Sähköskootterit / sähköpotkulaudat

Liittynyt
29.06.2017
Viestejä
227
Itsellä kulkee omassa G30 Kryptoniten vaijeri AliExpressiltä ostetussa koukussa muutaman kerran putken ympäri pyäritettynä. Molemmat päät kun asettelee hyvin niin ei pomppaa ajossa pois koukusta. Itse lukko on sitten rungon alaosassa astinlaudan edessä olevan wild man laukun ja rungon välissä. Rajautuu juuri tuosta kuvasta pois.



Ihan vinkkinä kun itse painin tämän kanssa hetken. Reppua ei aina ole mukana minne vaijerin tai lukon heittäisi, mutta kyllä tuo lauta tarpeen tullen on hyvä saada pysymään paikallaan.
Laitatko linkkiä lukosta
 
Liittynyt
29.06.2017
Viestejä
227
Sain maanantaina tuon iscooter i9pron ja siinä se akku reistaa, laitoin siitä samantien viestiä ostopaikkaan. Halusivat videon viasta. Eilen kuvasin niille videon kumma juttu kun ei heti voi takuuseen antaa uutta jos skootissa on vikaa heti. Saapi nähdä kauan kestää saada uusi.. Ei tuolla 8km rangella pitkälle pääse.
 
Liittynyt
15.11.2016
Viestejä
845
Sain maanantaina tuon iscooter i9pron ja siinä se akku reistaa, laitoin siitä samantien viestiä ostopaikkaan. Halusivat videon viasta. Eilen kuvasin niille videon kumma juttu kun ei heti voi takuuseen antaa uutta jos skootissa on vikaa heti. Saapi nähdä kauan kestää saada uusi.. Ei tuolla 8km rangella pitkälle pääse.
Mitäpä jos laitat sen 20km/h päälle ja testaat kuinka pitkälle pääsee.
En minäkään kyllä myyjänä ensimmäisenä alkaisi lautaa vaihtamaan, jos sillä ajetaan "viritettynä" ja valitetaan ettei päästä luvattuun matkaan... koska sille ei ole luvattu mitään matkaa 30km/h kellotettuna.
Jos nyt normiajolla voi pyöreästi 1/3 -1/4 ottaa luvatusta rangesta pois, jotta ollaan todellisissa luvuissa, niin eipä tuo välttämättä heitä juurikaan tuosta, jos sillä ajetaan sen Max 20km/h.
Voi siinä akussakin toki vikaa olla, mutta sen mahdolliseksi toteamiseksi käyttäisin lautaa ensin "ohjekirjan mukaisesti".
 
Liittynyt
29.06.2017
Viestejä
227
Mitäpä jos laitat sen 20km/h päälle ja testaat kuinka pitkälle pääsee.
En minäkään kyllä myyjänä ensimmäisenä alkaisi lautaa vaihtamaan, jos sillä ajetaan "viritettynä" ja valitetaan ettei päästä luvattuun matkaan... koska sille ei ole luvattu mitään matkaa 30km/h kellotettuna.
Jos nyt normiajolla voi pyöreästi 1/3 -1/4 ottaa luvatusta rangesta pois, jotta ollaan todellisissa luvuissa, niin eipä tuo välttämättä heitä juurikaan tuosta, jos sillä ajetaan sen Max 20km/h.
Voi siinä akussakin toki vikaa olla, mutta sen mahdolliseksi toteamiseksi käyttäisin lautaa ensin "ohjekirjan mukaisesti".
Mitäpäs veikkaat olenko jo koittanut? ihan sama lopputulos vaikka ajaisit eco modella. Kaksi tolppaa akkua ja sammuu.
 
Liittynyt
23.10.2016
Viestejä
1 875
Editoit jostain syystä tuosta varsin paljon tekstiä pois liittyen tuohon akryylimassaan.
Ihan siltä varalta, että joku ehti jo linkkiä bongata ja on samaa tavaraa hankkimassa niin mainitsemasi Bostic A585 ei ole mustaa vaikka myyjäsi niin väitti. Valmistaja ei nimittäin tee kuin valkoista.

Ja mitä kysymykseesi tulee niin valmistaja kertoo spekseissään: Frame: 10 inch 6061 Al-alloy
Juuh editoin. Tarjosin kimppatilausta, mutta koska tein tilauksen, niin poistin ehdotuksen.

Ja voihan paska. Tuossa mentiin nyt nyt kahdelta osin taas perse edellä puuhun. Eli akryyli ei ole ihanteellinen alumiinille. En muista oliko jotain korroosioreaktiota. Tosin onhan tuo maalattu. Ja sitten jos tuo pitää paikkansa, että on tilaamani massa on valkoista, niin toinen paska. Mutta, sitten reklamoidaan. Toisaalta pitää jostain kehittää korvaava saumamassa. Täytyy vähän lisäselvittää voiko tuo akryyli saada vahinkoa tuolle alumiinirungolle, jos päädyn käyttämään sitä tästä huolimatta.
 
Liittynyt
15.11.2016
Viestejä
845
Mitäpäs veikkaat olenko jo koittanut? ihan sama lopputulos vaikka ajaisit eco modella. Kaksi tolppaa akkua ja sammuu.
Vaikea veikata yhtään mitään, koska ainut mistä olet valittanut on se, ettet pääse kellotettuna kuin +8km ja kahden tolpan jälkeen hyytyy.
Ei täällä kukaan ole ajatusten lukija.
 
Liittynyt
24.06.2017
Viestejä
4 476
Hyvinkin helposti. Kun tyhjentämiseen käyttää aikaa esim vuorokauden tai muutaman, niin teho on niin pieni, että kyllä se jäähtyy. Lisäksi akku on jo yleensä silloin, kun tuo prosessi aloitetaan "tyhjä", eli siellä on lähinnä jämäenergiat
Jonkin kohteen se energia silti tarvitsee missä se muutetaan lämmöksi, kun ei sitä kadottaakaan voi. Onko noissa siis jokin erillinen piiri, jossa sitä akun tyhjentämistä hoidetaan jollain vastuksella vai miten se toimii? Oikosulkemallahan tuota ei oikein voi tehdä, kun siinä muodostuu melko laiton itsesyttymisriski.
 
Liittynyt
29.06.2017
Viestejä
227
Vaikea veikata yhtään mitään, koska ainut mistä olet valittanut on se, ettet pääse kellotettuna kuin +8km ja kahden tolpan jälkeen hyytyy.
Ei täällä kukaan ole ajatusten lukija.
Olkoot miten kellotettu paskaläjä tahansa jos siinä on 2 pykälää akkua silloin siinä pitäisi olla akkua eikä sammua.
 
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
12 136
Jonkin kohteen se energia silti tarvitsee missä se muutetaan lämmöksi, kun ei sitä kadottaakaan voi. Onko noissa siis jokin erillinen piiri, jossa sitä akun tyhjentämistä hoidetaan jollain vastuksella vai miten se toimii? Oikosulkemallahan tuota ei oikein voi tehdä, kun siinä muodostuu melko laiton itsesyttymisriski.
Piiriin on erittäin helppo tehdä kytkentä, joka kuluttaa sitä energiaa esim vakioteholla, kunnes jännite on hyvin pieni. (Luokkaa alle 2V) Ja kun laitteessa on esim 5 kennoa, niin se tekee sitten jäännösjännitteeksi esim 0V4 / kenno.
Energia voidaan hukata pikkuhiljaa itse piiriin ja / tai sen ulkopuolella olevaan vastukseen tai esim laitteessa olevaan sähkömoottorin käämiin. Ei niiden tyhjentämiseen mitään totaalista oikosulkua tarvita.
Lämpö katoaa kyllä taivaantuuliin, kun sitä ei vain tuoteta liian nopeasti... Jo muutaman watin kuorma kyllä tyhjentää ne akut pikkuhiljaa täysin..

Integraatioihmeitähän nuo valvontapiirit nykyisin on. Erillisten komponenttien määrä pyritään minimoimaan, koska ne ovat kalleita, eli tuo ominaisuus on sisäänrakennettu sinne valvontapiiriin..
 
Liittynyt
31.05.2022
Viestejä
20
Itsellä todella hyvät ensivaikutelmat E4 V2 Max laudasta. Loistava ylämäkiin joka itselle tärkeää ympäristössä jossa asun. Plussat: Teho, kantokoukku ,hyvät jarrut, etu & taka jousitus, ohjaustanko, pitkä kantama kunhan ei täysillä ajele. Huomenna kokeilen kantaman täydellä akulla 25-30kmh keskinopeudella niin saa todellista maisemaa luvatun optimaalisen 80km paikalle lisäilen tänne parempaa sisältöä kun tutustunut paremmin. Tällä hetkellä yksi iso miinus ettei tästä valmiiksi löydy taka/jarru valoa joka pimeellä auttaisi mukavasti.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
16.12.2016
Viestejä
657
Jonkin kohteen se energia silti tarvitsee missä se muutetaan lämmöksi, kun ei sitä kadottaakaan voi. Onko noissa siis jokin erillinen piiri, jossa sitä akun tyhjentämistä hoidetaan jollain vastuksella vai miten se toimii? Oikosulkemallahan tuota ei oikein voi tehdä, kun siinä muodostuu melko laiton itsesyttymisriski.
Akkujen bms piirit ovat hyvinkin usein passiivi mallisia, eli kun bms balansoi kennostoja, se polttaa energiaa lämmöksi (joka ryhmälle on omat balansointi vastukset. Oman akun bms balansointi tapahtuu 200mA virralla (jotkut halvemmat toimii esim 50mA jne). Eli kun joku kennoryhmä on korkeammalla kuin muut sitä puretaan kunnes se on samalla tasolla muiden kanssa. Ja samoin latauksen aikana myös puretaan ryhmiä, jotka on korkeammalla kuin muut. Näen bms toimintaa puhelimen softalla ja balansointivastuksien lämpötila nousee noin 57-60c balansoinnin aikana. +60C asteen lämmössä balansointi keskeytyy kunnes vastukset ovat jäähtyneet taas asteen pari.

Sitten on myös aktiivisesti toimivia, jotka siirtelevät fiksusti energiaa kennostosta toiseen, eli ei pala lämmöksi turhaan. Näissä balansointivirta on esim 1A / 2A. Tälläinen luonnollisesti pitää akun paremmin balanssissa, mutta on kalliimpi ja sitä ei kauhean usein akuissa näe.
 
Liittynyt
29.06.2017
Viestejä
227
Itsellä todella hyvät ensivaikutelmat E4 2V Max laudasta. Loistava ylämäkiin joka itselle tärkeää ympäristössä jossa asun. Plussat: Teho, kantokoukku ,hyvät jarrut, etu & taka jousitus, ohjaustanko, pitkä kantama kunhan ei täysillä ajele. Huomenna kokeilen kantaman täydellä akulla 25-30kmh keskinopeudella niin saa todellista maisemaa luvatun optimaalisen 80km paikalle lisäilen tänne parempaa sisältöä kun tutustunut paremmin. Tällä hetkellä yksi iso miinus ettei tästä valmiiksi löydy taka/jarru valoa joka pimeellä auttaisi mukavasti.
Mielenkiintoisen oloinen lauta harmi kun on loppuunmyyty :)
 
Liittynyt
24.06.2017
Viestejä
4 476
Itsellä todella hyvät ensivaikutelmat E4 2V Max laudasta. Loistava ylämäkiin joka itselle tärkeää ympäristössä jossa asun. Plussat: Teho, kantokoukku ,hyvät jarrut, etu & taka jousitus, ohjaustanko, pitkä kantama kunhan ei täysillä ajele. Huomenna kokeilen kantaman täydellä akulla 25-30kmh keskinopeudella niin saa todellista maisemaa luvatun optimaalisen 80km paikalle lisäilen tänne parempaa sisältöä kun tutustunut paremmin. Tällä hetkellä yksi iso miinus ettei tästä valmiiksi löydy taka/jarru valoa joka pimeellä auttaisi mukavasti.
Eikös tuo takavalo ole ihan lain vaatimakin? Itsellä tuossa nousee miinukseksi myös ilmarengas takana, edessä se vielä menee näissä takavetoisissa, jos siinä ei ole hirveästi pois tieltä purettavaa jarruromua ympärillä.
 
Liittynyt
31.05.2022
Viestejä
20
Eikös tuo takavalo ole ihan lain vaatimakin? Itsellä tuossa nousee miinukseksi myös ilmarengas takana, edessä se vielä menee näissä takavetoisissa, jos siinä ei ole hirveästi pois tieltä purettavaa jarruromua ympärillä.
En varma onko ihan laissa kuitenkaan määritelty. Joka tapauksessa sellaisen tähän virittelen. Onhan nää ilmarenkaat mukavat mutta jos menee kerrankin puhki vaihdan kestävemmät tilalle. Kun jaksaa jatkuvasti katella ilmanpaineet niin puhkeamisriski on aika minimaalinen jos ei ihan kaiken romun läpi tykitä menemään katsomatta :)
E : Nätti keli niin hiljalleen lähen tekemään testilenkin pornaisista nikkilän kautta tikkurilaan. Kaiken järjen mukaan pitäisi riittää akku tuolle matkalle. Matkalla vaan todella paljon mäkiä ja vauhdin pidän kokoajan 25-30.
Olut tauko nikkilässä ;) 4/5 palkkia jäljellä joten helposti pitäs päästä vielä tikkurilaan.
E: tikkurilassa ja vieläkin akkua jäljellä 2palkkia. Tiedä sitten kauan tällä enää ajelee mutta hyvin suoriutui matkasta :)
 

Liitteet

Viimeksi muokattu:

living_death

★ Still alive ™
Liittynyt
15.11.2016
Viestejä
6 881
Eilen testasin Meego lautaa ja on kyllä ihmeen lyhyt dekki ja kun ajoi niin tanko oli käytännössä koko ajan kiinni yläkropassa ja sen myötä käsillä ihan mahdoton ajoasento, että olisi tuntunut turvalliselta ajaa.

Tuntui myös oudolta painaa kaasua etusormella, eikä jarrut reagoineet yhtä tehokkaasti kuin omassa laudassa missä jarruvivun painaminen antaa käskyn takamoottorille jarruttaa yhtä aikaa etujarrun kanssa.

Ihan hiton pitkä viive myös kaasuvivun kanssa ja kiihtyi tosi hitaasti mihin olen tottunut. (kuminauha), kun oman laudan kaasu reagoi heti millisekunnissa ja kiihtyy kunnolla ja se on tosi tärkeä ominaisuus kun ajetaan kaupunkioloissa ja ja pitää koko ajan jarrutella ja kiihdyttää.
 

AkQ

Liittynyt
13.12.2016
Viestejä
268
Tubeless renkaat, eli ei sisäkumia, eli ei tartte varoa.
Tosiaan tubeless ja ei kannata sääliä vanhaa kumia. Itse en ryhtyny uuden kanssa lämpimillä vesillä ym. kikkailemaan, vaan suoraan Vianorille, joka laitto sen koneella paikalleen. Meni ehkä 5 min. Meikäläisellä oli uus kumi sen verran jäykkä et käsipelillä ei toivoakaan. Ilmat sisään sen jälkeen noin ku kuvasin, eli ilman venttiiliä jatkopalan avulla, ni kumi lopahtaa paikoilleen n. 8 barin paikkeilla muistaakseni.
Uusi rengas vihdoin saapui.
Mutta:
Osaisko kumpikaa (tai joku muu?) kertoa että miten tuon Inmotion S1 takapyörä irroitetaan laudasta?
Raxaman antama videolinkki näytti kyllä hyvin että miten itse rengas irroitetaan moottorin ympäriltä, mutta moottori/rengas -yhdistelmä pitäisi jollain ilveellä saada ensin irti skuutista, ja se ei ole ainakaan minun nähdäkseni mitenkään itseestään selvä asia :(
En löydä mitään ohjeita Googlellakaan.
Ruuveja on niin hämärissä paikoissa etten ole varma, auttaako niiden irti ruuvaaminen vaiko ei. Enkä uskalla ruuvailla irti turhaan ruuveja, siltä varalta että ne on jotain kiinaruuveja jotka ei huonolla tuurilla mene kuin kerran paikoilleen.


EDIT:
Jonkun toisen mallin innoittamana, huomasin että muoviläpyskä jossa takaheijastimet olivat kiinni, sai kokonaan irti. Muoviläpyskän alta paljastui muutama kuusiokoloruuvi sekä helvetin kireellä ollut pultti. Ne avattuani sain moottori/rengas-sydeemin irti.

MUTTA:
Johto skuutista moottoriin. Miten sen saa irti?
Mitään liittimiä ei näyttäisi olevan. Pelkkä johto laudan sisuksista suoraan moottoriin. Pitääkö koko lauta purkaa :( Yritin jo sitäkin mutta yhden (ensimmäinen) kuusiokoloruuvin alettua pyöriä tyhjää, jätin muun purkamisen sikseen.
 
Viimeksi muokattu:

living_death

★ Still alive ™
Liittynyt
15.11.2016
Viestejä
6 881
Tämän takia arvostan tubeless renkaita ja ajan niillä niin kauan kunnes menee totaalisesti paskaksi.

Nyt takana noin 4000 kilsaa.
 
Liittynyt
31.05.2022
Viestejä
20
Kun tästä puhkeaa ilmarenkaat niin tubelessit alle meinaan myös laittaa
E ei jostain syystä lainannut viestiäsi.. :D
 

AkQ

Liittynyt
13.12.2016
Viestejä
268
Tähän asti sain moottorin/pyörän irroitettua. Johtoa joka menee skuutista moottoriin, ei voi ilmeisesti irroittaa.
Teoriassa tubelessa renkaan voisi vaihtaa tuohon nyt, mutta kotona ei ole välineitä. Tai ei ainakaan muovisia välineitä.
Tuon vanhan renkaan voi siis ilmeisesti silpoa vain pois.
Koitan saada uuden tilalle jotenkin, en tiedä vielä miten. Jos se onnistuu, niin se on työn ja tuskan takana. Helpottaisi jos saisi tuon johdon irti, jolloinka voisin viedä renkaan johonkin vianorille tai pyöräliikkeeseen, jossa vaihtaa uusi rengas tilalle.
1654949754376.png
 
Liittynyt
19.11.2016
Viestejä
45
Onkohan kukaan täällä koittanut ajaa Xiaomi Pro:n renkaita tubelessina? Onko näitä edes mahdollista litkuttaa ja jättää sisäkumi kokonaan veks kuten vaikka maastopyörissä? Umpikumirenkaisiin vaihtaminen ei innosta tippaakaan
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
4 662
Tähän asti sain moottorin/pyörän irroitettua. Johtoa joka menee skuutista moottoriin, ei voi ilmeisesti irroittaa.
Teoriassa tubelessa renkaan voisi vaihtaa tuohon nyt, mutta kotona ei ole välineitä. Tai ei ainakaan muovisia välineitä.
Tuon vanhan renkaan voi siis ilmeisesti silpoa vain pois.
Koitan saada uuden tilalle jotenkin, en tiedä vielä miten. Jos se onnistuu, niin se on työn ja tuskan takana. Helpottaisi jos saisi tuon johdon irti, jolloinka voisin viedä renkaan johonkin vianorille tai pyöräliikkeeseen, jossa vaihtaa uusi rengas tilalle.
Ei tosta pisteestä ainakaan voi irrottaa. Jos avaat dekin ja irrotat piuhat controllerista niin sit saat varmaan nitkuteltua, mut sen voi tosiaan jo tossakin vaihtaa ihan ongelmitta. Et periaatteessa tarvi muutaku rengasrautoja, mieluiten muovisia. Ite käytin prismasta eurolla saatavia paskoja, mut ne oli tosiaan aika huonoja et sinällänsä. Mallista riippuen kans vaihtelee et kuinka hankala se on saada vanteelle se kumi. Jos meinaa aiheuttaa ongelmia niin voit vaikka kiehuvaan veteen heittää sen renkaan niin se vähän pehmenee ja venyy paremmin.

Mut ei toi rakettitiedettä oo, vanhasta mahd paljon ilmoja pihalle, leikkaat irti tai irrota normisti, uus paikalleen ja ilmaa perään. Uuden paikalleen laittaminen toki se vittumaisin operaatio, mut parempi se on nyt jo opetella niin jatkossa on jo helpompaa.
 

AkQ

Liittynyt
13.12.2016
Viestejä
268
1654961899169.png

1654961841162.png

1654961847182.png

1654961857492.png

Ei mee. Ei vaan mee. Aivan käsittämättömän jäykkä. Juuri ostetuista Prisman rengasraudoista yksi jo katkesi.
Kuuma vesi ja saippuakaan ei auttanu. Vähän se löystyi mutta ei riittävästi mitenkään.

Mikä liike näitä laittaa paikoilleen Lahdessa??
 
Liittynyt
30.11.2016
Viestejä
1 894




Ei mee. Ei vaan mee. Aivan käsittämättömän jäykkä. Juuri ostetuista Prisman rengasraudoista yksi jo katkesi.
Kuuma vesi ja saippuakaan ei auttanu. Vähän se löystyi mutta ei riittävästi mitenkään.

Mikä liike näitä laittaa paikoilleen Lahdessa??
Sen renkaan voi kyllä ihan mikrottaa mutta toki kuuma vesi auttaa sekin jos aiheuttaa hellasäröä mikroon laittaminen.

Ja nuo Prisman "raudat" voi kyllä melkein unohtaa ainakin ainoana välineenä. Kerran olen tuollaisilla vaihtanut ja tuskaa oli. Apua niistä toki on mutta järempää sovinnolla kaveriksi. Viimeksi käytin tuollaisten rimpuloiden lisänä ihan suosiolla Bachon pienintä metallista versiota ja vähän teippiä suojaksi. Kyllähän sillä vanteeseen silti jälkiä ainakin varomattomalla laittamisella mutta onko sillä sitten lopulta edes merkitystä, jos joku pieni jälki jossakin on?

Itse hakisin kyllä suosiolla parit lukkopihdit. Niiden avustuksella onnistui M365:n eturengaskin sentään jonkinlaisella vaivalla. Yhdestä kohdasta puristaminen ei vaan vielä tuota sitä toivottua tulosta. Eli pitkäleukaiset pihdit, teippiä leikoihin ja puristaa niillä rengasta reilusti kasaan.
Kyllä tuossakin vanteessa sisällä, keskellä on varmasti jonkinlainen ura. Siihen se rengas on toiselta puolelta saatava jotta saat toisen puolen paikoilleen. Muuten on haastetta vähintään riittävästi.

Eikä helposti mennyt itselläkään varsinkaan ensimmäisellä kerralla. Ei, vaikka täälläkin on niitä "kymmenen minsaa tien varressa ja on vaihdettu". Mutta saa sen onnistumaan siitäkin huolimatta.
 

living_death

★ Still alive ™
Liittynyt
15.11.2016
Viestejä
6 881
En tiedä renkaanvaihdosta vielä mitään, mutta mitä ole ymmärtänyt huonolla kielitaidolla ulkomaalaisista FB-ryhmistä, että ne käyttää ilmeisesti renkaanvaihdossa nippusiteitä?
 
Liittynyt
30.11.2016
Viestejä
1 894
En tiedä renkaanvaihdosta vielä mitään, mutta mitä ole ymmärtänyt huonolla kielitaidolla ulkomaalaisista FB-ryhmistä, että ne käyttää ilmeisesti renkaanvaihdossa nippusiteitä?
Kyllä niitä voi käyttää. Ja osa siis käyttääkin. Mutta kun tuossa eo. tapauksessa kyse on moottorista, ei normista vanteesta niin ei onnistu.

Eli normaaliin vanteeseen saisi toki renkaan nippusiteillä kiinni ja hommaa sillä helpotettua. Tuossa moottori estää joten, kuten kuvassa puristin, lukkopihtejä pari auttamaan hommaa.
Tosin osa käyttää kyllä normaaleja papukaijapihtejä ja vetää ne nippusiteillä kiinni. Sekin toimii jos leuat ovat tarpeeksi pitkät.

Kokeilin itsekin nippusiteitä ensimmäisellä vaihtokerralla mutten pitänyt kovinkaan mukavana tapana joten hylkäsin ajatuksen ja jo sillä ensimmäisellä kerralla rengas sitten muulla tavoin paikoilleen.
 

living_death

★ Still alive ™
Liittynyt
15.11.2016
Viestejä
6 881
@djmake

Ostin lidlistä tämmöisen lukkopihtisetin, niin onko mistä voisi olla apua renkaanvaihdossa toi vasen niistä?

IMG_20220530_102846.jpg
 
Liittynyt
30.11.2016
Viestejä
1 894
@djmake

Ostin lidlistä tämmöisen lukkopihtisetin, niin onko mistä voisi olla apua renkaanvaihdossa toi vasen niistä?

Heh... Ostin itsekin saman setin "kun halvalla sai" ja kaipasin ylimääräisiä. En ole jaksanut edes avata pakettia vielä mutta lienevät ok satunnaiseen käyttöön.

Mutta siis renkaan vaihdossa käytin itse keskimmäisten kaltaisia. Eristysnauhaa tms sopivaa leukoihin niin ei tule rikottua rengasta. Ja pysyvät paremmin vs vaikkapa tosiaan papukaijat nippusiteellä kiinni vedettynä. Eli ainakin niitä kannattaa kokeilla kun renkaan vaihtoaika tulee.
Oikeanpuoleisissa ei oikein riitä leuan pituus. Kokeilematta nuo vasemmanpuoleiset taas voisivat toimia jos vaan renkaassa sopivasti pysyvät. Ainakin uskaltaa puristaa, noilla leuoilla ei riko rengasta.

Makuasioita toki nämäkin mutta parit lukkopihdit tosiaan tähän mennessä se näppärin apuväline itselle. Ja varsinkin moottorin päähän vaihtaessa.
 

AkQ

Liittynyt
13.12.2016
Viestejä
268
1654968417772.png

1654968428013.png

Sain kuin sainkin nippareilla renkaan paikoilleen. Helvetin kovaa voimaa piti käyttää että sain painettua moottorin läpi renkaan sisälle. Apuna olleet kaksi muovitörppöä hajosi joten käytin alustana teräs chainmailia nätisti, että keskelle läjää jäi moottorin tappia varten reikä toiselle puolelle. Sitten vaan apinanraivolla moottori läpi renkaaseen, jonka jälkeen nipparit nips naps poikki ja roskiin.

Uusi ongelma: Miten saan renkaan oikeille urille? Rengas on silminnähden hieman liian sisällä moottorin ympärillä, eikä selvästikkään ns. paikoillaan.
Kotona on pelkkä perus pyörän pumppu. Tuskin riittää.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
30.03.2022
Viestejä
75


Sain kuin sainkin nippareilla renkaan paikoilleen. Helvetin kovaa voimaa piti käyttää että sain painettua moottorin läpi renkaan sisälle. Apuna olleet kaksi muovitörppöä hajosi joten käytin alustana teräs chainmailia nätisti, että keskelle läjää jäi moottorin tappia varten reikä toiselle puolelle. Sitten vaan apinanraivolla moottori läpi renkaaseen. Sitten vain nippari nips naps poikki ja roskiin.

Uusi ongelma: Miten saan renkaan oikeille urille? Rengas on silminnähden hieman liian sisällä moottorin ympärillä, eikä selvästikkään ns. paikoillaan.
Kotona on pelkkä perus pyörän pumppu. Tuskin riittää.
Kattelet että rengas on aikalailla samankeskeisesti ja suorassa joka puolelta. Itse laittelin paikkamömmöt sisään valmiiksi jo ja semmosella isolla jalkapumpulla sain sen verran painepiikkejä aikaiseksi, että alkoi pitämään ilmaa. Nippusiteiden ja isojen pihtien kanssa meni paikalleen. Itselläni myös S1 ja en irrottanut moottorille tulevaa johtoa. Varovasti kääntelemällä saa kaikki auki ja vanne/moottoripaketin pois takahaarukasta. Sitten tietty oltava varovainen ettei riko johtoa kun pyörittelee vannetta korokkeiden päällä. Auttaa paljon kun koko paskan saa nostettua pöydälle ja tuettua kaikki johdon antamissa rajoissa.
 
Liittynyt
30.03.2022
Viestejä
75
Kattelet että rengas on aikalailla samankeskeisesti ja suorassa joka puolelta. Itse laittelin paikkamömmöt sisään valmiiksi jo ja semmosella isolla jalkapumpulla sain sen verran painepiikkejä aikaiseksi, että alkoi pitämään ilmaa. Nippusiteiden ja isojen pihtien kanssa meni paikalleen. Itselläni myös S1 ja en irrottanut moottorille tulevaa johtoa. Varovasti kääntelemällä saa kaikki auki ja vanne/moottoripaketin pois takahaarukasta. Sitten tietty oltava varovainen ettei riko johtoa kun pyörittelee vannetta korokkeiden päällä. Auttaa paljon kun koko paskan saa nostettua pöydälle ja tuettua kaikki johdon antamissa rajoissa.
Tosiaan kumin irti ottamiseen vanteelta ei mee kuin kymmeniä sekunteja kun leikkelee irti. Siihen ei kannata muuten aikaa käyttää.
 

AkQ

Liittynyt
13.12.2016
Viestejä
268
Käsipumpulla en saa rengasta paikoilleen. Menisiköhän se paikoilleen jos sillä ajaisi pari metriä ulkona.. Hmm tänään testissä -->


Tosiaan kumin irti ottamiseen vanteelta ei mee kuin kymmeniä sekunteja kun leikkelee irti. Siihen ei kannata muuten aikaa käyttää.
Ei muuten mennyt .. :D Joskin, varmaan aika vahva evotus kyseessä. Lisäksi, ei ollut muita välineitä kuin tylsät ja huonot sakset, sekä perus keittiö veitsi. Kaksi mattoveistä löytyi kans, mutta molemmissa oli aivan liian pieni terä jotta olisi mitään niillä saanut aikaan. Reilu tunti meni että sain renkaan halki, jonka jälkeen hain prismasta nuo muoviset rengasraudat, ja vasta niillä sain rikkinäisen renkaan irti.

Pitänee pomputella kädessä lattialle että asettuu paikoilleen?
Renkaan pomputtelu melkolailla mahdotonta, kun se on lyhyellä johdolla kiinni skuutissa.
 
Liittynyt
04.01.2021
Viestejä
18
Uusi rengas vihdoin saapui.
Mutta:
Osaisko kumpikaa (tai joku muu?) kertoa että miten tuon Inmotion S1 takapyörä irroitetaan laudasta?
Raxaman antama videolinkki näytti kyllä hyvin että miten itse rengas irroitetaan moottorin ympäriltä, mutta moottori/rengas -yhdistelmä pitäisi jollain ilveellä saada ensin irti skuutista, ja se ei ole ainakaan minun nähdäkseni mitenkään itseestään selvä asia :(
En löydä mitään ohjeita Googlellakaan.
Ruuveja on niin hämärissä paikoissa etten ole varma, auttaako niiden irti ruuvaaminen vaiko ei. Enkä uskalla ruuvailla irti turhaan ruuveja, siltä varalta että ne on jotain kiinaruuveja jotka ei huonolla tuurilla mene kuin kerran paikoilleen.


EDIT:
Jonkun toisen mallin innoittamana, huomasin että muoviläpyskä jossa takaheijastimet olivat kiinni, sai kokonaan irti. Muoviläpyskän alta paljastui muutama kuusiokoloruuvi sekä helvetin kireellä ollut pultti. Ne avattuani sain moottori/rengas-sydeemin irti.

MUTTA:
Johto skuutista moottoriin. Miten sen saa irti?
Mitään liittimiä ei näyttäisi olevan. Pelkkä johto laudan sisuksista suoraan moottoriin. Pitääkö koko lauta purkaa :( Yritin jo sitäkin mutta yhden (ensimmäinen) kuusiokoloruuvin alettua pyöriä tyhjää, jätin muun purkamisen sikseen.
Siitä ei tartte ottaa sitä johtoa irti. Ja kummaltakin puolelta pitää ottaa nuo mainitsemasi muoviläpyskät irti.
 
Liittynyt
04.01.2021
Viestejä
18
Käsipumpulla en saa rengasta paikoilleen. Menisiköhän se paikoilleen jos sillä ajaisi pari metriä ulkona.. Hmm tänään testissä -->



Ei muuten mennyt .. :D Joskin, varmaan aika vahva evotus kyseessä. Lisäksi, ei ollut muita välineitä kuin tylsät ja huonot sakset, sekä perus keittiö veitsi. Kaksi mattoveistä löytyi kans, mutta molemmissa oli aivan liian pieni terä jotta olisi mitään niillä saanut aikaan. Reilu tunti meni että sain renkaan halki, jonka jälkeen hain prismasta nuo muoviset rengasraudat, ja vasta niillä sain rikkinäisen renkaan irti.


Renkaan pomputtelu melkolailla mahdotonta, kun se on lyhyellä johdolla kiinni skuutissa.
Ja katteles minun aikasemmin postaamani viestit samaan tuskaan liittyen.
 
Liittynyt
30.03.2022
Viestejä
75
Käsipumpulla en saa rengasta paikoilleen. Menisiköhän se paikoilleen jos sillä ajaisi pari metriä ulkona.. Hmm tänään testissä -->



Ei muuten mennyt .. :D Joskin, varmaan aika vahva evotus kyseessä. Lisäksi, ei ollut muita välineitä kuin tylsät ja huonot sakset, sekä perus keittiö veitsi. Kaksi mattoveistä löytyi kans, mutta molemmissa oli aivan liian pieni terä jotta olisi mitään niillä saanut aikaan. Reilu tunti meni että sain renkaan halki, jonka jälkeen hain prismasta nuo muoviset rengasraudat, ja vasta niillä sain rikkinäisen renkaan irti.


Renkaan pomputtelu melkolailla mahdotonta, kun se on lyhyellä johdolla kiinni skuutissa.
Se vaijerin tapainen mikä kiertää päällykumia sisäkehällä ja vastaa samalla myös vanteeseen kumin sisällä on melkosen sitkeetä tavaraa. Ei katkea tylsillä halvoilla peltisaksilla esim. Vaatii kunnon leikkurit.
 

AkQ

Liittynyt
13.12.2016
Viestejä
268
Ja katteles minun aikasemmin postaamani viestit samaan tuskaan liittyen.
Oon lukenut sun viestit tottakai. Kai se on johonkin liikkeeseen mentävä anelemaan kompuran pikaista käyttöä. Perkeleen tiukassa on, ei mitään toivoa saada kotona rengasta uralleen.
Mites sait venttiilin irti tuosta renkaasta?
 
Liittynyt
04.01.2021
Viestejä
18
Oon lukenut sun viestit tottakai. Kai se on johonkin liikkeeseen mentävä anelemaan kompuran pikaista käyttöä. Perkeleen tiukassa on, ei mitään toivoa saada kotona rengasta uralleen.
Mites sait venttiilin irti tuosta renkaasta?
Ei tarttenu ottaa koko venttiiliä irti. Sain sen täytettyä sen välikappaleen avulla mikä skuutin mukana tuli.
 
  • Tykkää
Reactions: AkQ

Wec

Liittynyt
22.05.2018
Viestejä
43
Johto skuutista moottoriin. Miten sen saa irti?
Mitään liittimiä ei näyttäisi olevan. Pelkkä johto laudan sisuksista suoraan moottoriin.
Ei välttämättä saakkaan. Itsellä ei mtään kokemuksia tuosta skuutista, mutta esim. Xiaomin laudoissa etukumi vaihdetaan niin, että se etuvanne/moottori roikkuu koko ajan johdon varassa siinä laudassa kiinni, jos ei halua lähteä purkamaan pohjaa auki.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
11 254
Ei välttämättä saakkaan. Itsellä ei mtään kokemuksia tuosta skuutista, mutta esim. Xiaomin laudoissa etukumi vaihdetaan niin, että se etuvanne/moottori roikkuu koko ajan johdon varassa siinä laudassa kiinni, jos ei halua lähteä purkamaan pohjaa auki.
Joo. Sehän yleensä tarvittaessa irrotetaan toisesta päästä, mikä teettää vähän tai paljon lisää työtä. Ainakin X8 / Augment10 tämä ei olisi ollut hirveä homma, mutta oli tarpeetonta pelkän rengastyön takia. Jos rengasasennus olisi osoittautunut väkivaltaa ja pitkällistä noitumista vaativaksi, niin sittenhän se olisi kaivettava ulos.
 
Liittynyt
12.06.2022
Viestejä
1
Tietääkö kukaan millä keeway e-zi minun rajoittimen saisi ohitettua? 48V ja 1000W moottori jolla valmiudet ainakin siihen 45km/h.Kuvan liittimet on jo läpikäyty.95933B05-A006-4639-8C85-0AC6E0712EBE.jpeg
 
Liittynyt
04.11.2020
Viestejä
152
Augmentilta hommattu skuutti hajosi alle 1,5 kuukauden käytön jälkeen. Kilometrejä 260km.
Skuutti nykii ajettaessa ja sammuu myös hyvin pian jos on paikallaan. Akun varaustaso vaihtuu nopeasti vilkkuvaan palkkiin, vaikka on täydet.
Viesti Augmentin aspaan ja sieltä lähti vaihtoskuutti jo matkaan ilman mitään kyseenalaistamista, halusivat ainoastaan sarjanumeron.

Kirjoittelen lisää jos alkavat syyttämään "virheellisestä käytöstä" tai muusta kun saavat tämän rikkinäisen takaisin.
 
Liittynyt
01.02.2019
Viestejä
447
MAX G30:n etulaakerit rahisee siihen malliin, että lienee aika vaihtaa ne. Suosituksia mistä ja millaiset pitäisi hommata?
 
Toggle Sidebar

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjut
240 628
Viestejä
4 206 895
Jäsenet
70 927
Uusin jäsen
enigtastic

Hinta.fi

Ylös Bottom