Sähköskootterit / sähköpotkulaudat

Liittynyt
23.04.2020
Viestejä
21
edit: kyseessä siis edelleen MAX G30E II malli.

Kiitos paljon vastauksista. Tosiaan se työmatka on noin 10km per suunta eli tarvittaessa lautaa voi ladata töissäkin mutta olisi se nyt silti kiva jos ainakin sen 20km pääsisi yhdellä latauksella. Onkohan tehot suurin piirtein Tierin ja Voin luokkaa? Ainakin tasaisella?

Kokemusta minulla ei ole kuin Voi ja Tier-laudoista enkä edes tiedä mitä cruise tarkoittaa ja nyt tuntuu siltä että ei kannata edes selvittää asiaa. Vaikuttaa kyllä siltä että varmaan tuon laudan hommaan. Onkohan DNA:lla 14 päivän palautusoikeus... Pitää kysellä niiltä suoraan jos täällä ei ole tietoa.

Ja sitten tosiaan noi renkaat, eli kun tuossa kuvauksessa oli että "ilman täyttämisestä ei tarvitse huolehtia" niin millaiset ne nyt oikein sitten on? Tämänkin voin kyllä itse selvittää myöhemmin netistä :)

Onko jotain tiettyjä varaosia mitä kannattaisi tilata jo valmiiksi varastoon, jos päädyn tuon laudan hommaamaan? Lukoksi ajattelin Bilteman U-lukkoa ja sen seuraksi jotain vahvaa ketjua tms.

Onko tuossa muuten lennosta vaihdettava akku? Että tarvittaessa voisi pitää vara-akkua repussa?

Nyt lähden tutkimaan YouTubesta lisää aiheesta, mutta jos joku jaksaa vastailla täälläkin, niin kiitos etukäteen!
 
Viimeksi muokattu:

Pyrres

Apina koulutuksessa
Liittynyt
18.07.2017
Viestejä
4 712
Kiitos paljon vastauksista. Tosiaan se työmatka on noin 10km per suunta eli tarvittaessa lautaa voi ladata töissäkin mutta olisi se nyt silti kiva jos ainakin sen 20km pääsisi yhdellä latauksella. Onkohan tehot suurin piirtein Tierin ja Voin luokkaa? Ainakin tasaisella?

Kokemusta minulla ei ole kuin Voi ja Tier-laudoista enkä edes tiedä mitä cruise tarkoittaa ja nyt tuntuu siltä että ei kannata edes selvittää asiaa. Vaikuttaa kyllä siltä että varmaan tuon laudan hommaan. Onkohan DNA:lla 14 päivän palautusoikeus... Pitää kysellä niiltä suoraan jos täällä ei ole tietoa.

Ja sitten tosiaan noi renkaat, eli kun tuossa kuvauksessa oli että "ilman täyttämisestä ei tarvitse huolehtia" niin millaiset ne nyt oikein sitten on? Tämänkin voin kyllä itse selvittää myöhemmin netistä :)

Onko jotain tiettyjä varaosia mitä kannattaisi tilata jo valmiiksi varastoon, jos päädyn tuon laudan hommaamaan? Lukoksi ajattelin Bilteman U-lukkoa ja sen seuraksi jotain vahvaa ketjua tms.

Onko tuossa muuten lennosta vaihdettava akku? Että tarvittaessa voisi pitää vara-akkua repussa?

Nyt lähden tutkimaan YouTubesta lisää aiheesta, mutta jos joku jaksaa vastailla täälläkin, niin kiitos etukäteen!
Cruise eli vakionopeudensäädin. Pidät x määrän sekuntteja kaasun tai nopeuden (riippuu laudasta kumman mukaan ottaa) tietyssä kohdassa ja voit vapauttaa kaasun ja lauta jatkaa tätä nopeutta/tehoa ylläpitäen ja cruise kytkeytyy pois päältä kaasuun koskemalla tai jarruun koskemalla.

Vauhti on samat 25kmh mitä muillakin laillisilla laitteilla. Se toki on eriasia miten paljon kukin valmistaja jättää toleranssia mittarivirheelle yms.

DNA:n palautusoikeus koskee vain avattua muttei ajettua laitetta vai oliko peräti ettet saanut avata tuotteen omaa pakettia. Riippui muistaakseni tuotteesta.

Renkaista taas on paria eri tyyppiä. On perinteinen sisäkumi+ulkokumi jossa ilma pysyy renkaassa sisäkumin avulla, on tubeless rengas eli ilma pysyy renkaassa kuten autoissa ja prätkissä eli rengas "pullahtaa" vanteelle ilmanpaineella ja ilmanpaine myös pitää renkaan vannetta vasten niin tiukasti ettei ilmaa pääse karkaamaan, on täysin umpikumirenkaat jotka eivät sisällä ilmaa vaan pelkkää kumia joten ne ovat todella kovat ja epämukavat ajaa mutteivat puhkea ja lopulta on ns hunajakenno tai puolikumirenkaat joissa on joko kumin sisällä onttoja kohtia/reikiä tai se parempi vaihtoehto eli tiettyä tukevaa mutta jokseenkin paremmin joustavaa kennorakennetta joka ei puhkea mutta joustaa paremmin kuin täyskumi ja puolikumirenkaat. Noista mukavin on ilmatäytteinen, siitä hunajakennon kautta puolikumiin ja täyskuminen on se epämukavin. Verkkokaupan mainostekstin mukaan tuossa on tubeless aka sisäkumiton ilmarengas. Ilmakumit tosiaan pitää pumpata ja paineita tarkkailla. Tuo "puhkeamattomuus"/sen riskin pienentäminen on tehty erillisellä itsensä paikkaavalla geeli/kumi/muu aine kerroksella kulutuspinnassa joka esim naulaan ajaessa menee rikki mutta tukkii reiän kun vedät naulan pois renkaasta. Lisäksi on erillisiä litkuja jotka litkusta riippuen joko lyödään valmiiksi renkaaseen ja ovat siellä pysyvästi tai vasta kun kumi on puhjennut ja litku paikkaa reiän. Noissa litkuissa on omat vittumaisuutensa mahdollisen sotkun lisäksi mm etenkin nuo vanhemmat paikkalitkut ns "pilasivat" renkaan ja rengas piti vaihtaa käytön jälkeen ja oli vain ns hätäpaikkaus että pääsee määränpäähän. Näitä ei tosin taida enää liikaa olla liikenteessä. Varma en ole kun en ole itse tarvinnut kun en ole puhjaissut kumeja monen tuhannen kilometrin ajolla ties millä alustoilla.

Akku ei ole vaihdettava.

Kannattaa lukea parit arvostelut ja etenkin vertailut vs muut kuten Xiaomi M365 Pro ja muut vastaavat laitteet.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
03.07.2021
Viestejä
437
@Sunnuntaimakkara Jos 20km kantama on tavoite niin 30km lupaus kantamasta on se mihin kannattaa tähdätä, tai enemmän.

Täyskumirenkaat, eli ei tarvii huolehtia ilmoista, on kiva juttu sen vuoksi ettei oikeasti tarvii huolehtia niistä, mutta kaikkien puheiden mukaan epämukavammat. Itsellä ei ole kokemusta sellaisista. Jos olen oikein ymmärtänyt niin vuokralaudoissa on täyskumiset, eli varmaan tiedät niiden tunnun. Xiaomin laudoissa niitä ei ole. Kugoossa on.

Mukaan otettavaa ja erikseen ladattavaa/vaihdettavaa akkua ei ole kummassakaan, Xiaomissa tai Kugoossa. Joissakin niitä kuitenkin on olemassa.

Lukkojen suhteen mikä tahansa rakenteeseen lukittava malli, U, ketju tai vaijeri, kaikki lähtee varkaan mukaan jos sillä on oikeat vehkeet, mutta ei ilman meteliä. Mutta jos on rakenteeseen lukittu niin ei lähde jokaisen mukaan. Pitäisi riittää kaupassa käyntiin, mutta yöksi en jättäisi ihmisten ilmoille valvomatta minkäänlaisella lukolla, ellet sitten auton konttiin laita.

Lisälaitteita on monia, runkoon kiinnitettävä kauppakassin koukku on joillekin hyvä, itse suosin selkäreppua, vaikka ei tuo koukku paljoa tilaa veisi ihan varmuuden varalle. Kännykkäteline itselle on tulossa, mutta ei sitä luuria tule juuri ajon aikana katseltua, eikä tähän mennessä ole ollut ikävä sellaista, joten ei oikeastaan välttämätön. Ilmakumirenkaisiin vehkeisiin Xiaomin akkukompressori on valtavan hieno laite. Tien päällä lisää ilmaa renkaisiin ja painaa vain puoli kiloa. Tosielämän MacGyverillä on tällainen.
Myös erilaisia laitteen rungossa kulkevia laukkuja on olemassa mutta mun mielestä ne on helppo varkaan tyhjentää vaikka ei lautaa veisikään, eli tässäkin itse suosin selkäreppua.
 
Liittynyt
16.05.2017
Viestejä
515
Iltaa kaikille kokeneimmille "skuuttaajille". Oli velipoika ostanut jostain tuollaisen perushalvan eway E-350 prisma laudan. Ostin sitten pois nurkista kun kuulemma ylimääräisenä pyörii varaston perukoilla. Kuten näistä prismankin arvosteluista käy ilmi, että laudan kantamassa on kolmasosa liikaa luvattu. Itsellä vielä sen verran isompi ruho että kyllä ollaan lähempänä 10km kuin 20km kantamassa. Tai no eikai tuossa kantamassa ole juuri valehdeltu, mutta testauksen olosuhteet ovat aivan naurettavat (tasainen tie, tyyni keli, 60km henkilö puikoissa, 15km/h vauhti).

Itse kysymykseen. Onko joku availlut näitä lautoja ja tutkinut millaista akustoa sisälle on viritelty? Gigantin sivuilta ainakin selviää, että tässä e-350 ja xiaomin 1s laudassa olisi 7800mAh akusto. Minkä verran kennoissa on pihistelty ja onkohan mahdollista itse korvata tilalle parempilaatuista? Kolvi pysyy kädessä ja peruselektroniikka hallussa jotenkuten, mutta en viitsi tuota sen enempää alkaa tutkiskelemaan ilman varmuutta.

Muita vinkkejä kantaman kasvattamiseksi? Meinaan tuolla 10km+ kantamalla tuolla laudalla ei tee mitään.
 

Pyrres

Apina koulutuksessa
Liittynyt
18.07.2017
Viestejä
4 712
Iltaa kaikille kokeneimmille "skuuttaajille". Oli velipoika ostanut jostain tuollaisen perushalvan eway E-350 prisma laudan. Ostin sitten pois nurkista kun kuulemma ylimääräisenä pyörii varaston perukoilla. Kuten näistä prismankin arvosteluista käy ilmi, että laudan kantamassa on kolmasosa liikaa luvattu. Itsellä vielä sen verran isompi ruho että kyllä ollaan lähempänä 10km kuin 20km kantamassa. Tai no eikai tuossa kantamassa ole juuri valehdeltu, mutta testauksen olosuhteet ovat aivan naurettavat (tasainen tie, tyyni keli, 60km henkilö puikoissa, 15km/h vauhti).

Itse kysymykseen. Onko joku availlut näitä lautoja ja tutkinut millaista akustoa sisälle on viritelty? Gigantin sivuilta ainakin selviää, että tässä e-350 ja xiaomin 1s laudassa olisi 7800mAh akusto. Minkä verran kennoissa on pihistelty ja onkohan mahdollista itse korvata tilalle parempilaatuista? Kolvi pysyy kädessä ja peruselektroniikka hallussa jotenkuten, mutta en viitsi tuota sen enempää alkaa tutkiskelemaan ilman varmuutta.

Muita vinkkejä kantaman kasvattamiseksi? Meinaan tuolla 10km+ kantamalla tuolla laudalla ei tee mitään.
Kyllähän täällä on jokunen lautoja availlut kirjoittelee jotka osaavat paremmin neuvoa miten lähestyä ongelmaa. Isoin ongelma tosin taitaa olla tuo laudan pieni hinta ja ominaisuudet eli akkupäivitys tulisi maksamaan suhteessa laudan hintaan varsin paljon. Etenkin kun tuo E-wayn laatu on valitettavan heittelevä. E600 Max esim leviää käsiin (itselläkin oli moinen kunnes pöllittiin) tai ihan ok kuten E500 yms eli riskinä että päivität akun ja takuu ei kata enää mitään ja uutena lautana varaosien saatavuus voi olla hiukan hankalaa.
 
Liittynyt
03.07.2021
Viestejä
437
@pinppi Nuo kantamat tosiaan on aina optimiolosuhteissa, eli käytännössä se on 50-66% ilmoitetusta.
Tuo lautamerkki on itselle vieras mutta paljon tuntuu porukka varsinkin ulkomaisilla foorumeilla tinaavan kiinni isompia kennostoja ja jopa uusia kennostoja itse rakentaen.
Helpoimmalla ehkä pääset jos samalta valmistajalta löytyy malli jossa isompi akku. Ostat sellaisen jahka ensin varmistat että nykyisen laitteen koteloon mahtuu isompi akku. Se kiinni ja homma pitäisi olla bueno.
Toki jos lisäpaino ja tavara rungossa ei haittaa niin minkään ei pitäisi estää laittamasta rinnan tai sarjaan isompia kennoja. Muiden merkkien kohdalla kyseessä ei ole näkynyt olevan mitenkään erikoinen prosessi jos tosiaan sähkötekniikan aakkoset on hallussa ja virittelyintoa löytyy. Muuten en tuon merkin laadusta osaa lähteä sanomaan, eli en tiedä onko vaivan väärtti noin pidemmän päälle.

Toinen, laiskan miehen vaihtoehto on toki myydä nykyinen pois hyvään hintaan ja ostaa uusi parempi tilalle. Menekkiä varmasti näille vehkeille on.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
49
Täyskumirenkaat, eli ei tarvii huolehtia ilmoista, on kiva juttu sen vuoksi ettei oikeasti tarvii huolehtia niistä, mutta kaikkien puheiden mukaan epämukavammat. Itsellä ei ole kokemusta sellaisista. Jos olen oikein ymmärtänyt niin vuokralaudoissa on täyskumiset, eli varmaan tiedät niiden tunnun. Xiaomin laudoissa niitä ei ole. Kugoossa on.
kyllä ainakin omassa g30max laudassa on renkaissa schrader-venttiilit ja renkaat tuntuvan käsinkosketeltuina kovemmilta pumppauksen jälkeen.

Jos renkaat ovat pelkkää kumia, niin miksi venttiili ja miksi sieltä tulee ilmaa kun ”sydäntä” painaa?
 

Pyrres

Apina koulutuksessa
Liittynyt
18.07.2017
Viestejä
4 712
@pinppi Nuo kantamat tosiaan on aina optimiolosuhteissa, eli käytännössä se on 50-66% ilmoitetusta.
Tuo lautamerkki on itselle vieras mutta paljon tuntuu porukka varsinkin ulkomaisilla foorumeilla tinaavan kiinni isompia kennostoja ja jopa uusia kennostoja itse rakentaen.
Helpoimmalla ehkä pääset jos samalta valmistajalta löytyy malli jossa isompi akku. Ostat sellaisen jahka ensin varmistat että nykyisen laitteen koteloon mahtuu isompi akku. Se kiinni ja homma pitäisi olla bueno.
Toki jos lisäpaino ja tavara rungossa ei haittaa niin minkään ei pitäisi estää laittamasta rinnan tai sarjaan isompia kennoja. Muiden merkkien kohdalla kyseessä ei ole näkynyt olevan mitenkään erikoinen prosessi jos tosiaan sähkötekniikan aakkoset on hallussa ja virittelyintoa löytyy. Muuten en tuon merkin laadusta osaa lähteä sanomaan, eli en tiedä onko vaivan väärtti noin pidemmän päälle.

Toinen, laiskan miehen vaihtoehto on toki myydä nykyinen pois hyvään hintaan ja ostaa uusi parempi tilalle. Menekkiä varmasti näille vehkeille on.
Tuo kantama riippuu todella todella paljon kuskin painosta. Itse pääseen yleensä ainakin 3/4 osaan mainostetusta ns realistisessa ympäristössä eli omassa tapauksessa asfaltilla matka-ajoa mäkisessä maastossa kaasu pohjassa sportilla ajaen mutta painoa onkin se 70kg ja reitit monesti sellaisia ettei ole jatkuvaa stop&go sahaamista. Heti kun lisäät painoa etenkin paikoilta lähtemiseen ja ylämäkiin niin akkukesto romahtaa huomattavasti matalammaksi. Ei se tasaisella ajo niinkään mutta nuo mäet ja kiihdytykset tappavat tuon keston hyvin nopeasti. Jos taas painetaan sitten laittomiin nopeuksiin niin mukaan tulee huomattava ilmanvastuksen lisääntyminen ja tottakai rajumpi tehontarve että päästään kyseiseen nopeuteen ja saadaan se ylläpidettyä.
 
Liittynyt
03.07.2021
Viestejä
437
kyllä ainakin omassa g30max laudassa on renkaissa schrader-venttiilit ja renkaat tuntuvan käsinkosketeltuina kovemmilta pumppauksen jälkeen.

Jos renkaat ovat pelkkää kumia, niin miksi venttiili ja miksi sieltä tulee ilmaa kun ”sydäntä” painaa?
Jos on venttiili niin silloin on ilmarenkaat, ei kiinteää kumia. G30:ssä on sisäkumittomat paineilmarenkaat, siksi myös venttiilit sille ilmalle.
 

living_death

★ Still alive ™
Liittynyt
15.11.2016
Viestejä
7 042
Autoilija törmännyt tahallaan suusanallisen riidan päätteeksi sähköpotkulautailijaan.

Poliisi etsii sähköpotkulautailijaan Helsingissä törmännyttä autoilijaa – tilannetta edelsi riita
Poliisi etsii sähköpotkulautailijaan keskiviikkona alkuillasta törmännyttä autoilijaa Helsingissä.

Autoilija poistui paikalta.

Tapahtumapaikka on Helsinginkatu Lastentarhamuseon kohdalla.

Poliisin alustavan tiedon mukaan kysymyksessä ei ollut spontaanissa liikennetilanteessa tapahtunut kolari tai törmäys, vaan sitä edelsi jonkinlainen ”suusanallinen” yhteenotto.

Vuokrattavalla sähköpotkulaudalla liikkunut henkilö vietiin sairaalaan tarkastettavaksi.

– Voidaan sanoa, että auto törmäsi häneen tai hän raahautui sen mukana, Helsingin poliisin johtokeskuksesta kerrotaan.

Henkilö ei välttämättä ollut potkulaudan päällä, kun häneen törmättiin.

Tilannetta luonnehditaan poliisin taholta ja tässä vaiheessa sekavaksi.

– Rikosilmoitus siitä varmasti kirjataan, mutta vaikea sanoa vielä, mikä on nimike.

– Ristiriitatilanne sitä on ilmeisesti edeltänyt.

Poliisilla on autosta tuntomerkkejä.
 
Liittynyt
30.11.2016
Viestejä
1 981
Iltaa kaikille kokeneimmille "skuuttaajille". Oli velipoika ostanut jostain tuollaisen perushalvan eway E-350 prisma laudan. Ostin sitten pois nurkista kun kuulemma ylimääräisenä pyörii varaston perukoilla. Kuten näistä prismankin arvosteluista käy ilmi, että laudan kantamassa on kolmasosa liikaa luvattu. Itsellä vielä sen verran isompi ruho että kyllä ollaan lähempänä 10km kuin 20km kantamassa. Tai no eikai tuossa kantamassa ole juuri valehdeltu, mutta testauksen olosuhteet ovat aivan naurettavat (tasainen tie, tyyni keli, 60km henkilö puikoissa, 15km/h vauhti).

Itse kysymykseen. Onko joku availlut näitä lautoja ja tutkinut millaista akustoa sisälle on viritelty? Gigantin sivuilta ainakin selviää, että tässä e-350 ja xiaomin 1s laudassa olisi 7800mAh akusto. Minkä verran kennoissa on pihistelty ja onkohan mahdollista itse korvata tilalle parempilaatuista? Kolvi pysyy kädessä ja peruselektroniikka hallussa jotenkuten, mutta en viitsi tuota sen enempää alkaa tutkiskelemaan ilman varmuutta.

Muita vinkkejä kantaman kasvattamiseksi? Meinaan tuolla 10km+ kantamalla tuolla laudalla ei tee mitään.
On avannut ja tutkinut mutta osa akuista on huolella koteloituja joten enpä ole esim oman lautani akkua katsonut tarpeelliseksi purkaa sen paremmin.

Ei, kennojen vaihtoa ei omastaa mielestäni todellakaan kannata edes suunnitella. Järjetön vaiva ja hyöty on todella olematon tai sitä ei ole ollenkaan. Laudasta riippuen siis siellä on ihan oikeasti merkkikennoa.

Ainoa toimiva ratkaisu on toista akkua rinnalle. Sillä saat kantamaa kasvatettua jo ihan merkittästi. Eli siltä linjalta lähtisin asiaa pohtimaan. Onnistuu aika perusteillakin toisin kun itse akun räjäyttäminen ja sen virittely.
 

Pyrres

Apina koulutuksessa
Liittynyt
18.07.2017
Viestejä
4 712
Autoilija törmännyt tahallaan suusanallisen riidan päätteeksi sähköpotkulautailijaan.

Poliisi etsii sähköpotkulautailijaan Helsingissä törmännyttä autoilijaa – tilannetta edelsi riita
Tiedän, olen mulkku ja noin ei IKINÄ saisi tapahtua mutta todnäk lautailija teki oikeasti jotain typerää ja oli takuulla provosoinut käytöksellään aika rajusti.

Kävin tänään Verkkiksessä ja matkalla sinne on kapea yksisuuntainen pyörätie (yksi suunta toisella puolen katua ja toinen toisella puolella). Matkalla tuli neljä lautaa vastasuuntaan ja bonuksena kaikki ajoivat tasan tarkkaan keskellä kapeaa väylää ilman aiettakaan väistää. Toisella puolella kanttari, toisella pysäköityjä autoja. Jouduin oikeasti lyömään liinoja kiinni kunnolla kun pyyhkäisivät kaksi päällä ohi kyynärpäätä/stongaa hipoen ohi hidastamatta.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
1 288
Ehdotuksia? Olen ostamassa E-600Maxin? tai luotettavan vastaavan.Pitkä toimintasäde, ja tehokas, mahdollisesti jousitusta.
Sanoisin että jos jaksaa askarrella laudan kanssa niin e600 vs g30 kannattaa tehon takia ottaa e600, jos ei niin g30, jos valitsee e600 suosittelen lämpimästi jonkinlaista jousitusta.
Halvemmassa luokassa ilmeisesti pomminvarma valinta on xiaomi pro2, itsellä ollut 3v perusmalli m365 ja se on kyllä toiminut ja kestänyt hintaansa nähden erinomaisesti.
Kalliimmasta luokasta löytyy vaikka mitä kivaa vaikkei niitä välttämättä pystyisi enää kantamaan mukana, itse ajattelin budjetoida seuraavaan lautaan max 3k ja katsoo mitä sillä silloin saa.

E: ellei tähänkin tule jotain viheliäisiä lakeja jotka tappavat koko harrastuksen.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
10.04.2020
Viestejä
401
DNA:n palautusoikeus koskee vain avattua muttei ajettua laitetta vai oliko peräti ettet saanut avata tuotteen omaa pakettia. Riippui muistaakseni tuotteesta.
Riippuisikohan myös siitä mitä kautta ostoksen tekee, kun liikkeestä ja etämyynnillä ne palautusoikeudet voi olla erilaisia? DNA tosin tuntuu lukevan kuin piru raamattua niitä pykäliä koskien yleistä palautusoikeutta etämyynnissä, joten en kovin pitkälle luottaisi ongelmattomaan palautukseen esim. skuuttien osalta. DNA kun haluaa kaupata palautetutkin tavarat uusina muille asiakkaille...

Ainoa oma palautukseni (kypärä) DNA:lle sujui ongelmitta, kun ei tarvinnut erikoisesti testailla varmistaakseni tuotteen olevan itselleni epäsopiva. Palautuksen jälkeen ilmeisesti myös tarkastivat tuotteen, koska käsittelyynkin meni palautuksen jälkeen aikaa. Jos olisi onnistunut naarmun tjms. jäljen vahingossa tuoteeseen tekemään, niin olisivat ilmeisesti halunneet hyvitystä. Siksi mm. DNA:lta tilattuja skuutteja ei juurikaan voi testailla ihmeemmin.
 

Pyrres

Apina koulutuksessa
Liittynyt
18.07.2017
Viestejä
4 712
Riippuisikohan myös siitä mitä kautta ostoksen tekee, kun liikkeestä ja etämyynnillä ne palautusoikeudet voi olla erilaisia? DNA tosin tuntuu lukevan kuin piru raamattua niitä pykäliä koskien yleistä palautusoikeutta etämyynnissä, joten en kovin pitkälle luottaisi ongelmattomaan palautukseen esim. skuuttien osalta. DNA kun haluaa kaupata palautetutkin tavarat uusina muille asiakkaille...

Ainoa oma palautukseni (kypärä) DNA:lle sujui ongelmitta, kun ei tarvinnut erikoisesti testailla varmistaakseni tuotteen olevan itselleni epäsopiva. Palautuksen jälkeen ilmeisesti myös tarkastivat tuotteen, koska käsittelyynkin meni palautuksen jälkeen aikaa. Jos olisi onnistunut naarmun tjms. jäljen vahingossa tuoteeseen tekemään, niin olisivat ilmeisesti halunneet hyvitystä. Siksi mm. DNA:lta tilattuja skuutteja ei juurikaan voi testailla ihmeemmin.
Juu paikanpäältä ostaessa turha toivo. Postijutuissa saat pykälien mukaan avata tuotteen mutta et käyttää sitä. Ja hygieeniatuotteet kuten nappikuulokkeet jne jopa ilmeisesti nykyään mahdollisesti jopa kypärät ovat automaattisesti palautusoikeuden ulkopuolella jos paketti on avattu. En kokeilisi DNA:n kanssa onneani jos ei olisi satavarmasti sopiva/oikea tuote.
 

living_death

★ Still alive ™
Liittynyt
15.11.2016
Viestejä
7 042
Sanoisin että jos jaksaa askarrella laudan kanssa niin e600 vs g30 kannattaa tehon takia ottaa e600, jos ei niin g30, jos valitsee e600 suosittelen lämpimästi jonkinlaista jousitusta.
Halvemmassa luokassa ilmeisesti pomminvarma valinta on xiaomi pro2, itsellä ollut 3v perusmalli m365 ja se on kyllä toiminut ja kestänyt hintaansa nähden erinomaisesti.
Kalliimmasta luokasta löytyy vaikka mitä kivaa vaikkei niitä välttämättä pystyisi enää kantamaan mukana, itse ajattelin budjetoida seuraavaan lautaan max 3k ja katsoo mitä sillä silloin saa.

E: ellei tähänkin tule jotain viheliäisiä lakeja jotka tappavat koko harrastuksen.
Tässähän nämä katukelpoiset suositeltavat laudat olivat, mutta vaihtaisin MAX-G30 ensimmäiseksi, varsinkin jos perse kestää ostaa GEN2 moottorin vaikka vähän myöhemmin.
 
Liittynyt
03.11.2016
Viestejä
1 289
Osaako joku eway E600max omistaja sanoa, pysyykö laudassa vielä firmispäivitysten jälkeen se ominaisuus, että nopeuden saa vakkarilla lukittua yli 25km/h lukemiin jos saa sen vauhdin alamäessä tai lihasvoimin aikaan?
 
Liittynyt
13.09.2017
Viestejä
453
Voiko joku linkata sen Wilfan lokasuojavaihto- ohjeen missän on tuki mukana?
 

copter

Last Man Standing
Liittynyt
05.12.2016
Viestejä
3 307
Katsoisin myäs Aliexpressin skuutit. Useimpia toimitetaan EUusta ja valinnanvaraa on. Vara-osia saatavissa, mutta takuut sitten toimii tai ei.
Juuri tuli oma lauta AliExpressistä. Saksan varastolta lähettvät ja DHL toimitti Suomeen ja Posti sitten jakelun täällä. 6 päivää meni kokonaiduudessaan. Joku näistä AliExpressin myyjistä kysyikin, niin itse ostin Jueshuai EScooter Store ja todella hyvn meni kaikki. Ennen tilausta laitoin viesti ja vastasivat 10 min sisään ja chatattiin asia lävitse, hyvin palvelivat ja toimitusaika tms kaikki piti paikkansa.

Lauta tuli siis tänään ja laitoin kasaan + lataukseen sekä tarkistelin vähän kiinnityksiä ja poistin sen hemmetin jakkaran. Oikein tyytyväinen olen kyllä, kaikki vaikuttaa hyvältä. Tässä tosiaan se muhkea 26Ah akku 800W moottorin kanssa, jolle lupaavat maksimissaan jopa 70-100km/h rangea jos painoa tarpeeksi vähän ja ajelee maltillisilla tehoilla. Omien kokemusten perusteella vaikuttaa oikein hyvältä. Ajelin normaalin lenkin studiolle about 7km ja mittariston palkit eivät heivahtaneetkaan. Takasin ajelin vähän hupiajoa ja matkaa tuli 11.3km ja sama, eli akun palkit eivät liikahtaneet alaspäin. Pitää tarkemmin testata ja muutenkin perehtyä asetuksiin, mutta eiköhän tolla sen 50+ km ajele. Ajelin alimmalla modella, koska se on rajoitettu Suomen nopeuksille. Matkalla tosin kokeilin myös huiput tasaisella ja 48km/h kulki kun kuskilla painoa 100kg, eli kyllä niitä tehojakin ihan kivasti löytyy jos olisi tarvetta.

IMG_20210714_182059.jpg

Tosin nyt pitää vielä jostain taikoa miten noi hemmetin RGB valot saa joko säädettyä tai pois, on nimittäin aika joulukuusi pimeällä. :lol:

Video: VID_20210715_002024.mp4

Kokonaisuudessaan lauta vaikuttaa oikein asialliselta, varsin pehmeää kyytiä ja ero tuohon E-Way lautaan on kyllä mukavuudessa ja vakaudessa tms kaikissa kyllä huikea, en kyllä kadu tätä ostosta tippaakaan. On valot, vilkut, levyjarrut edessä ja takana sekä jousitus myös molemmissa päissä. Samaa lautaa myydään myös esim. Dualtron Speedway 4 nimellä sekä parilla muulla. Löytyy varaosia sekä tuning -palikoitakin.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
11 883
Mutta toki varaa ei mahdottomasti jää joten joku 4h työpäivä tietää melkeinpä sitten potkimista.
Maxiin saa pikalaturin, jolla luvataan täysi lataus kolmessa tunnissa. Vakiolaturikin lataa aika pirun liki täyteen 4 tunnissa jos ei ihan kuiville ajettu.

Ja sitten tosiaan noi renkaat, eli kun tuossa kuvauksessa oli että "ilman täyttämisestä ei tarvitse huolehtia" niin millaiset ne nyt oikein sitten on? Tämänkin voin kyllä itse selvittää myöhemmin netistä
Siellä on joku vähän vähemmän tekninen ihminen kirjoitellut mainospuheita. Jotkuthan luulevat, että tubeless tarkoittaa umpikumia ja on umpikumiskuutteja "sisärenkaattomina" mainostettukin. Ihan oikeasti moni ajokortillinen aikuinen ei tiedä, että tavalliset auton pyörät on sisärenkaattomasti toteutettu, saati hahmota miten sisärenkaaton paineilmarengas voi toimia.
Onko tuossa muuten lennosta vaihdettava akku? Että tarvittaessa voisi pitää vara-akkua repussa?
Pikavaihdettava akkumoduuli on harvinaisuus. Suomen markkinoilla lähinnä Augmentin normaalimalleissa on vaihdettava pääakku(eikä kaksoiskappaleen hankinta pikavaihtoa varten siihenkään yleensä ole taloudellista). Vuokrakoneissa esiintyy jonkinlaista kiinteän pääakun ja vaihdettavan kakkosakun yhdistelmää.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
49
Jos on venttiili niin silloin on ilmarenkaat, ei kiinteää kumia. G30:ssä on sisäkumittomat paineilmarenkaat, siksi myös venttiilit sille ilmalle.
Tätä jäinkin pohtimaan kun alkuperäinen kysyjä (@Sunnuntaimakkara) oli lukenut G30MAXin mainosteksistä, että renkaat olisivat käytännössä huoltovapaat (ei pumppaamista, ei puhkeamisia), mutta käytännössähän nuo ovat ihan normaalit pistosuojatut tubeless-renkaat, joita täytyy pumpata ja jotka huonolla tuurilla myös puhkeavat.
 
Liittynyt
23.04.2020
Viestejä
21
Tuosta tulikin mieleen että onko nuo renkaat ”yhteensopivat” muiden mallien kanssa. Tai lähinnä tarkoitan, onkohan lautaan helppo löytää varaosia parinkin vuoden päästä vielä, jos vaikka just rengas puhkeaa ja pitää vaihtaa?
 
Liittynyt
03.07.2021
Viestejä
437
Tätä jäinkin pohtimaan kun alkuperäinen kysyjä (@Sunnuntaimakkara) oli lukenut G30MAXin mainosteksistä, että renkaat olisivat käytännössä huoltovapaat (ei pumppaamista, ei puhkeamisia), mutta käytännössähän nuo ovat ihan normaalit pistosuojatut tubeless-renkaat, joita täytyy pumpata ja jotka huonolla tuurilla myös puhkeavat.
Itsellä oli jo tuossa vaiheessa hukassa mistä laudasta tarkalleen puhuttiin, kunhan selvensi yksittäisiä termejä ja mainintoja kysymyksistä. :D
 

Pyrres

Apina koulutuksessa
Liittynyt
18.07.2017
Viestejä
4 712
@copter katsohan ainakin laudan kyljet. Minimotorsissa oli erillinen on/off nappi ledeille. Löysin itse lautaa tutkiessa tuon :D. Toinen on että ovat sidottu valoihin ilman mahdollisuutta kytkeä pois tai jonkun "salavalikon takana. Vai tuliko mukana kakea?
 

copter

Last Man Standing
Liittynyt
05.12.2016
Viestejä
3 307
@copter katsohan ainakin laudan kyljet. Minimotorsissa oli erillinen on/off nappi ledeille. Löysin itse lautaa tutkiessa tuon :D. Toinen on että ovat sidottu valoihin ilman mahdollisuutta kytkeä pois tai jonkun "salavalikon takana. Vai tuliko mukana kakea?
Pitää tutkia, laitoin myös kyssäriä valmistajalle. Mitä netistä katoin niin voi myös olla että pitää itse kytkeä irti tms. Tosin olisi ihan kiva jos ne saisi palamaan esim. valkoisena tai punaisena staattisesti jollain tapaa, mutta voipi olla ettei mahdollista. Ei tullut kakea mukana ja manuaalissa ei mitään mainintaa. Toki eipä nuo varmaan kovin vaikea ole ottaa pois päältä jos kytkintä ei löydy.

Ehkä jos on kova tarve niin nuo vaihtaa johonkin fiksumpiin LED -nauhoihin.
 
Liittynyt
03.07.2018
Viestejä
1 929
tuo sama jota linkkasin geekbuying:stä myydään eri nimellä myös, houkuttelevan halpa hinta kun saisi noin 230€ ja 10,4ah akku. Xiaomin kopio mutta ilman ilmakumirenkaita, myös jousitusta ei ole joten lienee aika epämukava ajaa.

 
Liittynyt
05.01.2021
Viestejä
2 395
Epämukava on suhteellista ja riippuu paljon odotuksista. Omaan vähäiseen kokemukseen Pro 2:n kanssa peilaten ajelu erilaisten kesäpäivien viettoon on oikein mukavaa, mutta tietenkin jousittamattomuuden ja pienten renkaiden takia tien pintaa täytyy lukea ennakoiden eikä kaikkia (tai lainkaan) suojateitä voi ihan urku auki painaa. Toistaiseksi tarkkaavainen ajotapa tuntuu lähinnä hauskalta ja tuo pientä mielenkiintoa matkan varrelle. Pieniä kohoumia asfaltissa tulee hypähdettyä, mikä on myös ihan hauskaa, vaikkei välttämättä pitkäikäisyyttä ajatellen viisasta. Korkeimpiin tai röpäleisimpiin kivetyksiin suojatiellä tulee hidastettua aika paljon, ja varsinaisia kanttareita en ole Xiaomin kanssa uskaltanut lähteä hyppimään.

Siinä ehkä pähkinänkuoressa omat ajatukset jousituksen puutteesta. 400 euron hintaluokassa jousituksen puutteen sijaan mielestäni tärkeämpää on laudan muu rakenne ja sen laatu.
 
Liittynyt
16.08.2017
Viestejä
6 046
Onko foorumin kerrostaloasujat miettineet vastuu ja vakuutusasioita, mikäli lauta sattuu syttymään palamaan kesken latauksen? Suomesta ostettaessahan maahantuoja vastaa käsittääkseni mahdollisista vahingoista, mutta miten menee jos laite on hankittu vaikka Saksasta? Vai onko vakuutusyhtiölle yhdentekevää mistä laite on hankittu, jolloin vahingot menisivät kotivakutukseen?

Eihän näitä jatkuvasti taida syttyä tuleen, mutta varmuudeksi itse lataan mopoa omakotitalon sepelipihalla pari metriä irti seinistä, jottei mahdolliset liekit olisi heti kiinni missään palavassa materiaalissa
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
4 795
Onko foorumin kerrostaloasujat miettineet vastuu ja vakuutusasioita, mikäli lauta sattuu syttymään palamaan kesken latauksen? Suomesta ostettaessahan maahantuoja vastaa käsittääkseni mahdollisista vahingoista, mutta miten menee jos laite on hankittu vaikka Saksasta? Vai onko vakuutusyhtiölle yhdentekevää mistä laite on hankittu, jolloin vahingot menisivät kotivakutukseen?

Eihän näitä jatkuvasti taida syttyä tuleen, mutta varmuudeksi itse lataan mopoa omakotitalon sepelipihalla pari metriä irti seinistä, jottei mahdolliset liekit olisi heti kiinni missään palavassa materiaalissa
Sama keskustelu käytiin aikoinaan kännyköiden kiina-latureista.

Käsittääkseni yksikään vakuutusyhtiö ei ole evännyt korvausta esim. CE-merkin, tms standardin puuttumisen takia?
 

copter

Last Man Standing
Liittynyt
05.12.2016
Viestejä
3 307
En ole kovinkaan huolissani. Ihan samalla tapaa ne Apple tms kaikki laturit tulee myös sieltä Kiinasta. Ja itselläni ainakin tuli tuon AliExpress skootin mukana CE-hyväksytty laturi sekä myös tarvittavat EU paperit laillisuuden täyttämisestä jne.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
2 196
Kiinan tuotteissa CE-merkintä tarkoittaa "china export" eli sekin on yhtä feikki kuin niiden tavara.

1626337464525.png
 

Dr. Who

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
7 894
Onko foorumin kerrostaloasujat miettineet vastuu ja vakuutusasioita, mikäli lauta sattuu syttymään palamaan kesken latauksen? Suomesta ostettaessahan maahantuoja vastaa käsittääkseni mahdollisista vahingoista, mutta miten menee jos laite on hankittu vaikka Saksasta? Vai onko vakuutusyhtiölle yhdentekevää mistä laite on hankittu, jolloin vahingot menisivät kotivakutukseen?

Eihän näitä jatkuvasti taida syttyä tuleen, mutta varmuudeksi itse lataan mopoa omakotitalon sepelipihalla pari metriä irti seinistä, jottei mahdolliset liekit olisi heti kiinni missään palavassa materiaalissa
ja taas mennään(kö)...
 
Liittynyt
16.08.2017
Viestejä
6 046
ja taas mennään(kö)...
Jos asia on käsitelty ketjussa jo, niin olisin oikein kiitollinen ko.aloituspostauksen jakamisesta. Eikä tuon asian tärkeyttä voi varmaankaan liikaa korostaa, sikäli kun tiedetään miten rajuja lithium palot sisätiloissa ovat
 
Liittynyt
02.02.2017
Viestejä
22
Mullakin halkesi nyt e600maxista takalokari. Postipoika toi äsken uuden ja siinä se tuki tuli mukana. Koitin tuossa äsken miettiä että miten se tulee kiinni niin en keksi. Voisko joku laittaa ohjeet joka on vaihtanut tuon että miten se tulee kiinni. Täyttyykö ruuvata jonkin tuki kiinni muualle kuin lokasuojaan? Vanha Mies täällä ei keksi. Kiitos avusta
 
Liittynyt
19.08.2018
Viestejä
226
Mullakin halkesi nyt e600maxista takalokari. Postipoika toi äsken uuden ja siinä se tuki tuli mukana. Koitin tuossa äsken miettiä että miten se tulee kiinni niin en keksi. Voisko joku laittaa ohjeet joka on vaihtanut tuon että miten se tulee kiinni. Täyttyykö ruuvata jonkin tuki kiinni muualle kuin lokasuojaan? Vanha Mies täällä ei keksi. Kiitos avusta
Alla linkki wilfan videoihin kuinka lokasuojat saa vaihdettua ja tuon uuden kaarituen asennettua

https://vimeo.com/user136994583
 

living_death

★ Still alive ™
Liittynyt
15.11.2016
Viestejä
7 042
Terve,

Osaatteko auttaa rengas-asiassa? Minulla on Obarter X5 jonka eturengas on alkanut voblaamaan ja ilmeisesti itse rengas jotenkin alkanut jollain oudolla tavalla epämuodostumaan eikä pyöri tasaisesti.

Renkaat ovat ”V-Mart” merkkiset ja kokoa 13 x 5.00-6.5. Mistähän saisi ehkä laadultaan paremmat prikulleen samankokoiset? En itse ymmärrä noita merkintöjä mutta 13-tuumaiset ovat.
Mitä jos tyhjentäisi renkaan kokonaan ja puristelisi kunnolla ja täyttäisi uudelleen?
 
Liittynyt
20.05.2017
Viestejä
50
Tuli tolla E-way 600 Maxilla 1500 km täyteen ja tähän mennessä pahin edelleen vaivaava ongelma ollut vakionopeuden arvonta 21-25 km/h väliltä, joka itse asiassa hiukan paheni, kun päivitin softan1.24 versioon. Tuli nyt myös rakenneltua tarakka tohon lautaan.
20210715_131308.jpg
 
Liittynyt
15.07.2021
Viestejä
4
Moro, Ihan koko foorumia en vielä selannut läpi mutta on näköjään ollut puhetta kingsongista ja Ewaystä.

Ostin siis itselleni uutena E-way E-350 ja olen tykännyt kaikenpuolin laadusta ja vauhdista mutta..
Laudan kantama mietityttää. Vetäsee tuossa noin 6km työmatkalla(25km/h) akun yhteen palkkiin mutta puhelimen äppi antaa varaukseksi prosentteja vaihtelevasti 50-60% ?? Tämä akkupalkki ja puhelimen näyttämät prosentit ei täsmää ei ollenkaan.

Maksimit tähän mennessä ajanut 15km/h noin 14km ilman että akku loppuu kesken(yksi palkki joka alkoi lopussa välkkyä). Toisella kertaa ajettiin 20km/h ja akku loppui koti pihaan noin 12km jälkeen.

Onko tämä lauta nyt susi vai onko tuo 12-15km kantama se mitä voin laudalta odottaa jatkossakin? Miksi puhelimen äppi valehtelee prosentit nuin yläkanttiin?

Ps. ymmärrän että mitä lujempaa ajaa sen lyhempi kantama
Pss. painan reppuineni ja farkkuineni noin 95kg
 

Pyrres

Apina koulutuksessa
Liittynyt
18.07.2017
Viestejä
4 712
Moro, Ihan koko foorumia en vielä selannut läpi mutta on näköjään ollut puhetta kingsongista ja Ewaystä.

Ostin siis itselleni uutena E-way E-350 ja olen tykännyt kaikenpuolin laadusta ja vauhdista mutta..
Laudan kantama mietityttää. Vetäsee tuossa noin 6km työmatkalla(25km/h) akun yhteen palkkiin mutta puhelimen äppi antaa varaukseksi prosentteja vaihtelevasti 50-60% ?? Tämä akkupalkki ja puhelimen näyttämät prosentit ei täsmää ei ollenkaan.

Maksimit tähän mennessä ajanut 15km/h noin 14km ilman että akku loppuu kesken(yksi palkki joka alkoi lopussa välkkyä). Toisella kertaa ajettiin 20km/h ja akku loppui koti pihaan noin 12km jälkeen.

Onko tämä lauta nyt susi vai onko tuo 12-15km kantama se mitä voin laudalta odottaa jatkossakin? Miksi puhelimen äppi valehtelee prosentit nuin yläkanttiin?

Ps. ymmärrän että mitä lujempaa ajaa sen lyhempi kantama
Pss. painan reppuineni ja farkkuineni noin 95kg
Ihan oikealta kuulostaa sen suhteen että eikös tuolle jotain 25-30km rangea. Tehottomammalla laudalla tuo nopeus+paino romahduttaa rangen. Luurin arvio on ihan mitä sattuu. Ja tosiaan luvattu range on ajettu tyylillä 15kmh 60kg painoisella kuskilla tasaisella ilman tuulta x lämpötilassa.
 
Liittynyt
15.11.2020
Viestejä
42
Hei, tarkoitus olisi huomenna poimia Xiaomin Mi 2 Pro malli. Onnistuuko sisäkumien pumppaus ja paineen tsekkaus helposti normaalilla polkupyörän jalkapumpulla jossa näkyy barit vai onko haastava homma, ilmeisesti moni hommaa myös venttiilijatkon tähän tarkoitukseen?
 
Liittynyt
22.10.2016
Viestejä
2 450
Onkos näissä sähköhärpättimissä mitään muuta vehkeitä jotka jaksaa kuskata kahdeksasosatonnin paitsi nämä isopyöräiset istuttavat eri merkeiltä, ja seniorimopot?. Ruvennut pikkuhiljaa kiinnostamaan, kun en autoa omista, ja olisi luultavasti kätevää liikkumista. Tietty onhan polkupyöriä olemassa, jos semmoisella polkisi ensin itsensä vaikka kymmenesosatonniin, niin saattaisi vaihtoehtojakin ilmetä enemmän?.
 

Wec

Liittynyt
22.05.2018
Viestejä
43
Hei, tarkoitus olisi huomenna poimia Xiaomin Mi 2 Pro malli. Onnistuuko sisäkumien pumppaus ja paineen tsekkaus helposti normaalilla polkupyörän jalkapumpulla jossa näkyy barit vai onko haastava homma, ilmeisesti moni hommaa myös venttiilijatkon tähän tarkoitukseen?
Renkaassa on normi Schrader- eli autoventtiili, eli teoriassa täyttö onnistuu aika lailla millä tahansa pumpulla. Kuitenkin käytönnössä venttiilin ympäristö on sen verran ahdas, että moni pumppu ei siihen mahdu. Ahtaan venttiilin takia laudan mukana tuleekin n. 15cm venttiilijatko, tosin sen toimivuudesta ei ole itsellä kokemuksia, koska olen täytellyt renkaita vain sillä Xiaomin akkupumpulla jota on tässäkin ketjussa usein kehuttu.
 
Liittynyt
15.11.2020
Viestejä
42
Renkaassa on normi Schrader- eli autoventtiili, eli täyttö onnistuu teoriassa aika lailla millä tahansa pumpulla, kunhan pumpun letkun pää vain mahtuu venttiilin ympärille, ja aika monessa pumpussa ei mahdu. Ahtaan venttiilin takia laudan mukana tuleekin n. 15cm venttiilijatko, tosin sen toimivuudesta ei ole itsellä kokemuksia, koska olen täytellyt renkaita vain sillä Xiaomin akkupumpulla jota on tässäkin ketjussa usein kehuttu.
Kiitoksia, täytyy toivoa että onnistuisi jotenkin ilmaa saamaan mukana tulevalla venttiilinjatkolla ja jalkapumpulla. Akkupumppu mahdollisesti harkinnassa myös, muttei sitä ehdi huomenna hakemaan ja hinku olisi tietenkin päästä heti koeajamaan peliä. Onko mitään järkeä vaihtaa hunajakellorenkaat tilalle kunnes posahtaa sisäkumit?
 
Liittynyt
03.07.2021
Viestejä
437
Nyt tuli curiousjoe.se -kaupasta tavaraa. Saranan vaimennusmuovipalanen, vaikka oli ohuinta mallia, ei antanut laittaa saranaa kiinni, eli kulumaa ei ole tarpeeksi vielä, mikä on uudessa laitteessa hyvä, mutta natinat johtuvat siis jostakin muusta sitten.

Kuvassa näkyy vähän sporttidecalia joita oli paketissa neljä, eli pystyrungon molemmin puolin sekä akkupakin ympärille. Liima tuntui heppoiselta ja decalit itsessään vähän liian paperiselta. Olisi pitänyt ehkä laittaa pikaliimaa väliin, mut katsellaan miten käy. Laitan jos alkaa irtoamaan.

Kuvassa nyt itse tilauksen pääjehu, eli kännyteline. Mustat oli lopussa, tällä mennään. Pitää luurin hyvin ja jämäkästi kiinni, etenkin kun luurin muovikotelon vuoksi uskalsin kiristää kunnolla. Eihän sitä tule katseltua ajossa, mutta kun luurissa on katseen tunnistin ja AOD näyttö niin näkee notificationit kun vilkaisee, eikä tarvitse pysähtyä kaivamaan taskusta luuria.
Paikkoja tuolle ei varsinaisesti hirveän montaa löydy, eli peittää vähän laitteen näyttöä, mikä nyt ei hirveämmin haittaa, mutta joko mulla on kaasuvipu yhtäkkiä liisteröitynyt tai tuo pidike teki sen efektin että se palautuisi hitaasti, en tiedä. Voi ihan olla lumevaikutus kun sitä nappia ei näe tuon vuoksi niin tuntuu siltä.
Sovitepaloja löytyi montaa erilaista eli käy kyllä tankoon kuin tankoon kunhan on pyöreä eikä soikea.
 

Liitteet

Pyrres

Apina koulutuksessa
Liittynyt
18.07.2017
Viestejä
4 712
Nyt tuli curiousjoe.se -kaupasta tavaraa. Saranan vaimennusmuovipalanen, vaikka oli ohuinta mallia, ei antanut laittaa saranaa kiinni, eli kulumaa ei ole tarpeeksi vielä, mikä on uudessa laitteessa hyvä, mutta natinat johtuvat siis jostakin muusta sitten.

Kuvassa näkyy vähän sporttidecalia joita oli paketissa neljä, eli pystyrungon molemmin puolin sekä akkupakin ympärille. Liima tuntui heppoiselta ja decalit itsessään vähän liian paperiselta. Olisi pitänyt ehkä laittaa pikaliimaa väliin, mut katsellaan miten käy. Laitan jos alkaa irtoamaan.

Kuvassa nyt itse tilauksen pääjehu, eli kännyteline. Mustat oli lopussa, tällä mennään. Pitää luurin hyvin ja jämäkästi kiinni, etenkin kun luurin muovikotelon vuoksi uskalsin kiristää kunnolla. Eihän sitä tule katseltua ajossa, mutta kun luurissa on katseen tunnistin ja AOD näyttö niin näkee notificationit kun vilkaisee, eikä tarvitse pysähtyä kaivamaan taskusta luuria.
Paikkoja tuolle ei varsinaisesti hirveän montaa löydy, eli peittää vähän laitteen näyttöä, mikä nyt ei hirveämmin haittaa, mutta joko mulla on kaasuvipu yhtäkkiä liisteröitynyt tai tuo pidike teki sen efektin että se palautuisi hitaasti, en tiedä. Voi ihan olla lumevaikutus kun sitä nappia ei näe tuon vuoksi niin tuntuu siltä.
Sovitepaloja löytyi montaa erilaista eli käy kyllä tankoon kuin tankoon kunhan on pyöreä eikä soikea.
Hinkkaako teline kaasuun, tai onko tuppi kiinni kaasuvivussa. On kokemusta että jälkiasennustuppi ei ollutkaan ihan pohjassa ja liukui/venyi sen pari milliä ja kaasu hirtti automaattisesti kiinni. Onneksi oli silloin lauta joka piti potkaista liikkeelle.
 
Liittynyt
03.07.2021
Viestejä
437
Hinkkaako teline kaasuun, tai onko tuppi kiinni kaasuvivussa. On kokemusta että jälkiasennustuppi ei ollutkaan ihan pohjassa ja liukui/venyi sen pari milliä ja kaasu hirtti automaattisesti kiinni. Onneksi oli silloin lauta joka piti potkaista liikkeelle.
Ei ollut, mutta siirsin juuri sivuun lisää. Pitää potkaista testikierros onko asia muuttunut.

Edit: kyllä se oli joko lume tai sitten olin tuota kahvagrippiä viimeksi kääntäessäni vähän hukannut lähelle kaasukahvaa. Ei ainakaan enää tuntunut.
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
248 257
Viestejä
4 332 269
Jäsenet
72 155
Uusin jäsen
hrtk

Hinta.fi

Ylös Bottom