Sähköskootterit / sähköpotkulaudat

Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
399
Tässä on nyt ajeltu enemmän ja vähemmän tuolla Ninebot Max G30E laudalla ja toi peukkukaasu on noh peukkukaasu. Pidemmissä ajoissa hieman tympäsee :D

Mietinkin nyt tuota cruise controllia ja käsitänköhän nyt oikein että tuolla on muuten ns. stock asetusta oletuksena pois lukien cruise control tulee matkassa myös ScooterHacking.org :: Max CFW Builder! - toki noita arvoja voisi viilata mutta ei ola tarve saada lisää nopeutta.
 
Liittynyt
25.01.2022
Viestejä
150
Pojan Xiaomi 1S teki tenät viikonloppuna. Moottori pyörii nykivästi ja antaan vikakoodin 18. Ilmeisesti tuohon ei auta muu kuin uuden moottorin vaihto? Pohjasta avasin akkukoteloa sen verran, ettei ainakaan vaikuttaisi mikään muu kärvähtäneen. Koitan tuota nyt vielä takuun piikkiin saada, kun on ostettu 02/21. Mitään virityksiä tuohon ei oltu tehty, että sen suhteen luulisi vielä kuuluvan virhevastuun piiriin. Sen verran netistä katselin, että tuohon saisi 350w moottorin entisen 250w tilalle. Mitä mahtaisi tehokkaampi moottori tuossa tehdä, kun kuitenkin softapuolelta on huippunopeus käsittääkseni rajattu?
 
Liittynyt
03.11.2019
Viestejä
146
Tässä on nyt ajeltu enemmän ja vähemmän tuolla Ninebot Max G30E laudalla ja toi peukkukaasu on noh peukkukaasu. Pidemmissä ajoissa hieman tympäsee :D

Mietinkin nyt tuota cruise controllia ja käsitänköhän nyt oikein että tuolla on muuten ns. stock asetusta oletuksena pois lukien cruise control tulee matkassa myös ScooterHacking.org :: Max CFW Builder! - toki noita arvoja voisi viilata mutta ei ola tarve saada lisää nopeutta.
Ymmärtääkseni cruise controllin enablointiin riittää, että vaihtaa laudan regionia / sarjanumeroa (esim scooterhacking utilityllä, mikä tuoltakin sivulta löytyy) sellaiseen missä se ominaisuus on. Säästyisi siis custom firmiksen sisäänajolta täysin. Toki customin sisäänajo stock-asetuksilla on myös vaihtoehto, samalla saisi vaikka moottorin päällekytkeytymisen vauhtia laskettua hieman jos haluaa helpommin lähteä liikkeelle esim. liikennevaloista.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
399
Ymmärtääkseni cruise controllin enablointiin riittää, että vaihtaa laudan regionia / sarjanumeroa (esim scooterhacking utilityllä, mikä tuoltakin sivulta löytyy) sellaiseen missä se ominaisuus on. Säästyisi siis custom firmiksen sisäänajolta täysin. Toki customin sisäänajo stock-asetuksilla on myös vaihtoehto, samalla saisi vaikka moottorin päällekytkeytymisen vauhtia laskettua hieman jos haluaa helpommin lähteä liikkeelle esim. liikennevaloista.
Ahaa, pitääpä tuota kokeilla! Kaivella jostain laatikon pohjalta joku Android luuri.
 
Liittynyt
23.10.2016
Viestejä
1 872
Hankin eilen telakalla olevan Zeron kaveriksi Inokim OXO:n, kun ei tiedä kuinka pitkälle kesään joutuu odottelemaan uutta takavanteen puolikasta Kiinasta. Onko täällä antaa suosituksia varkaiden torjuntalaitteista tuolle OXO:lle? Inokimin kotisivujen kautta Alarm & immobilizer maksaa 85€. Aliexpressin kautta ehkä sais jotain geneerisiä paljon halvemmalla, mitä nopeasti katsoin. Ajatuksissa myös GPS-träckeri. Olisi ollut kätevää jos olisi ollut tossa samassa paketissa.

Käykö tuohon OXO:on omien 6-pulttisten 140mm jarrulevyjen tilalle lähtökotaisesti mitkä tahansa vastaavilla spekseillä olevat polkupyörien jarrulevyt?

edit: Kuuluuko OXO:n molemmat renkaat ja runko sen mukana hienokseltaan täristää pukille nostettuna ja siinä käytettynä, kun antaa kaasua vähän enemmän? Pohjalevyssä olevan jalan takia skuutti on pukilla ehkä hieman reilun 5-asteen kulmassa oikealle. En huomannut lyhyessä itse ajossa mitään, mutten tuota toisaalta tarkkaillutkaan. Kyllähän esim. tuo sisäkumin venttiili jo tekee osaltaan tuosta epäkeskon, eikä näytä olevan tasapainotuspainoja ainakaan näkyvillä.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
29.06.2017
Viestejä
227
Iscooter i9pro vika hommakin selvisi. Tehtaalta laittavat uuden akun ja jonkun meter? osan, oisko mittari? Itse joutuu vaihtamaan kyseiset osat mukana kuulemma tulee asennusohjevideo :) Kerkesin tässä tilata Ninebotin g30 max II täytyy perua tilaus jos kerkeän saada tuon uuden akun ennen Ninebotin saapumista.
 
Liittynyt
31.05.2022
Viestejä
20
Eikös tuo takavalo ole ihan lain vaatimakin? Itsellä tuossa nousee miinukseksi myös ilmarengas takana, edessä se vielä menee näissä takavetoisissa, jos siinä ei ole hirveästi pois tieltä purettavaa jarruromua ympärillä.
Tuli vähän hölmö olo. Lokarissa on valo jarruttaessa. Sitä ei vaan tajunnut tuosta kun naamioituu niin hyvin ;D
 
Liittynyt
31.05.2022
Viestejä
20
Kyllä vain. En päivällä valoja pitänyt päällä niin ei siksi tajunnut..
 

AkQ

Liittynyt
13.12.2016
Viestejä
267
Ilmat sisään sen jälkeen noin ku kuvasin, eli ilman venttiiliä jatkopalan avulla, ni kumi lopahtaa paikoilleen n. 8 barin paikkeilla muistaakseni.
Tsih..
Kävin rengasliikkeessä (2,5km suuntaansa) taluttaen rakastettua (vihattua) Inmotion S1 -skoottiani. Rengasliikkeen omistaja oli ystävällinen, joskin totaalisen kyllästynyt skuutteihin. Ja koska olin renkaan asennuksen yhteydessä satuttanut vasemman käden ranteeni, päätti omistaja ystävällisesti ottaa skuuttini tehtäväkseen, samalla ystävällisesti vittuillen. Löytyi myös jokin pieni työkalu, jolla renkaan venttiilin neulan sai pois, jonka jälkeen kompuran tykittämä paineilma toimisi paremmin tubeless-renkaan urille saamiseen. Kompura kiinni renkaaseen ja vihdoin paineilmaa sisälle ja .. venttiili onkin rikki. Ei pidä ilmaa yhtään.
Rengasta asentaessa ...
Uusi rengas vihdoin saapui.
Mutta:
Osaisko kumpikaa (tai joku muu?) kertoa että miten tuon Inmotion S1 takapyörä irroitetaan laudasta?
Raxaman antama videolinkki näytti kyllä hyvin että miten itse rengas irroitetaan moottorin ympäriltä, mutta moottori/rengas -yhdistelmä pitäisi jollain ilveellä saada ensin irti skuutista, ja se ei ole ainakaan minun nähdäkseni mitenkään itseestään selvä asia :(
En löydä mitään ohjeita Googlellakaan.
Ruuveja on niin hämärissä paikoissa etten ole varma, auttaako niiden irti ruuvaaminen vaiko ei. Enkä uskalla ruuvailla irti turhaan ruuveja, siltä varalta että ne on jotain kiinaruuveja jotka ei huonolla tuurilla mene kuin kerran paikoilleen.


EDIT:
Jonkun toisen mallin innoittamana, huomasin että muoviläpyskä jossa takaheijastimet olivat kiinni, sai kokonaan irti. Muoviläpyskän alta paljastui muutama kuusiokoloruuvi sekä helvetin kireellä ollut pultti. Ne avattuani sain moottori/rengas-sydeemin irti.

MUTTA:
Johto skuutista moottoriin. Miten sen saa irti?
Mitään liittimiä ei näyttäisi olevan. Pelkkä johto laudan sisuksista suoraan moottoriin. Pitääkö koko lauta purkaa :( Yritin jo sitäkin mutta yhden (ensimmäinen) kuusiokoloruuvin alettua pyöriä tyhjää, jätin muun purkamisen sikseen.




Ei mee. Ei vaan mee. Aivan käsittämättömän jäykkä. Juuri ostetuista Prisman rengasraudoista yksi jo katkesi.
Kuuma vesi ja saippuakaan ei auttanu. Vähän se löystyi mutta ei riittävästi mitenkään.

Mikä liike näitä laittaa paikoilleen Lahdessa??


Sain kuin sainkin nippareilla renkaan paikoilleen. Helvetin kovaa voimaa piti käyttää että sain painettua moottorin läpi renkaan sisälle. Apuna olleet kaksi muovitörppöä hajosi joten käytin alustana teräs chainmailia nätisti, että keskelle läjää jäi moottorin tappia varten reikä toiselle puolelle. Sitten vaan apinanraivolla moottori läpi renkaaseen, jonka jälkeen nipparit nips naps poikki ja roskiin.

Uusi ongelma: Miten saan renkaan oikeille urille? Rengas on silminnähden hieman liian sisällä moottorin ympärillä, eikä selvästikkään ns. paikoillaan.
Kotona on pelkkä perus pyörän pumppu. Tuskin riittää.
Käsipumpulla en saa rengasta paikoilleen. Menisiköhän se paikoilleen jos sillä ajaisi pari metriä ulkona.. Hmm tänään testissä -->



Ei muuten mennyt .. :D Joskin, varmaan aika vahva evotus kyseessä. Lisäksi, ei ollut muita välineitä kuin tylsät ja huonot sakset, sekä perus keittiö veitsi. Kaksi mattoveistä löytyi kans, mutta molemmissa oli aivan liian pieni terä jotta olisi mitään niillä saanut aikaan. Reilu tunti meni että sain renkaan halki, jonka jälkeen hain prismasta nuo muoviset rengasraudat, ja vasta niillä sain rikkinäisen renkaan irti.


Renkaan pomputtelu melkolailla mahdotonta, kun se on lyhyellä johdolla kiinni skuutissa.
Oon lukenut sun viestit tottakai. Kai se on johonkin liikkeeseen mentävä anelemaan kompuran pikaista käyttöä. Perkeleen tiukassa on, ei mitään toivoa saada kotona rengasta uralleen.
Mites sait venttiilin irti tuosta renkaasta?
.. olen ilmeisesti kovan voimankäytön seurauksena rikkonut venttiilin. Ilma ei pysy pyörässä vaikka kuinka monta baria tykittäisi. Rengasliikkeen omistaja tutki pyörää/venttiiliä tarkemmin ja pahoitteli alkaneen kesän ikävyyksiä sekä sitä, ettei hän osannut kertoa mistä uuden venttiilin tällaiseen vehkeeseen saisi hankittua, saati millä aikataululla. Onhan tässä jo kuukausi odoteltu uutta rengasta ja ulkona on ihan kiva sää.

Että.... voihan nenä :):):):)

Mistä saisi Inmotion S1 -takapyörään venttiilin?
Miten sellainen asennetaan?
Onnistuuko kotona?
 
Liittynyt
23.10.2016
Viestejä
1 872
Kyse vähän vajaa 500km ajetusta parin kk ikäisestä OXO:sta. Kuvissa ja videolla etujarru. Ekat hydrauliset jarrut omalla kohdalla, joten opastus olisi tervetullutta. Männät näyttää äkkiseltään olevan aivan liian ulkona jarrukahva ylhäällä, vai, etenkin kun uudet jarrupalat mahtuvat juuri ja juuri väliin, eikä sitten muuta? Oletan, että metallinväriset männät kuuluisi olla muun mustan sisäpinnan tasolla. Ja mäntien liike (videolla) kahvan koko painomatkalla ihan liian lyhyt, vai? Mitä toimenpiteitä ja työkaluja ja tarvikkeita tarvitaan? Kiitos.

 
Liittynyt
04.01.2021
Viestejä
18
Se vaijerin tapainen mikä kiertää päällykumia sisäkehällä ja vastaa samalla myös vanteeseen kumin sisällä on melkosen sitkeetä tavaraa. Ei katkea tylsillä halvoilla peltisaksilla esim. Vaatii kunnon leikkurit.
Tsih..
Kävin rengasliikkeessä (2,5km suuntaansa) taluttaen rakastettua (vihattua) Inmotion S1 -skoottiani. Rengasliikkeen omistaja oli ystävällinen, joskin totaalisen kyllästynyt skuutteihin. Ja koska olin renkaan asennuksen yhteydessä satuttanut vasemman käden ranteeni, päätti omistaja ystävällisesti ottaa skuuttini tehtäväkseen, samalla ystävällisesti vittuillen. Löytyi myös jokin pieni työkalu, jolla renkaan venttiilin neulan sai pois, jonka jälkeen kompuran tykittämä paineilma toimisi paremmin tubeless-renkaan urille saamiseen. Kompura kiinni renkaaseen ja vihdoin paineilmaa sisälle ja .. venttiili onkin rikki. Ei pidä ilmaa yhtään.
Rengasta asentaessa ... .. olen ilmeisesti kovan voimankäytön seurauksena rikkonut venttiilin. Ilma ei pysy pyörässä vaikka kuinka monta baria tykittäisi. Rengasliikkeen omistaja tutki pyörää/venttiiliä tarkemmin ja pahoitteli alkaneen kesän ikävyyksiä sekä sitä, ettei hän osannut kertoa mistä uuden venttiilin tällaiseen vehkeeseen saisi hankittua, saati millä aikataululla. Onhan tässä jo kuukausi odoteltu uutta rengasta ja ulkona on ihan kiva sää.

Että.... voihan nenä :):):):)

Mistä saisi Inmotion S1 -takapyörään venttiilin?
Miten sellainen asennetaan?
Onnistuuko kotona?
eikös tuo oo normi venttiili? Tubeless venttiili TR413 4kpl Asennuksesta ei hajua…

menikö rengas kuitenkin paikalleen paineilmalla?
 
Liittynyt
17.10.2017
Viestejä
603
Kyse vähän vajaa 500km ajetusta parin kk ikäisestä OXO:sta. Kuvissa ja videolla etujarru. Ekat hydrauliset jarrut omalla kohdalla, joten opastus olisi tervetullutta. Männät näyttää äkkiseltään olevan aivan liian ulkona jarrukahva ylhäällä, vai, etenkin kun uudet jarrupalat mahtuvat juuri ja juuri väliin, eikä sitten muuta? Oletan, että metallinväriset männät kuuluisi olla muun mustan sisäpinnan tasolla. Ja mäntien liike (videolla) kahvan koko painomatkalla ihan liian lyhyt, vai? Mitä toimenpiteitä ja työkaluja ja tarvikkeita tarvitaan? Kiitos.

Olettaen että nuo satulat on yhtään samanlaiset kuin moottoripyörissä ja autoissa, niin väännä/paina noita mäntiä varovasti sisään jollain, varo ettet väännä liikaa sivuttain mäntää.
Semmoinen protip myös, että älä koskaan paina jarrua kun sulla on satula tuollein kädessä, tuossa on mahdollisuus että männät pullahtaa pihalle ja onnea takaisin laittoon. Tuossa nyt onneksi taitaa järjestelmästä neste loppua ennen kuin tuo tapahtuu.

Itse tuli eilen vihdoinkin asennettua omaan G30 Maxiin uudet XT150 liittimet, 200km mittarissa ja vakio liittimet olivat vielä ihan hyvässä kunnossa. Oikeastaan yllätyin miten helppoa tuo noiden asennus oli.
- Katkaise yksi johto.
- Kuori johto.
- Kolvaa tinaa johtoon kolvilla ja aseta johto osoittamaan pystysuoraan alaspäin.
- Pujota oikea liittimen suoja johtoon ja työnnä johonkin rakoon missä pysyy hetken.
- Laita XT150 liitin pystyyn johonkin, itse laitoin polkupyörän pinnan ja pultin ruuvipenkkiin pystyyn ja näihin sai tökättyä tukevasti liittimen pystyyn.
- Ota tina käteen ja toiseen "myrskysytytin" sytkäri ja kuumenna sillä liitintä reilusti ja työnnä kuppi täyteen tinaa.
- Kun liittimen kuppi on täynnä tinaa ota tämä ulos nokkapihdellä tai muilla vastaavilla, tökkää nopeasti johtoon kohdalleen ja puhalla hetki.
- Anna jäähtyä hetki ja vetäise liitinsuoja paikoilleen.
- Toista muille johdoille.

Nyt pitäisi perehtyä tuohon ohjelmointi puoleen. Mitään sen kummempia huippuja en kaipaa, 30kmh riittää itselle, mutta tuo kick startin haluan pois ja tietysti lisää kiihtyvyyttä, että jaksaa paremmin ylämäetkin.
 
Liittynyt
23.10.2016
Viestejä
1 872
Olettaen että nuo satulat on yhtään samanlaiset kuin moottoripyörissä ja autoissa, niin väännä/paina noita mäntiä varovasti sisään jollain, varo ettet väännä liikaa sivuttain mäntää.
Semmoinen protip myös, että älä koskaan paina jarrua kun sulla on satula tuollein kädessä, tuossa on mahdollisuus että männät pullahtaa pihalle ja onnea takaisin laittoon. Tuossa nyt onneksi taitaa järjestelmästä neste loppua ennen kuin tuo tapahtuu.

Itse tuli eilen vihdoinkin asennettua omaan G30 Maxiin uudet XT150 liittimet, 200km mittarissa ja vakio liittimet olivat vielä ihan hyvässä kunnossa. Oikeastaan yllätyin miten helppoa tuo noiden asennus oli.
- Katkaise yksi johto.
- Kuori johto.
- Kolvaa tinaa johtoon kolvilla ja aseta johto osoittamaan pystysuoraan alaspäin.
- Pujota oikea liittimen suoja johtoon ja työnnä johonkin rakoon missä pysyy hetken.
- Laita XT150 liitin pystyyn johonkin, itse laitoin polkupyörän pinnan ja pultin ruuvipenkkiin pystyyn ja näihin sai tökättyä tukevasti liittimen pystyyn.
- Ota tina käteen ja toiseen "myrskysytytin" sytkäri ja kuumenna sillä liitintä reilusti ja työnnä kuppi täyteen tinaa.
- Kun liittimen kuppi on täynnä tinaa ota tämä ulos nokkapihdellä tai muilla vastaavilla, tökkää nopeasti johtoon kohdalleen ja puhalla hetki.
- Anna jäähtyä hetki ja vetäise liitinsuoja paikoilleen.
- Toista muille johdoille.

Nyt pitäisi perehtyä tuohon ohjelmointi puoleen. Mitään sen kummempia huippuja en kaipaa, 30kmh riittää itselle, mutta tuo kick startin haluan pois ja tietysti lisää kiihtyvyyttä, että jaksaa paremmin ylämäetkin.
Kiitos vinkistä. Voi tosin olla, että kokeilen viedä takuuseen, koska skuutillä ikää vain hieman yli kuukauden ja mielestäni ilmausten olisi pitänyt pysyä pidempään, samoin kuin noiden jarrujen mäntöjen paikoillaan.

Onko vinkkejä saisiko OXO:on ihan noutamalla Suomesta heti jostain kaksi 1-2 orkkista 140mm jarrulevyä (Inokimin tuotekoodi LS010D140C1)? Alta virallista kautta luvataan toimitus 3-5 päivässä, mutta toimituskulut olivat jotain 35 €, eli vähän kalliin puoleiset:

edit: Sain painettua männät pohjaan ja palat paikoilleen. Otin ilmaruuvin pois kahvasta siksi aikaa. Levy välissä kun testaan, niin männät ei juurikaan palauta, vaan jää lähes kiinni levyyn. Aihetta viedä takuuhuoltoon?
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
23.10.2016
Viestejä
1 872
Putsasin satulan oikein huolella ja sitten öljysin mäntöjen sivupinnat CRC:llä useaan kertaan kun olivat ulkona ja painoin takaisin sisään. Silti suljetun järjestelmän palautus on ao. videon luokkaa. Voiko tuo johtua vain liian vajaista mineraaliöljyistä/ilmasta järjestelmässä:

 
Liittynyt
21.10.2016
Viestejä
30
Putsasin satulan oikein huolella ja sitten öljysin mäntöjen sivupinnat CRC:llä useaan kertaan kun olivat ulkona ja painoin takaisin sisään. Silti suljetun järjestelmän palautus on ao. videon luokkaa. Voiko tuo johtua vain liian vajaista mineraaliöljyistä/ilmasta järjestelmässä:

Ei sitä mäntää mikään takaisin sisäänpäin vedä. Löysää paineen palan ja levyn välistä kun löysäät jarrukahvasta ja levy pyörii vapaana. Kun pala kuluu niin mäntä tulee ulospäin ja kun uudet palat laitat, niin painat mäntää takaisin sisäänpäin
 
Liittynyt
08.01.2022
Viestejä
66
Meillä on tosiaan vaimon kanssa ninebotit, minulla max g30 II eu-versio ja vaimolla g30 II le usa-versio.
Kokeilin tänään scooterhackin firmiksiä noihin. Tarkoituksena oli saada alennettua moottorin kytkeytymisnopeutta 5km vauhdista 1km, jolloin liikkeellelähtö esimerkiksi liikennevaloista on miellyttävämpää. Samoin halusin rajoittaa vaimon us-version huippunopeutta samaan 25km/h kun omassa ettei aina aja karkuun :lol: No nuo toiminnot kyllä onnistui, mutta samalla tehot hävisi.. koetin kyllä säätää virtarajat vakion mukaan ja myös kokeilin isompia arvoja sen minkä uskalsin, mutta silti piti palauttaa vakiofirmis. En tiedä mikä ero niillä sitten on, mutta tehdasfirmiksellä lauta jaksaa viedä minut talomme vieressä olevan pitkän mäen päälle noin 8-10 km/h vauhdilla, customfirmiksellä joutui työntöhommiin, vaikka virtarajat oli tapissa. Eli tehdasfirmiksillä jatketaan.
 

AkQ

Liittynyt
13.12.2016
Viestejä
267
eikös tuo oo normi venttiili? Tubeless venttiili TR413 4kpl Asennuksesta ei hajua…

menikö rengas kuitenkin paikalleen paineilmalla?
Rengas ei mennyt paikalleen. Ilma karkasi rikkinäisestä venttiilistä todella nopeasti ulos.

Kävin hakemassa tuon venttiiliin.
Googlesta ei löydy mitään toimintaohjeita. Ensimmäinen arvaukseni on, että rengas pitää poistaa ympäriltä, jonka jälkeen ehkä mahdollisesti uuden venttiilin saisi vaihdettua rikkinäisen tilalle.
Ehkä.
Ei niin mitään tietoa :/
 
Liittynyt
04.01.2021
Viestejä
18
Rengas ei mennyt paikalleen. Ilma karkasi rikkinäisestä venttiilistä todella nopeasti ulos.

Kävin hakemassa tuon venttiiliin.
Googlesta ei löydy mitään toimintaohjeita. Ensimmäinen arvaukseni on, että rengas pitää poistaa ympäriltä, jonka jälkeen ehkä mahdollisesti uuden venttiilin saisi vaihdettua rikkinäisen tilalle.
Ehkä.
Ei niin mitään tietoa :/
Koititko jo onko se venttiilin sisäosa rikki vai koko venttiili? Saat sen sisäosan irti esim. tuolla: MR venttiiliavain 125mm

Koitas jos löydät huoltsikalta isomman kompuran, laittaa ilmaa renkaaseen ilman venttiilin sisäosaa sen jatkoletkun avulla. Vaatii painetta n.7-8 bar. Rengas kun menee paikalleen, ni sit sisäosa vasta paikalleen sen jälkeen. Tuolleen sain oman renkaan paikalleen.
 

AkQ

Liittynyt
13.12.2016
Viestejä
267
Koititko jo onko se venttiilin sisäosa rikki vai koko venttiili? Saat sen sisäosan irti esim. tuolla: MR venttiiliavain 125mm

Koitas jos löydät huoltsikalta isomman kompuran, laittaa ilmaa renkaaseen ilman venttiilin sisäosaa sen jatkoletkun avulla. Vaatii painetta n.7-8 bar. Rengas kun menee paikalleen, ni sit sisäosa vasta paikalleen sen jälkeen. Tuolleen sain oman renkaan paikalleen.
Uah just tulin puuilolta joka on 5km päässä :D
Venttiilin epäkunnon havaitsi autokorjaamon omistaja, kun yritti kompuroida ilmaa sinne ilman sisäosaa. Ilma ei pysynyt sisällä. En osaa sanoa kotikonstein, että onko vain sisäosa rikki. Korjaamon omistaja ainakin viittasi venttiiliin kai kokonaisuutena, eikä ainakaan tarkentanut oliko pelkkä sisäosa rikkoutunut. Pitää käydä hakemassa tuo venttiiliavain ja vaihtaa sisäosa uuteen.

Löysin kans tällasen videon:


Ei kovin paljon auta, koska Inmotion S1 tubeless-rengas on aivan perkeleesti enemmän kireempi kuin tuossa videolla näkyvä rengas. Lisäksi, videon tyyppi käyttää isoja metallisia rengasrautoja, ja on selvästi kolhinut vanteensa, muttei kuitenkaan mainitse että rengas ei pitäisi ilmaa. Jännä.
 

tunke

Villi kuski
NOSTO
Liittynyt
19.04.2017
Viestejä
420
Putsasin satulan oikein huolella ja sitten öljysin mäntöjen sivupinnat CRC:llä useaan kertaan kun olivat ulkona ja painoin takaisin sisään. Silti suljetun järjestelmän palautus on ao. videon luokkaa. Voiko tuo johtua vain liian vajaista mineraaliöljyistä/ilmasta järjestelmässä:

CRC:n tilalla olisi kannattanut käyttää jarrunestettä.
Jarrut näissä ilmeisesti on samoja tai vastaavia kuin polkupyörän jarrut. Tuossa suomeksi miten huollat huonosti liikkuvat männät (voit aloittaa suoraan kohdasta 3:24. Alussa on asiaa jarrulevyn oikaisusta):



Myös jarrujen ilmaukseen löytyy video:
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
4 662
Putsasin satulan oikein huolella ja sitten öljysin mäntöjen sivupinnat CRC:llä useaan kertaan kun olivat ulkona ja painoin takaisin sisään. Silti suljetun järjestelmän palautus on ao. videon luokkaa. Voiko tuo johtua vain liian vajaista mineraaliöljyistä/ilmasta järjestelmässä:

Joo ei se tosiaan kauheesti vedä takaspäin. Sulla näytöstäs toinen mäntä olevan vähän laiskempi niin kannattanee ylläolevan videon ohjein koittaa vähän putsata. Jos tuntuu et kahva itessään on löysä tai jarrutusteho on huono niin sit voi ilmata ja vaikka vaihtaa ne öljyt samalla jos sitä ei oo tehny. LHM+ oon ite käyttäny, litran tonkan saa halvalla ja sillä tekee suurinpiirtein koko loppuelämän nestevaihdot.

Mut jos kahva taas on sopivan jämäkkä ja jarrutehoa löytyy niin ei sitä kannata ruveta huvikseen räpeltää. Jos jarru laahaa niin säätää vaan satulan. Lähtökohdan saa sillä et löysää satulan ruuvit, painaa kahvan pohjaan ja kiristää. Jos säkä käy niin se on tolla jo hoidossa, mut ite huomannu et usein vaatii hienosäätöä jommastakummasta päästä.

Aika paskaahan noitten hydraulisten jarrujen säätö on kun se on suht tarkkaa hommaa ja öljyllä lotraaminen vituttaa. Ilmauksesta vielä sen verran et jos vaan kuplat haluu pois niin oon ite selvinny sillä et pistää kupin kahvan säiliöön kiinni jonne pikkasen nestettä ja alkaa runttaamaan, samalla vähän kallistelee niin alkaa kuplia näkymään.
 
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
578
Miten voi olla, ettei rengasliikkeen hemuli tunnista venttiiliä, mikäli se on ihan normaali auton venttiili :confused:
 
Liittynyt
21.10.2016
Viestejä
30
Meillä on tosiaan vaimon kanssa ninebotit, minulla max g30 II eu-versio ja vaimolla g30 II le usa-versio.
Kokeilin tänään scooterhackin firmiksiä noihin. Tarkoituksena oli saada alennettua moottorin kytkeytymisnopeutta 5km vauhdista 1km, jolloin liikkeellelähtö esimerkiksi liikennevaloista on miellyttävämpää. Samoin halusin rajoittaa vaimon us-version huippunopeutta samaan 25km/h kun omassa ettei aina aja karkuun :lol: No nuo toiminnot kyllä onnistui, mutta samalla tehot hävisi.. koetin kyllä säätää virtarajat vakion mukaan ja myös kokeilin isompia arvoja sen minkä uskalsin, mutta silti piti palauttaa vakiofirmis. En tiedä mikä ero niillä sitten on, mutta tehdasfirmiksellä lauta jaksaa viedä minut talomme vieressä olevan pitkän mäen päälle noin 8-10 km/h vauhdilla, customfirmiksellä joutui työntöhommiin, vaikka virtarajat oli tapissa. Eli tehdasfirmiksillä jatketaan.
Tuossa scooterhackin firmis builderissa oletuksena vakio arvot, ethän vetänyt current limittejäkin 25a arvoon? Itse nostanut sportilla 32a (estimated draw arvo),current limit vakio 55a, cruisen aktivointi ja liikkeelle parkista. Tuolla 32a nousee jyrkkääkin mäkeä n.20km/h 90kg kuormaa, vakio 25a arvolla hyytyi alle 10km/h
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
23.10.2016
Viestejä
1 872
Joo ei se tosiaan kauheesti vedä takaspäin. Sulla näytöstäs toinen mäntä olevan vähän laiskempi niin kannattanee ylläolevan videon ohjein koittaa vähän putsata. Jos tuntuu et kahva itessään on löysä tai jarrutusteho on huono niin sit voi ilmata ja vaikka vaihtaa ne öljyt samalla jos sitä ei oo tehny. LHM+ oon ite käyttäny, litran tonkan saa halvalla ja sillä tekee suurinpiirtein koko loppuelämän nestevaihdot.

Mut jos kahva taas on sopivan jämäkkä ja jarrutehoa löytyy niin ei sitä kannata ruveta huvikseen räpeltää. Jos jarru laahaa niin säätää vaan satulan. Lähtökohdan saa sillä et löysää satulan ruuvit, painaa kahvan pohjaan ja kiristää. Jos säkä käy niin se on tolla jo hoidossa, mut ite huomannu et usein vaatii hienosäätöä jommastakummasta päästä.

Aika paskaahan noitten hydraulisten jarrujen säätö on kun se on suht tarkkaa hommaa ja öljyllä lotraaminen vituttaa. Ilmauksesta vielä sen verran et jos vaan kuplat haluu pois niin oon ite selvinny sillä et pistää kupin kahvan säiliöön kiinni jonne pikkasen nestettä ja alkaa runttaamaan, samalla vähän kallistelee niin alkaa kuplia näkymään.
Juuh. Tuossa ilmeisesti pitää olla jarrulevyt ihan suorat? Ei näytä juuri sallivan minkäänlaista heittoa, muuten pitää ääntä. Mites tuo vääntyneiden levyjen manuaalinen suoristelu? Youtubesta löytyi siitäkin videoita, mutten itse oikein ajatellut olevan fiksua hommaa.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
4 662
Juuh. Tuossa ilmeisesti pitää olla jarrulevyt ihan suorat? Ei näytä juuri sallivan minkäänlaista heittoa, muuten pitää ääntä. Mites tuo vääntyneiden levyjen manuaalinen suoristelu? Youtubesta löytyi siitäkin videoita, mutten itse oikein ajatellut olevan fiksua hommaa.
Ei saa kyl juurikaan olla killissä ilman et alkaa hankaamaan. Voi niitä ite koittaa suoristaa, eipä siinä kai mitään menetä jos se levy ois muutenkin menossa roskiin?
 

tunke

Villi kuski
NOSTO
Liittynyt
19.04.2017
Viestejä
420
Mites tuo vääntyneiden levyjen manuaalinen suoristelu? Youtubesta löytyi siitäkin videoita, mutten itse oikein ajatellut olevan fiksua hommaa.
Ihan normaalia puuhaa kai tuo suoristelu on ainakin polkupyöräilijöille. Just pari päivää sitten vääntelin uudesta pyörästä jakoavaimella toisen jarrulevyn suoraksi.
 
Liittynyt
23.10.2016
Viestejä
1 872
Onko joku availlut vuoden -22 OXO:a ja osaako ottaa kantaa mitä noi ympyröidyt johdonpäät on ja kuuluvatko yhteen? Ne oli vapaana liittämättä. Lauta myytiin ajovalot toimimattomina ja myyjä sanoi, että unohti liittää ne vahingossa kun oli avannut deckin. Suoraviivaisin arvaus on, että kuuluu yhteen, mutta molemmissa on samanlainen urospää.


20220614_1255501.jpg

Lisäksi kahdesta kuvanlaisesta keltaisesta terminaaliboksista puuttui kansi, deckin edestä ja takaa, sen lisäksi, että kokenut väkivaltaa. Niitä näyttäisi saavan varaosina:

Tossa on hyvä video OXO:n deckin liitoksista. Pää-piirteittäin muuten sama, mutta isoin ero on, että noi vapaiden johdonpäiden johdot puuttuu kokonaan:



Toinen johdonpäistä tulee lyhyellä johdolla etumoottorin kontrollerista ja toinen tämmöisestä boksista, mistä lähtee 4 muutakin mustaa johtoa. Yo. videolta ko. boksi puuttuu kokonaan, vaikka mahd.videolla myös vuoden -22 OXO, siitä päätellen, että ainakin video upittu 3/22.

edit: Näköjään toisesta moottoriboksista lähtee yksi samanlainen vapaa johdonpää:
20220614_181141.jpg

edit2: Tämä viittaa vahvasti siihen, että tuo lituska musta boksi, mistä 1. kuvan yksi vapaa johdonpää lähtee, liittyy pimeänä oleviin valoihin, vaikka tässä tarvikekuvassa onkin vähän erinäköinen, eikä ko. näköistä sukittamatonta johtoa olekaan:
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
08.01.2022
Viestejä
66
Tuossa scooterhackin firmis builderissa oletuksena vakio arvot, ethän vetänyt current limittejäkin 25a arvoon? Itse nostanut sportilla 32a (estimated draw arvo),current limit vakio 55a, cruisen aktivointi ja liikkeelle parkista. Tuolla 32a nousee jyrkkääkin mäkeä n.20km/h 90kg kuormaa, vakio 25a arvolla hyytyi alle 10km/h
Current limit oli 55A, ja kokeilin sitten estimated 32A ja current limit 64A. Silti ei tehot olleet lähellekään stokkia. En tiedä mikä siinä mätti. Olkoon vakiona.
 

AkQ

Liittynyt
13.12.2016
Viestejä
267
Koititko jo onko se venttiilin sisäosa rikki vai koko venttiili? Saat sen sisäosan irti esim. tuolla: MR venttiiliavain 125mm

Koitas jos löydät huoltsikalta isomman kompuran, laittaa ilmaa renkaaseen ilman venttiilin sisäosaa sen jatkoletkun avulla. Vaatii painetta n.7-8 bar. Rengas kun menee paikalleen, ni sit sisäosa vasta paikalleen sen jälkeen. Tuolleen sain oman renkaan paikalleen.
Toimiiko tämä?

Tota sun linkkaamaa avainta ei ole Lahdessa ainakaan missään mistä löytäisin.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
4 662
mielipiteitä, onko hyvä tarjous:

Runko itessään aika ruma, kunnon laatikko. Jousitus ainakin edessä näyttää kans siltä et se alkaa pitämään ylimääräsiä ääniä varmaan aika nopeaan. Tolla hinnalla 52v28.8ah akku on varmastikkin jotain halvinta kiinapaskakennoa täynnä et sekin kannattaa huomioida. Varmaan ihan ok vehje siinä missä muutkin noi halvimmat kiinanihmeet, mut kannattaa odotukset asettaa kans riittävän matalalle näillä no-name laudoilla. Ei mitään hajua minkä lafkan valmistama toi edes on.

Taittomekanismi näyttää kanssa vähän kyseenalaselta ja korkeussäädettävä tanko on kans aina yks riski.
 
Liittynyt
28.02.2018
Viestejä
803
Liittynyt
24.06.2017
Viestejä
4 456
Miten voi olla, ettei rengasliikkeen hemuli tunnista venttiiliä, mikäli se on ihan normaali auton venttiili :confused:
Varmaan vaan kurkkuaan myöten täynnä skuuttiasiakkaita, joten ei "voinut" auttaa.

Ihmetyttää kyllä, että eikö kaiken tuon taistelemisen jälkeen ala jo pikku hiljaa umpikumit kiinnostaa.
 

AkQ

Liittynyt
13.12.2016
Viestejä
267
Varmaan vaan kurkkuaan myöten täynnä skuuttiasiakkaita, joten ei "voinut" auttaa.

Ihmetyttää kyllä, että eikö kaiken tuon taistelemisen jälkeen ala jo pikku hiljaa umpikumit kiinnostaa.
No ihan pikkasen on alkanut kiinnostamaan, pakkohan se on jo myöntää.
Mutta millainen satsaus se sitten olisi? +100€?
Alkaa Inmotion S1 -skuutille tulla hintaa (alkup. 575€) jo kun pumppu, rengas/venttiili -työkalut, uusi tubeless rengas ja nyt jos vielä hankkisi umpikumit..
Hmmh. Enpä tuota tiedä.
1655227359225.png

Taas meni ~10€ tieriin kun skuuttailin Lahden Launeelle kahdesti saman päivän aikana työkaluja hakemaan.
Olen mietiskellyt että jos nyt saisin skuuttini kuntoon, niin yksi vaihtoehto olisi koittaa heinäkuun lopulla myydä potkulauta pois. Ehkä. Ensi kesänä sitten taas uusi yritys.
Kuinka pitkälle syksyyn näillä edes kehtaa ajella.

Vaihdoin venttiilin kielen uuteen, samalta näyttävät, ei ulkoisesti havaittavia eriovaisuuksia. Kotipumpulla en saa riittävästi siihen tietenkään painetta. Huomenna koitan löytää lähempää jonkin kompuran, huoltsikan tai polkupyöräliikkeen. Ei millään viitsisi taas taluttaa 2,5km suuntaansa, kuuntelemaan vittuilua siitä miten skuutit on perseestä vs. autot :D
 
Liittynyt
08.01.2022
Viestejä
66
Eikö se rengas siis noussu vanteelle siellä liikkeessä? Silloinhan se pitää ilman ja saa vaikka käsipumpulla täytettyä kun venttiili on kunnossa.
Tuo schrader-venttiili lie maailman yleisimmin käytetty joten kyllä jokainen joka autojen tai renkaiden kanssa pelaa tietää kyllä miten se toimii. Kaveri on tehny jäynää.
 

AkQ

Liittynyt
13.12.2016
Viestejä
267
Eikö se rengas siis noussu vanteelle siellä liikkeessä? Silloinhan se pitää ilman ja saa vaikka käsipumpulla täytettyä kun venttiili on kunnossa.
Tuo schrader-venttiili lie maailman yleisimmin käytetty joten kyllä jokainen joka autojen tai renkaiden kanssa pelaa tietää kyllä miten se toimii. Kaveri on tehny jäynää.
Jos se venttiili ei ole rikki, niin en tiedä mistä johtuu ettei rengas noussut vanteelle liikkeessä vaikka aika kovaa painetta sinne tykitettiin. Rengas paisui silminnähtävästi, muttei lopahtanut vanteelle, ja heti kun liipasinta ei enää painettu, kaikki ilma karkasi renkaasta samantien.

Todella ikävää jos on jäynätty. Proggis on syönyt miestä jo melkoisesti. Vasemman käden rannekin oli paketissa muutaman päivän ajan, renkaan asennuksen seurauksena.
 
Liittynyt
04.01.2021
Viestejä
18
Jos se venttiili ei ole rikki, niin en tiedä mistä johtuu ettei rengas noussut vanteelle liikkeessä vaikka aika kovaa painetta sinne tykitettiin. Rengas paisui silminnähtävästi, muttei lopahtanut vanteelle, ja heti kun liipasinta ei enää painettu, kaikki ilma karkasi renkaasta samantien.

Todella ikävää jos on jäynätty. Proggis on syönyt miestä jo melkoisesti. Vasemman käden rannekin oli paketissa muutaman päivän ajan, renkaan asennuksen seurauksena.
Todennäköisesti ei ole sit ollu tarppes painetta? Koititte jatkokappaleella ja ilman venttiilin sielua?
 

AkQ

Liittynyt
13.12.2016
Viestejä
267
Todennäköisesti ei ole sit ollu tarppes painetta? Koititte jatkokappaleella ja ilman venttiilin sielua?
Jep, ilman sielua ja Inmotion S1:n mukana tulleella jatkopalalla. Toisen kerran ilmankin jatkopalaa, kun se kompuran suutin siihen venttiiliin meni suoraankin.
Sen verran äkäseen meni ilmaa renkaaseen että luulin hetken että se räjähtää:D Mutta ei sitten kuitenkaan lopsahtanut vanteelleen. Olis vaan pitäny laittaa lisää, mutta pelko uuden renkaan hajottamisesta, sekä kokemattomuus olivat omiaan lopettamaan isompien paineiden kokeilut.
 
Liittynyt
04.01.2021
Viestejä
18
Jep, ilman sielua ja Inmotion S1:n mukana tulleella jatkopalalla. Toisen kerran ilmankin jatkopalaa, kun se kompuran suutin siihen venttiiliin meni suoraankin.
Sen verran äkäseen meni ilmaa renkaaseen että luulin hetken että se räjähtää:D Mutta ei sitten kuitenkaan lopsahtanut vanteelleen. Olis vaan pitäny laittaa lisää, mutta pelko uuden renkaan hajottamisesta, sekä kokemattomuus olivat omiaan lopettamaan isompien paineiden kokeilut.
Taitaa sit kompurassa paine riittää… ei siinä painemittaria ollu?
 
Liittynyt
23.02.2020
Viestejä
282
Kotipumpulla en saa riittävästi siihen tietenkään painetta. Huomenna koitan löytää lähempää jonkin kompuran, huoltsikan tai polkupyöräliikkeen…
Toimisiko tossa sellainen tubeless-asennuksiin kykenevä jalkapumppu? Niihinhän saa huonoimpiikiin 11 bar ja vapautettua se kerralla renkaaseen. Vähän toista satasta sellaiseen kyllä täytyy sijoittaa.
 

AkQ

Liittynyt
13.12.2016
Viestejä
267
Taitaa sit kompurassa paine riittää… ei siinä painemittaria ollu?
Oli siinä painemittari, mutta pelon takia katse oli tiukasti renkaassa. Liikkeen omistajakaan ei painetta laittanut enempää kuin minäkään.
Voihan se ihan hyvin olla mahdollista, että painetta oli sitten kuitenkin liian vähän, ja mitään ei ole rikki. Että olisi pitänyt vain kunnolla laittaa menemään kunnes on rengas vanteella. Siitä varmaan aika selkeä audiovisuaalinen merkki tulee, jotta tietää lopettaa tykittämisen. Vai voiko se räjähtää käsiin ilman että koskaan menee vanteelle. :o Harmaita hiuksia tulee 10 per sekunti, kun mietin miten mielettömän tiukka se rengas oli laittaa paikoilleen, ja se kompura sai sen paisumaan sekunnissa silminnähden. Melkoista voimaa.


Toimisiko tossa sellainen tubeless-asennuksiin kykenevä jalkapumppu? Niihinhän saa huonoimpiikiin 11 bar ja vapautettua se kerralla renkaaseen. Vähän toista satasta sellaiseen kyllä täytyy sijoittaa.
Eeeen kyllä niin kallista sijoitusta pysty tekemään :/ onko jollain rengasliikkeillä sellaisia lainattavaksi?
 
Liittynyt
04.01.2021
Viestejä
18
Oli siinä painemittari, mutta pelon takia katse oli tiukasti renkaassa. Liikkeen omistajakaan ei painetta laittanut enempää kuin minäkään.
Voihan se ihan hyvin olla mahdollista, että painetta oli sitten kuitenkin liian vähän, ja mitään ei ole rikki. Että olisi pitänyt vain kunnolla laittaa menemään kunnes on rengas vanteella. Siitä varmaan aika selkeä audiovisuaalinen merkki tulee, jotta tietää lopettaa tykittämisen. Vai voiko se räjähtää käsiin ilman että koskaan menee vanteelle. :o Harmaita hiuksia tulee 10 per sekunti, kun mietin miten mielettömän tiukka se rengas oli laittaa paikoilleen, ja se kompura sai sen paisumaan sekunnissa silminnähden. Melkoista voimaa.



Eeeen kyllä niin kallista sijoitusta pysty tekemään :/ onko jollain rengasliikkeillä sellaisia lainattavaksi?
Ilmeisesti tommosesta kyse Airshot Tubeless Tyre Inflator, sisärenkaattoman rengaspumppu - Sininen - Pyöräpumput | XXL ja näköjään 11 bar saa laitettua. Eiköhän se 10 bar tuohon S1:senkin renkaaseen uskalla tuutata.
 
Liittynyt
23.02.2020
Viestejä
282
Niin niitä on noita pullojakin, jotka pumpataan täyteen ja sitten suoraan tavallisen pumpun kyljessä olevia ilmasylintereitä. Esim. Bontrager Flash Charger tai Topeakin Joeblow Booster.

05E7DC3C-2B06-4468-B990-65FE6DD51432.jpeg
 
Liittynyt
30.11.2016
Viestejä
1 875
Aika paskaahan noitten hydraulisten jarrujen säätö on kun se on suht tarkkaa hommaa
Tästä voi varmasti olla montaa mieltä. Itse en ole oikeastaan koskaan keksinyt, mikä noissa on niin vaikeaa ja hankalaa. Varsinkin jos männät molemmin puolin levyä niin käytännössä asenna ja unohda kunnes tulee eteen palojen vaihto.

Varmaan vaan kurkkuaan myöten täynnä skuuttiasiakkaita, joten ei "voinut" auttaa.

Ihmetyttää kyllä, että eikö kaiken tuon taistelemisen jälkeen ala jo pikku hiljaa umpikumit kiinnostaa.
Vähän on pakko ihmetellä, onko varsinkin fillariliikkeillä niin kiire, etteivät ole kiinnostuneita laudoista. Onhan se laudan rengas hankalampi mutta ammattilaiselle ei todellakaan mahdoton varsinkaan jokusen vaihdon jälkeen. Eli noissa olisi mahdollisuus ottaa asiakkaalta rahat talteen ja hoitaa se rengashomma.

Itse en laittaisi mistään hinnasta umpikumisia. Mielummin vaihdan vaikka kerran kuussa ja kiroan vaihtoa. Toisaalta, täälläkin on ollut mainintoja, ettei varsinkaan umpikumeja olla kiinnostuneita laittamaan paikoilleen haasteellisuuden vuoksi. Eli voi teettää kotona laittaenkin töitä ihan riittävästi.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
11 209
Itse en laittaisi mistään hinnasta umpikumisia. Mielummin vaihdan vaikka kerran kuussa ja kiroan vaihtoa. Toisaalta, täälläkin on ollut mainintoja, ettei varsinkaan umpikumeja olla kiinnostuneita laittamaan paikoilleen haasteellisuuden vuoksi. Eli voi teettää kotona laittaenkin töitä ihan riittävästi.
Tähän kun vielä lisätään, että umpikumin käyttöikä on myös rajallinen, niin koko idea vaikuttaa yhä enemmän fillarinrenkaan korvaamiselta katajalla. Hyvän tubelessrenkaan pitää ilman väkivaltaa, harvinaisia vahinkoja ja laiminlyöntejä keskimäärin kestää pidempään kuin umpikumin. Kulutuspintahan joka renkaasta lähtee aikanaan, ja jos se ei tunnu kuluvan, on syytä päätellä että rengas on hyvin huono.

Ja jos koko paska murtuu laakista lukiten pyörän, se lienee kertaluokkaa pahempi riski kuin äkillinenkään ilmakumin paineen menetys.
 
Liittynyt
24.06.2017
Viestejä
4 456
Itse en laittaisi mistään hinnasta umpikumisia. Mielummin vaihdan vaikka kerran kuussa ja kiroan vaihtoa. Toisaalta, täälläkin on ollut mainintoja, ettei varsinkaan umpikumeja olla kiinnostuneita laittamaan paikoilleen haasteellisuuden vuoksi. Eli voi teettää kotona laittaenkin töitä ihan riittävästi.
Miksi ihmeessä et? Itellä on umpikumia takana ja ilmaa edessä eikä tuo edessä oleva nyt juuri mukavammalta loppupeleissä tunnu. Kunhan tuosta aika jättää niin eteenkin menee kennorengasta, jos sellasta vaan sattuu olemaan sopivasti siinä kohtaa tyrkyllä. Tuntuu just nyt olevan 10x2.125" koossa joka puolelta loppu ja vaikea saada. 8,5" rengastuksella ei ois mitään ongelmaa saatavuuden suhteen. Onhan se aavistuksen ärsyttävämpi laittaa paikalleen, mut eipähän tarvii varoa venttiiliä, teräviä kiviä tai alipaineita.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
11 209
Onhan se aavistuksen ärsyttävämpi laittaa paikalleen, mut eipähän tarvii varoa venttiiliä, teräviä kiviä tai alipaineita.
Eipä tubelessrenkaan kanssa paljon venttiiliä tarvitse varoa, ja sekin on vaihdettavissa korvaamatta muita osia. Lisäksi pisto on paikattavissa rengasta irrottamatta. Toki äkillisen tyhjenemisen ja vanteelta menon jälkeen kumi menee kypsäksi heti ajon jatkuessa, mutta täytyyhän parhaassa rakenteessa joku heikkouskin olla.

Yhden lähimmäisen ajankohtaiset harmit ketjussa on kyllä huomattu ja elän mukana tuskassa, mutta olen pakotettu huomauttamaan yleisestä vielä suuremmasta riesasta sisäkumivehkeiden kanssa. Aivan erityisesti ilmattomat renkaat ovat toki minulle kauhistus, vaikka sellaisia saatan joskus jatkossa sortua käyttämäänkin. Onhan minulla kottikärryissäkin.
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
240 075
Viestejä
4 194 754
Jäsenet
70 846
Uusin jäsen
VilleViis

Hinta.fi

Ylös Bottom