Sähköskootterit / sähköpotkulaudat

Liittynyt
30.06.2022
Viestejä
15
e-way e-600, ensimmäinen lauta jonka olen koskaan ostanut. Kiihtyvyys tuntuu hyvältä. Epätasasilla teillä pieni kitinä ja räminä. Miten uskaltaa ajaa kostealla tai märällä tiellä? Mikähän on tuollaisen laudan odotettu elinikä?
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
1 766
Mielenkiintoista... Tässä kuvassa näkyy toi mikä multa löytyy laudasta. Ja tehoa tuntuu olevan kauheasti, jyrkkäänkin mäkeen vauhti vaan kiihtyy.
Näyttö tosiaan sulla on ihan eri. Eikö toi sun laudan näyttö ole identtinen e-600 kanssa?

Tehokkaita nämä laudat on, mutta raja tulee kaikissa vastaan riippuen esim. kuljettajan painosta ja mäen jyrkkyydestä. En kyllä tehottomampaa lautaa voi työmatkalle ostaa, kun käytänössä 8km matkalla noustaan kukkulalle ja lasketellaan alas.
Töistä lähtiessä vajaalla akulla matka alkaa noin kilometrin nousulla, jossa pari jyrkempää kohtaa. Kun lauta on ollut kokopäivän ulkona ja keli alkaa olemaan lähelle nollaa, niin vielä se vaan jaksaa nousta, vaikka vauhti hyytyykin.
 

Rxd

Liittynyt
19.07.2020
Viestejä
1 388
BLE365Rec : BLE downgrade for M365/M365 pro - ScooterHacking.org

ostin st-linkin ja tarviiko mun vaa kytkeä nää johdot tuohon kontrolleriin sekä poistaa tästä pro-mallin piiristä nuo 2 transistoria.
Siis official äpillä päivitin vahingossa ja nyt ei enää custom firmikset toimi.

täytyykö mun myös jotain tehdä tällä st-linkillä sille piirilevylle joka on tuolla laudan pohjassa se johon menee ne kaikki johdot?
 

living_death

★ Still alive ™
Tukijäsen
Liittynyt
15.11.2016
Viestejä
6 147
e-way e-600, ensimmäinen lauta jonka olen koskaan ostanut. Kiihtyvyys tuntuu hyvältä. Epätasasilla teillä pieni kitinä ja räminä. Miten uskaltaa ajaa kostealla tai märällä tiellä? Mikähän on tuollaisen laudan odotettu elinikä?
Olisi kiva joskus päästä koittamaan miten kulkee.

Eilen tulin kauppareissulta ja edessä oli neljän porukka lautojen kanssa millä ainakin yhdellä oli MAX G30 sillä uudemmalla mallilla, jossa takavalo on semmoinen isompi pystymallinen.

No. Ajelin oman aikani perässä kun veivät koko pyörätien leveyden ja sitten vedin kiinni perään ja yksi kuuli mun moottorin murinan ja se sanoi "väistäkää, takaa tulee lujempaa ajava" :cool:

Jos joku tunnistaa, niin olin se jolla on tangossa keltainen kumiankka ropellihatulla :)
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
4 280
Tein täydellä akulla lukkojarrutuksen ja sitten moottori "jurnutti" ja stoppasi.
Eiks Max G30 tajua ottaa sähköjarrua pois päältä jos akku on täynnä? M365 kanssa piti ekat pari kiihdytystä ottaa vähän varovaisemmin jos akku oli täynnä kun siinä ei tosiaan sähköjarru siinä vaiheessa vielä toiminu.

Toki vois kanssa olla tälleen parin kärtsänneen controllerin jälkeen fiksua kattoa ne sähköjarrun tehot, ei toi nyt enää välttämättä sattumankaan piikkiin mene jos pari kertaa jo lahonnut.
 
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
814
Näköjään jossain vaiheessa tullut Xiaomin pumpusta uusi malli, "Xiaomi Portable Electric Air Compressor 1S". Ei tuossa taida ihmeempiä eroja vanhaan olla, testien mukaan vajaa 50% nopeampi millä nyt ei liene ihmeempää merkitystä, toisena erona USB-C liitin mikä ihan hyvä uudistus. Tuli laitettua luurinetistä 49,90 eurolla tilaukseen, alkoi sen verran tökkiä tuo jalkapumpun kanssa värkkääminen. Sen oma mittari kun ei kovin tarkasti kerro painetta ja ilmaa lähtee renkaasta aika paljon jo irroittaessa pumppua + tarkastaessa paineen erillisellä painemittarilla. Tuon Xiaomin pumpun irroittamisessa ei taida hirveitä ilmaa ehtiä karkaamaan kun nopeasti ruuvaa?
 
Liittynyt
30.11.2016
Viestejä
1 252
Eiks Max G30 tajua ottaa sähköjarrua pois päältä jos akku on täynnä? M365 kanssa piti ekat pari kiihdytystä ottaa vähän varovaisemmin jos akku oli täynnä kun siinä ei tosiaan sähköjarru siinä vaiheessa vielä toiminu.

Toki vois kanssa olla tälleen parin kärtsänneen controllerin jälkeen fiksua kattoa ne sähköjarrun tehot, ei toi nyt enää välttämättä sattumankaan piikkiin mene jos pari kertaa jo lahonnut.
Jos sinne lautaan on tungettu mikä tahansa firmis ja on pakko vielä koheltaa älyttömillä nopeuksilla niin eipä se välttämättä mikään ihme ole jos jotain hajoaa. Mutta jos vakiona ei tuollaista osaa niin sitten on kyllä tehty paha suunnitteluvirhe.

M365 (pro) osaa tuon aivan mainiosti tosin tottumattomalle voi olla yllätys kun jarrutehosta puuttuu osa. Toisaalta kolmisen vuotta ajellut tuolla ja vasta nyt on useamman kerran kiinnittänyt huomiota asiaa siitäkin huolimatta, että himasta lähden melkein suoraan alamäkeen. Käyttänee lämpötilaa tuossa akun varaustason lisäksi, nythän on varastossa varmaan se +40 astetta joten aika lämpimällä laudalla tulee liikkeelle lähdettyä ja akku tulee kuitenkin ladattua aina kun ajosta tulee. Eli sekin on täynnä.

Ja oikeassa olet. Katsoisin itsekin vielä uudelleen sen firmispuolen ja rajoittaisin sekä nopeutta että jarruvoimaa. Tai ainakaan itse en välittäisi montaa uutta osaa ostaa ja samalla arpoa, hajokaako jossakin kohdassa myös muuta.
 

living_death

★ Still alive ™
Tukijäsen
Liittynyt
15.11.2016
Viestejä
6 147
Eiks Max G30 tajua ottaa sähköjarrua pois päältä jos akku on täynnä? M365 kanssa piti ekat pari kiihdytystä ottaa vähän varovaisemmin jos akku oli täynnä kun siinä ei tosiaan sähköjarru siinä vaiheessa vielä toiminu.

Toki vois kanssa olla tälleen parin kärtsänneen controllerin jälkeen fiksua kattoa ne sähköjarrun tehot, ei toi nyt enää välttämättä sattumankaan piikkiin mene jos pari kertaa jo lahonnut.
Tajuaa, mutta kun on täysille viritetty firmware ja hätäjarrutuksessa antoi virran takaisinsyötössä liikaa jerkkua takaisin :confused2:

Nyt on taas uusi kontrolleri ja totta vitussa laitoin saman firmiksen, mutta nyt pitää koittaa ajaa maltillisemmin.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
4 280
Jos sinne lautaan on tungettu mikä tahansa firmis ja on pakko vielä koheltaa älyttömillä nopeuksilla niin eipä se välttämättä mikään ihme ole jos jotain hajoaa. Mutta jos vakiona ei tuollaista osaa niin sitten on kyllä tehty paha suunnitteluvirhe.

M365 (pro) osaa tuon aivan mainiosti tosin tottumattomalle voi olla yllätys kun jarrutehosta puuttuu osa. Toisaalta kolmisen vuotta ajellut tuolla ja vasta nyt on useamman kerran kiinnittänyt huomiota asiaa siitäkin huolimatta, että himasta lähden melkein suoraan alamäkeen. Käyttänee lämpötilaa tuossa akun varaustason lisäksi, nythän on varastossa varmaan se +40 astetta joten aika lämpimällä laudalla tulee liikkeelle lähdettyä ja akku tulee kuitenkin ladattua aina kun ajosta tulee. Eli sekin on täynnä.

Ja oikeassa olet. Katsoisin itsekin vielä uudelleen sen firmispuolen ja rajoittaisin sekä nopeutta että jarruvoimaa. Tai ainakaan itse en välittäisi montaa uutta osaa ostaa ja samalla arpoa, hajokaako jossakin kohdassa myös muuta.
Oli mullakin tossa entisessä M365 aika loppuunsa asti puukotettu firmis, melkein kaikkea mitä sai säädettyä oli säädetty, akkukin oli 44,4v sen vakion 36v sijasta mut toki olin nää säädöt tehny ite joten tiesin aika tasan tarkkaan mitä siinä firmiksessä oli, mut eipä tota mun käsittääkseni pitäis pystyä säätämäänkään et antaako se käyttää sähköjarrua täydellä akulla vai ei. Se rupes jokatapauksessa ihan parin kiihdytyksen jälkeen jo toimimaan kun eihän tosta niin paljoa virtaa talteen saa et sillä juhlimaan vois ruveta, se on vaan enemmänkin sivutuote siitä energiasta mikä jarruttaessa syntyy joka pitää johonkin työntää, mut markkinointiukot tykkää ainakin rummuttaa sillä siihen malliin et sillä sais enemmänkin virtaa talteen.

Ja siis joo, siitähän puuttuu yllättävän merkittävä osa jarrutehoa jos se sähköjarru ei oo toiminnassa. M365 ja Max G30 omaa molemmat aika säälittävän kokoset mekaaniset jarrut joilla ei siitä 25kmh vauhdistakaan hirveen nopeasti pysähdytä yksistään, vaan se kyl vaatii sen sähköjarrun kylkeen et hommassa on jonkinlainen turvallisuus mukana. Jos ei oo aikasemmin kokenu niin se et viritetyllä laudalla lähtee täydellä akulla 30kmh vauhdeissakin paahtamaan ja pitäis äkkijarrutusta tehdä, niin siinä kyllä herkästi käy huonosti ilman sitä sähköjarrua.

Mut tälleen +30c helteillä ois muutenkin ihan fiksua vähän tuunata alaspäin niitä firmiksiä, etenkin jos tietää et on vähän siinä ja tässä rajoilla kestävyyden suhteen. Toki voi olla kanssa et tässä tapauksessa controllerin puolelta käyny joku virhe vaan et se on antanukin sähköjarrua käyttää, mut akku on todennu et ei ota latausta vastaan. Jonnekkinhan sen siitä pitää mennä ja mun ymmärryksen mukaan lopputuloksena tässä tapauksessa on aikalailla aina kärähtäny controlleri.
Tajuaa, mutta kun on täysille viritetty firmware ja hätäjarrutuksessa antoi virran takaisinsyötössä liikaa jerkkua takaisin :confused2:
Eli siis käytännössä ei tajua? Kyllähän sen controllerin pitäis ymmärtää akun nykynen tilanne ja siitä sit päätellä et toimiiko sähköjarru vaiko ei?Johonkin se siitä syntyvä energia pitää työntää, ja jos akku ei sitä ota vastaan niin ei siinä montaa vaihtoehtoa oo et mihin se menee.
 

living_death

★ Still alive ™
Tukijäsen
Liittynyt
15.11.2016
Viestejä
6 147
Silloin kun kontrolleri pamahtaa moottoripuoli hirttää kiinni ja lautaa ei ole mukava työntää kun hirraa täysillä vastaaan.

Sitten kun pääsee kotiin ja ottaa kontrollerin ja moottorin väliset pihat irti, heti vapautuu normaaliksi.

Tästä tunnistaa missä vika on jos rengas ei liiku.
 

living_death

★ Still alive ™
Tukijäsen
Liittynyt
15.11.2016
Viestejä
6 147
Toimiikohan kers jos työntää lautaa vai vaatiiko isomman nopeuden?
Mä pidän weak modessa ja en tiedä onko siitä virran takaisinotosta oikeasti mitään hyötyä, vai onko vaan plasebovaikusta.

Suurimmaksi osaksi kaikki kuitenkin ajaa kahva pohjassa ja ne alamäetkin. Veikkaan, että virran takaisinotosta lopullinen hyöty on 1% koko ajamisessa tehdystä matkasta.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
4 280
Mä pidän weak modessa ja en tiedä onko siitä virran takaisinotosta oikeasti mitään hyötyä, vai onko vaan plasebovaikusta.

Suurimmaksi osaksi kaikki kuitenkin ajaa kahva pohjassa ja ne alamäetkin. Veikkaan, että virran takaisinotosta lopullinen hyöty on 1% koko ajamisessa tehdystä matkasta.
Ei siitä juurikaan ole. Preferenssikysymys se enimmäkseen on, ite otin aika nopeesti kokonaan pois kun tykkäsin rullailla alamäet yms ilman kaasua ilman et se moottori junnaa vastaan. Jyrkistä alamäistä saattaakin jopa jotain saadakkin, mut niitä pitäis sit useempi olla. Tostakin on ollu kyllä juttua et pelkällä kerssillä rullatessa alamäkeen on controllereita paukkunu, et kai sekin on sit mahdollista. Toi oli itelle ainakin yks lisäsyy ottaa se kokonaan pois.

Ja ei se kers mun mielestä taluttaessa toimi, ei sillä et siihen sais talutettua järkevällä matkalla muutenkaan mitään fiksua määrää virtaa. Muistaakseni toimi kaasun vapauttamisesta pysähtymiseen asti. Jos toimis taluttaessa niin vakiolaudallahan olis aika ikävä lähteä liikkeelle kun pitää polkasta 5kmh vauhdit sitä sähköjarrua vastaan ekaks :hmm:
 
Liittynyt
28.06.2017
Viestejä
1 195
Ja ei se kers mun mielestä taluttaessa toimi, ei sillä et siihen sais talutettua järkevällä matkalla muutenkaan mitään fiksua määrää virtaa.
Nyt kun mietin niin ei taida toimia. Meni kumi puhki ja talutin joku 3-4 km, ei tuntunut jäykemmältä virrat päällä. Eihän se toki mikään dynamo ole.
 
Liittynyt
16.12.2016
Viestejä
384
Oli mullakin tossa entisessä M365 aika loppuunsa asti puukotettu firmis, melkein kaikkea mitä sai säädettyä oli säädetty, akkukin oli 44,4v sen vakion 36v sijasta mut toki olin nää säädöt tehny ite joten tiesin aika tasan tarkkaan mitä siinä firmiksessä oli, mut eipä tota mun käsittääkseni pitäis pystyä säätämäänkään et antaako se käyttää sähköjarrua täydellä akulla vai ei. Se rupes jokatapauksessa ihan parin kiihdytyksen jälkeen jo toimimaan kun eihän tosta niin paljoa virtaa talteen saa et sillä juhlimaan vois ruveta, se on vaan enemmänkin sivutuote siitä energiasta mikä jarruttaessa syntyy joka pitää johonkin työntää, mut markkinointiukot tykkää ainakin rummuttaa sillä siihen malliin et sillä sais enemmänkin virtaa talteen.

Ja siis joo, siitähän puuttuu yllättävän merkittävä osa jarrutehoa jos se sähköjarru ei oo toiminnassa. M365 ja Max G30 omaa molemmat aika säälittävän kokoset mekaaniset jarrut joilla ei siitä 25kmh vauhdistakaan hirveen nopeasti pysähdytä yksistään, vaan se kyl vaatii sen sähköjarrun kylkeen et hommassa on jonkinlainen turvallisuus mukana. Jos ei oo aikasemmin kokenu niin se et viritetyllä laudalla lähtee täydellä akulla 30kmh vauhdeissakin paahtamaan ja pitäis äkkijarrutusta tehdä, niin siinä kyllä herkästi käy huonosti ilman sitä sähköjarrua.

Mut tälleen +30c helteillä ois muutenkin ihan fiksua vähän tuunata alaspäin niitä firmiksiä, etenkin jos tietää et on vähän siinä ja tässä rajoilla kestävyyden suhteen. Toki voi olla kanssa et tässä tapauksessa controllerin puolelta käyny joku virhe vaan et se on antanukin sähköjarrua käyttää, mut akku on todennu et ei ota latausta vastaan. Jonnekkinhan sen siitä pitää mennä ja mun ymmärryksen mukaan lopputuloksena tässä tapauksessa on aikalailla aina kärähtäny controlleri.

Eli siis käytännössä ei tajua? Kyllähän sen controllerin pitäis ymmärtää akun nykynen tilanne ja siitä sit päätellä et toimiiko sähköjarru vaiko ei?Johonkin se siitä syntyvä energia pitää työntää, ja jos akku ei sitä ota vastaan niin ei siinä montaa vaihtoehtoa oo et mihin se menee.
Jep sehän tuossa sen ongelman aiheuttaa. Akun bms huomaa, että nyt on akku täynnä ja laittaa latausfetit kiinni. Tällöin ohjaimen pitäisi lopettaa jarrutus samaan aikaan, muuten hajoaa paikat. Esim jos jarrutuksesa tulee 1kw energiaa akulle päin (omassa fillarissa tulee 2kw) ja yhtäkkiä akku lopettaakin vastaanottamasta tätä niin se 1kw pitäisi samantien muuttaa lämmöksi (ohjaimissa ei ole sitä varten lämpövastuksia, ei näissä lautojen ainakaan) Jolloin ainoa vaihtoehto on, että sitten hajoaa fetit. Tai mahdollisesti sulaa liittimet jos ne on heikoin lenkki. Firmis on surkeasti toteutettu jos se ei lopeta moottorijarrutusta samantien kun akku ei enää vastaanota.
 
Liittynyt
30.11.2016
Viestejä
1 252
Silloin kun kontrolleri pamahtaa moottoripuoli hirttää kiinni ja lautaa ei ole mukava työntää kun hirraa täysillä vastaaan.
Itseasiassa saat kyllä polttaa kaikki päätekivet sieltä kontrollerista jotta ottaisi kovinkin lujasti vastaan. Eli kyllä se jarruttava voima on monessa kohdassa paljon suurempi jarruttaessa vs tuollainen vikatilanne.

Ei siitä juurikaan ole. Preferenssikysymys se enimmäkseen on, ite otin aika nopeesti kokonaan pois kun tykkäsin rullailla alamäet yms ilman kaasua ilman et se moottori junnaa vastaan. Jyrkistä alamäistä saattaakin jopa jotain saadakkin, mut niitä pitäis sit useempi olla. Tostakin on ollu kyllä juttua et pelkällä kerssillä rullatessa alamäkeen on controllereita paukkunu, et kai sekin on sit mahdollista. Toi oli itelle ainakin yks lisäsyy ottaa se kokonaan pois.
Matkasta riippuen voi olla apua tai sitten ei. Kovin suuria ei takaisin saa mutta luokkaa muutama prosentti onnistuu kyllä, mitä itse joskus kokeilin. Toisaalta tulisi ajella sama lenkki muutaman kerran eri asetuksilla ja kokeilla, miten vaikuttaa.

Sama on itsellä myös eli ilman kaasua mennään "vapaalla" rullaten. Mutta kokonaan riskiä hajoamisesta se ei poista. Jos jarrutat, energia tuupataan akkuun jos mahdollista. Ja jos et jarruta, jännite pääsee karkaamaan huomattavasti ylemmäs ja kun valmistaja on säästänyt sentin ja käyttänyt turhan vähän jännitettä kestäviä päätekiviä niin läpilyönti, oikosulku, energian hävittäminen väärään paikkaan -> lähtee kuparit piirilevyltä tai päätekivet oikein huolella tms. Tai jos teho hävitetään liittimiin niin saadaan sulaneita osia aikaan.

Jep sehän tuossa sen ongelman aiheuttaa. Akun bms huomaa, että nyt on akku täynnä ja laittaa latausfetit kiinni. Tällöin ohjaimen pitäisi lopettaa jarrutus samaan aikaan, muuten hajoaa paikat. Esim jos jarrutuksesa tulee 1kw energiaa akulle päin (omassa fillarissa tulee 2kw) ja yhtäkkiä akku lopettaakin vastaanottamasta tätä niin se 1kw pitäisi samantien muuttaa lämmöksi (ohjaimissa ei ole sitä varten lämpövastuksia, ei näissä lautojen ainakaan) Jolloin ainoa vaihtoehto on, että sitten hajoaa fetit. Tai mahdollisesti sulaa liittimet jos ne on heikoin lenkki. Firmis on surkeasti toteutettu jos se ei lopeta moottorijarrutusta samantien kun akku ei enää vastaanota.
Ei ihan näin vaan kuten edellä. Siellä piirissä kulkee virtaa vain jos joku kuluttaa tehoa. Eli jos akku pudotetaan pois pelistä ja piiri jää avoimeksi, ei virtaa kulje. Tämä taas päästää jännitteen nousemaan, nousu ylittää komponenttien rajat ja savu pääsee karkuun. Tästä taas saadaan se oikosulku aikaan joka polttaa piiriin jäävästä osasta heikoimmat eli vaikkapa ne liittimet.
Ja ongelmahan on toki se, ettei jännitteen nousua voi estää muuta kuin kuormalla. Eli ilman akkua / jarruvastusta keinoja on aika vähän.

Toisaalta toki myös virta voi polttaa osia. Kun sillä kellotetulla laudalla otetaan tuplat valmistajan tarkoittamasta vauhtia ja alamäessä maksimijarrutus niin se tarkalle säästösyistä mitoitettu elektroniikka ei vaan kestä.
Siinä olet oikeassa, ettei kontrollereissa ole jarruvastuksia mutta ne hävitettävät tehot ovat kuitenkin sitä luokkaa, ettei sitä edes mihinkään tuollaiseen sisäiseen vastukseen hävitetä. Mikään mahdottomuus ei jarruvastusten käyttö kuitenkaan olisi. Metallinen laudan runkokin auttaisi hävittämään vastuksissa syntyvää lämpöä.

Aiheesta on muuten sivulla jotain jo aikoja sitten juttua.
 
Liittynyt
11.12.2018
Viestejä
5
Tuli hommattua Inokim light 2 kun vanha G30 max pöllittiin. Alkuun sai vähän totutella tällainen 187cm/95kg kuljettaja pienempään ja kevyempään lautaan, kun tottui parin vuoden aikana maxin ”junamaiseen” kyytiin. Nyt melkein sanoisin että hauskempi tuo Inokim on ainakin lyhyemmillä matkoilla ja hyvällä alustalla. Pidemmille reissuille varmaan valitsisin edelleen g30:n. Tai jos ajo on enimmäkseen useamman kilometrin siirtymisiä.

Yllätyin myös kun täydellä akulla pääsin 23km matkan, vaikka kaasu pohjassa vedin suurimman osan matkasta (max 35km/h). Vakio G30 kantoi mun alla sellaisen 33-35km. Jousitustahan tuokin kaipaisi ja isompia renkaita, mutta ihan miellyttävää oli noinkin ajelu kun pysyi asfaltoidulla tiellä. Hiekkatiellä g30 ottaa selkeän voiton.
 
Liittynyt
22.09.2019
Viestejä
5
Nyt ois E600 Max tilauksessa. Osaisko joku viisaampi sanoa:
1) miten saa helpoiten nopeusrajoittimien pois (itsellä iPhone, mutta Androidia saan lainattua)​
2) mikä olisi paras ratkaisu etujousitukseksi? Riittääkö ja kestääkö halvempi etuhaarukkajousitus (vastaava kuin polkupyörissä) mitä mm. eBaysta löytää?​
3) onko laudassa takajousitus sillä Wilfan sivujen tuotekuvissa osassa näyttäisi olevan mut toisissa ei (eri lauta eri kuvissa)?​
Suuri kiitos etukäteen!
 
Liittynyt
02.12.2017
Viestejä
32
Onko tuonne DHGateen enää tiedossa mitään alennuskoodia Ninebottia varten?

( MZKHSGE50 ) ei enää toimi.
 
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
1 017
Kuinka tarkkaa on tuo painoraja sähköskootissa? Jos tiedoissa lukee että max. 100kg niin voiko pari kiloa sen yli painava ajaa niillä?

Onko Xiaomi Mi Electric Scooter 3 hyvä ensimmäinen skootti? Siinä esimerkiksi on painoraja 100kg. Rikkoutuuko ilmatäytteiset renkaat helpommin jos on kuorma yli painorajan?
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
4 280
Nyt ois E600 Max tilauksessa. Osaisko joku viisaampi sanoa:
1) miten saa helpoiten nopeusrajoittimien pois (itsellä iPhone, mutta Androidia saan lainattua)​
2) mikä olisi paras ratkaisu etujousitukseksi? Riittääkö ja kestääkö halvempi etuhaarukkajousitus (vastaava kuin polkupyörissä) mitä mm. eBaysta löytää?​
3) onko laudassa takajousitus sillä Wilfan sivujen tuotekuvissa osassa näyttäisi olevan mut toisissa ei (eri lauta eri kuvissa)?​
Suuri kiitos etukäteen!
Tohon tarttes jonkun King Songin appin androidille et sen sai pois. Tää siis alkuaikoina, myöhäsemmistä ajoista ei tietoa ja joku muistaakseni taiskin sanoa jossain välissä et ei enää saakkaan niin helposti pois, jos ollenkaan.

Etujousitukseks pitäs käydä kaikki mitkä menee Max G30. Monorimit vissiin parhaat, halvemmat on sit aliexpressistä ja ebaysta ehkä sellasta laatua et en välttämättä ihan kauheasti odottais tai luottais.

E600 (ei siis Max) on se takajousitus, Maxissa ei oo. Jos sen haluat niin sekin pitää sit ostaa.

Ja tähän samaan hengenvetoon pitää kans todeta et sille laudalle tulee nopeasti hintaa kun alkaa noita "puutoksia" paikkailemaan. Etu- ja takajousituksen kun ostaa laadukkaina niin se on hinta nopeasti sen +300€. Tossa päivitetyssä E600 Maxissa, mikä sen mallinumero nyt olikaan, E6075FRS tai jotain on sit jo jousitukset vakiona ja muitakin parannuksia. Kallis kyllä kun mikä ainakin näin alkuun ja siitä vielä vähemmän tietoa netissä.
Kuinka tarkkaa on tuo painoraja sähköskootissa? Jos tiedoissa lukee että max. 100kg niin voiko pari kiloa sen yli painava ajaa niillä?

Onko Xiaomi Mi Electric Scooter 3 hyvä ensimmäinen skootti? Siinä esimerkiksi on painoraja 100kg. Rikkoutuuko ilmatäytteiset renkaat helpommin jos on kuorma yli painorajan?
Osta ennemmin Pro 2 kun toi pelkkä 3. Pro 4 on kanssa tulossa mut sillä on varmaan alkuunsa aika suolanen hinta, mut se on kyllä parannus siinä mielessä et siinä on 10" tubelessit vakiona kiinni.

Ja ei se painoraja oo niin justiinsa, eikä ne renkaatkaan automaattisesti puhkea jos on enemmän painoa. Onhan se kyllä totta et helpommin siitä kumista jotain läpi menee 100kg painolla kun 50kg painolla, mut pitää paineet kunnossa renkaissa niin homman pitäis olla ihan ok.
 
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
1 158
Millaista lukkoa suosittelette skoottiin, tuo G30 max kyseessä. entä onko joku asentanu laitteeseen etukoria tms. johon sais taskusta tavarat laitettua ajelun ajaksi.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
4 280
Millaista lukkoa suosittelette skoottiin, tuo G30 max kyseessä. entä onko joku asentanu laitteeseen etukoria tms. johon sais taskusta tavarat laitettua ajelun ajaksi.
Järein U-lukko mitä kehtaa ostaa, dekin ja ohjaustangon välisestä rungonpätkästä kiinni sit mihin haluukaan laittaa.


Laukku eteen vaikka aliexpressistä. Saa varmaan suomestakin tilattua jos asap tarttee.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
30
Nyt ois E600 Max tilauksessa. Osaisko joku viisaampi sanoa:
1) miten saa helpoiten nopeusrajoittimien pois (itsellä iPhone, mutta Androidia saan lainattua)​

Kokeile tällä: GitHub - BenjaminSoelberg/wilfa-e-way-electric-scooter-hack: E-way Electric Scooter Speed Hack

Otin tuolla E500:sta justiin rajoittimen pois, helppo ja toimii täydellisesti. Uusin firmis käytössä. Vaatii Androidin tietty ja jos näytät sitä ”alkuperäistä” ohjelmaa laudalle, niin palauttaa rajoittimen.
 
Liittynyt
02.07.2022
Viestejä
2
Mielenkiintoista... Tässä kuvassa näkyy toi mikä multa löytyy laudasta. Ja tehoa tuntuu olevan kauheasti, jyrkkäänkin mäkeen vauhti vaan kiihtyy.
Ite tartuin myös gigantin 399e tarjoukseen ja on tuolla uudemmalla näytöllä. Kingsong apilla 48km/h jaksaa pyörittää rengas ilmassa. 75kg kuskin alla menee 45km/h. Päivitin ensin e wayn omalla sovelluksella ohjelmiston, ja ei Mennyt kuin 35km/h vaikka laitto unlimited speed. Asensin sitten kingsong sovelluksesta vanhemman 1.22 version ja sillä menee tuon 45. En kyllä suosittele, kuin max 30 vauhtia. Ajelen ite p2 modella mikä menee sen 25km/h. Mutta piti tuo kokeilla ku aina pakko virittää kaikki. Mukava laite kyllä.
 
Liittynyt
28.09.2019
Viestejä
160
Ite tartuin myös gigantin 399e tarjoukseen ja on tuolla uudemmalla näytöllä. Kingsong apilla 48km/h jaksaa pyörittää rengas ilmassa. 75kg kuskin alla menee 45km/h. Päivitin ensin e wayn omalla sovelluksella ohjelmiston, ja ei Mennyt kuin 35km/h vaikka laitto unlimited speed. Asensin sitten kingsong sovelluksesta vanhemman 1.22 version ja sillä menee tuon 45. En kyllä suosittele, kuin max 30 vauhtia. Ajelen ite p2 modella mikä menee sen 25km/h. Mutta piti tuo kokeilla ku aina pakko virittää kaikki mukava laite kyllä.
Tarkoitatko sitä androidille saatavaa vanhaa sovellusta vai?
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
7 614
e-way e-600, ensimmäinen lauta jonka olen koskaan ostanut. Kiihtyvyys tuntuu hyvältä. Epätasasilla teillä pieni kitinä ja räminä. Miten uskaltaa ajaa kostealla tai märällä tiellä? Mikähän on tuollaisen laudan odotettu elinikä?
Koskaan tuollaiseen koskematta kertaan tämän ketjun perusteella: tuon tuotteen vahvuuksia lajissaan ja luokassaan ovat hyvä suorituskyky ja suuri akkukapasiteetti. Heikkouksina on mainittu melkein kaikki muu.

Elinikä kertakäyttöhyödykkeenä ajatellen on varmasti lyhyempi kuin laadukkaissa merkkituotteissa. Kalliisti huoltaen sama kuin muissakin eli hyvin pitkä. Suunniteltu elinikä lienee sama kuin takuuaika eli 12 kuukautta.
 
Liittynyt
28.05.2021
Viestejä
4
Ostin tuossa pari kuukautta sitten Ewheelsin E2S V2 2022. Käyttökokemukset tällä hetkellä aika... Noh, huonot. Ensimmäisen 100km kohdalla hajos etulaakerit vaikka ihan tasasilla teillä olen ajanut ja vältellyt monttuja, Noh vaihdoin laakerit ominpäin. IP-56 luokituksella voi heittää myös vesilintua, Pohjan ruuvien välistä menee roiskeet sisälle. Näytön alle meni vettä vaikka kevyessä tihkusateessa kotiin sillä töistä ajelin, Masiinassa jäi siis virrat päälle ja käynnisti itseä kokoajan uusiksi kotiin päästessä. Purkuhommiksi ja kuivaus hommiksi meni. Taas homma pelaa. Nyt 300km kohdalla kaasukahva hajosi kesken töihin menon, Ei mitään reagointia kahvalla. Masiinassa virrat päällä eikä mitään vikailmoituksia tai muutakaan. Uus kahva tilaukseen, Pitäisi ens viikolla tulla. Jos vielä sen jälkeen heti losahtaa jotain niin roskis kamaahan tuo on... Että nyt jotain suosituksia voisin ottaa valmiiksi että mikä olis varma peli millä töissä ja kaupassa käynnit sujuu. Budjetti +-500e, Laillinen vekotin ja mielellään 20 - 25km etäisyys tallapohjassa ajaessa. Edit. Miellään saisi kestää vettä kun vesisateessakin joutuu välillä ajeleen.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
7 614
Voihan sitä tietysti ostaa useammankin 500 euron pelin. Suosittelisin joka tapauksessa ostamaan suoraan sen 800 euron toimivan vehkeen. Sen saa ihan korottomallakin luotolla ellei ole ulosotossa tai muuten virallisesti perse auki.
 
Liittynyt
28.05.2021
Viestejä
4
No jos ei 500 euron luokasta vielä luottovehkeitä löydy niin sitten muutama satku enemmän rahaa haisemaan että saa kesät mukavasti käydä laudalla töissä. Olisko nyt paremmin suosituksia?
 
Liittynyt
29.03.2022
Viestejä
11
Ostin tuossa pari kuukautta sitten Ewheelsin E2S V2 2022. Käyttökokemukset tällä hetkellä aika... Noh, huonot. Ensimmäisen 100km kohdalla hajos etulaakerit vaikka ihan tasasilla teillä olen ajanut ja vältellyt monttuja, Noh vaihdoin laakerit ominpäin. IP-56 luokituksella voi heittää myös vesilintua, Pohjan ruuvien välistä menee roiskeet sisälle. Näytön alle meni vettä vaikka kevyessä tihkusateessa kotiin sillä töistä ajelin, Masiinassa jäi siis virrat päälle ja käynnisti itseä kokoajan uusiksi kotiin päästessä. Purkuhommiksi ja kuivaus hommiksi meni. Taas homma pelaa. Nyt 300km kohdalla kaasukahva hajosi kesken töihin menon, Ei mitään reagointia kahvalla. Masiinassa virrat päällä eikä mitään vikailmoituksia tai muutakaan. Uus kahva tilaukseen, Pitäisi ens viikolla tulla. Jos vielä sen jälkeen heti losahtaa jotain niin roskis kamaahan tuo on... Että nyt jotain suosituksia voisin ottaa valmiiksi että mikä olis varma peli millä töissä ja kaupassa käynnit sujuu. Budjetti +-500e, Laillinen vekotin ja mielellään 20 - 25km etäisyys tallapohjassa ajaessa. Edit. Miellään saisi kestää vettä kun vesisateessakin joutuu välillä ajeleen.
Ite muutamia kertoja ajanut kaatosateella ilman ongelmia toistaiseksi.
 
Liittynyt
03.11.2019
Viestejä
143
No jos ei 500 euron luokasta vielä luottovehkeitä löydy niin sitten muutama satku enemmän rahaa haisemaan että saa kesät mukavasti käydä laudalla töissä. Olisko nyt paremmin suosituksia?
EU STOCK Original Ninebot By Segway MAX G30 Smart Electric Scooter Foldable 65km Mileage KickScooter Dual Brake Skateboard G30P With APP Inclusive Of VAT From Sumtop2019eur, $612.14 | DHgate.Com + joku tässä ketjussakin mainittu kuponki, niin vähän vielä halvempaaa
Ninebot by Segway Kickscooter MAX G30E II -sähköpotkulauta 784,90 - jos helpot takuut kiinnostaa.

Omalla on nyt menty melkein 1000km tämän vuoden aikana ja ainut mitä on täytynyt tehdä on latailla ja pumpata renkaisiin ilmaa.
 
Liittynyt
28.12.2016
Viestejä
23
Hommasin tommosen Ninebot f30d ja kun koittaa noilla kännykän "hacking" apeilla muuttaa regionia että kulkisi esim 25-30kmh niin lauta vaan piippaa pari kertaa eikä mitään tapahdu. Pitääkö koittaa flashata vai mikä tuossa on kun ei toimi? Serial numberia voi kai vaihtaa mutta en oo uskaltanut vielä kokeilla sitä.

Ainoa mikä toimii on mittariston muuttaminen km/h->mp/h
 
Liittynyt
01.12.2016
Viestejä
167
Hommasin tommosen Ninebot f30d ja kun koittaa noilla kännykän "hacking" apeilla muuttaa regionia että kulkisi esim 25-30kmh niin lauta vaan piippaa pari kertaa eikä mitään tapahdu. Pitääkö koittaa flashata vai mikä tuossa on kun ei toimi? Serial numberia voi kai vaihtaa mutta en oo uskaltanut vielä kokeilla sitä.

Ainoa mikä toimii on mittariston muuttaminen km/h->mp/h
 
Liittynyt
24.06.2017
Viestejä
2 846
Viime perjantaina pamahti taas kontrolleri.

Kaksi narkkaria tuli KRP kohdalla vastaan kantamuksineen ja pöllityn fillarin kanssa ja eivät kuulleet kun rinkutin kelloa ja vauhtia 38.

Tein täydellä akulla lukkojarrutuksen ja sitten moottori "jurnutti" ja stoppasi.
Eikö noilla nopeuksilla olisi fiksumpaa pysyä ajoradan puolella ihan sekä oman että jalankulkijoiden turvallisuuden vuoksi? Tolla vauhdilla kun rysäytät jonkun niskaan laittoman kovaa liikkuvalla laudalla aiheuttaen jonkun vamman, niin pääset helposti maksamaan vuosien bonareita. En mä tollasia vauhteja uskalla ajaa fillarillakaan enää kevyen liikenteen väylän puolella, vaikka se sallittua olisikin, kun tuolla on ihan liikaa kaikenlaisia kännykän näyttöä tauotta tuijottavia koiranulkoiluttajia, joiden Fifi sinkoilee 5:n metrin narun päässä minne sattuu.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
4 280
Eikö noilla nopeuksilla olisi fiksumpaa pysyä ajoradan puolella ihan sekä oman että jalankulkijoiden turvallisuuden vuoksi? Tolla vauhdilla kun rysäytät jonkun niskaan laittoman kovaa liikkuvalla laudalla aiheuttaen jonkun vamman, niin pääset helposti maksamaan vuosien bonareita. En mä tollasia vauhteja uskalla ajaa fillarillakaan enää kevyen liikenteen väylän puolella, vaikka se sallittua olisikin, kun tuolla on ihan liikaa kaikenlaisia kännykän näyttöä tauotta tuijottavia koiranulkoiluttajia, joiden Fifi sinkoilee 5:n metrin narun päässä minne sattuu.
Ois, etenkin kun toi Max G30 ei oo tosiaan suunniteltu mihinkään 40kmh vauhteihin ihan vaan sen takia et siinä on niin auttamattoman alitehoset jarrut noille nopeuksille. Tilannennopeus on kanssa ihan hyvä pitää mielessä varsinkin ohittaessa tai jos sillä tiellä on muutenkin porukkaa. Nää vehkeet on tosiaan siitä vittumaisia et harvemmin mitään kuulee ennenkun se on menny jo ohi, eikä sitä välttämättä kehtaa kokoaikaa olla sitä kelloakaan rinkuttamassa. Ihmisten seassa on ihan fiksua pitää se nopeus järkevänä oman ja muiden turvallisuuden vuoks, sit jos on hiljanen kadunpätkä ilman mitään liikennettä niin sit siitä tuskin kenellekkään on haittaa vaikka meneekin vähän kovempaa, ittensähän siinä vaan telois.

Sekin on tosiaan ihan miettimisen arvonen asia et autotkaan tuskin odottaa et sieltä kevyen liikenteen väylältä kukaan tulee neljääkymppiä. Se 25kmh on jo sellanen vauhti et siinäkin tulee herkästi yllätyksiä jos sattuu olemaan oikeen vittumainen paikka. Toki siinäkin vaan ittensä teloo ja pistää vähän peltiä ruttuun jos sattuukin jonkun kylkeen rysäyttämään, mut voisin luulla et mieluummin jättäis sen kokeilematta.

Vaikka välillä näkee kyllä spandexejakin vetämässä ihan tajuttomia vauhteja suojateiden yli yms. Sama homma niissäkin, ei juurikaan mitään järkeä. Näissäkin kuitenkin pätee samat säännöt kun muutenkin liikenteessä, etenkin se et arvaamattomia tilanteita tulee jatkuvasti vastaan, milloin joku auto kääntyykin yhtäkkiä, tulee nurkan takaa yllättäen, jalankulkija päättääkin pompata toiselle puolelle katua tai käytännössä ihan mitä vaan. Mä oon toistaseks selvinny ilman minkäänlaisia onnettomuuksia ajelemalla ihan vaan sillä mentaliteetilla et varaudun siihen et jokanen vastaantuleva tekee jotain just väärään aikaan.
 
Liittynyt
24.06.2017
Viestejä
2 846
Joo ja ne kohtaamisnopeudet kannattaa miettiä muutenkin turvallisuuden kannalta. Jos ymmärsin oikein paikan mistä puhutaan, niin siellä on muistaakseni 40 km/h rajoitus ajoradan puolella. Tällöin autojen seassa ajamisessa syntyy vain pieniä kohtaamisnopeuseroja ja kaikki liikkuvat samaan suuntaan. Mut sitten kun sieltä pajauttaa vastaan se laput silmillä kulkeva ja puolelta toiselle seilaava jalankulkija kevyen liikenteen väylällä niin sitä kohtaamisnopeuseroa alkaa helposti olla yli 40 km/h virivehkeen kanssa, mikä on oikeasti jo vaarallista ja jättää kovin vähän reagointiaikaa.

Vaikka mun lauta ei kulje kuin 25 niin kevyen liikenteen väylällä hidastan yleensä nopeuden alle kahteenkymppiin ihmisiä ohitellessa, koska ne nyt vaan joskus lähtee poukkoilemaan miten sattuu katsomatta ympärilleen. Just meinasin vetää jonkun nuoren vuokralautailijanaisen kyljestä sisään, kun se yhtäkkiä suojatien vasemmasta reunasta katua ylittäessään kääntykin suoraan eteeni pysähtyen punaisiin, kun oli lähdössä ylittämään risteyksen jälkeistä toista suojatietä oikealle katsomatta tuleeko takaa ketään. Onneksi nopeutta oli vain noin 15 km/h niin ehdin pysäyttää siinä kolmessa metrissä mitä oli aikaa reagoida. Uudet kontrollerit on vielä halpoja oppirahoja, mutta se tuuri halpojen oppirahojen kanssa loppuu kyllä jossain vaiheessa, jos vetää tuolla neljääkymppiä arvaamattomasti poukkoilevien ihmisten seassa. Ja taas saadaan kaikki lautailijat vähän lisää mainetta ja kunniaa.
 
Liittynyt
22.09.2019
Viestejä
5
Tohon tarttes jonkun King Songin appin androidille et sen sai pois. Tää siis alkuaikoina, myöhäsemmistä ajoista ei tietoa ja joku muistaakseni taiskin sanoa jossain välissä et ei enää saakkaan niin helposti pois, jos ollenkaan.

Etujousitukseks pitäs käydä kaikki mitkä menee Max G30. Monorimit vissiin parhaat, halvemmat on sit aliexpressistä ja ebaysta ehkä sellasta laatua et en välttämättä ihan kauheasti odottais tai luottais.

E600 (ei siis Max) on se takajousitus, Maxissa ei oo. Jos sen haluat niin sekin pitää sit ostaa.

Ja tähän samaan hengenvetoon pitää kans todeta et sille laudalle tulee nopeasti hintaa kun alkaa noita "puutoksia" paikkailemaan. Etu- ja takajousituksen kun ostaa laadukkaina niin se on hinta nopeasti sen +300€. Tossa päivitetyssä E600 Maxissa, mikä sen mallinumero nyt olikaan, E6075FRS tai jotain on sit jo jousitukset vakiona ja muitakin parannuksia. Kallis kyllä kun mikä ainakin näin alkuun ja siitä vielä vähemmän tietoa netissä.

Osta ennemmin Pro 2 kun toi pelkkä 3. Pro 4 on kanssa tulossa mut sillä on varmaan alkuunsa aika suolanen hinta, mut se on kyllä parannus siinä mielessä et siinä on 10" tubelessit vakiona kiinni.

Ja ei se painoraja oo niin justiinsa, eikä ne renkaatkaan automaattisesti puhkea jos on enemmän painoa. Onhan se kyllä totta et helpommin siitä kumista jotain läpi menee 100kg painolla kun 50kg painolla, mut pitää paineet kunnossa renkaissa niin homman pitäis olla ihan ok.

Nyt tuli E600 Max haettua gigantista 399 hinnalla. Kokeilin iPhonella SoftTuner appia, mihin loggasin tunnuksilla wilfa ja wilfa ja laitoin nopeudeksi unlimited. Eli 1 min homma, positiivinen yllätys. E-wayn omaan appiin en edes koskenut. 50% akulla kulkee max 37 km/h 75 kg painolla. En tiedä saisiko Android-version vanhalla SoftTunerilla enemmänkin irti mutta luulen, etta taidan tyytyä tuohon vajaaseen 40 km/h. Sitäkin käytän vain alueilla missä on järkevä käyttää. Kuten aikaisemmissakin viesteissä puhutaan, aika vastuutonta kulkea jalankulkijoiden seassa yli 25 km/h.

Laudasta sen verran että ohjaustangon näyttö on sitä uutta mallia ja takalokasuoja on tuettu. Verrattuna Xiaomin PRO 2 tehoja ja kantamaa on paljon enemmän ja muutenkin laatu vaikuttaa paremmalta. Pikaisella tastillä 399 e hintaan nähden vaikuttaa varsin hyvältä laudalta. Töyssyt tuntuu mutta ei mitenkään erityisen häiritsevästi. Tosin en ole kokeillut jousitettua lautaa. Ostinkin eBaysta 30e etujousituksen (G30 front suspension eBay) jossa laatu tosin mietityttää. Ei oo kivaa jos se hajoaa n. 40 km/h -vauhdissa. YouTubesta löytyy jonkin verran (ScootLetsGo) videoita ilmeisesti samasta jousituksesta ja arviot on ollut pääosin ok mutta esim. ruostumista on havaittu. Takajousitus ois kans kiva mutta eBayn versiot näyttää sellaisilta virityksiltä että taidan jättää väliin ainakin toistaiseksi.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 288
Kyselen kaverin puolesta:

Mikä on paras sähkövatkain jos pitäisi ajella hiekkateitä noin 60km päivittäin ilman mahdollisuutta ladata kesken työpäivän?
Sähköfillari varmaan, mutta riittääkö missään näissä isopyöräisissä lätkyttimessä range noin pitkälle? Kaveri on invalidi eli normi sähköfillari ei käy vaan pitäisi olla sellainen missä ei itse tarvitse tehdä muuta kuin seistä/istua ja ohjata. Budjettiraja kuulemma 500-1000e.

En keksinyt itse heti mitään, mutta en näistä kyllä mitään ymmärräkään.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
4 280
Nyt tuli E600 Max haettua gigantista 399 hinnalla. Kokeilin iPhonella SoftTuner appia, mihin loggasin tunnuksilla wilfa ja wilfa ja laitoin nopeudeksi unlimited. Eli 1 min homma, positiivinen yllätys. E-wayn omaan appiin en edes koskenut. 50% akulla kulkee max 37 km/h 75 kg painolla. En tiedä saisiko Android-version vanhalla SoftTunerilla enemmänkin irti mutta luulen, etta taidan tyytyä tuohon vajaaseen 40 km/h. Sitäkin käytän vain alueilla missä on järkevä käyttää. Kuten aikaisemmissakin viesteissä puhutaan, aika vastuutonta kulkea jalankulkijoiden seassa yli 25 km/h.

Laudasta sen verran että ohjaustangon näyttö on sitä uutta mallia ja takalokasuoja on tuettu. Verrattuna Xiaomin PRO 2 tehoja ja kantamaa on paljon enemmän ja muutenkin laatu vaikuttaa paremmalta. Pikaisella tastillä 399 e hintaan nähden vaikuttaa varsin hyvältä laudalta. Töyssyt tuntuu mutta ei mitenkään erityisen häiritsevästi. Tosin en ole kokeillut jousitettua lautaa. Ostinkin eBaysta 30e etujousituksen (G30 front suspension eBay) jossa laatu tosin mietityttää. Ei oo kivaa jos se hajoaa n. 40 km/h -vauhdissa. YouTubesta löytyy jonkin verran (ScootLetsGo) videoita ilmeisesti samasta jousituksesta ja arviot on ollut pääosin ok mutta esim. ruostumista on havaittu. Takajousitus ois kans kiva mutta eBayn versiot näyttää sellaisilta virityksiltä että taidan jättää väliin ainakin toistaiseksi.
Hyvä juttu jos noin vaivatta onnistu koko prosessi, tohon en oo ite törmännykkään. Teoriassahan tolla 48v akulla sais kovemmatkin vauhdit tarvittaessa, mut paha sanoa mihin se controlleri on rajotettu. 40kmh on kyllä tolle jo vähän siinä ja tässä kun käytännössä sama vehje kun Max G30, eli ei juurikaan niille nopeuksille suunniteltu.

Mitä tohon jousitukseen tulee niin tolla 30€ hinnalla saat 30€ jousituksen. En välttämättä ite luottais, varsinkaan jos tarkotuksena paikoitellen tykitellä neljääkymppiä, sillä toi jos antaa missään vaiheessa periks niin seurauksena varmaan ollaankin sit naamallaan asfaltissa.

400€ hintaan kyllä ihan ok diili, toivottavasti on vaan ne aikasemmat virheet korjattu jo tuosta viimesimmästä erästä.
Kyselen kaverin puolesta:

Mikä on paras sähkövatkain jos pitäisi ajella hiekkateitä noin 60km päivittäin ilman mahdollisuutta ladata kesken työpäivän?
Sähköfillari varmaan, mutta riittääkö missään näissä isopyöräisissä lätkyttimessä range noin pitkälle? Kaveri on invalidi eli normi sähköfillari ei käy vaan pitäisi olla sellainen missä ei itse tarvitse tehdä muuta kuin seistä/istua ja ohjata. Budjettiraja kuulemma 500-1000e.

En keksinyt itse heti mitään, mutta en näistä kyllä mitään ymmärräkään.
Tolla budjetilla ei oo mitään noihin vaatimuksiin olemassa. Tai ehkä ihan tonnin ylärajassa saattais joku kiinavimpain löytyä jolla alle 15kmh vauhteja körötellessä saattais just ja just päästä tohon 60km rangeen, mutta toi todellinen 60km range on ihan huippupäänkin malleille todella paljon pyydetty, etenkin jos se pitäis saada ajettua kohtuullisessa ajassa. Voisin kuitenkin veikata et ei kaveriaskaan kauheasti naurattais ajella neljää tuntia tota 60km pätkää. Eikä naurattais ajella 25kmh nopeudellakaan, eli tässä jo pitää olla vähän järeempää kalustoa alla. Saahan sähköpyöriäkin sellasia mitkä kulkee ihan vaan kaasusta ilman tarvetta polkea, mut nekin on myös laittomia. Mut tähän tarkotukseen ei kyllä laillista peliä varmaan löydykkään niin taitanee olla yks lysti.
6-8v käyttäjät. eiköhän aja harjoitteluasian. toivotaan
Siihen varmasti joo ajaa, eipä tossa kovaa rahallista menetystä oo jos ovatkin täysin paskoja ja ainahan ne voi viedä takas. Suurempi ongelma varmaan sit kun pitää alkaa parempia vehkeitä ostamaan :dead:
 
Liittynyt
24.06.2017
Viestejä
2 846
Eikös joihinkin noihin Kontion tyyppisiin istuttaviin invamopoihin saanut kiinni tupla-akut, joilla tuo 60 km pitäisi onnistua aika helposti?
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
178 544
Viestejä
3 288 963
Jäsenet
59 152
Uusin jäsen
illoB

Hinta.fi

Ylös Bottom