Sähköskootterit / sähköpotkulaudat

omenanraato

Team Tesla
Liittynyt
22.10.2017
Viestejä
4 475
Oliko todella näin? Viitsitkö katsoa, mitkä renkaat / millä arvoilla siinä laudassa on alla?
Aika mielenkiintoista nimittäin, jos ohjekirja antaa enemmän, mitä renkaiden lukema on.

Vastaavasti pron osalta en kyllä muista, oliko edes ohjekirjaa. Mielestäni ei vaikka varmasti olisi pitänyt olla. Mutta oikein hyvä joka tapauksessa, jos jonkin laudan kirjassa kehotetaan käyttämään riittäviä paineita. Tuohon neljään nostamista miettinyt itsekin, 3,8 on tällä hetkellä ollut.
Sen verran väärin muistin, että ei se ohje ollut 50-60, vaan suositus 50 ja max 60. Mutta tuo 50 on ainakin mun alla aivan liian vähän. Pidän kyllä jatkossakin tuossa 4 barissa, eli 58psi.
5B0EA279-BBF5-49CB-8EC2-A5A24AB045E2.jpeg
renkaassa on 50psi kylmänä
D6046CEC-C2A3-4F17-B0AF-A8BA6FA3EFE2.jpeg
 
Liittynyt
30.11.2016
Viestejä
1 930
Sen verran väärin muistin, että ei se ohje ollut 50-60, vaan suositus 50 ja max 60. Mutta tuo 50 on ainakin mun alla aivan liian vähän. Pidän kyllä jatkossakin tuossa 4 barissa, eli 58psi.
renkaassa on 50psi kylmänä
Kiitos! On oikein hyvä saada valmistajan suosittelemat myös mainituksi tähän ketjuun.

Eiköhän pron (ilman kakkosta) originaali ole tuo sama, mutta taisin heittää roskiin jo, joten en pääse tarkistamaan. CST:n korvaavissa on tuo vastaava leimaus, eli 50 PSI ja samat kilot myös.

Valitettavasti vaan moni ei ymmärrä sitä, miten siellä renkaissa on oikeasti oltava painetta. Itselläkin alussa vähän lipsui tarkastaminen ja joskus pääsi alle kolmenkin kyllä. Sen vaan huomaa ajossa vähänkään enemmän ajaneena ja sora tms on myrkkyä. En näe mitään syytä ajella alle 3,5 kilon.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
11 311
Sen verran väärin muistin, että ei se ohje ollut 50-60, vaan suositus 50 ja max 60. Mutta tuo 50 on ainakin mun alla aivan liian vähän. Pidän kyllä jatkossakin tuossa 4 barissa, eli 58psi.
renkaassa on 50psi kylmänä
Tuo merkintähän on vasta renkaan nimellispaine, jolla ilmoitetaan maksimikuormitus. Maksimitäyttö voi olla tuo tai tuota korkeampi.

75 kg per akseli ei ole yhtään liikaa, jos laite on aikuisten käytössä. Sehän on yhteensä 150 kg, jos painojakauma on tasan, mitä se ei edes staattisesti ole. Ajossa korkea ajoneuvo heiluu ja kallistelee ja rengas ottaa pientä möykkyä vastaan. Vaikka kiihtyvyydet ovatkin pieniä verrattuna vaikkapa autoon, niin marginaalia ei ihan liikaa jää esimerkiksi 100 kilon ajajalla.

Siispä nimellisarvoa alempaa painetta en edes miettisi, ellei sitten oikein kevyen ajajan käytössä mukavuussyistä. Jos jostain löytyy renkaan oikea speksi ja maksimipaine, niin sehän olisi kiva tietää. Toisaalta myös vanne joissakin tapauksissa rajoittaa maksimitäyttöä, ja rengashan on vain alihankittu osa, jossa voi lukea muuta kuin ajoneuvon valmistaja ehdottaa. Ja taas eri tavalla asiaa arvioiden ajoneuvon valmistajathan ovat skuuttien tapauksessa ehdotelleet ihan pölhöjä, kuten painetta selvästi alakanttiin.
 
Liittynyt
30.11.2016
Viestejä
1 930
Tuo merkintähän on vasta renkaan nimellispaine, jolla ilmoitetaan maksimikuormitus. Maksimitäyttö voi olla tuo tai tuota korkeampi.
Voiko nimellisen ylittää miten paljon? Tubeless? Enkä sen sisäkumin kera?

Ei tuo oikeasti palvele ketään. Jos manuskassakin suositellaan renkaan kylkeen leimattua suurempia paineita, on normi lautailija varmuudella hukassa. Ja ilman manuaalia ajellaan "kun renkaassa on tuo niin jätän reilusti alle"-paineilla.
Ja jälleen päästään siihen "umpikumi on parempi". Ja seuraavaksi faq olisi edelleen tarpeen. Samat asiat pyörivät aina uudelleen ja aina joku tekee samat virheet.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
11 311
Voiko nimellisen ylittää miten paljon? Tubeless? Enkä sen sisäkumin kera?

Ei tuo oikeasti palvele ketään. Jos manuskassakin suositellaan renkaan kylkeen leimattua suurempia paineita, on normi lautailija varmuudella hukassa. Ja ilman manuaalia ajellaan "kun renkaassa on tuo niin jätän reilusti alle"-paineilla.
Ja jälleen päästään siihen "umpikumi on parempi". Ja seuraavaksi faq olisi edelleen tarpeen. Samat asiat pyörivät aina uudelleen ja aina joku tekee samat virheet.
Totta. Tuo rengasmerkinnän periaate täsmää siihen, miten autonrenkaissa toimitaan, vaikka nimellisarvot voivat olla ihan eri. Näin minä ainakin olen pakotettu tulkitsemaan skuutin rengasta, jossa lukee sama fraasi kuin auton renkaassa.

Varsinainen ongelma tulee siitä, että potkulaudan valmistaja ei osaa arpoa oikeita rengaspainearvoja ja/tai painaa niitä manuaaliin, mielellään myös pystyputken taakse alareunaan kuten auton oviaukkoon tai tankkiluukkuun laitetaan. Ei olisi mikään homma ilmoittaa suositeltu rengaspaine takana ja edessä kevyellä ja raskaalla kuormalla. Ei siis pelkän kuljettajan tai täyden kuorman kuten autossa, vaan ihan suoraan vaikka 60 kg, 80 kg, 100 kg ja 120 kg.

On ihan perseilyä rajata paino muka 100 kiloon ja mitoittaa rengaspaine sillekin arvolle aivan marginaalisesti. Kyseessä on kuitenkin länsimaissa myytävä kuluttajatuote ja jokainen ymmärtää, että läskit ajavat sillä. Saattaisi myös tuoda järkeä kaksi päällä ajoon, jos sanottaisiin että tämä sitten kestää 132 kg ja kulkee laiskasti, eikä hyvin ilmiselvästi valehdeltaisi että "joo sata kiloa", vaikka kaikki tietävät että runko kestää todennäköisesti melkein 200 ja renkaat ehkä 150.

Toisaalta viimemainitut seikat koskevat niitä umpikumiskuuttejakin.

Renkaaseen palatakseni siinä voisi myös kertoa, millä maksiminopeudella tämä paineen ja kuormituksen yhdistelmä on sallittu. Toki hitaita vehkeitähän nämä, mutta on se nopeus joissain kottikärrynpyörissä allekin skuuttivauhdin. Traktorin ja vedettävien koneiden tapauksessakin on speksattu aika hitaalle vauhdille pienen rengaspaineen ja suuren kuorman yhdistelmiä. Myös renkaan suurin sallittu täyttö saisi erikseen olla mainittu. Tässä kappaleessa toivon toki liikoja.

G30D Maxin renkaassa lukee "max load 100kg(220lbs) at 380kPa(55 PSI)". Suurin sallittu paine ei ole merkitty. Oikeaoppisempi rengaskokomerkintä tälle nimellisesti 10 tuuman tai 250 mm pyörään kuuluvalle tubelesskumille kyllä on painettu: "60/70-6.5". Myös ilmenee, että kyseessä on sisärenkaaton ristikudosrengas, "4 ply rating tubeless".

Augment ES10:n ulkokumiin on merkitty "inflate to 35 PSI (240 kPa)" ja "10X2.125" koko kärrynpyörän mitaksi. Lisäksi selviää, että "nylon" eli kyseessä ei ole aramidi- tai teräskudosrengas, captain obvious.

Molempia on täytetty pääosin 3,5-4,0 bar arvoihin, ja välillä on päässyt laskemaan ihan liikaa. Ei ole vielä hajonnut ja jos paineen takia hajoaa, niin alipaineessa ruttaantuessa.

Edit: Eiköhän taas ollut Maxissa 2,7 ja 1,8 kun tarkastus laiminlyöty pari kuukautta. Näköjään pitää oikeasti lisätä usein pienelläkin ajolla, kun läskit tavaroineen ajelevat.

Edit2: Meni taas nysväämiseksi, kun en kehtaa yöaikaan käyttää Xiaomin kompressoria. Käytin sitä kuitenkin mittarina iskaripumpulla täytön jälkeen. Iskaripumpun mittari on aavistuksen epätarkka ja ikävä, mutta tähtäsin "reiluun neljään" ja Xiaomin digimittari kertoi täytön jälkeen molempien paineeksi 4,3 bar. Katsotaan miten toimii. Kyselen ajajalta vasta jälkeenpäin, kun ei ole muka huomannut ja itse täyttänyt. Luulisi huomaavan eron. Iskaripumppu ei ole kätevin ja vähätöisin; vajaamman kumin täyttö vaati yli sata iskua.

Edit3: Augmenttia en edes viitsi väkisin täyttää iskaripumpulla, koska mitoitus on niin vittumainen. Vain pakon edessä. Tuli kuitenkin katsottua että etukumissa oli jäljellä 2,7. Jos vanhat merkit pitävät, tässä on takapyörä pitänyt saman kuin etupyöräkin.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
03.07.2021
Viestejä
387
@djmake Tuohon sähköjarrupohdintaasi, ainakaan noissa itse kustoimoitavissa firmisbuildereissa ei vielä näy tuollaista säätöä.
Itse en regeneroivaa jarrua käytä Pro2:ssa vaan firmiksen säätönä on tuo Xiaoflasherissa nimellä Smooth Coasting (anticlonk) kulkeva säätö.
Ikävämpi juttu siinä on tuo että se väkisinkin moottorijarruttaa jos vauhti menee yli akun rakenteellisen huippunopeuden, eli käytännössä 35km/h.
Ollenkaan ei haittaisi lasketella isoimpia ylämäkiä jopa neljääkymppiä ja tarvittaessa sitten hidastella pelkällä levyllä siihen asti kunnes vauhti on maksimissaan tuo 35 jolloin moottorijarru saa taas toimia kuten yllä.
Välillä huomaa hyvällä päällysteellä jopa tasaisella että koneen 33km/h maksimi rullailee niin hyvin että ihan pienen alamäkiviisteen antama lisävauhtia laittaa laitteen lyömään vähän jarrua peliin. 1-2 km/h pudotus parinsadan metrin matkalla ei nyt ole paljon mutta ikävä tunne tulee kun hyvä vauhti himmaillaan tarkoituksella.
 

omenanraato

Team Tesla
Liittynyt
22.10.2017
Viestejä
4 475
Eikös toi pro2:n tangon älytön kitinä ollu vähän niinkuin odotettavissa oleva ominaisuus? Toisessa alko viikon ja 120km jälkeen hullu kitinä tangosta. Eikö siihen ollu myynnissä joku valmis osa helpottamaan tilannetta? Mikä ja mistä ja mihin hintaan?
 
Liittynyt
03.07.2021
Viestejä
387
Eikös toi pro2:n tangon älytön kitinä ollu vähän niinkuin odotettavissa oleva ominaisuus? Toisessa alko viikon ja 120km jälkeen hullu kitinä tangosta. Eikö siihen ollu myynnissä joku valmis osa helpottamaan tilannetta? Mikä ja mistä ja mihin hintaan?
Kyllä, kyllä ja kyllä. Ennen kuin lähdet ostelemaan välipaloja niin kokeile sitä taitto-osan sisällä vaaka-asennossa olevan akselin keskellä (siellä tangon sisällä) olevaa n. 9mm mutteria kiriä vastapäivään noin puoli kierrosta.
Ennen kuin tuon teet niin kokeile kitiseekö tanko vain lukitusmekanismin ollessa kiinni. Jos lukko avattuna ei enää kitise niin silloin vika on varmasti juuri tuossa yllä kuvaillussa mutterissa.

Itse ostin Ruotsista curiousjoe.se -kaupasta neljällä eurolla sen välipalan. Postit oli vähän kalliimmat eli kannattaa ottaa muutakin jos sieltä tilaa. Kuitenkin tuo pala oli liian iso vaikka oli pienintä myytyä kokoa, siitä keksin kelailla tuota mutteria, kun se välipala ei mennytkään paikalleen vielä. Lisää kulumaa ajan myötä niin ehkä sitten menee.
 

omenanraato

Team Tesla
Liittynyt
22.10.2017
Viestejä
4 475
@Teosto joo se auttoi!! Tosin oli myötäpäivään kierrettävä, sillä se oli jenkojen lopussa toiseen suuntaan. :D
Oli vaan maalattu jengat ja mutteri ni sai kyllä ihan tosissaan vääntää et pyöri. Mutta jo vajaa puoli kierrosta poisti kitinän täysin.
 
Liittynyt
07.06.2021
Viestejä
8
E-Way E-600 Max KingSong firmwaren suurimmat nopeudet, täydellä akulla takapyörä ilmssa (katsottu potkulaudan näytöstä, ei testattu GPS:llä):
• v1.24 - 44 km/h
• v1.25 - 39 km/h
• v1.26 - 40 km/h (uusin 13.08.2021)
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
10.04.2020
Viestejä
390
Toisaaalta täydellä akulla menee moottorille +900w tehoa niin ei se varmaan ihmekkään ole et tuo eturengas pääsee kulumaan nopeammin.
Onko kontrolleri vahvistettu vai uutta mallia, kun uskallat noin kovia tehoja moottorille tyrkätä?
Itse kaipailisin M365:een hieman lisää tehoa niitä harvoja mäkiä varten joita tulee ajeltua, mutta en ole uskaltanut omaa kulkupeliä siltä osin muuttaa juurikin kontrollerin laukeamista peläten.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
2 879
E-Way E-600 Max KingSong firmwaren suurimmat nopeudet, täydellä akulla takapyörä ilmssa (itse testattu):
• v1.24 - 44 km/h
• v1.25 - 39 km/h
• v1.26 - 40 km/h (uusin 13.08.2021)
Miten 1.26 toimii vakiona? Itsellä nyt 1.25 ja vakiona gps mitattu pyörii siinä 26km/h.
 

gm_

Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
314
Onko kontrolleri vahvistettu vai uutta mallia, kun uskallat noin kovia tehoja moottorille tyrkätä?
Itse kaipailisin M365:een hieman lisää tehoa niitä harvoja mäkiä varten joita tulee ajeltua, mutta en ole uskaltanut omaa kulkupeliä siltä osin muuttaa juurikin kontrollerin laukeamista peläten.
Oma perus M365 ollut nyt kolme kesää ajossa, kilometrejä vajaa 3000. Joku vuoden-kaks vanha "venäjän" "CFW" firmis sisällä ja täydellä akulla kiihdyttäessä menee n. 35 amppeeria sisään, täys akku sen joku 41.5V ja varmaan jännite kyykkää johonkin 38 tms eli 35A * 38V = n. 1300W tehoja. Mulla on tuossa arduinollinen näyttöviritelmä askarreltuna josta noita statseja näkee livenä.

Vajaa 3000km tosiaan menty suurinpiirtein näillä tehoilla ilman ongelmia, eturengas vaihdettu joskus 1000km sitten. Tein tuohon Aliexpressin 3500mah Liitokala -merkkisistä 18650 kennoista 10s3p akun myös heti laudan saatuani, eli voi se orkkisakku jo alkaa vähän kyykkäämään tuollaisilla virroilla. Ei ole esciä/kontrolleria vahvisteltu mitenkään. Itse painan n. 75kg, akulla pääsee n. 60-70km Helsinkiajoa.
 
Liittynyt
03.07.2021
Viestejä
387
Onkos muilla tullut vastaan koneen kyykkäämistä liian tiukoissa ylämäissä, Xiaomin vehkeillä tarkemmin?
Mulla on tuo Pro 2 ja tänä aamuna töihin singotessa sammui laite kesken mäen. Uudestaan käyntiin, talutus mäen päälle ja loput 10km matkasta taittui asiallisesti. Ekaa kertaa olin tuossa mäessä laudalla.
Edeltävänä viikonloppuna oltiin liikenteessä ja toinen about vastaavankokoinen ylämäki kun laite teki saman kahteen kertaan peräkkäin.

Yhteistä näissä mäissä oli se että ensin mainitussa olin juuri kääntynyt tiukan 90 astetta hiekalla, eli lähdin mäkeen melko hitaalla alkuvauhdilla. Toisessa vähän sama kun jäin keskelle mäkeä odottelemaan vaimoketta jolla lauta vielä vähän uusi juttu ja vauhti sitä myötä verkkaisempi.

Jyrkempiäkin mäkiä on aiemmin tullut vastaan ja tulee säännöllisesti ajettuakin, mutta niissä usein tuo alkuvauhti on korkeampi. Kuitenkin pisti miettimään että onkohan tuunannut tuota firmistä niin että se on alttiimpi tuollaiselle ja pitäisiköhän vaihtaa takaisin aiempiin säätöihin. Xiaoflasherin premiumilla olen säätöjä viritellyt.

Ennen kaikkea herää kysymys että onko tuo nyt jotain oiretta siitä että moottori alkaisi olemaan heikossa kunnossa ja huononee vain ajan kanssa vai onko tosiaan vain hetkellisen ylikuormituksen takia ja näitä tilanteita vältellessä vielä ihan käypä moottori.
 
Liittynyt
28.06.2021
Viestejä
13
Terve,

Hommasin varalaitteeksi Ninebotin G30 Max E II Elisalta ja siinä on näköjään Gen.1 moottori. Saako tuohon enemmän puhtia pienellä duunilla vai annanko olla noin? Muuten aika näppärä ja perusluotettavan oloinen laitos :thumbsup:
Region swapilla kulkee sen 30km/h. Gen1 moottoreilla maksimit taitaa muutenkin oll 31-32km/h. Firmiksillä saa vääntöä vähän lisää kantaman kustannuksella
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
4 663
Onko kontrolleri vahvistettu vai uutta mallia, kun uskallat noin kovia tehoja moottorille tyrkätä?
Itse kaipailisin M365:een hieman lisää tehoa niitä harvoja mäkiä varten joita tulee ajeltua, mutta en ole uskaltanut omaa kulkupeliä siltä osin muuttaa juurikin kontrollerin laukeamista peläten.
Mulla on Essential pohjana, eli on se uudempi V3 malli. Toi on aikalailla maksimit mitä se kestää, mut vielä toistaseks ei oo ongelmaa helteilläkään tai ylämäissä ollut.
 

Pyrres

Apina koulutuksessa
Liittynyt
18.07.2017
Viestejä
4 562
Tulipahan eilen nähtyä Töölössä polkupyöräpoliisien pysäyttäneen ison kasan vuokralautailijoita. Ei hajua mistä kyse kun ohi vain menin mutta luonnollisesti jalkakäytävä, pari lautaa kumossa ja loput pystyssä, ei näkyviä vammoja mutta selkeästi poliisi alkaa noihin puuttua.
 

SumpsaHV

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
02.03.2021
Viestejä
27
Tulipahan eilen nähtyä Töölössä polkupyöräpoliisien pysäyttäneen ison kasan vuokralautailijoita. Ei hajua mistä kyse kun ohi vain menin mutta luonnollisesti jalkakäytävä, pari lautaa kumossa ja loput pystyssä, ei näkyviä vammoja mutta selkeästi poliisi alkaa noihin puuttua.
Liene sitä samaa jalkakäytäväkyttäämistä. Pientä v...ttuilua siniliivijengiltä taas. Munamankeleilla olivat ilmeisesti liikkeelllä joten jos olisi sattunut olemaan isotehoinen lauta alla ja morjestaen painanut kaasua ja/tai heittänyt uukkarit niin mitenhän olisivat perässä pysyneet.

Valvontaiskun tulos: Näin paljon sakkoja poliisi kirjoitti sähköpotkulautailijoille – ”Lisävalvonnalla on näemmä tarvetta”
"...vajaan kahden tunnin valvonnan aikana he kirjoittivat yhteensä noin 25 liikennevirhemaksua. Kaikki liittyivät siihen, että ihmiset ajoivat jalkakäytävillä sähköpotkulaudoilla tai polkupyörillä..."
 
Liittynyt
17.07.2019
Viestejä
23
Palasin kuitenkin tähän sähköskuuttien maailmaan himoittuani E600 Maxia varmaan kuukauden päivät. En saanut sitä koskaan alleni, mutta tilasin G30 Maxin. Ei käytännössä juurikaan sama, mutta todella laadukas peli tuntuu olevan. Mitä nyt tangon ruuvit tuossa vähän löystyvät ja aion sinne tunkea reilusti lukitetta.

Onko joku tehnyt jonkun sellaisen softan näihin että lauta kulkee vielä noin 40km rangen ja vääntöä riittäisi? Mikä tuo joku cfw on mistä täällä on puhuttu joka ei ole enää jakelussa?
 
Liittynyt
20.10.2020
Viestejä
32
Komppaan näitä kirjoitteluja noihin sakkoihin liittyen. Hyvä että jonkinlaista kuria pidetään, mutta ei kyllä tämän perusteella houkuttele ajella keskustassa vaikka liikennesääntöjä koen osaavani noudattaa.

1628852442837.png
 

Pyrres

Apina koulutuksessa
Liittynyt
18.07.2017
Viestejä
4 562
Komppaan näitä kirjoitteluja noihin sakkoihin liittyen. Hyvä että jonkinlaista kuria pidetään, mutta ei kyllä tämän perusteella houkuttele ajella keskustassa vaikka liikennesääntöjä koen osaavani noudattaa.
Osittain täysin samaa mieltä, seuraavana toisaalta taas on kyse myös reittivalinnoista. Tuossakin tilanteessa on optiona ajaa Kaisaniemenpuiston kautta tai kiertää Unioninkadun kautta jolloin voi ajaa pyöräteillä. Ja on tuossa pari muutakin ns turvallista reittioptiota riippuen minne on menossa. Tarkoittaa vain että joudut avaamaan silmät ja miettimään minne ajat ja mitä kautta. Vähän sama kuin ettet lähde mopolla kehäteille. Aika hyvin tuli itse pärjättyä keskustassakin pyöräteitä ajellen ja/tai turvallisesti autoteillä ajellen. Vain pari kohtaa oli sellaisia että piti vähän miettiä mihin piruun sitä itsensä sijoittaisi turvallisesti, ja ironista kyllä sekin johtui pääasiassa pyöräilijöistä/muista lautailijoista. Autojen luotettavaan epäluotettavuuteen voi sentään luottaa kun laudoista ja pyöristä et tiedä rehellisesti yhtään mitä kunkin kanssa tulee tapahtumaan.
 
Liittynyt
06.11.2016
Viestejä
3 535
Jumalauta se mukulakivi hakkaa niin etta nako sumenee. Ei ole mikaan helppo paikka Stadi potkulaudalla aluksi kun tuntuu ettei halua olla autojen tiella kun siina mukulakivella ei pysty ajamaan jarkevaa vauhtia. Hetken kun ajeli niin helpotti kun oppi loytamaan polkupyorakaistat. Silloin kun erehdyin jalkakaytaville niin pidin vauhdin kavalyvauhtina.
 

SumpsaHV

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
02.03.2021
Viestejä
27
Komppaan näitä kirjoitteluja noihin sakkoihin liittyen. Hyvä että jonkinlaista kuria pidetään, mutta ei kyllä tämän perusteella houkuttele ajella keskustassa vaikka liikennesääntöjä koen osaavani noudattaa.

Tämä on erittäin totta. Pakotetaan vaarantamaan henki että lain kirjain täyttyy. Kumpi on tärkeämpi laki vai henki?

Laitoin viestiä tästä parille tutulle kansanedustajalle ja ministerille. Josko joskus järki voittaisi. Siniliivijengillä ei ole koskaan ollut järki päässä. Tyhjästä on paha nyhjästä.

"Ihme" että eräs Palsterakkaa ammatikseen syövä paistattelee julkisuuden valokiilassa taas täysin järjen ja oikeustajun vastaisessa asiassa.

PS. Olisiko saunatila vuokrattavana taas? (Tarkoituksena jälleen kilometrikorvausten kusettaminen kansalta)
 

Pyrres

Apina koulutuksessa
Liittynyt
18.07.2017
Viestejä
4 562
Jumalauta se mukulakivi hakkaa niin etta nako sumenee. Ei ole mikaan helppo paikka Stadi potkulaudalla aluksi kun tuntuu ettei halua olla autojen tiella kun siina mukulakivella ei pysty ajamaan jarkevaa vauhtia. Hetken kun ajeli niin helpotti kun oppi loytamaan polkupyorakaistat. Silloin kun erehdyin jalkakaytaville niin pidin vauhdin kavalyvauhtina.
Mikä lauta ja mikä on kuskin paino? Koska itse ajellut 70kg+reppu painolla perus jousittamattomilla ilmakumeilla ja umpikumeilla laudoilla sekä jousitetuilla laudoilla mukulaa ja ei se ns "mukavaa" ole mutta täysin ajokelpoista kaikilla noista 25kmh vauhdeissa.
 
Liittynyt
06.11.2016
Viestejä
3 535
Mikä lauta ja mikä on kuskin paino? Koska itse ajellut 70kg+reppu painolla perus jousittamattomilla ilmakumeilla ja umpikumeilla laudoilla sekä jousitetuilla laudoilla mukulaa ja ei se ns "mukavaa" ole mutta täysin ajokelpoista kaikilla noista 25kmh vauhdeissa.
Tierin vuokraskootteri. Ongelma saattoi olla se etta ei ollut vauhtia tarpeeksi.
 

Pyrres

Apina koulutuksessa
Liittynyt
18.07.2017
Viestejä
4 562
Tierin vuokraskootteri. Ongelma saattoi olla se etta ei ollut vauhtia tarpeeksi.
Eikös noissa ole jouset edessä (juu toki jäykät umpikumit ymmärtääkseni mutta isompi rengaskoko kompensoinee ainakin jonkinverran)? Ja ajoitko polvet "lukossa" jalat suorina vai joustitko itse yhtään? Tuolla meinaan on aivan jäätävä ero ajossa.
 
Liittynyt
06.11.2016
Viestejä
3 535
Juu varmasti oli jalat lukossa kun olin ihan paskanjaykkana siita etta kuinka helvetissa taalla kuuluu ajaa.
 

Pyrres

Apina koulutuksessa
Liittynyt
18.07.2017
Viestejä
4 562
Juu varmasti oli jalat lukossa kun olin ihan paskanjaykkana siita etta kuinka helvetissa taalla kuuluu ajaa.
En ole tainnut nähdä yhtään vuokralautakuskia ajavan ns. "oikein". Ensikerralla polvia vähän koukkuun, yksi jalka eteen, yksi taakse ja kroppa suoraan eteenpäin. Auttaa hallintaan, mukavuuteen ja paikkojen väsymiseen helvetisti.
 
Liittynyt
17.12.2019
Viestejä
17
Tämä on erittäin totta. Pakotetaan vaarantamaan henki että lain kirjain täyttyy. Kumpi on tärkeämpi laki vai henki?

Laitoin viestiä tästä parille tutulle kansanedustajalle ja ministerille. Josko joskus järki voittaisi. Siniliivijengillä ei ole koskaan ollut järki päässä. Tyhjästä on paha nyhjästä.

"Ihme" että eräs Palsterakkaa ammatikseen syövä paistattelee julkisuuden valokiilassa taas täysin järjen ja oikeustajun vastaisessa asiassa.

PS. Olisiko saunatila vuokrattavana taas? (Tarkoituksena jälleen kilometrikorvausten kusettaminen kansalta)
Jos nyt sen verran koitetaan laittaa järkeä sinunkin päähän, että siniliivijengi ei niitä lakeja säädä, valvoo vaan. Töissä kun ovat niin joskus siellä joutuu niitä virkatehtäviä hoitamaan, kuten valvomaan lakeja.

Itselläni ainakin leikkaa sen verran, etten suihki jalkakäytävillä jalankulkijoita ohitellen koska ymmärrän miten se vituttaa jalankulkijaa, joka saa olla koko ajan varuillaan ettei joudu jyrätyksi.

Jos keskustassa ajan, pysyn ajoradalla ja pyöräteillä. Jos jänskättää liikaa niin sitten kannattaa pysyä poissa ja ajella rauhallisempia reittejä.
 

SumpsaHV

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
02.03.2021
Viestejä
27
Jos nyt sen verran koitetaan laittaa järkeä sinunkin päähän, että siniliivijengi ei niitä lakeja säädä, valvoo vaan. Töissä kun ovat niin joskus siellä joutuu niitä virkatehtäviä hoitamaan, kuten valvomaan lakeja.

Itselläni ainakin leikkaa sen verran, etten suihki jalkakäytävillä jalankulkijoita ohitellen koska ymmärrän miten se vituttaa jalankulkijaa, joka saa olla koko ajan varuillaan ettei joudu jyrätyksi.

Jos keskustassa ajan, pysyn ajoradalla ja pyöräteillä. Jos jänskättää liikaa niin sitten kannattaa pysyä poissa ja ajella rauhallisempia reittejä.
Yritä nyt pysyä housuissasi. Vai astuinko veljeskuntasi varpaille?

Siniliivijengin prioriteetit on täysin perseestä. Kyttäävät että joku ajaa potkulaudalla 15kmh jalkakäytävällä ilman että aiheuttaa oikeasti vaaraa kun esim. vuodessa saadaan pelkästään kiinni >20.000 rattijuoppoa ja huume-/lääkehörhöjä on liikenteessä aina vain enemmän. "Tienvarsitutkimusten mukaan liikennevirrassa joka 800. kuljettaja on rattijuoppo ja joka 180. kuljettaja ajaa alkoholia veressään". Miksi ei tehosteta näiden valvontaa eli käytetä tätä aikaa oikeisiin hommiin? Siksi että rehellinen tavallinen asiakas on helppo asiakas ja sille on mukava vittuilla ja se maksaa sanktionsa.

Miksi ei käytetä aikaa väkivaltaisten jengien (erityisesti nuorisojengien) seurantaan ja niiden kurissapitämiseen vaan sakotetaan/vittuillaan tavallisille veronmaksajille. Kts. vastaus edellä.

Näitä korkeamman prioriteetin tehtäviä liivijengillä olisi kirjan verran mutta ne ei ole mukavia eikä siinä saa päteä. Oikea rikollinen on hankala, tavallinen kuuliainen kansalainen (=hallintoalamainen) ottaa mitä ylhäältä annetaan. Voi lorottaa huoletta suuhun.

VALVONTA tarkoittaa subjektiivista valvontaa jolla olisi ajan-/paikan-/tilanteen-/mielekkyyden järjenkäyttömahdollisuus mutta kun järkeä ei ole niin sitä ei käytetä. Päteminen ja vittuilu tienvarressa on mukavaa ja illalla on hyvä mieli kun sai taas päteä (ja sitten voikin alkaa hakata muijaansa / viit. poliisirikokset).

Valvonta voidaan toteuttaa myös ilman sakottamista neuvovana ja opastavana, mutta siihen ei ole kiinnostusta eikä sakotusquota täyty eikä bonukset kerry.

Vituttaako sinua suihkia tien vierustaa ajavien pyöräilijöiden ohi autolla koska ne joutuu kokoajan olemaan varuillaan ettei ne joudu sinun jyräämäksi? Se että lähes kaikki ajaa nätisti ei oikeuta sakottamaan kaikkia. Olet ilmeisesti sitä normaalia simputtajaporuhkaa joka ajattelee niin että yksi mokaa kaikki kärsii. Onneksi asenteen viimeinenkin taho - armeija - on sen jo kieltänyt.

Mielestäni nämä nopeamman liikkumisen sähkölaitteet on tulleet jäädäkseen koska ne on mahtavia ja ympäristöystävällisiä ja joka suhteessa suuri muutos liikkumisessa. Miksi pitää väkisin pitäytyä vanhassa ja käytetään resurssit miettimään miten hankaloitetaan kun että mietitään miten voidaan toimia niin että yhteispeli sujuu. Miksi ihmeessä aina valitaan keppi kun voisi joskus valita porkkanan !?! Tuo valvonta oli taas todellinen aivopieru.

Mielestäni jos ei aiheuta vaaraa muille ja menee "virran mukana" ja jos olosuhteet ajoradalla on hengenvaaralliset, kuten aiemmassa viestissä/kuvassa, on ihan OK ajaa hetken kävelyalueella jos/kun ajaa "virran mukaan" eli ei tietenkään urku auki satasta kävelijöiden seassa. Senhän sanoo järkikin ja niihin tulisi puuttua eikä kategorisesti vittuilla kaikille.
 
Liittynyt
03.07.2021
Viestejä
387
Nyt oikeasti, mikä tää juttu on? Kaikkihan me laudoilla täällä ajellaan ja ihan varmasti ollaan käyttäjäkokemuksen puolella, eli ns. kotiinpäin.

Jos poliisin toimintaan mennään niin ehkä siellä ei hommat mene niin että ykkösprioriteetti on autoilijat väylällä X.
Jos on havaittu että paikassa Y perseikkään tämän ryhmän toimesta niin tottakai homma stopataan alkuunsa ja sitten on eri miehistö tekemään hommia tuon aiemmin mainitun X:n parissa jne.
Tahtoo sanoa että se ei ole välttämättä resursseista pois että yksi käyttäjäryhmä yritetään saada kunnolliseksi.

Muutenkin tuntuu vähän olevan että käyttäjän Sumpsamitälie jutut on saman yhden asian jauhamista viikosta toiseen ja kukaan ei niihin jaksa reagoida myötämielisesti, eli tuon trollaamisen voit oikeasti viedä muualle. Jos taas oikeasti koet trollaamisen sijasta olevasi oikealla asialla niin siitä vain jatkamaan, mutta ihan tiedoksesi, kovin monet muut käyttäjät täällä tuskin jakavat näitä marginaalisia mielipiteitä poliisivaltion ylivallasta ja olet pikkuisen verran paitsiossa.

Ei siinä, muuten kyllä ihan validi mielipide että kyllä niitä tärkeämpiäkin kohteita löytyy mutta resursseilla Z on helpompi laittaa muutama kaveri suoristamaan vuokralautojen parkkeeraamista kuin kuluttaa Z*10 muuhun hommaan.
 
Liittynyt
02.08.2021
Viestejä
6
"Takuu: Voitte olla varmoja, että olemme täällä teitä vastaan." :rofl2: Eikös tuolla viimeksi nimitelty asiakasta "jännittäväksi narkkariksi"? Nyt se taitaa olla korjattu muotoon "tarkka ja tasainen kuski".

On kyllä ihan saatanan ruma laite, tulee käytännössä ilman valoja eikä oikeastaan sisällä mitään, mikä oikeuttaisi noin kovan hinnan selvästi yleistä normia paskemmalla laadulla. En löydä mitään hyvää sanottavaa. Todennäköisesti tapaturmavaarallisen lisäksi myös palovaarallinen.

Joo, ne saatanan idiootit ovat todella osanneet laittaa takavetovehkeen ainoan jarrun takapyörään. Siitä oikein erityiskiitos.
Oli kyllä nopeasti käännetyt sivut, olisko "adrenaline junkie (Espanjasta) käännetty=jännittävä narkkari" ite ajattelin tuon vitsiksi ja naurahdin mukavasti. Jos tuon ottaa asiakkaan nimittelynä niin saisi aika heikko itsetunto olla, eiköhän tässä ole vain mustamaalaminen tarkoituksena, kerro vaan se perimmäinen syy mikä nyt kiukuttaa?

Vakiona on kyllä omaankin silmään ruma laite, vaikka sekin on MP-asia. Nyt on skuutti tuunattu ja on muuten siistin näköinen.

Ilman valoja? Tuossahan on parkit eteen ja taakse, jarruvalo ja ajovalo, sekä kytkin näille taitettavassa ohjaustangossa.

Ei sisällä mitään? Tuohan kulkeekin selvästi kovempaa kuin kaverin Xiaomi Pro2 kahdella akulla. Rajoittimen keltainen piuha on vedetty takalokasuojan alle josta kuka tahansa osaa katkaista sen saksilla 10 sekunnissa.

"Todennäköisesti tapaturmavaarallisen lisäksi myös palovaarallinen."
Siis mitä ihmettä???? :DDDD tässähän on 10" ilmarenkaat ja etujouset että menee kyllä mielestäni oikein mukavasti möykkyisemmälläkin tiellä sitä reilua 40km/h 82kg alla ilman pelkoo. "Todennäköisesti palovaarallinen" mistä oikein revit näitä, tällaisella överi viestillä menetit vaan just kaiken uskottavuutesi

Miinuksena voin kyllä sanoa etujousituksen joustomatka on about sentti lokasuojaan, vaikka jouset jämäkät onkin toisin kuin näissä yleensä. Tästä laitoin palautetta ja sovittiin että lähetän skuutin takaisin ja ne katsovat jouset kuntoon ja lähettää takaisin, he automaattisesti kustantavat kulut. Ja jos tämän takuun kanssa tulee jotain ongelmia niin raportoin tänne, mutta tuskinpa.

Tanko tulee myös aika taakse että pitää seistä ihan perällä, joten ostin motonetistä stemmin millä sai sen reilu 10cm eteenpäin. Lisäksi jatkoin tankoa 50mm/puoli niin on vielä vakaampi ajaa.
 
Liittynyt
03.07.2021
Viestejä
387
@Kilakrazy Mä vähän luulen että näillä on suomalainen kääntäjä sen sijaan että konekäännöksiin pitäisi luottaa. Ehkä vähän menee kohderyhmä ohi kuitenkin.
Ei sillä etteikö tuo Meeko muuten maistuisi speksien puolesta ainakin.

Vähän oon noiden renkaiden kohdalla saanut lukea huonoa palautetta; molemmat sekä etu- että takarenkaat tuntuu olevan jälkeenpäin toteutettuja ideoita samaan runkoon, eli eivät sovi kovinkaan hyvin alkuperäiseen tuotokseen.

Onneksi ei tarvii Pro2:n kuskina miettiä tuota mutta tarjoushintaan ei olisi paskempi vaihtoehto ollut ajatellen sitä että ehkä näillä leveysasteilla olisi uskaltanut ilman liikennevakuutusta ottaa laitteen, tai vaihtoehtoisesti olisi tiennyt sen että pieni hinta tuo vakuutus on loppupeleissä kymmenen minuutin työmatkan lyhentämisestä.
 
Liittynyt
22.10.2016
Viestejä
2 450
Olipa koomisen näköistä kun semmoinen 7-vuotias nassikka ajeli G30D ninebotilla, ei pää edes ylettänyt ohjaustangon yli. Kai sitä lapsilla pitää leluja olla, toisilla pennuilla tässä pihassa on leluna on joku läskirenkainen lauta joka kuulemma kulkee sen 65 km/h.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
11 311
eiköhän tässä ole vain mustamaalaminen tarkoituksena, kerro vaan se perimmäinen syy mikä nyt kiukuttaa?
Menipäs se nahan alle. Bongasin huonon tuotteen, tylytin sitä, luin pöhköä konekäännöstä ja naureskelin sille. Ei, en ota tätä vakavasti eikä minulla ole mitään taustavaikuttimia. Räyhäämiseen olen kuitenkin pakotettu vastaamaan.

Yli 25 km/h huippunopeus ei ole eduksi laskettava seikka. 25 km/h on suurin sallittu nopeus sähkövedolla näissä vehkeissä. Jos tämä ei miellytä, voi hommata mopon tai prätkän ja ajella niiden sääntöjen mukaan. Mitään lisenssiä laittomilla pyörillä liikenteeseen ei muodostunut sillä, että kevyet sähköajoneuvot sallittiin fillariin rinnasteisina.

Kaikki tuntemattomat kyseenalaiset tuotteet isolla li-ionipaketilla ovat oletuksena palovaarallisia. Uskottavuus puuttuu siltä joka tätä ei ymmärrä, ei toisinpäin.

Lähes ilman valoja tarkoittaa sitä, että ajovalo on vaarallisen alhaalla. Lisäksi kokonaan jarruton etupää on käsittämätön ominaisuus - automaattisesti karsiva tekijä itsessään.
 
Liittynyt
03.07.2021
Viestejä
387
@Tonnin Seteli
@Kilakrazy
Tähän pitää (pienessä kaljassa (armahda minua korjaava tekstinsyöttö)) tuumata että jos tietyn laitteen parametrit on kohdallaan niin lisävalo on mitätön hinta, olettaen että edes tarvitsee kelien puolesta sellaista.
Mitä vauhtiin tulee niin olen itse käyttäjä jolle nimellinen 25kmh maistuu mutta taajaman ulkopuolinen 30+ kmh ei ole lainkaan pahaksi eli siinä mielessä tuo hillitty rajan ylitys ei ole sinällään poislukeva seikka, saatikka aiemmin mainittu isompikaan ylitys kun sisäistää tuon rekisteröinnin. Käyttäjiä on siis monenlaisia eikä kaikki mahdu ihan samaan kategoriaan.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
11 311
saatikka aiemmin mainittu isompikaan ylitys kun sisäistää tuon rekisteröinnin.
Minä en oikein ole vielä sisäistänyt rekisteröintiä. Muutamassa isommassa vehkeessä kyllä myyjät kertovat, että voi rekisteröidä. Yhtään kilvellistä varsinaista potkulautaa en ole nähnyt. En ole nähnyt edes kuvaa. Löytääkö joku vaikka google-haulla? :hmm:

Muistetaan kuitenkin, että Meeko on täydellinen lisä mihin tahansa maastohiihtomatkaan, vaikka ei enää suositellakaan jännittäville narkkareille vaan tarkoille kuskeille. :lol:
 
Liittynyt
30.11.2016
Viestejä
1 930
@djmake Tuohon sähköjarrupohdintaasi, ainakaan noissa itse kustoimoitavissa firmisbuildereissa ei vielä näy tuollaista säätöä.
Itse en regeneroivaa jarrua käytä Pro2:ssa vaan firmiksen säätönä on tuo Xiaoflasherissa nimellä Smooth Coasting (anticlonk) kulkeva säätö.
Ikävämpi juttu siinä on tuo että se väkisinkin moottorijarruttaa jos vauhti menee yli akun rakenteellisen huippunopeuden, eli käytännössä 35km/h.
Ollenkaan ei haittaisi lasketella isoimpia ylämäkiä jopa neljääkymppiä ja tarvittaessa sitten hidastella pelkällä levyllä siihen asti kunnes vauhti on maksimissaan tuo 35 jolloin moottorijarru saa taas toimia kuten yllä.
En ole kieltämättä hetkeen jaksanut sen paremmin etsiä mutta palvelisi omassa käytössä ihan mukavasti. Toki vielä parempi, jos reitistä riippuen helposti päälle tai pois.

Mutta tämän hetken firmiksellä siis ilman kaasua rullataan vapaasti nopeudesta riippumatta. Eli mäissä rajoittaa lähinnä se, missä kohdassa ei tunnu enää turvalliselta. Varsinkin orkkissatula ja jarrupalat ovat yhdistelmä, jolla voi tulla äitiä ikävä, jos nopeutta on reilusti ja kuumentaa jarrut huolellisesti.
Kaasun kanssa toki raja tulee vastaan firmiksen puolesta tai rakenteellisesti. Akun syytä ei kuitenkaan automaattisesti ole, toisen tyyppisellä moottorilla samalla akkujännitteellä nopeutta saisi enemmän ja vastaavasti korkeammalla jännitteellä samalla moottorilla enemmän.
 
Liittynyt
30.11.2016
Viestejä
1 930
Onko kontrolleri vahvistettu vai uutta mallia, kun uskallat noin kovia tehoja moottorille tyrkätä?
Itse kaipailisin M365:een hieman lisää tehoa niitä harvoja mäkiä varten joita tulee ajeltua, mutta en ole uskaltanut omaa kulkupeliä siltä osin muuttaa juurikin kontrollerin laukeamista peläten.
Puhutaanko muuten normi M365 vai pro? Ihan se alkuperäinen nonpron tekele ei ymmärtääkseni tosiaan siedä kovin suuria.

Kukaan ei ole tainnut vielä M365 pro2:n osalta kuvat tai kaivaa muualta näkyville noita kontrollerin tietoja. Lähinnä toki kiinnostaisi se tehopuoli. Helppo katsoa datalehdistä, mitä luvataan.
Mutta enemmän noita on porukka saanut rikki moottorijarrulla, ei niinkään tehoa vähän kasvattamalla. Toisaalta ainakin omassa piitahnan kanssa oli säästelty niin paljon, että siinä ajattelen olevan osasyy, miksi kärähti. Virran kestoa on kuitenkin ns riittävästi, moottorijarrun jännitteen nousu lienee se tappava.
Olen joskus aikaa sitten maininnutkin mutta laitetaan uusiksi, eli pron orkkis pitää sisällään nuo tehokivet: https://datasheet.lcsc.com/szlcsc/Wuxi-NCE-Power-Semiconductor-NCEP85T14_C216782.pdf

Omaan tilasin siis sen paremmin miettimättä myyjän piikkiin uuden, sen kivien tyyppiä en heti muista, saattoi olla sama kuin alkuperäinen tai sitten ei (tarkistan jos löydän kuvat). Paremmin tahnat väliin ja pari tonnia ajoa noin 800W huipuissa. Sillä ei lopulta nosta edes lämpötilaa merkittävästi. Eli sen muutaman kympin "tämä toimii varmasti"-mallin voi tilata vaikka varastoon ja sen jälkeen korjailla mahdollista poltettua orkkista, jos jaksaa.
Originaalikin on tuossa korjattuna joten jos saa paikallaan olevan poltettua, voi jatkaa sillä kokeiluja. Huvikseen ei viitsi vaihdella.

Sitä en tiedä, mitä tarkoitat vahvistamisella. En muista kenenkään täällä ainakaan puhuneen ehjän kontrollerin viilaamisesta. Tottakai, ihan mahdollista on vaihtaa kivet sinne ja varmistaa lämmön johtuminen kunnolla laudan runkoon. Oletuksena tekisin lähinnä jälkimmäisen.
 
Liittynyt
30.11.2016
Viestejä
1 930
Oma perus M365 ollut nyt kolme kesää ajossa, kilometrejä vajaa 3000. Joku vuoden-kaks vanha "venäjän" "CFW" firmis sisällä ja täydellä akulla kiihdyttäessä menee n. 35 amppeeria sisään, täys akku sen joku 41.5V ja varmaan jännite kyykkää johonkin 38 tms eli 35A * 38V = n. 1300W tehoja. Mulla on tuossa arduinollinen näyttöviritelmä askarreltuna josta noita statseja näkee livenä.

Vajaa 3000km tosiaan menty suurinpiirtein näillä tehoilla ilman ongelmia, eturengas vaihdettu joskus 1000km sitten. Tein tuohon Aliexpressin 3500mah Liitokala -merkkisistä 18650 kennoista 10s3p akun myös heti laudan saatuani, eli voi se orkkisakku jo alkaa vähän kyykkäämään tuollaisilla virroilla. Ei ole esciä/kontrolleria vahvisteltu mitenkään. Itse painan n. 75kg, akulla pääsee n. 60-70km Helsinkiajoa.
Tuon kertomasi perusteella sanoisin useampaa kiinnostavan tarkemmat tiedot.
Eli jos viitsit, niin avaa vähän tuota arduinoa ja muuta tekemääsi kustoimointia.

Mitä tuohon tehopuoleen tulee, eo postauksessani mainittu pron orkkispuoli kestää ainakin aivan surutta nuo mainitsemasi virrat jos vaan lämpö siirtyy riittävän hyvin. Itse moottorin kestävyydestä en muista nähneeni sen paremmin kokemuksia. Täällä ainakaan taida olla kukaan polttanut omaansa.

Mulla on tuo Pro 2 ja tänä aamuna töihin singotessa sammui laite kesken mäen.
...
Ennen kaikkea herää kysymys että onko tuo nyt jotain oiretta siitä että moottori alkaisi olemaan heikossa kunnossa ja huononee vain ajan kanssa vai onko tosiaan vain hetkellisen ylikuormituksen takia ja näitä tilanteita vältellessä vielä ihan käypä moottori.
Tuo lauta on sikäli uusi, ettei kilometrejä ole millään voinut kertyä kuin pieni osa siitä, mitä monella muulla on laudalla ajettu. Eli ei, ei kannata miettiä mitään "alkaako lahoamaan".

Mitä moottoriin tulee niin ei, ei siinä ole mitään "heikkoa kuntoa" tai muutakaan. Yksinkertaistaen: se joko toimii tai ei toimi. Siinä kaikki. Normaalin käyttäjän kannalta oikeastaan mitään muuta vaihtoehtoa ei ole. Itse moottorissa ei siis ole kuluvia osia tai muutakaan vastaavaa.
Jatkat ajamista kuten aikaisemminkin ja jos ongelma toistuu useasti, laitat takuuhuoltoon. Ja jos lauta kertoo jonkin virhekoodin, kannattaa toki laittaa se muistiin.
 

living_death

★ Still alive ™
Liittynyt
15.11.2016
Viestejä
6 890
Eilen olin laittamassa etujousitusta ja ennätin purkaa laudasta etuhaarukan irti (vähän isompi homma kun rumpujarru), kunnes huomasin, että olinkin tilannut PRO2 laudan jousituksen :dead:

Ei muuta kuin uusi tilaus sisään MAX-G30 lautaan ja onneksi kaveri lupasi ostaa tuon turhaksi jääneen.

Tuotteen otsikossa oli hämäävästi alussa MAX-G30 ja lopussa sanottiin vasta xiaomi pro 2 front suspension.
 

living_death

★ Still alive ™
Liittynyt
15.11.2016
Viestejä
6 890
Terve,

Hommasin varalaitteeksi Ninebotin G30 Max E II Elisalta ja siinä on näköjään Gen.1 moottori. Saako tuohon enemmän puhtia pienellä duunilla vai annanko olla noin? Muuten aika näppärä ja perusluotettavan oloinen laitos :thumbsup:
En tiedä tuosta mallista, mutta kyllä se saa liikkumaan 30-33 firmiksen (DaddyNodrV2) vaihdolla ja samalla tulee kiihtyvyyttä, nopeutta mäkiin, koska antaa enemmän jerkkua moottorille ja ei tarvitse potkaista ollenkaan vauhtia lähdössä.
 

Pyrres

Apina koulutuksessa
Liittynyt
18.07.2017
Viestejä
4 562
Njaa taas pukkaa uutista. Taitaapi olla niin että nuo vuokralaudat tappavat kaiken kuskeista itse lainsäädäntöön. Oma veikkaus että viimeinen ajokausi kun sai ajaa ns semi järkevästi rauhassa ilman että joku pistää ajamaan 15kmh motarinlaitaa vaikka onnettomuuksia ei satukaan juurikaan muilla kuin vuokrapaskoilla. Näyttää että myin oman lautani aika hyvään aikaan tällä menolla. Moiset isompiin nopeuksiin kykenevät laudat voivat ensi keväänä iskeä poliisin silmään aika rajulla tavalla ja poliisilta löytynee siinä vaiheessa jo tietoa miten noissa on rajoittimia ja "rajoittimia".

 
Liittynyt
22.07.2021
Viestejä
21
Aikalailla juuri tämän takia halusin normaalin ja hillityn näköisen potkulaudan. Zero 9 näyttää vielä ihan hillityltä. Sitten kun ajaa jollain zero10x näköisellä vehkeellä, niin saa varmasti enemmän huomiota virkavallan suunnalta.
 
Liittynyt
21.02.2019
Viestejä
844
Mikäs tänäpäivänä on OK budjetti vehje? Tierin vuokraskooteilla ajettu tähän asti ja nekin on ollut omasta mielestäni ihan ookoo mutta omalla saisi vähän laajemman ajelualueen
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
11 311
Hyviä hankintojahan koko ajan kysellään ja erilaisia vastauksia on ketjussa paljon. Erilaisia painotuksia ja perustelujakin vastaajilla, joista saa ehkä lisää ajatusta siihen, mitkä voisivat olla ne tärkeimmät omat kriteerit.

Ehkä siitä kannattaa aloittaa, minkä hintainen mieluiten tai enintään saisi olla "budjettivehje". Jos kovin tiukoille mennään, pitää miettiä myös sitä, tuleeko käytetty kyseeseen.
 
Liittynyt
21.02.2019
Viestejä
844
Budjetti vehkeeksi itse miellän kaikki alle 600€. Voin olla tietysti myös pahasti väärässä.

Käyttäjä on noin 90kg ja ihan perus kaupunki pyörittelyä luvassa. Työmatka on 15km suunta niin ei haittaisi jos tämänkin voisi suorittaa kun bensan hinta kokoajan nousee..

Edit. Ketjua enemmän lukeneena Pro 2 lähti tilaukseen, softa hommat täytyy tietysti päivittää heti
 
Viimeksi muokattu:
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
241 792
Viestejä
4 225 504
Jäsenet
71 108
Uusin jäsen
spinal

Hinta.fi

Ylös Bottom