä. :hmm::) toki se lukitus on ehkä ainut miksi voisi ladata.
Lukitus on mahdollinen kolmannen osapuolen sovelluksella. Toki nykyajan pilvipalveluasennevamman ja erilaisten tilien takia siinäkin on pelottava riski, ettei sitä saisi pois jos väärinkäytettyä sovellusta onnistutaan jotenkin ampumaan polveen. Ehkä OEM-sovellus voisi olla parempi vaihtoehto, mutta siihen en ole vielä perehtynyt.

Jos näkyisi tarkempi data akun varauksesta, niin sittenhän se olisi periaatteessa houkutteleva. Epäilen tosin, että potkulauta ei firmiksen puolesta anna tarkempaa tietoa kuin mitä palkkeihin tarvitaan.

Toki se, että vuokraisäntänä ja omistajana mielestään toimiva taho alkaa paskoa järjestelmiä ja ottaa hallintaa pois de facto omistajalta, ei olekaan yhtään kiva juttu. Melkein kuin olisi Applen tai Teslan asiakas. Jonkin verran laite rampautuisi entisestään. Toki ongelmahan se on jo alunperin, että nopeusrajoitin on 20, 25 tai pois. Kyllähän sen moni haluaisi mielellään asettaa tuolla asteikolla vaikkapa tasan lukemaan 28 tai 30.
 
  • Tykkää
Reactions: jll

living_death

★ Still alive ™
Liittynyt
15.11.2016
Viestejä
4 401
Kaveri osti just verkkiksestä MAX-G30 ja ei kuulemma tee muuta kuin jatkuvaa piip piip ääntä laudasta ja ei tapahdu mitään kun painaa kaasua.

Menetin jo hetkeksi hermot kun sanoin, että parita se puhelimeen ja laudan näytölle tulee BT-logo. Ei kuulemma tule ja vika laudassa.

Seuraavaksi pyysin katsomaan pysytyputkesta tulevan johdon kiinnityksen, kuulemma kiinni ei tarvitse.

Nyt se ragee siellä ja meinaa palauttaa laudan kun ei kuuntele :mad:

Toi kaveri on foliohattumies ja veikkaan, ettei hän ole antanut kaikkia lupia sovelluksesta asentaessa ja siksi ei yhdisty. Hyvä syy palauttaa lauta kauppaan.
 
Liittynyt
30.11.2016
Viestejä
772
Sehän on eri asia olla foliohattumies kuin teknisesti ymmärtämätön tai päästä hidas. Voimia teknisen tuen antamiseen jatkossa. :rofl:
Koska laudan parittaminen luuriin ei anna mahdollisuutta lukita lautaa (siis kunnolla, aika monta lukittavaa osaa on laudassa) niin miksi ihmeessä edes joku luurin käyttö on pakollinen? Ja kyllä jo tuotekuvauksessa pitää kertoa asiasta.
 

living_death

★ Still alive ™
Liittynyt
15.11.2016
Viestejä
4 401
Asun 500 metrin päästä ja en saanut lupaa tulla käymään katsomaan missä mättää :poop:
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
5 121
Koska laudan parittaminen luuriin ei anna mahdollisuutta lukita lautaa (siis kunnolla, aika monta lukittavaa osaa on laudassa) niin miksi ihmeessä edes joku luurin käyttö on pakollinen? Ja kyllä jo tuotekuvauksessa pitää kertoa asiasta.
Sehän taas on ihan eri asia, että on perseestä vaatia laitteen aktivointia yhdistämällä älylaitteeseen jollain paska-applikaatiolla johon pitää vielä kirjautua erikseen luodulla tilillä.

Tätä ei onneksi tarvitse tehdä kuin kerta, ja pakkauksesta sekä käyttöohjeesta kyllä käy hyvinkin selväksi että tämä on tehtävä. Melkoista paksukalloisuutta vaivata muita siksi, että laite toimii juuri niin kuin ohjeet sanovat sen toimivan.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
3 607
Asun 500 metrin päästä ja en saanut lupaa tulla käymään katsomaan missä mättää :poop:
Terveisiä kaverille. Kannattaa kysyä et olikos nyt tarkotus vaan tulla vinkumaan asiasta vai pyytää apua, kerta ei paikanpäälle saa mennä auttamaan ilmaiseksi tai etänä tarjottu apu ei kelpaa.

Tollaset jannut olis itelle aika nopeasti entisiä kavereita, ei tarvi leikkiä idioottia tai avutonta ja ratkasuja tarjotessa kiukutella vaan lisää.
 

living_death

★ Still alive ™
Liittynyt
15.11.2016
Viestejä
4 401
Terveisiä kaverille. Kannattaa kysyä et olikos nyt tarkotus vaan tulla vinkumaan asiasta vai pyytää apua, kerta ei paikanpäälle saa mennä auttamaan ilmaiseksi tai etänä tarjottu apu ei kelpaa.

Tollaset jannut olis itelle aika nopeasti entisiä kavereita, ei tarvi leikkiä idioottia tai avutonta ja ratkasuja tarjotessa kiukutella vaan lisää.
Sitä tässä olen funtsinut.

Huusi mulle puhelimeen, että onko näin että vaan Adroid tuettuna, mutta ka i sitten löytyi iLuurille en tiedä.

Noiden kanssa kun sekoilee ja ei hyväksy kaikkea, lauta pysyy paikallaan.
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
128 293
Viestejä
2 501 044
Jäsenet
49 948
Uusin jäsen
Villeroy

Hinta.fi

Ylös Bottom