• Käyttäjätunnuksia kaapattu - Myy lahjakortteja

    Noin 20-30 TechBBS-käyttäjätunnusta on tunnistettu, että ne on kaapattu kirjautumalla ja vaihtamalla sähköpostiosoite uuteen. Tunnuksilla on yritetty kaupata foorumin kauppa-alueella Steamin ja Verkkokauppa.comin lahjakortteja ja maksutavaksi on ilmoitettu kryptovaluutat BTC, Eth ja LTC. Lue lisää

Sähköskootterit / sähköpotkulaudat

Liittynyt
31.05.2017
Viestejä
234
Noniin, perjantaina posti toi kauan odotetun Ninebot G30P Maxin ja nyt otin paketista. On se vaan jämerän näköinen laite, jos muistelee mimmonen m365 pro oli otettaessa paketista. Ihan eri kaliiberin potkulauta kyseessä. Toki myös sitten painaakin enemmän, sen jotain 5kg. Ei siis enää niin kevyt kantaa mutta varmasti etenee vieläkin vakaammin.

Mitäs nyt sitten ensin kuuluu tehdä, laitoin napista päälle, akku jotain 63% ja piti säännöllistä piip piip ääntä. Pitääkö orkkis softaa aluksi käyttää? Kurkkasin skuutin sielun m365 toolsilla ja kaikki ok.

Ei tullut ninebot vaijerilukkoa eikä laturia. Toki johdot tuli että sai noin muuten lataukseen. Vaikuttaa niin paljon kätevämmältä kun voi törkätä vaan johdon skuuttiin ja lataus alkaa :thumbsup:

Pari kysymystä: niin renkaitten koko tuumissa on 6,5" ja merkkinä cst? Eikö 10" pitänyt olla? Mistäs se nyt katottiin että onko tässä 1 vai 2 genin moottori?

Heittäkää nyt vielä paine ilma arvot mitä laitan renkaisiin kun en pikaseen löytänyt ohjekirjasta. Painoa tulee olee hiukan alle 100kg kun muksu kyydissä, yksin ajellessa vajaa 80kg.

Hieno laite eikä ollut hinnalla pilattu, kaikkine kuluineen 485euroa :thumbsup::)
Oliko tuo joku tietynajan tarjous, kun en enää tuohon hintaan dhgate sivuilta löytänyt?
 

Makro16

Make ATK Great Again
Liittynyt
16.11.2016
Viestejä
3 899
Oliko tuo joku tietynajan tarjous, kun en enää tuohon hintaan dhgate sivuilta löytänyt?
Mikä sen hinta nyt on? Joku täällä mainitsi tuosta dhgatesta n 1kk sitten ja tartuin siihen heti. Oli kyllä hyvä tarjous ja tuuria että tohon hintaan tuon sai :thumbsup:

Tänään sitten ekan kerran tuli testattua ja olihan se jämäkkä laite ja liikkui hyvin. Eipä tarvi tehoja säädellä :D Ajoin n 20km matkan ja 65km:stä jäljellä joku 41km. Saas nähä, pärjääkö entiselle lisäakulliselle m365 pro versiolleni :cool:

Miinuksena sanoisin oikeastaan vaan tuon kilikellon joka on ihan per....stä, väännettävä malli tossa tupen alussa :mad: Ootteko vaihtaneet tai modanneet sitä jotenkin? Sitten ehkä paino pienin varauksin, painaahan se ja ei todellakaan mikään kannettava kaupassa, jos joku näitä kaupoissa roudaa...

Ilmoja laitoin xiaomin punpulla 52psi eteen ja taakse. Ei ongelmia lisäyksen kanssa. Mukaanhan tuli myös se sama jatkokappale jonka melkein heitin roskiin koska niin surkea se on ollut omassa käytössäni :thumbsdown:

Mikäs tohon olisi se paras lukko joka pysyy hyvin myös mukana paikoillaan?
 
Liittynyt
07.05.2020
Viestejä
12
Mikäs tohon olisi se paras lukko joka pysyy hyvin myös mukana paikoillaan?
Olen edelleen tyytyväinen Kryptoniten lukkoon:
Muillekin lukon mukana kuljettamista pähkäileville tiedoksi oma ratkaisu yhdistelmälle Kickscooter MAX G30 + Kryptonite New-U - Evolution Mini-5. Lukko on potkulaudassa kiinni lukon mukana tulleella kiinnikkeellä.
 
Liittynyt
14.08.2020
Viestejä
13
Kuukauden jaksoin ajella 23km/h nopeudella tolla xiaomi pro 2:lla, mut mut nyt oli vähän saatava nopeutta. Nyt kulkee sen 30km/h ,mittariin tyynessä suoralla. Oikeeta nopeutta ehkä se 28km/h, eli juurikin sopivaa vauhtia. Vähänaikaa on natissu tanko, mut kiristin ruuvvia hieman alhaalta ni natinatki loppus :) Enää ei puutu ku kunnon pumppu.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
9 617
Jaksoin viedä Augmentin ihan työpöydän ääreen ja häröäänet selvisivät.

Etuakseliin oli kiertynyt jotain ties mitä kissan- ja emännänkarvaa kunnon tollo parvekesäilytyksessä, mutta sen en usko aiheuttaneen mitään. Etupään kolina johtuu siitä, että akku heiluu ja rämisee telineessään. Sähköteippi auttoi korkeintaan marginaalisesti, joten pitää katsoa sopivia kumitassuja tai sisärenkaan riekaletta vaimentimiksi putken sisälle.

Takapään ongelma oli pelkästään jarrussa. Hieman konstikas se oli saada paikalleen niin, ettei ala heti (tai kuormitettuna koeajossa) pitämään ääntä. Jarrusatula pitää vaan perstuntumalla saada asettumaan niin, että jää sopiva pieni välys ja jarrun saa säädettyä. Jarrulevyn asennus ei ehkä ole ihan justiinsa suora, mutta en alkanut kokeilun takia purkamaan enempää todetakseni luultavasti, ettei mitään voi. Epäkeskeinen ulkokehämitan perusteella se kyllä on, mutta ei nähtävästi kierossa, ainakaan siinä määrin että haittaisi potkulautavauhdissa tai perustasoisen halvan mekaanisen jarrusatulan tuntumaan. Nyt toimii taas mainiosti, ja luulen että jarrupalatkin tulivat samalla hyvin säädetyksi joksikin aikaa. Eihän sellaisten pitäisi ihan massiivisesti kulua kännimopossa.

Enimmäkseen olen tyytyväinen laitteeseen ja luottamus siihen palasi. Ei se silti ole ihan samantasoinen kuin Ninebot Max, eli tuntuu halvalta joka vaiheessa. Varmasti vertailukohdasta riippuen voi tuntua todella premiumilta, ja onhan se nyt perussiisti. Jos siinä ei olisi juuri sopivat ominaisuudet, hankinta voisi kaduttaa. En suosittele kenellekään, joka on varma siitä, että irrotettava akku on itselleen tarpeeton ominaisuus. Tai toki sekin riippuu hinnasta; jos haluaa HX X8:n tilata ajan kanssa Kiinasta ja sen saa oikein halvalla, niin sitten se alkaa taas olla kilpailukykyisempi. Etenkin jos saisi isommalla akkuversiolla.
 
Liittynyt
08.12.2016
Viestejä
786
Mikä sen hinta nyt on? Joku täällä mainitsi tuosta dhgatesta n 1kk sitten ja tartuin siihen heti. Oli kyllä hyvä tarjous ja tuuria että tohon hintaan tuon sai :thumbsup:

Tänään sitten ekan kerran tuli testattua ja olihan se jämäkkä laite ja liikkui hyvin. Eipä tarvi tehoja säädellä :D Ajoin n 20km matkan ja 65km:stä jäljellä joku 41km. Saas nähä, pärjääkö entiselle lisäakulliselle m365 pro versiolleni :cool:

Miinuksena sanoisin oikeastaan vaan tuon kilikellon joka on ihan per....stä, väännettävä malli tossa tupen alussa :mad: Ootteko vaihtaneet tai modanneet sitä jotenkin? Sitten ehkä paino pienin varauksin, painaahan se ja ei todellakaan mikään kannettava kaupassa, jos joku näitä kaupoissa roudaa...

Ilmoja laitoin xiaomin punpulla 52psi eteen ja taakse. Ei ongelmia lisäyksen kanssa. Mukaanhan tuli myös se sama jatkokappale jonka melkein heitin roskiin koska niin surkea se on ollut omassa käytössäni :thumbsdown:

Mikäs tohon olisi se paras lukko joka pysyy hyvin myös mukana paikoillaan?
Tuliko tuo toimitus oikeasti Puolasta? Vai Kiinasta? Tulli ei ainakaan tainnut kysellä perään? Onko takuun toimivuudesta mitään käsitystä, jos tuolta tilaa?

Edit. Jaa tuollahan se lukeekin, että Kiinasta lähettävät Puolan kautta tilaajalle. Eli takuun kanssa varmaan on ongelmia, jos sellaiselle tulee tarvetta. Toki halpa hinta kompensoi osittain. Nyt lähtisi 500 euron pintaan.
 
Viimeksi muokattu:

Makro16

Make ATK Great Again
Liittynyt
16.11.2016
Viestejä
3 899
Tossa vois olla ok akku. Pikkasen paranis kantamaki. Eikä paha hintakaan. Vissiin menee ihan vanhan tilalle.
Joo mutta mietis nyt vähän miten meinaat sen istuttaa tuohon skuuttiin. Kannattaa myös ettiä arvosteluja tommosesta never heard merkistä. Liitokala oli/on vielä kohtuu laadukas. Anna mennä vaan ja laita projektista juttua kuvien kera :thumbsup:
Tuliko tuo toimitus oikeasti Puolasta? Vai Kiinasta? Tulli ei ainakaan tainnut kysellä perään? Onko takuun toimivuudesta mitään käsitystä, jos tuolta tilaa?

Edit. Jaa tuollahan se lukeekin, että Kiinasta lähettävät Puolan kautta tilaajalle. Eli takuun kanssa varmaan on ongelmia, jos sellaiselle tulee tarvetta. Toki halpa hinta kompensoi osittain. Nyt lähtisi 500 euron pintaan.
Puolasta tosiaan tuli enkä ressaa takuu asioista, melko pommin varmoja laitteita, jotain kiristelyä sillon tällön ja thats it. Ainakin kaikka mitä lähipiirissä olevista laitteista ovat toimineet hyvin. Meinaan noita 1v vanhoja m365 pro:ta. Osta ihmeessä 500eurolla, on vielä hitusen jämäkämpi ajettava ja laadukkaan oloinen kuin serkkunsa Pro(mallit). Painoa hiukan toki enemmän ja akseliväli pidempi, mahtuu muksukin paremmin kyytiin. Vieläkään en ole akkua ajanut tyhjäksi mutta ajettu akullisella tällä hetkellä jonkun 35km ja vielä mennään :thumbsup::) Voi kunpa nämä intiaani kesäpäivät vielä jatkuisivat pitkään :D
 
Liittynyt
08.12.2016
Viestejä
786
Puolasta tosiaan tuli enkä ressaa takuu asioista, melko pommin varmoja laitteita, jotain kiristelyä sillon tällön ja thats it. Ainakin kaikka mitä lähipiirissä olevista laitteista ovat toimineet hyvin. Meinaan noita 1v vanhoja m365 pro:ta. Osta ihmeessä 500eurolla, on vielä hitusen jämäkämpi ajettava ja laadukkaan oloinen kuin serkkunsa Pro(mallit). Painoa hiukan toki enemmän ja akseliväli pidempi, mahtuu muksukin paremmin kyytiin. Vieläkään en ole akkua ajanut tyhjäksi mutta ajettu akullisella tällä hetkellä jonkun 35km ja vielä mennään :thumbsup::) Voi kunpa nämä intiaani kesäpäivät vielä jatkuisivat pitkään :D
Niin siis Kiinasta ja Puolan kautta? Toimitusaikakin melkein sen kuukauden verran? Taitaa olla sen puolesta vähän turhaa tälle vuodelle ostaa enään :think:
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
9 617
Tossa vois olla ok akku. Pikkasen paranis kantamaki. Eikä paha hintakaan. Vissiin menee ihan vanhan tilalle.
Jännä. En toki tunne asiaa, mutta luulin että akuston mitoitus ja alkuperäinen kennotus olisi 18650, mutta noilla spekseillä se ei tietenkään voi olla. Liekö tuo 21700 vai 26650?

Laatu on toki alkuperäistäkin epävarmempi, kapasiteetti varsin hyvä vaikka ei ennen kuulumaton.
 

Makro16

Make ATK Great Again
Liittynyt
16.11.2016
Viestejä
3 899
Jännä. En toki tunne asiaa, mutta luulin että akuston mitoitus ja alkuperäinen kennotus olisi 18650, mutta noilla spekseillä se ei tietenkään voi olla. Liekö tuo 21700 vai 26650?

Laatu on toki alkuperäistäkin epävarmempi, kapasiteetti varsin hyvä vaikka ei ennen kuulumaton.
Eikä varmaan mene orkkiksen tilalle. Näitä viritetään ulkopuolelle
 
Liittynyt
10.03.2017
Viestejä
4 014
Niin siis Kiinasta ja Puolan kautta? Toimitusaikakin melkein sen kuukauden verran? Taitaa olla sen puolesta vähän turhaa tälle vuodelle ostaa enään :think:
Nykyään kiinalaisilla on eu-varastoja eli ei se kirjaimellisesti kiinasta tullut vaan puolasta. Toki se sinne puolaan on joskus kiinasta tullut.
 
Liittynyt
08.12.2016
Viestejä
786
Nykyään kiinalaisilla on eu-varastoja eli ei se kirjaimellisesti kiinasta tullut vaan puolasta. Toki se sinne puolaan on joskus kiinasta tullut.
No tämä ei ole mitään uutta mutta aika yleistä on kyllä myös se, että tavaraa ei säilötä siellä "eu-varastolla", vaan se lähetetään sinne Kiinasta vasta sitten, kun asiakas tekee tilauksen. Käytännössähän tuo on pelkkää veronkiertoa ja mitään varastoa siellä Euroopassa ei ole, vaan pelkästään joku tyyppi jonka kautta paketit kiertävät.

Ja juuri näin lukee myös DHgaten sivuilla olevassa myynti-ilmoituksessa.

Tällä toki asiakas näennäisesti säästyy alvilta mutta toimitusaika on yhtä pitkä tai pidempi kuin silloin, jos tilaisi "suoraan" Kiinasta.
 

living_death

★ Still alive ™
Liittynyt
15.11.2016
Viestejä
6 383
Kävin ostamassa MAX-G30 potkiksen eturenkaaseen Biltemasta 12 x 28 x 8 mm 6001-2RS kuulalaakerit.

Tarvitseeko vaihtamisessa mitään erikoistyökaluja, vai vaihtuuko uusiin ihan perustyökaluilla (ruuvimeisseli yms.)?

Voi unohtaa. Löytyi video Tuubista.

 
Viimeksi muokattu:

living_death

★ Still alive ™
Liittynyt
15.11.2016
Viestejä
6 383
Ninebot MAX-G30 GEN2 moottori tilattu NordBot Storesta.

Kuulisin mielelläni miten moottorin vaihtaminen on vaikuttanut nopeuteen / akunkestoon vs GEN1 moottori?
 
Liittynyt
13.08.2020
Viestejä
4
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
7 948
Mielipiteitä arvon raadilta ja harrastelijoilta, eli mitä porukka on mieltä Speedway Legeristä? Hinta ei mielestäni paha ja valmistajana Minimotors, ellei sitten ole kiinakopio Aattelin tilata Aliexpressistä ja tuleeko tuohon päälle tullimaksuja, jos tulee euroopasta? Onko kellään kokemusta miten takuuasiat toimii Alissa?
US $928.0 |Speedway Leger electric scooter 48v 15.6AH|electric kick scooter|foldable electric scooterelectric kick - AliExpress
Takuu, sitä ei ikinä ole kiinalaisten kanssa ja jos on niin pelkkä edes takaisin lähettely maksaa paljon.
 
Liittynyt
24.01.2017
Viestejä
665
onko noissa g30 maxin preset cfw:ssä (SHMAX, MAXED OUT) nostettu yhtään moottorin tehoa kun kummankin tekstitiedoissa lukee "Sport battery current: 25000 mA" eli sama mikä defaulttina. toinen kuvista on default ja toises shmax preset, en näe juurikaan asetuksissa eroja :hmm:
 

Liitteet

Viimeksi muokattu:
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
15
onko noissa g30 maxin preset cfw:ssä (SHMAX, MAXED OUT) nostettu yhtään moottorin tehoa kun kummankin tekstitiedoissa lukee "Sport battery current: 25000 mA" eli sama mikä defaulttina. toinen kuvista on default ja toises shmax preset, en näe juurikaan asetuksissa eroja :hmm:
Kokeile vaihtaa MPC välilehti kun luo sitä firmistä. Nuo presetit taisi ainoastaan tuota MPC muokata ja se ei osaa sitä valita automaattisesti.
 
Liittynyt
11.11.2017
Viestejä
611
Saako noita eco ja se 2. tilan nopeuksia muutettua (Ninebot Max G30)? Talutustilan saa vaan päälle mobiilisovelluksen kautta, joten econ nopeutta olisi mukava saada alemmas.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
2 197
Kokeile vaihtaa MPC välilehti kun luo sitä firmistä. Nuo presetit taisi ainoastaan tuota MPC muokata ja se ei osaa sitä valita automaattisesti.
Se heittää oletusasetukset kun vaihtaa välilehteä, ei näytä mitä arvoa presetissä on käytetty.
Saako noita eco ja se 2. tilan nopeuksia muutettua (Ninebot Max G30)? Talutustilan saa vaan päälle mobiilisovelluksen kautta, joten econ nopeutta olisi mukava saada alemmas.
Ei tietääkseni saa muutettua muita tiloja.
 

rehunmasiina

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
551
Takuu, sitä ei ikinä ole kiinalaisten kanssa ja jos on niin pelkkä edes takaisin lähettely maksaa paljon.
Äläs ny, kun ite sain kinkkkiini eteen uuden jarrulevyn ja mittarin. Ja kuluitta suoraan kiinasta. Skuutti kuiteskin käytössä jo parikin kuukautta.
 

living_death

★ Still alive ™
Liittynyt
15.11.2016
Viestejä
6 383
Sinne testailemaan ajotaitoja jurrilasit päässä :D

Helsinkiin tuodaan "jurrirata" känniajokokeiluja varten – päähän pannaan promillelasit
Sähköpotkulautayhtiö Voi tuo Helsingin liikenneturvallisuusyhdistyksen kanssa niin sanotun ”jurriradan” Helsingin Narinkkatorille 16. lokakuuta kello 15–18. Radalla voi tiedotteen mukaan kokeilla turvallisissa olosuhteissa sähköpotkulaudalla ajamista humalatilaa simuloivien lasien eli niin sanottujen "promillelasien" kanssa.
 
Liittynyt
24.10.2016
Viestejä
26
IMG_20201015_002913.jpgIMG_20201014_205033.jpg
Tuli hommattua Ninebot Maxiin tämmöinen jousitusjuttu eteen, olin jo pitkään miettinyt että voisi Monorimin hommata mutta en sen ulkonäöstä pitänyt niin en ollut sitä saanut aikaiseksi hommata, ja sitten bongasin aliexpressistä tämän jonka ulkonäkö miellytti enemmän ja hintakin oli alempi kuin mitä monorim olisi maksanut.
Samanlaista näyttäisi myyvän myös nordbot store (paljon kalliimmalla hinnalla), niin oletan ettei tämä nyt varmaan ainakaan ihan täysin paska ole.
Olen itse testannut tätä nyt vasta pari kilometria ajaa kun illalla hain postista ja asentelin, niin en vielä oikein osaa paljoa sanoa tästä, mutta ainakin matalien reunakivien yli mitä täälläpäin on jonkun verran niin menee kyllä selvästi mukavammin nyt.
Laadusta on myös vähän hankala ainakaan minun mitään sanoa, sen näkee sitten käytössä että kestääkö jne. mutta joku piiloon jäävä tappi ainakin oli vähän vinoon hitsattu, mutta en tiedä mikä sen funktio edes oli, ehkä se on vain joku ettei asenna vahingossa väärin päin tai voisi olla myös rajoittamassa ettei voi kääntää rengasta liikaa, ei vaikuttanut asennukseen mitenkään ja muuten kaikki näytti kyllä mielestäni hyvältä, en tajunnut ottaa kuvaa jossa se näkyisi.

Mikäli jotain kiinnostaa tämä tuote niin alla on tarkka linkki mistä itse ostin, mutta tuota löytyy myös halvemmallakin hinnalla tuolta aliexpressistä.
Hakusanaksi esim. "ninebot max g30 suspension" ja olisikohan about ~45€ ollut halvimmillaan posteineen mitä alle 3 viikkoa sitten katselin.
Itse ostin juuri tältä myyjältä koska oli tuotekuvauksessa selkesti ilmoitettu että tulee myös tuo pidempi jalka, joka on ehdottoman tärkeä olla tämän kanssa, vakiojalalla ei pysyisi pystyssä.
 
Liittynyt
20.10.2020
Viestejä
32
Mitäs suosittelisitte kevyeen työmatkakäyttöön? Ajettavat matkat on pääasiassa 2-5 km per siivu, ei pysty ladata perillä. Päivittäinen ajelu siis luokkaa 10 km max. Itse painottaisin tässä sellaista laitetta jolla voi surutta painaa märän talven läpi. Toki lumi/jääkeleillä ei ajella mutta märällä tai kevyessä sadekelissä pitäisi voida ajaa.

Budjetti on 300-700 euroa, kalliimman voin ostaa jos tuntuu perustellulta. Lähtenyt itte liikkeelle tosta Xiaomi Essentialista, mutta ei ole pakko olla just tuo lauta.
Minäkin kuuntelen. Itse katellut just Xiaomeja, jotka sais alle 500€. Essentialiin en ihan luota, 1S tai Pro 2 voisi olla sopiva. 500€ ylöspäin Ninebot Max tai hieman tuntemattomampi Kugoo G-Max. Kellään kokemusta tuosta jälkimmäisetä?
 
Liittynyt
01.01.2017
Viestejä
158
Mitäs suosittelisitte kevyeen työmatkakäyttöön? Ajettavat matkat on pääasiassa 2-5 km per siivu, ei pysty ladata perillä. Päivittäinen ajelu siis luokkaa 10 km max. Itse painottaisin tässä sellaista laitetta jolla voi surutta painaa märän talven läpi. Toki lumi/jääkeleillä ei ajella mutta märällä tai kevyessä sadekelissä pitäisi voida ajaa.

Budjetti on 300-700 euroa, kalliimman voin ostaa jos tuntuu perustellulta. Lähtenyt itte liikkeelle tosta Xiaomi Essentialista, mutta ei ole pakko olla just tuo lauta.
Ninebot Maxin sain viime vuoden lokakuussa ja ihan ongelmitta ajelin läpi talven. Tai sillai kerran pari viikossa tullut ajettua töihin tai kauppaan. Sateella ja loskassa myös tullut ajeltua, eikä vielä ainakaan ollut ongelmia. Siinä pienessä lumessakin kulki hyvin, mitä viime talvena nyt oli. Uskoisin tuon kulkevan paksummassakin lumessa paremmin kuin polkupyörän, kun on hyvät renkaat. Ehkäpä tänä talvena pääsee testaamaan.

630 € maksoin itse ja täällä joku oli saanut jo 500 eurollakin. Vuosi sitten ainakin tuo Max tai G30 oli itselleni sopivin valinta, nyt en tosin ole seurannut mitä uusia malleja on vuoden aikana tullut. Varmaan löytyy jo parempiakin lautoja samaan hintaan.
 
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
402
Oma Max lähtee huoltoon, error 14 se on pukannut alusta lähtien vaikka mitä tekisi ja nyt paska lopetti kokonaan lataamisen, ihme sekundaa ainakin minun laitteeni. Segwayn suomenkielisen sivun tuki vastasi tanskaksi josta homma delegoitiin nyt jollekin Tamperelaiselle puljulle. Mulla ei ole lootaa enää tallessa niin taidan lykätä tämän DNA:n kauppaan josta tämän ostin ja he saavat toimittaa tämän huoltoon.
 
Liittynyt
24.01.2017
Viestejä
665
Oma Max lähtee huoltoon, error 14 se on pukannut alusta lähtien vaikka mitä tekisi ja nyt paska lopetti kokonaan lataamisen, ihme sekundaa ainakin minun laitteeni. Segwayn suomenkielisen sivun tuki vastasi tanskaksi josta homma delegoitiin nyt jollekin Tamperelaiselle puljulle. Mulla ei ole lootaa enää tallessa niin taidan lykätä tämän DNA:n kauppaan josta tämän ostin ja he saavat toimittaa tämän huoltoon.
katoitko onko näytön piirilevyssä kaikki johdot kunnolla kiinni? saattaa olla kaasuvivun johdot huonosti tinattu siihen. eli ruuvaat sen näytön irti ja tutkit johdot.
 
Liittynyt
29.05.2019
Viestejä
73
Sähköpotkulaudan hankinta harkinnassa, kantavuus yli 100kg painolle pakollinen.
En ainakaan löytänyt pikaisella etsimisellä keskustelua Rollboys.comin myymistä Easyglider -sähköpotkulaudoista.

Rollboyssin sähköpotkulautavalikoima

Onko kellään tietoa mitä nämä vehkeet on ja miksi nämä ovat "halvahkoja" verrattuna muihin vastaaviin?
Luultavasti tuo L 10" malli ainut järkevä vaihtoehto minulle.
"Tämä malli ei ole tieliikennekelpoinen"? Valot? Äänimerkki?

Tuote on toki loppuunmyyty, muttei hankinta-ajankohta ole niin merkittävä. Toki haluaisin kuulla ehdotuksia muista 150kg kantavista laudoista, käytetytkin kiinnostaa.

Myös halvahkon hinnan puolesta XIAOMI MI M365 tai vastaava vaihtoehtona, mutta onko tuo 100kg ehdoton painon yläraja vai rikkoontuuko ylimääräisestä painosta?
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
105
Sähköpotkulaudan hankinta harkinnassa, kantavuus yli 100kg painolle pakollinen.
En ainakaan löytänyt pikaisella etsimisellä keskustelua Rollboys.comin myymistä Easyglider -sähköpotkulaudoista.

Rollboyssin sähköpotkulautavalikoima

Onko kellään tietoa mitä nämä vehkeet on ja miksi nämä ovat "halvahkoja" verrattuna muihin vastaaviin?
Luultavasti tuo L 10" malli ainut järkevä vaihtoehto minulle.
"Tämä malli ei ole tieliikennekelpoinen"? Valot? Äänimerkki?

Tuote on toki loppuunmyyty, muttei hankinta-ajankohta ole niin merkittävä. Toki haluaisin kuulla ehdotuksia muista 150kg kantavista laudoista, käytetytkin kiinnostaa.

Myös halvahkon hinnan puolesta XIAOMI MI M365 tai vastaava vaihtoehtona, mutta onko tuo 100kg ehdoton painon yläraja vai rikkoontuuko ylimääräisestä painosta?
Tieliikennekelpoisuuteen vaikuttanee tässä tapauksessa (L 10 malli) 35 km/h huippunopeus. Siinä varmaan syy. Valot tuossa speksien mukaan näyttäisi olevan kunnossa. Äänimerkkiä tai siis kelloa ei tuossa olie vakiona. Varmaan helpompaa myös firmalle myydä tuollaisena, niin ei tarvitse sitten selitellä jälkikäteen.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
249
Ostin ton Ninebot G 30 D. En tiedä onko tää nyt uudempaa vai vanhempaa mallia, mutta ei sillä niin väliä ole. Todella laadukkaan tuntuinen ja ei vaatinutkaan älypuhelinta muuhun kuin käyttöönottoon, sen jälkeen voi sulkea softan ja estää kotiin soittelut. Täytyy kattoa viittiikö flashata nopeammaksi, ei ainakaan tällä hetkellä tarvetta. Ehkä sitten jos tulee pitempää siivua ajettua paljon niin vois olla kiva, kaupungissa 20 km/h riittää hyvin ja kun toi ei hyydy mäkeenkään ellei ole jyrkkä mäki ja sillonkin mennään n. 15 km/h. Ittellä painoa n. 90 kg.
Kannattaa vaan suoraan avata se 25km/h niin se on vielä laillinen ja sen eron huomaa. Oikeastaan sen nopeampaa ei tuolla ole itsellä ollut tarvetta ajaa. Laadun huomaa ja ei mikään rimpula vehje. Ekat 1000km tuli täyteen ja nyt pitää talvivarastointia varten vähän puhdistaa ja purkaa. Laakerit alkoi pitämään ääntä niin rasvasin ne ja nyt toimii taas kuin uutena.
 

living_death

★ Still alive ™
Liittynyt
15.11.2016
Viestejä
6 383
Biltemasta saa noita laakereita muutaman euron kipale. Vaihtaisin mielummin uudet samalla kuin alkaisin rasvailemaan.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
9 617
Ostin ton Ninebot G 30 D. En tiedä onko tää nyt uudempaa vai vanhempaa mallia, mutta ei sillä niin väliä ole. Todella laadukkaan tuntuinen ja ei vaatinutkaan älypuhelinta muuhun kuin käyttöönottoon, sen jälkeen voi sulkea softan ja estää kotiin soittelut. Täytyy kattoa viittiikö flashata nopeammaksi, ei ainakaan tällä hetkellä tarvetta. Ehkä sitten jos tulee pitempää siivua ajettua paljon niin vois olla kiva, kaupungissa 20 km/h riittää hyvin ja kun toi ei hyydy mäkeenkään ellei ole jyrkkä mäki ja sillonkin mennään n. 15 km/h. Ittellä painoa n. 90 kg.
Hyvä vääntöhän maxissa on vakionakin. Tosin jos flashaamisella tarkoitat mitä tahansa muutosta mukaanlukien maaversiota etkä sitä vielä vaihtanut, niin se kai kannattaa aina vaihtaa vaikka et ajaisi ikinä yli kahtakymppiä. Hämärä muistikuvani kertoo, että DE rajoittaa nopeuden lisäksi tehoa US tai EU -valintoja vähemmälle(250W/350W nimellistä jatkuvaa), ja lisäksi aina syttyvä ajovalo on minusta hyvin ärsyttävä. Myös vakionopeussäätimen toimintaa saatat haluta muuttaa tai siis ottaa käyttöön.

Sitäpaitsi ajoneuvon ominaisuudet ovat sellaiset, että 20 km/h huippunopeus alkaa nopeasti ärsyttää. Yli 25 tulee ajettua joka reissulla, 30 melko harvoin ja kovempaa ei pääsääntöisesti edes tee mieli. Pitkällä suoralla hyväkuntoisella KLV:llä ei millään olisi malttia ajaa lämpimänä kesäpäivänä 20 km/h - kylmänä syysiltana tosin kävi jo niinkin ettei vaan kyennyt menemään kovempaa kun ajolaseina oli tavalliset sankamalliset ampujanlasit.
Myös halvahkon hinnan puolesta XIAOMI MI M365 tai vastaava vaihtoehtona, mutta onko tuo 100kg ehdoton painon yläraja vai rikkoontuuko ylimääräisestä painosta?
En kehtaa mennä lupaamaan, paljonko ylikuormaa joku tietty malli mekaanisesti kestää, mutta se ei yleensä ole kohtuuden rajoissa ensimmäinen ongelma. Etenkin mäennousukyky ja toimintamatka kärsivät, kun kevyehköllä skootterilla ajaa ylipainoinen(jo ennen nimellistä maksimia). Vähemmässä määrin tai roisisti ylikuormattuna kiihtyvyys ja huippunopeuskin voi olla riittämätön.

Rengaspainetta on yleensä ilmakumivehkeissä syytä lisätä ohjearvosta jo ennen painorajan ylitystä.

Biltemasta saa noita laakereita muutaman euron kipale. Vaihtaisin mielummin uudet samalla kuin alkaisin rasvailemaan.
Samoin. Taitaa melkein kaikissa vehkeissä tulla lähelle sama purkamisen vaiva, vaikka itse laakeria irrottamatta keplottelee niihin rasvaa.

Surullisen lyhytikäisiä alimitoitettuja laakereita vaikuttaisi olevan, kun täälläkin jo useampi joutunut rasvaamaan tai vaihtamaan. Liekö sattunut peräti painorajaan mahtuville omistajille. Jos ilmiö rajoittuisi johonkin Kugoo-skuutteihin, epäilisin että johtuu pelkästään laadusta, mutta kun myös laadukkaamman oloiset vehkeet oikuttelevat. Taitaa vaan olla pieni laakeri lialle alttiina.
 
Liittynyt
24.10.2016
Viestejä
26
Jos tutkii Ninebot Maxin eturenkaan vasenta puolta niin voi aika helposti havaita että siellä näkyy yksi laakeri olevan aika alttiina luonnonvoimille, ei taida ne vakio muovikatteetkaan sitä hirveästi suojata? (Itsellä se on nyt varmaan normaaliakin alttiimpi tuon jousituksen takia)
Veikkaan että ainakin Maxin kohdalla tuossa on yksi syy miksi menee laakereita huonoksi, mutta en kyllä tiedä laakereista juuri mitään niin voi olla ettei tuo ole edes mikään ongelma...
Mitkähän olisi parhaat mahdolliset laakerit tuohon sitten kun väistämättä joskus menee huonoksi?
IMG_20201023_014244.jpg
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
7 948
Jos tutkii Ninebot Maxin eturenkaan vasenta puolta niin voi aika helposti havaita että siellä näkyy yksi laakeri olevan aika alttiina luonnonvoimille, ei taida ne vakio muovikatteetkaan sitä hirveästi suojata? (Itsellä se on nyt varmaan normaaliakin alttiimpi tuon jousituksen takia)
Veikkaan että ainakin Maxin kohdalla tuossa on yksi syy miksi menee laakereita huonoksi, mutta en kyllä tiedä laakereista juuri mitään niin voi olla ettei tuo ole edes mikään ongelma...
Mitkähän olisi parhaat mahdolliset laakerit tuohon sitten kun väistämättä joskus menee huonoksi?
Kaikkeen pätee sama asia, puhtaus, kun pitää sen paskan pois ettei se pääse tuohon laakeriin jämähtämään niin se ei pääse sinne sisälle. Toinen on rasvaus, pölysuoja pois ja rasvaa reilusti laakerille niin kosteus ei pääse sisään.

Edelleen en ymmärrä näitä skoottereita, tehty halvimmasta paskasta ja kaikki kriittiset osat täysin ilman suojausta, sähköpyörä kestää kaikessa paremmin, on mukavampi ja toimintasäde moninkertainen.
 

living_death

★ Still alive ™
Liittynyt
15.11.2016
Viestejä
6 383
Vihdoinkin jenkeistä 08.10. tilattu ja eilen Kiinasta lähetetty GEN2 moottori on Fedexin kuljetuksessa.

Toimitus luvattu viimeistään maanantaina kello 18 mennessä, mutta hieman epäilyttää että siinä nopeudessa saapuisi toiselta puolelta maapalloa ja saattaa vielä jäädä tulliinkin.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
4 612
Jooh, tuli saatua kaupanpäällisenä M365 Essential, joita varmaan löytyy nyt yhtäkkiä muutama muukin tältä foorumilta. Rassailtu ja tutkittu pari päivää, joten ajattelin kirjotella muutaman sanasen ton modaamisesta, mikäli siitä jollekkulle on hyötyä, eikä hermot kestä sitä et kaikki tieto on silleen mukavan typerästi ripoteltu pitkin poikin eri sivustoja. Meinas itelläkin hermo mennä, mut nyt ollaan ehkä ees pikkasen viisaampia.

Essentialhan on akun puolesta aivan täys rampa. Siinä on syynsä miks se nopeus on rajattu 20km/h, eikä siihen sallittuun 25km/h. Kooltansa pieni, eikä se edes pysty antamaan riittävästi virtaa jos haluais mennäkkin kovempaa. Mut siihenpä sen miinuspuolet onneks taitaakin loppua, sillä muuten sen _pitäis_ olla täysin identtinen 1S kanssa muilta sisuskaluiltansa, ja Pro 2 mallin kanssa samat piirilevyt yms, eli tarkoittaa sitä et isommalla akulla alkaa tästäkin vehkeestä kulkuhaluja ja tehoa löytymään, mutta ennenkaikkea muut osat on mitotettu kestämään huomattavasti kovempaa tehoa mitä vakiona irti saa. Pro 2 toki omistaa tehokkaamman moottorin, mutta oman ymmärryksen mukaan saa aika syvällä olla jo modailun kanssa ennenkuin asialla mitään suurempaa merkitystä alkaa olemaan, tarkottaen sitä et pitäs olla jo tupla-akut kiinni.

Ei kuitenkaan tarkoita etteikö tälle mitään olis tehtävissä. Firmiksellä voi nostaa nopeusrajotuksen pois ja säätää ne perushommat, eli sen mistä nopeudesta alkaa kaasu toimimaan, otettua ton kohtalaisen aggressiivisen "moottorijarrutuksen" pois ja muuta pientä näpertämistä. Vakioakulla ei kuitenkaan edelleenkään kuuhun mennä, ja en ite ainakaan hirveää eroa huomannut pelkällä maksiminopeuden nostamisella. Vakiona kuitenkin akku antaa vain 12A virtaa, ja tota kun lähtee vertailemaan siihen et Pro 2 lykkii vakionakin sen 25A, niin onhan siinä aika helvetin suuri ero.

Mitä noihin firmiksiin tulee, niin kuulemma 1S:än firmis menee tähän about suoraan. En ite tätä kuitenkaan testannut, sillä XiaoFlasherilla sai homman hoidettua täysin suoraan puhelimelta ilman minkäänlaista epävarmuutta yhteensopivuudesta, mutta toki tästä lystistä joutuu maksamaan 8€. Ehkä hieman kyseenalaista et koko skenessä on yks kaveri joka haluaa rahaa näistä asioista, mutta toisaalta kannattaahan se omalle vaivannäölle laskea myös jonkinlainen hinta. Ite siis kaikki kokeilut oon tolla XiaoFlasherillä suorittanut, enkä osaa tosta firmisten ristiinsopivuudesta sanoa oikeastaan yhtään mitään. Muutaman jantterin nähny sanovan että toimii, mut siinäpä se.

Joku varmaan nyt tässä samalla miettii et eikös tolla firmiksellä sais nostettua tehojakin, eli sitä kuinka paljon toi akku lykkii virtaa vehkeeseen. Ite kuulin tästä ekana et tässä Essentialin akussa olis BMS (akun suojapiiri tjsp, se mikä pitää huolen ettei hommat mene akun osalta vituiks) joka estää yli 12A virransyötön, mitä ei pysty ihan nappia painamalla ohittamaan. Kuitenkin tänään sit törmäsin siihen, että joku oli sitä mieltä et oli saanut sen nostettua 20A asti ihan pelkällä firmiksellä. Kikkana oli se et jokaselle kolmelle ajotilalle (Walking, Drive ja Sport) piti syöttää kaikille sama 20A virta. Nopeutta toki pystyi sit rajoittamaan siihen mihin halus. Kokeilin tuota omallakin laudalla maltillisella 15A asetuksella, koska tästäkin oli juttua ettei tosta vakioakusta kannata repiä irti enempää kuin korkeintaan hetkellisesti. En oo ite akkua kattonut tai sitä, että minkälaisia 18650 kennoja siellä sisällä on, niin ajattelin et parempi vetästä varman päälle ja pysyttäytyä tossa 15A rajassa.

Ja ainakin omalla kohdalla melkeen väittäsin et se jopa toimikin. 12A -> 15A on kyllä aika pieni hyppäys, mutta kun lähtökohdatkin on säälittävät niin toi pienikin tehonlisäys alkaa jo jossain näkymään. Nyt pystyi aika kätevästi suoralla tykittelemään 25km/h lasissa ja mäissäkin tuntui jaksavan ihan hippasen paremmin. Akunkestossahan toi homma tosiaan näkyi aikalailla heti, mikä ei jo valmiiks pienelle akulle välttämättä se paras homma oo, mutta kylmät kelitkin varmasti vaikuttaa jo akunkestoon, vaikka lautaa nyt sisällä säilötäänkin. Omassa käytössä silti menee näillä asetuksilla ihan hyvin.

Kuitenkin tilanne on se, että jos merkittävästi lisätehoa haluaa, niin täytyy akkua vaihtaa tai lisätä toinen akku Y-kaapelilla. Noi akuthan ei mitään hirveen halpoja ole, eli touhulle tulee hintaa aika nopeasti. Fiksuin varmaan olis ostaa vakioakun tilalle uus ja käytellä tota orkkisakkua sitten ulkosena Y-kaapelin avulla, funtsii vaan sille jonkun kotelon ja mihin sen kiinnittää, tankoonhan sen suurella todennäkösyydellä joutuu laittamaan. Toinen vaihtoehto on antaa vakioakun olla paikoillaan ja ostaa sitten erillisen mötikän jonka vaikka kiinnittää tohon tangon ja seisonta-alustan väliseen pikkutankoon joka yhdistää ne. Kuva spoilereissa jos sekava selitys ei selvennä.


Vakioakun vaihtaminen olis siinä mielessä fiksumpi et sais sen alhaalta löytyvän tilan kokonaan käyttöön, vakioakkuhan ei sitä koko alatilaa nimittäin käytä. Mut tuskin tohon kuvassa näkyvään väliin mahtuu pussissa kovinkaan fiksusti. Joutuu vähän miettimään et missä kohti haluaa kompromissin tehdä.

Kuitenkin tiivistettynä mulle ei oikeen auennu et kenelle tää Essential on suunnattu. Vakiona aika hengetön laite kaikin puolin, eikä siihen hirveetä piristysruisketta saa firmikselläkään. Omassa käytössä toi 12A->15A tehoboosti toi kyllä ajomukavuutta ainakin sen verran lisää ettei tätä nyt ihan täysin paskaks voi sanoa, mutta toikin tosiaan näkyy jo valmiiks suhtkoht heikossa akunkestossa aika brutaalisti. En tätä kuitenkaan kellekkään voi suositella ellei alennuksesta saa johonkin 200€ pintaan, sillä tästä vaan jää fiilikset siihen suuntaan et pitää olla valmis tekemään pellin allekkin muutoksia jos tästä oikeasti mielekkään vehkeen haluaisi. Jos tykkää näpertelystä ja tietää mitä tekee noiden akkujen kanssa, niin onhan tää sit ihan ok vekotin. Eipä kyllä mun mielestä tossa 1S mallissakaan järkeä ole ainakaan suomihinnoilla, se kun on akkua lukuunottamatta sama vekotin kun tämä, ja taitaa Essential + lisä-akku Y-kaapelilla jäädä silti halvemmaks kun se 1S, jolloin tää Essential on jo huomattavasti fiksumpi vekotin.
 

living_death

★ Still alive ™
Liittynyt
15.11.2016
Viestejä
6 383
MAX-G30 ja GEN2 moottori asennettu.

DaddyNordV2 firmware alla ja kulkee 37-38km/h tasaisella ja 40km/h alamäkeen.
 
Liittynyt
13.12.2016
Viestejä
34
Jooh, tuli saatua kaupanpäällisenä M365 Essential, joita varmaan löytyy nyt yhtäkkiä muutama muukin tältä foorumilta. Rassailtu ja tutkittu pari päivää, joten ajattelin kirjotella muutaman sanasen ton modaamisesta, mikäli siitä jollekkulle on hyötyä, eikä hermot kestä sitä et kaikki tieto on silleen mukavan typerästi ripoteltu pitkin poikin eri sivustoja. Meinas itelläkin hermo mennä, mut nyt ollaan ehkä ees pikkasen viisaampia.

Essentialhan on akun puolesta aivan täys rampa. Siinä on syynsä miks se nopeus on rajattu 20km/h, eikä siihen sallittuun 25km/h. Kooltansa pieni, eikä se edes pysty antamaan riittävästi virtaa jos haluais mennäkkin kovempaa. Mut siihenpä sen miinuspuolet onneks taitaakin loppua, sillä muuten sen _pitäis_ olla täysin identtinen 1S kanssa muilta sisuskaluiltansa, ja Pro 2 mallin kanssa samat piirilevyt yms, eli tarkoittaa sitä et isommalla akulla alkaa tästäkin vehkeestä kulkuhaluja ja tehoa löytymään, mutta ennenkaikkea muut osat on mitotettu kestämään huomattavasti kovempaa tehoa mitä vakiona irti saa. Pro 2 toki omistaa tehokkaamman moottorin, mutta oman ymmärryksen mukaan saa aika syvällä olla jo modailun kanssa ennenkuin asialla mitään suurempaa merkitystä alkaa olemaan, tarkottaen sitä et pitäs olla jo tupla-akut kiinni.

Ei kuitenkaan tarkoita etteikö tälle mitään olis tehtävissä. Firmiksellä voi nostaa nopeusrajotuksen pois ja säätää ne perushommat, eli sen mistä nopeudesta alkaa kaasu toimimaan, otettua ton kohtalaisen aggressiivisen "moottorijarrutuksen" pois ja muuta pientä näpertämistä. Vakioakulla ei kuitenkaan edelleenkään kuuhun mennä, ja en ite ainakaan hirveää eroa huomannut pelkällä maksiminopeuden nostamisella. Vakiona kuitenkin akku antaa vain 12A virtaa, ja tota kun lähtee vertailemaan siihen et Pro 2 lykkii vakionakin sen 25A, niin onhan siinä aika helvetin suuri ero.

Mitä noihin firmiksiin tulee, niin kuulemma 1S:än firmis menee tähän about suoraan. En ite tätä kuitenkaan testannut, sillä XiaoFlasherilla sai homman hoidettua täysin suoraan puhelimelta ilman minkäänlaista epävarmuutta yhteensopivuudesta, mutta toki tästä lystistä joutuu maksamaan 8€. Ehkä hieman kyseenalaista et koko skenessä on yks kaveri joka haluaa rahaa näistä asioista, mutta toisaalta kannattaahan se omalle vaivannäölle laskea myös jonkinlainen hinta. Ite siis kaikki kokeilut oon tolla XiaoFlasherillä suorittanut, enkä osaa tosta firmisten ristiinsopivuudesta sanoa oikeastaan yhtään mitään. Muutaman jantterin nähny sanovan että toimii, mut siinäpä se.

Joku varmaan nyt tässä samalla miettii et eikös tolla firmiksellä sais nostettua tehojakin, eli sitä kuinka paljon toi akku lykkii virtaa vehkeeseen. Ite kuulin tästä ekana et tässä Essentialin akussa olis BMS (akun suojapiiri tjsp, se mikä pitää huolen ettei hommat mene akun osalta vituiks) joka estää yli 12A virransyötön, mitä ei pysty ihan nappia painamalla ohittamaan. Kuitenkin tänään sit törmäsin siihen, että joku oli sitä mieltä et oli saanut sen nostettua 20A asti ihan pelkällä firmiksellä. Kikkana oli se et jokaselle kolmelle ajotilalle (Walking, Drive ja Sport) piti syöttää kaikille sama 20A virta. Nopeutta toki pystyi sit rajoittamaan siihen mihin halus. Kokeilin tuota omallakin laudalla maltillisella 15A asetuksella, koska tästäkin oli juttua ettei tosta vakioakusta kannata repiä irti enempää kuin korkeintaan hetkellisesti. En oo ite akkua kattonut tai sitä, että minkälaisia 18650 kennoja siellä sisällä on, niin ajattelin et parempi vetästä varman päälle ja pysyttäytyä tossa 15A rajassa.

Ja ainakin omalla kohdalla melkeen väittäsin et se jopa toimikin. 12A -> 15A on kyllä aika pieni hyppäys, mutta kun lähtökohdatkin on säälittävät niin toi pienikin tehonlisäys alkaa jo jossain näkymään. Nyt pystyi aika kätevästi suoralla tykittelemään 25km/h lasissa ja mäissäkin tuntui jaksavan ihan hippasen paremmin. Akunkestossahan toi homma tosiaan näkyi aikalailla heti, mikä ei jo valmiiks pienelle akulle välttämättä se paras homma oo, mutta kylmät kelitkin varmasti vaikuttaa jo akunkestoon, vaikka lautaa nyt sisällä säilötäänkin. Omassa käytössä silti menee näillä asetuksilla ihan hyvin.

Kuitenkin tilanne on se, että jos merkittävästi lisätehoa haluaa, niin täytyy akkua vaihtaa tai lisätä toinen akku Y-kaapelilla. Noi akuthan ei mitään hirveen halpoja ole, eli touhulle tulee hintaa aika nopeasti. Fiksuin varmaan olis ostaa vakioakun tilalle uus ja käytellä tota orkkisakkua sitten ulkosena Y-kaapelin avulla, funtsii vaan sille jonkun kotelon ja mihin sen kiinnittää, tankoonhan sen suurella todennäkösyydellä joutuu laittamaan. Toinen vaihtoehto on antaa vakioakun olla paikoillaan ja ostaa sitten erillisen mötikän jonka vaikka kiinnittää tohon tangon ja seisonta-alustan väliseen pikkutankoon joka yhdistää ne. Kuva spoilereissa jos sekava selitys ei selvennä.


Vakioakun vaihtaminen olis siinä mielessä fiksumpi et sais sen alhaalta löytyvän tilan kokonaan käyttöön, vakioakkuhan ei sitä koko alatilaa nimittäin käytä. Mut tuskin tohon kuvassa näkyvään väliin mahtuu pussissa kovinkaan fiksusti. Joutuu vähän miettimään et missä kohti haluaa kompromissin tehdä.

Kuitenkin tiivistettynä mulle ei oikeen auennu et kenelle tää Essential on suunnattu. Vakiona aika hengetön laite kaikin puolin, eikä siihen hirveetä piristysruisketta saa firmikselläkään. Omassa käytössä toi 12A->15A tehoboosti toi kyllä ajomukavuutta ainakin sen verran lisää ettei tätä nyt ihan täysin paskaks voi sanoa, mutta toikin tosiaan näkyy jo valmiiks suhtkoht heikossa akunkestossa aika brutaalisti. En tätä kuitenkaan kellekkään voi suositella ellei alennuksesta saa johonkin 200€ pintaan, sillä tästä vaan jää fiilikset siihen suuntaan et pitää olla valmis tekemään pellin allekkin muutoksia jos tästä oikeasti mielekkään vehkeen haluaisi. Jos tykkää näpertelystä ja tietää mitä tekee noiden akkujen kanssa, niin onhan tää sit ihan ok vekotin. Eipä kyllä mun mielestä tossa 1S mallissakaan järkeä ole ainakaan suomihinnoilla, se kun on akkua lukuunottamatta sama vekotin kun tämä, ja taitaa Essential + lisä-akku Y-kaapelilla jäädä silti halvemmaks kun se 1S, jolloin tää Essential on jo huomattavasti fiksumpi vekotin.
Täysin samoja ajatuksia on herättäny tää omakin lauta ja samat viritykset oon jo tehnytkin paitsi tuota virran nostoa täytyykin kokeilla sitä vielä. Jotain lisäakkua oon tähän jo miettinyt mutta sekin tulis kustantamaan posteineen noin 300€ toki sillä tulis ilmeisesti toimintamatkaa 35km lisää joka olis sitten jo ihan riittävä omiin tarpeisiin. Niin siis vakio akulla range on noin 12km ittellä ollu ja painan noin 85kg.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
4 612
Täysin samoja ajatuksia on herättäny tää omakin lauta ja samat viritykset oon jo tehnytkin paitsi tuota virran nostoa täytyykin kokeilla sitä vielä. Jotain lisäakkua oon tähän jo miettinyt mutta sekin tulis kustantamaan posteineen noin 300€ toki sillä tulis ilmeisesti toimintamatkaa 35km lisää joka olis sitten jo ihan riittävä omiin tarpeisiin. Niin siis vakio akulla range on noin 12km ittellä ollu ja painan noin 85kg.
Joo akuthan on ne kalliimmat asiat näihin vehkeisiin. 12a->15a hypyllä toi range pienenee entisestään, liekö pääsee enää edes 10km? Lähes pakollinen se lisäakku jos haluaa enemmän tehoa.
 
Liittynyt
05.03.2017
Viestejä
597
Miten uskallatte ajaa vielä, etenkin tuommosia nopeuksia mitä tossa yllä? Pari viikkoa sitten töihin mennessä onnistuin taas kaatumaan laudalla, kun suojatien valkoiset merkit olivat perkeleen liukkaita. Eipä ole sen jälkeen lautaa taas käytetty, kun tuli fiilis että liian liukasta jo ajella. Nopeus oli tuolloin maltillinen joten ei huonosti käynyt mutta jos 30km/h vähintään ajaa ja sitten kaatuu niin huonosti voi käydä. Eihän tuolla lunta siis ole mutta etenkin aamuisin/iltaisin voi olla sen verran liukasta jo .. Hajottaa vaan töihin kävely kun laudallakin vois mennä.
 

Ronttosaurus

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
14.02.2018
Viestejä
631
Eihän nuo vauhdit potkulaudalla ole mitään. Sähköisellä ykspyöräsellä alkaa yli 30km/h vauhdit jänskättämään... Mutta tunteepahan elävänsä xD Älyttömän siistejä pelejä, ei ole paluuta sähköpotkulautoihin.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
4 612
Miten uskallatte ajaa vielä, etenkin tuommosia nopeuksia mitä tossa yllä? Pari viikkoa sitten töihin mennessä onnistuin taas kaatumaan laudalla, kun suojatien valkoiset merkit olivat perkeleen liukkaita. Eipä ole sen jälkeen lautaa taas käytetty, kun tuli fiilis että liian liukasta jo ajella. Nopeus oli tuolloin maltillinen joten ei huonosti käynyt mutta jos 30km/h vähintään ajaa ja sitten kaatuu niin huonosti voi käydä. Eihän tuolla lunta siis ole mutta etenkin aamuisin/iltaisin voi olla sen verran liukasta jo .. Hajottaa vaan töihin kävely kun laudallakin vois mennä.
Just tosiaan aamusin/iltasin voi olla liukasta. Jos päivällä on se 10c niin sit ei kyllä oikeen mitenkään voi liukasta olla, paitsi tietysti jos tie on märkä ja siinä on paljon lehtiä tai hiekkaa. Noi tiemaalaukset on kans märkinä aika liukkaita, mutta en oo kyllä kertaakaan millään vekottimella niihin onnistunu kaatumaan. Pitää vaan noi muutamat asiat mielessä niin eipä toi mun mielestä vaarallista oo vaikka nopeutta oliskin enemmän. Eihän se liukkaus ilmene kun jarruttaessa tai kiihdyttäessä.
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
216 869
Viestejä
3 852 930
Jäsenet
66 370
Uusin jäsen
Fraktuuri

Hinta.fi

Ylös Bottom