- Liittynyt
- 08.01.2017
- Viestejä
- 1 617
Ekan päivän fiiliksillä Xiaomin pro 2 ois oikein hyvä, MUTTa taidan olla ylipainoinen laudalle, kun hyytyy jo pieneen mäkeen. 95kg on aika lähellä 100kg rajaa...
Tahtovat hiukan tehdä tuota. Teho on suorassa suhteessa akun tasoon näissä eli jos akku on vähissä niin ei se jaksa myöskään kiivetä, mutta jos täydemmällä akulla tekee sitä niin sitten voi olla painoraja lähellä.Ekan päivän fiiliksillä Xiaomin pro 2 ois oikein hyvä, MUTTa taidan olla ylipainoinen laudalle, kun hyytyy jo pieneen mäkeen. 95kg on aika lähellä 100kg rajaa...
No nyt kahden vaiheilla, laitanko eteenpäin ja vaihdan tehokkaampaan vai virittäisikö? Kun menee vaan 20kmh ei saa rullattua edes vauhtia mäkiin.. No ajelis nyt ihan rauhakseen ensinTahtovat hiukan tehdä tuota. Teho on suorassa suhteessa akun tasoon näissä eli jos akku on vähissä niin ei se jaksa myöskään kiivetä, mutta jos täydemmällä akulla tekee sitä niin sitten voi olla painoraja lähellä.
Kovempi alkuvauhti auttaa hiukan tai sitten aiemmin mainitsemani Custom Firmwaren kautta saa säädettyä vähän lisää kiipeämistehoja tietysti akun kustannuksella. Sen säätäminen on kuitenkin hiukan riskialtista puuhaa mikäli ei ole kunnolla opiskellut miten se asennetaan. Itselläni oli kyllä kieli keskellä suuta ja hikikarpalot otsalla kun omaani säätelin sillä ekoja kertoja. Nykyään menee aika huoletta jo.
Scooterhacking.org -sivusto osaa avata asiaa hiukan pidemmälle mikäli sellainen kiinnostaa, mutta tosiaan omalla vastuulla jos jotakin tuollaista alkaa säätämään.
Pro 2:n saa viritettyä varsin mukavaksi menopeliksi. Noin 90kg kuormalla menee 25+km/h myös loivempaan ylämäkeen ja rangeakin noin 20km. Vakiona melkoisen tuhnu. Jos ei innosta virittää, niin G30 max hankintaan.No nyt kahden vaiheilla, laitanko eteenpäin ja vaihdan tehokkaampaan vai virittäisikö? Kun menee vaan 20kmh ei saa rullattua edes vauhtia mäkiin.. No ajelis nyt ihan rauhakseen ensin
Kannattaa ostaa suoraan parempi kuin g30 maxPro 2:n saa viritettyä varsin mukavaksi menopeliksi. Noin 90kg kuormalla menee 25+km/h myös loivempaan ylämäkeen ja rangeakin noin 20km. Vakiona melkoisen tuhnu. Jos ei innosta virittää, niin G30 max hankintaan.
No, mulle ei oo kieltoa tullu vielä vastaan, mut toisaalta en tosiaan ite edes kysy et onko ok tuoda, luotan siihen et sanovat kyllä jos ei oo ok. Ei oo kyllä tullu perseilyäkään vastaan kenenkään puolesta, kerran taisin nähä jonkun ajavan hiljaa tossa tiksin juna-aseman sisätiloissa ja se on kyl kieltämättä hölmöö touhua ja ei näillä pitäis sisällä ajella julkisilla paikoilla, pitäis olla ihan selvää kyllä iästä riippumatta et ei siinä mut löytyyhän noita idiootteja. On kyllä samassa asemarakennuksessa tullu joku pyörälläkin vastaan, ajamassa siis et ei nyt sinällänsä oudointa mitä nähny.Tottakai on kieltänyt ja aivan aiheesta. Kun ei osata käyttäytyä niin menee kieltoon ihan kokonaisissa kauppakeskuksissakin tms.
Ja ettei jää epäselväksi, mitä on "aivan aiheesta" niin eipä tuosta ole pitkään kun olin vähällä jäädä laudan alle. Joku neropatti ajeli Puuilossa keskikäytävällä pariin otteeseen eestaas ja sanoisin, että laudan maksimit. Ei hyllyjen välistä tullessa osannut muutkaan varoa sentään ihan tuollaista päätöntä tyyppiä ja ihan aikuinen mies asialla.
Myyjä antoi ymmärtää vastaavaa tapahtuneen ennenkin ja siksi kielto laajemmaltikin.
Ja onhan täälläkin ollut "nollanopeudesta kaasu toimimaan" ja sitten kerrottu, miten olikin kaupassa "vahingossa" virrat päällä ja meinasi lähteä lapasesta. Kun tällaista harrastetaan, saadaan kieltoja, selvähän se.
Mitä turvallisuuteen tulee niin en vieläkään ymmärrä, mikä sen peruslaudan jättämisessä kaupan eteen pelottaa. Monen fillari maksaa huomattavasti enemmän ja lautoja on niin paljon, että ammattivarasta kiinnostaa kyllä ensisijaisesti kalliimpi lauta ja / tai heikoimmin lukittu. Jos taas ajaa sillä markkinoiden kalleimmalla laudalla, kunnollinen lukitus on tottakai perusteltua ja tarpeellista. Samaten järjen käyttö joka tapauksessa, ei mitään kulkupeliä kannata joka paikkaan jättää.
Varsinkaan pienempiin kauppoihin laudan raahaamista en pysty ymmärtämään. Eihän niissä ole tilaakaan. Ja toisaalta, miksi lauta edes olisi eri asemassa vs fillari? Ja syitä kieltämiseen kerroin jo edellä eli ruvetaan hölmöilemään. Kyllä siinä kieltoja tulee.
Mitä ulos jättämiseen tulee niin enpä kyllä akkujen vuoksi alkaisi raahaamaan sisälle jos muuten ei pakko ole. Varsinkin, jos asuu kerrostalossa ja tilaa on ainoastaan parvekkeella niin kesällä kuuma ja viileään aikaan yhtä viileä kuin ulkonakin. Muuten se lauta sietää kyllä aivan mainiosti normaalit kelit nollan yläpuolella. Pakkasia kannattaa harkita toisenkin kerran, tosin ei mikään yksittäinen yö sitä akkua riko varsinkaan pikkupakkasella.
Eli esim oma majailee aivan tyytyväisenä ulkovarastossa. Tuon sitten sisälle kun järki käskee lopettaa lautailukauden eli viimeistään lumien tullessa. Ennen sitä en pidä tarpeellisena. Jos pitäisit, eihän laudalla voisi koskaan liikkua paikkoihin, joissa on vähän pidempään muttei saa lautaa sisälle.
Rupeaa hinnatkin karkaamaan... Kai se on vaan viritettävä ja laihdutettavaPro 2:n saa viritettyä varsin mukavaksi menopeliksi. Noin 90kg kuormalla menee 25+km/h myös loivempaan ylämäkeen ja rangeakin noin 20km. Vakiona melkoisen tuhnu. Jos ei innosta virittää, niin G30 max hankintaan.
Etsi vaikka omat kokemukset Prolla ilman kakkosta.Rupeaa hinnatkin karkaamaan... Kai se on vaan viritettävä ja laihdutettava
Testasin ilman kuormaa rengas ilmassa, eikä kuulunut silloin. Nyt kuitenkin sirinä hävinnyt. Liekö ollut siellä takarenkaan paikkeilla jotain roskaa tms. kiinni. Pitää tutkia tarkemmin, jos sirinä palautuu. Tällä hetkellä kaikki hyvin.eikai laakereita tarvi rasvata. sirinä voi kuulua sähkömoottorista, johon ei rasvaukset auta. onko sirinä sama kuorma päällä kuin rengas ilmaan nostettuna?
Itekki huomannut nopeuden tippuneen draamattisesti kun lämpötila lähestyy nolla. Alkaa olla muutenkin vähän turhan kylmä kohta lautailla.aika rankasti vaikuttaa pakkanen g30 maxin kulkuihin. aamulla näytti mittari -4c ja hyvä kun lähti liikkeelle.
eka kilometri köröteltiin n.15kmh/h ja tehoa riitti juuri ja juuri tasamaalla liikkeellä pysymiseen.
n. kilometrin jälkeen akut sai tarpeeksi lämmitettyä itseään ja nopeus alkoi pikkuhiljaa nousta maksimiin.
Kyl G30 kestää suihkulla huuhtelun, loput rätillä pyyhkiä mikä ei lähdeMitä pitää huomioida kun laittaa talveksi pois? Ainakin varmaan putsata, millä on fiksuinta? Ei varmaan ihan suihkun alla uskalla
Itse olen surutta pessyt painepesurilla laudan eikä mitään ongelmaa kun pitää järjenpäässä mihin suihkii vettä ja miten läheltä. Kyllähän tuo aika kamikaze peli on kun tiet ovat jäässä tuli aamulla todettua.Itekki huomannut nopeuden tippuneen draamattisesti kun lämpötila lähestyy nolla. Alkaa olla muutenkin vähän turhan kylmä kohta lautailla.
Mitä pitää huomioida kun laittaa talveksi pois? Ainakin varmaan putsata, millä on fiksuinta? Ei varmaan ihan suihkun alla uskalla
Ilmeisesti säilytät lautaa ulkona? Säilytän lautaa autotallissa ja normaalisti on toiminut vaikka tänäänkin oli tuo -4c ehkä pientä tehohävikkiä on huomattavissaaika rankasti vaikuttaa pakkanen g30 maxin kulkuihin. aamulla näytti mittari -4c ja hyvä kun lähti liikkeelle.
eka kilometri köröteltiin n.15kmh/h ja tehoa riitti juuri ja juuri tasamaalla liikkeellä pysymiseen.
n. kilometrin jälkeen akut sai tarpeeksi lämmitettyä itseään ja nopeus alkoi pikkuhiljaa nousta maksimiin.
Toivottavasti kyseinen idiootti tulee itse lanatuksi levyksi jossain vaiheessa, jos jatkaa tuota touhua. Ei riitä ymmärrys. Ja TikTokin vois lopettaa.Kauppareissulla huomasin että lapsilla on sellainen uusi leikki että "kuka väistää ensin" ja oli hirmu hauskaa vetää lukkojarru kun tajusi että vaihtoehdot on törmätä vieressä ajavaan kaveriin tai vastaan tulevaan autoon.
ihan varoituksen sanana, nää trendit tuntuu tiktoki kautta leviävän aika nopsaan
Olikos se kaksi nopeaa napautusta virtanapista, vai yksi. Itsellä tuli valo ja nopeusmoodin vaihdon napsautukset vaihdettua oletussysteemistä päinvastaiseksi.Tässä rupesin ihmettelee Xiaomin Pro 2 etuvaloa, pitäskö sen palaa kokoajan? En löydä nappulaa sille ja kyllä! Luin manuaalin.
Mulla on omasta säädöstä yli vuoden verran aikaa niin varmaan hommata muuttuneet. Osassa uudemman valmistuerän laitteita taitaa olla päivitetty piirilevy joka estää omat päivitykset ja lienee myös mahdollista että laitteen ohjelmisto on päivitetty sen verran tuoreeksi ettei siihen saa lisättyä niitä ilman vanhempiin versioihin palaamista. En siis ole varma onnistuuko nykyään niin helposti kuin silloin mitä itse tein. Ehkä joku muu osaa sanoa tuoreemmalla tiedolla.Kiitos! Kokeillaan myöhemmin. Ja kyllä mä siihen jonkun softan laitan sisään. Mikäs se ois viimeisin suositeltava?
Hyvän näköinen. Oma viritelmä ei ole ihan yhtä nätti. Vaihdoin Xiaomi Mi Pro2:n isommat renkaat ja sitä myötä lyhyemmän takalokarin, mikä kaaressa sitten paskasi kyllä selän ihan huolella. Nappasin sitten polkupyörän rapakaaresta sellaisen kumiläpän ja laitoin siihen jatkoksi. Lokarin päähän piti porata pienet kiinnitysreiät joiden ruuvinkanta on näkyvissä. Voisihan niihin tietysti vielä sähköliikkeen kutistesukkaa laittaa nupin päälle ja polttaa sen siihen niin olisi sitten lokarin värinen pieni näppylä vain jälkenä siitä.Kypsähdin aika täysin noihin Zero 10X:n surkeisiin vakiolokareihin, kun jouduin toistamiseen märillä tienpinnoilla ajamisen jälkeen pesemään housut, takin ja repun, sekä putsaamaan kengät, vaikka ajoin asian tiedostaen 10-15 km/h ja silti kaikki paskaisena. Tyhjensin eilen illalla heraprotskut toiseen astiaan ja leikkasin ämpäristä lokarien pidennykset. Onneks sekä lokarien että jatkopalojen matsku oli semmoista, mihin kuumaliima tarttui erinomaisesti. Kohta eka testilenkki, mutta hyvältä näyttää. Eteen varmaan vielä myös.
No, toimiko tuo sitten kunnolla, koska itsellä sama ongelma. Ihan nättihän tuosta lisäyksestä tuli.Kypsähdin aika täysin noihin Zero 10X:n surkeisiin vakiolokareihin, kun jouduin toistamiseen märillä tienpinnoilla ajamisen jälkeen pesemään housut, takin ja repun, sekä putsaamaan kengät, vaikka ajoin asian tiedostaen 10-15 km/h ja silti kaikki paskaisena. Tyhjensin eilen illalla heraprotskut toiseen astiaan ja leikkasin ämpäristä lokarien pidennykset. Onneks sekä lokarien että jatkopalojen matsku oli semmoista, mihin kuumaliima tarttui erinomaisesti. Kohta eka testilenkki, mutta hyvältä näyttää. Eteen varmaan vielä myös.
Päivitystä yllä olevaan että Wattsnabbista tuli paketti perille (vaikka jonkun aikaa junnasikin Ruotsin puolella).Itse itselleni nyt vastaten:
- City Lion: Baterie i Akumulatory do Hulajnóg Elektrycznych
- Wattsnabb AB
Tuonne wattsnabbiin painoin tilauksen sisään, katotaan mitä tulee vai tuleeko mitään
Ainakin vastailivat ihan asiallisesti sähköposteihin mikä ainakin enteilee hyvää.
Todnäk, kunhan se tulee pikkasen yli renkaan niin sit sen pitäis toimia. Omassakin laudassa piti tohon etulokariin räpeltää lokari kun se vakiona oli kirjaimellisesti täysin hyödytön kun oli väärällä puolella rengasta. Mut nää on näitä kiinavehkeitä, asiat suunnitellaan ulkonäkö eellä käytännöllisyyden kustannuksella.No, toimiko tuo sitten kunnolla, koska itsellä sama ongelma. Ihan nättihän tuosta lisäyksestä tuli.
Todella paljon parempi kuin ennen, mutta olisi voinut olla vielä 2 cm pidempi. Menin vähän ulkonäkö edellä ja ajattelin, että teen niin lyhyen ja huomaamattoman, että just ja just ajaa asiansa, mutta varmaan kovemmalla menolla tai märemmällä kelillä se pari senttiä lisää olisi tarpeellinen. Joka tapauksessa ajelin aika huolettomasti Kalasataman Rediin semmoisen 4-5 km matkan ja kuvissa näkyy saldo. Takastulomatkan jälkeen aika samannäköinen. Tiet olivat semmoiset puolikuivat, mutta ajoittain vähän märempiä kohtia. Nuo ravat lipan kärjessä varmaan siitä, kun Kyläsaaren työmaaosuuksilla asfaltilla tuli yllättäen ihan semmoista puolisenttiä syvää vetistä mutaliejua, mihin en oikein yhtään ehtinyt hiljentää, eli vauhtia oli ~30 km/h. Vähän siinä ja siinä teenkö uudelleen pidempänä - luultavasti joo. Saldo: Takimmaisen eli oikean jalan housun lahkeessa pohkeen kohdalla taisi olla kaksi pientä roiskepisaraa ja kengässä myös pari häviävän pientä. Ei mitään mitä tarvitsisi lähteä puhdistamaan. Takki ja reppu ihan puhtaat. Ilman tuota lisäystä pisaroita olisi ollut aiemman perusteella karkeasti >x1000.No, toimiko tuo sitten kunnolla, koska itsellä sama ongelma. Ihan nättihän tuosta lisäyksestä tuli.
Niin kannattaa, kuten myös käyttää välimerkkejä myös yhden rivin viesteissä. Toisaalta jonkun ehkä ensin kannattaa alkaa valmistaa ja myydä sellaista, jotta sellaisen pystyisi ostamaan.Kannattaa ostaa suoraan parempi kuin g30 max
Okei, herra kielipoliisi.Niin kannattaa, kuten myös käyttää välimerkkejä myös yhden rivin viesteissä. Toisaalta jonkun ehkä ensin kannattaa alkaa valmistaa ja myydä sellaista, jotta sellaisen pystyisi ostamaan.
Ja joo, tiedän että on olemassa monenlaisia parempia moottoripyöriä ja mopoja. Mutta että alle 20 kilon kokoontaitettavia, paloturvallisia, auton tavaratilaan mahtuvia Suomessa laillisia kevyitä sähköajoneuvoja joilla on vielä kiva ajaa eikä runko katkeile ja vanteet halkeile vauhdissa. Jos sellaisia on, niin ei taida ihan samaan rahaan saada.
Joo, tiedän tunteen ja alkaahan se tuntua rajalliselta peliltä äkkiä. Saa siihen vähän lisää tehoa ja jousetkin.Okei, herra kielipoliisi.
1000km tuli tänään täyteen g30 max II. Pidemmässä juoksussa alkaa kaivata jousia ja voimaa lisää.
Tappiin asti on viritetty ja nekin tehot häviää tulevan lisäpainon myötä jos jouset asentaaJoo, tiedän tunteen ja alkaahan se tuntua rajalliselta peliltä äkkiä. Saa siihen vähän lisää tehoa ja jousetkin.
Joka tapauksessa tarkoitin sitä, että arvioin koko asiaa lakia noudattavan tienkäyttäjän näkökulmasta. Ne yleisesti esitetyt vaihtoehdot ovat useimmiten liian nopeita ja/tai tehokkaita eli tyyppihyväksymättömiä mopoja/moottoripyöriä, jollaista ei voi tieliikenteessä käyttää kevyenä sähköajoneuvona tai muutenkaan. Toisin sanoen sellaisen ajokin laillinen käyttö on mahdollista vain maastoliikennelain ja rikoslain mukaisin sangen tiukoin rajoituksin ja kyseessä vieläpä moottoriajoneuvo, eli se potkulauta ei sitten yllättäen kaljoitellessa rinnastukaan polkupyörään vaan esimerkiksi kuorma-autoon. Jos käy niin, että lakia luetaan oikein mulkusti, pelkkä taluttaminen voisi olla törkeä ratti.
Pakko myöntää että nyt kun itellä 12v kitti tossa G30 kiinni ja etu- sekä takajouset nii omaan käyttöön erittäin mukava peli. Ei hyydy ylämäkiin ja ajomukavuus on kyl erittäin jees.
Oikeestaan nyt alkaa olee laudassa kaikki se mitä ajattelinkin tekeväni/hommaavani:
- Etu- ja takajouset
- 12v kit
- Mustat kahvat
- Lisätanko
- Puhelinteline
- Lisälamppu
- Fiksumpi kello
- Varustelaukku
- Valkoset kääröt kaapelien ympärille
- Valkoset teipit renkaisiin
- Pidempi jalka (jousien takia)
Jostain ku tulis vielä vastaan orginaali mallinen musta deckin grippi nii semmone lähtis kyl viel ostoon.
Mä tilasin jostain skeittikaupasta rullalaudan kuvioitua hiekkapaperigrippiä ja leikkasin siitä omaan lautaan sopivan palasen. Kävin sen siihen oletuksena tulleen kumimaton tilalle ja itse olen tykännyt.Jostain ku tulis vielä vastaan orginaali mallinen musta deckin grippi nii semmone lähtis kyl viel ostoon.
Onhan sitä mennyMitä on mahtanut mennä modauksiin rahaa? Katselin tuota sharksettii mutta tulin tosiaan lisäpainon / hinnan takia siihen tulokseen että mielummin ostan toisen tehokkaamman skootin jossain vaiheessa. Harmi kun ei tullut ostettua suoraan mutta hyvä laite tuo ninebotti on daddynordin firmiksellä puutteista huolimatta!
Mä viime kesänä vaihdoin isommat kumit Pro2:n ja pakko kompata tuota miten konstikasta oli moottorin kansi irrottaa. Se on nostettava tosiaan suoraan ylöspäin päinvastaisilta puolilta kun on sen verran tiivis.Pieni romaani M365 Pron laakerinvaihdosta jos joku alkaa samaan projektiin.
Upataas vanhaa, eli lisäakulle ko. vehkeeseen olisi tarvetta. Mistähän näitä kuin OG-sivuilta?Onko kukaan löytänyt Augment ES One 10 vaihtoakkuja, muualta kuin tuolta Augmentin omasta nettikaupasta? Kiinan päästä löytyi jotain, mutta näytti olevan sillä uudemmalla liitännällä ja tuohon kun ynnää tullit+muut synttärisetit, niin hinta lienee melkein samassa kuin Augmentin omassa kaupassa.
No hitto kun mulla on sama lauta kakkoslautana lapsille ja vetää ohi ylämäessä ja suoralla 33.Ekan päivän fiiliksillä Xiaomin pro 2 ois oikein hyvä, MUTTa taidan olla ylipainoinen laudalle, kun hyytyy jo pieneen mäkeen. 95kg on aika lähellä 100kg rajaa...
Mitä hyötyä siitä saisi, kun se on lähinnä vitsi?Kattelin scooter hackillä että aika yksinkertaisia komentoja lähettelee Max G30 laudalle bluetoothin kautta, niin oliskohan millanen projekti tehdä avaimenperä jolla sais kytkettyä sen sähköisen lukon päälle?
Tuo Niu Max kiinnostaa. Onko tietoa, saako noihin laitettua viritettyjä firmwareja?Niultakin uutta mallia KQi3 Max tohon tonnin hintaluokkaan kilpailemaan G30 kanssa. Spekseissa hieman tehokkaampi moottori ja maksimipaino 120kg. Toki listahinta on luokkaa 300€ korkeammalla G30 nykyhintaan nähden.
Niu KQi3 Max -sähköpotkulauta | Pitkä toimintasäde + LED-valot
UUTUUS! Niu KQi3 Max -sähköpotkulauta - 25 km/h, Leveät renkaat, leveä dekki, led-valot, levyjarrut, toimintasäde 65 km. Niu App.www.niu.fi
ESG pääasiassa kehunut niin kiihtyvyyden, nousukyvyn, jarrujen kuin renkaidenkin osalta. Ainoat miinukset isomman akun tuomasta latausajasta ja hieman kovasta ajotuntumasta.
Kalliimmassa 2000€ hintaluokassa Ninebotin P100SE saanut myös jotain aikataulua Eurooppaan. EVX-storen sivujen mukaan toimitukset alkaisi joulukuussa ja ennakkotilaukset jo auki.
Vaikka tehoton systeemi onkin niin kyllä se vaikeuttaa varastamista tarpeeksi.Mitä hyötyä siitä saisi, kun se on lähinnä vitsi?
Kyllä aikuinen äijä 20kg laudan nostaa kantoon helposti, eikä sitä kukaan juuri ihmettele vaikka olalla moista kanniskelee.Vaikka tehoton systeemi onkin niin kyllä se vaikeuttaa varastamista tarpeeksi.
Kumminkin estää ajamisen, työntäessä piippaa niin perkeleesti eikä tollasen 20kg laudan kantaminen ole kivaa enää 100metrin jälkeen.
En tiedä lähteekö lukko pois päältä kun virta loppuu akusta, jos ei niin uusin firmis sisässä estää resetoinnin
Varas saa nauttia paperipainosta...