Sähköskootterit / sähköpotkulaudat

Rabbster

plop
Liittynyt
02.11.2016
Viestejä
514
Pitäis Xiamio Mi Lite päivittää vähän tehokkaampaan malliin. Eikös tämän G30D nopeusajoituksen saa nostettua tuosta 20:stä?
Hinta olis saksan Amazonissa nyt 430€.

Ninebot KickScooter MAX G30D II Powered by Segway
En välttämättä rahojani heittäisi menemään, kyseessä n.98% todennäköisyydellä huijausyritys.
Myyjällä 127 kauppatapahtumaa viimeisen vuoden aikana ja nyt myynnissä pääosin kallista elektroniikkaa (341kpl tuotteita) isoilla alennusprosenteilla.
 
Liittynyt
11.03.2018
Viestejä
10
En välttämättä rahojani heittäisi menemään, kyseessä n.98% todennäköisyydellä huijausyritys.
Myyjällä 127 kauppatapahtumaa viimeisen vuoden aikana ja nyt myynnissä pääosin kallista elektroniikkaa (341kpl tuotteita) isoilla alennusprosenteilla.
Joo, jätin väliin. Mun tuurilla sieltä olis tullut kasa tiiliskiviä kuitenkin.
 

AkQ

Liittynyt
13.12.2016
Viestejä
268
Vihdoinkin! Sain Inmotion S1 -laudan tubeless-takarenkaan vanteille! Reilu kuukausi sitten kun rengas rikkoontui, ja nyt vihdoin pääsen taas ajelemaan.

Launeen Vianorin asiakaspalvelu oli 10000 pisteen arvoinen. Kuunteli ongelmani, siveli vannerasvat, poisti venttiilin sielun samantien ja poksautti renkaan vanteelle kompuralla. Ei vittuilua, ei nälvintää eikä muutakaan lapsellista. Ei ottanut edes maksua vaikka tarjosin. Homma oli ohi alle viidessä minuutissa. Esimerkillistä asiakaspalvelua!
Kuten aiemmin oli spekuloitu: venttiili tai mikään muukaan osa renkaasta/vanteesta ei ole rikki. Lahden fillaripiste ja Erolan Kumi oy kohtelevat kumpikin skuutin omistajia kuin roskasakkia.

No niin, nyt se takakumi puhkesi jo toisen kerran :(
Nyt saa luvan riittää tubeless-renkaat.

Onko kellää vinkkejä, mikä on paras/järkevin honeycomb- tai umpikumi-rengas? Ja mistä ne kantsii ostaa.
Skuuttina Inmotion S1, jossa 10" renkaat.
Ilmeisesti yhteensopivia Segway G30 Max -renkaiden kanssa.
 
Liittynyt
03.11.2020
Viestejä
44
DaddyNord(V2).

Lähtee liikkeelle suoraan kaasusta ja ampaisee liikkeelle kuin hauki rannasta.

Laita mulle yksärillä sähköpostiosoite, niin laitan takaisin jakolinkin.
Morjesta
Olisiko sinulta mahdollista saada tuota DaddyNord(V2) firmistä?
Tuli Verkkokaupasta tuossa kolmisen kk. sit kotiutettua tuo Ninebot MAX g30II ja region meni kokolailla ekan ajelun jälkeen vaihtoon USA versioon et sai gruisen. nyt tekis mieli saada hivenen nopeutta S-asetuksella lisää ja täällä Keski-Suomessa noita mäkii riittää niin nousukykyäkin ois kiva pikkusen lisätä. Toi liikkeelle lähtö vaik 1kmh on ihan must.
t.
Timo
 

living_death

★ Still alive ™
Liittynyt
15.11.2016
Viestejä
6 881
Mulla on nyt alkanut tulemaan kummassakin potkiksessa näyttöön 14 virheilmoitusta, mutta heti kun annan jalalla vauhtia ja muka ajamassa poistuu.

Error 14 on kaasuvipu ja vasta ajanut yli 4000km laudalla.

Lasten potkisessa Xiaomi Pro 2 on vasta kilsoja 1000km ja se tekee jo samaa.
 

Norsu

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
29.12.2021
Viestejä
181
Minkälaista rasvaa tai öljyä olette käyttäneet renkaiden laakereihin jne.? Omasta Xiaomista kuuluu ajettaessa sellaista pientä sirinää, että jotain kaipaisi varmaan.
 
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
1 522
Minkälaista rasvaa tai öljyä olette käyttäneet renkaiden laakereihin jne.? Omasta Xiaomista kuuluu ajettaessa sellaista pientä sirinää, että jotain kaipaisi varmaan.
eikai laakereita tarvi rasvata. sirinä voi kuulua sähkömoottorista, johon ei rasvaukset auta. onko sirinä sama kuorma päällä kuin rengas ilmaan nostettuna?
 
Liittynyt
28.09.2018
Viestejä
164
Oliko jengi viritellyt G30 lautaan noita ulkosia akkuja?
Nyt kun on lautaan tullut jonkun verran painoa lisää etu- ja takajousien myötä ja kun omakin paino ampuu yli laudan suosituksen, niin vois kaivata vähän lisää tehoa etenkin ylämäkiin.

Mymaxmod noita toki myy, mutta rahti Suomeen aika posketon.
Eli kiinnostaa minkälainen homma on viritellä ite toi ulkonen akku tai vaihtoehtosesti EU:n suunnalta jälleenmyyjää noille.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
4 662
Oliko jengi viritellyt G30 lautaan noita ulkosia akkuja?
Nyt kun on lautaan tullut jonkun verran painoa lisää etu- ja takajousien myötä ja kun omakin paino ampuu yli laudan suosituksen, niin vois kaivata vähän lisää tehoa etenkin ylämäkiin.

Mymaxmod noita toki myy, mutta rahti Suomeen aika posketon.
Eli kiinnostaa minkälainen homma on viritellä ite toi ulkonen akku tai vaihtoehtosesti EU:n suunnalta jälleenmyyjää noille.

Ostin tuolta aikoinaan Xiaomiin samanlaisen paketin, oli ihan mitä pitikin.
 
Liittynyt
29.06.2017
Viestejä
227
Oliko jengi viritellyt G30 lautaan noita ulkosia akkuja?
Nyt kun on lautaan tullut jonkun verran painoa lisää etu- ja takajousien myötä ja kun omakin paino ampuu yli laudan suosituksen, niin vois kaivata vähän lisää tehoa etenkin ylämäkiin.

Mymaxmod noita toki myy, mutta rahti Suomeen aika posketon.
Eli kiinnostaa minkälainen homma on viritellä ite toi ulkonen akku tai vaihtoehtosesti EU:n suunnalta jälleenmyyjää noille.
Ostat suoraan paremman laudan. Täältäkin löytyy ninebotti ja tarkoitus on keväällä ostaa parempi laitos. Nami oli jo tilattuna mutta toimitus kesti yli 2kk tuli peruttua tilaus.
 

Pyrres

Apina koulutuksessa
Liittynyt
18.07.2017
Viestejä
4 529
Täällä kun niin moni huutelee noista ilmakumien paskasta kestävyydestä. Just tossa juttelin entisen M365 Proni vai oliko Pro2 omistajan kanssa, keväällä kun kävi huollossa (jarrujen säätö, kaiken rasvaus ja sen ainoan puhjenneen renkaan vaihto) oli katsottu kilometrit ja mittari näytti 7300km ja tämä kesä rullattu omistajan ainoana kulkineena kaikki työmatkat yms eli varmaan lähemmäs 10tkm ajettu osa myös talvella lumessa jäässä ja sohjossa. Sisällä virisofta jostain öö 600-800km paikkeilta. 1kpl puhkeamia siellä 7300kn kohdalla ja rengas olisi muutenkin pitänyt vaihtaa koska kumi alkoi olla pinnaltaan loppu. Kyllä nuo ajoa kestävät jos vaan pitää kunnon rengaspaineet ja edes vähän järkeä. Muutenkin tuo Xiaomin kesto on ollut todella yllättävä. Ostettu silloin kun tuli markkinoille ja yhä jaksaa lauta kulkea. 1kpl huoltoja ammattilaisen toimesta, muu perus säätöä. Akku alkaa vihdoin ilmoitella ja kuulema kevääksi sitten uusi.
 
Liittynyt
30.11.2016
Viestejä
1 883
Täällä kun niin moni huutelee noista ilmakumien paskasta kestävyydestä. Just tossa juttelin entisen M365 Proni vai oliko Pro2 omistajan kanssa, keväällä kun kävi huollossa (jarrujen säätö, kaiken rasvaus ja sen ainoan puhjenneen renkaan vaihto) oli katsottu kilometrit ja mittari näytti 7300km ja tämä kesä rullattu omistajan ainoana kulkineena kaikki työmatkat yms eli varmaan lähemmäs 10tkm ajettu osa myös talvella lumessa jäässä ja sohjossa. Sisällä virisofta jostain öö 600-800km paikkeilta. 1kpl puhkeamia siellä 7300kn kohdalla ja rengas olisi muutenkin pitänyt vaihtaa koska kumi alkoi olla pinnaltaan loppu. Kyllä nuo ajoa kestävät jos vaan pitää kunnon rengaspaineet ja edes vähän järkeä. Muutenkin tuo Xiaomin kesto on ollut todella yllättävä. Ostettu silloin kun tuli markkinoille ja yhä jaksaa lauta kulkea. 1kpl huoltoja ammattilaisen toimesta, muu perus säätöä. Akku alkaa vihdoin ilmoitella ja kuulema kevääksi sitten uusi.
Niin... Siitä voi olla montaa mieltä, onko aina käyttäjän vika vaiko ei. Omat kokemukset olen tänne kirjoitellutkin joten tuskin tarvetta toistaa. Toistan vain olleeni aivan alkupäässä hankkimassa Xiaomin pumppua ja sitä on ihan oikeasti myös käytetty.

Mutta 7300km ja vasta silloin vaihtokunnossa on väite, jota en usko varsinkaan jos Pro. Tuskin rengasseoksia kovin montaa on ja omani vaihdoin puhkeamisen vuoksi olikohan parissa ja puolessa tonnissa. Ei sillä olisi tonnia enää ajettu kyllä, sikäli lopussa alkoi olla. Vai ajaako joku ne renkaat kankaille asti?
 
Liittynyt
29.11.2016
Viestejä
17
Mistä voisi johtua Xiaomi pro 2 "natina" etupäässä, ehkä tangon taittokohdassa? Laudalla ajettu varmaan joku 500-700km. Natisee eritoten ajaessa mutta vähän myös taluttaessa.
 
Liittynyt
03.07.2021
Viestejä
370
Mistä voisi johtua Xiaomi pro 2 "natina" etupäässä, ehkä tangon taittokohdassa? Laudalla ajettu varmaan joku 500-700km. Natisee eritoten ajaessa mutta vähän myös taluttaessa.
Löystynyt lukitusmekanismi. Tavallinen oire Xiaomilla.
Kun avaat taitoskohdan niin näet mustan aisan kulkevan poikkipäin tangon sisällä. Sen keskellä on mutteri. Kiristä mutteria puolisen kierrosta (myötäpäivään) ja kokeile helpottaako natina. Jos ei, niin kiristä vähän lisää, mutta pidä huoli siitä ettei lukitusmekanismi mene niin kireälle että tanko olisi hankala lukita.

Toinen vaihtoehto on että tanko on vähän kulunut, mihin sitten myydään muovisia välyspaloja, mutta se lienee harvinaisempaa.

Voit kokeilla itse onko vika tuo ensimmäisenä kuvattu kun nitkutat ohjaustankoa kevyesti eteen ja taakse. Natina pitäisi kuulua. Sitten kun avaat lukitusmekanismin mutta jätät tangon pystyyn ja kokeilet samaa nitkuttamista niin sitä ei pitäisi kuulua. Se on merkki siitä että lukitusmekanismi aiheuttaa natinan, eikä tangon kuluma.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
2 854
Mistä voisi johtua Xiaomi pro 2 "natina" etupäässä, ehkä tangon taittokohdassa? Laudalla ajettu varmaan joku 500-700km. Natisee eritoten ajaessa mutta vähän myös taluttaessa.
Tyypillistä kaikissa laudoissa, joissa on tuo sama runko ja tangon lukitus. E-way 600 maxeissa myös.
Kahdesta e-maxista olen kanssa muutaman sadan kilometrin jälkeen kertaalleen kiristänyt lukituksen kohdalleen, mutta sen jälkeen ei ole tarvinnut. Laudoissa on sama kuin pölkypyörissä, jossain vaiheessa kannattaa käydä ruuvit ja mutterin läpi ja kiristää.
 
Liittynyt
28.09.2018
Viestejä
164
Oliko jengi viritellyt G30 lautaan noita ulkosia akkuja?
Nyt kun on lautaan tullut jonkun verran painoa lisää etu- ja takajousien myötä ja kun omakin paino ampuu yli laudan suosituksen, niin vois kaivata vähän lisää tehoa etenkin ylämäkiin.

Mymaxmod noita toki myy, mutta rahti Suomeen aika posketon.
Eli kiinnostaa minkälainen homma on viritellä ite toi ulkonen akku tai vaihtoehtosesti EU:n suunnalta jälleenmyyjää noille.
Itse itselleni nyt vastaten:
- City Lion: Baterie i Akumulatory do Hulajnóg Elektrycznych
- Wattsnabb AB

Tuonne wattsnabbiin painoin tilauksen sisään, katotaan mitä tulee vai tuleeko mitään :lol:
Ainakin vastailivat ihan asiallisesti sähköposteihin mikä ainakin enteilee hyvää.
 
Liittynyt
03.07.2021
Viestejä
370
Liittynyt
21.08.2017
Viestejä
10
Kertokaas E600 MAX käyttäjät onko tarjous hyvän hintainen? Clasussa olisi "Sähköpotkulauta E-Way E-600MAX, 600 W" = 584,10€ + postit.
Vai kannattaisiko odottaa ja ostaa lautoja vasta Bfriday / Talvi tarjouksista?

Onko mitään huonoa/hyvää sanottavaa laudasta?
Sivustojen nettiarvosteluja kun lukee niin heikkoa laatua valitellaan, pitääkö paikkaansa vai random tapauksia?
Tämän forumin perusteella G30 ja e600 vaikuttaa samankaltaisilta komponenttien osalta?!

Kyseinen tarjous, voimassa enää päivän.
https://www.clasohlson.com/fi/Sähköpotkulauta-E-Way-E-600MAX,-600-W/p/Pr312915000
 
Liittynyt
16.10.2018
Viestejä
210
Tyttärellä on sähköpotkulauta jossa lukee: Model X8

Laudasta meni rengas puhki/rikki. Mistä tähän voisi tilata helpoiten uuden renkaan ja pystyykö sen vaihtamaan itse ?
 

Sir

Liittynyt
08.01.2017
Viestejä
1 623
En tiedä näistä mitään, mutta nyt rupesi kiinnostamaan, kun pitää ~4km päivässä liikkua Mikä olisi suositus halpa ja hyvä? Max 100kg painoa
 
Liittynyt
03.07.2021
Viestejä
370
Tyttärellä on sähköpotkulauta jossa lukee: Model X8

Laudasta meni rengas puhki/rikki. Mistä tähän voisi tilata helpoiten uuden renkaan ja pystyykö sen vaihtamaan itse ?
Oliskohan kyseessä sama laite joka kulkee Turboant -merkillä. Niillä on ainakin X8 malli. Hyvällä tuurilla Augment ja Kuntokauppa -skootterit käyttää samoja osia pitkälti.
Periaatteessa mikä tahansa samankokoinen rengas (usein 8.5" tai 10") pitäisi käydä mutta tämä on vain veikkaus.

Netistä vois tuolla Turboantilla löytyä ohjeita miten vaihtaa. Tämä siis mikäli oman laitteen luv täsmää Turboanttiin. Ei ne loppupeleissä hirveän vaikeita ole itse vaihtaa, mutta tosi kettumaisia kyllä. Vetävä rengas eli se missä on moottori on vähän hankalampi.

Jos ei ole rahasta kiinni niin joku polkupyöräkorjaamo voisi sopuhintaan hoitaa tuon. Mut jos intoa ja sopivan kokoisia työkaluja jo löytyy niin voi sen itsekin kokeilla.

En tiedä näistä mitään, mutta nyt rupesi kiinnostamaan, kun pitää ~4km päivässä liikkua Mikä olisi suositus halpa ja hyvä? Max 100kg painoa
Xiaomi Mi Essential on halpa karvalakkimalli jolla vetää sen 20km nimellisesti (käytännössä joku 10km) vauhdilla 20km/h. Ei se hyvä ole mutta siihen on helppo saada varaosia.

Xiaomi yleisesti on merkki johon on helppo löytää varaosia ja korjausohjeita eikä hirveämmin hinnalla pilattu. Uudemmissa versioissa ohjelmallinen nopeuden nosto on blokattu eli sillä vedetään mallista riippuen joko 20km/h (Nordic) tai 25km/h (Global) joka sitten onkin maan korkein sallittu nopeus näille vehkeille.

Xiaomi Mi Pro 2 alkaa olemaan kohtuuvehje jo mutta hinta nousee sitten jo 500€ paremmalle puolelle ellet tosi hyvää tarjousta löydä. Essentialin saa alimmillaan 300€ hintaan.

Yleisesti kannattaa muistaa että todellinen kantama on käytännössä olosuhteiden vuoksi yleensä puolet siitä mitä on luvattu. Ja latausaika sellainen ettei kauppareissun aikana paljoa latailla vaikka hyvä ja turvallinen latauspaikka löytyisikin, eli kannattaa katsoa laite jossa kantama tosiaan kattaa koko päivän ajot.
 

Sir

Liittynyt
08.01.2017
Viestejä
1 623
Xiaomi Mi Essential on halpa karvalakkimalli jolla vetää sen 20km nimellisesti (käytännössä joku 10km) vauhdilla 20km/h. Ei se hyvä ole mutta siihen on helppo saada varaosia.

Xiaomi yleisesti on merkki johon on helppo löytää varaosia ja korjausohjeita eikä hirveämmin hinnalla pilattu. Uudemmissa versioissa ohjelmallinen nopeuden nosto on blokattu eli sillä vedetään mallista riippuen joko 20km/h (Nordic) tai 25km/h (Global) joka sitten onkin maan korkein sallittu nopeus näille vehkeille.

Xiaomi Mi Pro 2 alkaa olemaan kohtuuvehje jo mutta hinta nousee sitten jo 500€ paremmalle puolelle ellet tosi hyvää tarjousta löydä. Essentialin saa alimmillaan 300€ hintaan.

Yleisesti kannattaa muistaa että todellinen kantama on käytännössä olosuhteiden vuoksi yleensä puolet siitä mitä on luvattu. Ja latausaika sellainen ettei kauppareissun aikana paljoa latailla vaikka hyvä ja turvallinen latauspaikka löytyisikin, eli kannattaa katsoa laite jossa kantama tosiaan kattaa koko päivän ajot.
Tossa ois käytettynä torissa pari Pro 2, mitäs noissa ottaa huomioon? Saako selville paljon ajettu jostain tai jotain?
e. siis miten saa selville akun kunnon, sehän se tärkein.
 
Liittynyt
16.10.2018
Viestejä
210
Oliskohan kyseessä sama laite joka kulkee Turboant -merkillä. Niillä on ainakin X8 malli. Hyvällä tuurilla Augment ja Kuntokauppa -skootterit käyttää samoja osia pitkälti.

Augment firman lauta on mutta ei huoltosoppari enään voimassa
 
Liittynyt
03.07.2021
Viestejä
370
Tossa ois käytettynä torissa pari Pro 2, mitäs noissa ottaa huomioon? Saako selville paljon ajettu jostain tai jotain?
e. siis miten saa selville akun kunnon, sehän se tärkein.
Ohjelmallisesti saa. Google Playsta löytyy esimerkiksi m365 Tools -niminen ohjelma joka yhdistetään Bluetoothilla vehkeeseen ja se näyttää kokonaiskilometrit.
Akustosta se taitaa myös näyttää joitakin tietoja mut ei suoranaisesti tainnut kuntoa olla listattuna, nyt en tarkkaan muista.

Muuten melkeinpä päällisin puolin katsella miltä laite näyttää ja onko jarrulevyt kuinka mutkalla ja jarrupalat kuluneet. Paloja saa uusia halvalla joten se nyt ei ole ongelma, mutta niistä näkee summittaisen kulutuksen.

Myyjältä kannattaa tiedustella onko siihen ajettu Custom Firmware, eli epävirallinen softa. Sillä saa mukavia henkilökohtaisia säätöjä tehtyä ja tärkeintä sen tietämisessä on että jos sellainen on asennettu niin sitten laitetta ei missään nimessä pidä päivittää virallisen Mi-softan kautta koska koko laite menee parhaassa tapauksessa paskaksi.
Aiemmin mainitsemani ohjelma osaa muistaakseni katsoa versionumerot eri osille laitetta kuin myös valmistusvuoden minkä mukaan sitten tiedät onko laitteeseen mahdollista säätää tuollainen custom firmware. Sillä tosiaan saa lisänopeutta Pro2:n kohdalla aina 32km/h:n asti (mikä tosiaan on sitten laiton jos poliisi katsoo laitetta) mutta voi tehdä muitakin käyttäjäystävällisiä säätöjä kuten säätää kiihtyvyyttä ja jarruvoimaa ynnä muuta hyödyllistä.

Google kertoo mitkä versionumerot saavat maksimissaan olla että siihen voi customin vielä asettaa.

Muuten tuollaista käytettynä ostaessa myyjän rehellisyys on aika merkittävä koska laitteessa voi olla vikaa jos toista mitkä ei heti ilmene ellei myyjä kerro. Mutta laite itsessään on varaosien osalta helppo koska niitä saa ja melkeinpä koko laudan voi pala kerrallaan korjailla itse mikäli joku osa pettää.
 
Liittynyt
03.07.2021
Viestejä
370
@k27__ Siinä tapauksessa mä ottaisin yhteyttä Augmentin huoltopalveluun ja kysyisin onko mahdollista ja minkä hintaista että he korjaisivat laitteen.
Tai mikäli eivät sopimuksen ulkopuolisia huolla tai jos se on kovin kallista niin heidän kauttaan saa ehkä tilattua varaosan jonka vaihtaa itse. Tai vähimmillään tiedon siitä mistä tilata itse puuttuva varaosa.

Yleisesti nuo on aika suljettu setti koska huoltosopimukset niin harva käyttäjä itse niitä tällä korjailee. Siksi tuon merkin laitteista on käyttäjillä aika vähän omaa tietoa.
Samaa laitetta tosiaan myydään eri merkeillä eri maissa ja silti perustuvat samaan runkoon, eli vahva veikkaus on että Augmentin, Kuntokaupan ja Turboantin vehkeet perustuvat samaan pohjamalliin ja täten käyttävät pitkälti samoja varaosia, mikäli niitä haluaa ulkomailta tilailla. Mutta ensisijaisesti koettaisin Augmentin huollosta saada tarkat tiedot kyseisen osan kohdalta.
 
Liittynyt
03.07.2021
Viestejä
370
Alkanut vähän houkuttelemaan oma lauta, mutta mietityttänyt saako sitten aina pelätä esim. kauppareissulla, että lauta katoaa jonkun matkaan. Ei näytä löytyvän oikein mitään noista varkaudenestoista, onko ne kuinka hyvät vai riittääkö, että joku äkkiä irrottaa jonkun piirilevyn ja lyö varaosan tilalle? Toki ne täydellisenkin eston kanssa voi varastaa vaikka varaosiksi.
Aika harva lienee jaksanut varkaudenestoa laittaa. Laitteen oma käyttöönoton esto on yhtä tyhjän kanssa. Erilliset sireenit jos joku liikuttaa niitä tai jotkut sijainnin jakavat systeemit taas on vähän turhan kalliita ja silti eivät estä varkauksia.

Paras varkauden esto on jämäkkä lukko jolla laite lyödään kiinni jonnekin ja sitten käydään kaupassa nopeasti. Yön yli ei kannata ulos jättää, ellei sitten ole joku omakotitalo jonka takapihalle ei ulkopuolinen näe. Mahdollisuuksien mukaan tietysti lauta mukaan kauppaan. Jotkut kaupat kieltävät ne kokonaan mutta toiset antavat taluttaa kaupassa koska ymmärtävät että ne voivat lähteä kävelemään.
Kyllä itsellä vielä kahden vuoden jälkeenkin pienessä kaupungissa asuessa vähän jännittää laittaa lauta vartioimattomana kiinni pyörätelineeseen kaupan edessä, mutta tähän asti on ollut tuuri matkassa. Mutta tosiaan jos tarpeeksi jämäkkä U-lukko löytyy niin aika härski varas saa olla että tarpeeksi ison työkalun kanssa kulkisi kirkkaassa päivänvalossa kauppojen edustoja läpi siinä toivossa että saa laudan matkaan.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 392
Aika harva lienee jaksanut varkaudenestoa laittaa. Laitteen oma käyttöönoton esto on yhtä tyhjän kanssa. Erilliset sireenit jos joku liikuttaa niitä tai jotkut sijainnin jakavat systeemit taas on vähän turhan kalliita ja silti eivät estä varkauksia.

Paras varkauden esto on jämäkkä lukko jolla laite lyödään kiinni jonnekin ja sitten käydään kaupassa nopeasti. Yön yli ei kannata ulos jättää, ellei sitten ole joku omakotitalo jonka takapihalle ei ulkopuolinen näe. Mahdollisuuksien mukaan tietysti lauta mukaan kauppaan. Jotkut kaupat kieltävät ne kokonaan mutta toiset antavat taluttaa kaupassa koska ymmärtävät että ne voivat lähteä kävelemään.
Kyllä itsellä vielä kahden vuoden jälkeenkin pienessä kaupungissa asuessa vähän jännittää laittaa lauta vartioimattomana kiinni pyörätelineeseen kaupan edessä, mutta tähän asti on ollut tuuri matkassa. Mutta tosiaan jos tarpeeksi jämäkkä U-lukko löytyy niin aika härski varas saa olla että tarpeeksi ison työkalun kanssa kulkisi kirkkaassa päivänvalossa kauppojen edustoja läpi siinä toivossa että saa laudan matkaan.
Ai noiden tuomista sisälle on joku oikeasti jossain kieltänytkin? Itse olen vienyt kolmisen vuotta käytännössä joka paikkaan sisälle mukanani eikä kukaan ole koskaan sanonut mitään. Oli yksi syy miksi skuutin sähköpyörän sijasta ostin. Jos jättää telineeseen niin tosiaan käytännössä ihan yhtä turvallinen tai turvaton kuin pyöräkin eli viedään jos käy huono tuuri ja paras tapa turvata on tosiaan joku kunnollinen pyörän u-lukko mutta mikään ei ole pomminvarma.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
4 662
Alkanut vähän houkuttelemaan oma lauta, mutta mietityttänyt saako sitten aina pelätä esim. kauppareissulla, että lauta katoaa jonkun matkaan. Ei näytä löytyvän oikein mitään noista varkaudenestoista, onko ne kuinka hyvät vai riittääkö, että joku äkkiä irrottaa jonkun piirilevyn ja lyö varaosan tilalle? Toki ne täydellisenkin eston kanssa voi varastaa vaikka varaosiksi.
Aika harva lienee jaksanut varkaudenestoa laittaa. Laitteen oma käyttöönoton esto on yhtä tyhjän kanssa. Erilliset sireenit jos joku liikuttaa niitä tai jotkut sijainnin jakavat systeemit taas on vähän turhan kalliita ja silti eivät estä varkauksia.

Paras varkauden esto on jämäkkä lukko jolla laite lyödään kiinni jonnekin ja sitten käydään kaupassa nopeasti. Yön yli ei kannata ulos jättää, ellei sitten ole joku omakotitalo jonka takapihalle ei ulkopuolinen näe. Mahdollisuuksien mukaan tietysti lauta mukaan kauppaan. Jotkut kaupat kieltävät ne kokonaan mutta toiset antavat taluttaa kaupassa koska ymmärtävät että ne voivat lähteä kävelemään.
Kyllä itsellä vielä kahden vuoden jälkeenkin pienessä kaupungissa asuessa vähän jännittää laittaa lauta vartioimattomana kiinni pyörätelineeseen kaupan edessä, mutta tähän asti on ollut tuuri matkassa. Mutta tosiaan jos tarpeeksi jämäkkä U-lukko löytyy niin aika härski varas saa olla että tarpeeksi ison työkalun kanssa kulkisi kirkkaassa päivänvalossa kauppojen edustoja läpi siinä toivossa että saa laudan matkaan.
Eipä näihin joo mitään kummosempaa varkaudenestoa saa. Ite ratkassu ongelman sillä et ottanu sen vaan kaikkialle kauppoihin yms mukaan, pienemmissä kaupoissa jättäny sisäpuolelle oven läheisyyteen (silleen et näköetäisyys kuitenkin). Aina ollu ok, mut en kyllä myöskään oo koskaan kysellykkään mitään, jos ei oo ok niin kyllähän siitä sit kuulee ja ei se muuta oo kun vaihtaa paikkaa sit. Mut ikinä en oo kyllä kuullu et kaupat ois suoraan kieltäny, enkä nyt äkikseltään keksi syytäkään tolle ellei se kielto johdu puhtaasti siitä et sen laudan kanssa olis vittumaista olla siellä liikkeessä/olisit muiden tiellä.

En jättäis yöks pihalle, ihan sama missä asut. Akuille on kuitenkin parempi olla säilössä huoneenlämmössä.
 

Sir

Liittynyt
08.01.2017
Viestejä
1 623
Ohjelmallisesti saa. Google Playsta löytyy esimerkiksi m365 Tools -niminen ohjelma joka yhdistetään Bluetoothilla vehkeeseen ja se näyttää kokonaiskilometrit.
Akustosta se taitaa myös näyttää joitakin tietoja mut ei suoranaisesti tainnut kuntoa olla listattuna, nyt en tarkkaan muista.

Muuten melkeinpä päällisin puolin katsella miltä laite näyttää ja onko jarrulevyt kuinka mutkalla ja jarrupalat kuluneet. Paloja saa uusia halvalla joten se nyt ei ole ongelma, mutta niistä näkee summittaisen kulutuksen.

Myyjältä kannattaa tiedustella onko siihen ajettu Custom Firmware, eli epävirallinen softa. Sillä saa mukavia henkilökohtaisia säätöjä tehtyä ja tärkeintä sen tietämisessä on että jos sellainen on asennettu niin sitten laitetta ei missään nimessä pidä päivittää virallisen Mi-softan kautta koska koko laite menee parhaassa tapauksessa paskaksi.
Aiemmin mainitsemani ohjelma osaa muistaakseni katsoa versionumerot eri osille laitetta kuin myös valmistusvuoden minkä mukaan sitten tiedät onko laitteeseen mahdollista säätää tuollainen custom firmware. Sillä tosiaan saa lisänopeutta Pro2:n kohdalla aina 32km/h:n asti (mikä tosiaan on sitten laiton jos poliisi katsoo laitetta) mutta voi tehdä muitakin käyttäjäystävällisiä säätöjä kuten säätää kiihtyvyyttä ja jarruvoimaa ynnä muuta hyödyllistä.

Google kertoo mitkä versionumerot saavat maksimissaan olla että siihen voi customin vielä asettaa.

Muuten tuollaista käytettynä ostaessa myyjän rehellisyys on aika merkittävä koska laitteessa voi olla vikaa jos toista mitkä ei heti ilmene ellei myyjä kerro. Mutta laite itsessään on varaosien osalta helppo koska niitä saa ja melkeinpä koko laudan voi pala kerrallaan korjailla itse mikäli joku osa pettää.
Kiitos. Käyn hakemassa pro 2 tänään ihan näiden viestien ansiosta. Ikinä en ole sähköpotklaudalla ajanut...
 
Liittynyt
30.11.2016
Viestejä
1 883
Ai noiden tuomista sisälle on joku oikeasti jossain kieltänytkin? Itse olen vienyt kolmisen vuotta käytännössä joka paikkaan sisälle mukanani eikä kukaan ole koskaan sanonut mitään. Oli yksi syy miksi skuutin sähköpyörän sijasta ostin. Jos jättää telineeseen niin tosiaan käytännössä ihan yhtä turvallinen tai turvaton kuin pyöräkin eli viedään jos käy huono tuuri ja paras tapa turvata on tosiaan joku kunnollinen pyörän u-lukko mutta mikään ei ole pomminvarma.
Tottakai on kieltänyt ja aivan aiheesta. Kun ei osata käyttäytyä niin menee kieltoon ihan kokonaisissa kauppakeskuksissakin tms.

Ja ettei jää epäselväksi, mitä on "aivan aiheesta" niin eipä tuosta ole pitkään kun olin vähällä jäädä laudan alle. Joku neropatti ajeli Puuilossa keskikäytävällä pariin otteeseen eestaas ja sanoisin, että laudan maksimit. Ei hyllyjen välistä tullessa osannut muutkaan varoa sentään ihan tuollaista päätöntä tyyppiä ja ihan aikuinen mies asialla.
Myyjä antoi ymmärtää vastaavaa tapahtuneen ennenkin ja siksi kielto laajemmaltikin.

Ja onhan täälläkin ollut "nollanopeudesta kaasu toimimaan" ja sitten kerrottu, miten olikin kaupassa "vahingossa" virrat päällä ja meinasi lähteä lapasesta. Kun tällaista harrastetaan, saadaan kieltoja, selvähän se.

Mitä turvallisuuteen tulee niin en vieläkään ymmärrä, mikä sen peruslaudan jättämisessä kaupan eteen pelottaa. Monen fillari maksaa huomattavasti enemmän ja lautoja on niin paljon, että ammattivarasta kiinnostaa kyllä ensisijaisesti kalliimpi lauta ja / tai heikoimmin lukittu. Jos taas ajaa sillä markkinoiden kalleimmalla laudalla, kunnollinen lukitus on tottakai perusteltua ja tarpeellista. Samaten järjen käyttö joka tapauksessa, ei mitään kulkupeliä kannata joka paikkaan jättää.

Eipä näihin joo mitään kummosempaa varkaudenestoa saa. Ite ratkassu ongelman sillä et ottanu sen vaan kaikkialle kauppoihin yms mukaan, pienemmissä kaupoissa jättäny sisäpuolelle oven läheisyyteen (silleen et näköetäisyys kuitenkin). Aina ollu ok, mut en kyllä myöskään oo koskaan kysellykkään mitään, jos ei oo ok niin kyllähän siitä sit kuulee ja ei se muuta oo kun vaihtaa paikkaa sit. Mut ikinä en oo kyllä kuullu et kaupat ois suoraan kieltäny, enkä nyt äkikseltään keksi syytäkään tolle ellei se kielto johdu puhtaasti siitä et sen laudan kanssa olis vittumaista olla siellä liikkeessä/olisit muiden tiellä.

En jättäis yöks pihalle, ihan sama missä asut. Akuille on kuitenkin parempi olla säilössä huoneenlämmössä.
Varsinkaan pienempiin kauppoihin laudan raahaamista en pysty ymmärtämään. Eihän niissä ole tilaakaan. Ja toisaalta, miksi lauta edes olisi eri asemassa vs fillari? Ja syitä kieltämiseen kerroin jo edellä eli ruvetaan hölmöilemään. Kyllä siinä kieltoja tulee.

Mitä ulos jättämiseen tulee niin enpä kyllä akkujen vuoksi alkaisi raahaamaan sisälle jos muuten ei pakko ole. Varsinkin, jos asuu kerrostalossa ja tilaa on ainoastaan parvekkeella niin kesällä kuuma ja viileään aikaan yhtä viileä kuin ulkonakin. Muuten se lauta sietää kyllä aivan mainiosti normaalit kelit nollan yläpuolella. Pakkasia kannattaa harkita toisenkin kerran, tosin ei mikään yksittäinen yö sitä akkua riko varsinkaan pikkupakkasella.
Eli esim oma majailee aivan tyytyväisenä ulkovarastossa. Tuon sitten sisälle kun järki käskee lopettaa lautailukauden eli viimeistään lumien tullessa. Ennen sitä en pidä tarpeellisena. Jos pitäisit, eihän laudalla voisi koskaan liikkua paikkoihin, joissa on vähän pidempään muttei saa lautaa sisälle.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 392
Tottakai on kieltänyt ja aivan aiheesta. Kun ei osata käyttäytyä niin menee kieltoon ihan kokonaisissa kauppakeskuksissakin tms.

Ja ettei jää epäselväksi, mitä on "aivan aiheesta" niin eipä tuosta ole pitkään kun olin vähällä jäädä laudan alle. Joku neropatti ajeli Puuilossa keskikäytävällä pariin otteeseen eestaas ja sanoisin, että laudan maksimit. Ei hyllyjen välistä tullessa osannut muutkaan varoa sentään ihan tuollaista päätöntä tyyppiä ja ihan aikuinen mies asialla.
Myyjä antoi ymmärtää vastaavaa tapahtuneen ennenkin ja siksi kielto laajemmaltikin.

Ja onhan täälläkin ollut "nollanopeudesta kaasu toimimaan" ja sitten kerrottu, miten olikin kaupassa "vahingossa" virrat päällä ja meinasi lähteä lapasesta. Kun tällaista harrastetaan, saadaan kieltoja, selvähän se.

Mitä turvallisuuteen tulee niin en vieläkään ymmärrä, mikä sen peruslaudan jättämisessä kaupan eteen pelottaa. Monen fillari maksaa huomattavasti enemmän ja lautoja on niin paljon, että ammattivarasta kiinnostaa kyllä ensisijaisesti kalliimpi lauta ja / tai heikoimmin lukittu. Jos taas ajaa sillä markkinoiden kalleimmalla laudalla, kunnollinen lukitus on tottakai perusteltua ja tarpeellista. Samaten järjen käyttö joka tapauksessa, ei mitään kulkupeliä kannata joka paikkaan jättää.


Varsinkaan pienempiin kauppoihin laudan raahaamista en pysty ymmärtämään. Eihän niissä ole tilaakaan. Ja toisaalta, miksi lauta edes olisi eri asemassa vs fillari? Ja syitä kieltämiseen kerroin jo edellä eli ruvetaan hölmöilemään. Kyllä siinä kieltoja tulee.

Mitä ulos jättämiseen tulee niin enpä kyllä akkujen vuoksi alkaisi raahaamaan sisälle jos muuten ei pakko ole. Varsinkin, jos asuu kerrostalossa ja tilaa on ainoastaan parvekkeella niin kesällä kuuma ja viileään aikaan yhtä viileä kuin ulkonakin. Muuten se lauta sietää kyllä aivan mainiosti normaalit kelit nollan yläpuolella. Pakkasia kannattaa harkita toisenkin kerran, tosin ei mikään yksittäinen yö sitä akkua riko varsinkaan pikkupakkasella.
Eli esim oma majailee aivan tyytyväisenä ulkovarastossa. Tuon sitten sisälle kun järki käskee lopettaa lautailukauden eli viimeistään lumien tullessa. Ennen sitä en pidä tarpeellisena. Jos pitäisit, eihän laudalla voisi koskaan liikkua paikkoihin, joissa on vähän pidempään muttei saa lautaa sisälle.
Aah joo olisi pitänyt olla tarkempi eli emmä siis sentään sisällä ole ajanut vaan ihan virrattomana taluttanut eli talutuksen kieltämistä tarkoitin, josta kukaan ei ole itselleni huomauttanut kolmeen vuoteen mitään. Lauta on huomattavasti pyörää pienempi enkä ole sitä kokenut ongelmaksi juuri minkään kokoisessa liikkeessä. Ostoskärrytkin vievät enemmän tilaa.

Mitä turvallisuuspelkoihin tulee niin ei siinä nyt mikään erityisesti pelota vaan ihan se fakta että pyöriä lähtee telineistä ihan jatkuvasti hirveällä kyydillä riippumatta siitä mihin jättää, minkälaisella superlukolla ja mikä on kellonaika. Parhaimillaanhan noita lähtee minuutissa keskellä päivää kameran alta ja tekijöitä harvemmin saadaan kiinni. Eikä sillä kohteen arvollakaan tunnu olevan juuri väliä vaan enemmän lähtee satunnaisotannalla kun esim. tätä juttua katsoo. Skuuteista nyt en ole nähnyt tilastoja mutten näe syytä miksei niitä vietäisi ihan samalla tahdilla vaikka niitä kyllä harvemmin näkee telineissä lukittuna. Tähän toki vaikuttaa myös asumispaikkakunta eli isommissa kaupungeissa tilanne on varmasti selvästi pahempi. Tässä nyt vielä esimerkiksi yksi tuore uutinen Tampereelta.
 
Viimeksi muokattu:

Sir

Liittynyt
08.01.2017
Viestejä
1 623
Ekan päivän fiiliksillä Xiaomin pro 2 ois oikein hyvä, MUTTa taidan olla ylipainoinen laudalle, kun hyytyy jo pieneen mäkeen. 95kg on aika lähellä 100kg rajaa...
 
Liittynyt
03.07.2021
Viestejä
370
Ekan päivän fiiliksillä Xiaomin pro 2 ois oikein hyvä, MUTTa taidan olla ylipainoinen laudalle, kun hyytyy jo pieneen mäkeen. 95kg on aika lähellä 100kg rajaa...
Tahtovat hiukan tehdä tuota. Teho on suorassa suhteessa akun tasoon näissä eli jos akku on vähissä niin ei se jaksa myöskään kiivetä, mutta jos täydemmällä akulla tekee sitä niin sitten voi olla painoraja lähellä.
Kovempi alkuvauhti auttaa hiukan tai sitten aiemmin mainitsemani Custom Firmwaren kautta saa säädettyä vähän lisää kiipeämistehoja tietysti akun kustannuksella. Sen säätäminen on kuitenkin hiukan riskialtista puuhaa mikäli ei ole kunnolla opiskellut miten se asennetaan. Itselläni oli kyllä kieli keskellä suuta ja hikikarpalot otsalla kun omaani säätelin sillä ekoja kertoja. Nykyään menee aika huoletta jo.

Scooterhacking.org -sivusto osaa avata asiaa hiukan pidemmälle mikäli sellainen kiinnostaa, mutta tosiaan omalla vastuulla jos jotakin tuollaista alkaa säätämään.
 

Sir

Liittynyt
08.01.2017
Viestejä
1 623
Tahtovat hiukan tehdä tuota. Teho on suorassa suhteessa akun tasoon näissä eli jos akku on vähissä niin ei se jaksa myöskään kiivetä, mutta jos täydemmällä akulla tekee sitä niin sitten voi olla painoraja lähellä.
Kovempi alkuvauhti auttaa hiukan tai sitten aiemmin mainitsemani Custom Firmwaren kautta saa säädettyä vähän lisää kiipeämistehoja tietysti akun kustannuksella. Sen säätäminen on kuitenkin hiukan riskialtista puuhaa mikäli ei ole kunnolla opiskellut miten se asennetaan. Itselläni oli kyllä kieli keskellä suuta ja hikikarpalot otsalla kun omaani säätelin sillä ekoja kertoja. Nykyään menee aika huoletta jo.

Scooterhacking.org -sivusto osaa avata asiaa hiukan pidemmälle mikäli sellainen kiinnostaa, mutta tosiaan omalla vastuulla jos jotakin tuollaista alkaa säätämään.
No nyt kahden vaiheilla, laitanko eteenpäin ja vaihdan tehokkaampaan vai virittäisikö? Kun menee vaan 20kmh ei saa rullattua edes vauhtia mäkiin.. No ajelis nyt ihan rauhakseen ensin
 
Liittynyt
13.02.2017
Viestejä
386
No nyt kahden vaiheilla, laitanko eteenpäin ja vaihdan tehokkaampaan vai virittäisikö? Kun menee vaan 20kmh ei saa rullattua edes vauhtia mäkiin.. No ajelis nyt ihan rauhakseen ensin
Pro 2:n saa viritettyä varsin mukavaksi menopeliksi. Noin 90kg kuormalla menee 25+km/h myös loivempaan ylämäkeen ja rangeakin noin 20km. Vakiona melkoisen tuhnu. Jos ei innosta virittää, niin G30 max hankintaan.
 
Liittynyt
29.06.2017
Viestejä
227
Pro 2:n saa viritettyä varsin mukavaksi menopeliksi. Noin 90kg kuormalla menee 25+km/h myös loivempaan ylämäkeen ja rangeakin noin 20km. Vakiona melkoisen tuhnu. Jos ei innosta virittää, niin G30 max hankintaan.
Kannattaa ostaa suoraan parempi kuin g30 max
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
4 662
Tottakai on kieltänyt ja aivan aiheesta. Kun ei osata käyttäytyä niin menee kieltoon ihan kokonaisissa kauppakeskuksissakin tms.

Ja ettei jää epäselväksi, mitä on "aivan aiheesta" niin eipä tuosta ole pitkään kun olin vähällä jäädä laudan alle. Joku neropatti ajeli Puuilossa keskikäytävällä pariin otteeseen eestaas ja sanoisin, että laudan maksimit. Ei hyllyjen välistä tullessa osannut muutkaan varoa sentään ihan tuollaista päätöntä tyyppiä ja ihan aikuinen mies asialla.
Myyjä antoi ymmärtää vastaavaa tapahtuneen ennenkin ja siksi kielto laajemmaltikin.

Ja onhan täälläkin ollut "nollanopeudesta kaasu toimimaan" ja sitten kerrottu, miten olikin kaupassa "vahingossa" virrat päällä ja meinasi lähteä lapasesta. Kun tällaista harrastetaan, saadaan kieltoja, selvähän se.

Mitä turvallisuuteen tulee niin en vieläkään ymmärrä, mikä sen peruslaudan jättämisessä kaupan eteen pelottaa. Monen fillari maksaa huomattavasti enemmän ja lautoja on niin paljon, että ammattivarasta kiinnostaa kyllä ensisijaisesti kalliimpi lauta ja / tai heikoimmin lukittu. Jos taas ajaa sillä markkinoiden kalleimmalla laudalla, kunnollinen lukitus on tottakai perusteltua ja tarpeellista. Samaten järjen käyttö joka tapauksessa, ei mitään kulkupeliä kannata joka paikkaan jättää.


Varsinkaan pienempiin kauppoihin laudan raahaamista en pysty ymmärtämään. Eihän niissä ole tilaakaan. Ja toisaalta, miksi lauta edes olisi eri asemassa vs fillari? Ja syitä kieltämiseen kerroin jo edellä eli ruvetaan hölmöilemään. Kyllä siinä kieltoja tulee.

Mitä ulos jättämiseen tulee niin enpä kyllä akkujen vuoksi alkaisi raahaamaan sisälle jos muuten ei pakko ole. Varsinkin, jos asuu kerrostalossa ja tilaa on ainoastaan parvekkeella niin kesällä kuuma ja viileään aikaan yhtä viileä kuin ulkonakin. Muuten se lauta sietää kyllä aivan mainiosti normaalit kelit nollan yläpuolella. Pakkasia kannattaa harkita toisenkin kerran, tosin ei mikään yksittäinen yö sitä akkua riko varsinkaan pikkupakkasella.
Eli esim oma majailee aivan tyytyväisenä ulkovarastossa. Tuon sitten sisälle kun järki käskee lopettaa lautailukauden eli viimeistään lumien tullessa. Ennen sitä en pidä tarpeellisena. Jos pitäisit, eihän laudalla voisi koskaan liikkua paikkoihin, joissa on vähän pidempään muttei saa lautaa sisälle.
No, mulle ei oo kieltoa tullu vielä vastaan, mut toisaalta en tosiaan ite edes kysy et onko ok tuoda, luotan siihen et sanovat kyllä jos ei oo ok. Ei oo kyllä tullu perseilyäkään vastaan kenenkään puolesta, kerran taisin nähä jonkun ajavan hiljaa tossa tiksin juna-aseman sisätiloissa ja se on kyl kieltämättä hölmöö touhua ja ei näillä pitäis sisällä ajella julkisilla paikoilla, pitäis olla ihan selvää kyllä iästä riippumatta et ei siinä mut löytyyhän noita idiootteja. On kyllä samassa asemarakennuksessa tullu joku pyörälläkin vastaan, ajamassa siis et ei nyt sinällänsä oudointa mitä nähny.

Kyllä mä jotain Xiaomia uskaltaisinkin jättää kaupan eteen lukkoon et ei siinä, mut se ongelma onkin et mä en aja xiaomilla ja se laudan arvo on ihan jotain muuta kun alle tonnin. Sen takia ennemmin oon ottamatta mitään riskiä sen kanssa et se lähtis mistään tai joku kenopää ihan huvikseen kävis tekemässä ilkivaltaa tjsp, ja kuten tossa ylempänä todettiinkin niin mä vien vähemmän tilaa siellä prismassa lautani kanssa ku esimerkiks kärryjen kanssa, tai lastenrattaiden yms. Joku mummo rollaattorinsakin kanssa vie enemmän tilaa jos oikeasti rupeaa miettimään. Toki ton laudan kanssa pitää vähän miettiä et missä käy ja silleesti, en pieniin kauppoihin mee ellei oo ihan pakko ja sillonkin tosiaan se lauta jää siihen sisäpuolelle oven viereen missä sen ei pitäis olla kenenkään tiellä. Jos esimerkiks ärrältä haen pakettia niin näin oon menetelly ja ei oo ainakaan keneltäkään vielä kommenttia tullu.

Niin ja tosiaan se nyt on ihan järjen köyhyyttä pitää virtoja päällä sisätiloissa. Meneehän siinä se n. 2s kun ulkona lyö virtoihin. Tääkin asia on sellanen et pienellä järjenkäytöllä selvii oikeesti aika pitkälle mut toki sinne joukkoon mahtuu porukkaa joka perseilee mikä sit saattaa johtaa niihin kieltoihin. Vielä ei oo kuitenkaan mun elämään vaikuttanu ja enpä mä asialle kai muuta voi tehdä kun pitää huolen et ite käyttäytyy sen mukasesti ettei ainakaan edesauta noitten kieltojen ilmestymistä.

Ja joo sitä tarkotinkin et pakkaset ja sade yms on aika kusisia asioita laudalle ja sen takia en lähtis oikeen ulkona säilyttelemään. En tiedä pääsiskö tossa jotain kosteutta syntymään kans vääriin paikkoihin jos tolleen syksyllä/alkukeväällä pitelis kans pihalla, mut en kelannu myöskään lähteä kokeilemaan, tähän asti selvinny ihan näppärästi silleen et pahvi tohon eteisen lattiaa suojaamaan ja lauta seinää vasten nojaamaan. Vois nimittäin veikata et herkemmin toi lähtis pyörävarastosta kävelemään kun siitä Prisman edestä ihan sama miten lukitsis, siellä kuitenkin pääsis aika rauhassa operoimaan vaikka millasilla välineillä.
 

Sir

Liittynyt
08.01.2017
Viestejä
1 623
Pro 2:n saa viritettyä varsin mukavaksi menopeliksi. Noin 90kg kuormalla menee 25+km/h myös loivempaan ylämäkeen ja rangeakin noin 20km. Vakiona melkoisen tuhnu. Jos ei innosta virittää, niin G30 max hankintaan.
Rupeaa hinnatkin karkaamaan... Kai se on vaan viritettävä ja laihdutettava :smoke:
 
Liittynyt
30.11.2016
Viestejä
1 883
Rupeaa hinnatkin karkaamaan... Kai se on vaan viritettävä ja laihdutettava :smoke:
Etsi vaikka omat kokemukset Prolla ilman kakkosta.
Tiivistäen ihan hieman 25km/h lisää, reilu sata laudan päällä kun reppua ja muuta, 20km realistinen ja mäkeäkin kiipeää aivan toisin kuin orkkisfirmiksellä.

Ihan kiva lauta se Xiaomi on vaikka osa ehdottaakin suoraan järeämpää.
 

Norsu

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
29.12.2021
Viestejä
181
eikai laakereita tarvi rasvata. sirinä voi kuulua sähkömoottorista, johon ei rasvaukset auta. onko sirinä sama kuorma päällä kuin rengas ilmaan nostettuna?
Testasin ilman kuormaa rengas ilmassa, eikä kuulunut silloin. Nyt kuitenkin sirinä hävinnyt. Liekö ollut siellä takarenkaan paikkeilla jotain roskaa tms. kiinni. Pitää tutkia tarkemmin, jos sirinä palautuu. Tällä hetkellä kaikki hyvin.
 
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
1 522
aika rankasti vaikuttaa pakkanen g30 maxin kulkuihin. aamulla näytti mittari -4c ja hyvä kun lähti liikkeelle.
eka kilometri köröteltiin n.15kmh/h ja tehoa riitti juuri ja juuri tasamaalla liikkeellä pysymiseen.
n. kilometrin jälkeen akut sai tarpeeksi lämmitettyä itseään ja nopeus alkoi pikkuhiljaa nousta maksimiin.
:srofl:
 
Liittynyt
31.12.2018
Viestejä
480
aika rankasti vaikuttaa pakkanen g30 maxin kulkuihin. aamulla näytti mittari -4c ja hyvä kun lähti liikkeelle.
eka kilometri köröteltiin n.15kmh/h ja tehoa riitti juuri ja juuri tasamaalla liikkeellä pysymiseen.
n. kilometrin jälkeen akut sai tarpeeksi lämmitettyä itseään ja nopeus alkoi pikkuhiljaa nousta maksimiin.
:srofl:
Itekki huomannut nopeuden tippuneen draamattisesti kun lämpötila lähestyy nolla. Alkaa olla muutenkin vähän turhan kylmä kohta lautailla.

Mitä pitää huomioida kun laittaa talveksi pois? Ainakin varmaan putsata, millä on fiksuinta? Ei varmaan ihan suihkun alla uskalla
 
Liittynyt
26.10.2016
Viestejä
466
Mitä pitää huomioida kun laittaa talveksi pois? Ainakin varmaan putsata, millä on fiksuinta? Ei varmaan ihan suihkun alla uskalla
Kyl G30 kestää suihkulla huuhtelun, loput rätillä pyyhkiä mikä ei lähde
Muuta mainittavaa varastoinnista oli ohjekirjassa että akkua pitäis ladata varastoinnin aikana sen verran että pysyy yli 30%, arviolta kerran kolmeen kuukauteen @ huoneenlämpö(kylmässä varastossa useammin).
En tiedä mikä merkitys tuolla loppupeleissä on mutta jos tuossa joulukuun puolivälissä tarkistelee ja pistää lisää virtaa niin ei iso homma ole
 
Liittynyt
29.06.2017
Viestejä
227
Itekki huomannut nopeuden tippuneen draamattisesti kun lämpötila lähestyy nolla. Alkaa olla muutenkin vähän turhan kylmä kohta lautailla.

Mitä pitää huomioida kun laittaa talveksi pois? Ainakin varmaan putsata, millä on fiksuinta? Ei varmaan ihan suihkun alla uskalla
Itse olen surutta pessyt painepesurilla laudan eikä mitään ongelmaa kun pitää järjenpäässä mihin suihkii vettä ja miten läheltä. Kyllähän tuo aika kamikaze peli on kun tiet ovat jäässä :D tuli aamulla todettua.
 
Liittynyt
29.06.2017
Viestejä
227
aika rankasti vaikuttaa pakkanen g30 maxin kulkuihin. aamulla näytti mittari -4c ja hyvä kun lähti liikkeelle.
eka kilometri köröteltiin n.15kmh/h ja tehoa riitti juuri ja juuri tasamaalla liikkeellä pysymiseen.
n. kilometrin jälkeen akut sai tarpeeksi lämmitettyä itseään ja nopeus alkoi pikkuhiljaa nousta maksimiin.
:srofl:
Ilmeisesti säilytät lautaa ulkona? Säilytän lautaa autotallissa ja normaalisti on toiminut vaikka tänäänkin oli tuo -4c ehkä pientä tehohävikkiä on huomattavissa
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
240 319
Viestejä
4 197 896
Jäsenet
70 890
Uusin jäsen
Avaruusteleskooppi Hubble

Hinta.fi

Ylös Bottom