Sähköskootterit / sähköpotkulaudat

Liittynyt
30.11.2016
Viestejä
1 866
Max G2E on kuitenkin jo ulkona ja tarjoaa jousituksen ja vissiinkin pikkasen parempaa rangea taloudellisemman kontrollerin takia, et melkeen näkisin noikin jo 200€ arvosina investointeina.
Tätä piti kysyä jo aikaisemmin. Eli mistä tämä ajatus taloudellisuudesta kontrollerin osalta? Onko jossain ollut ihan oikeaa faktaa asiasta vai onko kyse puhtaasti jostain mainosväitteistä?
Lämpöhäviöiden osuus on kuitenkin varsin pieni joten niistä ei säästöä tule. Jäljelle jää lähinnä kytkentätaajuuden muutokset mutta korkeammilla tavoitellaan paremminkin äänettömyyttä, taloudellisuus ei sillä parane. Normaalisti taajuutta ei ilman perustetta muutoinkaan nosteta kovin korkealle. Eli aika vähän näen mahdollisuuksia tehdä oikeasti merkittäviä muutoksia pelkällä kontrollerilla jos muut osat pysyvät samoina.
 
Liittynyt
18.11.2020
Viestejä
8
Tuo 15 km suuntaansa on jo jonkinlainen vaatimus jos vielä mäkeäkin osuu matkalle. Ei onnistu pro 2:lla ainakaan liian varmasti.
Joo tämä 15km suuntaansa on melko tasaista ja hyvää asfalttitietä, mutta en xiaomilla kuvitellut tätä edestaas pääsevänikään, varsinkaan jos jotain ajoa matkan päässä.. ajatus oli kaupungin päässä latailla vielä kun xiaomi oli päävaihtoehto. Tosin jos tuolla G30:llä olin toiveikas että tämä onnistuisi ilman suurempia pelkoja akun loppumisesta. Tosin äkkiähän tosiaan sitä lisäpainoa tulee kun jotain repussa kuljettelee.. :hmm:

Melko jyrkkä mäki voi tarkoittaa montaa asiaa mutta jos teho pidetään siellä 700W lukemissa, mitä monelle peruslaudalle maksimi luvataan, ei omallakaan painollasi mäkiä liian hyvin kiivetä. Teho ei vaan yksinkertaisesti riitä. Ja mitä Xiaomiin tulee, ainakin alkuperäinen pro rajoitti aivan turhan aikaisin kulkupuolta. Käytännössä vain ihan täydellä akulla kulkupuoli oli jokseenkin ok. Itse potkaisin omastani firmistä heti alkuun tämän takia. Kulkupuoli muuttui merkittävästi, nopeuteen en juuri puuttunut, joku 27-28 km/h tuo kulkee.

Jos ennen hankkimista lautoja kokeilet enemmän, kannattaa ehdottomasti kysyä, onko firmis alkuperäinen vai ei. Kokeilet firmismodattua lautaa ja hankit itsellesi vastaavan niin ero on ihan huomattava. Jos vielä saat version, jossa firmistä ei (vielä) pääse modaamaan, saa lähinnä harmituksen itselleen.
Joo tässä tapauksessa ei tosiaan ollut aivan täysi akku Xiaomissa ja kyseessä henkilö joka ei varmasti firmikseen ole koskenut ja viime kesällä tuon oli ostanut. Ja olipahan minulla ostoksiakin repussa vähän.. tosiaan melko jyrkkä mäki on aika subjektiivinen näkemys, mutta en oikein kulmaakaan osaa tuohon Kuopion neulamäen kiipeämiseen arvioida.

Kiitoksia näkemyksistä, lisäpohdittavaa valintoihin tästä.
 
Liittynyt
26.10.2016
Viestejä
466
Onko kenelläkään kokemusta MAX G30 tubeless-venttiilin vaihdosta? Tarviiko se venttiilin irroitus jotain erikoistyökaluja, tai kumin ottamista pois vanteelta ? Omassa tuo päästää ilmat pihalle. Rengas on alkuperäinen pistosuojageelillä täytetty tubeless.
äkkiseltään tuotekuvia kattoen jos ei ole kierteitä niin pitäis ihan työntämällä tulla ulos vanteen sisäpuolelta

eli korkeintaan pihdit ja/tai kumivasaran tarvii
 
Liittynyt
18.11.2020
Viestejä
8
Noh eikös tämä ihan oikea yksilö ole ja luotettava myyjä kun noin paljon tähtiä? Hintakin vielä extra-tarjouksessa niin tästäpä sitä passaa ostella muidenkin samalla? 590€ Toimituskuluilla Flash sale näkyy olevan pari päivää tässä. En tiedä kuinka usein näitä mahtaa olla.


Tuleeko näihin dhgate hommiin mitään tullikuluja yms. En ole ulkomailta suuremmin ostellut kun kiinasta jotain pikkukrääsää aiemmin.
 
Liittynyt
04.02.2017
Viestejä
488
Nonih, se olisi sähköpotkulauta suunnitelmissa tälle keväälle. Ja vertaistukiapu kelpaisi.
...
Itseäni taas olisi tuo Niun KQi3 Pro ehkä eniten kiinnostanut. Rangessa jää näille, mutta vissiin leveämpi alusta ja tanko olisi käytössä varmaan miellyttävä. Tästä tosin harmillisen vähän keskustelua ja käyttökokemuksia tästä laudasta täällä tai muualla ollut, että ei taida olla oikein suosiossa.. Mahtaako olla kestävyys ja pitkäikäisyys sitten kohdallaan. Youtube arvostelut ovat erittäin hyviä, mutta vaikuttavat maksetuiltakin suuri osa.. joten sekin takia oikeat käyttäjäarvostelut olisivat arvossaan. KQi3 Sporttiahan tuolla saisi halvalla nyt, mutta taitaa olla KQi2 Pro:takin kehnompi suorituskyvyltään mikä taas ilmeisesti verrattavissa Xiaomi Pro 2?
...
Yksi kesä takana KQi3 Proolla. Ei ole valittamista. Leveä lauta on kiva, minulla on usein tapana ajaa jalat rinnakkain takana (kengän numero 40). Painoa on 20 kg, koska aika iso akku, ehkä sport jos arvostaa keveyttä. Range on minulla 40+ km noin 75 kiloisella. Jouset olisi kiva, kun täällä Helsingissä on aika surkeat pyörätiet keskustassa. Laudan oma virittely ei taida onnistua, jos haluaa lisää vauhtia tai muuta customointia. Huolto löytyy Suomesta, tästä plussaa.
 
Liittynyt
22.08.2020
Viestejä
85
Itse en pidä huonona suuntauksena jos kielletään. Linja on silloin selkeä ja kaikille tasapuolinen.
Miten tämä palvelee lautailijoita? Mitä hyötyä tästä on kenellekään lautailijoille positiivisessa mielessä? Miksi tämä on "hyvä suuntaus mielestäsi"?

Millä lailla kiinnität laudan turvallisesti ja helposti niin kaupan ulkopuolelle, että siitä ei ole ongelmaa? Kaikkien kauppojen edessä ei ole edes mahdollisuuksia kiinntyksiin. Lyhyesti sanottuna -> Et millään lailla.

Mielipiteesi mukaisesti, joka on aiemmista kommenteistasi jo tullut ilmi on se, että kyse on vain siitä, että isossa kaupassa ei voi mielestäsi työntää ostoskärryjen tilalla sähköpotkulautaa nätisti taluttaen vieressä. En ymmärrä mitä haittaa tästä on?

Millä lailla tämä on tasapuolista kenellekään?

Oma mielipiteeni on, että kannatan ennemmin ihan muita keinoja kuin totaalisia kieltoja asioiden hallinnointiin. Sen pitäisi olla viimeinen mahdollinen keino.

Totaalikielto ei ole koskaan ratkaisu vaan sitä ennen rangaistus tai sanktio asiasta huonosti käyttäytyville, josta voidaan ilmoittaa, vaikka kaupan tai liikkeen edustalla erillisellä ilmoituksella.

"Jos ajat laudalla sisätiloissa, ilmoitamme viranomaisille/vartijat odottavat poliisin saapumista jne".

Ratkaisu ei ole mielestäni koskaan se, että kaikilta hyvin käyttäytyviltä kielletään kaikki esim. laudan taluttaminen, koska jotkut eivät osaa käyttäytyä normaalissa tilanteessa.

Asioiden totaalinen kieltäminen ei ole millään muotoa ratkaisu mihinkään asiaan oli kyse sitten mistä tahansa. Se on oikeuksien rajoittamista ja yksilövapauksien rajoittamista heppoisin perustein.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
11 184
Oma mielipiteeni on, että kannatan ennemmin ihan muita keinoja kuin totaalisia kieltoja asioiden hallinnointiin. Sen pitäisi olla viimeinen mahdollinen keino.
Tästä olen samaa mieltä, mutta en miellä totaalikielloksi sitä, jos joku vastaa kysymykseen "saako myymälään tuoda skuutin/polkupyörän/prätkän" ihan vaan lyhyesti että "ei saa". Paremminkin se on puuttuva lisäpalvelu.

MInustakin on ihan kohtuullista että jossain isossa kaupassa kuten Prismassa on annettu ihmisten ottaa skuuttinsa mukaan sisälle ja hyllyväliin, mutta vakuutusyhtiöstä alkaen moni lienee eri mieltä.

Jos taas ei turvallisuussyistä anneta talutella mutta muuten tuoda mukana, siitä ei ole juuri iloa ja käy kaikkea hauskaa. Vähintään joku mottipää nostaa omansa ostoskärryihin, siis koiranpaskan ja oksennuksen päältä ajettuine renkaineen. Tällöin ne tuhrivat sitä samaa teräskoria johon minä varttia myöhemmin lastaan tavaraa, jonka aion viedä kotiin, laittaa jääkaappiin, pukea päälle tai syödä.
Totaalikielto ei ole koskaan ratkaisu vaan sitä ennen rangaistus tai sanktio asiasta huonosti käyttäytyville, josta voidaan ilmoittaa, vaikka kaupan tai liikkeen edustalla erillisellä ilmoituksella.
Liikeyritys ei voi jakaa rangaistuksia asiakkailleen.
"Jos ajat laudalla sisätiloissa, ilmoitamme viranomaisille/vartijat odottavat poliisin saapumista jne".
Tässä taktiikassa syntyisi sellainen pulma, että kiinniottoperustetta ei taida olla olemassa, enkä minä ainakaan haluaisi sakkojen ja potkujen uhalla arvuutella onko juuri tietyssä tapauksessa.

Ratkaisu ei ole mielestäni koskaan se, että kaikilta hyvin käyttäytyviltä kielletään kaikki esim. laudan taluttaminen, koska jotkut eivät osaa käyttäytyä normaalissa tilanteessa.
Se onkin ihan tyhmää jos tuolla perusteella kielletään. Sen sijaan hyväksyn ihan urputtamatta jos kielletään vaikka ahtauden takia tai sillä perusteella, että toiminta aiheuttaa tapaturmavaaraa liikkeessä asioiville ja henkilökunnalle. Sehän on ihan helppoa unohtaa ajovirta päälle tai vahingossa kytkeä se, ja tämän jälkeen kaasukahvaan nojaten aiheuttaa sopivalla hetkellä vahingossa isompi pipi.
 
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
4 227
Noh eikös tämä ihan oikea yksilö ole ja luotettava myyjä kun noin paljon tähtiä? Hintakin vielä extra-tarjouksessa niin tästäpä sitä passaa ostella muidenkin samalla? 590€ Toimituskuluilla Flash sale näkyy olevan pari päivää tässä. En tiedä kuinka usein näitä mahtaa olla.


Tuleeko näihin dhgate hommiin mitään tullikuluja yms. En ole ulkomailta suuremmin ostellut kun kiinasta jotain pikkukrääsää aiemmin.
Ei kai pitäisi tulla mitään ekstrakuluja, kun kuvauksessa lukee, että ALV sisältyy ja tulee EU-varastosta (ei se muuten viikossa tulisikaan). Nykyään suurin osa kiinalaisista yms. myyjistä (Aliexpress.com, Ebay) hoitaa alvit (tämä näkyy nousseissa hinnoissa).

Huomasithan 25 + 2 dollarin alennuskupongit.
 
Liittynyt
22.08.2020
Viestejä
85
Liikeyritys ei voi jakaa rangaistuksia asiakkailleen.
Ei voi ei, mutta asiasta voi liikeyritys toki ilmoittaa, että ajelusta sisällä kauppakeskuksessa tai liikkeessä menee viesti poliisille tarvittaessa aina automaattisesti. Sitä ennen liikkeen vartijat voivat asiaan puuttua. Aivan samoin kuin myymälävarkauksissa.

On aivan liian helppoa ja mielestäni erittäin kevytmielistä ja typerää ajatella ja toimia niin ongelmatapauksien ilmaantuessa, että kielletään suoralta kaikki vaan suoraan, jolloin ei tarvita ilmoituksia ovelle, ohjeita tai säännöstelyä, koska kaikki on kiellettyä kaikilta. Tämä syystä, että jotkut eivät osaa käyttäytyä ja tästä kärsivät ne ketkä osaavat käyttäytyä.

Nämä jotkut "häiriötekijät" laitetaan vaan ojennukseen ja siinä kaikki. Kaikki muu on laiskuutta ja yksilöoikeuksien polkemista.

Tämä ajatus ja mentaliteetti suomalaisilla on ihan yleisellä tasolla, että kielletään vaan sähköpotkulaudat, kielletään niiden taluttaminen tai kielletään jotain muuta, jos marginaalinen ryhmä toimii holtittomasti on vain meillä tämmöistä sisäistä perua, että hyväksymme kaikki kiellot ilman minkäänlaista vastaväitettä tai asian tarkempaa tarkastelua.

Ensi vuonna tulee kieltoa sähköpotkulaudoille ja todnäk. koko touhu verotetaan, liikennevakuutetaan kuoliaaksi. Kuka maksaa 500 - alle tonnin ja 25kmh kulkevasta pienellä akulla olevasta laudasta 100 euron liikennevakuutusta vuodessa ja ihan vain siksi, että media on asian nostanut pinnalle? Tämä olisi varmaan myös tasapuolista joidenkin mielestä. Ongelmathan ovat pääsääntöisesti vuokralautojen käyttäjissä, eikä yksittäisissä omistuslautojen käyttäjissä.

Kuitenkin, jos tarkastellaan paljonko polkupyöräily on aiheuttanut onnettomuuksia ja kuluja rahallisesti, niin puhutaan huomattavasti suuremmasta summasta vuositasolla. Sähköpotkulautojen osalta edelleen vasta pähkinöitä siihen nähden artikkeleiden perusteella.

Kuitenkin näin loppuun kannatan myös "eräänlaista suositeltua kieltoa" tai toimintamallia, että jos kaupat voivat vaan järjestää kunnolliset säilytyspaikat tai ratkaisut edustoilleen, johon polkupyörät ja muut pienet sähköiset kulkineet voi turvallisesti jättää ilman huolta varkaista, niin tällöin asia on kunnossa.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 389
Tästä olen samaa mieltä, mutta en miellä totaalikielloksi sitä, jos joku vastaa kysymykseen "saako myymälään tuoda skuutin/polkupyörän/prätkän" ihan vaan lyhyesti että "ei saa". Paremminkin se on puuttuva lisäpalvelu.

MInustakin on ihan kohtuullista että jossain isossa kaupassa kuten Prismassa on annettu ihmisten ottaa skuuttinsa mukaan sisälle ja hyllyväliin, mutta vakuutusyhtiöstä alkaen moni lienee eri mieltä.

Jos taas ei turvallisuussyistä anneta talutella mutta muuten tuoda mukana, siitä ei ole juuri iloa ja käy kaikkea hauskaa. Vähintään joku mottipää nostaa omansa ostoskärryihin, siis koiranpaskan ja oksennuksen päältä ajettuine renkaineen. Tällöin ne tuhrivat sitä samaa teräskoria johon minä varttia myöhemmin lastaan tavaraa, jonka aion viedä kotiin, laittaa jääkaappiin, pukea päälle tai syödä.

Liikeyritys ei voi jakaa rangaistuksia asiakkailleen.

Tässä taktiikassa syntyisi sellainen pulma, että kiinniottoperustetta ei taida olla olemassa, enkä minä ainakaan haluaisi sakkojen ja potkujen uhalla arvuutella onko juuri tietyssä tapauksessa.

Se onkin ihan tyhmää jos tuolla perusteella kielletään. Sen sijaan hyväksyn ihan urputtamatta jos kielletään vaikka ahtauden takia tai sillä perusteella, että toiminta aiheuttaa tapaturmavaaraa liikkeessä asioiville ja henkilökunnalle. Sehän on ihan helppoa unohtaa ajovirta päälle tai vahingossa kytkeä se, ja tämän jälkeen kaasukahvaan nojaten aiheuttaa sopivalla hetkellä vahingossa isompi pipi.
No jooh mutta on noikin nyt aika hakemalla haettuja perusteita. Itse olen nähnyt ehkä kolme kertaa skuutin kaupassa viimesen 4 vuoden aikana Tampereen keskustassa. Itse taluttanut kauppaan joka kerta. Kieltoja ei ole näkynyt mutta vaikea uskoa että noista nyt todellisesti mitään haittoja noilla volyymeillä tulisi ja jokaisen keinotekoisesti keksityn syyn osalta löytyy miljoona todennäköisempää vastaavaa perustetta ihan perusasiakkaiden osalta (kuten tämä koiranpaska jolle hymähdin). Paljon loogisempaa tuossa mielestäni olisi sama kuin ihan kaiken muun häiriökäyttäytymisen osalta eli jos joku idiootti siellä häröilee skuutin kanssa niin sit hänet sieltä vartija tarpeen mukaan poistaa ihan normaalisti.
 
Liittynyt
22.08.2020
Viestejä
85
No jooh mutta on noikin nyt aika hakemalla haettuja perusteita. Itse olen nähnyt ehkä kolme kertaa skuutin kaupassa viimesen 4 vuoden aikana Tampereen keskustassa. Itse taluttanut kauppaan joka kerta. Kieltoja ei ole näkynyt mutta vaikea uskoa että noista nyt todellisesti mitään haittoja noilla volyymeillä tulisi ja jokaisen keinotekoisesti keksityn syyn osalta löytyy miljoona todennäköisempää vastaavaa perustetta ihan perusasiakkaiden osalta (kuten tämä koiranpaska jolle hymähdin). Paljon loogisempaa tuossa mielestäni olisi sama kuin ihan kaiken muun häiriökäyttäytymisen osalta eli jos joku idiootti siellä häröilee skuutin kanssa niin sit hänet sieltä vartija tarpeen mukaan poistaa ihan normaalisti.
Juurikin näin :)
 
Liittynyt
30.11.2016
Viestejä
1 866
Miten tämä palvelee lautailijoita? Mitä hyötyä tästä on kenellekään lautailijoille positiivisessa mielessä? Miksi tämä on "hyvä suuntaus mielestäsi"?

Millä lailla kiinnität laudan turvallisesti ja helposti niin kaupan ulkopuolelle, että siitä ei ole ongelmaa? Kaikkien kauppojen edessä ei ole edes mahdollisuuksia kiinntyksiin. Lyhyesti sanottuna -> Et millään lailla.

Mielipiteesi mukaisesti, joka on aiemmista kommenteistasi jo tullut ilmi on se, että kyse on vain siitä, että isossa kaupassa ei voi mielestäsi työntää ostoskärryjen tilalla sähköpotkulautaa nätisti taluttaen vieressä. En ymmärrä mitä haittaa tästä on?

Millä lailla tämä on tasapuolista kenellekään?

Oma mielipiteeni on, että kannatan ennemmin ihan muita keinoja kuin totaalisia kieltoja asioiden hallinnointiin. Sen pitäisi olla viimeinen mahdollinen keino.

Totaalikielto ei ole koskaan ratkaisu vaan sitä ennen rangaistus tai sanktio asiasta huonosti käyttäytyville, josta voidaan ilmoittaa, vaikka kaupan tai liikkeen edustalla erillisellä ilmoituksella.

"Jos ajat laudalla sisätiloissa, ilmoitamme viranomaisille/vartijat odottavat poliisin saapumista jne".

Ratkaisu ei ole mielestäni koskaan se, että kaikilta hyvin käyttäytyviltä kielletään kaikki esim. laudan taluttaminen, koska jotkut eivät osaa käyttäytyä normaalissa tilanteessa.

Asioiden totaalinen kieltäminen ei ole millään muotoa ratkaisu mihinkään asiaan oli kyse sitten mistä tahansa. Se on oikeuksien rajoittamista ja yksilövapauksien rajoittamista heppoisin perustein.
Olet jo aikaisemmin saanut tässä ketjussa huomautuksen käyttäjistä keskustelusta ja on taas lipsahtamassa sanojen laittamiseen suuhun joten en näe tarvetta kommentoida tuota viestiäsi mitenkään.

yksilöoikeuksien polkemista
Tähän voi todeta, että mielenkiintoinen näkökulma kun puhutaan yksityisen tahon oikeudesta päättää omista tiloistaan ja niissä tapahtuvasta toiminnasta.

vakuutusyhtiöstä alkaen moni lienee eri mieltä.
Itse en tunne kaupan alan vastuuvakuutuksia mutta parissa muussa yhteydessä on ollut pakko tutustua. Summat ovat suuria ja tuntuu, että pitää vakuuttaa siltäkin varalta, että taivas putoaa asiakkaan niskaan. Ja ohjeita riittää monelta taholta, miten tulee minimoida kaikki mahdolliset riskit. Vaatimuksia helposti moninkertaisesti siihen verrattuna, mitä sivullinen osaa ajatella.

Joku kaupan alan vakuuttamista tunteva voinee kertoa, mitä kaikkea siellä puolella on huomioitava.

Tässä taktiikassa syntyisi sellainen pulma, että kiinniottoperustetta ei taida olla olemassa, enkä minä ainakaan haluaisi sakkojen ja potkujen uhalla arvuutella onko juuri tietyssä tapauksessa.
Näinhän asia on. Kauppa voi asettaa kieltoja tulla liikkeeseen tai kieltää esimerkiksi koululaisilta reput. Melkein mikä tahansa käy kunhan mennään yhdenvertaisuuslain mukaan. Mutta heikoilla vesillä liikutaan jos lähdetään siitä, että vartija arpoo, koska laudan kanssa tuotetaan häiriötä ja koska ei.

Toki järjestyslain 3§ pätee sekin kauppakeskuksiin ja liiketiloihin mutten lähtisi ihan kevyesti tähänkään vetoamaan. Muutoinkin ko. lain rikkomuksista seuraa rikesakkoa eli poliisi paikalle. Voi arvata, miten kiinnostuneita ovat.

Sen sijaan hyväksyn ihan urputtamatta jos kielletään vaikka ahtauden takia tai sillä perusteella, että toiminta aiheuttaa tapaturmavaaraa liikkeessä asioiville ja henkilökunnalle. Sehän on ihan helppoa unohtaa ajovirta päälle tai vahingossa kytkeä se, ja tämän jälkeen kaasukahvaan nojaten aiheuttaa sopivalla hetkellä vahingossa isompi pipi.
Tuossa on varsin hyvin kerrottu se, miten itsekin ajattelen. Ja viimeisen lauseen osalta täälläkin on tosiaan kerrottu noin käyneen. Pipiä ei kaiketi ole tullut mutta riski on aina olemassa ja varsinkin takavetoinen lauta karkaa kyllä sarvesta kiinni pitäen aika nopeasti tuossa tilanteessa.
Joka paikassa ei edes ole vartijaa juuri koskaan, saati sopivaan aikaan. Sillä ei siis vahinkoja ehkäistä. Jäljelle jää kielto.

Täällä osa on vahvasti sitä mieltä, ettei mitään ongelmia ole koskaan ollutkaan. Hieman epäilen, ettei niitä bongaamiani kieltoja ole kuitenkaan perusteetta laitettu.
 
Liittynyt
28.03.2019
Viestejä
163
Mahtuukohan Ninebot Max G30 farmariauton takalaatikkoon taitettuna? Audi A4 itellä.
 
Liittynyt
27.10.2016
Viestejä
903
Noh eikös tämä ihan oikea yksilö ole ja luotettava myyjä kun noin paljon tähtiä? Hintakin vielä extra-tarjouksessa niin tästäpä sitä passaa ostella muidenkin samalla? 590€ Toimituskuluilla Flash sale näkyy olevan pari päivää tässä. En tiedä kuinka usein näitä mahtaa olla.


Tuleeko näihin dhgate hommiin mitään tullikuluja yms. En ole ulkomailta suuremmin ostellut kun kiinasta jotain pikkukrääsää aiemmin.
Samalta myyjältä ostanut laudan kesällä 2021. Tästä 470e summasta taisi tulla refundia vielä jotain 30e sekä Ninebot-lukko kaupan päälle. Eikä tullut mitään kuluja päälle.

1681455146885.png
 

kuoris

Tukijäsen
Liittynyt
28.06.2017
Viestejä
3 273
Mistä näihin saa akkuja? Inokim Light (ostettu joku 2017) kaipaisi uutta.
 
Liittynyt
24.11.2016
Viestejä
355
Ehkä meistä jokainen vois aavistuksen parantaa omia kruisailuja näillä sähkövehkeillä, että saatas pidettyä valtaväestön mielipide näihin neutraalina. Sen sijaan että se ois negatiivinen ja kieltävä.
 
Liittynyt
22.08.2020
Viestejä
85
Olet jo aikaisemmin saanut tässä ketjussa huomautuksen käyttäjistä keskustelusta ja on taas lipsahtamassa sanojen laittamiseen suuhun joten en näe tarvetta kommentoida tuota viestiäsi mitenkään.
Ei ole tarvetta, kantasi tuli harvinaisen selväksi.

Oma mielipiteeni on edelleen täysin sama ja se, että yleisellä tasolla on aivan turha kurittaa asiallisesti käyttäytyviä kaupassa asiakkaana olevia sähköpotkulautaa taluttavia syystä, että jos on jokin pieni epäilyskin, että joskus saattaa jotain tapahtua, jossakin tilanteessa jonkun yksilön tekemänä tahallisesti tai tahattomasti, niin silloin voitaisiin ajatella kaikesta elämässä, että aina voi jotain tapahtua ja parempi kieltää heti suoraan kaikilta, ettei mitään vaan sattuisi, kuin puuttua ongelmiin tai ongelmien aiheuttajiin tai ohjeistaa toimimaan järkevällä tavalla.

Tämä kieltämiseen perustuva ajattelumalli on vain mielestäni totaalisen väärä ajattelumalli, mutta asia on nyt käsitelty omalta osaltani tässä ketjussa ja toivotaan, että kieltoa ei tule kauppoihin, jotta asiallisesti toimivat asiakkaat voivat asioida kaupoissa entiseen tapaan myös omilla pienillä sähkökulkuvälineillä, koska mitään muutakaan ratkaisua asiaan tuskin on tulossa.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
4 660
Ehkä meistä jokainen vois aavistuksen parantaa omia kruisailuja näillä sähkövehkeillä, että saatas pidettyä valtaväestön mielipide näihin neutraalina. Sen sijaan että se ois negatiivinen ja kieltävä.
Ongelmana on se et omistuslaudat harvemmin on niitä jotka aiheuttaa liikenteessä ongelmia. Vuokralaudalla ajelevat sit on vähän sellasia et on iskostunu selkärankaan se et ne on parhaimmillaankin aika arvaamattomia ja etenkin jalankulkijana saa oikeasti kiinnittää huomiota et mitä tekee kun sieltä ykskaks tullaankin kävelytietä kolmepäällä sillä yhellä laudalla. Sit siihen vielä se viikonloppuyö mukaan niin kannattaa ainakin muutaman metrin turvaväli niihin vehkeisiin pitää siinä vaiheessa, turvallinen oletus on kuitenkin se et kuski on jonkinasteisessa humalassa, kun se et se ei oo.

Harvemmin omistuslaudoilla näkyy mitään perseilyä. Toki aina välillä joo mut sillonkin asialla on useimmiten joku skidi eikä niinkään aikuinen.
 
Liittynyt
30.11.2016
Viestejä
1 866
Ehkä meistä jokainen vois aavistuksen parantaa omia kruisailuja näillä sähkövehkeillä, että saatas pidettyä valtaväestön mielipide näihin neutraalina. Sen sijaan että se ois negatiivinen ja kieltävä.
Tuo on kyllä hyvin sanottu ja noin tottakai olisi paras toimia. Vaikka osin onkin peli menetetty jo, ei ainakaan olisi tarvetta antaa aihetta enempään. Tuskin kukaan haluaa vuokralautojen kaltaisia rajoitusalueita jne omalle laudalleen.

Ongelmana on se et omistuslaudat harvemmin on niitä jotka aiheuttaa liikenteessä ongelmia. Vuokralaudalla ajelevat sit on vähän sellasia et on iskostunu selkärankaan se et ne on parhaimmillaankin aika arvaamattomia ja etenkin jalankulkijana saa oikeasti kiinnittää huomiota et mitä tekee kun sieltä ykskaks tullaankin kävelytietä kolmepäällä sillä yhellä laudalla. Sit siihen vielä se viikonloppuyö mukaan niin kannattaa ainakin muutaman metrin turvaväli niihin vehkeisiin pitää siinä vaiheessa, turvallinen oletus on kuitenkin se et kuski on jonkinasteisessa humalassa, kun se et se ei oo.

Harvemmin omistuslaudoilla näkyy mitään perseilyä. Toki aina välillä joo mut sillonkin asialla on useimmiten joku skidi eikä niinkään aikuinen.
Tätä en allekirjoita kuin osin. Toki omalla laudalla liikkuvana tekisi mieli laittaa kaikki ongelmat vuokralautojen syyksi mutta totuushan tällainen ei olisi.

Kyllä, vuokralaudoilla osa ajelee kolme päällä ja muutenkin niin ja näin, sitä vuokralautaa kun ei säälitä yhtään. Ja kyllä, niitä jätetään lähes minne ja miten tahansa. Eikä läheskään jokaisella ole mainittavaa kokemusta laudalla ajosta.
Vastaavasti vuokralaudat eivät herätä huomiota kaupoissa tai muualla, ei niitä kukaan sinne raahaa. Eikä niillä ajeta järjettömillä nopeuksilla, eiväthän kulje yli sallitun. Lisäksi ainakin Helsingissä öisin on alempi nopeus ja viikonloppuyönä ei riskiä ole, ovathan laudat 00-05 välin poissa käytöstä.
Lisäksi vuokralautojen ongelmat ulottuvat vain suurempiin kaupunkeihin.

Omilla laudoilla taas perseilevät omasta mielestäni pahiten aikuiset. Kyllä niillä ajellaan viikonloppuisin tuhannen päissään ja liikutaan ajatuksella"olen kuolematon ja paljon parempi ajamaan vs nuo vuokralautailijat". Omia lautoja on lisäksi kaikkialla joten niillä saadaan ongelmia myös sinne, missä ei vuokrapelejä ole. Eikä reilusti kellotettuja lautoja pidä unohtaa.
Toisaalta omia lautoja ei jätetä miten sattuu tms, niistä välitetään paremmin.

Ja koska on useaan kertaan todettu, että haluan kieltää kaikki niin mielestäni voisi miettiä, onko polvenkorkuisten pakko ajaa yhtään sen enempää omalla kuin vuokralaudalla tai vaihtoehtoisesti ainakin vuokralaudoissa voisi olla alempi nopeus jos vuokraaja on esim alle 15 vuotias. Raja olisi helppo toteuttaa.
Toki myös vanhemmilla tulisi olla oma vastuunsa.

Yhteistä vuokralaudalle ja omalle on se, ettei osaa kiinnosta liikennesäännöt ollenkaan. Mutta se ei ole lautojen vika vaan niiden ihmisten, jotka ovat liikkumisvälineestä riippumatta välinpitämättömiä. Tämä kostautuu sitten kaikille.
 
Liittynyt
04.02.2017
Viestejä
488
Ongelmana on se et omistuslaudat harvemmin on niitä jotka aiheuttaa liikenteessä ongelmia. Vuokralaudalla ajelevat sit on vähän sellasia et on iskostunu selkärankaan se et ne on parhaimmillaankin aika arvaamattomia ja etenkin jalankulkijana saa oikeasti kiinnittää huomiota et mitä tekee kun sieltä ykskaks tullaankin kävelytietä kolmepäällä sillä yhellä laudalla. Sit siihen vielä se viikonloppuyö mukaan niin kannattaa ainakin muutaman metrin turvaväli niihin vehkeisiin pitää siinä vaiheessa, turvallinen oletus on kuitenkin se et kuski on jonkinasteisessa humalassa, kun se et se ei oo.

Harvemmin omistuslaudoilla näkyy mitään perseilyä. Toki aina välillä joo mut sillonkin asialla on useimmiten joku skidi eikä niinkään aikuinen.
Juuri eilen bongasin Helsingin keskustassa 3 junioria vuokraskootilla. Ennätys on viime kesältä neljä junnua skootilla. No, 3 junioria ja yksi pikkuveli.

Tästä on tainnut tulla yleisempää viime aikoina, tosin ajoivat hyvin ja etummainen osasi ajaa eikä nyt max vauhtia kuitenkaan. Kypäriä ei tietenkään kellään tai onko nyt muutenkaan vuokraskootilla.
 
Liittynyt
17.08.2020
Viestejä
91
Onko kenelläkään kokemusta MAX G30 tubeless-venttiilin vaihdosta? Tarviiko se venttiilin irroitus jotain erikoistyökaluja, tai kumin ottamista pois vanteelta ? Omassa tuo päästää ilmat pihalle. Rengas on alkuperäinen pistosuojageelillä täytetty tubeless.
Potkulautaan en ole vielä vaihtanut, mutta muuten kyllä venttiileitä vaihtanu toistakymmentä vuotta.
Mitä omaa maxia kattelin, niin pitäisi riittää kun painaa renkaan venttiilin puoleisen reunan pois vanteelta sisäänpäin. Välistä pitäisi mahtua.
Kannattaa leikata jollain terävällä veitsellä/puukolla se venttiilin paksuin osa vanteen sisäpuolelta irti, niin vanha irtoaa ihan sormin vetämällä. Varo tiputtamasta irti leikattua osaa renkaan sisälle.
Jos ei saa leikattua irti kokonaan, niin jo parin syvemmän viillon tekeminen auttaa ulos vetämistä.
Uuteen venttiiliin hieman jotain liukastetta, niin helpompi vetää paikoilleen.
Uuden asentamiseen on olemassa ihan oma työkalunsakin, mutta esim vanha venttiilin päähän kierrettävä täyttöletku/jatko käy myös. Voi vetää pihdeilläkin, mutta oltava vaan tarkkana, ettei purista venttiiliä kasaan tai muuten rikki.
 
Liittynyt
18.11.2020
Viestejä
8
Samalta myyjältä ostanut laudan kesällä 2021. Tästä 470e summasta taisi tulla refundia vielä jotain 30e sekä Ninebot-lukko kaupan päälle. Eikä tullut mitään kuluja päälle.

Hyvällä hintaa olet kyllä kyseisen laudan saanut!

/Edit/ Maksu menikin läpi joten poistin aiemman kysymyksen
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
10.04.2020
Viestejä
381
Nojoo, eipä tuo sit ihan kauhean kalliilta kuulosta. Mitä omasta Xiaomin kontrollerista muistelen niin sehän on sellasessa metallisessa kotelossa, joka on pultattu kiinni runkoon. Laitoin kotelon ja rungon väliin lämpötahnaa (MX-4 mitä oli nurkissa) ja sit kotelon ja ite piirilevyn lämmönsiirron hoidin lämpötyynyillä, mosfeteistahan tossa vaan lämpö pitää saada siirtymään.

Säilyykö sulla akkupaketti edelleen 36v kokosena? Mulla oli aikoinaan 44,4v lisäakku sen vakion 36v rinnalla ja sit siihen kylkeen RITA-adapteri joka salli sit eri jännitteiden sekoittelun. Ihan kelpo laite tollasenaan, vaikkakin uuden laudan jälkeen ennen myyntiä kun kävin kokeilemassa pikasen lenkin niin tuntuhan se oikeasti tosi rimpulalta vähän jykevämmän vehkeen jälkeen, mut toisaalta aikoinaan pidin tosta xiaomin ketteryydestä ainakin vuokralautoihin verrattuna kun ei se painanut juurikaan mitään ja täten oli täysin vaivattomasti hallittavissa.

Ite kanssa aikoinaan sumplin jousituksia, mut kymppituumasiin renkaisiin päivittäessä totesin et ne jo toi sen verran paljon ajomukavuutta et ei sinällänsä ollut tarvetta koko touhulle.
Jep, on sellainen metallinen loota jossa se kontrolleri on. Mukana tuli sellainen lasipurkki metallikannella, josta sitä lämpötahnaa pitäisi "jotenkin" koukkia. Taitaa olla helpompi laittaa lämpötyynyillä tai jos jostain nurkista löytyy tuubeissa tarpeeksi kunnollista tahnaa.

Akkupaketti korvautuu isommalla 36V/19000mAh versiolla eli jännite säilyy samana, mutta on tarkoitus virtaskaa repäistä vähän enemmän tehojen nostamiseksi. Viimeksi kauppareissulta kun ostoksien kanssa tulin, niin viimeisen ylämäen pääsin enää hidasta kävelyvauhtia , vaikka akussa oli henkeä vielä reilusti yli puolet. 25km/h nopeus riittäisi ihan hyvin, mutta ylämäkiä varten tarvitaan kyllä enemmän vääntöä. Painoa tulee samalla tosin vähän lisää.

Hmm... kymppituumaisia renkaita piti kyllä kokeilla, mutta ei vaan saanut mahtumaan millään, joten vaikuttaisi yksilöissä olevan pieniä eroja.

Uusi silikoninen näytönsuojakin pitää hankkia, jos putosi viime ajelulla johonkin 2-puoleisen teipin petettyä. Sitä varten pitää koittaa myös joku parempi kiinnitys keksiä...

X-Techin jarruihin on myös nyt tottunut ja ovathan nuo entisiä huomattavasti paremmat, vaikka takalokarin tuki hankaloittikin asennusta.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
4 660
Hmm... kymppituumaisia renkaita piti kyllä kokeilla, mutta ei vaan saanut mahtumaan millään, joten vaikuttaisi yksilöissä olevan pieniä eroja.
Ei niissä kyllä mitään erikoista kai pitäis olla, kunhan on oikean kokoiset (olisko ollu jotain 10x2 tjsp) niin vanteille ne kyllä menee. Se tarvii tosin takalokarille sellasen koropalan ja lyhyemmän pultin etulokarin alle, ja sillonkin näyttää et se on siinä ja tässä mahtuuko se sinne etulokarin alle mut kyllä se omassa Xiaomissa meni ihan nätisti eikä aiheuttanu minkäänlaista hankaamista sit kuitenkaan loppupeleissä missään vaiheessa.

Noita koropaloja saa tilattua vaikka aliexpressistä, tulee sekä lokarille että jalalle, se jalka kun on muuten kymppituumasilla liian lyhyt. Tossa kitissä ei kyllä mulla ainakaan sitä pienemmällä kannalla olevaa pulttia tullu sinne etulokarin alle, vaan se piti sit erikseen rautakaupasta käydä hakemassa, mut löyty kyllä oman K-Raudan hyllystä sit ihan suoraan. Renkaiden irrotus oli se hankalin prosessi tossa, niissä kun oli punasta kierrelukitetta joka ois varmaan vaatinu pikkasen stydimpää lämpöä mitä oli itellä tarjolla, mut tarpeeks pitkän putken kun haki vipuvarreks niin kyllä se silläkin sit pamahti auki...
 
Liittynyt
30.11.2016
Viestejä
1 866
Xiaomi Mi Electric Scooter 3 -sähköpotkulauta, Har | DNA
Onko tämä hyvä peruslauta? Kannattaako käytettyjä metsästää samassa hintaluokassa? Jos kyllä, niin yleisesti ottaen mitkä ovat ns. hyviä lautoja? Työmatkalle kaipaisin, n. 3 km suuntaansa.
En ottaisi tuota ainakaan itse vaan mielummin Xiaomi Mi Electric Scooter PRO2 -sähköpotkulauta | DNA
Satanen lisää ja saa mm reilusti suuremman akun. Mielestäni varsin kannattavaa vaikka tuo linkkaamasi työmatkalle riittääkin. Varsin nopeasti tulee kuitenkin halu tehdä ylimääräisiä mutkia matkalla ja ikävä jos lauta rajoittaa liikaa.

Käytettyjen markkinaa en ole seurannut joten joku muu kertonee sen. Mutta Xiaomin pro / pro 2 ja Segway G30 max ovat oikeastaan ne tässäkin ketjussa eniten esillä olleet asialliset peruslaudat. Osiakin saa eikä mitään eksoottisia vikojakaan suuremmin ole.
Muiden osalta google laulamaan, etsimään tästä ketjusts tms ja vasta sitten ostopäätös. Tosin miettisin vain niitä lautoja, joista saa helposti kilometrit ja akun tiedot ulos.
 
Liittynyt
18.11.2020
Viestejä
8
Xiaomi Mi Electric Scooter 3 -sähköpotkulauta, Har | DNA
Onko tämä hyvä peruslauta? Kannattaako käytettyjä metsästää samassa hintaluokassa? Jos kyllä, niin yleisesti ottaen mitkä ovat ns. hyviä lautoja? Työmatkalle kaipaisin, n. 3 km suuntaansa.
Kuten yllä sanottu niin vaikuttaa tosiaan että tuo xiomi 3 nimestä huolimatta on kaikinpuolin huonompi kuin pro 2. Samalla linjalla lähdin itse tutkimaan asioita että oli tuo 3 melkein korissa jo. Mutta jos kiinnostaa tutkia asioita enemmän niin Niu KQi2 Pro -sähköpotkulauta, harmaa 499,99 tuossa olisi kqi2 pro samalla hintaa mitä xiaomi pro 2 ja omien tutkailujen perusteella vaikutti paremmalta xiaomiin nähden. Ikävä kyllä täällä ei hirveänä käyttäjäkokemuksia tuosta löytynyt niin kannattaa itse tutkia asiaa enemmän jos mielenkiintoa riittää.

Elä säikähdä verkkokaupan huonoja tähtiä.. arvosteluja on vain 2 ja joku antanut 1 tähteä siitä hyvästä että hävittänyt itse laturinsa.

Tutki ja hutki, kyllä se siitä. Kyllä tuo 3km varmasti menee millä vain näistä kivasti.
 
Liittynyt
05.11.2016
Viestejä
386
Kuinkas näillä uskaltaa vesisateessa kulkea?

Noin 2km työmatka puolisolla e-way e-6075frs potkulaudalla per suunta päivässä ja mietityttänyt että kestääkö lauta jos sattuu sade päivä vastaan?

Vastaukset kun etsii on luokkaa: yes but no.
 
Liittynyt
26.10.2016
Viestejä
466
Kuinkas näillä uskaltaa vesisateessa kulkea?

Noin 2km työmatka puolisolla e-way e-6075frs potkulaudalla per suunta päivässä ja mietityttänyt että kestääkö lauta jos sattuu sade päivä vastaan?

Vastaukset kun etsii on luokkaa: yes but no.
vahva "maybe"

jossainmäärin roiskeen pitäviä vehkeitä nämä on, toki tuota vedenkestävyyttä voi itse parannella erinäisiä tiivisteitä asentamalla(tai iha tuubista silikoonia) pohjalevyyn ja vaijereiden/johtojen läpivienteihin sekä latauspistokkeeseen.

Jokatapauksessa kannattaa kiertää isoimmat lätäköt...
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 389
Kuinkas näillä uskaltaa vesisateessa kulkea?

Noin 2km työmatka puolisolla e-way e-6075frs potkulaudalla per suunta päivässä ja mietityttänyt että kestääkö lauta jos sattuu sade päivä vastaan?

Vastaukset kun etsii on luokkaa: yes but no.
Et sää tohon mitään absoluuttista totuutta saa kun se riippuu niin skuuttimallista kuin siitä kuinka varovainen haluaa olla ja kauan yrittää pitää skuuttia ajokunnossa. Itse olen vetänyt kolmisen vuotta m365 Pron kanssa kesät ja talvet ongelmitta n. 3000km. Virallisesti tolla taisi olla IP54 roiskevesisuojaus. Harvemmin tolla nyt on täyteen kaatosateeseen tullut lähdettyä mutta on sekin joskus matkalla yllättänyt. Toisaalta talvella on tullut kaikenmaailman hangessa ja loskassa ajettua. Lisäksi olen pessyt skuutin kymmenisen kertaa ihan suihkun alla vaikka toki yrittänyt välttää pahinta uittamista. Tossa tuli just hiljan moottorin laakerit vaihdettua ja samalla tarkastettua moottorin sisus, jonka vesi oli kyllä ruostuttanut muttei se kuitenkaan käyttöä ole vielä haitannut. Ruosteetkin lähti pitkälti teräsvillalla ja hiomapaperilla pois. Akkutila vaikutti koskemattomalta. Näillä pohjilla itse sanoisin että aika surutta saa vetää jollei skuuttimalli ole jotenkin typerästi toteutettu.

Kuvia aiemmassa postauksessa:
Pieni romaani M365 Pron laakerinvaihdosta jos joku alkaa samaan projektiin.

Laakerit alkoivat rohisemaan pahasti kolmen vuoden ja 2700km ympärivuotisen ajon jälkeen. Piti olla suhteellisen yksinkertainen projekti kun katsoi Youtuben laakerinvaihtovideoita mutta osoittautui taas vähemmän yllättäen aika veemäiseksi. Käytännössä joutuu avaamaan akkutilan ja purkaan moottorin osiin, jotta laakerinvaihto onnistuu. Akkutila oli kuin uusi eli ei ollut päässyt silmämääräisesti mitään vettä sisään. Tosin jonkun tuhannen kilsan jälkeen tuli vaihdettua Curious Joen pohjalevy, jotka ovat ehkä hieman vakioita paremmin tiivistetty pehmustetiivisteillä ja saattoi parantaa vedenkestävyyttä. Ostin sen enemmän sileän pohjan takia johon ei tartu lumi, kura tai roskat niin pahasti.

Moottorin kannen kanssa sai alkuun punnertaa urakalla. Ilmeisesti niin kansi kuin laakerit olivat hitsanneet aika hyvin toisiinsa kiinni eikä moottorin magnetismi helpottanut irroittamista. Lopulta pienen kumivasaroinnin ja punnertamisen jälkeen sain kannen hieman irti moottorista mutta vaati lopulta kannen ruuvireikiin kiinnitetyt nippusideviritykset joista kiskomalla lähti kansi moottorin kera irti vanteesta. Sen jälkeen sai naputella vasaran ja ruuvarin kanssa kantta irti moottorista. Kansi lähti tuon avulla irti mutta jätti vielä itse laakerin akseliin jumiin. Sitä ei ollut oikein tilaa naputella niin kävin hakemassa Biltemasta pyyhkijän varren ulosvetimen jolla mahtui vääntämään laakerin irti akselista moottorin kyljestä.

Itse moottori olikin syönyt joko kosteutta akselin/kannen välistä tai kondenssivetenä ja ruostunut oikein urakalla. Vedin hiomapaperin ja WD40:n kanssa ruosteet irti moottorista. Uusien laakereiden puristaminen paikalleen oli kyllä melko syvältä. Yritin videon hylsytaktiikalla puristaa ne paikalleen mutta laakerit lähtivät menemään jokaisella yrityksellä vinoon. Lopulta yhdistin hylsytaktiikkaa ja kumivasaraa, joilla sain ne paikoilleen. Valitettavasti koitin alkuun olla noheva ja toisin kuin videolla päädyin käyttämään pienempää kiinnitysruuvin kokoista hylsyä kannen laakerin puristamiseen ja sehän puristi käytännössä ruuvin kokoisen alumiinipalan kannen keskiöstä irti. Totesin että irronnut osa toimii lähinnä laakerin vesi/kurasuojana ja päädyin puristamaan ilman laakeria sen samalle paikalle josta lähti irti ja laakerin lopulta sen päälle niin pysyy käytännössä ruuvin ja laakerin välissä jonkinlaisena kurasuojana. Mitään vaikutusta vanteen tai laakerin toimintaan tolla ei suoraan pitäisi olla. Pistin myös koottaessa kannen ja vanteen väliin Loctiten tiivistyssilikonia, jos ton kanssa kosteus pysyisi vähän paremmin pois moottorista. Käytin myös hieman CRC:n litiumrasvaa laakeripesään sekä laakerin ja akselin väliin.

Yksi mahdollinen virhe oli myös hifistellä laakereiden kanssa. Päädyin ostamaan Laakerikeskukselta 6002 2RSH/C3GJN -laakereita normaalin 6002 2RSH-mallin sijasta. Kuvauksen mukaan noilla on "C3 = normaalia suurempi säteisvälys" ja "GJN = erikoisrasva, joka mahdollistaa korkeammat lämpötilat ja pidemmän käyttöiän. (esim. sähkömoottorit)". Ajattelin että noi olisivat hieman paremmat ja kestävämmät kuin perusmalli. Käytännössä noi meni ihan kivasti paikalleen mutta ihan sormilla testaten suhteessa vanhoihin laakereihin noi tuntuu olevan vierintävastukseltaan hieman jäykemmät eli rengas ei nyt rullaa vapaasti ihan niin helposti. En nyt sitten tiedä löystyykö noi merkittävästi käytön myötä vai onko ero ihan puhtaasti esim. tuosta "pidemmän käyttöiän erikoisrasvasta". Suoraa merkittävää vaikutusta esim. maksiminopeuteen en ole havainnut mutta hieman epäilyttää kärsikö esim. ihan paras vääntö ylämäkiin tai kulkukyky tyhjemmällä akulla tuon seurauksena.

Näin jälkiviisaana en tiedä olisiko pitänyt ostaa suorilta vaan uusi moottori ~120 eurolla kun nyt meni rahallisesti varmaan kaikkine rasvoineen ja osineen joku kuuskymppiä plus päänsärky. Pari kuvaa lisäksi liitteenä. Valitettavasti jäi kuvat ottamatta puhdistuksen jälkeen mutta näkee ainakin missä kunnossa skuutti voi olla tuommoisen käytön jälkeen. Jos nyt tällä jaksaisi talven yli ja vois päivitellä sitten esim. P100SE:n.


 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
11 184

Onko nämä honeycomb? ainakin kuvasta päätellen, joo?
Jos ei, nii mistä löytäisin ko. kokoisen hunajakennorenkaan?
Ainakin tuotetiedoissa puhutaan kennorakenteesta ja kuvakin kertoo, että tässä umpikumissa on reikääkin seassa. Kuten pitääkin; ei umpipyörä ilman sopivaa kenno- tai vaahtosisusta toimi kuin välttävästi kottikärryssä.

Mutta mikä on perimmäinen tavoite? Honeycomb on vain markkinamiesten mumbojumboa eikä varsinaisesti tarkoita mitään. Ilmattomia kumeja on hyviä ja huonoja sekä eri kuormitukselle paremmin sopivia(pehmeämpiä ja kovempia). Melkoinen suo kartoitettavaksi.

Kennorenkaita on myös avoimella rakenteella. Se voi olla jonkun potkulautavaikuttajan käsitys honeycombista ja joku saattaa pitää hienona, että ilmaton rakenne näkyy päällepäin. Tämän tyyppistä kumia veikkaisin kokeilematta vältettäväksi, koska se voi imuroida paskaa joka nirhaa kumia rikki ja/tai lukittaa pyörän.
 

AkQ

Liittynyt
13.12.2016
Viestejä
267
Ainakin tuotetiedoissa puhutaan kennorakenteesta ja kuvakin kertoo, että tässä umpikumissa on reikääkin seassa. Kuten pitääkin; ei umpipyörä ilman sopivaa kenno- tai vaahtosisusta toimi kuin välttävästi kottikärryssä.

Mutta mikä on perimmäinen tavoite? Honeycomb on vain markkinamiesten mumbojumboa eikä varsinaisesti tarkoita mitään. Ilmattomia kumeja on hyviä ja huonoja sekä eri kuormitukselle paremmin sopivia(pehmeämpiä ja kovempia). Melkoinen suo kartoitettavaksi.

Kennorenkaita on myös avoimella rakenteella. Se voi olla jonkun potkulautavaikuttajan käsitys honeycombista ja joku saattaa pitää hienona, että ilmaton rakenne näkyy päällepäin. Tämän tyyppistä kumia veikkaisin kokeilematta vältettäväksi, koska se voi imuroida paskaa joka nirhaa kumia rikki ja/tai lukittaa pyörän.
Olen samaa mieltä; avoimet mallit imee paskaa joka on turha riski jos vaihtoehtona on suljettu honeycomb.
Oisko sulla säkäl heittää jotai suositeltua 60/70-6.5 10″ -rengasta? Ei kuitenkaan tubeless, kaks sellasta menny yhen kesän aikana rikki. Neveragain.

EDIT: Tai samapa tuo, laitoin tuon linkkaamani renkaan tilaukseen. Kahtotaa miten toimii.
Lautana Inmotion S1
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
11 184
Olen samaa mieltä; avoimet mallit imee paskaa joka on turha riski jos vaihtoehtona on suljettu honeycomb.
Oisko sulla säkäl heittää jotai suositeltua 60/70-6.5 10″ -rengasta? Ei kuitenkaan tubeless, kaks sellasta menny yhen kesän aikana rikki. Neveragain.
Valitan, olen ajellut skuutteja vain ilmarenkailla enkä ole toistaiseksi asentanut ilmattomia kuin mainittuihin kottikärryihin. Ajan niin vähän että tuurini on tuntunut riittävän - vain yksi sisärengasrikko eikä yhtään ongelmaa tubeless-kumien kanssa.

Olet ehkä huomannut saman, mutta muista tuotteita etsiessä, että vaihtoehtoja voi olla enemmän kuin äkkiä huomaa. Jostain syystä netti on täynnä kielitaidottomia vihjeettömiä kauppiaita joilla on myynnissä ilmattomia renkaita nimikkeellä "tubeless". :kahvi:

Joskus oli itse asiassa vaikea löytää hakukoneilla skuuttien tubelessasioista mitään, koska erilaisia pintatason papukaija-artikkeleita ja videoita riitti tällä otsikolla. Jokaisen piti tehdä omansa vaikka ei mitään mistään tiennyt ja tietenkin mainita kennopyöristä väärällä termillä.
 
  • Tykkää
Reactions: AkQ
Liittynyt
24.11.2016
Viestejä
355
Mikähän mahtaa olla kun kaasukytkin ei aina palaudu vaan jää jumiin, ei ota kiinni kahvaan tai jarrun sivuun. Pitääkö rasvata?
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
11 184
Mikähän mahtaa olla kun kaasukytkin ei aina palaudu vaan jää jumiin, ei ota kiinni kahvaan tai jarrun sivuun. Pitääkö rasvata?
Kaasukahvoja on niin monenlaisia ja kokemukseni niin suppea, etten voi vastata laajasti.

Olen itse törmännyt tuollaiseen oireeseen kahdesta syystä.
  • liikkuvan osan väliin oli mennyt paskaa
  • vipu oli siirtynyt paikaltaan
Lisäksi on kuulemma käynyt niin, että palautusjousi on irti tai rikki.
 
Liittynyt
27.07.2017
Viestejä
255
En tiedä olenko puusilmä mutten Voltriden sivuilta löytänyt kuin vanhaa mallia mutta Voltesin kaupassa näyttää olevan melkein samoilla spekseillä, joskin kummastakaan kaupasta ei itsellä mitään käytännön kokemuksia: Segway-Ninebot Kickscooter Max G2E
Aivan, meni sekaisin kauppojen nimet.

Tässäkin ketjussa on voltridestä onnistuneesti ostettu, voltesista en ole kuullut mitään.

Tekis mieli tilata viimein tuo, jos sen nyt sitten ennakkotilauksesta saisi vähän aiemmin. Jos jää odottelemaan suomikauppojen avausta niin käykö niin että hinta on 999 ja laitteen saa paljon myöhemmin.
 

AkQ

Liittynyt
13.12.2016
Viestejä
267
ideoita miten solid/honeycomb renkaan saa vanteelle?

rengas1-min.jpg

Kuva1: Tästä se lähtee.

rengas2-min.jpg

Kuva2: vanha tubeless rengas on keskeltä halki ja poikki, mutta ei lähe irti.

rengas3-min.jpg

Kuva3: Lisää tilaa tehty veitsellä. Joku metallijohto siel menee. Veitsi ei toimi siihen.

rengas4-min.jpg

Kuva4: Eikä toimi rautasahakaan. Tai ei ainakaan saa riittävän hyvää otetta sahaukseen, tosi ahdas paikka.

rengas5-min.jpg

Kuva5: Pihdit..? Nää on kyl tarkotettu tietokoneen kasaukseen, nippusiteitä yms.

rengas6-min.jpg

Kuva6: Pihdit vääntyi. Onse lujassa. Jotain karkastua tms? Tässä vaiheessa nukuin yön yli vitutukseen ja kysyin kaverilta parempia pihtejä.

rengas8-min.jpg

Kuva7: Sähkäri-kaverin pihdit. Ei mee silti. Kädet hajoaa ennemmin.

rengas9-min.jpg

Kuva8: Vähän apua..? No menihän se. Hirviä pamaus kuulu ja säikäytti, mut vihdoinki poikki. Kahden päivän aherrus.

rengas10-min.jpg

On meinaan aika perkeleen tiukka, ei jousta eikä veny melkeinpä ollenkaan. Rengasrautoja ei ole, ostin prismasta jotku pyöränrenkaisii soveltuvan rengasrauta (=muovi) -setin ja ne hajos kaikki kolme ku vähänkää koitti vääntää.
Seuraavaksi testissä: Rengas ämpärilliseen kiehuvan kuumaan saippuaveteen.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
1 253
Osta ennemmin rengasrauta, noi vaatii melko paljon voimaa vääntää paikalleen, ei mitään mahdollisuutta muovisilla, sitten laitat fairya renkaan sisäpintaan että se luiskahtaa oikeaan asentoon.
 
  • Tykkää
Reactions: AkQ
Liittynyt
30.11.2016
Viestejä
1 866
ideoita miten solid/honeycomb renkaan saa vanteelle?
Pessimismi: Jos vanha normi rengas vaati tuollaisen vaivan niin ei tule menemään uusi paikalleen. On meinaan sikäli helppo tuo poisotto vs edes normin laitto paikalleen.

Mutta kuten jo edellä, ei tuo tule menemään ilman kunnon rengasrautoja. Samaten tosiaan se rengas kunnolla kuumaksi, helpottaa vähän.
Koska tuossa on mahdollisuus rikkoa vanne rautojen kanssa niin melkeen veisin lähimpään pyöräliikkeeseen jos vahingossa suostuvat ottamaan vastaan. Kaikki eivät noita halua laittaa mutta omia hermoja säästäisi kyllä.
 
  • Tykkää
Reactions: AkQ
Liittynyt
22.08.2020
Viestejä
85
ideoita miten solid/honeycomb renkaan saa vanteelle?


Kuva1: Tästä se lähtee.


Kuva2: vanha tubeless rengas on keskeltä halki ja poikki, mutta ei lähe irti.


Kuva3: Lisää tilaa tehty veitsellä. Joku metallijohto siel menee. Veitsi ei toimi siihen.


Kuva4: Eikä toimi rautasahakaan. Tai ei ainakaan saa riittävän hyvää otetta sahaukseen, tosi ahdas paikka.


Kuva5: Pihdit..? Nää on kyl tarkotettu tietokoneen kasaukseen, nippusiteitä yms.


Kuva6: Pihdit vääntyi. Onse lujassa. Jotain karkastua tms? Tässä vaiheessa nukuin yön yli vitutukseen ja kysyin kaverilta parempia pihtejä.


Kuva7: Sähkäri-kaverin pihdit. Ei mee silti. Kädet hajoaa ennemmin.


Kuva8: Vähän apua..? No menihän se. Hirviä pamaus kuulu ja säikäytti, mut vihdoinki poikki. Kahden päivän aherrus.


On meinaan aika perkeleen tiukka, ei jousta eikä veny melkeinpä ollenkaan. Rengasrautoja ei ole, ostin prismasta jotku pyöränrenkaisii soveltuvan rengasrauta (=muovi) -setin ja ne hajos kaikki kolme ku vähänkää koitti vääntää.
Seuraavaksi testissä: Rengas ämpärilliseen kiehuvan kuumaan saippuaveteen.
Jos omin voimin ei onnistu ja mahdollista on irroittaa moottori/vanne laudasta, niin lähetä paketissa huoltoon, jossa laittavat uuden renkaan paikoilleen esim. Sähköpotkulautojen huolto – Sähköpotkulaudat.fi
 
Liittynyt
10.04.2020
Viestejä
381
Ei niissä kyllä mitään erikoista kai pitäis olla, kunhan on oikean kokoiset (olisko ollu jotain 10x2 tjsp) niin vanteille ne kyllä menee. Se tarvii tosin takalokarille sellasen koropalan ja lyhyemmän pultin etulokarin alle, ja sillonkin näyttää et se on siinä ja tässä mahtuuko se sinne etulokarin alle mut kyllä se omassa Xiaomissa meni ihan nätisti eikä aiheuttanu minkäänlaista hankaamista sit kuitenkaan loppupeleissä missään vaiheessa.

Noita koropaloja saa tilattua vaikka aliexpressistä, tulee sekä lokarille että jalalle, se jalka kun on muuten kymppituumasilla liian lyhyt. Tossa kitissä ei kyllä mulla ainakaan sitä pienemmällä kannalla olevaa pulttia tullu sinne etulokarin alle, vaan se piti sit erikseen rautakaupasta käydä hakemassa, mut löyty kyllä oman K-Raudan hyllystä sit ihan suoraan. Renkaiden irrotus oli se hankalin prosessi tossa, niissä kun oli punasta kierrelukitetta joka ois varmaan vaatinu pikkasen stydimpää lämpöä mitä oli itellä tarjolla, mut tarpeeks pitkän putken kun haki vipuvarreks niin kyllä se silläkin sit pamahti auki...
On korokepala takalokarissa ja matalakantainen pultti etulokaria pitämässä, mutta ei silti mahtuneet kumpaankaan pyörään, jääden lokaria hankaamaan. Liekö sitten noiden renkaiden profiili ollut erilainen tai sitten on taas yksi pikkueroista lautojen kesken. Renkaat ovat Xuan Cheng 10x2 ja niiden kyllä pitäisi sopia. Tuli tuossa myös ensi talvea ajatellen hankittua odottamaan vähän kuvioidummat 9,2(?)-tuumaiset jotka käy myös sisäkumittomina ja voisi mahtua vähän paremmin, mutta en laiskana ole jaksanut niitä kokeilla.

Eka kerta kun eturengasta irroitin, oli pikku pelko puserossa josko menee jotain rikki. Itsellä ei ollut sopivaa jatkovartta, niin eikun itse seisomaan lenkkiavaimen toiseen päähän ja silti piti siinä vähän hypätä, että naksahti auki. Jälkeenpäin ajatellen, olisi ehkä kannattanut vähän kuumailmapuhaltimella varovasti tohottaa ensin.
 
Liittynyt
10.04.2020
Viestejä
381
ideoita miten solid/honeycomb renkaan saa vanteelle?


Kuva1: Tästä se lähtee.


Kuva2: vanha tubeless rengas on keskeltä halki ja poikki, mutta ei lähe irti.


Kuva3: Lisää tilaa tehty veitsellä. Joku metallijohto siel menee. Veitsi ei toimi siihen.


Kuva4: Eikä toimi rautasahakaan. Tai ei ainakaan saa riittävän hyvää otetta sahaukseen, tosi ahdas paikka.


Kuva5: Pihdit..? Nää on kyl tarkotettu tietokoneen kasaukseen, nippusiteitä yms.


Kuva6: Pihdit vääntyi. Onse lujassa. Jotain karkastua tms? Tässä vaiheessa nukuin yön yli vitutukseen ja kysyin kaverilta parempia pihtejä.


Kuva7: Sähkäri-kaverin pihdit. Ei mee silti. Kädet hajoaa ennemmin.


Kuva8: Vähän apua..? No menihän se. Hirviä pamaus kuulu ja säikäytti, mut vihdoinki poikki. Kahden päivän aherrus.


On meinaan aika perkeleen tiukka, ei jousta eikä veny melkeinpä ollenkaan. Rengasrautoja ei ole, ostin prismasta jotku pyöränrenkaisii soveltuvan rengasrauta (=muovi) -setin ja ne hajos kaikki kolme ku vähänkää koitti vääntää.
Seuraavaksi testissä: Rengas ämpärilliseen kiehuvan kuumaan saippuaveteen.
Kiitos mielenkiintoisista työkuvista. ;)

Itse erehdyin aikoinaan Prisman tarjouksesta (ilmeisesti samanalaisia?) leluja ostamaan ja ensimmäinen ajatus oli paketin tullessa "WUT? Onks nää muurahaisille tehty?!", kun oli 10cm heikot muovirimpulat. Sen jälkeen hankittujen merkkirautojenkin tilalle on tulleet paremmin hommaan sopivat CuriousJoen lusikkamalliset raudat.

Lämmitä rengas kunnolla ja sitten hanskat kourien suojana väännät vanteelle. Hyvät rengasraudat helpottavat kummasti ja kuten aina, liukkarin käyttö auttaa ja siihen sopii vaikkapa astianpesuaine. Onnea projektiin.
 
  • Tykkää
Reactions: AkQ
Liittynyt
10.04.2020
Viestejä
381
Jos omin voimin ei onnistu ja mahdollista on irroittaa moottori/vanne laudasta, niin lähetä paketissa huoltoon, jossa laittavat uuden renkaan paikoilleen esim. Sähköpotkulautojen huolto – Sähköpotkulaudat.fi
Onko kokemusta tuosta? Hinnastossa kun ei mainita täyskumi/honeycomb-renkaita erikseen, niin on vähän vaikea uskoa että samaan hintaan vaihtaisivat. Kannattanee varmaan kysyä liikkeestä ennenkuin laittaa pakettia menemään...
 

Rxd

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
19.07.2020
Viestejä
1 900
Sain ***** tuon Augmentin sähköpotkulaudan Augment ES210:n.

Mutta mitenkäs tietääkös kukaan tuleekos tänä vuonna uusi malli isommalla moottorilla tai mitään uudistuksia?
Yritin googlettaa niin en osannut löytää.

Mutta on kyllä kiva tämä es210 nyt.
Alamäessä voi mennä kaasupohjassa eikä enää tee ärsyttävää jarrutusta kesken hyvän vauhdin.

Tuossa on ohjeet,se on tuossa 1 more reply:n alapuolella.

1682023734319.png
 
Toggle Sidebar

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjut
239 545
Viestejä
4 190 294
Jäsenet
70 765
Uusin jäsen
Railsteri

Hinta.fi

Ylös Bottom