Sähköskootterit / sähköpotkulaudat

Liittynyt
29.10.2016
Viestejä
8 164
Näkyy Gigantissa olevan hyvässä tarjouksessa kyseinen tuote Ninebot by Segway sähköpotkulauta MAX G30LE - Sähköpotkulaudat
Meinasin jo ostonappia painaa, kysyn kuitenkin miten tämä eroaa noista muista g30 laudoista? Tuosta sarjasta olen kuvan saanut että ihan laadukkaita pelejä. Ensimmäiseksi omaksi laudaksi olisi tulossa, mutta kokemusta eri firmojen vuokralaudoista on
Tuohon verrattuna muilla g30 laudoilla ei pitkälle potkita, koska niissä muissa on tarpeeksi iso akku ettei tarvitse potkia niinkuin tällä pikkuakkuisella joutuu tekemään loppumatkan. 40km vs. 65km ja todellinen lukema on nuo -33% aikuisella kuskilla.

muoks: tietty jos tuo riittää omiin ajoihin niin ihan kelpo hinta.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
30.11.2016
Viestejä
1 930
todellinen lukema on nuo -33% aikuisella kuskilla.
En oikein näe syytä tämän kaltaiseen disinformaatioon. Tuo prosenttilukusi on täysin hihasta ravistettu, joka ei perustu mihinkään. Mutta tarkkana lukuna ilmoitettuna asiaa tuntematon voi helposti pitää sitä totena.

Edelleen se faq olisi paikallaan. Siihen akun kestoon vaikuttaa kuitenkin niin moni seikka, ettei yhdelle oikea vastaus päde oikeastaan mihinkään muuhun tilanteeseen ilman kohtuullista virhemarginaalia.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
11 314
Ehkä puolet ilmoitetusta "jopa" -toimintamatkasta on parempi hiha-arvio kuin 2/3, mutta kyllähän yleinen linja on että se on revitty suoraan perseestä.

Parempaa dataa kuin valmistajan tai myyjän ilmoituksesta voi saada elämäm koululaisten kokemusmasentajien raporteista. Tätä patonkiporttikonkidataa voi puolestaan vähän yleistää vastaaviin vehkeisiin akun kapasiteetin perusteella. Jos siis tavalliselle 36V vehkeelle noin 5 Ah akulla luvataan 20 km toimintamatkaa, voi todeta heti että hugaa. Ehkä se hyytyy kun käy postilaatikolla kahdesti. Toisaalta jos tietää että noin 360 Wh akulla akuinen pääsee realistisesti yli 20 km, niin 500 Wh akulla pääsee luultavasti sopivan pitkälle.
 
Liittynyt
17.07.2019
Viestejä
23
Henkilökohtaisesti en välitä siitä onko tieto kauhean tarkkaa koska tiedän kyllä itsekin että oma paino, ilmanvastus ja repun massa vaihtelee päivittäin ja ainakin viikoittain. On ihan se ja sama vaikka laudalle luvattiin 65km toimintamatkaa, uskoin alun perin että pääsen ainakin 40km, mikä voi olla aika lähellä totuutta. Drosenttilukemista en osaa sen enempää tässä vaiheessa sanoa, kuin että 26km ajon jälkeen akkua oli 44% jäljellä ja matkaa tehtiin 20kmh pääasiassa tuolloin. On muuten ajon ja sen rasittavuuden kannalta aika iso ero, ajeleeko 20 vai 25kmh, kun laudassa ei ole joustoa.

Eka viikko takana, lautaa rullattu 125 km osapuilleen ja hyvältä tuntuu, mutta kun löysin 48V akkumodin netistä, niin alkoi kyllä kovasti kiinnostamaan. Tietäisin vain, onko noita euroopassa tarjolla...
 
Liittynyt
29.10.2016
Viestejä
8 164
En oikein näe syytä tämän kaltaiseen disinformaatioon. Tuo prosenttilukusi on täysin hihasta ravistettu, joka ei perustu mihinkään. Mutta tarkkana lukuna ilmoitettuna asiaa tuntematon voi helposti pitää sitä totena.

Edelleen se faq olisi paikallaan. Siihen akun kestoon vaikuttaa kuitenkin niin moni seikka, ettei yhdelle oikea vastaus päde oikeastaan mihinkään muuhun tilanteeseen ilman kohtuullista virhemarginaalia.
Tarvitseeko joka kerta selittää sata kertaa ketjussa selitetty rangen vaihteluväli uudestaan vaikkei kysyjä edes tästä aiheesta suoraan kysynyt? -33% on omasta mielestä tarpeeksi tarkka yleistys ilman tietoa kuskista tai ajoreitin korkeuseroista. Toki se vaihteluväli voi olla jotain -66%/-1% välillä mutta yleensä painottuu sinne noiden puoliväliin.
 

omenanraato

Team Tesla
Liittynyt
22.10.2017
Viestejä
4 475
Pro2:lle luvataan 45km, lasten alla näyttäis totuus olevan aika lähellä tuota.
Mun alla 20km on sellainen, että viimeiset sadat metrit laite sammuilee kun akkua on alle 10%. Ilman kiihdyttelyä tms, tasaista ajoa.
 

living_death

★ Still alive ™
Liittynyt
15.11.2016
Viestejä
6 898
Nyt vituttaa!

Kaksi tuntia ähertänyt ja edennyt takajousituksen asennuksessa videon mukaan huomatakseni, etteivät sitten muistaneet lähettää takalokaria ja takavaloa jousituksen mukana.

Ei muuta kuin osat irti ja vanhat takaisin :mad:

IMG_20210815_130438.jpg
 

Rxd

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
19.07.2020
Viestejä
1 898
Mulla on xiaomi mi pro 2 lauta ja laitoin johtoihin ja pohjaan silikonia ja akkuliitännän laitoin teipillä kiinni ja teipin laitoin myös näyttöpaneeliin päälle sekä tiivistin kaasukahvan ja jarrun ettei sinnekkään mene vettä.
En tiedä teinko turhaa työtä, mutta olen ajellut viikonpäivät kaatosateissa nyt tässä laitteella moitteetta. Ehkä tämä olisi kestäny ilman tiivistämistäkin, mutta varmuudenvuoksi.. Laitoin myös silikonia moottorin ja kumin väliin.

Takarengas puhkesi noin 1500 km ajon jälkeen ja ajelin 8 km takasin kotia tyhjällä kumia ilman ongelmia ja vaihdoin sen. Eturengas on melkein täysin kulunut jo, sen puhkeaminen on varmaan sitten asia erikseen, en tiedä miten sillä onnistuu tyhjällä kumilla ajamaan. Mutta aika näyttää nyt on 1900 km kilometrejä takana. Akku on yhtä hyvä kuin uutenakin.

Jaksaa myös kiivetä hyvin mäet ylös ja pysyä toisen potkulautailijan perässä vaikka kuormaa oli laudan päällä 133,5 kiloa.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
11 314
Nivelen mekanismiahan voi myös halutessaan päivittää vaihtamalla koko tolpan. Tämä vähän kiinnostelisi ihan muuten vaan, vaikka mitään vikaa tai nitinää ei ole ilmennyt.

 

living_death

★ Still alive ™
Liittynyt
15.11.2016
Viestejä
6 898
Nivelen mekanismiahan voi myös halutessaan päivittää vaihtamalla koko tolpan. Tämä vähän kiinnostelisi ihan muuten vaan, vaikka mitään vikaa tai nitinää ei ole ilmennyt.

Onkohan tuo sen parempi? Vaikuttaa aika heiveröiseltä ainakin siinä olevan punaisen muovisen klipsin osalta.

Kiitos kuitenkin linkistä. Laitoin sitä kautta tilaukseen rikkoutunen osan tilalle uuden varaosan.

Tilasin tänään myös AliExpressin kautta kaksi kappaletta samanlaisia, mutta ei oikein pysty odottamaan 3-4 viikkoa niiden saapumista.
 

Rxd

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
19.07.2020
Viestejä
1 898
Mulla on xiaomi mi pro 2 lauta ja laitoin johtoihin ja pohjaan silikonia ja akkuliitännän laitoin teipillä kiinni ja teipin laitoin myös näyttöpaneeliin päälle sekä tiivistin kaasukahvan ja jarrun ettei sinnekkään mene vettä.
En tiedä teinko turhaa työtä, mutta olen ajellut viikonpäivät kaatosateissa nyt tässä laitteella moitteetta. Ehkä tämä olisi kestäny ilman tiivistämistäkin, mutta varmuudenvuoksi.. Laitoin myös silikonia moottorin ja kumin väliin.

Takarengas puhkesi noin 1500 km ajon jälkeen ja ajelin 8 km takasin kotia tyhjällä kumia ilman ongelmia ja vaihdoin sen. Eturengas on melkein täysin kulunut jo, sen puhkeaminen on varmaan sitten asia erikseen, en tiedä miten sillä onnistuu tyhjällä kumilla ajamaan. Mutta aika näyttää nyt on 1900 km kilometrejä takana. Akku on yhtä hyvä kuin uutenakin.

Jaksaa myös kiivetä hyvin mäet ylös ja pysyä toisen potkulautailijan perässä vaikka kuormaa oli laudan päällä 133,5 kiloa.
12400 mah*
Tästä akunkestosta: (80kg) 95% ajasta siis käytin direct virtana että maksimi ampeerimäärä oli 8A, mutta ylämäissä se oli käytännössä rajaton. (Vauhti siis seilas siinä 16-32 km/h välillä täysin vapaasti. Riippuen maastosta.


kun ajoin täydellä akulla 14km, niin akkumäärä tippui 100% --> 64% (kulutti 36%) Matkan kesto oli 43 minuuttia.
Kun myöhemmin samana päivänä jatkoin ajamista, niin akkua kului 64% --> 7% (kulutti 57%) Matkan kesto oli 46 minuuttia.
Ajoin täsmälleen saman reitin (ei peilikuvana, ihan ympyrän heitin) ja täysin samalla ampeerimäärällä ja samoissa ylämäissä nostin ampeereita.
 
Liittynyt
02.08.2021
Viestejä
6
Menipäs se nahan alle. Bongasin huonon tuotteen, tylytin sitä, luin pöhköä konekäännöstä ja naureskelin sille. Ei, en ota tätä vakavasti eikä minulla ole mitään taustavaikuttimia. Räyhäämiseen olen kuitenkin pakotettu vastaamaan.

Yli 25 km/h huippunopeus ei ole eduksi laskettava seikka. 25 km/h on suurin sallittu nopeus sähkövedolla näissä vehkeissä. Jos tämä ei miellytä, voi hommata mopon tai prätkän ja ajella niiden sääntöjen mukaan. Mitään lisenssiä laittomilla pyörillä liikenteeseen ei muodostunut sillä, että kevyet sähköajoneuvot sallittiin fillariin rinnasteisina.

Kaikki tuntemattomat kyseenalaiset tuotteet isolla li-ionipaketilla ovat oletuksena palovaarallisia. Uskottavuus puuttuu siltä joka tätä ei ymmärrä, ei toisinpäin.

Lähes ilman valoja tarkoittaa sitä, että ajovalo on vaarallisen alhaalla. Lisäksi kokonaan jarruton etupää on käsittämätön ominaisuus - automaattisesti karsiva tekijä itsessään.
Ei kyllä mennyt ihon alle, tuli vaan niin yli ampuvaa bullshittiä että herätti ihmetyksen miten on noin pahasti tunteisiin mennyt :) Enkä ole missään nimessä räyhännyt, viestisi laittoo ennemminkin vain naurattamaan. Pöhkö käännös on luultavasti sen takia laitettukin että se naurattaa, vaikka joku sen onnistuukin haukkumisena ottamaan.

Eiköhän suunnilleen joka skuutin saa viritettyä kulkemaan yli 25km/h. Xiaomin sai kuulemma yhden sovelluksen lataamalla, senkin taitavana trollina onnistuit kääntämään negatiiviseksi asiaksi että se on MAHDOLLISTA, ei missään tapauksessa pakotettua.

Tiesitkö että tällaisen tuntemattoman ja kyseenalaisen yhtiön kuin Applen, iPhonet on myös sitten palovaarallisia. Olisit nyt luetellut sitten kaikki yhtiöt tuohon avautumiseesi, niin olisi pysynyt edes hieman uskottavampana. Sanoitko vielä skuuttia hengenvaaralliseksi, en muista enää kun viikonloppu välissä. Joka tapauksessa tuolla logiikalla käveleminenkin on hengenvaarallista voi vaikka kaatua, autot hengenvaarallisia vasta onkin, puhumattakaan polkupyöristä tai moottoripyöristä. Ainahan voi pysyä kotona turvassa, ellei sielläkin ole palovaarallisia tuotteita.

Ajovalon korkeuskin on jo vaarallinen, ei hyvää päivää keksi vielä jotain ja oikein hyvät päivän jatkot sinne :D
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
11 314
Pöhkö käännös on luultavasti sen takia laitettukin että se naurattaa, vaikka joku sen onnistuukin haukkumisena ottamaan.
Ei, kyllä se oli ihan selkeä konekäännös(tai nykyaikainen versio kielitaidottoman sanakirjakäännöksestä). Tahatonta komiikkaa. Lukutaito ei kasva joka oksalla edes kielitaidon riittäessä.
 
Liittynyt
10.04.2020
Viestejä
390
Oma perus M365 ollut nyt kolme kesää ajossa, kilometrejä vajaa 3000. Joku vuoden-kaks vanha "venäjän" "CFW" firmis sisällä ja täydellä akulla kiihdyttäessä menee n. 35 amppeeria sisään, täys akku sen joku 41.5V ja varmaan jännite kyykkää johonkin 38 tms eli 35A * 38V = n. 1300W tehoja. Mulla on tuossa arduinollinen näyttöviritelmä askarreltuna josta noita statseja näkee livenä.

Vajaa 3000km tosiaan menty suurinpiirtein näillä tehoilla ilman ongelmia, eturengas vaihdettu joskus 1000km sitten. Tein tuohon Aliexpressin 3500mah Liitokala -merkkisistä 18650 kennoista 10s3p akun myös heti laudan saatuani, eli voi se orkkisakku jo alkaa vähän kyykkäämään tuollaisilla virroilla. Ei ole esciä/kontrolleria vahvisteltu mitenkään. Itse painan n. 75kg, akulla pääsee n. 60-70km Helsinkiajoa.
Tuollainen lisäakku olisi varmaan hyvä käytössä, mutta 1½ vuotta ja rapiat käytössä olleen M365:n käyttäjänä en oikein uskaltaisi ottaa laudan vahvistamattomalla orkkisohjaimella kunnon tehoja irti, kun ei ole ohjaimelle vaihturiakaan valmiina. Tulisi turhan pitkä aina rajoitettua liikkumista jos käyttösavut pääsisivät pihalle.
 
Liittynyt
10.04.2020
Viestejä
390
Mulla on Essential pohjana, eli on se uudempi V3 malli. Toi on aikalailla maksimit mitä se kestää, mut vielä toistaseks ei oo ongelmaa helteilläkään tai ylämäissä ollut.
No, ei sitten ihme. Kun parempien fettien saanti on osoittautunut hankalaksi, niin pitänee koittaa etsiä kokonaista v3 kontrolleria erillisenä.
Tuo antaisi vähän tekohengitystä kulkupelille, joten ei olisi vielä ensi kesäksi tarvetta uusia lautaa.
 
Liittynyt
30.11.2016
Viestejä
1 930
No, ei sitten ihme. Kun parempien fettien saanti on osoittautunut hankalaksi, niin pitänee koittaa etsiä kokonaista v3 kontrolleria erillisenä.
Tuo antaisi vähän tekohengitystä kulkupelille, joten ei olisi vielä ensi kesäksi tarvetta uusia lautaa.
Siis oma lautasi on M365 ilman pro:ta? Kerrotko, mitkä kivet siinä on niin katsotaan asiaa paremmin.

Kuten jo edellä olen kertonut, toimivan korvaavan saa alle viiden kympin. Varmasti allekkin, jos haluaa arpoa. Ja päätekiviä saa kyllä. Hieman harvinaista tyyppiä toki ainakin prossa, mutta niitäkin saa. Samaten järeämpää vastinetta samasta.
 
Liittynyt
10.04.2020
Viestejä
390
Jumalauta se mukulakivi hakkaa niin etta nako sumenee. Ei ole mikaan helppo paikka Stadi potkulaudalla aluksi kun tuntuu ettei halua olla autojen tiella kun siina mukulakivella ei pysty ajamaan jarkevaa vauhtia. Hetken kun ajeli niin helpotti kun oppi loytamaan polkupyorakaistat. Silloin kun erehdyin jalkakaytaville niin pidin vauhdin kavalyvauhtina.
Täälläkin kyllä mukulakiveä löytyy ja kyllä sitä on ikävä rymistellä. Siispä joko tiputan nopeutta tai otan vaihtoehtoisen reittin liikennesäännöt huomioiden.

Google Mapsin layerit on ikävän vajaat täällä, mutta reititystä käyttäen ja fillarin kulkuvälineeksi valiten sujuu kohtuullisen hyvin.
OSM:ssa layerit huomattavasti paremmat. Sillä voi ennalta tuntemattomaan paikkaan löytää aika kivasti fillariystävälliset reitit ilman varsinaista reititystäkin.
Kaupungin opaskartta tuokin sitten jo ihan eri luokan valinnat käyttöön.
 
Liittynyt
06.11.2016
Viestejä
3 545
Minun tapauksessa taisi vaan olla enemman kayttajassa vikaa. Se oli vain pikainen tutustuminen stadin nahtavyyksiin niin ei siina ei ollut aikaa valita reitteja. Ensikerralla sitten polvet koukussa niin helppaa.
 
Liittynyt
10.04.2020
Viestejä
390
Siis oma lautasi on M365 ilman pro:ta? Kerrotko, mitkä kivet siinä on niin katsotaan asiaa paremmin.

Kuten jo edellä olen kertonut, toimivan korvaavan saa alle viiden kympin. Varmasti allekkin, jos haluaa arpoa. Ja päätekiviä saa kyllä. Hieman harvinaista tyyppiä toki ainakin prossa, mutta niitäkin saa. Samaten järeämpää vastinetta samasta.
Vaihto paremmin tehoa kestäviin 6 * IRFB4110PBF:iin (plus lämpötyynyt) oli haussa, mutta ei ollut enää tukussakaan noita varastossa. Kun olisi vielä ne kuparien tinauksetkin, niin epäilemättä helpommalla tosiaan pääsee vaihtamalla koko ohjaimen mikäli se ei tuon kalliimpi ole! Kiitti vinkistä, pitänee tässä syksyn mittaan etsiskellä! :thumbsup:
 
Liittynyt
30.11.2016
Viestejä
1 930
Vaihto paremmin tehoa kestäviin 6 * IRFB4110PBF:iin (plus lämpötyynyt) oli haussa, mutta ei ollut enää tukussakaan noita varastossa. Kun olisi vielä ne kuparien tinauksetkin, niin epäilemättä helpommalla tosiaan pääsee vaihtamalla koko ohjaimen mikäli se ei tuon kalliimpi ole! Kiitti vinkistä, pitänee tässä syksyn mittaan etsiskellä! :thumbsup:
Tarkennan vielä... Onko linkin mukainen siis orkkis vai jotain, mitä etsit? Voi ehdottaa vaihtoehtoa mahdollisesti.
Ei noilla spekseillä virran kesto kyllä vastaan tule, eikä oikeastaan jännitteenkään. Reilusti saa moottorilla jarruttaa, jos aikoo tuon jännitetason ylittää.

Kuparissa eri toki liikaa neliöitä ole mutta ainakin omasta kärähtäneestä pron kontrollerista kupari karkasi vain siksi, kun vastakkaiset kivet sanoivat kops ja suoraan oikosulku. Akussa riittää toki potkua.
Ja kuten aikaisemmin ketjussa todettua, oman laudan osalta piitahnaa oli todella heikosti. Ei siinä lämpö runkoon siirry.
 
Liittynyt
03.07.2021
Viestejä
387
Minun tapauksessa taisi vaan olla enemman kayttajassa vikaa. Se oli vain pikainen tutustuminen stadin nahtavyyksiin niin ei siina ei ollut aikaa valita reitteja. Ensikerralla sitten polvet koukussa niin helppaa.
Mä oon tehnyt työmatkoilla sitä että kun tiedän tulevan epätasaisemman kohdan niin nostan pikkuisen kantapäitä ylös että ollaan varpaiden varassa. Iskunvaimentajina tuolloin toimivat pohkeet.
Pidemmän päälle ehkä vähän rasittavampaa jos yli puolituntisia ajelet kerralla varpailla seisten, mutta jos on sellaisia tiettyjä pätkiä niin toimii hyvin.
 
Liittynyt
10.04.2020
Viestejä
390
Tarkennan vielä... Onko linkin mukainen siis orkkis vai jotain, mitä etsit? Voi ehdottaa vaihtoehtoa mahdollisesti.
Ei noilla spekseillä virran kesto kyllä vastaan tule, eikä oikeastaan jännitteenkään. Reilusti saa moottorilla jarruttaa, jos aikoo tuon jännitetason ylittää.

Kuparissa eri toki liikaa neliöitä ole mutta ainakin omasta kärähtäneestä pron kontrollerista kupari karkasi vain siksi, kun vastakkaiset kivet sanoivat kops ja suoraan oikosulku. Akussa riittää toki potkua.
Ja kuten aikaisemmin ketjussa todettua, oman laudan osalta piitahnaa oli todella heikosti. Ei siinä lämpö runkoon siirry.
Nuo olivat siis tehoakestävämpiä vaihdokkeja, joille ei enää ole tarvetta.
Hatunnosto avuliaisuudesta, mutta taidan suosiolla etsiä koko v3 kontrollerin, niin ei tarvitse räpeltää. Viime juotoksistakin on jo aikaa, joten vaatisi varmaan vähän koetinailua... :hmm:
Jos pelkät fetit jo yksin kustantaisivat vajaa pari kymppiä, siihen lämpötyynyt kymppi lisää ja vaivannäköä askarteluun, niin kyllä joku viisi kymppiä valmiista boxista ei ole paljoa.
 
Liittynyt
26.07.2021
Viestejä
34
Ei kyllä mennyt ihon alle, tuli vaan niin yli ampuvaa bullshittiä että herätti ihmetyksen miten on noin pahasti tunteisiin mennyt :) Enkä ole missään nimessä räyhännyt, viestisi laittoo ennemminkin vain naurattamaan. Pöhkö käännös on luultavasti sen takia laitettukin että se naurattaa, vaikka joku sen onnistuukin haukkumisena ottamaan.

Eiköhän suunnilleen joka skuutin saa viritettyä kulkemaan yli 25km/h. Xiaomin sai kuulemma yhden sovelluksen lataamalla, senkin taitavana trollina onnistuit kääntämään negatiiviseksi asiaksi että se on MAHDOLLISTA, ei missään tapauksessa pakotettua.

Tiesitkö että tällaisen tuntemattoman ja kyseenalaisen yhtiön kuin Applen, iPhonet on myös sitten palovaarallisia. Olisit nyt luetellut sitten kaikki yhtiöt tuohon avautumiseesi, niin olisi pysynyt edes hieman uskottavampana. Sanoitko vielä skuuttia hengenvaaralliseksi, en muista enää kun viikonloppu välissä. Joka tapauksessa tuolla logiikalla käveleminenkin on hengenvaarallista voi vaikka kaatua, autot hengenvaarallisia vasta onkin, puhumattakaan polkupyöristä tai moottoripyöristä. Ainahan voi pysyä kotona turvassa, ellei sielläkin ole palovaarallisia tuotteita.

Ajovalon korkeuskin on jo vaarallinen, ei hyvää päivää keksi vielä jotain ja oikein hyvät päivän jatkot sinne :D
Eikä se darvin aikoinaan kyllä niitä pyöräilijöitä juurikaan erännyt, vaikka niissäkin oli vain takajarru, eikä valoja lainkaan :)
Menipäs se nahan alle. Bongasin huonon tuotteen, tylytin sitä, luin pöhköä konekäännöstä ja naureskelin sille. Ei, en ota tätä vakavasti eikä minulla ole mitään taustavaikuttimia. Räyhäämiseen olen kuitenkin pakotettu vastaamaan.

Yli 25 km/h huippunopeus ei ole eduksi laskettava seikka. 25 km/h on suurin sallittu nopeus sähkövedolla näissä vehkeissä. Jos tämä ei miellytä, voi hommata mopon tai prätkän ja ajella niiden sääntöjen mukaan. Mitään lisenssiä laittomilla pyörillä liikenteeseen ei muodostunut sillä, että kevyet sähköajoneuvot sallittiin fillariin rinnasteisina.

Kaikki tuntemattomat kyseenalaiset tuotteet isolla li-ionipaketilla ovat oletuksena palovaarallisia. Uskottavuus puuttuu siltä joka tätä ei ymmärrä, ei toisinpäin.

Lähes ilman valoja tarkoittaa sitä, että ajovalo on vaarallisen alhaalla. Lisäksi kokonaan jarruton etupää on käsittämätön ominaisuus - automaattisesti karsiva tekijä itsessään.
Eikä se darvin aikoinaan kyllä niitä pyöräilijöitä juurikaan erännyt, vaikka niissäkin oli vain takajarru, eikä valoja lainkaan :) Mun mielestä on parempi että esim nuoriso kikkailee näillä, kuin niillä tappajamopoilla...
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
4 663
No, ei sitten ihme. Kun parempien fettien saanti on osoittautunut hankalaksi, niin pitänee koittaa etsiä kokonaista v3 kontrolleria erillisenä.
Tuo antaisi vähän tekohengitystä kulkupelille, joten ei olisi vielä ensi kesäksi tarvetta uusia lautaa.
Joo, V3 kestää 44,4v akun ja 25A virrat aika näppärästi, tai ainakin itellä on kestänyt. Siitä jos enemmän tehoa tahtoo niin sit pitäis ostella jo vahvistettua kontrolleria, mut siinä vaiheessa akkukin vois olla jo +48v.

Aika sairaan vekottimen tosta M365 saa jos vaan haluaa laittaa rahaa kiinni. Ei siinä, se on edelleen mukavin lauta ajaa mitä oon testannu, sopivan ketterä verrattuna isoimpiin vehkeisiin.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
11 314
Mun mielestä on parempi että esim nuoriso kikkailee näillä, kuin niillä tappajamopoilla...
Tästä olen ihan samaa mieltä sillä oletuksella, että nopeus on sitä mitä pitää - vaikka mainitut puutteet tekevät aika ikävän laudan. Tilanne on tietysti eri siinä kohtaa, kun puheet siirtyvät huippunopeuteen ja tavoitteena on ajaa potkulaudalla kovempaa kuin mopolla.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
2 879
Täytyi vielä E-Way e600 maxiin asennella firmware 1.26 versio. Nyt on vakionopeussäädin korjattu ja aktivoituu huomaamattomasti nykimättä.
Samalla huomasin että nyt lauta kiihtyy aina max nopeuteen, eli laudan näyttämään 25km/h. Tosin gps mitattuna nopeus pyörii 26-27km/h.

Saa nähdä tuleeko wilfa tarjoamaan tätä päivitystä omassa softassaan, on ainakin nyt kaikki kohdallaan. Tosin toi laudan todellinen nopeus voi hiertää vielä norjalaisia.
 

Rxd

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
19.07.2020
Viestejä
1 898
Siihen loppu naksuminen perus m365 ajettu 2000 km... onko muilla ollu samaa ongelmaa..
1629219203469.png


Ei ole mitään ongelmia tullut. Takarengas vain puhjennut 1500km kohdalla.

/taitaa pro2:ssa olla erillainen mekanismi kenties. en ole perehtynyt näihin
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
11 314
Näistä taittomekanismin narinoistahan on aina ollut toistuvasti juttua. Silloin tällöin ilmenee, että käyttäjä ei ole lainkaan ollut tietoinen siitä, että mekanismin välystä pitää säätää. Toisinaan taas on kyseessä ihan oikea ongelma kulumisen tai heikon mitoituksen takia, ja välillä jopa vaurio(jota voi joskus voinut edesauttaa ylikiristys tai väljällä ajaminen).

Lukemissani käyttö- ja aloitusoppaissa on kyllä aina mainittu että mekanismi pitää säätää. Toki jotkut rakenteet ovat ongelmallisia pidemmässä käytössä joka tapauksessa, ja niihinhän myydään niitä välystiivisteitä ja jopa päivityssarjoja rungon parantamiseksi.
 
Liittynyt
30.11.2016
Viestejä
1 930
Joo, V3 kestää 44,4v akun ja 25A virrat aika näppärästi, tai ainakin itellä on kestänyt. Siitä jos enemmän tehoa tahtoo niin sit pitäis ostella jo vahvistettua kontrolleria, mut siinä vaiheessa akkukin vois olla jo +48v.

Aika sairaan vekottimen tosta M365 saa jos vaan haluaa laittaa rahaa kiinni. Ei siinä, se on edelleen mukavin lauta ajaa mitä oon testannu, sopivan ketterä verrattuna isoimpiin vehkeisiin.
Kun puhutaan noista kontrollereistä ja niiden versioista niin vähän tarkempi info voisi olla paikallaan. Ja varsinkin tämä "vahvistettu" versio kiinnostaisi varmasti myös muita, kuin itseäni. On siin jäänyt edelleen avoimeksi, millä tavalla vahvistettu ja onko siis joku tietty toimija, joka "viilaa" noita vai mistä on kyse?
Toisaalta ne levyn kuparoinnit voi kyllä vahvistaa vaikka itse, jos siitä on kyse. Samaten fetit voi vaihtaa mutta vaatii jo varsin reilua tehon nostoa ennen tarvetta vaihtaa.

Kyllä, noissa on versionumerointia mutta viime vuonna varaosaa hommatessa ainakin merkinnät olivat varsin kirjavia ja myyjien lupailut aivan mitä tahansa. Eikä varmuutta ole edes siitä, onko kyseessä originaali vai joku muu. Eli tarkkaan on katsottava ja silti voi mennä pieleen.

Noista siis olisi paikallaan ottaa riittävän tarkat kuvat jos tai kun lautaan niitä vaihtaa. Ja myös fettien tyyppi. Se kun ratkaisee kuitenkin pitkälti sen keston. M365:n alkuperäistä tuntematta ainakaan muilla nuo mainitsemasi arvot eivät ole mikään ongelma. Tuskin siinäkään kuitenkaan jos vaan lämpö siirtyy kunnolla.
Tosin aluksi oli sitä yhden sulakkeen mallia, joka ei kovin suuria kestänyt mutta olen ymmärtänyt niissäkin sähköjarrun olleen se pääsyyllinen ongelmiin. Sillä yli fettien jännitteen -> palaa oikosulkuun -> polttaa piirilevyn kuparoinnit.

Mutta onko itse moottorin osalta joku nähnyt vaivaa kaivaa sen todellista kestävyyttä esiin? Tai edes nonpro vs pro(2) todellisia eroja? Koska Nitebotin tekemä, on samaa varmasti muissakin laudoissa ja varmasti ne rajatkin on joku hakenut.
 
Liittynyt
10.04.2020
Viestejä
390
Mikä lauta ja mikä on kuskin paino? Koska itse ajellut 70kg+reppu painolla perus jousittamattomilla ilmakumeilla ja umpikumeilla laudoilla sekä jousitetuilla laudoilla mukulaa ja ei se ns "mukavaa" ole mutta täysin ajokelpoista kaikilla noista 25kmh vauhdeissa.
Taitaa olla mukulakivetyksissäkin isoja eroja, sillä itse en täyttä vauhtia edes kuvittelisi kyseisellä alustalla päästeleväni. Tulee joskus käytyä eväkkäitä hakemassa Halisissa ja kyllä se Turun tuomiokirkon kohta on tyly ainakin 8½ tuumaisten käyttäjille. En paljoa yli hölkkävauhdin siitä lyhyestä pätkästä itse ajele ja uudelleenreititys ei noin lyhyellä pätkällä maksa vaivaa. Tuosta kohdasta Halisille päin mentäessä ei myöhempi mukulakivetys ole enää ihan niin iso ongelma, kunhan valitsee ajouran sopivasti.
 
Liittynyt
10.04.2020
Viestejä
390
En ole tainnut nähdä yhtään vuokralautakuskia ajavan ns. "oikein". Ensikerralla polvia vähän koukkuun, yksi jalka eteen, yksi taakse ja kroppa suoraan eteenpäin. Auttaa hallintaan, mukavuuteen ja paikkojen väsymiseen helvetisti.
Tämä ihan kympillä. Hyvä ajoasento on se mistä kaikki lähtee. Lisäisin ehkä varovasti vielä sen, että ohjaustankoon ei nojata. Se ei ole kainalosauva jonka varaan koko paino laitetaan. Ote rento, mutta pitävä. Oikeastaan ainoa paikka hätäjarrutuksen lisäksi jossa siitä pitää hetkeksi ottaa tukeva ote, on bunnyhop tien/kadun pinnan isompia epätasaisuuksia ylittäessä.
 
Liittynyt
10.04.2020
Viestejä
390
Mä vähän luulen että näillä on suomalainen kääntäjä sen sijaan että konekäännöksiin pitäisi luottaa.
Ei ainakaan ammatitaitoista kääntäjää ole ollut käytössä. On ollut joko kaksinkertainen käännös ja/tai kääntäjä suomea ykköskielenä käyttämätön henkilö.

On muuten hyvä, että @Kilakrazy osasi oman kokemuksensa kautta antaa vähän infoa laitteesta, niin ei muiden tarvitse arvailla. :thumbsup:
Se ei kyseisestä kulkupelistä omaa mielipidettä ehkä muuta, mutta tieto on aina parempi kuin arvailut.
 
Liittynyt
10.04.2020
Viestejä
390
Minä en oikein ole vielä sisäistänyt rekisteröintiä. Muutamassa isommassa vehkeessä kyllä myyjät kertovat, että voi rekisteröidä. Yhtään kilvellistä varsinaista potkulautaa en ole nähnyt. En ole nähnyt edes kuvaa. Löytääkö joku vaikka google-haulla? :hmm:
Jos myyjä kertoo, että "voi rekisteröidä", niin se tarkoittaa sitä, että toimittavat COC-todistuksen/sertifikaatin laitteeseen. Sitten ilmeisesti kyseisen lapun ja laitteen kanssa ensin reissu katsastuskonttoriin ja sitten vakuutusyhtiöstä mopovakuutus.

On näkynyt tuollainen edelleen harvinainen mopoksi rekisteröity "fatscoot" täällä Turussa, eli kyllä niitä on. Jos olisi varaa hankkia (lisäakkuineen) parin tonnin kulkupeli, niin olisi varmaan se pari sataa rekisteröintiin plus mopovakuutukset sitten pienempi ongelma. Kiinnostaisi kyllä mahdollisuus istua ajellessa, mutta kustannukset ovat itselleni liikaa.
 
Liittynyt
30.11.2016
Viestejä
1 930
En ole tainnut nähdä yhtään vuokralautakuskia ajavan ns. "oikein". Ensikerralla polvia vähän koukkuun, yksi jalka eteen, yksi taakse ja kroppa suoraan eteenpäin. Auttaa hallintaan, mukavuuteen ja paikkojen väsymiseen helvetisti.
Tämä ihan kympillä. Hyvä ajoasento on se mistä kaikki lähtee. Lisäisin ehkä varovasti vielä sen, että ohjaustankoon ei nojata. Se ei ole kainalosauva jonka varaan koko paino laitetaan. Ote rento, mutta pitävä. Oikeastaan ainoa paikka hätäjarrutuksen lisäksi jossa siitä pitää hetkeksi ottaa tukeva ote, on bunnyhop tien/kadun pinnan isompia epätasaisuuksia ylittäessä.
Väkisin herää kysymys, osaavatko omalla laudalla ajavat lopulta miten hyvin saman asian. Väittäisin, etteivät läheskään kaikki osaa. Kyllä tästäkin ketjusta löytyy niin monta postausta siitä, miten lyhyenkin matkan jälkeen särkee milloin mihinkin. Samoin välillä on mitä erikoisempia ongelmia laudan hallinnassa ja muussa.
Samalla voi miettiä, kuka voi määritellä sen "oikean" ajoasennon, saati kertoa ohi ajavalla olevan väärä asento. Ajajia on kuitenkin laidasta laitaan ja yhdelle sopiva ei automaattisesti sovi kaikille vaikka toki variaatioita asennossa onkin rajallisesti.

Lopulta on mielestäni helpoin keskittyä siihen omaan asentoon ja hoitaa sen itselle sopivimmaksi. Antaa muiden ajaa juuri, kuten haluavat jos akuuttia riskiä muille ei muodostu. Ja jos muodostuu, sekin kuuluu lähinnä virkavallan hoidettavaksi.
 
Liittynyt
10.04.2020
Viestejä
390
Varsinkin orkkissatula ja jarrupalat ovat yhdistelmä, jolla voi tulla äitiä ikävä, jos nopeutta on reilusti ja kuumentaa jarrut huolellisesti.
Nyt täytyy todeta, että oli ensimmäistä kertaa ongelma orkkisjarrujen kanssa. Muutenkin pitää vähän säätää, kun menee kahva jo turhan lähelle pohjia, mutta tuli ikävä yllätys eilen kotoa lähtiessä. Alamäen lopulla eivät jarrut yllättäen pitäneetkään käytännössä lainkaan! Onneksi oli kestävät tossut, eli toista monoa maahan plus ohjaustoimenpiteet saivat estettyä tapahtuman "naama vs. talon seinä".

Syyllinen tapahtumaan? Melkein lottovoiton luokassa juuri väärään kohtaan ajaessa(!) osunut märkä vaahteran lehti, joka vei pidon jarruista lähes täysin!

Tämä muistuttaa hyvin siitä, että vaikka olisi kuinka huolellinen, niin aina voi jotain sattua ilman omaa syytä! Onneksi tällä kertaa osui vain yksi ikävä sattuma kohdalle. Jos olisi kohdalla kadulla ajellut juuri tuolloin auto, niin ei olisi ollut tilaa em. ohjaustoimenpiteille.

Turvallisia ajeluita vaan kaikille! Tällaisten satunnaisuuksien päälle ei kannata omaa riskiä vielä kasvattaa törttöilemällä liikenteessä.
 
Liittynyt
10.04.2020
Viestejä
390
Puhutaanko muuten normi M365 vai pro? Ihan se alkuperäinen nonpron tekele ei ymmärtääkseni tosiaan siedä kovin suuria.

Kukaan ei ole tainnut vielä M365 pro2:n osalta kuvat tai kaivaa muualta näkyville noita kontrollerin tietoja. Lähinnä toki kiinnostaisi se tehopuoli. Helppo katsoa datalehdistä, mitä luvataan.
Mutta enemmän noita on porukka saanut rikki moottorijarrulla, ei niinkään tehoa vähän kasvattamalla. Toisaalta ainakin omassa piitahnan kanssa oli säästelty niin paljon, että siinä ajattelen olevan osasyy, miksi kärähti. Virran kestoa on kuitenkin ns riittävästi, moottorijarrun jännitteen nousu lienee se tappava.
Olen joskus aikaa sitten maininnutkin mutta laitetaan uusiksi, eli pron orkkis pitää sisällään nuo tehokivet: https://datasheet.lcsc.com/szlcsc/Wuxi-NCE-Power-Semiconductor-NCEP85T14_C216782.pdf

Omaan tilasin siis sen paremmin miettimättä myyjän piikkiin uuden, sen kivien tyyppiä en heti muista, saattoi olla sama kuin alkuperäinen tai sitten ei (tarkistan jos löydän kuvat). Paremmin tahnat väliin ja pari tonnia ajoa noin 800W huipuissa. Sillä ei lopulta nosta edes lämpötilaa merkittävästi. Eli sen muutaman kympin "tämä toimii varmasti"-mallin voi tilata vaikka varastoon ja sen jälkeen korjailla mahdollista poltettua orkkista, jos jaksaa.
Originaalikin on tuossa korjattuna joten jos saa paikallaan olevan poltettua, voi jatkaa sillä kokeiluja. Huvikseen ei viitsi vaihdella.

Sitä en tiedä, mitä tarkoitat vahvistamisella. En muista kenenkään täällä ainakaan puhuneen ehjän kontrollerin viilaamisesta. Tottakai, ihan mahdollista on vaihtaa kivet sinne ja varmistaa lämmön johtuminen kunnolla laudan runkoon. Oletuksena tekisin lähinnä jälkimmäisen.
Kiitoksia infosta. :thumbsup:

Ihan normi orkkis non-pro on tosiaan kyseessä. Tulee vähän arvokasta, mutta ensi kuussa uusi v3.x kontrolleri ja mahdollisesti 350W moottori... jos ei TAAS kerpeles myydä loppuun paria päivää ennen hankintaa,
Kontrollereissa on kovasti näkynyt arvokkaampia orkkiksia ja halpoja kopioiksi merkattuja.

Moottorijarru on omassa aina ollut asetettuna oletus (weak).
On muuten hieman hämmentävää, kun joissain paikoin väitetään kontrollerin olevan sama non-pro- ja pro-malleissa sama ja erona vain softa. Toisaalta taas myydään kontrollereita ihan erikseen noille malleille.

Vahvistamisella tarkoitan mm. kontrollerin piirilevyn kuparien (fettien maisemista) reilua tinaamista niiden virransiedon kasvattamiseksi. Kokonaisuudessaan tuon lisäksi elkot 63V->100V vaihto, fetit tehoa kestävämmiksi, feteille lämpötyynyt tai kunnon tahnat.

Elkojen jännitteenkesto ei sinänsä iso ongelma tai edes tunnu relevantilta, mutta syystä tai toisesta noitakin on paukkunut, enkä haluaisi niiden poxahtamisen jäljiltä kontrolleria puhdistaa, saati korjata. :cautious:
 
Liittynyt
30.11.2016
Viestejä
1 930
Nyt täytyy todeta, että oli ensimmäistä kertaa ongelma orkkisjarrujen kanssa. Muutenkin pitää vähän säätää, kun menee kahva jo turhan lähelle pohjia, mutta tuli ikävä yllätys eilen kotoa lähtiessä. Alamäen lopulla eivät jarrut yllättäen pitäneetkään käytännössä lainkaan! Onneksi oli kestävät tossut, eli toista monoa maahan plus ohjaustoimenpiteet saivat estettyä tapahtuman "naama vs. talon seinä".

Syyllinen tapahtumaan? Melkein lottovoiton luokassa juuri väärään kohtaan ajaessa(!) osunut märkä vaahteran lehti, joka vei pidon jarruista lähes täysin!

Tämä muistuttaa hyvin siitä, että vaikka olisi kuinka huolellinen, niin aina voi jotain sattua ilman omaa syytä! Onneksi tällä kertaa osui vain yksi ikävä sattuma kohdalle. Jos olisi kohdalla kadulla ajellut juuri tuolloin auto, niin ei olisi ollut tilaa em. ohjaustoimenpiteille.

Turvallisia ajeluita vaan kaikille! Tällaisten satunnaisuuksien päälle ei kannata omaa riskiä vielä kasvattaa törttöilemällä liikenteessä.
Kyllähän tuon voi pitkälti allekirjoittaa.

Lautakin on laite, jota pitää hoitaa ja huoltaa riittävällä tasolla. Jos huollot laiminlyö, on jo kaivettu itselle kuoppaa valmiiksi. Ja tuo "turhan lähelle pohjaa" jarrussa taas korostaa aikaisemmin mainitsemaani jarrujen kuumenemisen aiheuttamia ongelmia. Jos varaa jarruvoiman lisäykseen ei tällaisessa kohdassa ole, aika vaikea on mitään tehdä. Tosin aina ei edes voiman lisäys auta. Järkevillä nopeuksilla ja ennakoinnilla pienenee riski toki melkoisesti ja pärjää kyllä, kunnes pääsee säätämään jarrut.

Mutta siis saitko tosiaan jonkun vaahteran lehden jarrupalojen ja levyn väliin? Jos näin, kannattaa kyllä myös lotota. Tosin tottakai vierasesineet jarruissa vaikuttavat ainakin hetkellisesti ja jos kaikki huolellisuus on unohdettu ja nopeus aina maksimi ja hieman päälle, kyllähän siinä sattua voi pahemminkin.
Kohtahan meillä on muutoinkin märkää lehteä kulkuväylät täynnä, joten aivan aiheellista havahtua siihenkin puoleen.

Eikä todellakaan pitäisi törttöillä. Tai jos se jostain syystä on aivan pakollista, olisi suotavaa tehdä sitä vain tilanteissa, joissa ei suurempikaan tapahtuma aiheuta pienintäkään riskiä sivullisille.
 
Liittynyt
10.04.2020
Viestejä
390
Tein tuohon Aliexpressin 3500mah Liitokala -merkkisistä 18650 kennoista 10s3p akun myös heti laudan saatuani, eli voi se orkkisakku jo alkaa vähän kyykkäämään tuollaisilla virroilla.
Sulla on siis pistehitsi vai teitkö DIY-version tuota urakkaa varten?
Kiinnostaisi vähän akkupuolen virittely, mutta pistehitsin puute ja luotettavan akkutoimittajan puute on vähän hillinnyt innostusta...
 
Liittynyt
10.04.2020
Viestejä
390
Eilen olin laittamassa etujousitusta ja ennätin purkaa laudasta etuhaarukan irti (vähän isompi homma kun rumpujarru), kunnes huomasin, että olinkin tilannut PRO2 laudan jousituksen :dead:

Ei muuta kuin uusi tilaus sisään MAX-G30 lautaan ja onneksi kaveri lupasi ostaa tuon turhaksi jääneen.

Tuotteen otsikossa oli hämäävästi alussa MAX-G30 ja lopussa sanottiin vasta xiaomi pro 2 front suspension.
M'kay... siis muillakin on joskus vähän ongelmia huomioida ihan kaikkia detaljeja? Onneksi saat virhetilauksesi toimitettua edelleen, eikä jää omaksi murheeksi. ;)
 
Liittynyt
30.11.2016
Viestejä
1 930
Kiitoksia infosta. :thumbsup:

Ihan normi orkkis non-pro on tosiaan kyseessä. Tulee vähän arvokasta, mutta ensi kuussa uusi v3.x kontrolleri ja mahdollisesti 350W moottori... jos ei TAAS kerpeles myydä loppuun paria päivää ennen hankintaa,
Kontrollereissa on kovasti näkynyt arvokkaampia orkkiksia ja halpoja kopioiksi merkattuja.
Juuri tuota tarkoitin. On aika vaikea tietää, mikä on mitäkin kun yksi myy originaalia, toinen suoraan kopiota, kolmas kertoo kysyttäessä sen originaaliksi mainitun olevan kuitenkin kopio jne. Reilu vuosi sitten tuli pengottua aihetta mutta saman saisi taas tehdä uudelleen, jotta pysyisi ajan tasalla edes jollakin tasolla.
Ja onko kopio aina kopio tai toisin päin? Vertaamatta rinnakkain on vähän vaikea sanoa ja lopulta suurin merkitys saattaa olla se, saatko ajettua mitään firmistä sisään. Osaanhan eivät lupaa sitäkään.

Moottorijarru on omassa aina ollut asetettuna oletus (weak).
On muuten hieman hämmentävää, kun joissain paikoin väitetään kontrollerin olevan sama non-pro- ja pro-malleissa sama ja erona vain softa. Toisaalta taas myydään kontrollereita ihan erikseen noille malleille.
Mäkinen maasto, jarru tehokkaalla ja täydellä akulla on aika tappava yhdistelmä ilmeisemmin noille. Kun jarruvastusta ei ole, jännite pääsee nousemaan ja tulee vahinkoa. Tosin edes se weak ei välttämättä pelasta. Pessimistinä rullailen "vapaalla" alamäet jos tai kun suoraan laturista liikkeelle lähtö on alamäkeen.

Ja mitä tuohon eroon tulee, on jälleen syy, miksi noista olen kuvia tai muuta speksiä kaivannut. Alkuun oli tosiaan heikompaa versiota mutta kovin vähän lopulta infoa, milloin on vaihdettu ja mitä muutoksia on tehty. Kuitenkin levyä on suunniteltu uudelleen ja eri komponenttejakin on käytetty.
Softassa taas muistelen ainakin aikanaan olleen niin, että et pysty vaihtamaan lautamallin softaa toisesta toiseen helposti mutta kone kiinni kontrolleriin onnistuu. Haastava kuitenkin monelle joten helpoin myydä suoraan oikealla softalla.

Vahvistamisella tarkoitan mm. kontrollerin piirilevyn kuparien (fettien maisemista) reilua tinaamista niiden virransiedon kasvattamiseksi. Kokonaisuudessaan tuon lisäksi elkot 63V->100V vaihto, fetit tehoa kestävämmiksi, feteille lämpötyynyt tai kunnon tahnat.

Elkojen jännitteenkesto ei sinänsä iso ongelma tai edes tunnu relevantilta, mutta syystä tai toisesta noitakin on paukkunut, enkä haluaisi niiden poxahtamisen jäljiltä kontrolleria puhdistaa, saati korjata. :cautious:
Kuulostaa aivan kelvollisilta ajatuksilta ja noin ajattelin myös itse. Alkoi vaan hämäämään se vahvistetun hankkiminen. Ajattelin, josko olen jättänyt huomiotta jonkun, jossa nuo on hoidettu valmiiksi.

Mitä noiden levyjen kuparointeja katsellut, aika äkkiä raja tulee vastaan tosiaan niissä, ei itse feteissä. Ja lämmön osalta itsekin kirjoitellut olevan syytä varmistaa se lämmön siirtyminen laudan runkoon. Tyynyn tilalle taas ei suoraan kannata tahnaa lähteä laittamaan, kiillelevyä väliin vaatii kuitenkin käytännössä aina tuon kaltaisissa.

Elkojen hajoamisen osalta varsinkin vakioakulla epäilisin taas sitä sähköjarrua. Jos tulee syy purkaa lautaa, voisi koittaa demota hieman niitä jarrutuksen jännitetasoja. Kiinalaisen elkon marginaali ei suuri ole ja huonossa tapauksessa sekin heikompaan suuntaan joten lyhyemmälläkin ylijännitteellä saattaa kyllä kuulua poks.
Konkissakin on muuten eroa kontrollerin ja kontrollerin välillä. Muistelen arvot samoiksi mutta valmistaja vaihtui jossakin kohden. En kyllä muista, vaihtuiko samaan aikaan akkuliittimen värin kanssa. Niistäkin pystyi jossakin kohden päättelemään ainakin hieman jotain.
 
Liittynyt
10.04.2020
Viestejä
390
Njaa taas pukkaa uutista. Taitaapi olla niin että nuo vuokralaudat tappavat kaiken kuskeista itse lainsäädäntöön. Oma veikkaus että viimeinen ajokausi kun sai ajaa ns semi järkevästi rauhassa ilman että joku pistää ajamaan 15kmh motarinlaitaa vaikka onnettomuuksia ei satukaan juurikaan muilla kuin vuokrapaskoilla. Näyttää että myin oman lautani aika hyvään aikaan tällä menolla. Moiset isompiin nopeuksiin kykenevät laudat voivat ensi keväänä iskeä poliisin silmään aika rajulla tavalla ja poliisilta löytynee siinä vaiheessa jo tietoa miten noissa on rajoittimia ja "rajoittimia".

Paikallisena uutiseen voin todeta, että niin moni ajelee noilla vuokralaudoilla niin idioottimaisesti, että selkäänsä sietäisivät saada!
2-3 päällä, liikennesäännöistä tai muista ihmisistä piittaamatta... PRKLE.

Ikävämpi asia uutisessa on se, että (vuokra)skuutin käyttäjä kuoli toisen osapuolen rikkeen takia.

Jahka kiinni saa, niin pitänee tutulta poliisilta varmistaa, että ovat ajan tasalla piilotettujen nopeus(!)viritysten suhteen. Et pidä asiasta? Voi VOI sentään. Sääntöjen rikkojat haittaavat myös niiden noudattajia.
 
Liittynyt
30.11.2016
Viestejä
1 930
Paikallisena uutiseen voin todeta, että niin moni ajelee noilla vuokralaudoilla niin idioottimaisesti, että selkäänsä sietäisivät saada!
2-3 päällä, liikennesäännöistä tai muista ihmisistä piittaamatta... PRKLE.

Ikävämpi asia uutisessa on se, että (vuokra)skuutin käyttäjä kuoli toisen osapuolen rikkeen takia.

Jahka kiinni saa, niin pitänee tutulta poliisilta varmistaa, että ovat ajan tasalla piilotettujen nopeus(!)viritysten suhteen. Et pidä asiasta? Voi VOI sentään. Sääntöjen rikkojat haittaavat myös niiden noudattajia.
Vuokralautojen ongelma on se, ettei muiden omaisuuden kunnioittaminen ole millään tavalla muodissa. Mitä vaan voi siis tehdä.
Tosin kyllähän niillä omillakin ajetaan kaksi päällä jne ja aivan yhtä vähän säännöt kiinnostavat.

Ja mitä tuohon viimeiseen tulee, olisi oikeinkin paikallaan puuttua noihin järjettömiksi kasvaneisiin nopeuksiin. Niitä ajalevat ovat vieläpä itse aika sokeita omille tekemisilleen, keskittyvät lähinnä tuohon "vuokralaudoissa vika" vaikka niitä ei ihan tuosta vaan viritellä. Samaten niihin saadaan kellonaika / paikkakohtaisia rajoituksia, kuten on jo nähty. Omiin on paljon haastavampi. Kiitoksena tosiaan kaikki tulevat kärsimään.
 
Liittynyt
10.04.2020
Viestejä
390
Juuri tuota tarkoitin. On aika vaikea tietää, mikä on mitäkin kun yksi myy originaalia, toinen suoraan kopiota, kolmas kertoo kysyttäessä sen originaaliksi mainitun olevan kuitenkin kopio jne. Reilu vuosi sitten tuli pengottua aihetta mutta saman saisi taas tehdä uudelleen, jotta pysyisi ajan tasalla edes jollakin tasolla.
Ja onko kopio aina kopio tai toisin päin? Vertaamatta rinnakkain on vähän vaikea sanoa ja lopulta suurin merkitys saattaa olla se, saatko ajettua mitään firmistä sisään. Osaanhan eivät lupaa sitäkään.


Mäkinen maasto, jarru tehokkaalla ja täydellä akulla on aika tappava yhdistelmä ilmeisemmin noille. Kun jarruvastusta ei ole, jännite pääsee nousemaan ja tulee vahinkoa. Tosin edes se weak ei välttämättä pelasta. Pessimistinä rullailen "vapaalla" alamäet jos tai kun suoraan laturista liikkeelle lähtö on alamäkeen.

Ja mitä tuohon eroon tulee, on jälleen syy, miksi noista olen kuvia tai muuta speksiä kaivannut. Alkuun oli tosiaan heikompaa versiota mutta kovin vähän lopulta infoa, milloin on vaihdettu ja mitä muutoksia on tehty. Kuitenkin levyä on suunniteltu uudelleen ja eri komponenttejakin on käytetty.
Softassa taas muistelen ainakin aikanaan olleen niin, että et pysty vaihtamaan lautamallin softaa toisesta toiseen helposti mutta kone kiinni kontrolleriin onnistuu. Haastava kuitenkin monelle joten helpoin myydä suoraan oikealla softalla.


Kuulostaa aivan kelvollisilta ajatuksilta ja noin ajattelin myös itse. Alkoi vaan hämäämään se vahvistetun hankkiminen. Ajattelin, josko olen jättänyt huomiotta jonkun, jossa nuo on hoidettu valmiiksi.

Mitä noiden levyjen kuparointeja katsellut, aika äkkiä raja tulee vastaan tosiaan niissä, ei itse feteissä. Ja lämmön osalta itsekin kirjoitellut olevan syytä varmistaa se lämmön siirtyminen laudan runkoon. Tyynyn tilalle taas ei suoraan kannata tahnaa lähteä laittamaan, kiillelevyä väliin vaatii kuitenkin käytännössä aina tuon kaltaisissa.

Elkojen hajoamisen osalta varsinkin vakioakulla epäilisin taas sitä sähköjarrua. Jos tulee syy purkaa lautaa, voisi koittaa demota hieman niitä jarrutuksen jännitetasoja. Kiinalaisen elkon marginaali ei suuri ole ja huonossa tapauksessa sekin heikompaan suuntaan joten lyhyemmälläkin ylijännitteellä saattaa kyllä kuulua poks.
Konkissakin on muuten eroa kontrollerin ja kontrollerin välillä. Muistelen arvot samoiksi mutta valmistaja vaihtui jossakin kohden. En kyllä muista, vaihtuiko samaan aikaan akkuliittimen värin kanssa. Niistäkin pystyi jossakin kohden päättelemään ainakin hieman jotain.
No, suurimmat mäet mitä yleensä ajelen, ovat juurikin tässä ihan lähellä kotiani. Eli täyslatauksessä lähdetään liikkeelle, jolloin eka alamäki mennään hiljaa alas, jottei ns. "KERS" käynnistyisi, jonka jälkeen on varsin tasaista. On pitänyt keitellä uusi firmis tehoa vähän nostaen ja "KERS" poistaen, mutta olen laiskistunut iän myötä.

Noista eroista kuvina... no, jotkut alibaba-myyjät esittelee kuvia "eroista", mutta eihän niistä ole mitään takuita.
Esimerkkinä tämä varmaan kelpaa?

Ai muuten, kun tunnut kovin tietävältä, niin osaatkos kertoa mikä noista n+1 ST-Link versioista olis se edullisin ja toimivin?
Luulisin, että tuo V2 olisi sopiva, mutta ei itsellä ole tietoa. Voisi olla hyvä idea tilata varmuuden vuoksi... ja muutenkin. :p
 
Liittynyt
10.04.2020
Viestejä
390
Tuohon verrattuna muilla g30 laudoilla ei pitkälle potkita, koska niissä muissa on tarpeeksi iso akku ettei tarvitse potkia niinkuin tällä pikkuakkuisella joutuu tekemään loppumatkan. 40km vs. 65km ja todellinen lukema on nuo -33% aikuisella kuskilla.

muoks: tietty jos tuo riittää omiin ajoihin niin ihan kelpo hinta.
Juu, ensin katsoi että onhan tuo soiva peli, kun on kuitenkin G30 MAX... ja sitten osui mm. tuo toimintasäde okulaareihin. Kertoi sen, että varmaan normia piempi akku, joten ei yllättäen(?) ollutkaan niin "edullinen".
 
Liittynyt
10.04.2020
Viestejä
390
Ehkä puolet ilmoitetusta "jopa" -toimintamatkasta on parempi hiha-arvio kuin 2/3, mutta kyllähän yleinen linja on että se on revitty suoraan perseestä.

Parempaa dataa kuin valmistajan tai myyjän ilmoituksesta voi saada elämäm koululaisten kokemusmasentajien raporteista. Tätä patonkiporttikonkidataa voi puolestaan vähän yleistää vastaaviin vehkeisiin akun kapasiteetin perusteella. Jos siis tavalliselle 36V vehkeelle noin 5 Ah akulla luvataan 20 km toimintamatkaa, voi todeta heti että hugaa. Ehkä se hyytyy kun käy postilaatikolla kahdesti. Toisaalta jos tietää että noin 360 Wh akulla akuinen pääsee realistisesti yli 20 km, niin 500 Wh akulla pääsee luultavasti sopivan pitkälle.
Tuo "patonkiporttikonkidataa" aiheutti ihmetystä. Ei avaudu ihan vieläkään, eli ELI5?
 
Liittynyt
10.04.2020
Viestejä
390
Pro2:lle luvataan 45km, lasten alla näyttäis totuus olevan aika lähellä tuota.
Mun alla 20km on sellainen, että viimeiset sadat metrit laite sammuilee kun akkua on alle 10%. Ilman kiihdyttelyä tms, tasaista ajoa.
Ok, kun itsellä 71/81kg roinien kanssa ihan orkkis non-pro M365:lle kestää varmaan vähintään sen 20km, niin pitää kysyä. Kuljettajan paino?
 
Liittynyt
10.04.2020
Viestejä
390
Nyt vituttaa!

Kaksi tuntia ähertänyt ja edennyt takajousituksen asennuksessa videon mukaan huomatakseni, etteivät sitten muistaneet lähettää takalokaria ja takavaloa jousituksen mukana.

Ei muuta kuin osat irti ja vanhat takaisin :mad:

Aina kun saa uutta, niin kyllä itseäni saan niskasta ravistaa, että muistaa ennen asentelua ensin katsoa mitä on toimitettu. :(
Ei se fiiliksiä varmaan siellä helpota, mutta otan osaa.
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
241 903
Viestejä
4 231 271
Jäsenet
71 119
Uusin jäsen
hippii22

Hinta.fi

Ylös Bottom