Sähköskootterit / sähköpotkulaudat

Sir

Liittynyt
08.01.2017
Viestejä
1 617
Ekan päivän fiiliksillä Xiaomin pro 2 ois oikein hyvä, MUTTa taidan olla ylipainoinen laudalle, kun hyytyy jo pieneen mäkeen. 95kg on aika lähellä 100kg rajaa...
 
Liittynyt
03.07.2021
Viestejä
340
Ekan päivän fiiliksillä Xiaomin pro 2 ois oikein hyvä, MUTTa taidan olla ylipainoinen laudalle, kun hyytyy jo pieneen mäkeen. 95kg on aika lähellä 100kg rajaa...
Tahtovat hiukan tehdä tuota. Teho on suorassa suhteessa akun tasoon näissä eli jos akku on vähissä niin ei se jaksa myöskään kiivetä, mutta jos täydemmällä akulla tekee sitä niin sitten voi olla painoraja lähellä.
Kovempi alkuvauhti auttaa hiukan tai sitten aiemmin mainitsemani Custom Firmwaren kautta saa säädettyä vähän lisää kiipeämistehoja tietysti akun kustannuksella. Sen säätäminen on kuitenkin hiukan riskialtista puuhaa mikäli ei ole kunnolla opiskellut miten se asennetaan. Itselläni oli kyllä kieli keskellä suuta ja hikikarpalot otsalla kun omaani säätelin sillä ekoja kertoja. Nykyään menee aika huoletta jo.

Scooterhacking.org -sivusto osaa avata asiaa hiukan pidemmälle mikäli sellainen kiinnostaa, mutta tosiaan omalla vastuulla jos jotakin tuollaista alkaa säätämään.
 

Sir

Liittynyt
08.01.2017
Viestejä
1 617
Tahtovat hiukan tehdä tuota. Teho on suorassa suhteessa akun tasoon näissä eli jos akku on vähissä niin ei se jaksa myöskään kiivetä, mutta jos täydemmällä akulla tekee sitä niin sitten voi olla painoraja lähellä.
Kovempi alkuvauhti auttaa hiukan tai sitten aiemmin mainitsemani Custom Firmwaren kautta saa säädettyä vähän lisää kiipeämistehoja tietysti akun kustannuksella. Sen säätäminen on kuitenkin hiukan riskialtista puuhaa mikäli ei ole kunnolla opiskellut miten se asennetaan. Itselläni oli kyllä kieli keskellä suuta ja hikikarpalot otsalla kun omaani säätelin sillä ekoja kertoja. Nykyään menee aika huoletta jo.

Scooterhacking.org -sivusto osaa avata asiaa hiukan pidemmälle mikäli sellainen kiinnostaa, mutta tosiaan omalla vastuulla jos jotakin tuollaista alkaa säätämään.
No nyt kahden vaiheilla, laitanko eteenpäin ja vaihdan tehokkaampaan vai virittäisikö? Kun menee vaan 20kmh ei saa rullattua edes vauhtia mäkiin.. No ajelis nyt ihan rauhakseen ensin
 
Liittynyt
13.02.2017
Viestejä
386
No nyt kahden vaiheilla, laitanko eteenpäin ja vaihdan tehokkaampaan vai virittäisikö? Kun menee vaan 20kmh ei saa rullattua edes vauhtia mäkiin.. No ajelis nyt ihan rauhakseen ensin
Pro 2:n saa viritettyä varsin mukavaksi menopeliksi. Noin 90kg kuormalla menee 25+km/h myös loivempaan ylämäkeen ja rangeakin noin 20km. Vakiona melkoisen tuhnu. Jos ei innosta virittää, niin G30 max hankintaan.
 
Liittynyt
29.06.2017
Viestejä
226
Pro 2:n saa viritettyä varsin mukavaksi menopeliksi. Noin 90kg kuormalla menee 25+km/h myös loivempaan ylämäkeen ja rangeakin noin 20km. Vakiona melkoisen tuhnu. Jos ei innosta virittää, niin G30 max hankintaan.
Kannattaa ostaa suoraan parempi kuin g30 max
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
4 653
Tottakai on kieltänyt ja aivan aiheesta. Kun ei osata käyttäytyä niin menee kieltoon ihan kokonaisissa kauppakeskuksissakin tms.

Ja ettei jää epäselväksi, mitä on "aivan aiheesta" niin eipä tuosta ole pitkään kun olin vähällä jäädä laudan alle. Joku neropatti ajeli Puuilossa keskikäytävällä pariin otteeseen eestaas ja sanoisin, että laudan maksimit. Ei hyllyjen välistä tullessa osannut muutkaan varoa sentään ihan tuollaista päätöntä tyyppiä ja ihan aikuinen mies asialla.
Myyjä antoi ymmärtää vastaavaa tapahtuneen ennenkin ja siksi kielto laajemmaltikin.

Ja onhan täälläkin ollut "nollanopeudesta kaasu toimimaan" ja sitten kerrottu, miten olikin kaupassa "vahingossa" virrat päällä ja meinasi lähteä lapasesta. Kun tällaista harrastetaan, saadaan kieltoja, selvähän se.

Mitä turvallisuuteen tulee niin en vieläkään ymmärrä, mikä sen peruslaudan jättämisessä kaupan eteen pelottaa. Monen fillari maksaa huomattavasti enemmän ja lautoja on niin paljon, että ammattivarasta kiinnostaa kyllä ensisijaisesti kalliimpi lauta ja / tai heikoimmin lukittu. Jos taas ajaa sillä markkinoiden kalleimmalla laudalla, kunnollinen lukitus on tottakai perusteltua ja tarpeellista. Samaten järjen käyttö joka tapauksessa, ei mitään kulkupeliä kannata joka paikkaan jättää.


Varsinkaan pienempiin kauppoihin laudan raahaamista en pysty ymmärtämään. Eihän niissä ole tilaakaan. Ja toisaalta, miksi lauta edes olisi eri asemassa vs fillari? Ja syitä kieltämiseen kerroin jo edellä eli ruvetaan hölmöilemään. Kyllä siinä kieltoja tulee.

Mitä ulos jättämiseen tulee niin enpä kyllä akkujen vuoksi alkaisi raahaamaan sisälle jos muuten ei pakko ole. Varsinkin, jos asuu kerrostalossa ja tilaa on ainoastaan parvekkeella niin kesällä kuuma ja viileään aikaan yhtä viileä kuin ulkonakin. Muuten se lauta sietää kyllä aivan mainiosti normaalit kelit nollan yläpuolella. Pakkasia kannattaa harkita toisenkin kerran, tosin ei mikään yksittäinen yö sitä akkua riko varsinkaan pikkupakkasella.
Eli esim oma majailee aivan tyytyväisenä ulkovarastossa. Tuon sitten sisälle kun järki käskee lopettaa lautailukauden eli viimeistään lumien tullessa. Ennen sitä en pidä tarpeellisena. Jos pitäisit, eihän laudalla voisi koskaan liikkua paikkoihin, joissa on vähän pidempään muttei saa lautaa sisälle.
No, mulle ei oo kieltoa tullu vielä vastaan, mut toisaalta en tosiaan ite edes kysy et onko ok tuoda, luotan siihen et sanovat kyllä jos ei oo ok. Ei oo kyllä tullu perseilyäkään vastaan kenenkään puolesta, kerran taisin nähä jonkun ajavan hiljaa tossa tiksin juna-aseman sisätiloissa ja se on kyl kieltämättä hölmöö touhua ja ei näillä pitäis sisällä ajella julkisilla paikoilla, pitäis olla ihan selvää kyllä iästä riippumatta et ei siinä mut löytyyhän noita idiootteja. On kyllä samassa asemarakennuksessa tullu joku pyörälläkin vastaan, ajamassa siis et ei nyt sinällänsä oudointa mitä nähny.

Kyllä mä jotain Xiaomia uskaltaisinkin jättää kaupan eteen lukkoon et ei siinä, mut se ongelma onkin et mä en aja xiaomilla ja se laudan arvo on ihan jotain muuta kun alle tonnin. Sen takia ennemmin oon ottamatta mitään riskiä sen kanssa et se lähtis mistään tai joku kenopää ihan huvikseen kävis tekemässä ilkivaltaa tjsp, ja kuten tossa ylempänä todettiinkin niin mä vien vähemmän tilaa siellä prismassa lautani kanssa ku esimerkiks kärryjen kanssa, tai lastenrattaiden yms. Joku mummo rollaattorinsakin kanssa vie enemmän tilaa jos oikeasti rupeaa miettimään. Toki ton laudan kanssa pitää vähän miettiä et missä käy ja silleesti, en pieniin kauppoihin mee ellei oo ihan pakko ja sillonkin tosiaan se lauta jää siihen sisäpuolelle oven viereen missä sen ei pitäis olla kenenkään tiellä. Jos esimerkiks ärrältä haen pakettia niin näin oon menetelly ja ei oo ainakaan keneltäkään vielä kommenttia tullu.

Niin ja tosiaan se nyt on ihan järjen köyhyyttä pitää virtoja päällä sisätiloissa. Meneehän siinä se n. 2s kun ulkona lyö virtoihin. Tääkin asia on sellanen et pienellä järjenkäytöllä selvii oikeesti aika pitkälle mut toki sinne joukkoon mahtuu porukkaa joka perseilee mikä sit saattaa johtaa niihin kieltoihin. Vielä ei oo kuitenkaan mun elämään vaikuttanu ja enpä mä asialle kai muuta voi tehdä kun pitää huolen et ite käyttäytyy sen mukasesti ettei ainakaan edesauta noitten kieltojen ilmestymistä.

Ja joo sitä tarkotinkin et pakkaset ja sade yms on aika kusisia asioita laudalle ja sen takia en lähtis oikeen ulkona säilyttelemään. En tiedä pääsiskö tossa jotain kosteutta syntymään kans vääriin paikkoihin jos tolleen syksyllä/alkukeväällä pitelis kans pihalla, mut en kelannu myöskään lähteä kokeilemaan, tähän asti selvinny ihan näppärästi silleen et pahvi tohon eteisen lattiaa suojaamaan ja lauta seinää vasten nojaamaan. Vois nimittäin veikata et herkemmin toi lähtis pyörävarastosta kävelemään kun siitä Prisman edestä ihan sama miten lukitsis, siellä kuitenkin pääsis aika rauhassa operoimaan vaikka millasilla välineillä.
 

Sir

Liittynyt
08.01.2017
Viestejä
1 617
Pro 2:n saa viritettyä varsin mukavaksi menopeliksi. Noin 90kg kuormalla menee 25+km/h myös loivempaan ylämäkeen ja rangeakin noin 20km. Vakiona melkoisen tuhnu. Jos ei innosta virittää, niin G30 max hankintaan.
Rupeaa hinnatkin karkaamaan... Kai se on vaan viritettävä ja laihdutettava :smoke:
 
Liittynyt
30.11.2016
Viestejä
1 822
Rupeaa hinnatkin karkaamaan... Kai se on vaan viritettävä ja laihdutettava :smoke:
Etsi vaikka omat kokemukset Prolla ilman kakkosta.
Tiivistäen ihan hieman 25km/h lisää, reilu sata laudan päällä kun reppua ja muuta, 20km realistinen ja mäkeäkin kiipeää aivan toisin kuin orkkisfirmiksellä.

Ihan kiva lauta se Xiaomi on vaikka osa ehdottaakin suoraan järeämpää.
 

Norsu

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
29.12.2021
Viestejä
181
eikai laakereita tarvi rasvata. sirinä voi kuulua sähkömoottorista, johon ei rasvaukset auta. onko sirinä sama kuorma päällä kuin rengas ilmaan nostettuna?
Testasin ilman kuormaa rengas ilmassa, eikä kuulunut silloin. Nyt kuitenkin sirinä hävinnyt. Liekö ollut siellä takarenkaan paikkeilla jotain roskaa tms. kiinni. Pitää tutkia tarkemmin, jos sirinä palautuu. Tällä hetkellä kaikki hyvin.
 
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
1 510
aika rankasti vaikuttaa pakkanen g30 maxin kulkuihin. aamulla näytti mittari -4c ja hyvä kun lähti liikkeelle.
eka kilometri köröteltiin n.15kmh/h ja tehoa riitti juuri ja juuri tasamaalla liikkeellä pysymiseen.
n. kilometrin jälkeen akut sai tarpeeksi lämmitettyä itseään ja nopeus alkoi pikkuhiljaa nousta maksimiin.
:srofl:
 
Liittynyt
31.12.2018
Viestejä
476
aika rankasti vaikuttaa pakkanen g30 maxin kulkuihin. aamulla näytti mittari -4c ja hyvä kun lähti liikkeelle.
eka kilometri köröteltiin n.15kmh/h ja tehoa riitti juuri ja juuri tasamaalla liikkeellä pysymiseen.
n. kilometrin jälkeen akut sai tarpeeksi lämmitettyä itseään ja nopeus alkoi pikkuhiljaa nousta maksimiin.
:srofl:
Itekki huomannut nopeuden tippuneen draamattisesti kun lämpötila lähestyy nolla. Alkaa olla muutenkin vähän turhan kylmä kohta lautailla.

Mitä pitää huomioida kun laittaa talveksi pois? Ainakin varmaan putsata, millä on fiksuinta? Ei varmaan ihan suihkun alla uskalla
 
Liittynyt
26.10.2016
Viestejä
457
Mitä pitää huomioida kun laittaa talveksi pois? Ainakin varmaan putsata, millä on fiksuinta? Ei varmaan ihan suihkun alla uskalla
Kyl G30 kestää suihkulla huuhtelun, loput rätillä pyyhkiä mikä ei lähde
Muuta mainittavaa varastoinnista oli ohjekirjassa että akkua pitäis ladata varastoinnin aikana sen verran että pysyy yli 30%, arviolta kerran kolmeen kuukauteen @ huoneenlämpö(kylmässä varastossa useammin).
En tiedä mikä merkitys tuolla loppupeleissä on mutta jos tuossa joulukuun puolivälissä tarkistelee ja pistää lisää virtaa niin ei iso homma ole
 
Liittynyt
29.06.2017
Viestejä
226
Itekki huomannut nopeuden tippuneen draamattisesti kun lämpötila lähestyy nolla. Alkaa olla muutenkin vähän turhan kylmä kohta lautailla.

Mitä pitää huomioida kun laittaa talveksi pois? Ainakin varmaan putsata, millä on fiksuinta? Ei varmaan ihan suihkun alla uskalla
Itse olen surutta pessyt painepesurilla laudan eikä mitään ongelmaa kun pitää järjenpäässä mihin suihkii vettä ja miten läheltä. Kyllähän tuo aika kamikaze peli on kun tiet ovat jäässä :D tuli aamulla todettua.
 
Liittynyt
29.06.2017
Viestejä
226
aika rankasti vaikuttaa pakkanen g30 maxin kulkuihin. aamulla näytti mittari -4c ja hyvä kun lähti liikkeelle.
eka kilometri köröteltiin n.15kmh/h ja tehoa riitti juuri ja juuri tasamaalla liikkeellä pysymiseen.
n. kilometrin jälkeen akut sai tarpeeksi lämmitettyä itseään ja nopeus alkoi pikkuhiljaa nousta maksimiin.
:srofl:
Ilmeisesti säilytät lautaa ulkona? Säilytän lautaa autotallissa ja normaalisti on toiminut vaikka tänäänkin oli tuo -4c ehkä pientä tehohävikkiä on huomattavissa
 
Liittynyt
26.10.2016
Viestejä
457
Kauppareissulla huomasin että lapsilla on sellainen uusi leikki että "kuka väistää ensin" ja oli hirmu hauskaa vetää lukkojarru kun tajusi että vaihtoehdot on törmätä vieressä ajavaan kaveriin tai vastaan tulevaan autoon.

ihan varoituksen sanana, nää trendit tuntuu tiktoki kautta leviävän aika nopsaan
 

Norsu

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
29.12.2021
Viestejä
181
Kauppareissulla huomasin että lapsilla on sellainen uusi leikki että "kuka väistää ensin" ja oli hirmu hauskaa vetää lukkojarru kun tajusi että vaihtoehdot on törmätä vieressä ajavaan kaveriin tai vastaan tulevaan autoon.

ihan varoituksen sanana, nää trendit tuntuu tiktoki kautta leviävän aika nopsaan
Toivottavasti kyseinen idiootti tulee itse lanatuksi levyksi jossain vaiheessa, jos jatkaa tuota touhua. Ei riitä ymmärrys. Ja TikTokin vois lopettaa.
 
Liittynyt
26.10.2016
Viestejä
457
Ainahan siellä on liikenteessä ollu spandexeja kenenkä ego ei pyörätielle mahdu mutta 12 kesää mittarissa on liian vähän tommoselle käytökselle.
 

Sir

Liittynyt
08.01.2017
Viestejä
1 617
Tässä rupesin ihmettelee Xiaomin Pro 2 etuvaloa, pitäskö sen palaa kokoajan? En löydä nappulaa sille ja kyllä! Luin manuaalin.
 
Liittynyt
03.07.2021
Viestejä
340
Tässä rupesin ihmettelee Xiaomin Pro 2 etuvaloa, pitäskö sen palaa kokoajan? En löydä nappulaa sille ja kyllä! Luin manuaalin.
Olikos se kaksi nopeaa napautusta virtanapista, vai yksi. Itsellä tuli valo ja nopeusmoodin vaihdon napsautukset vaihdettua oletussysteemistä päinvastaiseksi.
 

Sir

Liittynyt
08.01.2017
Viestejä
1 617
Kiitos! Kokeillaan myöhemmin. Ja kyllä mä siihen jonkun softan laitan sisään. Mikäs se ois viimeisin suositeltava?
 
Liittynyt
03.07.2021
Viestejä
340
Kiitos! Kokeillaan myöhemmin. Ja kyllä mä siihen jonkun softan laitan sisään. Mikäs se ois viimeisin suositeltava?
Mulla on omasta säädöstä yli vuoden verran aikaa niin varmaan hommata muuttuneet. Osassa uudemman valmistuerän laitteita taitaa olla päivitetty piirilevy joka estää omat päivitykset ja lienee myös mahdollista että laitteen ohjelmisto on päivitetty sen verran tuoreeksi ettei siihen saa lisättyä niitä ilman vanhempiin versioihin palaamista. En siis ole varma onnistuuko nykyään niin helposti kuin silloin mitä itse tein. Ehkä joku muu osaa sanoa tuoreemmalla tiedolla.

Mutta muutoin siis pääset itse kustomoimaan asetukset nopeuden, tehon, kiihtyvyyden, jarruvoiman sun muiden suhteen, tietysti akunkeston kustannuksella mikäli oletusarvoista korkeammaksi säädät niitä. Toki myös valmiiksi säädettyjä asetuspaketteja on olemassa mutta mukavampi niitä on itse viilata omaan makuun sopivaksi.
 
  • Tykkää
Reactions: Sir
Liittynyt
23.10.2016
Viestejä
1 832
Kypsähdin aika täysin noihin Zero 10X:n surkeisiin vakiolokareihin, kun jouduin toistamiseen märillä tienpinnoilla ajamisen jälkeen pesemään housut, takin ja repun, sekä putsaamaan kengät, vaikka ajoin asian tiedostaen 10-15 km/h ja silti kaikki paskaisena. Tyhjensin eilen illalla heraprotskut toiseen astiaan ja leikkasin ämpäristä lokarien pidennykset. Onneks sekä lokarien että jatkopalojen matsku oli semmoista, mihin kuumaliima tarttui erinomaisesti. Kohta eka testilenkki, mutta hyvältä näyttää. Eteen varmaan vielä myös.

 
Liittynyt
03.07.2021
Viestejä
340
Kypsähdin aika täysin noihin Zero 10X:n surkeisiin vakiolokareihin, kun jouduin toistamiseen märillä tienpinnoilla ajamisen jälkeen pesemään housut, takin ja repun, sekä putsaamaan kengät, vaikka ajoin asian tiedostaen 10-15 km/h ja silti kaikki paskaisena. Tyhjensin eilen illalla heraprotskut toiseen astiaan ja leikkasin ämpäristä lokarien pidennykset. Onneks sekä lokarien että jatkopalojen matsku oli semmoista, mihin kuumaliima tarttui erinomaisesti. Kohta eka testilenkki, mutta hyvältä näyttää. Eteen varmaan vielä myös.

Hyvän näköinen. Oma viritelmä ei ole ihan yhtä nätti. Vaihdoin Xiaomi Mi Pro2:n isommat renkaat ja sitä myötä lyhyemmän takalokarin, mikä kaaressa sitten paskasi kyllä selän ihan huolella. Nappasin sitten polkupyörän rapakaaresta sellaisen kumiläpän ja laitoin siihen jatkoksi. Lokarin päähän piti porata pienet kiinnitysreiät joiden ruuvinkanta on näkyvissä. Voisihan niihin tietysti vielä sähköliikkeen kutistesukkaa laittaa nupin päälle ja polttaa sen siihen niin olisi sitten lokarin värinen pieni näppylä vain jälkenä siitä.

Mutta se miten tuollaisen lokarin takaa se rapa roiskuu vielä eteenpäin ja kuskin selkään on kyllä lähes fysiikan lakeja rikkova juttu. Jotenkin sitä ajattelisi että se roiskuu kaaressa taaksepäin, mutta ei, selässä ne on, tai pahimmillaan persauksissa missä ne sitten ei näytä kuravelliltä enää vaan joltakin muulta.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
108
Kypsähdin aika täysin noihin Zero 10X:n surkeisiin vakiolokareihin, kun jouduin toistamiseen märillä tienpinnoilla ajamisen jälkeen pesemään housut, takin ja repun, sekä putsaamaan kengät, vaikka ajoin asian tiedostaen 10-15 km/h ja silti kaikki paskaisena. Tyhjensin eilen illalla heraprotskut toiseen astiaan ja leikkasin ämpäristä lokarien pidennykset. Onneks sekä lokarien että jatkopalojen matsku oli semmoista, mihin kuumaliima tarttui erinomaisesti. Kohta eka testilenkki, mutta hyvältä näyttää. Eteen varmaan vielä myös.

No, toimiko tuo sitten kunnolla, koska itsellä sama ongelma. Ihan nättihän tuosta lisäyksestä tuli.
 
Liittynyt
28.09.2018
Viestejä
161
Itse itselleni nyt vastaten:
- City Lion: Baterie i Akumulatory do Hulajnóg Elektrycznych
- Wattsnabb AB

Tuonne wattsnabbiin painoin tilauksen sisään, katotaan mitä tulee vai tuleeko mitään :lol:
Ainakin vastailivat ihan asiallisesti sähköposteihin mikä ainakin enteilee hyvää.
Päivitystä yllä olevaan että Wattsnabbista tuli paketti perille (vaikka jonkun aikaa junnasikin Ruotsin puolella).
Myyjältä tuli myös custom firmware sekä asennusohjeet videoineen yms.
Lisäherkkuna ohjeistus ja kaapelit että 12v akun saa lataamaan tuosta laudan orginaaliportista (siis sen normi latauspaikan vieressä olevasta).
Eli kaikenkaikkiaan hyvää palvelua.

Nyt sitten seuraavaksi ihmetellään taas et mikä saatana tossa Sharksetin takajousituksessa kusahti samassa rytäkässä kun selkeesti hinkkaa runkoon tai johonkin kun yrittää lähteä ajamaan.
Ilman kuormaa eli rengas ilmassa ei mitään ongelmaa eikä resonointia, mutta heti kun hyppää ite laudan päälle ja yrittää lähtee ajamaan nii helvetinmoinen resonointi johonkin ja lauta ei kiihdy ollenkaan.
Tuon takajousen kanssa saanut kyl tapella ihan urakalla :mad:

EDIT:
No, syy löyty aika äkkiä ku otti pohjan auki.
Saatanan kolvaukset pettäny vaihteeks.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
4 653
No, toimiko tuo sitten kunnolla, koska itsellä sama ongelma. Ihan nättihän tuosta lisäyksestä tuli.
Todnäk, kunhan se tulee pikkasen yli renkaan niin sit sen pitäis toimia. Omassakin laudassa piti tohon etulokariin räpeltää lokari kun se vakiona oli kirjaimellisesti täysin hyödytön kun oli väärällä puolella rengasta. Mut nää on näitä kiinavehkeitä, asiat suunnitellaan ulkonäkö eellä käytännöllisyyden kustannuksella.
 
Liittynyt
23.10.2016
Viestejä
1 832
No, toimiko tuo sitten kunnolla, koska itsellä sama ongelma. Ihan nättihän tuosta lisäyksestä tuli.
Todella paljon parempi kuin ennen, mutta olisi voinut olla vielä 2 cm pidempi. Menin vähän ulkonäkö edellä ja ajattelin, että teen niin lyhyen ja huomaamattoman, että just ja just ajaa asiansa, mutta varmaan kovemmalla menolla tai märemmällä kelillä se pari senttiä lisää olisi tarpeellinen. Joka tapauksessa ajelin aika huolettomasti Kalasataman Rediin semmoisen 4-5 km matkan ja kuvissa näkyy saldo. Takastulomatkan jälkeen aika samannäköinen. Tiet olivat semmoiset puolikuivat, mutta ajoittain vähän märempiä kohtia. Nuo ravat lipan kärjessä varmaan siitä, kun Kyläsaaren työmaaosuuksilla asfaltilla tuli yllättäen ihan semmoista puolisenttiä syvää vetistä mutaliejua, mihin en oikein yhtään ehtinyt hiljentää, eli vauhtia oli ~30 km/h. Vähän siinä ja siinä teenkö uudelleen pidempänä - luultavasti joo. Saldo: Takimmaisen eli oikean jalan housun lahkeessa pohkeen kohdalla taisi olla kaksi pientä roiskepisaraa ja kengässä myös pari häviävän pientä. Ei mitään mitä tarvitsisi lähteä puhdistamaan. Takki ja reppu ihan puhtaat. Ilman tuota lisäystä pisaroita olisi ollut aiemman perusteella karkeasti >x1000.


edit: Tarkkanäköisimmät ehkä huomasi, että takajousen yläosan kiinnityspultit enemmän tai vähemmän irti: Putsasin ja kiristin kierrelukitteen kera.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
4 653
Eihän tossa kai muuta kunhan ei liikaa pituutta tai painoa lisää siihen lokariin. Zero 10x lokari on siitä kans vähän kehno et sehän läpättää ku viimestä päivää ajaessa. Näppärä kaveri toki tohon takarenkaan pulttien ja prikkojen väliin räpeltäis jonkinlaisen tuen sille lokarille ja kiinnittäis sen siihen jotenkin, loppuis se läpätys aika suoraan.

Tulipahan testattua oman laudan sadekestävyys tässä tänään. Lähin käymään kaupassa ja matkalla rupes satamaan silleen keskiverrosti ja asfaltti toki märkää + lammikoita siellä täällä. Ainakaan vielä ei oo syttyny tuleen tai mitään muutakaan outoa ilmaantunu, niin kaipa toi on jotenkin vedenkestävä sen silikonilla läträämisen jälkeen. Ei tuolla kyllä vaan mitenkään mukava oo ajella enään etenkään märällä kelillä ku tulee vähän selkärangasta jo se et jarruttelee niissä paikoissa missä tietää olevan liukasta (lehdet, tiemerkinnät, kaivon kannet, tietynlaiset kivetykset) ja niitä alkaa kyl olemaan ihan vitusti jo tuolla. Varovaisesti toki selviää vielä mut näkyvyys kans aika paskaa sateella ja pimeellä, pääasiassa sen takia ku kypärän linssi on vesipisaroilla vuorattu.

Muillekkin QS-S4 näytöllä/kaasulla ja avaimellisen jännitenäytön vehkeen omistaville sellanen vinkki et noihan ei sit kestä vettä oikeen ollenkaan ja ei kovin vaikea oo saada sitä väärään paikkaan. Köyhän ja laiskan miehen taktiikka on kylmästi vetää elmukelmua ympärille. Kai noikin vois silikonilla vuorata mut en oo toistaseks kyl jaksanut.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
10 965
Kannattaa ostaa suoraan parempi kuin g30 max
Niin kannattaa, kuten myös käyttää välimerkkejä myös yhden rivin viesteissä. Toisaalta jonkun ehkä ensin kannattaa alkaa valmistaa ja myydä sellaista, jotta sellaisen pystyisi ostamaan.

Ja joo, tiedän että on olemassa monenlaisia parempia moottoripyöriä ja mopoja. Mutta että alle 20 kilon kokoontaitettavia, paloturvallisia, auton tavaratilaan mahtuvia Suomessa laillisia kevyitä sähköajoneuvoja joilla on vielä kiva ajaa eikä runko katkeile ja vanteet halkeile vauhdissa. Jos sellaisia on, niin ei taida ihan samaan rahaan saada.
 
Liittynyt
29.06.2017
Viestejä
226
Niin kannattaa, kuten myös käyttää välimerkkejä myös yhden rivin viesteissä. Toisaalta jonkun ehkä ensin kannattaa alkaa valmistaa ja myydä sellaista, jotta sellaisen pystyisi ostamaan.

Ja joo, tiedän että on olemassa monenlaisia parempia moottoripyöriä ja mopoja. Mutta että alle 20 kilon kokoontaitettavia, paloturvallisia, auton tavaratilaan mahtuvia Suomessa laillisia kevyitä sähköajoneuvoja joilla on vielä kiva ajaa eikä runko katkeile ja vanteet halkeile vauhdissa. Jos sellaisia on, niin ei taida ihan samaan rahaan saada.
Okei, herra kielipoliisi.
1000km tuli tänään täyteen g30 max II. Pidemmässä juoksussa alkaa kaivata jousia ja voimaa lisää.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
10 965
Okei, herra kielipoliisi.
1000km tuli tänään täyteen g30 max II. Pidemmässä juoksussa alkaa kaivata jousia ja voimaa lisää.
Joo, tiedän tunteen ja alkaahan se tuntua rajalliselta peliltä äkkiä. Saa siihen vähän lisää tehoa ja jousetkin.

Joka tapauksessa tarkoitin sitä, että arvioin koko asiaa lakia noudattavan tienkäyttäjän näkökulmasta. Ne yleisesti esitetyt vaihtoehdot ovat useimmiten liian nopeita ja/tai tehokkaita eli tyyppihyväksymättömiä mopoja/moottoripyöriä, jollaista ei voi tieliikenteessä käyttää kevyenä sähköajoneuvona tai muutenkaan. Toisin sanoen sellaisen ajokin laillinen käyttö on mahdollista vain maastoliikennelain ja rikoslain mukaisin sangen tiukoin rajoituksin ja kyseessä vieläpä moottoriajoneuvo, eli se potkulauta ei sitten yllättäen kaljoitellessa rinnastukaan polkupyörään vaan esimerkiksi kuorma-autoon. Jos käy niin, että lakia luetaan oikein mulkusti, pelkkä taluttaminen voisi olla törkeä ratti. :smoke:
 
Liittynyt
29.06.2017
Viestejä
226
Joo, tiedän tunteen ja alkaahan se tuntua rajalliselta peliltä äkkiä. Saa siihen vähän lisää tehoa ja jousetkin.

Joka tapauksessa tarkoitin sitä, että arvioin koko asiaa lakia noudattavan tienkäyttäjän näkökulmasta. Ne yleisesti esitetyt vaihtoehdot ovat useimmiten liian nopeita ja/tai tehokkaita eli tyyppihyväksymättömiä mopoja/moottoripyöriä, jollaista ei voi tieliikenteessä käyttää kevyenä sähköajoneuvona tai muutenkaan. Toisin sanoen sellaisen ajokin laillinen käyttö on mahdollista vain maastoliikennelain ja rikoslain mukaisin sangen tiukoin rajoituksin ja kyseessä vieläpä moottoriajoneuvo, eli se potkulauta ei sitten yllättäen kaljoitellessa rinnastukaan polkupyörään vaan esimerkiksi kuorma-autoon. Jos käy niin, että lakia luetaan oikein mulkusti, pelkkä taluttaminen voisi olla törkeä ratti. :smoke:
Tappiin asti on viritetty ja nekin tehot häviää tulevan lisäpainon myötä jos jouset asentaa
 
Liittynyt
28.09.2018
Viestejä
161
Pakko myöntää että nyt kun itellä 12v kitti tossa G30 kiinni ja etu- sekä takajouset nii omaan käyttöön erittäin mukava peli. Ei hyydy ylämäkiin ja ajomukavuus on kyl erittäin jees.
Oikeestaan nyt alkaa olee laudassa kaikki se mitä ajattelinkin tekeväni/hommaavani:
- Etu- ja takajouset
- 12v kit
- Mustat kahvat
- Lisätanko
- Puhelinteline
- Lisälamppu
- Fiksumpi kello
- Varustelaukku
- Valkoset kääröt kaapelien ympärille
- Valkoset teipit renkaisiin
- Pidempi jalka (jousien takia)

Jostain ku tulis vielä vastaan orginaali mallinen musta deckin grippi nii semmone lähtis kyl viel ostoon.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
29.06.2017
Viestejä
226
Pakko myöntää että nyt kun itellä 12v kitti tossa G30 kiinni ja etu- sekä takajouset nii omaan käyttöön erittäin mukava peli. Ei hyydy ylämäkiin ja ajomukavuus on kyl erittäin jees.
Oikeestaan nyt alkaa olee laudassa kaikki se mitä ajattelinkin tekeväni/hommaavani:
- Etu- ja takajouset
- 12v kit
- Mustat kahvat
- Lisätanko
- Puhelinteline
- Lisälamppu
- Fiksumpi kello
- Varustelaukku
- Valkoset kääröt kaapelien ympärille
- Valkoset teipit renkaisiin
- Pidempi jalka (jousien takia)

Jostain ku tulis vielä vastaan orginaali mallinen musta deckin grippi nii semmone lähtis kyl viel ostoon.

Mitä on mahtanut mennä modauksiin rahaa? Katselin tuota sharksettii mutta tulin tosiaan lisäpainon / hinnan takia siihen tulokseen että mielummin ostan toisen tehokkaamman skootin jossain vaiheessa. Harmi kun ei tullut ostettua suoraan :) mutta hyvä laite tuo ninebotti on daddynordin firmiksellä puutteista huolimatta!
 
Liittynyt
03.07.2021
Viestejä
340
Jostain ku tulis vielä vastaan orginaali mallinen musta deckin grippi nii semmone lähtis kyl viel ostoon.
Mä tilasin jostain skeittikaupasta rullalaudan kuvioitua hiekkapaperigrippiä ja leikkasin siitä omaan lautaan sopivan palasen. Kävin sen siihen oletuksena tulleen kumimaton tilalle ja itse olen tykännyt.
Kyllä tuosta ennen pitkää se pito katoaa kuten odottaa sopiikin mutta ei ole niin kallista etteikö sitä uusisi sitten kun aika koittaa.
Ja samasta paikasta myös alkuperäisiä mukavammat kädensijat.
 
Liittynyt
28.09.2018
Viestejä
161
Mitä on mahtanut mennä modauksiin rahaa? Katselin tuota sharksettii mutta tulin tosiaan lisäpainon / hinnan takia siihen tulokseen että mielummin ostan toisen tehokkaamman skootin jossain vaiheessa. Harmi kun ei tullut ostettua suoraan :) mutta hyvä laite tuo ninebotti on daddynordin firmiksellä puutteista huolimatta!
Onhan sitä menny :D
Parempi etten rupee laskee mut jos jotain haluu arvata nii laudan kokonaishinta varmaa lähellä 1500e.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
256
Ostakaa mun vanha lauta projektiksi. Ainoa mikä ongelma on että takarengas ei pidä ilmaa kun pitäisi saada poksautettua ne reunat paikoilleen eikä nyt ole työkaluja. Muuten toimiva peli ja laakereita mukaan. Ei vaan itselle ole käyttöä niin eikä aikaa lähteä säätämään takarenkaan kanssa tai jaksa viedä sitä rengasliikkeeseenkään.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 359
Niultakin uutta mallia KQi3 Max tohon tonnin hintaluokkaan kilpailemaan G30 kanssa. Spekseissa hieman tehokkaampi moottori ja maksimipaino 120kg. Toki listahinta on luokkaa 300€ korkeammalla G30 nykyhintaan nähden.



ESG pääasiassa kehunut niin kiihtyvyyden, nousukyvyn, jarrujen kuin renkaidenkin osalta. Ainoat miinukset isomman akun tuomasta latausajasta ja hieman kovasta ajotuntumasta.

Kalliimmassa 2000€ hintaluokassa Ninebotin P100SE saanut myös jotain aikataulua Eurooppaan. EVX-storen sivujen mukaan toimitukset alkaisi joulukuussa ja ennakkotilaukset jo auki.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 359
Pieni romaani M365 Pron laakerinvaihdosta jos joku alkaa samaan projektiin.

Laakerit alkoivat rohisemaan pahasti kolmen vuoden ja 2700km ympärivuotisen ajon jälkeen. Piti olla suhteellisen yksinkertainen projekti kun katsoi Youtuben laakerinvaihtovideoita mutta osoittautui taas vähemmän yllättäen aika veemäiseksi. Käytännössä joutuu avaamaan akkutilan ja purkaan moottorin osiin, jotta laakerinvaihto onnistuu. Akkutila oli kuin uusi eli ei ollut päässyt silmämääräisesti mitään vettä sisään. Tosin jonkun tuhannen kilsan jälkeen tuli vaihdettua Curious Joen pohjalevy, jotka ovat ehkä hieman vakioita paremmin tiivistetty pehmustetiivisteillä ja saattoi parantaa vedenkestävyyttä. Ostin sen enemmän sileän pohjan takia johon ei tartu lumi, kura tai roskat niin pahasti.

Moottorin kannen kanssa sai alkuun punnertaa urakalla. Ilmeisesti niin kansi kuin laakerit olivat hitsanneet aika hyvin toisiinsa kiinni eikä moottorin magnetismi helpottanut irroittamista. Lopulta pienen kumivasaroinnin ja punnertamisen jälkeen sain kannen hieman irti moottorista mutta vaati lopulta kannen ruuvireikiin kiinnitetyt nippusideviritykset joista kiskomalla lähti kansi moottorin kera irti vanteesta. Sen jälkeen sai naputella vasaran ja ruuvarin kanssa kantta irti moottorista. Kansi lähti tuon avulla irti mutta jätti vielä itse laakerin akseliin jumiin. Sitä ei ollut oikein tilaa naputella niin kävin hakemassa Biltemasta pyyhkijän varren ulosvetimen jolla mahtui vääntämään laakerin irti akselista moottorin kyljestä.

Itse moottori olikin syönyt joko kosteutta akselin/kannen välistä tai kondenssivetenä ja ruostunut oikein urakalla. Vedin hiomapaperin ja WD40:n kanssa ruosteet irti moottorista. Uusien laakereiden puristaminen paikalleen oli kyllä melko syvältä. Yritin videon hylsytaktiikalla puristaa ne paikalleen mutta laakerit lähtivät menemään jokaisella yrityksellä vinoon. Lopulta yhdistin hylsytaktiikkaa ja kumivasaraa, joilla sain ne paikoilleen. Valitettavasti koitin alkuun olla noheva ja toisin kuin videolla päädyin käyttämään pienempää kiinnitysruuvin kokoista hylsyä kannen laakerin puristamiseen ja sehän puristi käytännössä ruuvin kokoisen alumiinipalan kannen keskiöstä irti. Totesin että irronnut osa toimii lähinnä laakerin vesi/kurasuojana ja päädyin puristamaan ilman laakeria sen samalle paikalle josta lähti irti ja laakerin lopulta sen päälle niin pysyy käytännössä ruuvin ja laakerin välissä jonkinlaisena kurasuojana. Mitään vaikutusta vanteen tai laakerin toimintaan tolla ei suoraan pitäisi olla. Pistin myös koottaessa kannen ja vanteen väliin Loctiten tiivistyssilikonia, jos ton kanssa kosteus pysyisi vähän paremmin pois moottorista. Käytin myös hieman CRC:n litiumrasvaa laakeripesään sekä laakerin ja akselin väliin.

Yksi mahdollinen virhe oli myös hifistellä laakereiden kanssa. Päädyin ostamaan Laakerikeskukselta 6002 2RSH/C3GJN -laakereita normaalin 6002 2RSH-mallin sijasta. Kuvauksen mukaan noilla on "C3 = normaalia suurempi säteisvälys" ja "GJN = erikoisrasva, joka mahdollistaa korkeammat lämpötilat ja pidemmän käyttöiän. (esim. sähkömoottorit)". Ajattelin että noi olisivat hieman paremmat ja kestävämmät kuin perusmalli. Käytännössä noi meni ihan kivasti paikalleen mutta ihan sormilla testaten suhteessa vanhoihin laakereihin noi tuntuu olevan vierintävastukseltaan hieman jäykemmät eli rengas ei nyt rullaa vapaasti ihan niin helposti. En nyt sitten tiedä löystyykö noi merkittävästi käytön myötä vai onko ero ihan puhtaasti esim. tuosta "pidemmän käyttöiän erikoisrasvasta". Suoraa merkittävää vaikutusta esim. maksiminopeuteen en ole havainnut mutta hieman epäilyttää kärsikö esim. ihan paras vääntö ylämäkiin tai kulkukyky tyhjemmällä akulla tuon seurauksena.

Näin jälkiviisaana en tiedä olisiko pitänyt ostaa suorilta vaan uusi moottori ~120 eurolla kun nyt meni rahallisesti varmaan kaikkine rasvoineen ja osineen joku kuuskymppiä plus päänsärky. Pari kuvaa lisäksi liitteenä. Valitettavasti jäi kuvat ottamatta puhdistuksen jälkeen mutta näkee ainakin missä kunnossa skuutti voi olla tuommoisen käytön jälkeen. Jos nyt tällä jaksaisi talven yli ja vois päivitellä sitten esim. P100SE:n.

pcb_small.JPG

akku_small.JPG
kansi_small.jpg
moottori_small.jpg
vanne_small.jpg
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
03.07.2021
Viestejä
340
Pieni romaani M365 Pron laakerinvaihdosta jos joku alkaa samaan projektiin.
Mä viime kesänä vaihdoin isommat kumit Pro2:n ja pakko kompata tuota miten konstikasta oli moottorin kansi irrottaa. Se on nostettava tosiaan suoraan ylöspäin päinvastaisilta puolilta kun on sen verran tiivis.
Itse olin ruuvimeisselin väliin ja toiselle puolelle jonkun muun työkalun venttiilin reiästä. Siitä nostamalla sain sen verran tilaa että sai jo otteen siitä.
Pitää tosiaan ottaa ensi keväänä urakaksi avata tuo uudestaan ja tarkistaa nuo kondenssivedet ettei sitten myöhemmin tule samanlaista yllätystä.
 
Liittynyt
04.08.2022
Viestejä
76
Onko kukaan löytänyt Augment ES One 10 vaihtoakkuja, muualta kuin tuolta Augmentin omasta nettikaupasta? Kiinan päästä löytyi jotain, mutta näytti olevan sillä uudemmalla liitännällä ja tuohon kun ynnää tullit+muut synttärisetit, niin hinta lienee melkein samassa kuin Augmentin omassa kaupassa.
Upataas vanhaa, eli lisäakulle ko. vehkeeseen olisi tarvetta. Mistähän näitä kuin OG-sivuilta?
 
Liittynyt
30.06.2022
Viestejä
25
No niin mites on muilla E-way tyypeillä menny ja muillakin? :lol: Onko ollu minkälaisia vikoja tai joutunu huollossa käyttämään? Mulla on tullu nyt E-600 tänä vuonna n. 2000km. Ainut mikä tällä hetkellä vähän häiritsee on jonkinlainen helinä etupäässä?, en osaa sitä kuvata mutta olisko se rumpujarru joka pitää ääntä. Onko se jonkinlainen rumpujarrun ominaisuus vai jotain muuta. Se ei mun mielestä kuulu kiihdytyksissä, enemmänkin kun höllää kaasua tai jarruttaa. Muuten on menny ihan hyvin toistaiseksi. Täytyy yrittää ajaa tämä lauta loppuun ja katsoa kuinka pitkälle pääsee. Varmaan talvi tulee taukoa.

edit: helinä johtui taittomekanismista, en ole koskaan tehnyt sille mitään. Jotenkin yritin kiristää sitä ja nyt on hiljainen taas.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
1 245
E600 maxilla 3700km alla, ja tähän mennessä vaihdettu hajoamisen takia takalokari joka oli ainakin ensimmäisten versioiden tyyppivika.
Pystyputken lukitusmekanismi hajosi viidesti kunnes korvasin sen kestävämmällä ratkaisulla, hajonneissa oli sekä e600:n että g30:n osia, yhtä surkea toteutus molemmissa.
Monorim etujousituksessa sekalaisia ongelmia jotka ei sinänsä liity lautaan.
Nyt alkaa pystyputki irtoamaan alalaipastaan, täytyy hitsata talvihuollossa.
Takarengas alkaa olemaan kokolailla sileä, ajattelin vaihtaa edestä umpikumin taakse ja eteen tilata g30:n tubelessin.
Pitäisin edelleen hinta/laatu suhdetta hyvänä ongelmista huolimatta.
 

living_death

★ Still alive ™
Liittynyt
15.11.2016
Viestejä
6 873
Ekan päivän fiiliksillä Xiaomin pro 2 ois oikein hyvä, MUTTa taidan olla ylipainoinen laudalle, kun hyytyy jo pieneen mäkeen. 95kg on aika lähellä 100kg rajaa...
No hitto kun mulla on sama lauta kakkoslautana lapsille ja vetää ohi ylämäessä ja suoralla 33.
 
Liittynyt
26.10.2016
Viestejä
457
Kattelin scooter hackillä että aika yksinkertaisia komentoja lähettelee Max G30 laudalle bluetoothin kautta, niin oliskohan millanen projekti tehdä avaimenperä jolla sais kytkettyä sen sähköisen lukon päälle?
 
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
4 188
Niultakin uutta mallia KQi3 Max tohon tonnin hintaluokkaan kilpailemaan G30 kanssa. Spekseissa hieman tehokkaampi moottori ja maksimipaino 120kg. Toki listahinta on luokkaa 300€ korkeammalla G30 nykyhintaan nähden.



ESG pääasiassa kehunut niin kiihtyvyyden, nousukyvyn, jarrujen kuin renkaidenkin osalta. Ainoat miinukset isomman akun tuomasta latausajasta ja hieman kovasta ajotuntumasta.

Kalliimmassa 2000€ hintaluokassa Ninebotin P100SE saanut myös jotain aikataulua Eurooppaan. EVX-storen sivujen mukaan toimitukset alkaisi joulukuussa ja ennakkotilaukset jo auki.
Tuo Niu Max kiinnostaa. Onko tietoa, saako noihin laitettua viritettyjä firmwareja?
 
Liittynyt
26.10.2016
Viestejä
457
Mitä hyötyä siitä saisi, kun se on lähinnä vitsi?
Vaikka tehoton systeemi onkin niin kyllä se vaikeuttaa varastamista tarpeeksi.
Kumminkin estää ajamisen, työntäessä piippaa niin perkeleesti eikä tollasen 20kg laudan kantaminen ole kivaa enää 100metrin jälkeen.

En tiedä lähteekö lukko pois päältä kun virta loppuu akusta, jos ei niin uusin firmis sisässä estää resetoinnin
Varas saa nauttia paperipainosta...
 
Liittynyt
03.07.2021
Viestejä
340
Vaikka tehoton systeemi onkin niin kyllä se vaikeuttaa varastamista tarpeeksi.
Kumminkin estää ajamisen, työntäessä piippaa niin perkeleesti eikä tollasen 20kg laudan kantaminen ole kivaa enää 100metrin jälkeen.

En tiedä lähteekö lukko pois päältä kun virta loppuu akusta, jos ei niin uusin firmis sisässä estää resetoinnin
Varas saa nauttia paperipainosta...
Kyllä aikuinen äijä 20kg laudan nostaa kantoon helposti, eikä sitä kukaan juuri ihmettele vaikka olalla moista kanniskelee.
Mä en tiedä miten helposti tuollaisen Ninebotista avaa mutta Xiaomillahan riittää saman appsin omaaminen, eli se ei juuri hidasta ketään.

Kyllä tuo kännissä olevan kaverin pysäyttää jos se piruillessaan haluaa sun laudalla lähteä toiselle terassille, mutta en tosiaan uskaltaisi jättää lautaa vahtimatta tai fyysisesti lukitsematta yhtään mihinkään, edes pienemmällä paikkakunnalla jossa asun, saatikka sitten isommassa kaupungissa.

Harrasteprojektinahan tuollainen on ihan hauska, mutta jos jotakin hyödyllistä tuollaisiin haluaa kikkailla niin mulle tulisi mieleen liiketunnistin, eli häly jos lauta vähänkään liikkuu, eli jos joku tönäisee tai koettaa siirtää sitä. Ulina lautaan ja sit ilmoitus puhelimeen, mutta tuo taas menee vähän överiksi siinä mielessä että SIMmin omaava liikehälytystutka on jo vähän kalliin puoleinen toteuttaa, varsinkin jos sen lisäksi käyttää fyysistä lukkoa, minkä todellakin pitäisin aina käytössä.
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
236 390
Viestejä
4 147 057
Jäsenet
70 248
Uusin jäsen
arm257

Hinta.fi

Ylös Bottom