Live: io-techin Tekniikkapodcast tänään perjantaina noin klo 15:00 alkaen. Keskustellaan viikon mielenkiintoisimmista tietotekniikka- ja mobiiliaiheista. Suora lähetys YouTubessa. Tule mukaan katselemaan ja keskustelemaan! Linkki lähetykseen >>
Jos tarvetta kanniskella kasattuna niin takalokarin tuki antaa vähän kestävyyttä.Heh, tulihan tuo M365 perusmalli ostettua. Mitä modauksia raati suosittelee?
Ja osa on vaihtanut vielä "mittaristonkin" jotta saa enemmän infoa näkyville.Lisä akku ja custom firmware. Nämä itsellä.
Tämä, omasta koko takalokari irtosi parin kuukauden käytön ja jatkuvan kanniskelun jälkeen.Jos tarvetta kanniskella kasattuna niin takalokarin tuki antaa vähän kestävyyttä.
Protoilua. Taakse asentaminen vaatii enemmän väkertämistä. Kirkkaus on ihan okTaidanpa laittaa nämä tilaukseen. Näyttävät ko tuotteen ostaneiden kuvissa riittävän kirkkailta. US $36.46 18% OFF|1 Set Bike Turn Signals Front Rear Light Smart Wireless Remote Control Bicycle Tail Lamp Cycling Safety Warning LED Taillight|Bicycle Light| - AliExpress
En ainakaan itse tiedä tuosta pumpusta olevan kuin yksi ainoa versio. Joten ota se, jossa hinta / toimitusaika kohtaa.Mistäs tuo Xiaomi Mijia -pumppu kannattaa tilata? Random-myyjältä aliexpress.comista, mutta siellä on tarjolla kiina- ja globaaliversiota, örf.
Augmenttiin lukkosuosituksia?
56 dollaria? Aliexpressistä tuli joltain firmalta Puolan varastolta kaikkineen alle viikossa hintaan 31€Tältä myyjältä tuli pumppu nopeasti jos ei lasketa sitä aikaa mukaan (3 viikkoa) mitä se makasi suomessa postin rullakoissa.
Xiaomi Portable Smart Digital Tire Pressure Detection Electric Inflator Pump | eBay
Laitoinkin linkin siksi, koska sieltä tuote lähti rivakasti liikenteeseen.56 dollaria? Aliexpressistä tuli joltain firmalta Puolan varastolta kaikkineen alle viikossa hintaan 31€
Itse tilasin aliexpressistä 25.8. ja 16.9. sain sen. Eli tämä:Mistäs tuo Xiaomi Mijia -pumppu kannattaa tilata? Random-myyjältä aliexpress.comista, mutta siellä on tarjolla kiina- ja globaaliversiota, örf.
Augmenttiin lukkosuosituksia?
Tarvinnee ensin BLE vaihtaa vanhempaan?M365downg antaa tällaista herjaa, mikä avuksi?
Sainkin toiselta sivustolta toimivan paketin, nyt tuo kulkee tasaisella ja 72kg kuskilla 28km/h. Ilmeisesti olisi ollut vähän enemmänkin varaa, mutta tällä pärjää jo.Tarvinnee ensin BLE vaihtaa vanhempaan?
Ei tarvitse olla ihan näin vanha, mutta itselleni oli sopivin BLE 091 (encoded) -> BLE 072
Näin on. Tarpeeksi kun kännimopon lukitusta ylimitoittaa, siirtyy varkaan fokus lukon varastamiseen.Lukko on jo haastavampi. Muut saavat vastata siihen jos ei "ota kunnollinen U-lukko ole se kelvollisin.
Itse lukitsen vaijerilukolla omaa lautaa. Helposti vietävissä tottakai mutta lähinnä lukossa kun käyn kaupassa tms. Eli kannattaa huomioida se todellinen tarvekin,
Eipä tuo M365 Pron lukitseminen sekään mikään kaikkein triviaalein ole. U toki ja siitä etuosan vinoputkesta (miksi kukakin sitten moista kutsuu) pylvääseen on varmasti paras mutta vaatii varsin järeän lukon jotta mitta riittaa.Näin on. Tarpeeksi kun kännimopon lukitusta ylimitoittaa, siirtyy varkaan fokus lukon varastamiseen.
Augmentin rakennehan jonkin verran rajoittaa lisälaitteiden asennusta ja parempi lukkoratkaisu on minullakin vielä pohdinnassa. Spiraalimallinen vaijerilukko pysyy hyvin matkassa paksun pystyputken ansiosta taittomekanismin ja akun välisellä osalla. Ei haittaa siinä eikä paina paljon. Lähinnä parannusta voisi omassa käytössäni kaivata käytön nopeuteen eikä niinkään lukitusturvallisuuteen tai mekaaniseen lujuuteen. Tällä ratkaisulla saan lisäksi tarvittaessa toisen lukottoman skuutin sidottua samaan nippuun.
Joo, tätä poikkeavaa runkoratkaisua en huomannutkaan ajatella aiemmin tänään. Rungosta kunnolla lukitseminen on toki itsessäänkin hieman hankalampaa Augmentissa. Spiraalivaijerilla kyllä onnistuu sekin vaikka laiskana vedän vain tiukasti etuputken ja kiinnityspaikan ympäri.Eipä tuo M365 Pron lukitseminen sekään mikään kaikkein triviaalein ole. U toki ja siitä etuosan vinoputkesta (miksi kukakin sitten moista kutsuu) pylvääseen on varmasti paras mutta vaatii varsin järeän lukon jotta mitta riittaa.
Tästä olisi muuten hauska saada jotain määrällistäkin tietoa. Aivan varmasti kännimopoja käyttövarastetaan vain yhtä matkaa varten kuten polkupyöriäkin, mutta luulisi sen olevan harvinaisempaa. Etupäässä olen osannut lähinnä pelätä sitä, että varastetaan myytäväksi. Lisäksi tietenkin voisi ajatella, että joku boomeri luulee tämäntyyppisten laitteiden olevan vapaasti käytettävissä tai sovelluksella vuokrattavissa, mutta miten ihmeessä se pääsisi liikkeelle.Tuollainen spiraalivaijeri itselläkin pystyputkessa kulkee. Vaivaton ratkaisu mutta toki sillä lukittuna on varastettavissa. Tai koska kaikki on niin sanotaan U-lukkoa helpommin. Mutta himassa on aina lukkojen takana joten enemmän se lukitseminen on kaupassa käyntiä tms. Viedä voi silloinkin mutta ehkä sentään ainakin kännimopoksi napataan se, joka ei ole mitenkään lukittuna.
Jotain tällaista myös toivoisin. Esimerkiksi jos laitteessa olisi jokin integroitu lukko tai mieluummin ulkoiseen lukkoon sopiva salpamekanismi, joka yhdistyisi älyyn. Tämän ei tarvitsisi sähkölukittua mitenkään, vaan anturi riittäisi. Vaikkapa niin, että kun sovelluksesta(tai muulla tavoin) mittaristo on lukittu, virittyy hälytin siten että seuraava lukkoteljen avaus(yritys) aiheuttaisi hälytyksen paikallisesti ja sovellukseen.Edelleen kyllä kaipaisin noihin jotain oikeasti järkevää tapaa sekä mekaaniseen että sähköiseen lukitukseen. Jos moottorin ohjain, akku ja "mittaristo" olisi kaikki sidottu käyttäjän luuriin / rf-tagiin tai mihin vaan vastaavaan, vaatisi enemmän intoa varastaa ja saada toimimaan. Kalliimmissa voisi olla suoraan gepsi mobiiliyhteydellä riittävän hankalassa paikassa. Karsisi niitä ei-ammattilaisia aika paljon jos poliisi tietää tulla koputtelemaan oven taa eikä lauta itsessään suostu liikkumaan.
Vaikea sanoa vuokravehkeistä mitään. Pitäisi käydä kokeilemassa ja laittaa viivalle. Noillahan molemmilla yhtiöillä kalustoa uudistetaan, ainakin Tampereella ilmeisesti jo vaihtunut kokonaan uuteen. Voikohan niistä ylipäänsä sanoa mitään, kun eivät kulje mihinkään.Miten tuo Augmentin ES One 10 vertautuu Tieriin ja Voihin? Onko tehokkaampi vai tehottomampi?
Uskaltaako sitä tilata nyt vai kannataisiko odottaa kevääseen. Ts. onkohan sillä käyttöä ja voiko sitä käyttää talvella? Viime talvi oli kyllä surkea että varmaan silloin olisi voinut lautailla läpi vuoden.
Tämä on tietysti mahdollinen patentti, jos sitä ominaisuutta ei käytä. Minä taas useimmiten irrotan akun latausta varten, vaikka vienkin koko laitteen sisälle. Esimerkiksi kesällä 35-asteisella parvekkeella ei mitenkään voi selvin päin auringonpaisteessa ladata tai edes säilyttää akkua, mutta kylläkin säilyttää akutonta mopoa.Itse ratkaissut tuon Augmentin akun lukituksen ihan kahdella putkiklemmarilla. Ei nyt ihan heti akku katoa. Klemmarit saa irti ruuvivääntimellä tarvittaessa nopeasti (tai käsinkin, mutta työläämpää).
Itse Velociferoja katsellut, tuossa kanssa mielenkiintoinen mutta pitis tarkistaa mitkä on ne oikeat speksit kun tuolla sivulla ilmeisesti on ruotsin säännöksien mukaan ilmoiteltu kaikki päin. prsettä ja alakanttiin.Löytyykös tuolle Segwayn Max G30 -mallille jotain hyvää vaihtoehtoa, mitä kannattaa harkita? Kriteereinä pitkä toimintamatka ja veto mielellään takarenkaan kautta.. Hintaluokka maksimissaan tuon Segwayn tasoa..
Itsellä kanssa alkoi nitinä edestä muutaman viikon käytön jälkeen, enpä ole asialle mitään jaksanut vielä tehdä koska kaikki pelaa normaalisti ja ei tunnu mitään väljyksiä. En ole takaa mitään räminöitä itse kuullut.En oo Augmentilla ajanut edes paljon, mutta tänään se sitten alkoi nitisemään. Taitto-/kiinnitysmekanismin tuntumasta. Myös takapäähän tuli jotain räminää.
Onko taittomekanismin tuntumaan ilmestynyt räminää? Lisäksi huomasin tolpan olevan snadisti hutera etee- ja taaksepäin. Pitää koittaa ruuvata kaikki mutterit tiukemmalle, mutta epäilen.
Fak jos tää on tyyppivika. Hiivatin ärsyttävä ääni.Itsellä kanssa alkoi nitinä edestä muutaman viikon käytön jälkeen, enpä ole asialle mitään jaksanut vielä tehdä koska kaikki pelaa normaalisti ja ei tunnu mitään väljyksiä. En ole takaa mitään räminöitä itse kuullut.
En ole huomannut muuta kuin tällä viikolla pientä joustoa tolpassa eteen ja taakse. Lukitusmekanismia piti säätää kireämmälle ja tarkistin myös muut ruuvit. Säätöruuvihan on ohjeessakin mainittu iso kanta siinä kiiltävässä lukituskielessä.En oo Augmentilla ajanut edes paljon, mutta tänään se sitten alkoi nitisemään. Taitto-/kiinnitysmekanismin tuntumasta. Myös takapäähän tuli jotain räminää.
Onko taittomekanismin tuntumaan ilmestynyt räminää? Lisäksi huomasin tolpan olevan snadisti hutera etee- ja taaksepäin. Pitää koittaa ruuvata kaikki mutterit tiukemmalle, mutta epäilen.
Augmentin ohjeissa kehotetaan kiristämään nuo taittokohdan ruuvit, jos natinaa ilmenee.En oo Augmentilla ajanut edes paljon, mutta tänään se sitten alkoi nitisemään. Taitto-/kiinnitysmekanismin tuntumasta. Myös takapäähän tuli jotain räminää.
Onko taittomekanismin tuntumaan ilmestynyt räminää? Lisäksi huomasin tolpan olevan snadisti hutera etee- ja taaksepäin. Pitää koittaa ruuvata kaikki mutterit tiukemmalle, mutta epäilen.
Tietysti jos se on todella tarpeen, mutta sopimuksen hintaan sisältyvien huoltojen määrähän on rajallinen. Lisäksi siinä kestää ainakin jos haluaa omansa takaisin eikä vaihtoa hyllystä toiseen huollettuun. Säästäisin lähtökohtaisesti palvelun sitä varten, kun jotain oikeasti hajoaa. Ohjekirjan mukaiset yleisestikin vastaavissa tarvittavat jälkikiristykset ja ruuvin säädöt kuten ehkä myös rengastyöt saattaapi olla kätevämpää tehdä itse.Suosittelen käyttämään tuota augmentin huoltopalvelua kun siitä kumminkin maksetaan extraa.
Ai niin. Unohtui mainita, että natiseva ääni saattaa webistä luetun perusteella(Levy/Levy Plus/Turboant X7/Turboant X8 jotka ovat ihan samalla rakenteella ja samantapainenhan se sarana on enemmistössä laitteista ml. Xiaomi/Ninebot) johtua yksinkertaisesti siitä, että sen putken taittomekanismin voisi rasvata. Kannattanee kokeilla. Kohteen rasitustaso huomioiden varmaan ihan kevyt ohut universaalispray riittää.Augmentin ohjeissa kehotetaan kiristämään nuo taittokohdan ruuvit, jos natinaa ilmenee.
Mistä johtuu skuutin natiseva ääni?
Kugoo S1 Prota tässä vähän katsellut, taitaa olla about paras laite hintaluokassaan tällä hetkellä? Jos löytyy kokemuksia piilovalikon asetuksista, niin kuulisin niitä mielellään![]()
Onko kokemusta rangesta? Paljon tuo mahtaa kulkea ilman rajoitinta? Todella houkuttelevan hintainen tuo pro-mallikin, harmi että kaikki vähänkin tehokkaammat maksaa sitten tuplasti.Joo, tuo Kugoo S1 pro on ylivoimaisestii paras tuossa hintaluokassa. Se ei-pro ajaa kyllä saman asian myös jos haluu säästää 30-40€. Piilovalikoista lähinnä cruise control pois päältä jos ajelee kaupungissa sekä nopeusarjoitin pois päältä. Se kontollerin ja akun vesitiivistys ei välttämättä ole ihan paras, eli jos haluaa lätäköistä ajella niin kannattaa varmuuden vuoksi silikonit heittää noihin väleihin.
Itse oon lataillut siinä 10-12 km välein jotta saan pidetty maksimi nopeuden lähemmäs 30km/h. Mutta kyllä tuolla 20km pitäisi päästä, tosin 12km jälkeen huippunopeus alkaa hiljalleen tippumaan sinne 20km/h tuntumaan mitä lähemmäs tuota 20km pääsee.Onko kokemusta rangesta? Paljon tuo mahtaa kulkea ilman rajoitinta? Todella houkuttelevan hintainen tuo pro-mallikin, harmi että kaikki vähänkin tehokkaammat maksaa sitten tuplasti.
Juu, kyllä tollanen reilu 10km:kin olis jo aika hyvin vaikka lataus varmaan viekin sitten aika pitkään.Itse oon lataillut siinä 10-12 km välein jotta saan pidetty maksimi nopeuden lähemmäs 30km/h. Mutta kyllä tuolla 20km pitäisi päästä, tosin 12km jälkeen huippunopeus alkaa hiljalleen tippumaan sinne 20km/h tuntumaan mitä lähemmäs tuota 20km pääsee.
Varmaankin laite on hinta-laatusuhteeltaan ok, jos hakee juuri sitä mitä se tarjoaa. Sehän on kuitenkin hyvin erilainen ja eri painotuksella kuin tyypilliset liikenteessä nähdyt mainstreamsähköpotkulaudat, vaikka koko- ja teholuokaltaan sama.Joo, tuo Kugoo S1 pro on ylivoimaisestii paras tuossa hintaluokassa. Se ei-pro ajaa kyllä saman asian myös jos haluu säästää 30-40€. Piilovalikoista lähinnä cruise control pois päältä jos ajelee kaupungissa sekä nopeusarjoitin pois päältä. Se kontollerin ja akun vesitiivistys ei välttämättä ole ihan paras, eli jos haluaa lätäköistä ajella niin kannattaa varmuuden vuoksi silikonit heittää noihin väleihin. Näistä löytyy youtubesta videoita.
Taitaa olla markkinoiden jämäkimpiä perusrunkoja. Toki taittomekanismin sydämestä on esitetty kenties aiheellisia huolia, koska on ehkä hieman rimpulan oloinen itse tuhoutumattoman näköiseen niveleen verrattuna, mutta en pidä sitäkään pelottavana. Rakenne on kuin Lugerissa, eli teoriassa heikko jos lujuuslaskelma on vähänkin pielessä. Ainakaan ei näytä siltä että klappia pitäisi kovin äkkiä ilmentyä, ja toki säätö on siinäkin kiristettävissä.1,5k kilometriä tuli tänään täyteen 5kk MAX-G30.
Ei kyllä nitise eikä natise.
Noniin, perjantaina posti toi kauan odotetun Ninebot G30P Maxin ja nyt otin paketista. On se vaan jämerän näköinen laite, jos muistelee mimmonen m365 pro oli otettaessa paketista. Ihan eri kaliiberin potkulauta kyseessä. Toki myös sitten painaakin enemmän, sen jotain 5kg. Ei siis enää niin kevyt kantaa mutta varmasti etenee vieläkin vakaammin.1,5k kilometriä tuli tänään täyteen 5kk MAX-G30.
Ei kyllä nitise eikä natise.
Gen 2 mosan voi tarkistaa etuvanteesta, QR- koodin alta. Hinta kohdallaan, mistä tilasit?Noniin, perjantaina posti toi kauan odotetun Ninebot G30P Maxin ja nyt otin paketista. On se vaan jämerän näköinen laite, jos muistelee mimmonen m365 pro oli otettaessa paketista. Ihan eri kaliiberin potkulauta kyseessä. Toki myös sitten painaakin enemmän, sen jotain 5kg. Ei siis enää niin kevyt kantaa mutta varmasti etenee vieläkin vakaammin.
Mitäs nyt sitten ensin kuuluu tehdä, laitoin napista päälle, akku jotain 63% ja piti säännöllistä piip piip ääntä. Pitääkö orkkis softaa aluksi käyttää? Kurkkasin skuutin sielun m365 toolsilla ja kaikki ok.
Ei tullut ninebot vaijerilukkoa eikä laturia. Toki johdot tuli että sai noin muuten lataukseen. Vaikuttaa niin paljon kätevämmältä kun voi törkätä vaan johdon skuuttiin ja lataus alkaa
Pari kysymystä: niin renkaitten koko tuumissa on 6,5" ja merkkinä cst? Eikö 10" pitänyt olla? Mistäs se nyt katottiin että onko tässä 1 vai 2 genin moottori?
Heittäkää nyt vielä paine ilma arvot mitä laitan renkaisiin kun en pikaseen löytänyt ohjekirjasta. Painoa tulee olee hiukan alle 100kg kun muksu kyydissä, yksin ajellessa vajaa 80kg.
Hieno laite eikä ollut hinnalla pilattu, kaikkine kuluineen 485euroa![]()
Usein mainitut 10 ja 8,5 ovat pyörän halkaisijaan viittaavia nimellisarvoja. Tuo pienempi taas oikeiden ajoneuvojen tyyliin vanteen halkaisijan nimellisarvo.Pari kysymystä: niin renkaitten koko tuumissa on 6,5" ja merkkinä cst? Eikö 10" pitänyt olla?
En osaa sanoa "pitääkö" jos väkisin haluaa heti alkaa puukottaa softaa. Noin virallisesti kyllä pitää. Normaali toiminta on toimitettaessa estetty kunnes mopo on kerran paritettu sovelluksella johon kirjauduttu Ninebot-tilillä. Piipittää eikä anna kuin nimeksi ajovirtaa.Mitäs nyt sitten ensin kuuluu tehdä, laitoin napista päälle, akku jotain 63% ja piti säännöllistä piip piip ääntä. Pitääkö orkkis softaa aluksi käyttää? Kurkkasin skuutin sielun m365 toolsilla ja kaikki ok.
Eli 2 gen motti näyttäisi olevanGen 2 mosan voi tarkistaa etuvanteesta, QR- koodin alta. Hinta kohdallaan, mistä tilasit?
Eli silleen ku m365 pron kanssa et käyttää vaik sitä softaa että pääsee alkuun ja myöhemmi riittää m365 tools.Usein mainitut 10 ja 8,5 ovat pyörän halkaisijaan viittaavia nimellisarvoja. Tuo pienempi taas oikeiden ajoneuvojen tyyliin vanteen halkaisijan nimellisarvo.
En osaa sanoa "pitääkö" jos väkisin haluaa heti alkaa puukottaa softaa. Noin virallisesti kyllä pitää. Normaali toiminta on toimitettaessa estetty kunnes mopo on kerran paritettu sovelluksella johon kirjauduttu Ninebot-tilillä. Piipittää eikä anna kuin nimeksi ajovirtaa.
Yhteen suoritin käyttöönoton. Ninebotin omalla sovelluksella ja tilillä ensin rekisteröityminen ja laitteen paritus, jolloin laite aktivoituu normaalitilaansa (markkina-alueen mukaan rajoitettu 20, 25 tai 30). Kyseessä oli 20 km/h D-malli(jossa on myös vähän eri takavalo ja mielestäni kivempi ohjaustangon varustelu*). Xiaoflasherilla asetin "US 30 km/h". Laite katosi Ninebotin sovelluksesta ja piti parittaa siihen uudelleen. Myös valojen toimintalogiikka muuttuu tällä muutoksella. Nyt käytössä vain Ninebotin sovellus.Eli silleen ku m365 pron kanssa et käyttää vaik sitä softaa että pääsee alkuun ja myöhemmi riittää m365 tools.
Nii tää g30p on 30kmh malli ja non p malli 25kmh. Eipä siinä, rajoissa se silti pysyy kun mittari virhettä hiukan kuitenkin löytyy