Sähköskootterit / sähköpotkulaudat

living_death

★ Still alive ™
Liittynyt
15.11.2016
Viestejä
6 881
Mulla on tämä ja painaa vaivaiset 3,8 kiloa.
 
Liittynyt
24.06.2017
Viestejä
4 473
Edelliseltä sivulta lainattuna, on todella vaikea kantaa mukana :facepalm:




mutta kuten sanottu, idiootit käyttää vaijerilukkoa kun parempiakin on saatavilla todella kohtuu hinnalla, tuo lukko painaa 1600g ja on pieni ja huomaamaton.
No on tuo kyllä sen verran jäätävä setti, etten itse kehtaisi. Ja mulle on tärkeää, että saa vaijerilla tarvittaessa vaikka puun ympäri puistossa. Sellasissa paikoissa ei U-lukot oikein toimi kuin rengaslukkona. Kyllähän näistä sai taistella jo 30 vuotta sitten maastopyörien kanssa. Kavereiden Kryptonite-lukittuja pyöriä pöllittiin ja paskottiin, kun jättivät väärään paikkaan valheellisen turvallisuudentunteen vuoksi. Oma pelkästään runkolukittu markoissa seitsemän tonnia maksanut Scott on vieläkin varastossa happanemassa ihan vain siksi, että on osannut käyttää edes vähän harkintaa sen kanssa. Tiedä sitten kuka siinä on lopulta se idiootti ollut.
 

Dr. Who

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
7 894
Sepä se, noita jykevämpiä varusteita löytyy ihan pilvin pimein mut esimerkiks kevyen ja pienen umpikypärän löytäminen oli puol mahdottomuus. Eihän tässä nyt kovinkaan kummosia varusteita tuu tarviimaan, mut tuskinpa tollasesta pienestä toppauksesta olkapäissä, kyynerpäissä ja selässä ainakaan haittaakaan oo. Hanskat + kypärä siihen sit niin alkaa olemaan jo about niin hyvin suojattu kun kehtaa olla.
Umpikypärä on kyllä hankala löytää kevyenä versiona... Itse menisin "avo" kypärällä kuten menen pyöränkin kanssa jolla nopeudet polulla voi olla paljon kovemmat kuin laudalla asfaltilla, mutta joku kunnon kypärä se pitäisi olla, ei perus pyöräilykypärä prismasta...
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
11 254
Edelliseltä sivulta lainattuna, on todella vaikea kantaa mukana :facepalm:




mutta kuten sanottu, idiootit käyttää vaijerilukkoa kun parempiakin on saatavilla todella kohtuu hinnalla, tuo lukko painaa 1600g ja on pieni ja huomaamaton ihan kaikkeen käyttöön.
Lukituksena tuo tosiaan täyttää tietyn minimitason - voisin jopa harkita tuon käyttöä jossain urbaanissa ympäristössä, jossa en nyt ensinkään jättäisi lautaa vaijerilukon kanssa.

Pieni ja huomaamaton on silti tuosta kaukana. Nyt kun välttämätöntä tarvetta ei ole, on ehdottoman poissuljettu ajatus, että alkaisin kärsiä tuollaisesta molosta pylväässä, joka on jo kantaessa helvetisti tiellä. 1,6 kg ei ole vähän vaan vaikuttaa jo erittäin paljon laudan kätevyyteen.
 
Liittynyt
08.05.2022
Viestejä
5
Kiva, että täällä on aktiivista porukkaa, keskustelua, pohdintaa ja avunantoa. Mennään eteenpäin..

Tämä malli Sähköpotkulauta 1000W FAT

Mistä tiedän mikä levyjarrulukko käy tähän malliin? Olisiko kellään suositella mitään noin 50e hintaluokassa olevaa hälyttävää mallia?
 

Dr. Who

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
7 894
No on tuo kyllä sen verran jäätävä setti, etten itse kehtaisi. Ja mulle on tärkeää, että saa vaijerilla tarvittaessa vaikka puun ympäri puistossa. Sellasissa paikoissa ei U-lukot oikein toimi kuin rengaslukkona. Kyllähän näistä sai taistella jo 30 vuotta sitten maastopyörien kanssa. Kavereiden Kryptonite-lukittuja pyöriä pöllittiin ja paskottiin, kun jättivät väärään paikkaan valheellisen turvallisuudentunteen vuoksi. Oma pelkästään runkolukittu markoissa seitsemän tonnia maksanut Scott on vieläkin varastossa happanemassa ihan vain siksi, että on osannut käyttää edes vähän harkintaa sen kanssa. Tiedä sitten kuka siinä on lopulta se idiootti ollut.
Kyllä mä sanon että tässä kuvassa on niin jäätävä etten kehtaisi verrattuna yhteen pieneen lukkoon

Puistossa on yleensä myös pyöräparkkeja mihin U-lukko menee...
 
Liittynyt
24.06.2017
Viestejä
4 473
Kyllä mä sanon että tässä kuvassa on niin jäätävä etten kehtaisi verrattuna yhteen pieneen lukkoon



Puistossa on yleensä myös pyöräparkkeja mihin U-lukko menee...
No sinnehän se on tosiaan fiksu jättää se lauta jonnekin sadan metrin päähän tunneiksi ilman omaa valvontaa sen sijaan, että rykäisisi sen lähimpään puuhun tmv. oman katseen alle. Toimii pyöräparkkihomma kovin huonosti esim. Helsingin Alppipuistossa, jossa itse varmaan useimmiten kavereiden kanssa käyn.

Ja se nyt kuitenkin vaatii ainoastaan parinkympin työkalun ja parikyt sekuntia aikaa vähän osaavammalta kaverilta, että toi sunkin evoluutios siellä pyöräparkissa aukee ja kaiken lisäksi homma näyttää käytännössä suunnilleen samalta kuin sitä yrittäisi normaalilla avaimella auki:

 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
4 662
Kavereiden Kryptonite-lukittuja pyöriä pöllittiin ja paskottiin, kun jättivät väärään paikkaan valheellisen turvallisuudentunteen vuoksi. Oma pelkästään runkolukittu markoissa seitsemän tonnia maksanut Scott on vieläkin varastossa happanemassa ihan vain siksi, että on osannut käyttää edes vähän harkintaa sen kanssa. Tiedä sitten kuka siinä on lopulta se idiootti ollut.
No tässähän se olennainen oikeastaan tulikin. Se on fakta et vaijerilukko on heikompi mitä U-lukot, siitä ei pääse mihkään, mut ei sillä lukon laadulla tai lujuudella oo kauheasti merkitystä jos ilman harkintaa jättää väärään paikkaan ja ehkä väärään aikaanki. Varsinkin PKS löytyy kyllä sen verran rottamaista porukkaa et ei niitä juurikaan kiinnosta et onks se lukittu vai ei, kunhan vähän ilkivaltaa pääsee tekemään. Toki jos huonosti lukittu tai ei lukittu ollenkaan, niin kyllähän se ilkivallan sijasta lähtee kävelemään siitä, mut pointtina se et ei kaikkien vajakkien päämäärä oo se et saa sen vehkeen itelleen. Vaikee sanoo et mikä se tarkotus sit ilkivallassa on, sitä kun en oo ite ikinä ymmärtäny. Veikkaan et ei nekään juurikaan osais sanoa et miks.

Ongelmaks vaan muodostuu se et ei sitä aina voi harkinnankaan kanssa voittaa. Järkikin toki sanoo et viikonloppuillat ja yleisesti ottaen yöt on aika paskaa aikaa lukita mitään minnekkään näkyville, eikä tälleen varsinkaan suomessa ihmiset ihan hirveesti reagoi vaikka siinä kauppakeskuksen pihalla joku alkaiskin rälläköimään jotain lukkoa. Suurin osa kävelis ohi, joku ehkä kävis huikkaamassa vartijalle et mitä pihalla tapahtuu, mut siinäpä se. Ei ketään kiinnosta ottaa sitä riskiä et siinä tulee konfliktia.
Umpikypärä on kyllä hankala löytää kevyenä versiona... Itse menisin "avo" kypärällä kuten menen pyöränkin kanssa jolla nopeudet polulla voi olla paljon kovemmat kuin laudalla asfaltilla, mutta joku kunnon kypärä se pitäisi olla, ei perus pyöräilykypärä prismasta...

Tollasen tilasin. Hankala oli löytää muitakaan vaihtoehtoja ja toi nyt toisaalta täytti kaikki vaatimuksetkin. Alle 1kg paino, tosi iso visiiri vrt moottoripyöräkypäröihin, eli toi rajottaa näkökenttää aika vähän, jos ollenkaan. Eihän toi niin hyvää suojaa tarjoa mitä moottoripyöräkypärät, mut eipä ton tarviikkaan. Pieni koko ja paino pitää kans huolen ettei tota ihan suunnattomasti vituta roudailla mukana, laudasta löytyy paikka mihin ton voi sit kauppareissun ajaks sitoa silleen et ei oo ihan liikaa tiellä. Saatanan kallishan toi oli mut minkäs teet jos vaihtoehdot nämä.
Kiva, että täällä on aktiivista porukkaa, keskustelua, pohdintaa ja avunantoa. Mennään eteenpäin..

Tämä malli Sähköpotkulauta 1000W FAT

Mistä tiedän mikä levyjarrulukko käy tähän malliin? Olisiko kellään suositella mitään noin 50e hintaluokassa olevaa hälyttävää mallia?

Oiskohan toi about sellanen mitä etit. Pitäs mennä about jokaseen levyjarruun, mut kannattaa nyt kuitenkin varmistaa sopivuus ennenku rupeaa ostelemaan.

Mut tolleen muuten sen suhteen et millanen keissi sulla on sen kontiokopion kanssa, niin ei tossa juurikaan muuta neuvoa oo kun se et akku aika mukaan kun lyö lukkoon ja varmaan joku pressukin siihen päälle olis ihan sopiva juttu, sateen varalle ja muutenkin ehkä vähän hämäämään sen suhteen et nopealla vilkasulla vois luulla et siellä on prätkä alla. Ei toki estä baltianveljiä keikkaamasta sitä silti, mut monella saattaa loppua into siinä vaiheessa kun tajuaa et akkua ei oo laitteessa kiinni ollenkaan ja sen myötä sen arvo on käytännössä olematon, ei kukaan osta vehjettä ilman akkua tai laturia jos on kaks toimivaa aivosolua vielä käytössä.

Mut siltikin suosittelisin vielä harkitsemaan et onko fiksua lähteä ottamaan jatkuvaa riskiä siitä et se lähteekin siitä pihalta. Tollanen levyjarrulukko ei juurikaan mitään pidättele, ja tärinästä aktivoituminenkin voi olla siinä ja siinä, etenkin kun toi vekotin on vaivattomasti kannettavissa pois kahen ukon voimin, enkä oo ihan varma et jos sen nappaa sopivan smoothisti kantoon niin tajuaako se hälytin yhtään mitään. Tilanne vois olla jo eri jos olis vaikka joku lämpötolppa siinä parkkipaikalla johon vois lyödä U-lukolla ja tolla levyjarrulukolla kiinni, mut jos sellasta ei oo niin en kyllä lähtis ite kokeilemaan. Tai oikeastaan lähtis kokeilemaan muutenkaan, en nää mitenkään järkevänä säilyttää mitään kovin arvokasta pihalla.
 
Liittynyt
08.05.2022
Viestejä
5
Pahoittelut, että laitan julkiseen tällaisen, mutta Raxama olin sen verran vakuuttunut vastauksestasi, että olisin hyvin kiitollinen jos voisin keskustella yksityisesti kanssasi. En osannut laittaa yksityistä viestiä, joten laita sinä minulle, mikäli jaksat nähdä vaivaa.
 

Dr. Who

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
7 894
No sinnehän se on tosiaan fiksu jättää se lauta jonnekin sadan metrin päähän tunneiksi ilman omaa valvontaa sen sijaan, että rykäisisi sen lähimpään puuhun tmv. oman katseen alle. Toimii pyöräparkkihomma kovin huonosti esim. Helsingin Alppipuistossa, jossa itse varmaan useimmiten kavereiden kanssa käyn.

Ja se nyt kuitenkin vaatii ainoastaan parinkympin työkalun ja parikyt sekuntia aikaa vähän osaavammalta kaverilta, että toi sunkin evoluutios siellä pyöräparkissa aukee ja kaiken lisäksi homma näyttää käytännössä suunnilleen samalta kuin sitä yrittäisi normaalilla avaimella auki:
Ja sun biltema vaijerilukko aukeaa alle 5s nistiltä joka ei tiedä edes omaa nimeään :tup:
 

Rxd

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
19.07.2020
Viestejä
1 898
1652040284919.png


Onko tälläisiä myynnissä, vai onko tämä vain tierin ite kehitelty lauta vuokraamistarkoitukseen?
Hirveän painava se ainakin on, liekkö akulla kokoa
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
11 254
Hirveän painava se ainakin on, liekkö akulla kokoa
Ajamatta muistelen jotenkin hatarasti, että tuossa versiossa on kahden akuston järjestelmä - yksi dekin sisäinen ja tolpan juuressa toinen, jota voidaan pikavaihtaa joko juoksupoikien toimesta tai itsepalveluksi ulkoistaen.
 
Liittynyt
17.10.2017
Viestejä
896
On kyllä taas ainakin täällä Oulussa vaikka minkä väristä lautaa pitkin ja poikin keskellä tietä. Välillä kyllä tekisi pyörälenkillä mieli paiskoa nuo pitkin pusikoita, mutta rauhallisena miehenä ajan vain kiroillen ohi.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
4 662


Onko tälläisiä myynnissä, vai onko tämä vain tierin ite kehitelty lauta vuokraamistarkoitukseen?
Hirveän painava se ainakin on, liekkö akulla kokoa
En usko et on myynnissä. Painaviahan noi on ku pitää olla rakennettu ku tankki, ihan vaan sen takia et porukka ajaa noilla ihan päin vittua ja kurittaa minkä kerkeää.

Toi jalkojen juuressa oleva akku on tosiaan irrotettavaa mallia. Ainakin keskustassa saattaa näkyä mäkkäreissä tjsp sellasia latauspisteitä, eli jos laudasta on akku loppumassa kesken niin voit käydä sellasessa pyörähtämässä työntämässä tyhjän akun lataukseen ja ottamaan täyden tilalle. Samasta syystä just epäilenkin ettei todennäköisesti halua myydä noita, koska siinä sit alkais herkästi käymään niin et omiinkin lautoihin käytäis akkuja vaihtelemassa.

Siitä en osaa sanoa et mikä toi ylätangossa oleva härpäke on, ei oo suomalaisissa malleissa ainakaan vielä näkyny tollasta.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
4 662
Tarkoitatko kypärälaatikkoa? Kyllä niitä on Suomessa ollut toissa kesästä saakka. Eri kaupungeissa voi olla eri varustelu.
Jaa siellä on joku kypärä? Ei oo kyllä PKS vielä tullu törmättyä, mut en oo kyllä juurikaan silmälläkään pitäny. Ei porukalla kyllä mitään kypärääkään päässä oo näkyny et varmaan lentäny aika nopeasti jorpakkoon ne kypärät sit.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
11 254
Jaa siellä on joku kypärä? Ei oo kyllä PKS vielä tullu törmättyä, mut en oo kyllä juurikaan silmälläkään pitäny. Ei porukalla kyllä mitään kypärääkään päässä oo näkyny et varmaan lentäny aika nopeasti jorpakkoon ne kypärät sit.
Juu, ei ole paljon kypäriä näkynyt vuokraajien päässä, mutta yksittäisiä joskus. En ole viime aikoina katsellut, näkyykö enää laatikkoa. Eihän se ihme olisi jos niistä olisi luovuttu jo ilkivallankin takia. Voi olla edelleen alueellisesti käytössä. Ainakin Tierin sivuilla näkyy materiaaleissa tuota samaa mopoa kypäräboksilla ja ilman. Itse ainakin heivaisin loputkin kuvat mäkeen, jos varuste hissukseen hylättäisiin.
 

ssg

Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
1 878
Lukituksena tuo tosiaan täyttää tietyn minimitason - voisin jopa harkita tuon käyttöä jossain urbaanissa ympäristössä, jossa en nyt ensinkään jättäisi lautaa vaijerilukon kanssa.

Pieni ja huomaamaton on silti tuosta kaukana. Nyt kun välttämätöntä tarvetta ei ole, on ehdottoman poissuljettu ajatus, että alkaisin kärsiä tuollaisesta molosta pylväässä, joka on jo kantaessa helvetisti tiellä. 1,6 kg ei ole vähän vaan vaikuttaa jo erittäin paljon laudan kätevyyteen.
Tuo lukko on livenä paljon pienempi kuin miltä kuvassa näyttää. Varsinkin jos kattoo koko lautaa eikä ota laajakulmalla kuva pelkästä lukosta joka vaan vääristää sen koon luonnottoman isoksi. Oranssi väri ei tosiaan auta huomaamattomuuteen. Tuo on kyllä pieni ja söpö lukko. Painoakaan tuolla ei ole kuin 1.1kg. En ole huomannut mitään vaikutusta laudan käytettävyyteen. Ei tuo ole myöskään mitenkään tiellä. Ei se olemassa oloa edes huomaa.


Ihan mielenkiinnosta miksi lukon tulisi olla pieni ja huomaamaton? Kunhan se on tarpeeksi pieni että ei ole tiellä tai haittaa ajamista. Ajaessa huristat muiden ohi sekunnissa, kun et aja lauta on kiinni jossain tolpassa lukolla. Ei sitä lukkoa kukaan koskaan katsele asusteena. Tuo kyseinen Kryptonite on sen verran pieni että tuskin kukaan kiinnittäisi siihen mitään huomiota ellei se olisi kirkkaan oranssi.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
10.04.2020
Viestejä
382
Mulla on kaksi Xiaomin lautaa ja oon niihin laittanu custom firmiksen sisään.

Nyt xiaomilta on itseltään tullu uus firmis ja tuo kännykkä appi herjaa siitä joka kerta ku lapset yrittää laittaa lautoja lukkoon. Saako tuota mitenkään pois? En osannut ite löytää ainakaan kohtaa softan (ios) asetuksista.
Se sähköinen lukitus on vain placeboa ja kannattaa unohtaa suosiolla!
Fyysinen U-lukko tilalle, niin on edes jonkinlainen toimiva lukitus.
Lisäetuna sen Xiaomin oman softan voi poistaa käytöstä, niin ei tule vahingossa päivitettyä firmistä.
 
Liittynyt
10.04.2020
Viestejä
382
Onnistuuko Pro 2 BLE downgreidaus millä tapaa... ainaskin tuo xiaomin flash työkalu varoittaa uusimpien firmiksien kohdalla et ei tukea :sdarra:

Mietin lähinnä sillä et onko noille uusimmille firmiksille mitään kikkakolmosta ennenkuin lähtee toisesta purkaa mittaristoa lainaan et saa softan sisään.
Tämä työkalu? Ei taida olla uusimmat firmikset tuettuina vielä, mutta tekijä mainitsee yhteensopivaa versiota kehittelevänsä.
Jos ei sitä ehdi odotella, niin taitaa ikävästi mennä mennä purkuhommiksi. Ei se tosin taida olla hankala homma jos on toinen kortti saatavilla.
Juurikin tällaisten ikävien yllätysten takia en päivityksiä ole omaan kulkupeliini (M365) päästänyt.
 
Liittynyt
12.10.2021
Viestejä
2 645
Mikä 50 euron oleellisesti parempi lukko kulkee helposti laudan rungon mukana ilman, että se tarvitsee muistaa ottaa erikseen mukaan ja kantaa vaikka repussa?
Tiedä helposta, mutta mun 30€ U-lukko on ajaessa kiinni sähköpotkulaudan ohjaustankossa. EDIT: Tarkoitan siis pystyssä olevaa etutankoa, toki.


U-lukon mukana tuli pyörille tarkoitettu kiinnitysosa joka tuossa kuvassakin näkyy mutta sähköpotkulautani tanko oli hieman liian paksu sille, joten laitoin kiinnitysosan kiinni tankoon parilla nippusiteellä. Siitä sen lukon saa nopeasti irti ja takaisin kun sitä tarvitsee käyttää.

U-lukko on kiinni tankossa pystyssä, kohti kuskia. Eihän se kaunein ratkaisu ole mutta toimii ihan hyvin. Alunperin pelkäsin että se vaikuttaisi jotenkin ohjaukseen tai että voisi osua kuskia polviin ajaessa, mutta sellaisten kanssa ei ole ollut ongelmia, en kuitenkaan seiso niin liki ohjaustankoa.
 
Viimeksi muokattu:

living_death

★ Still alive ™
Liittynyt
15.11.2016
Viestejä
6 881
Facebook -ryhmästä bongattu hetki sitten.

Yhdessä kuvassa näkyi poliisiauto, mutta oli ilmeisesti muuta tehtävää, kuin valvoa potkulautailijoita.

278549912_5141621385873177_8875686141714815664_n.jpg
 
Liittynyt
23.10.2016
Viestejä
2
Tänne ehkä sopisi pari kokemusta Onewheelistä. Olen ajellut työmatkaa Onewheel XR+:lla pari talvea. Kilometrejä on tullut n.2500. Lauta itsessään on TODELLA kiva ja omalla tavallaan helppo ajettava ( jopa talvella ). 25km/h maksiminopeus on omalle kohdalleni aika passeli ( ei tuolla lujempaa uskaltaisi edes ajaa ). Akku riittää 7.8km työmatkaan edestakaisin yhdellä latauksella ( Tosin talvella työmatka jään yli on vain 4km ).

Vaihdoin ensimmäisen talven aikana Hoosierin valmistaman kuviorenkaan paremman pidon saavuttamiseksi. Vegan vakiorenkaalle meno oli turhan liukasta sivuttaispidon, kiihdyttämisen ja pienienkin ylämäkien osalta ). Lauta on Badgeroitu ( vesitiivistetty ) ja laakereille on suojat, mutta silti kosteudella näyttää olevan paha tapa löytää paikkoihin mihin sen ei tarvitsisi mennä ( esim. moottori + laakerit ). Lauta painaa n.12 kiloa, joten se on kohtuullisen helppo raahata mukana työpisteelle päivänajaksi ( tai kauppaan mukaan ). Salilla käydessä tuo on juuri sopivan levyinen sopiakseen pukukaappiin.

Kylmin keli jolla ajelin töihin oli -35°C, mutta suoraan lämpimästä liikkeelle lähtiessä lauta pysyi + asteiden puolella kun pääsi työmaalle. Jos laudan moottorin, kontrollerin, tai akun lämpötila tippuu alle +5°C, niin se ei lähde liikkeelle. Kesäaikaan tulee kuljettua enemmän pyörällä, joten kilometrejä tulee silloin vähemmän. Ajaminen muutenkin on hyvin erilaista kesällä ( tosin ihan yhtä hauskaa ).

Ison renkaan ansiosta tuolla on todella hauskaa ajella huonompiakin reittejä. Rengas itsessään joustaa jonkin verran ja ihan pienet kolot ei tunnu missään. Tosin vauhdin kokonaan tyssääviä koloja on vaikea välillä erottaa pienistä koloista. Ja usein näkymättömät asfalttiheitot aiheuttaa helposti pahoja sydämentykytyksiä. Rengaspaineita joutuu säätämään ja tarkkailemaan melkein viikottain. Useamman kilometrin ajossa koitti alussa jalat hieman puutua. Tylsän suoraan ajamisen sijaan carving käännöksiä tekemällä ongelma hävisi kokonaan.

Tällä videolla oikoreitti Kemijoen jään yli. Tässä oli vaihdettuna jo Vegan slicks rengas kesää ajatellen lautaan paikalleen. Aika hyvin tuo kuitenkin kulkee tuollaisella pikku täryytystä omaavalla reitillä.


Tällä videolla näkyy heti alussa pari ikävintä tilanne jotka laudalla voi tapahtua. 11sekunnin kohdalla vauhtia oli 24km/h, jolloin rengas sutaisi heitossa tyhjää ja kuski oli kokeilla lyhyt kestoista teräsmies tyyliin suoritettua lentämisharjoitusta.


Laite itsessään on turkasen hauska. Siinä on hyvä ajotuntuma. Hinta on kuitenkin aavistuksen tyyris ja XR+:n sijaan joutuisi tällä hetkellä hankkimaan GT:n, jossa ainakin paperilla pitäisi olla paremmat ominaisuudet kokonaisuudessaan. Huono vesitiivistys tehtaalta lähtiessä on todella huono puoli Suomen keleihin. Vauhtia riittää sopivasti. Laturi hoitaa akun tyhjästä täyteen alle kahteen tuntiin. Sovellus on kohtuullisen hyvin ja luotettavasti toimiva eikä vaadi kohtuutonta säätöä liikkeelle lähtiessä. Itselleni lauta oli hyvä hankinta, mutta tämä vekotin ei todennäköisesti kaikille sovi.

Osa koirista tahtoo mennä hieman pähkinöiksi onewheelillä kulkijan nähdessään ( Kuten alemmalla videolla 30sekunnin kohdalla ).
 
Liittynyt
15.03.2021
Viestejä
45
En usko et on myynnissä. Painaviahan noi on ku pitää olla rakennettu ku tankki, ihan vaan sen takia et porukka ajaa noilla ihan päin vittua ja kurittaa minkä kerkeää.
Okai valmistaa nuo Tierin laudat, ja niiltä tuli täksi vuodeksi kuluttajille malli - joskin erinäköinen. Kehutaan valaisinpylvään kestäväksi. Näyttää omaan silmään G30 Ninebottia paremmalta, hinta vähän alhaisempi 650€ (-50€ saa alea tästä).

 

omenanraato

Team Tesla
Liittynyt
22.10.2017
Viestejä
4 473
Se sähköinen lukitus on vain placeboa ja kannattaa unohtaa suosiolla!
Fyysinen U-lukko tilalle, niin on edes jonkinlainen toimiva lukitus.
Lisäetuna sen Xiaomin oman softan voi poistaa käytöstä, niin ei tule vahingossa päivitettyä firmistä.
Kyllä se custom firmiksellä (ei lähde pois päältä x ajan päästä) ajaa just sen tarkoituksen mitä pitääkin täällä perämetsässä. Eli kukaan ei ajele sillä pisin kaupan pihaa ku hakee jäätelön kaupasta. Kunnon lukot on, eikä vielä kertaakaan olleet käytössä. Lähinnä kouluun meinasin sitä mutta sielläkin saavat ottaa luokkaan ne päiväksi.
 

living_death

★ Still alive ™
Liittynyt
15.11.2016
Viestejä
6 881
Viimeksi naputin siitä, kun Verkkokauppa.com lähetti ainoastaan litkupussin, niin laittoivat onneksi uuden setin tulemaan ja nyt löytyy kaksi pussia litkua + välineet venttiilin avaamiseen, uv-valon ja mittalusikan.

Täytyy tyhjentää eturengas ja laittaa litkut sisään.

IMG_20220509_195640.jpg
 
Liittynyt
15.03.2021
Viestejä
45
Tässä plärännyt e-skuutteja nyt pari päivää läpi.

Yhteenvetona tuntuu olevan, että paljon eri merkkejä, osa ehkä jää tähden lennoksi, osaan löytyy varaosia vielä jälkimarkkinoilta. Paljon merkeistä vain tietyn kiinalaisen eri brändejä.

Näyttää TOP-3...5, ottaen huomioon kestävyyden, varaosien saatavuuden, nopeuden, kiihtyvyyden, toimintamatkan ja mukavuuden olevan ehkäpä:

- Ninebot G30 (jompi kumpi saatavista versioista) - varaosia löytyy ihan Suomestakin ja G30 max on muutama vuokralautayhtiökin käyttänyt (Spin, Bolt). Hinnat 600 - 800€.
- Ninebot e25e - halpa, vähän tehoton, mutta taitaa olla aika rungoltaan sama kuin ES2 ja ES4, joten kestävä ja varaosiakin saa. Hinnat 320 - 500 €.
- Speedway(t), esim. leger tai leger pro - Minimotorssin tuote. Yhtiö on vuonna 1999 Etelä-Koreassa perustettu, vanhin tai vanhimpia potkulautavalmistajia. Hinnat 800 - 1200€.
- Xiaomit, näillä levikki globaalia, varaosia löytyy ja hinta/laatu taitaa kohdata. M365 ollut käytössä Bird- ja Spin-yhtiöllä vuokraustoiminnassa. Ei-niinkään kiinnosta, että kiinalainen yhtiö. Hinnat 400 - 600€.
- Villinä korttina Okai. Okai tekee Tierille versioita ES200, ES400 ja ES400/2. Okai on nyt tehnyt ensimmäisen kuluttajabrändin tuotteen hintaan 650€.
- Israelilainen yhtiö Inokim tekee esim. Light 2 hintaan 1000 euroa, kiinnostava laite ja ilmeisen laadukas - ihan ei kuitenkaan suomesta saa varaosia, kuten saa Ninebottiin ja Speedwayhin.

Ei niinkään mielenkiintoa herättäviä:

- Unagi e500. Hieman epäselvää miten saa varaosia. Plussaa tehosta.

Hauskana pointtina Scooters guide [Electric Scooter Guide » Electric Scooter Guide] nimiseltä sivustolta näkee mm. kiihtyvyyksiä, tosielämän rangemittauksia ym. siistinä taulukkona.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
4 662
Tahtoo tämmöisen :love:

Muuten ihan ok vehje, kiva et tehdään joskus muutakin kun sitä C-muotosta jousitusta joka on vähän pidemmälle mietittynä aika hölmö ratkasu, mut hintaan nähden toi ei oo kyllä mitenkään järkevä. Speksit ei oo mitään kummosta (2x1500w, 50.4v30ah akku) ja painoakin on ihan saatanasti kun toi GT2 painaa 53kg.

Tuntuu et se P100S on se fiksuin vehje näistä uusista malleista.



Eli tää. 650w moottori takana, 48v25ah akku (1200wh), levyjarrut edessä ja takana ja jousitus kanssa molemmissa päissä. Aika luonnollinen kehitys Max G30:stä. Painoa tosin jo 30kg ja hinnoteltu lähtökohtasesti jo aika piloille, jotain 2000$ hintalappua tollekkin ollaan väläytelty.
onko myynnissä suomessa jossakin? paljonko maksaa suomessa?

voisin laadukkaasta skuutista 4000-5000e maksaakin.
Ei oo vielä, julkaistaan kaiketi kaikelle kansalle vasta loppuvuodesta, ja on vähän kysymysmerkki et tuleeko tota suomeen ollenkaan. Pointtina se et lähtökohtaisesti laiton tieliikennekäyttöön täällä.
 
Liittynyt
25.03.2020
Viestejä
447
Tässä plärännyt e-skuutteja nyt pari päivää läpi.

Yhteenvetona tuntuu olevan, että paljon eri merkkejä, osa ehkä jää tähden lennoksi, osaan löytyy varaosia vielä jälkimarkkinoilta. Paljon merkeistä vain tietyn kiinalaisen eri brändejä.

Näyttää TOP-3...5, ottaen huomioon kestävyyden, varaosien saatavuuden, nopeuden, kiihtyvyyden, toimintamatkan ja mukavuuden olevan ehkäpä:

- Ninebot G30 (jompi kumpi saatavista versioista) - varaosia löytyy ihan Suomestakin ja G30 max on muutama vuokralautayhtiökin käyttänyt (Spin, Bolt). Hinnat 600 - 800€.
- Ninebot e25e - halpa, vähän tehoton, mutta taitaa olla aika rungoltaan sama kuin ES2 ja ES4, joten kestävä ja varaosiakin saa. Hinnat 320 - 500 €.
- Speedway(t), esim. leger tai leger pro - Minimotorssin tuote. Yhtiö on vuonna 1999 Etelä-Koreassa perustettu, vanhin tai vanhimpia potkulautavalmistajia. Hinnat 800 - 1200€.
- Xiaomit, näillä levikki globaalia, varaosia löytyy ja hinta/laatu taitaa kohdata. M365 ollut käytössä Bird- ja Spin-yhtiöllä vuokraustoiminnassa. Ei-niinkään kiinnosta, että kiinalainen yhtiö. Hinnat 400 - 600€.
- Villinä korttina Okai. Okai tekee Tierille versioita ES200, ES400 ja ES400/2. Okai on nyt tehnyt ensimmäisen kuluttajabrändin tuotteen hintaan 650€.
- Israelilainen yhtiö Inokim tekee esim. Light 2 hintaan 1000 euroa, kiinnostava laite ja ilmeisen laadukas - ihan ei kuitenkaan suomesta saa varaosia, kuten saa Ninebottiin ja Speedwayhin.

Ei niinkään mielenkiintoa herättäviä:

- Unagi e500. Hieman epäselvää miten saa varaosia. Plussaa tehosta.

Hauskana pointtina Scooters guide [Electric Scooter Guide » Electric Scooter Guide] nimiseltä sivustolta näkee mm. kiihtyvyyksiä, tosielämän rangemittauksia ym. siistinä taulukkona.
Itellä tuo ninebot E25E, lisäakun kanssa. Ihan soiva peli. Vieläkö lataa scooterhacking.org sivulta tuohon tehty appi Androidille nii saapi kaiken irti tuosta vehkeestä, ku hetkittäin julkaistiin tuo SHFW myös E- malleihin.
 
Liittynyt
15.03.2021
Viestejä
45
Unagin aspa vastasi varaosien saantiin tyylillä: 1) ostat uuden, saat 2v. takuun, 2) meiltä saa pienempiä varaosia, kuten kahvoja, 3) isompia/keskeisimpiä varaosia ei saa, koska asennus vaatii ammattilaisen.

Suosittelen äänestämään jaloilla ja hankkimaan sellaisia skuutteja, joita 1) voi edes korjata ja 2) saa varaosia - molempia vielä takuun 1v tai 2v. jälkeen.
 
Liittynyt
15.03.2021
Viestejä
45
Onkohan kenelläkään Minimotorsin Speedwayta tai Dualtronin miniä? Kumpikaan ei ip-luokiteltu, joskin internetin ihmeellisestä maailmasta löytyy tietoa, että lähinnä mittari on herkkä, sen kun suojaa, niin ei tartte pakkailla skuuttia taksiin sateella kesken ajon...

 
Liittynyt
30.03.2022
Viestejä
75
Tänne ehkä sopisi pari kokemusta Onewheelistä. Olen ajellut työmatkaa Onewheel XR+:lla pari talvea. Kilometrejä on tullut n.2500. Lauta itsessään on TODELLA kiva ja omalla tavallaan helppo ajettava ( jopa talvella ). 25km/h maksiminopeus on omalle kohdalleni aika passeli ( ei tuolla lujempaa uskaltaisi edes ajaa ). Akku riittää 7.8km työmatkaan edestakaisin yhdellä latauksella ( Tosin talvella työmatka jään yli on vain 4km ).

Vaihdoin ensimmäisen talven aikana Hoosierin valmistaman kuviorenkaan paremman pidon saavuttamiseksi. Vegan vakiorenkaalle meno oli turhan liukasta sivuttaispidon, kiihdyttämisen ja pienienkin ylämäkien osalta ). Lauta on Badgeroitu ( vesitiivistetty ) ja laakereille on suojat, mutta silti kosteudella näyttää olevan paha tapa löytää paikkoihin mihin sen ei tarvitsisi mennä ( esim. moottori + laakerit ). Lauta painaa n.12 kiloa, joten se on kohtuullisen helppo raahata mukana työpisteelle päivänajaksi ( tai kauppaan mukaan ). Salilla käydessä tuo on juuri sopivan levyinen sopiakseen pukukaappiin.

Kylmin keli jolla ajelin töihin oli -35°C, mutta suoraan lämpimästä liikkeelle lähtiessä lauta pysyi + asteiden puolella kun pääsi työmaalle. Jos laudan moottorin, kontrollerin, tai akun lämpötila tippuu alle +5°C, niin se ei lähde liikkeelle. Kesäaikaan tulee kuljettua enemmän pyörällä, joten kilometrejä tulee silloin vähemmän. Ajaminen muutenkin on hyvin erilaista kesällä ( tosin ihan yhtä hauskaa ).

Ison renkaan ansiosta tuolla on todella hauskaa ajella huonompiakin reittejä. Rengas itsessään joustaa jonkin verran ja ihan pienet kolot ei tunnu missään. Tosin vauhdin kokonaan tyssääviä koloja on vaikea välillä erottaa pienistä koloista. Ja usein näkymättömät asfalttiheitot aiheuttaa helposti pahoja sydämentykytyksiä. Rengaspaineita joutuu säätämään ja tarkkailemaan melkein viikottain. Useamman kilometrin ajossa koitti alussa jalat hieman puutua. Tylsän suoraan ajamisen sijaan carving käännöksiä tekemällä ongelma hävisi kokonaan.

Tällä videolla oikoreitti Kemijoen jään yli. Tässä oli vaihdettuna jo Vegan slicks rengas kesää ajatellen lautaan paikalleen. Aika hyvin tuo kuitenkin kulkee tuollaisella pikku täryytystä omaavalla reitillä.


Tällä videolla näkyy heti alussa pari ikävintä tilanne jotka laudalla voi tapahtua. 11sekunnin kohdalla vauhtia oli 24km/h, jolloin rengas sutaisi heitossa tyhjää ja kuski oli kokeilla lyhyt kestoista teräsmies tyyliin suoritettua lentämisharjoitusta.


Laite itsessään on turkasen hauska. Siinä on hyvä ajotuntuma. Hinta on kuitenkin aavistuksen tyyris ja XR+:n sijaan joutuisi tällä hetkellä hankkimaan GT:n, jossa ainakin paperilla pitäisi olla paremmat ominaisuudet kokonaisuudessaan. Huono vesitiivistys tehtaalta lähtiessä on todella huono puoli Suomen keleihin. Vauhtia riittää sopivasti. Laturi hoitaa akun tyhjästä täyteen alle kahteen tuntiin. Sovellus on kohtuullisen hyvin ja luotettavasti toimiva eikä vaadi kohtuutonta säätöä liikkeelle lähtiessä. Itselleni lauta oli hyvä hankinta, mutta tämä vekotin ei todennäköisesti kaikille sovi.

Osa koirista tahtoo mennä hieman pähkinöiksi onewheelillä kulkijan nähdessään ( Kuten alemmalla videolla 30sekunnin kohdalla ).
Onkohan Inmotion V12 tyyliset laitteet miten paljon erilaisia hallita tähän verrattuna, siinä "ajoasento" eroaa kuitenkin aika paljon jalkojen osalta. Tässä ehkä vähän sinne päin samat periaatteet kuin surffi- ja lumilaudassa.
 
Liittynyt
23.10.2016
Viestejä
2
Onkohan Inmotion V12 tyyliset laitteet miten paljon erilaisia hallita tähän verrattuna, siinä "ajoasento" eroaa kuitenkin aika paljon jalkojen osalta. Tässä ehkä vähän sinne päin samat periaatteet kuin surffi- ja lumilaudassa.
En ole päässyt tuollaista laitetta kokeilemaan, mutta mitä olen ymmätyänyt, niin taitavat olla aivan erilaitteita. Jo tuo renkaan koko tekee isoja eroja. Itse olen lumi- ja rullalautaillut, niin tuntuu todella luonnottomalle tuollainen suoraan eteenpäin asento jo pelkällä ajatustasolla :D.
 
Liittynyt
02.03.2021
Viestejä
24
Onkohan kenelläkään Minimotorsin Speedwayta tai Dualtronin miniä? Kumpikaan ei ip-luokiteltu, joskin internetin ihmeellisestä maailmasta löytyy tietoa, että lähinnä mittari on herkkä, sen kun suojaa, niin ei tartte pakkailla skuuttia taksiin sateella kesken ajon...

Niin, saahan näitä molempi myös Suomesta e-scoot.fi. Nuo molemmat mallit on melko helppo tiivistää silikonilla ja jos pitää taskussa mukana pientä muovipussia, niin sillä saa LCDn huputettua sateen sattuessa.
 
Liittynyt
02.03.2021
Viestejä
24
Tässä plärännyt e-skuutteja nyt pari päivää läpi.

Yhteenvetona tuntuu olevan, että paljon eri merkkejä, osa ehkä jää tähden lennoksi, osaan löytyy varaosia vielä jälkimarkkinoilta. Paljon merkeistä vain tietyn kiinalaisen eri brändejä.

Näyttää TOP-3...5, ottaen huomioon kestävyyden, varaosien saatavuuden, nopeuden, kiihtyvyyden, toimintamatkan ja mukavuuden olevan ehkäpä:

- Ninebot G30 (jompi kumpi saatavista versioista) - varaosia löytyy ihan Suomestakin ja G30 max on muutama vuokralautayhtiökin käyttänyt (Spin, Bolt). Hinnat 600 - 800€.
- Ninebot e25e - halpa, vähän tehoton, mutta taitaa olla aika rungoltaan sama kuin ES2 ja ES4, joten kestävä ja varaosiakin saa. Hinnat 320 - 500 €.
- Speedway(t), esim. leger tai leger pro - Minimotorssin tuote. Yhtiö on vuonna 1999 Etelä-Koreassa perustettu, vanhin tai vanhimpia potkulautavalmistajia. Hinnat 800 - 1200€.
Lisäisin listalle Dualtronin (toki hinnat 1300€->) ja Zeron, joihin molempiin saa hyvin osia maahantuojalta (e-scoot.fi)
 
Liittynyt
30.03.2022
Viestejä
75
En ole päässyt tuollaista laitetta kokeilemaan, mutta mitä olen ymmätyänyt, niin taitavat olla aivan erilaitteita. Jo tuo renkaan koko tekee isoja eroja. Itse olen lumi- ja rullalautaillut, niin tuntuu todella luonnottomalle tuollainen suoraan eteenpäin asento jo pelkällä ajatustasolla :D.
Noissa V12 tyylisissä laitteissa myös tuo rengas on vähän niinkuin mopossa tai moottoripyörässä ja onewheelissä leveämpi. Mielenkiintoisia laitteita molemmat.
 
Liittynyt
15.03.2021
Viestejä
45
Onkohan tästä mallista/valmistajasta kellään kokemuksia?

Googlella löytyy suomalaisia verkkokauppoja. Youtubesta suomalaisia esittelyvideoita.

Näyttää brändätyltä kiinalaiselta e-scootilta, jossa ehkä vähä korkea hintapyyntö. En ostaisi.

Kai samaan rahaan saa sitten Xiaomia tai tohon hintaan Ninebotin eri versioita. Xiaomiin tai Nineboteihin löytyy hyvin osia ja uskoisin isoista volyymeista johtuen huoltojenkin osaavan korjata.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
985
Googlella löytyy suomalaisia verkkokauppoja. Youtubesta suomalaisia esittelyvideoita.

Näyttää brändätyltä kiinalaiselta e-scootilta, jossa ehkä vähä korkea hintapyyntö. En ostaisi.

Kai samaan rahaan saa sitten Xiaomia tai tohon hintaan Ninebotin eri versioita. Xiaomiin tai Nineboteihin löytyy hyvin osia ja uskoisin isoista volyymeista johtuen huoltojenkin osaavan korjata.
Sen takia just kyselin kun en löytänyt yhtään, ilmeisesti just tullu markkinoille. Vanhemmasta mallista (E-350) löytyi kyllä.

Halvimmillaan tuota sais johonkin 549e.
 
Toggle Sidebar

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjut
240 586
Viestejä
4 205 257
Jäsenet
70 921
Uusin jäsen
m4ke72

Hinta.fi

Ylös Bottom