- Liittynyt
- 09.01.2017
- Viestejä
- 617
Aattelin jakaa minkä verran tuli kesä-marraskuu ajettua. Lauta siis FLJ T11, ei toistaiseksi mitään ongelmia.
Liitteet
-
336,9 KB Katsottu: 59
Itse ajelen tuon 28km/h tuolla 260€ maksaneella kugoo s1 pro, joka on siis ihan huippu hintaansta nähden, niin jos on plus asteita niin mitään "vaaraa" ei ole. Nuo syksyn lehtikasat on hieman liukkaita joten ne "potkin" yli. mutta muuten kaasu pohjassa mennään koko ajan. Sitten kun aamulla näyttää pakkasta, saatan "mustan jään" pelossa jättää potkuladan kotiin jos edellinen päivä on ollut märkää.Miten uskallatte ajaa vielä, etenkin tuommosia nopeuksia mitä tossa yllä? Pari viikkoa sitten töihin mennessä onnistuin taas kaatumaan laudalla, kun suojatien valkoiset merkit olivat perkeleen liukkaita. Eipä ole sen jälkeen lautaa taas käytetty, kun tuli fiilis että liian liukasta jo ajella. Nopeus oli tuolloin maltillinen joten ei huonosti käynyt mutta jos 30km/h vähintään ajaa ja sitten kaatuu niin huonosti voi käydä. Eihän tuolla lunta siis ole mutta etenkin aamuisin/iltaisin voi olla sen verran liukasta jo .. Hajottaa vaan töihin kävely kun laudallakin vois mennä.
Jos tuota Pro 2 saa tosiaan noin halvalla, niin ottaisin sen mielummin. Silloin kun itse ostin tuon S1 Pro 260€ niin halvimmat Xiaomi Prot maksoi vähintään 500€ joten silloin tuo S1 Pro oli fiksu hankinta. Mutta jos Pro 2 hinta tippuu 420€, niin silloin kallistuisin just ja just sen puolelle koska hyvä laatu on taattu kun taas S1 Prolla voi joutua itse ropellipäänä hieman säätämään.Tuli hankittua emännälle Xiaomi M365 ja nyt tarvitsi saada itselle myös menopeli. Katselin aikaisemmin, että tuota Kugoo S1 Pro:ta saisi huomenna aliexpressistä 270€ hintaan. Nyt huomasin, että singles day tarjouksena olisi myös Xiaomi Mi Pro 2 noin 418€ hintaan saatavilla.
Eikös tuo Xiaomi ole ihan eri laatuinen peli ja varaosien saanti + modaukset on paljon paremmalla tolalla kuin Kugoossa? Varmaan ihan kannattava lisäsijoitus napata tuo Pro 2?
Oma käyttö tulee olemaan todennäköisesti satunannaista huviajelua ettei rangella ole ihan niin suuri merkitys.
Ja muistaakseni Kugoo S1 on yhteensopiva sellaisen takarumpujarrun jälkiasennussarjan kanssa. Jos siis erityisesti tykkää siitä, ei tuokaan ole lopullinen este. Tietysti jokainen lisäeuro vie hintaetua.-takana ei levyjarrua, joten jos ajelee täysillä niin pitää olla tarkkaavaisempi risteyksissä yms.
Joo, taakse saa asennettua rumpujarrun, youtubessa taisi jopa olla ohjeet siihen. Mutta itse en kyllä lähtisi säätämään, hermot siinä varmaan menisi...Ja muistaakseni Kugoo S1 on yhteensopiva sellaisen takarumpujarrun jälkiasennussarjan kanssa. Jos siis erityisesti tykkää siitä, ei tuokaan ole lopullinen este. Tietysti jokainen lisäeuro vie hintaetua.
Kompakti rakenne on laskettava molempien mainittujen eduksi, vaikka tietysti taittuvat kahvat vievät sen eri tasolle Kugoossa. Minulle ei oikein kävisi kumpikaan kun Augment 10 tuntuu vähän liian pieneltä ja Ninebot Max sopivalta. Jos painaisin 60 eikä 90 kg, valinta olisi ehkä aivan toinen.
En ole eri mieltä. Myös omaan autoon pakkaamisessa tuosta olisi selvä etu. Mainitsemani isommat skuutit eivät mahdu pikkuautoni tavaratilaan ilman yhden takapenkin kaatoa, ja mutuilen että myös M365 jäisi niukasti mahtumatta mutta Kugoo mahtuisi.Itse kyllä sanoisin että S1 pro etu on silti kompaktisuus vs M365, jos katsot mittoja tuon spoilerin takaan viestistäni ylempää niin näät että 12cm pituutta, 16cm korkeutta ja 22cm leveyttä pienempi. Tuollainen menee heittämällä johonkin bussin jalkatilaan niin että jaloille jää tilaa, kun taas M365 korkeus vie tilaa jaloilta sekä törröttävät kahvat. Eli jos vähänkin on hybridikäyttöä julkinen + sähköskootteri, niin tuon S1 pron kanssa on helpompi matkustella. Oma paino on 80kg ja tuon kugoon koko sopii oikein hyvin.
Mistä löytyy tuohon hintaan Xiaomi Mi Pro 2?Tuli hankittua emännälle Xiaomi M365 ja nyt tarvitsi saada itselle myös menopeli. Katselin aikaisemmin, että tuota Kugoo S1 Pro:ta saisi huomenna aliexpressistä 270€ hintaan. Nyt huomasin, että singles day tarjouksena olisi myös Xiaomi Mi Pro 2 noin 418€ hintaan saatavilla.
Eikös tuo Xiaomi ole ihan eri laatuinen peli ja varaosien saanti + modaukset on paljon paremmalla tolalla kuin Kugoossa? Varmaan ihan kannattava lisäsijoitus napata tuo Pro 2?
Oma käyttö tulee olemaan todennäköisesti satunannaista huviajelua ettei rangella ole ihan niin suuri merkitys.
Tänään en löytänyt sitten enää tuohon hintaan mistään. Kun Singles Day tarjoukset tuli voimaan tänään niin myyjä jolta tuota katoin ei enää toimitakaan Suomeen. Laitoin sitten tulemaan M365 Pron Aliexpressistä 398€ hintaan. Ei tuossa M365Pro -> Pro 2 taida paljoa olla päivitystä tullutkaan lautaan. Uudemmassa pitäisi kai olla vähän kestävämmän renkaat, että se vähän harmittaa.Mistä löytyy tuohon hintaan Xiaomi Mi Pro 2?
Tuo nyt on nähty jo reilu vuosi sitten ja eipä tuosta ota oikeastaan selvää.Jos tuolta ei löydy vastausta, niin sitten kyselyä Traficomille.
Sähköiset liikkumisvälineet | Traficom
![]()
Sen verran mitä itsellä on kokemusta traficomin kanssa pykälien vääntämisestä silloin kun se oli vielä ake, niin uskaltaisin 90% varmuudella väittää että luokittelevat sen tohon moottoroitu polkupyörä kategoriaan.Tuo nyt on nähty jo reilu vuosi sitten ja eipä tuosta ota oikeastaan selvää.
Kyseessähän ei ole ilman polkimia enää polkupyörä ja vastaa täysin näitä istuttavia potkulautoja, eli chopperi mallejakin.
1000W saa olla moottorin teho sähköpotkulaudoissa mutta ei sähköavusteisissa pyörissä ilman lisämaksuja.
Tuon sivun mukaan istuinkin on laiton, ei tuo sivu siis kerro mitään miten asiat on ja siksi sitä kysyn jos nyt joku olisi asiasta tiennyt.
Tätä vähän pelkäänkin, eli ehkä kaikista helpoin on vaan hommata aikuisten kickbike ja lyödä siihen moottori.Sen verran mitä itsellä on kokemusta traficomin kanssa pykälien vääntämisestä silloin kun se oli vielä ake, niin uskaltaisin 90% varmuudella väittää että luokittelevat sen tohon moottoroitu polkupyörä kategoriaan.
Oletetaan, että teho- ja nopeusrajoja noudatetaan(mikä on sekin tulkinnanvaraista). Ongelmana lienee tämä istuinsääntöpoikkeus ja sen toteutuminen. Eikös silloin jää epäselväksi(kaksipyöräisten osalta) enää vain se, mikä on "maastokäyttöön suunniteltu" ja miten omavalmisteeseen suhtaudutaan.Tätä vähän pelkäänkin, eli ehkä kaikista helpoin on vaan hommata aikuisten kickbike ja lyödä siihen moottori.
Olis vaan hyvä runko ollut tuossa taittopyörässä.
Näytää facebook ryhmissä olevan tosin kovasti rakenneltu kaksipyöräisiä ja nelipyöräisiä ja liikenteessä ajelevat.
Joku jopa kertoili että ei onnistunut laillistamaan aitoa mopoa joka sähköistetty niin pudotti nopeuden 25km/h ja ajelee pyöräteillä.
Kumma homma, kukaan ei missään siis tiedä mikä on laillista ja mikä ei.
Näin, helppo olisi kyllä tuunailla se niin sanotusti lailliseksi mutta sepä tuossa jää mysteeriksi onko se kuitenkaan laillinen.Ruuvaat sinne jonkun vanhan skeittilaudan alle jonka päälle jalat ja penkki tohon 44cm korkeuteen, niin voisi mennä potkulaudasta. Muuten todennäköisesti joutuu liikennevakuutuksen ottamaan.
Jos fillariin laitat sähkömoottorin joka on max 1kw ja se kulkee sillä max 25km/h ja käyt vakuutusyhtiöstä hakemassa sille moottoroidun fillarin vakuutuksen, niin sitten se on laillinen. Ei tarvii eikä edes pysty rekisteröimään, eikä tarvii niitä polkimiakaan muuttaa.Näin, helppo olisi kyllä tuunailla se niin sanotusti lailliseksi mutta sepä tuossa jää mysteeriksi onko se kuitenkaan laillinen.
On nämä prkele ihme asioita.
Kyllä, mutta "potkulautahan" tässä olis se ajatus ja saisi tuon 1000W moottorin vaikka aivan kuten potkulaudoissa on sallittu ja myös näissä Kontio malleissa.Jos fillariin laitat sähkömoottorin joka on max 1kw ja se kulkee sillä max 25km/h ja käyt vakuutusyhtiöstä hakemassa sille moottoroidun fillarin vakuutuksen, niin sitten se on laillinen. Ei tarvii eikä edes pysty rekisteröimään, eikä tarvii niitä polkimiakaan muuttaa.
Totta.Todennäköisesti siellä samassa 100-200€/vuosi liikutaan, niinkuin mopolla ja mönkijälläkin.Kyllä, mutta "potkulautahan" tässä olis se ajatus.
Tietysti tuo vakuutus olisi vaihtoehto kanssa mutta taitaa olla tuo vakuuttaminen sen verran kallista että sama jo hommata bensa skootteri tai mönkijä.
Poljinavustusteisiahan nuo yleensä on mutta saa niihin käsikaasunkin jolloin toimii kuten potkulauta, tosin pyörässä käsikaasu on laiton myös ilman sitä vakuutusta.Miten noi sähköavusteiset fillarit muuten toimii? Täytyykö polkea kokoajan vai riittääkö että polkasee vaan alkuvauhdin ja sit voi ajella sähköllä polkematta, niinkuin potkulaudallakin? Jos toimii niinkuin lauta, niin silloinhan sinne saa sen 250w moottorin laittaa. Tosin jos ei moottorilla tarvii päästä kovempaa kun toi 25km/h, niin tuskin tulee kukaan mittaamaan sitä moottorin tehoa tien päällä, jollei se kissankokoisilla kirjaimilla siinä kyljessä lue.
Sitten taitaa olla melko tekemätön paikka. Voihan tommosen rakentaa ja päästellä sillä menemään ilman mitään ongelmia jopa ratsiasta läpi. Mä lueskelin vaan noita pykäliä ja yritin ymmärtää sen niinkuin virkamies siinä tapauksessa jos jotain sattuu. Ei siitä varmaan täysin laillista menopeliä saa väännettyä kovin helposti, joka oli tässä ilmeisesti tarkoitus. En tiedä vääntäisikö joku potkulaudan 250w moottori paremmin, mutta se pitäisi sitten säätää jotenkin poljinavusteiseksi. Voihan noihin fillareihin työntää vaikka mitä moottoreita ja survoa menemään, mutta jos sattuukin vahinko ja ajaa jonkun mummon ruttuun, niin voi olla melko kusessa. En nyt tarkoita että pitäisi luopua kokonaan projektista, mutta näin mä ymmärrän noi lakipykälät. Sinne traficomillehan voisi vielä kilauttaa ja selvitellä, jos sieltä saa hyväksynnän mustaa valkosella, niin sit ei mitään ongelmia.Poljinavustusteisiahan nuo yleensä on mutta saa niihin käsikaasunkin jolloin toimii kuten potkulauta, tosin pyörässä käsikaasu on laiton myös ilman sitä vakuutusta.
Poljinavusteella se moottori on käynnissä määrättyyn vauhtiin asti, 25km/h.
Nopeusrajoitusta ei pysty ohittamaan ilman controllerin vaihtoa, tosin ei se hyödyttäisi juuri muutenkaan kun ei tuo moottori väännä 30km/h kovempaa ilman jumalatonta vispaamista.
Tässä GoZero (GZR) taittomallissa on 250W/36V moottori ja se ei jaksa vääntää käsikaasulla ollenkaan, siksikin tuo polkimen poisto olisi ajatuksena ollut jolloin moottorin saa periaatteessa laittaa 1000W asti kuten sähköpotkulaudoissa, mutta taitaa jäädä tekemättä vaikka moni on vastaavia härveleitä rakennellutkin.
Kyllä tarkoitus olisi 500-1000w moottori vähintään laittaa mutta myös tehdä siitä laillinen "potkulauta" kuten nämä kauppojen 1000W velociferot ja muut on.Sitten taitaa olla melko tekemätön paikka. Voihan tommosen rakentaa ja päästellä sillä menemään ilman mitään ongelmia jopa ratsiasta läpi. Mä lueskelin vaan noita pykäliä ja yritin ymmärtää sen niinkuin virkamies siinä tapauksessa jos jotain sattuu. Ei siitä varmaan täysin laillista menopeliä saa väännettyä kovin helposti, joka oli tässä ilmeisesti tarkoitus. En tiedä vääntäisikö joku potkulaudan 250w moottori paremmin, mutta se pitäisi sitten säätää jotenkin poljinavusteiseksi. Voihan noihin fillareihin työntää vaikka mitä moottoreita ja survoa menemään, mutta jos sattuukin vahinko ja ajaa jonkun mummon ruttuun, niin voi olla melko kusessa. En nyt tarkoita että pitäisi luopua kokonaan projektista, mutta näin mä ymmärrän noi lakipykälät. Sinne traficomillehan voisi vielä kilauttaa ja selvitellä, jos sieltä saa hyväksynnän mustaa valkosella, niin sit ei mitään ongelmia.
Paitsi talvella on istuminen turvallisempaa kun voi jalat olla sivulla tukena.Parempihan se on seistä potkulaudan päällä ja vaimentaa tärinää sekä maaston epätasaisuuksia polvien avulla, kuin ottaa kaikki tärinät ja iskut suoraan hanuriin.
Voisin kuvitella, että myös mutkiin on helpompaa ja turvallisempaa mennä kallistelemalla lautaa kuin istualtaan todella alhaalta ohjaamalla.
Onnistuu toki jopa etuvetoisella Xiaomilla mutta ei kovin kovaa uskalla ajella, täällä on nimittäin jo lumet maassa ja jäätä paikoitellen reippaasti.Talvi onkin erikseen ja sitten pitää ajaa lintassa
Mutta joo. Saa nähdä onnistuuko potkulautailu ohuessa lumikerroksessa drive-modessa. Sportilla ei varmaan pääse edes liikkeelle jos sudittaa koko ajan.
Ja nykyisen renkaan kyljessäkö ei tosiaan lue mitään?Morjesta foorumilaiset pitkästä aikaa, tarviin teidän apua kun kumipuhkesi Major Maik 3200w sähköpotkulaudasta ja tilattu Alankomaista Ecofunsiesin kautta. Osaisko joku kertoa kun tuolla Escoot.fi sivulla myydään tälläisiä; E-scoot ja vastaaviin sähköpotkulautoihin sopiva rengas. Koko 90/65-6,5. Niin onko toi oikean kokoinen Major Maik 3200w sähköpotkulautaani?
todennäköisesti on sisäkumilla, eli paikkaa sen tai ostaa uudenEikö sen ulkokumin voi paikata kamelinpaskalla ja jatkaa ajamista?
Pääsee vihdoinkin askartelemaan alustavaloja lautaan
![]()
Ajatuksena olisi ottaa virrat etuvalosta, jolloin alustavalot syttyisivät samalla kun kytkee etuvalon päälle.Noni, asiaa. Meinaatko laittaa ledeille oman akun ja katkaisijan?
Toivottavasti eivät ole laittomat, tässä langassa kun ei noista laittomista sähköpotkulaudoista saanut puhuaAjatuksena olisi ottaa virrat etuvalosta, jolloin alustavalot syttyisivät samalla kun kytkee etuvalon päälle.
Ai alustavalot?Toivottavasti eivät ole laittomat, tässä langassa kun ei noista laittomista sähköpotkulaudoista saanut puhua![]()
Itse käytän kirkkailla linsseillä kasvojen myötäisiä muovisia kevyitä suojalaseja. Harkitsin skimbalasejakin, mutta näyttää mun makuun aika spedeltä ajella sellaiset päässä. Ohuemmat vastaavat kun skimbalasit jostain saisi kirkkailla laseillaAi alustavalot?
Niitähän on melkein joka toisessa vakiona mitä olen huomannut.
Oli muuten viheliäinen keli käydä kaupassa kun satoi jäätävää tihkua. Ei meinannut nähdä eteensä kun silmät vuoti vettä ja tuntui kun joku heittelisi nuppineuloja silmiin.
Pitää varmaan seuraavaksi hankkia laskettelulasit![]()
Pakko on keksiä jotain jos meinaa jatkaa ajelua niin kauan kuin se on mahdollista.Itse käytän kirkkailla linsseillä kasvojen myötäisiä muovisia kevyitä suojalaseja. Harkitsin skimbalasejakin, mutta näyttää mun makuun aika spedeltä ajella sellaiset päässä. Ohuemmat vastaavat kun skimbalasit jostain saisi kirkkailla laseilla![]()
Ei ne oikein auta. Kai se pitää umpikypärä hommata jos meinaa viileässä lähipubia pidemmälle ajaa. Tai käyttää nassea ajolaseina. Pitänee laittaa ajokit talvilepoon, ei oo tosin pariin viikkoon tullut sopivaa tilaisuutta purkaa akkuja säilytysvaraukseen. Vissiin ajovaloilla paahdettava telkkaria katsoessa.Huomasin heti kun lämpötila alkoi laskemaan 8 asteen tuntumaan, että viima käy silmiin ajaessa ja semmoiset spandeksien ajolasit ei enää auta.
Löytyisi semmoiset uimahallissa käytettävät sukelluslasit, mutta ei kehtaisi laittaa päähän
Nämä henkilökohtaiset tuulilasit on nykyään suosittuja: Pisarasuojain visiiri - KoronasuojaimetPakko on keksiä jotain jos meinaa jatkaa ajelua niin kauan kuin se on mahdollista.
Huomasin heti kun lämpötila alkoi laskemaan 8 asteen tuntumaan, että viima käy silmiin ajaessa ja semmoiset spandeksien ajolasit ei enää auta.
Löytyisi semmoiset uimahallissa käytettävät sukelluslasit, mutta ei kehtaisi laittaa päähän![]()
Joku taisi tässä ketjussa kaun sitten mainita näistä, nuo lasit ei ole hinnalla pilattu ja eipä nuo loppupeleissä niin pahat ole päässäkään jos on vielä muuten naamioitumut hupun alle esimerkiksi ja huivi naamalla.Pakko on keksiä jotain jos meinaa jatkaa ajelua niin kauan kuin se on mahdollista.
Huomasin heti kun lämpötila alkoi laskemaan 8 asteen tuntumaan, että viima käy silmiin ajaessa ja semmoiset spandeksien ajolasit ei enää auta.
Löytyisi semmoiset uimahallissa käytettävät sukelluslasit, mutta ei kehtaisi laittaa päähän![]()