living_death
★ Still alive ™
- Liittynyt
- 15.11.2016
- Viestejä
- 6 522
Täytyy laittaa tilaukseen ja mulla on kaulalla semmoinen putkihuivi, jota käytän samalla kun menen kauppaan.
Etsiskelin itse sellaisia tiiviitä laseja, jota estäisivät ajoviiman pääsyn silmiin. Saa muutoin pysähdellä usein kuivaamaan kovin helposti viimasta vetistyvää vasenta silmää. Ongelmaksi muodostuivat silmälasit, sillä en löytänyt niiden päälle edes välttävästi istuvia ajolaseja. Pitää varmaan koittaa keksiä joku patentti joka toimisi, eikä olisi ihan sikaruma.Itse käytän kirkkailla linsseillä kasvojen myötäisiä muovisia kevyitä suojalaseja. Harkitsin skimbalasejakin, mutta näyttää mun makuun aika spedeltä ajella sellaiset päässä. Ohuemmat vastaavat kun skimbalasit jostain saisi kirkkailla laseilla![]()
Mahtuu varmasti, mutta se tärkein pointti eli ajoviiman esto ei toimi. Ilmavirta kun pääsee kierätämään ehkä vähemmän sivuilta, mutta varsinkin alta.
Hakuun OTG-laskettelulasit ja lähimmästä sopivasta liikkeestä nouto matkaan.Mahtuu varmasti, mutta se tärkein pointti eli ajoviiman esto ei toimi. Ilmavirta kun pääsee kierätämään ehkä vähemmän sivuilta, mutta varsinkin alta.
Harmi kun ei piilaritkaan ole sopivat omille silmille. Löytäisi sopivat paljon helpommin.
Juuri mietein, uskaltaakohan sitä lähteä kokeilemaan M365 Pron kera. Vähemmän tuo lumi haittaa vs musta jää. Tosin kun tallaantuu ja jäätyy epätasaiseksi, siinä voi olla jo aika tekemätön paikka jos ei laita nastarenkaita tilaukseen. Sitäkin jo mietein. Jos saadaan järvet jäähän, nastojen kera voisi sinnekin lähteä.Oli muuten liukasta täällä Vantaalla ajaa loskalumessa.
Muuten pääsi ihan hienosti eteenpäin, mutta mutkat piti ottaa hiljaa ja moottorijarrutella tienylityksiin.
Onneksi on takaveroinen kampe![]()
Saman tuo oma lauta tekee jarrua käyttäessä paitsi tosiaan ovat päinvastaisessa järjestyksessä. En vain erityisemmin pidä talvikeliä ajatellen ajatuksesta laudan jarruttelevan sähköllä kuten parhaaksi näkee. Varsinkin eturenkaan osalta on enemmän kuin suotavaa olla omassa hallinnassa.MAX-G30 etujarrun painaminen antaa myös käskyn takarenkaan moottorille jarruttaa ja yksi liikennevaloihin pysähtyminen meinasi mennä ajotielle saakka liukumisen takia.
Hyvin tuolla pystyy ajamaan kunhan menee tarpeeksi rauhallisesti ja osaa arvioida jarrutusmatkat.
Keskitalvella auratuilla tieosuuksilla muutaman asteen pakkasessa tuskin tulee samanlaista ongelmaa kuin nyt liukkaassa loskalumessa.
Minkä akun? Tuo ei kerro vielä mitään.Kellään kokemusta LG30Ah akun talvikäytöstä? Miten nopeasti kylmä viä 'potkun' tai mikä paras tapa ladata kylmille säille?
Nuo olisivat ihan siistin ja hillityn näköiset, mutta pitää jossain liikkeessä päästä testaamaan, ettei silmälasien sangat haittaa. Kiitti vinkistä.Hakuun OTG-laskettelulasit ja lähimmästä sopivasta liikkeestä nouto matkaan.
Osa on tottakai varsin värikästä mutta esimerkiksi: Bolle Y6 Otg aikuisten laskettelulasit (musta) Ja osaan saa ihan kirkastakin linssiä jos pimeitä kelejä varten haluaa.
Jos nyt ei oleteta, että ryhdyt rakentamaan koko ajoneuvoa uusiksi vaan aiot vain konfiguroida sen uudelleen; riippuu siitä, minkä ikäinen poika on ja/tai onko hän nörtti vai sählyjonne.Pojalle on tulossa joululahjana max g30p sähköpotkulauta, tuossa taitaa olla rajoitin nyt 30km/h. Saako sen saa muutettua 25km/h niin, että poika ei saa sitä muutettua takaisin
![]()
Xiaomi Ninebot MAX G30P Electric Scooter 350W Motor Max 30km/h Black
Poland-1 Stock | Buy Ninebot KickScooter MAX G30 G30P Portable Folding Electric Scooter 350W Motor Max Speed 30km/h 15.3Ah Battery 10 inch Tubeless Pneumatic Tyres - Black online at unbeatable prices. ✓Free Shipping ✓Limited Time Sale ✓Local Warehouses.www.geekbuying.com
Itse tein ensin normaalin käyttöönoton Ninebotin omalla sovelluksella, johon muistaakseni pitää ensimmäisenä tehdä myös yksi turhaketili. Tällöin älylaite tätä poropietarisovellusta käyttäen ottaa yhteyden laitteeseen ja se aktivoituu käyttöön; paketista otettaessa se on aluksi tavallaan deaktivoitu eli kulkee vain nusutehoilla kävelyvauhtia. En voi varmaksi sanoa mutta luulisin, että ongelma johtuu nyt siitä, ettei xiaoflasherin käyttö onnistu ennen aktivointia.Latasin tuon xiaoflasherin mutta sitä ei voi vielä käyttää kun potkulauta ei ole yhdistettynä.
Vaatiiko sovellus salasanaa tms. kirjautumista potkulautaan ennen konfigurointia?
Eikö se nopeus mene automaattisesti alueen mukaan kun rekisteröi laitteen ja sen mukaan maks. nopeus 25km/h?Latasin tuon xiaoflasherin mutta sitä ei voi vielä käyttää kun potkulauta ei ole yhdistettynä.
Vaatiiko sovellus salasanaa tms. kirjautumista potkulautaan ennen konfigurointia?
Katso ennen ostamista, onko miten hyvin varaosia saatavilla.Morjesta! Tässä selailin vähän tuota geekbuyingia suunnitelmissa ostaa semmonen kugoo mutta osu silmään tämmönen youping 02 (YOUPING Q02 Folding Electric Scooter 500W Motor 48V/18Ah Battery 10 Inch Tire Containing Seat - Black) osaiskohan kukaan sanoa, että uskaltaako/kannattaako ottaa mieluummin tommonen ku kugoon 1s pro. Paperilla ainaki näyttäs olevan aikas vahva.
Hyvä jos menee, en tiedä vielä. Laite on tosiaan vielä tiukasti paketoituna niin ei pääse kokeilemaan appeja ja asetuksia. Eiköhän tuo aattona selviäEikö se nopeus mene automaattisesti alueen mukaan kun rekisteröi laitteen ja sen mukaan maks. nopeus 25km/h?
Saksassa taisi olla vaan 20km/h mitä saa ajella.
Ainakin G30D kulki Suomesta ostettuna ja Suomessa aktivoituna 20 km/h.Eikö se nopeus mene automaattisesti alueen mukaan kun rekisteröi laitteen ja sen mukaan maks. nopeus 25km/h?
Saksassa taisi olla vaan 20km/h mitä saa ajella.
Myyjän ilmoituksen mukaan hinta oli kaikkine kuluineen. Lauta tuli junalla eurooppaan ja siitä rekalla Suomeen. Toimituksessa meni melkein kaksi kuukautta, mutta ilmeisesti yleensä menee kuukausi.Joku täältä on varmaan tilannut laudan aliexpressistä? Kiinnostaisi miten kävi verojen ja tullimaksujen kanssa?
Kiitos!Myyjän ilmoituksen mukaan hinta oli kaikkine kuluineen. Lauta tuli junalla eurooppaan ja siitä rekalla Suomeen. Toimituksessa meni melkein kaksi kuukautta, mutta ilmeisesti yleensä menee kuukausi.
Ei ylimääräisiä kuluja tullut maksettavaksi.
Lisätään nyt ensikokemukset ominaisuuksista.
gear 1: max 28km/h gear 2: max 45km/h gear 3: en kokeillu. Eco moodi rauhottaa laudan kiihtymistä niinkun vois olettaakin ja hieman heikommin jaksaa maksimeja vetää, mut ero loppupeleis hyvin pieni. Single dual motor napista tulikin sitten tärkein, singlellä hiihtelee hienosti tasasella, alämäkeen ja loivaan ylämäkeen, mutta ehdottomasti näillä läskeillä pitää laittaa dual päälle isompiin mäkiin ja sitten kyl kulkeekin ylämäkeen sen mitä tasasellakin. Villinä veikkauksena sanosin, että käyttäytyy kuin xiaomi m365 pro gear 1, single motor ja eco asetuksilla, siitä kaikki ylöspäin.
12km reissu tuli laudan mukaan ja yhtään palkkia ei kadonnu latausta.
Negat jarrut kitisee miten millonkin kun jarruttelee, regenerative braking piti ottaa heti pois päältä, suorastaan vaarallisesti töksäytteli menoa, etuiskarit on enemmän koriste kun toimiva laitos, sanosin et jotain vaimentaa, mutta kyl tienylityksiin pitää kävelyvauhtiin hidastaa ettei hajoo lauta tai sälli. Takaiskari toimii kuten pitääkin.
Yleiskokemuksena alkuun oli sillain että hyi saatana eihän tällä uskalla yli 25km/h mitenkään ajaa mut paluumatkalla hiihtelin jo 35-40km/h. yllättävän äkkiä tottuu laudan epävakaaseen luonteeseen.
Ihan hemmetin hyvä ostos kyl.
Muoks, laudan kyytiläisenä 100kg sälli. Merkki ja malli: FLJ T11
Muoks2, Kävin vielä ilokseni kaukajärven kiertämässä niin että endomondo oli päällä:
Matkamittari näyttää nyt 40km, ettei ei ainakaan tarkka ole tai sekos jollain tavalla matkalla. Jokatapauksessa kokonaisuudessaan nyt noin 22km ja 4/5 palkkia akkua jäljellä.
Ps. P2 magnetic pole logarithmic oli 10 kun manuaalin mukaan pitää olla 16. Se nyt korjattu, luultavasti mittarikin tarkentuu.
Tämä lienee vähän jokaisen sähköpotkulaudan (ja toki aloittavan käyttäjän) kokemus. Hirveän epävakaa ja huono kyyti on ensikokemus, tottuminen nopeaa ja hyvin äkkiä nopeuden tunto katoaa tai siis muuttuu melkein samaksi kuin mopolla. Silti ajetaan liikennemerkin päähän naulatulla haravan varresta ohjailtavalla postilaatikolla, joka lentää jontkaan ensimmäisestä kunnon töyssystä eikä siinä tehdä mitään. Tietyllä tavalla siis ajokki on petollisen turvallisen tuntuinen.Yleiskokemuksena alkuun oli sillain että hyi saatana eihän tällä uskalla yli 25km/h mitenkään ajaa mut paluumatkalla hiihtelin jo 35-40km/h. yllättävän äkkiä tottuu laudan epävakaaseen luonteeseen.
Ihan hemmetin hyvä ostos kyl.
Joo näin se on, kaikkeen tottuu eikä ota kyllä moiset laudat paljon vastaan vaan itse kuski jos kaatuaa. Tarkoitus ei tosiaankaan ole ajaa viittäkymppiä ja vaarantaa liikeennettä/perseillä. Tietysti kovaakin voi ajaa vaikka lähimetässä. Enemmänkin vääntöä kaivataan. Xiaomi M365 Pro puhti loppuu mäissä jonkin verran kesken, tehoa ei vain ole yhtään reservissä vaan pakko vetää kaasu pohjassa kokoajan, ei kiva. Ja sit ku siinä joku kyrpä vetää vielä fillarilla ohi onhan se nyt perseestä, ei se vaan käy.Tämä lienee vähän jokaisen sähköpotkulaudan (ja toki aloittavan käyttäjän) kokemus. Hirveän epävakaa ja huono kyyti on ensikokemus, tottuminen nopeaa ja hyvin äkkiä nopeuden tunto katoaa tai siis muuttuu melkein samaksi kuin mopolla. Silti ajetaan liikennemerkin päähän naulatulla haravan varresta ohjailtavalla postilaatikolla, joka lentää jontkaan ensimmäisestä kunnon töyssystä eikä siinä tehdä mitään. Tietyllä tavalla siis ajokki on petollisen turvallisen tuntuinen.
Tietysti laudan ja pyörien kokoluokasta riippuen tämä tapahtuu eri nopeuksissa ja voin kuvitella, että superkompaktilla kovakumipyöräisellä 20-25 jo tuntuu melkein rässimiseltä(jos lauta edes kulkee yli 20 km/h), kun taas raskaammalla "kevytmoottoripyörällä ilman penkkiä" 60 km/h köröttely hyvällä päällysteellä lienee rennon tuntuista. Augment 10:llä ja G30 taas tottuu hyvinkin ajamaan 25+ jos ja kun se sattuu kulkemaan*, vaikka huonommalla väylällä rytinän tiedostaa ja varsinaisiin vaurioihin ei houkuta ajaa täysillä. Oli kulmarauta mikä hyvänsä, voin kuvitella että 25-30 km/h nopeuksissa kaatuminen sattuu aika paljon kovemmin kuin alle 15, vaikka ajotuntuma kesäsäässä hyvällä pätkällä on jokseenkin sama. Puhumattakaan jos ajattelisi kaatuvansa moposkootterivauhdista ilman ajovarusteita(lasit, hanskat ja pottakypärä on pitkälti sama), eikä saa edes sitä lowsider-suojavaikutusta kuin normaalilla kaksipyöräisellä useimmissa kaatumistapahtumissa saisi.
*Tässä ei siis tarkoiteta tuhmaa laitonta ajoa, vaan ilmiötä jossa kuplavolkkarikin kulkee yli kahtasataa jos sillä ajetaan rotkoon.
Juu, teoriassa samaan tapaan kuin umpiauto on cabriota kiertojäykempi. Oikeasti tämä on suunnittelukysymys eikä kilo lisää rautaa haittaa tuon kokoisessa siinä missä potkulaudassa haittaisi. Ei avorunkoinen skootteri tai moposkootterikaan oletuksena läskin alta hajoa.tuohan tuo "Moottoripyörämäinen" runko siihen tukevuutta ,kaikki kun ei ole niitä alle80 kilosia,