Sähköskootterit / sähköpotkulaudat

Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
4 662
Mulla on kaksi Xiaomin lautaa ja oon niihin laittanu custom firmiksen sisään.

Nyt xiaomilta on itseltään tullu uus firmis ja tuo kännykkä appi herjaa siitä joka kerta ku lapset yrittää laittaa lautoja lukkoon. Saako tuota mitenkään pois? En osannut ite löytää ainakaan kohtaa softan (ios) asetuksista.
En usko et saa. Mut toisaalta en myöskään tiiä et onks tarvettakaan, se sähkönen lukkohan on aika yhtä tyhjän kanssa ja ainakin vakioasetuksilla se menee automaattisesti pois päältä tietyn ajan kuluttua. Customilla sen tais saada silleen et se ei lähe itestään pois, mut aika turhan kanssa se siltikin on. Mut mitä nopeasti kattelin, niin App Storesta saa M365 Plus nimisen appin jossa saattais löytyä toi lukitusominaisuus, eli sit ei tartteis käyttää sitä vakiosoftaa. Kokeilemisen arvonen ainakin.
Tässähän se ongelma vähän niin kuin on, että jos tuohon varustelukilpaan yrittää lähteä nykyaikaisia akkuvehkeitä vastaan, niin sitten saa roudata repullisen tungstenia joka paikkaan mukanaan. Mulle riittää se, että lauta ei lähde ihan vain vahingossa ottamalla kenenkään matkaan niistä paikoista, joihin sen olen hetkeksi valmis vartioimatta jättämään.

Yli nelikymppiseksi olen selvinnyt ilman, että fillareitakaan on koskaan pöllitty, vaikka en ole niissä runkolukkoja kummallisempia käyttänyt ja fillarin olisi saanut pöllittyä kantamalla ajamisen sijaan. Se on vain usein enemmän siitä kiinni, että minkä arvoisen näköisellä vehkeellä ajaa ja minne sen yksin jättää.
Joo, eihän sitä mitään satavarmaa lukitustapaa oo olemassakaan. Mut ei sitä mihinkään oikeen paremmin saa lukittua, mikäli on jo riittävän jykevä U-lukko, hyvä lukituskohta laudassa ja riittävän jykevä paikka mihin sen laudan sit itessään lukitsee. Noita löytyy kyllä aika paljon et sinällänsä ihan ok, mut ei se varastaminen ees oo se isoin huoli vaan aika helppo noille on tehä ilkivaltaakin.



Mut aika hyvä nyrkkisääntö tohon lukitsemiseen on se, et ettii kalliimman vehkeen, lukitsee sen viereen ja lukitsee oman paremmin kun sen kalliimman laitteen. Tai vähintäänkin yhtä hyvin.
Vartioimatta jättämisen vähentämisestä tulikin mieleeni, että ootteko kehdanneet ajella näillä burgeripaikkojen drive-in -kaistoille? :D Iteltä jäänyt vielä toistaiseksi kokeilematta.
Ei oo kyl tullu kokeiltua vielä, pitää varmaan ihan asiakseen testata jossain välissä. Vituttaa nimittäin paikoitellen roudata lautaa noihin pikaruokaloihin, etenkin jos siellä on pikkasenkaan enemmän porukkaa paikalla. Aina tulee laudan kanssa kuitenkin otettua mukaan kun himaankin pääsee sen verran nopeasti. Noistahan on tullu kaiketi sanomista jos kävellen on menny luukulle, mut mites jos pyörällä tai mopolla on menny? Luulis et se on niillekkin vähemmän vittuimainen jos mä sen laudan kanssa oon siinä pihalla enkä sisällä, en ainakaan äkkiseltään nää et miks se vois olla ongelma.
 

living_death

★ Still alive ™
Liittynyt
15.11.2016
Viestejä
6 881
Vartioimatta jättämisen vähentämisestä tulikin mieleeni, että ootteko kehdanneet ajella näillä burgeripaikkojen drive-in -kaistoille? :D Iteltä jäänyt vielä toistaiseksi kokeilematta.
Olen ja olen ollut myös laudan kanssa jonottamassa koronatestauksen drive-in kaistalla.

En suosittele, koska autot ovat tyhjäkäynnillä ja 45 minuuttia pakokaasuissa jonottamassa omaa vuoroa ei ollut kivaa :lol:
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
11 281
En suosittele, koska autot ovat tyhjäkäynnillä ja 45 minuuttia pakokaasuissa jonottamassa omaa vuoroa ei ollut kivaa :lol:
Eivätkä nämä tuurilla ojien välissä perille asti pysyneet mulliturvat osaa edes vaihtaa jonottaessaan valoja parkeille/pimeäksi. Se päivävalo häikäisee joskus jopa enemmän kuin ajovalo. Osa polttaa minuuttitolkulla jarruvaloja tai mikä kuumottavinta, syntymäjurrisimmat jopa pakkivaloa.

Jotta tämä liittyisi aiheeseen, niin skuutin ajovalo sitten jonossa pois, kiitos. Suuri osa niistä on aika häikäiseviä eli saattavat haitata enemmän kuin normaalien lähivalojen turha paistaminen.
 

living_death

★ Still alive ™
Liittynyt
15.11.2016
Viestejä
6 881
Eivätkä nämä tuurilla ojien välissä perille asti pysyneet mulliturvat osaa edes vaihtaa jonottaessaan valoja parkeille/pimeäksi. Se päivävalo häikäisee joskus jopa enemmän kuin ajovalo. Osa polttaa minuuttitolkulla jarruvaloja tai mikä kuumottavinta, syntymäjurrisimmat jopa pakkivaloa.

Jotta tämä liittyisi aiheeseen, niin skuutin ajovalo sitten jonossa pois, kiitos. Suuri osa niistä on aika häikäiseviä eli saattavat haitata enemmän kuin normaalien lähivalojen turha paistaminen.
Totta kai mulla oli etu- ja takavalo päällä kun autoletka alkoi välillä pakittamaan ja en halunnut, että pakittaa päälle.

Pidin kyllä tankoa sivussa, ettei valo osoittanut edessä olevan auton ikkunoihin.
 
Liittynyt
18.01.2021
Viestejä
12
Ootteko Gps paikanninta tunkenut johonki koloon lautaan? En tiiä mitä hyötyä loppujenlopuksi tois jos pöllityksi lauta tulis, näyttääkö kuinka tarkaan sijainnin?
 

omenanraato

Team Tesla
Liittynyt
22.10.2017
Viestejä
4 473
En usko et saa. Mut toisaalta en myöskään tiiä et onks tarvettakaan, se sähkönen lukkohan on aika yhtä tyhjän kanssa ja ainakin vakioasetuksilla se menee automaattisesti pois päältä tietyn ajan kuluttua. Customilla sen tais saada silleen et se ei lähe itestään pois, mut aika turhan kanssa se siltikin on. Mut mitä nopeasti kattelin, niin App Storesta saa M365 Plus nimisen appin jossa saattais löytyä toi lukitusominaisuus, eli sit ei tartteis käyttää sitä vakiosoftaa. Kokeilemisen arvonen ainakin.
Ei toimi noiden pro2:sten kanssa toi softa ainakaan mulla. Koitin jo syksyllä.
Mulla on tosiaan customissa se ettei lähde lukko pois. Täällä alle 2k ihmisen kylässä toi riittää ihan riittävästi toi lukitus siihen käyttöön mihin tarviikin. Ongelmahan olis ratkaistu jos pistäis uuden firmiksen customina sisään, mutta kun ei ole Android luuria ni ei oikein onnistu. Syksyllä vaimon työpuhelimella onnistui, mut nyt eri duuni ni ei sekään auta. :/

Kai se on vaan elettävä ton kanssa ja toivottava ettei lapset asentele vakio firmistä sisään, kun customilla saa kaikkea muuta niin paljon säädettyä.
 

living_death

★ Still alive ™
Liittynyt
15.11.2016
Viestejä
6 881
Ei toimi noiden pro2:sten kanssa toi softa ainakaan mulla. Koitin jo syksyllä.
Mulla on tosiaan customissa se ettei lähde lukko pois. Täällä alle 2k ihmisen kylässä toi riittää ihan riittävästi toi lukitus siihen käyttöön mihin tarviikin. Ongelmahan olis ratkaistu jos pistäis uuden firmiksen customina sisään, mutta kun ei ole Android luuria ni ei oikein onnistu. Syksyllä vaimon työpuhelimella onnistui, mut nyt eri duuni ni ei sekään auta. :/

Kai se on vaan elettävä ton kanssa ja toivottava ettei lapset asentele vakio firmistä sisään, kun customilla saa kaikkea muuta niin paljon säädettyä.
Tarvitseeko muka Android-luuria, kun itse laitan aina firmiksen sisään Ninebot-Flasher sovelluksella, joka löytyy Windowsin sovelluskaupasta (ilmainen)?
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
4 662
Ootteko Gps paikanninta tunkenut johonki koloon lautaan? En tiiä mitä hyötyä loppujenlopuksi tois jos pöllityksi lauta tulis, näyttääkö kuinka tarkaan sijainnin?
Oon ite todennu et ei oo tarvetta. Jos lukitsen laudan johonkin, niin lukitsen sen kyllä sen verran kunnolla et se on todennäkösesti lähteny pakettiauton kyytiin eikä sillä kukaan oo ainakaan pois ajamaan päässy. Tästä pitää huolen ihan yksinkertanen virtalukko joka ei anna virtaa näytölle ennenkun avaimesta kääntää.

Ja jos se on pakun matkaan lähteny niin mahollisuudet on et ellen nyt satu 5min sisään pöllimisestä asiaa huomaamaan, tai jopa tapahtumaan näkemään, niin todennäkösesti ollaan jo liian myöhässä. Se U-lukon läpi varastaminen kysyy jo vähän karaistuneempaa ammattilaista, kun ei noi nistit oikeen tykkää rälläköimään ruveta keskellä päivää ja kokeneemmat kaverit tuskin jää ihan siihen alueelle pyörimään, vaan se lauta lähtee ihan jonnekkin muualle, pahimmassa tapauksessa pois maastakin rajan yli.

Jos se nyt sattuukin jollekkin lähiseudulle jäämään, niin ei mulla ainakaan olis intressejä lähteä sitä ovelta kyselemään. Enkä tiiä miten mielellään poliisitkaan lähtee avuks vaikka olis se GPS seuranta näyttääkkin ja rikosilmotus tehtynä, veikkaan et siinä tulee jotain lakipykäliä vastaan jo jos se toisen kämpästä pitäis käydä hakemassa.

Et aikalailla ainut mahollisuus saada se takas on se et jos se ilmaantuu myyntiin, tai pystyt seuraamaan sitä kun se on käytössä jossain lähistöllä. Molempia pidän jokseenkin epätodennäkösenä yllämainittujen syiden takia, joten en oo nähny tarpeelliseks hommata, en mä tota mihinkään oo kuitenkaan jättämässä vaikka olis millaset lukot ja GPS vermeet.

Tarkkuudesta on paha sanoa, mut erillisen prepaid sim-kortinhan noi tarttee jo ihan järjestään, et siinäkin tulee jo kuluja kun alkuun pitää investoida laite + kortti. Ei mun mielestä järkevää kun loogisesti ajateltuna hyödyt jää aika laihoiks.
 
Liittynyt
12.12.2016
Viestejä
1 774
Ootteko Gps paikanninta tunkenut johonki koloon lautaan? En tiiä mitä hyötyä loppujenlopuksi tois jos pöllityksi lauta tulis, näyttääkö kuinka tarkaan sijainnin?
Xiaomi Pro 2:ssa oli varsin hyvin tilaa paikantimelle. Suurin ongelma on, että ihan kaikki paikantimet eivät ole speksattu tehokkaimpien lautojen 50V+ jännitteille. Tarkkuus on metrin luokkaa. Ei toki estä varkautta, mutta mahdollistaahan se oman laudan takaisin saamisen välittömästi kun lauta ilmoittaa olevan liikkeessä. Kenenkään kotoa sitä ei saa haettua.
 
Liittynyt
29.12.2020
Viestejä
159
Vartioimatta jättämisen vähentämisestä tulikin mieleeni, että ootteko kehdanneet ajella näillä burgeripaikkojen drive-in -kaistoille? :D Iteltä jäänyt vielä toistaiseksi kokeilematta.
Olen muutaman kerran kun on hiukonut yöllä ja drive-in ainoa luukku mikä on auki.
Meni hetki että sain edes ihmisiä sisältä huomaamaan, kun ei lauta jotain silmukkaa varmaan osaa aktivoida.
Eli tilaus koputtamalla ikkunaan ja naureskeli tytöt vähän setämiehen menoa.
 
Liittynyt
02.05.2022
Viestejä
26
Millasia kypäriä jengi käyttää skuuttaillessa? Ne ketkä käyttää siis.

Itellä hakusessa mahdollisimman kevyt umpi-/fullface potta, ja toisaalta sellanen avomallinenki menis sitte ku saa enempi varmuutta siihen ajeluun ettei het oo leuka asfaltissa. Vinkkejä kevyistä sähköskuutti-potista otetaan vastaan
 
Liittynyt
02.05.2022
Viestejä
26
Millasia kypäriä jengi käyttää skuuttaillessa? Ne ketkä käyttää siis.

Itellä hakusessa mahdollisimman kevyt umpi-/fullface potta, ja toisaalta sellanen avomallinenki menis sitte ku saa enempi varmuutta siihen ajeluun ettei het oo leuka asfaltissa. Vinkkejä kevyistä sähköskuutti-potista otetaan vastaan
Tällästä oon katellu, painaa 850g, kevyempää fullfaceä en oo viel löytäny. Ja hinta sopiva karvan alle satkun. Kokemuksia ko. mallista kellää
6ABDBAD9-5113-4FE4-ACDD-EC3A591EF378.jpeg
?
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
4 662
Millasia kypäriä jengi käyttää skuuttaillessa? Ne ketkä käyttää siis.

Itellä hakusessa mahdollisimman kevyt umpi-/fullface potta, ja toisaalta sellanen avomallinenki menis sitte ku saa enempi varmuutta siihen ajeluun ettei het oo leuka asfaltissa. Vinkkejä kevyistä sähköskuutti-potista otetaan vastaan
Joo itteäkin kyllä kiinnostais sellanen suht kevyt umpikypärä. Mielellään ei tollanen motocross-mallinen, en oikeen diggaa tosta lipasta ja ulostulevasta leuasta, lisäks tohon pitäs erikseen hommata lasitki tuulisia kelejä varten. Muutenhan sitä vois suoraan jonkun moottoripyöräkypärän ottaa, mut ne on kyllä jo vähän liian isoja ja painavia näille nopeuksille, eikä varmaan kesällä ainakaan kovin paljoa hengitäkkään matalissa nopeuksissa.

Avomallista on kyl hankala suositella. Parempi se on ku ei mitään, mut suurin osa näillä kaatumisista johtuu siitä et eturengas tömähtää johonki ja sit mennään tangon yli, eli leuka aika hyvin tulilinjalla.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
11 281
Avomallista on kyl hankala suositella. Parempi se on ku ei mitään, mut suurin osa näillä kaatumisista johtuu siitä et eturengas tömähtää johonki ja sit mennään tangon yli, eli leuka aika hyvin tulilinjalla.
Toisaalta suuri osa kaatumisista johtuu koheltamisesta ja suurin osa isommista pipeistä kuten vaikka leukavammoista tulee kännissä liikennetaidottomille nuorille. Polkupyöräillessäkin tavallisen avokypärän tilastollinen hyöty on pahasti osuessa merkittävä, kun kuitenkin onnettomuuksia tapahtuu myös pää edellä kovaan esteeseen kaatuen ja isompiin ajoneuvoihin törmätessä.

Käytännön realiteetit eivät juuri tunnu mahdollistavan muun kuin avokypärän käyttöä useimmille. Umpikypärän tai leukakypärän valinta saattaa johtaa käytännössä kypärän käyttämättä jättämiseen. Polkupyöräilyyn tottumattomana jo avoimen BMX-potan mukana raahaaminen tuntuu melko suurelta lisävaivalta kun ajoneuvokin on kannettavaa mallia, mutta ilman kypärää ei rutiininomaisesti huvita ajaa. Toki esimerkiksi tuo yllä mainittu hyvin kevyt leukasuojakypärä näyttää ihan mahdolliselta vaihtoehdolta, mutta aina se vähän hankalampi on kuin astetta pienempi.

Vähän vastaavasti kuin moottoripyörällä taajamassa kauppareissulle tosiaan ei tarvita panssaripukua, koskapa mopollakin voi ajaa farkut jalassa. En autoillessakaan käytä palonkestävää haalaria, vaikka se kilpa-ajossa onkin tarpeellista ja/tai pakollista.

Sitten onkin eri juttu jos puhutaan muista kuin 25 km/h kevyistä sähköajoneuvoista, eli jostain seisten ajettavista extreme-sähkömoottoripyöristä @ 70 - 130 km/h. Siinähän tarvitaan tietysti erinomainen moottoripyöräkypärä ja kunnon panssaripuku, eikä silti ole mitään kovin vahvoja takeita eloonjäämisestä.
 

MrB

Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
1 221
Yhden kerran lipannut aikuisiällä fillarilla ja silloin oli naarmut kypärässä (ja tikit polvessa) joten oletan että ilman kypärää olis ollu vekki myös päässä. Pyöräilyhanskan kämmenet oli kans aika telottu... Kun laudalla vauhdit jää matalammaksi kuin fillarin huiput, niin olen todennut että perus fillarikypärä saa piisata tähänkin hommaan. Toi käsinepolitiikka pitää vielä kelien lämmetessä miettiä.
 
Liittynyt
02.05.2022
Viestejä
26
Kun laudalla vauhdit jää matalammaksi kuin fillarin huiput, niin olen todennut että perus fillarikypärä saa piisata tähänkin hommaan.
Oma cruisailu tulee nopeimmillaan olemaan fillaroinnin tasoa ja paikoin vähän yli, joten järkeilin sen niin että pyöräilykypärän tasoinen saisi painonsa puolesta riittää, mutta haluaisin sen leukasuojan myös, koska kuten @Raxama totesi, yllättävä muuttuja skuutin eturenkaan osalta on huomattavimpia riskejä, ja todennäköisesti odotettavissa ennen pitkää.

Fillarilla ajaessa, eturenkaan jumittuminen on oman kokemuksen mukaan hyvin epätodennäköistä, jollei nyt jossain kivikossa sotke. Ja fillarointi muutenkin paljon stabiilinpaa hommaa kun tanko tukevampi, ja viisi tukipistettä (2 x handut + 2 x jalat + perse penkissä) = ei kaatumisia kovin helposti vaikka jotain yllättävää tuliskin.

Skuuttivideoita katsottua hurjimukset on poikkeuksetta maissa pienenkin sivuliirron/montun/tankoväpäjän osuessa; vehje sanoo adios, eikä ehdi kissaa sanoa ja sit onki leuka palasina ja pää uudenmuotoinen. Ei kiva

Kevyemmän potan valintaa tukis myös se, että suhteessa painavampaan, kaularangan vaivojen todennäköisyys sen kannattavan painon kasvettua on pienempi. Mitä painavampi potta, sitä enemmän vaatii voimaa liikutella päätä, ja kovissa vauhdeissa hidastaa reagointia, rasittaa niskaa, kun ilmanvastus lisää kertoimensa.

Polvisuojat ajattelin hankkia myös. Polvivamma näyttää olevan kanssa yleinen skuuttailusta saatu harmitus. Nekin sais olla jotain kevyempää mallia, pelkkiä housuja parempi suoja, niin jos selviäis tikkien sijaan sit vaik laastareilla.

Käsiin vedän tiukat nahkasormikkaat, ovat kuin toinen iho eikä varmaan kesälläkään ihan hirveästi hikoile. Rannettahan ne ei suojaa yhtään, mutta pehmentää maakontaktia taas hitusen.

Siinäpä oma kultainen keskitie suojausten osalta ainakin alkuun, eli
- kevyt leukakypärä
- kevyet polvisuojat
- nahkasormikkaat

Nilkka voi muljahtaa, ja käsi katketa, mutta ihan yhdeksi isoksi styroksipalloksi ei kai voi muuttua jos haluaa kokea vauhdin hurmaa.
 

ssg

Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
1 884
Elopaino tässä 2 vuoden korona koomassa on hiipinyt lähemmäs 100kg. Nyt kun on päässyt kunnolla ajelemaan niin Xiaomi Pro 2 on kyllä siinä rajoilla onko järkevä laite.

Sellon alueen asematunnelin lyhyet mäet ja muut alueen lyhyet mutta jyrkät mäet ovat melkoinen haaste. Nopeus mäessä on 15-17km mikä on ihan kohtuullinen mutta kokoajan tuntuu että vääntö loppuu ihan just kesken. Nuo ovat sen verran lyhyitä että ei haittaa. Jos asuisi mäkisemmällä alueella tai vakioreitteihin kuuluisi pidempiä mäkiä pitäisi kyllä harkita toista laitetta.

Pitää katsoa tilanne uusiksi kun loppukesästä paino on taas pudonnut reilusti.
 
Liittynyt
11.06.2019
Viestejä
55
Onkos täällä porukalla käyttökokemuksia tommosista läskipyörä skoottereista, Kontio kruiser tms? Mikähän noissa 12ah malleissa mahtaa käytännön range olla tämmösen 80kg ukkelin alla?
 
Liittynyt
16.09.2020
Viestejä
102
IMG_2978.JPEG


500 kilometriä pyörähti ninebotin mittariin. Helmikuussa ostettu ja sillon aloiteltu ajot, mutta nythän sitä vasta kunnolla pääsee vauhtiin kun lumet on sulanut pois ja hiekkaakaan ei enää pahemmin teillä näy! On kyllä ollut ihan todella hyvä laite, ja voin suositella kaikille! Kauppareissut, työ- ja koulumatkat ja hupiajelut menee tällä, ja ei toistaiseksi ole autolle mitään tarvetta.
 
Liittynyt
30.03.2022
Viestejä
75
Pieni laajakulmapeili on ihan kätevä lyhyessä varressa tangon päässä. Motonetista lähtee edullisesti.
Edit:Tottunut kaikilla himmeleillä seuraamaan takaa tulijoita ja ylämäkeen välillä tulee ajeltua loivaa mutkittelua yms. Mutta tuo on positiivinen yllätys vaikka on pieni. Laajakulma auttaa vaikka vähän vääristää.
 
Liittynyt
21.10.2016
Viestejä
619
Onkos täällä porukalla käyttökokemuksia tommosista läskipyörä skoottereista, Kontio kruiser tms? Mikähän noissa 12ah malleissa mahtaa käytännön range olla tämmösen 80kg ukkelin alla?
 
Liittynyt
18.01.2021
Viestejä
12
Jaa ei sillä kauan kerennyt ajella 15km. Kugoo M4, ajoin akun tyhjäksi ja nopeesti error code kerkes näkyä ja yhdistin undervoltage protectioniin, jos oikeen ymmärsin. Nyt ei akku lataudu eikä näyttö käynisty. Kokemuksia tällasesta?
 
Liittynyt
21.12.2018
Viestejä
7
Etsin hyvällä kantamalla olevaa sähköskootteria. Onko porukalla kokemusta Speedway 5 -mallista? Onko ehdotuksia sellaisesta mallista, jolla isompikin kaveri sen 50 km pääsisi sujuvasti?
 
Liittynyt
30.03.2022
Viestejä
75
Etsin hyvällä kantamalla olevaa sähköskootteria. Onko porukalla kokemusta Speedway 5 -mallista? Onko ehdotuksia sellaisesta mallista, jolla isompikin kaveri sen 50 km pääsisi sujuvasti?
Hankala kommentoida rangea, mutta tehojen puolesta olis varmaan jees! Olin jo pari kertaa Kaabo Mantis 10 pro plussaa tilaamassa, mutta sitten tuli mieleen kaikki lakipykälät yms, niin tilasin noita lakipykälien toleransseihin pitkin hampain mahtuvia Inmotionin tuotoksia. Teho on kyllä aina plussaa!
 
Liittynyt
21.12.2018
Viestejä
7
Hankala kommentoida rangea, mutta tehojen puolesta olis varmaan jees! Olin jo pari kertaa Kaabo Mantis 10 pro plussaa tilaamassa, mutta sitten tuli mieleen kaikki lakipykälät yms, niin tilasin noita lakipykälien toleransseihin pitkin hampain mahtuvia Inmotionin tuotoksia. Teho on kyllä aina plussaa!
Joo ei mulle isot tehot ykkösjuttu ole, mutta tuntuu monesti sitä rangea tavoiteltaessa väkisin tehoakin olla. Arvelluttaa nuo jousituksetkin isomman kaverin alla. Miksei ole semmoisia jousittamattomia 1000 wattisia kunnon 100km+ ilmoitetulla rangella?
 
Liittynyt
08.05.2022
Viestejä
5
Hei arvoisa sähköpotkulautaväki!

Olen ummikko näissä asioissa ja tarvitsen kipeästi apuanne! Ostin ystävälleni lahjaksi tällaisen:

Sähköpotkulauta 1000W FAT

Tämä tuntui hyvältä ajatukselta, mutta en ajatellut loppuun. Säilytys on ongelma ja sitä vasten kyselen varkauden estoon liittyvää apua. Elikkäs ystävä asustelee kerrostalossa, jonka pyörävarasto sijaitsee käytävän sisällä ja vaativat kulun portaista. Ei ole vaihtoehto, että joka kerta kun hän käyttää sähköpotkulautaansa hän raahaisi tämän portaita pitkin edestakaisin, koska se on hyvin vaikeaa. Ystäväni omistaisi autopaikkaa, mutta se on tyhjillään, koska ei omaa autoa. Mietin voisiko hän säilyttää kyseistä mallia tällaisessa paikassa? Hyvänä puolena olisi myös, että autopaikat tulevat kerrostalojen ikkunoista suoraan näköetäisyydelle, mikä varmasti vähentäisi pitkäkyntisten toimintaa. Kaksi huolta minulla kuitenkin herää!

1. Kaataako kova tuuli tällaisen pyörän ku se on kiinni vain omasta "jalastaan" (mikä lie se mikä pitää pystyssä sama kun polkupyörissä)

2. Sähköpotkulautaa ei saa kiinni mihinkään kiinteään, vaan se on ns vapaana pois työnnettäväksi. Kysyisinkin olisiko joitain lukkoja mitkä estävät renkaiden pyörimisen pyörän ollessa "vapaana"? Varashälytin kuuluu pyörään, mutta mikäli akun irrottaa (lähes puolet koko pyörän arvosta), niin hälytin ei luonnollisestikaan ole toiminnassa. Tästä syystä erillinen varashälytin voisi olla paikallaan. Olisiko olemassa sellaista varashälytintä/lukkoa, joka samassa paketissa estäisi renkaiden pyörimisen ja hälyttäisi, mikäli joku yrittää siirtää pyörää. Entäs onko nämä hälyttimet sellaisia, että jos ne laukeavat niin ne ei sammu tietyn ajan kuluttua itsestään? Mietin että jos ystäväni on poissa kotoa ja varashälytin laukeaa, niin tuleeko naapureiden sitten kuunnella hälytintä seuraavat tunnit putkeen?

Kiitos avustanne. Olen ummikko ja olen kiitollinen jokaisesta asiallisesta vastauksesta.

Ystävällisin terveisin: huolta ilmassa
 

Dr. Who

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
7 894
Tässä on varmaankin kahta eri koulukuntaa. Maksimaalista suojaa hakevat ja repussa parin kilon ja lähemmäs satasen lukkomötiköitä mukana raahaavat ja me mukavuudenhaluisemmat, jotka tyydymme siihen, että lukko on aina automaattisesti mukana ilman reppuakin ja että laudan saa kätevästi muutamassa sekunnissa parilla kiepautuksella rungosta ja renkaasta kiinni tavalla, joka estää sen viemisen kuitenkin ilman voimatyökaluja tai tiirikointia. Sellaisiin paikkoihin ja aikoihin en tuota ole kuitenkaan minnekään jättämässä yksin, että kokisin tarvitsevani maksimaalista, mutta hankalammin mukana kulkevaa suojaa.


Vain idiootti käyttää vaijerilukkoa missään, tuollaisen lukon saa auki ilman työkaluja :facepalm:
 
Liittynyt
18.05.2021
Viestejä
17
Jaa ei sillä kauan kerennyt ajella 15km. Kugoo M4, ajoin akun tyhjäksi ja nopeesti error code kerkes näkyä ja yhdistin undervoltage protectioniin, jos oikeen ymmärsin. Nyt ei akku lataudu eikä näyttö käynisty. Kokemuksia tällasesta?
Käytä akun johto irti ohjaimesta niin voipi alkaa toimii. Pohjasta löytyy muistaakseni luukku josta pääsee käsiksi.

 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
737
Hei arvoisa sähköpotkulautaväki!

Olen ummikko näissä asioissa ja tarvitsen kipeästi apuanne! Ostin ystävälleni lahjaksi tällaisen:

Sähköpotkulauta 1000W FAT

Tämä tuntui hyvältä ajatukselta, mutta en ajatellut loppuun. Säilytys on ongelma ja sitä vasten kyselen varkauden estoon liittyvää apua. Elikkäs ystävä asustelee kerrostalossa, jonka pyörävarasto sijaitsee käytävän sisällä ja vaativat kulun portaista. Ei ole vaihtoehto, että joka kerta kun hän käyttää sähköpotkulautaansa hän raahaisi tämän portaita pitkin edestakaisin, koska se on hyvin vaikeaa. Ystäväni omistaisi autopaikkaa, mutta se on tyhjillään, koska ei omaa autoa. Mietin voisiko hän säilyttää kyseistä mallia tällaisessa paikassa? Hyvänä puolena olisi myös, että autopaikat tulevat kerrostalojen ikkunoista suoraan näköetäisyydelle, mikä varmasti vähentäisi pitkäkyntisten toimintaa. Kaksi huolta minulla kuitenkin herää!

1. Kaataako kova tuuli tällaisen pyörän ku se on kiinni vain omasta "jalastaan" (mikä lie se mikä pitää pystyssä sama kun polkupyörissä)

2. Sähköpotkulautaa ei saa kiinni mihinkään kiinteään, vaan se on ns vapaana pois työnnettäväksi. Kysyisinkin olisiko joitain lukkoja mitkä estävät renkaiden pyörimisen pyörän ollessa "vapaana"? Varashälytin kuuluu pyörään, mutta mikäli akun irrottaa (lähes puolet koko pyörän arvosta), niin hälytin ei luonnollisestikaan ole toiminnassa. Tästä syystä erillinen varashälytin voisi olla paikallaan. Olisiko olemassa sellaista varashälytintä/lukkoa, joka samassa paketissa estäisi renkaiden pyörimisen ja hälyttäisi, mikäli joku yrittää siirtää pyörää. Entäs onko nämä hälyttimet sellaisia, että jos ne laukeavat niin ne ei sammu tietyn ajan kuluttua itsestään? Mietin että jos ystäväni on poissa kotoa ja varashälytin laukeaa, niin tuleeko naapureiden sitten kuunnella hälytintä seuraavat tunnit putkeen?

Kiitos avustanne. Olen ummikko ja olen kiitollinen jokaisesta asiallisesta vastauksesta.

Ystävällisin terveisin: huolta ilmassa
levyjarrulukko hälyttimellä. Googlella löytyy erilaisia ja kokoisia
 

living_death

★ Still alive ™
Liittynyt
15.11.2016
Viestejä
6 881
@Bikebyke

Mikään lukko tai hälytin ei estä sitä, että parkkipaikalle ajetaan pakettiautolla ja kaksi heppua nostaa laitoksen hetkessä kyytiin.

Siinä ei paljon hälyttimet haittaa, kun menevät jonnekin sivukujalle poikkaisemaan lukon/hälyttimen irti ja heittävät metsään.

Jos varkaus menee kotivakuutuksen piiriin, siitä saa edes hieman lievitystä vitutukseen.
 
Liittynyt
30.03.2022
Viestejä
75
Joo ei mulle isot tehot ykkösjuttu ole, mutta tuntuu monesti sitä rangea tavoiteltaessa väkisin tehoakin olla. Arvelluttaa nuo jousituksetkin isomman kaverin alla. Miksei ole semmoisia jousittamattomia 1000 wattisia kunnon 100km+ ilmoitetulla rangella?
Itse tykkään tolla Inmotion S1:llä ajaa juurikin ton jousituksen takia. Sellainen 115kg on noin aina laudan päällä.
Teho on jees ja se tietty, että vääntäisi tanakasti ja vauhti sitä kautta pysyisi siinä kolmen kympin nurkilla vaikka olis kunnon jyrkkä ja pitkäkin mäki.
Totesin, että en ota riskiä tilaamalla mitään tehopeliä jos sattuu joutumaan johonkin vakavampaa kolariin osallisena ja jos vaikka ei olisikaan aiheuttanut mitään, niin kaikki varmasti tutkitaan ja käydään läpi minkälaisella kalustolla on oltu liikenteessä. Noista nopeemmista laudoista näkee jo otsallaankin, että vauhtia saa tarvittaessa.
Mutta toi oli vaan minun mielipide.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
11 281
Vain idiootti käyttää vaijerilukkoa missään, tuollaisen lukon saa auki ilman työkaluja :facepalm:
Vähän riippuu siitä että ymmärtääkö tekevänsä vain luvattoman käyttöönoton hidastusta vai kuvitteleeko toteuttavansa varkaudenestoa...
Juuri tämä. Vaijerilukko on ohjauspylvään ympärillä, ei paina juuri mitään, kulkee aina mukana haittaamatta ajoa ja en pysäköi kovin tuulisiin paikkoihin enkä pidemmäksi aikaa mihinkään ulos. Lukkoni estää juuri sen, että kakarat kännissä ja läpällä ajavat skuutillani ja hylkäävät lopuksi järveen, tai joku satunnainen raivopää heittää sen ohimennessä bussin alle. Bisnesmielessä varastavaa nistiä se ei juuri hidasta, saati organisoitua baltialaista pakettiautoseuruetta.

Erilaisella käyttötavalla tarvitaan järeämpi lukko tai ei lukkoa lainkaan.

Kaikissa skenaarioissa jäljityslaite tai etäpysäytys saattaa joskus auttaa. Ehkä hälytinkin joskus, mutta siitä voi olla myös harmia.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
24.06.2017
Viestejä
4 508
Ottaa aikaa ehkä 5s jos oikein hidastelee :facepalm:

Kuten tuostakin voi päätellä lähes kaiken saa ilman työkaluja paskaksi, jos jaksaa kenkiä tarpeeksi kauan jotain vipua vasten ja lyhyet vaijerilukot ovat tuossa suhteessa jopa ongelmallisempia kuin pidemmät. Sen lisäksi käytännössä kaikki järeämmätkin lukot ovat tiirikoitavissa auki pienellä harjoittelulla. Mutta vain idiootti jättäisi lautansa sellaiseen paikkaan vartioimatta, missä tuollainen vapaa puuhastelu on mahdollista ja lukitsisi välineensä tavalla, missä sen omaa runkoa voi käyttää videon osoittamalla tavalla vipuvartena. Tiedä sitten lohduttaako se sinuakaan yhtään sen enempää, jos lukko on pysynyt kiinni, mutta lauta on kammettu sitä vasten paskaksi.
 

Dr. Who

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
7 894
Kuten tuostakin voi päätellä lähes kaiken saa ilman työkaluja paskaksi, jos jaksaa kenkiä tarpeeksi kauan jotain vipua vasten ja lyhyet vaijerilukot ovat tuossa suhteessa jopa ongelmallisempia kuin pidemmät. Sen lisäksi käytännössä kaikki järeämmätkin lukot ovat tiirikoitavissa auki pienellä harjoittelulla. Mutta vain idiootti jättäisi lautansa sellaiseen paikkaan vartioimatta, missä tuollainen vapaa puuhastelu on mahdollista ja lukitsisi välineensä tavalla, missä sen omaa runkoa voi käyttää videon osoittamalla tavalla vipuvartena. Tiedä sitten lohduttaako se sinuakaan yhtään sen enempää, jos lukko on pysynyt kiinni, mutta lauta on kammettu sitä vasten paskaksi.
Ymmärrätkö että siinä on aika iso ero meneekö vaijeri poikki muutamassa sekunnissa ilman ääntä vai 1/2h potkien ja hakaten kuten muut lukot :facepalm:

Tuollaisella vaijerilukolla lukitun laudan/pyörän voi viedä keskellä päivää ihmisten keskeltä ja kukaan ei huomaisi mitään vaikka olisi "turvallinen" paikka.

Miksi ostaa 10€ lukko kun 50€ saa jo sellaisen lukon mitä ei tosta noin avata?
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
4 662
Vaijerilukko on kyl omastakin mielestä turhan helppo ja nopea rikkoa, suurimpana ongelmana etenkin se et ei siitä välttämättä kovinkaan paljoa ääntä lähe kun sen leikkaa poikki. U-lukko tai lauta mukaan on oma neuvo.

Toki sen lukonkin kanssa voi sit käydä hassusti jos joku sattuu yrittää kokeilla.

Aiheesta sit toiseen hypäten, oli noista suojavarusteista puhetta niin onks joku löytäny minkäänlaista takkia/hupparia joka olis suht normaalin näkönen mut sisältää silti jotain suojausta?


Löysin ite tollasen mut hintaa tolla on kyllä ihan vitusti liikaa. 320€ suojausten kanssa yhdestä takista on jo aika pahastikkin kipurajan yli, vaikka voishan sen toki niinkin ajatella et ehkei se siinä kaatumisen jälkeen enää niin paljoa harmittais se hinta kun on ite vielä ehjä, mut kuitenkin.
 
Liittynyt
03.07.2021
Viestejä
373
Miksi ostaa 10€ lukko kun 50€ saa jo sellaisen lukon mitä ei tosta noin avata?
Äkkiseltään veikkaisin että siksi koska se maksaa 40€ vähemmän.
Lukkojen kanssa usein on sama juttu kuin joukolla leijonaa karkuun juostessa; ei tarvitse olla nopein, riittää kun olet sitä hitainta kaveria nopeampi.
Lukkojen kohdalla pelotevaikutus koetaan usein riittäväksi. Riippuen paikasta ja olosuhteista se usein riittääkin.
 

Dr. Who

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
7 894
Vaijerilukko on kyl omastakin mielestä turhan helppo ja nopea rikkoa, suurimpana ongelmana etenkin se et ei siitä välttämättä kovinkaan paljoa ääntä lähe kun sen leikkaa poikki. U-lukko tai lauta mukaan on oma neuvo.

Toki sen lukonkin kanssa voi sit käydä hassusti jos joku sattuu yrittää kokeilla.

Aiheesta sit toiseen hypäten, oli noista suojavarusteista puhetta niin onks joku löytäny minkäänlaista takkia/hupparia joka olis suht normaalin näkönen mut sisältää silti jotain suojausta?


Löysin ite tollasen mut hintaa tolla on kyllä ihan vitusti liikaa. 320€ suojausten kanssa yhdestä takista on jo aika pahastikkin kipurajan yli, vaikka voishan sen toki niinkin ajatella et ehkei se siinä kaatumisen jälkeen enää niin paljoa harmittais se hinta kun on ite vielä ehjä, mut kuitenkin.
 
Liittynyt
24.06.2017
Viestejä
4 508
Ymmärrätkö että siinä on aika iso ero meneekö vaijeri poikki muutamassa sekunnissa ilman ääntä vai 1/2h potkien ja hakaten kuten muut lukot :facepalm:

Tuollaisella vaijerilukolla lukitun laudan/pyörän voi viedä keskellä päivää ihmisten keskeltä ja kukaan ei huomaisi mitään vaikka olisi "turvallinen" paikka.

Miksi ostaa 10€ lukko kun 50€ saa jo sellaisen lukon mitä ei tosta noin avata?
Ei sillä itse asiassa ole juuri eroa: Jos se lukko ei mene paskaksi kampeamalla tehdyssä pöllimisyrityksessä "muutamassa sekunnissa" niin lauta todennäköisesti menee. Siksi sitä lautaa ei jätetä sellaiseen paikkaan ja lukitukseen minkään lukon kanssa. Ja fiksulla lukitsemisella jos et saa kunnollista vipuvartta hommaan on halvan vaijerilukonkin rikkominen ihan riittävän työlästä ilman niitä työkaluja. Mikä 50 euron oleellisesti parempi lukko kulkee helposti laudan rungon mukana ilman, että se tarvitsee muistaa ottaa erikseen mukaan ja kantaa vaikka repussa?
 

Dr. Who

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
7 894
Ei sillä itse asiassa ole juuri eroa: Jos se lukko ei mene paskaksi kampeamalla tehdyssä pöllimisyrityksessä "muutamassa sekunnissa" niin lauta todennäköisesti menee. Siksi sitä lautaa ei jätetä sellaiseen paikkaan ja lukitukseen minkään lukon kanssa. Ja fiksulla lukitsemisella jos et saa kunnollista vipuvartta hommaan on halvan vaijerilukonkin rikkominen ihan riittävän työlästä ilman niitä työkaluja. Mikä 50 euron oleellisesti parempi lukko kulkee helposti laudan rungon mukana ilman, että se tarvitsee muistaa ottaa erikseen mukaan ja kantaa vaikka repussa?
Anna kun isä näyttää


ja noin 30€ saat pelkän U-lukon jos et vaijeria halua
 

Dr. Who

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
7 894
Tattista, näyttäis olevan useampaa eri mallia noita normaalin näkösiä takkeja ja huppareita, pitää katella tarkemmin et mikä nappais.
Prätkän kanssa en tuollaista käyttäisi, mutta laudan kanssa varmasti ajaa asiansa...
 
Liittynyt
24.06.2017
Viestejä
4 508
Anna kun isä näyttää


ja 30€ saat pelkän U-lukon jos et vaijeria halua
Meillä taitaa olla hieman erilainen näkemys kätevästi laudan rungon mukana kulkevasta lukosta.
 

Dr. Who

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
7 894
Meillä taitaa olla hieman erilainen näkemys kätevästi laudan rungon mukana kulkevasta lukosta.
Edelliseltä sivulta lainattuna, on todella vaikea kantaa mukana :facepalm:


dsfg.png


mutta kuten sanottu, idiootit käyttää vaijerilukkoa kun parempiakin on saatavilla todella kohtuu hinnalla, tuo lukko painaa 1600g ja on pieni ja huomaamaton ihan kaikkeen käyttöön.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
4 662
Prätkän kanssa en tuollaista käyttäisi, mutta laudan kanssa varmasti ajaa asiansa...
Sepä se, noita jykevämpiä varusteita löytyy ihan pilvin pimein mut esimerkiks kevyen ja pienen umpikypärän löytäminen oli puol mahdottomuus. Eihän tässä nyt kovinkaan kummosia varusteita tuu tarviimaan, mut tuskinpa tollasesta pienestä toppauksesta olkapäissä, kyynerpäissä ja selässä ainakaan haittaakaan oo. Hanskat + kypärä siihen sit niin alkaa olemaan jo about niin hyvin suojattu kun kehtaa olla.
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
240 822
Viestejä
4 205 168
Jäsenet
70 989
Uusin jäsen
BGZ

Hinta.fi

Ylös Bottom