Sähköskootterit / sähköpotkulaudat

Pyrres

Apina koulutuksessa
Liittynyt
18.07.2017
Viestejä
4 712
Ei ollut, mutta siirsin juuri sivuun lisää. Pitää potkaista testikierros onko asia muuttunut.

Edit: kyllä se oli joko lume tai sitten olin tuota kahvagrippiä viimeksi kääntäessäni vähän hukannut lähelle kaasukahvaa. Ei ainakaan enää tuntunut.
Kokeile väntää tuo kumi ihan niin pitkälle kun voit. Jos osuu maksimit vääntäessä niin homma seis ja kaasu pidemmälle/tuppi lyhyemmäksi/tupet vaihtoon. Usko pois, et halua että tuo jumittaa jossain väärässä paikassa, etenkään jos on custom softa jossa on 0kmh start käytössä.
 

Rxd

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
19.07.2020
Viestejä
1 898
Saa Rita-adapterilla ainakin. Omassa laudassa se ja 44,4v lisäakku. Akut vaan maksaa ihan tuntuvasti, eihän siinä muuta. Plus tolle Ritallekkin tulee hintaa se n. 55€.
onko normaali akku erillä voltilla? täydellä akulla luki 43v ja nyt myöhemmin tuo näytti 31v virtaa. Mitä tapahtuu kun on tuommoinen 44,4v akku mukana? mitä tuo lisäakku tuo käytännössä mukaan jos voltti on tuollai vähän eri. Ostitko jostain tämän bundlena vai valmiina tuon ritan ja akun?
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
4 714
onko normaali akku erillä voltilla? täydellä akulla luki 43v ja nyt myöhemmin tuo näytti 31v virtaa. Mitä tapahtuu kun on tuommoinen 44,4v akku mukana? mitä tuo lisäakku tuo käytännössä mukaan jos voltti on tuollai vähän eri. Ostitko jostain tämän bundlena vai valmiina tuon ritan ja akun?
On. Vakioakku on se perus 36v. Akuissahan aina ilmotetaan voltit ns. nimellisarvona. Täyteen ladattuna tollanen 44,4v on esimerkiks about 51v nurkilla ja toi 36v siinä 42v nurkilla. Tyhjänä sit alle sen nimellisarvon. Toi korkeemmalla jännitteellä oleva akku pystyy lykkimään enemmän virtaa laitteeseen tälleen tiivistettynä, eli enemmän tehoa ja kantamakin parani ainakin yli tuplat. Tarviit just sen Ritan siihen väliin et voi eri jännitteiden akkupaketteja sekotella.

Ostin bundlena.
 
Liittynyt
07.07.2021
Viestejä
6
Saattaahan tuossa kestää kun menee tulliin jossa nyt mukava ruuhka kiinan postien takia.

E-wheelsin laudat tulevat ilmeisesti Norjasta joka ei satu olemaan EU-maa.
Tänään tuli kaabo ja ei tarvinnut tullata. Nopeasti saapui. Ensi ajot tehty ja hyvältä vaikuttaa
 
Liittynyt
17.04.2021
Viestejä
48
Moro!! Onkohan evau 600maxiin mahdollista vaihtaa leveämpää tankoa?vai onko se kiintee,eli pitäs ryhtyä hitsaus hommiin
 

Pyrres

Apina koulutuksessa
Liittynyt
18.07.2017
Viestejä
4 712
Moro!! Onkohan evau 600maxiin mahdollista vaihtaa leveämpää tankoa?vai onko se kiintee,eli pitäs ryhtyä hitsaus hommiin
Vakio tanko on irroitettavissa mutta en usko että suoraan vastaavaa leveämpää löytyy vaikka olisikin suora variaatio G30 pohjaisista laudoista. Aka hitsaushommia. Jos laitteet pysyvät kädessä niin jos ei ole tarve kannella lautaa niin hitsaisin pysty putken itse kiinteäksi. Lukitus ei tosiaan kummoisesti vakuuttanut vaikka piti kyllä omalla ajolla. Eikä olisi muutenkaan paha idea katsoa muita saumoja hitsarin silmin. Itsekin katselin karkeasti läpi ja kyllä siellä pari pientä parantelua kaipaavaa mutta ei hitsaamisen arvoista saumaa löytyi.
 
Liittynyt
26.01.2017
Viestejä
29
Lauta (G30) lähti tänään DHgatelta kohti suomea. Kokemuksia kellään pitääkö heidän estimated paikkaansa? Toivoisin että pitää kutinsa (tilattu 1.7, lähetetty 15.7) estimated 30.7.
 
Liittynyt
13.02.2017
Viestejä
1 682
Dhgatelta tuli tilattua oma g30 lauta kesäkuun puolessa välissä ja pitäisi olla ennen 19.7 lähetettynä. Myyjän mukaan tällä viikolla pitäisi lähteä, mutta vielä ei ole kuulunut mitään.
 
Liittynyt
26.01.2017
Viestejä
29
Dhgatelta tuli tilattua oma g30 lauta kesäkuun puolessa välissä ja pitäisi olla ennen 19.7 lähetettynä. Myyjän mukaan tällä viikolla pitäisi lähteä, mutta vielä ei ole kuulunut mitään.
Otitko maksullisen postin vai sen ilmaisen?
Edit: Itse maksoin sen kympin postista.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
1 288
Moro!! Onkohan evau 600maxiin mahdollista vaihtaa leveämpää tankoa?vai onko se kiintee,eli pitäs ryhtyä hitsaus hommiin
Tanko on perus 22mm joka on nykyään lähes kaikissa mopoissa ja prätkissä eli periaatteessa voit laittaa vaikka crossipyörän tangon siihen mutta miksi?

E: siis voisi kuvitella ettei joku crossipyörän tanko ole potkulaudassa kovin mukava tai käytännöllinen.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
06.06.2021
Viestejä
25
Dhgatelta tuli tilattua oma g30 lauta kesäkuun puolessa välissä ja pitäisi olla ennen 19.7 lähetettynä. Myyjän mukaan tällä viikolla pitäisi lähteä, mutta vielä ei ole kuulunut mitään.
Itse tilasin 7.6 ja tämän viikon maanantaina on muka lähetetty. Seurantakoodilla ei löydy kyllä mitään tietoa ja estimated delivery date 2021-08-13. Jos sais uudelleen päättää niin ostaisin suomesta :D
 
Liittynyt
05.01.2021
Viestejä
2 395
Nyt tuli curiousjoe.se -kaupasta tavaraa. Saranan vaimennusmuovipalanen, vaikka oli ohuinta mallia, ei antanut laittaa saranaa kiinni, eli kulumaa ei ole tarpeeksi vielä, mikä on uudessa laitteessa hyvä, mutta natinat johtuvat siis jostakin muusta sitten.

Kuvassa näkyy vähän sporttidecalia joita oli paketissa neljä, eli pystyrungon molemmin puolin sekä akkupakin ympärille. Liima tuntui heppoiselta ja decalit itsessään vähän liian paperiselta. Olisi pitänyt ehkä laittaa pikaliimaa väliin, mut katsellaan miten käy. Laitan jos alkaa irtoamaan.

Kuvassa nyt itse tilauksen pääjehu, eli kännyteline. Mustat oli lopussa, tällä mennään. Pitää luurin hyvin ja jämäkästi kiinni, etenkin kun luurin muovikotelon vuoksi uskalsin kiristää kunnolla. Eihän sitä tule katseltua ajossa, mutta kun luurissa on katseen tunnistin ja AOD näyttö niin näkee notificationit kun vilkaisee, eikä tarvitse pysähtyä kaivamaan taskusta luuria.
Paikkoja tuolle ei varsinaisesti hirveän montaa löydy, eli peittää vähän laitteen näyttöä, mikä nyt ei hirveämmin haittaa, mutta joko mulla on kaasuvipu yhtäkkiä liisteröitynyt tai tuo pidike teki sen efektin että se palautuisi hitaasti, en tiedä. Voi ihan olla lumevaikutus kun sitä nappia ei näe tuon vuoksi niin tuntuu siltä.
Sovitepaloja löytyi montaa erilaista eli käy kyllä tankoon kuin tankoon kunhan on pyöreä eikä soikea.
Toi natina on ilmeisesti kohtuullisen yleinen vaiva Xiaomin laudoissa. Omani pitää vastaavaa ääntä, vaikka olen muutamaan otteeseen tarkistanut kaikki keulan pultit. YouTubessa on useita ohjeita natinan poistoon, ja monella ensimmäinen ohje onkin joku DIY-vaimennusmuovi, mutta muutamalla videolla suositellaan myös silikonivoiteluainetta.



Sitä videoista ei selviä, kuinka pitkäikäinen hoito tämä on, vai pitääkö tuota vähän väliä olla lisäämässä. Toimiessaan pysyvämmin olisi kyllä petollisen helppo ratkaisu. Harmi sinänsä, että tällainen vaiva on näissä kaiketi ihan tunnetusti yleinen, sillä ei sitä täysin uuden laudan kanssa haluaisi heti joutua ihan perusasioita fiksailla. Toisaalta budjettiluokkaan tyytymisessä on aina omat kironsa.

edit. No nyt tuota keulan ns. pääruuvia (joka vaikuttaa tangon lukituksen mekanismiin/jäykkyyteen) jälleen kerran säätämällä natina hävisi ainakin näin paikallaan kokeillen. Aika tarkkaan sai etsiä sopivaa jäykkyyttä. Jostain syystä aiemmin ei ollut tällaista menestystä, saa nähdä tekeekö natina comebackin ajaessa.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
11.03.2019
Viestejä
11
Tässä nyt on pohdittu jonkun aikaa näitä vaihtoehtoja ja oon päätynyt Ninebot Max G30 E/D II. Onko näillä kahdella Max G30E II ja Max G30D II mitään muuta eroa käytännössä kuin tuo 5kmh ero huippunopeudessa ja 114e hinnassa? Mikäli nää erot jää tuohon 5kmh nopeuseroon niin ei taida olla wörtti ostaa tota kalliimpaa E mallia?
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
801
Onkos kellään kokemuksia fitnord swiftistä tai plussa versiosta. Näyttää speksit ihan hyviltä hintaan nähdän. Pro2 on gigsulta tilauksessa mutta sen kerkiäisi perumaan vielä.
 
Liittynyt
13.09.2017
Viestejä
453
Ai se siis pitää käyttää nuo takarenkaat pultit auki? Ei taida mulla löytyä noin isoa jakoavainta tai hylsyjä? Onko Oulun seudulla joku joka vois vaihtaa tuon pientä korvay vastaan
Minä vaihdoin 2 päivää sitten omaani ja asun Oulussa. Laita YV.
 
Liittynyt
26.02.2020
Viestejä
105
Alkukesästä voltes.nl tilattu G30 MAX, varusteltu segway ninebot koodilukolla, Lancoon Bike Alarm kauko-ohjattu varashälytin, alumiininen rear fender support, sharkset etujousitus, wildman 2L laukku vinoputkessa(mahtuu 2 keittoo tai yksi isompi), koukku kassille aliexpressistä ja SKS Anywhere TopCage johon sopii hyvin Ultimate Ears Megaboom 3, joten bileet jatkuu koko yön, jakakaa kuvia omistanne
 

Liitteet

Rxd

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
19.07.2020
Viestejä
1 898
Mun laite on kyllä senverta ruma etten mie kehtaa kuvaa laittaa. Mutta ootko sie miettiny että ostat etukorin vaa tuohon nostat ja taitat ne koukut vaa tiukemmin kiinni ja se menee kuin nenäpäähän. rautalangalla vaa tuet sen alhaalta sitten myös ettei heilu. Semmosella on kätevä kuskata 9 tölkkiä ja 2 isoa pulloa vettä.
 
Liittynyt
16.08.2017
Viestejä
6 045
Pieniä käyttökokemuksia Xiaomi Mi Pro 2 laudalla. Tarkoitus oli katsoa kauanko akku kestää täydestä tyhjäksi, mutta ajopeukalo nyki jo sen verran että piti lähteä matkaan 94%:lla. Laite oli flashattu eli tuossakin näkyvä 33kmh oli maksimivauhti tasaisella.
Kaupunkialuetta jossa menin 15kmh vauhtia suurinpiirtein oli kolme kilometriä yhteen suuntaan. Muu matka melkeinpä urku auki vähän vajaata kolmeakymppiä. Kuvassa näkyvät lukemat ovat menomatka, eli puolet koko matkasta. Takaisin päin tuli sama matka mutta mäet päinvastoin. Käyttäjällä painoa 80kg.

Takaisin tullessa laite hyytyi kokonaismatkan ollessa 20km luokkaa, mutta uudelleenkäynnistys antoi 10% lisämehua jolla päästiin sataa metriä vaille kotiin.

Menomatka söi akkua 94:sta 61:n ja paluumatka sitten söikin loput.

Täysin tyytyväinen en nyt rangeen ollut sillä työmatka on aika pitkälti sama mikä tuossa ajettiin. Pitää vielä kokeilla satasen akulla ja 25kmh vauhtirajoituksella.

Eilen tuli tosiaan vedettyä ihan oletussoftalla melkein sama matka ennen kuin jätti tielle. Erotuksena se että paketista purettuna taisi akku olla 84%. Nyt toisena päivänä tuo 10% lisää akkua kului tuohon korkeampaan nopeuteen.
Tuo ei kuulosta kyllä kovin taloudellisesta menolta, eli akun kapasiteetti ei pidä tai energiaa hukkuu muuten. Eikös tuossa ole jokin 470wh akku? Toki laudalla ollaan pystyssä, mutta silti...

Kokeilin eilen ja tänään omalla sähkömopolla rangea (maastopyörän runko) ja 48v/12,5ah (600wh), että ainakin 40km kestää ajoa yhtä soittoa. Keskinopeus n.27kmh (nopeus on rajoitettu 27:aan, mutta kiihdytysessä menee n.29 ja alamäessä tietty kovempaa ilman moottorin apua, tällä kertaa 41,1kmh). Akkua jäi jäljelle ja uskoisin että vielä olisi n.20km voinut vedellä

Äsken sain aktivoitua uudella näytöllä jarrutusenergian talteenoton, joten todella jännittävää nähdä miten pitkälle pääsen seuraavalla kokeella, mikäli vain takapuoli kestäisi ajaa akku loppuun asti yhtäsoittoa :D

Edit. Akun rasitteena olli äijän lisäksi reppu ja massiivinem lukko, eli yhteensä n.100kg mopon oman n.20kg lisäksi
Edit2. Oma akku on ladattu vasta 4 kertaa, eikä kertaakaan ole päästetty tyhjäksi, kun ei uskalla jäädä tielle :D
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
03.07.2021
Viestejä
437
@Jamboa Katsellaan nyt miten tuo laite tuosta sopeutuu kun on saatu pari lataussykliä lisää koneeseen. Alkuviikosta voisi yrittää 100-0 akuntyhjäysreissun taas ajella yhteen soittoon.
 

Pyrres

Apina koulutuksessa
Liittynyt
18.07.2017
Viestejä
4 712
Tuo ei kuulosta kyllä kovin taloudellisesta menolta, eli akun kapasiteetti ei pidä tai energiaa hukkuu muuten. Eikös tuossa ole jokin 470wh akku? Toki laudalla ollaan pystyssä, mutta silti...

Kokeilin eilen ja tänään omalla sähkömopolla rangea (maastopyörän runko) ja 48v/12,5ah (600wh), että ainakin 40km kestää ajoa yhtä soittoa. Keskinopeus n.27kmh (nopeus on rajoitettu 27:aan, mutta kiihdytysessä menee n.29 ja alamäessä tietty kovempaa ilman moottorin apua, tällä kertaa 41,1kmh). Akkua jäi jäljelle ja uskoisin että vielä olisi n.20km voinut vedellä

Äsken sain aktivoitua uudella näytöllä jarrutusenergian talteenoton, joten todella jännittävää nähdä miten pitkälle pääsen seuraavalla kokeella, mikäli vain takapuoli kestäisi ajaa akku loppuun asti yhtäsoittoa :D
Juu on tuo 20km varsin matala ottaen huomioon nuo 15kmh pätkät jne. En saanut ikinä noin matalaa rangea edes custom softalla omasta gen1 365 Pro:sta. Mutta toisaalta mitä sopii odottaa laitteelta jossa seisot pystyssä, ei jousitusta, pienet renkaat aka iso vierintävastus ja ilmanvastus. Hinta siitä että kannat laudan sisälle lataukseen tai nappaat mukaan bussiin. Lisänä voi olla ettei tuohon laudan hintaan saada mahdutettua yhtä hyvällä hyötysuhteella olevaa moottoria tai laadukkaita akkuja. Itsellä toki rajummalla laudalla mutta kuitenkaan noihin 3000e+ monstereihin menemättä menee helposti tuo 40km rikki ja todellinen on siellä 55-65km alueella sisältäen paljon mäkiä ja muuta hupia. Ainoa millä saa akkua oikeasti palamaan on vetämällä rajoittimet veke ja puskemalla sitä 45-55kmh vauhtia joka todella syö akkua (lyhyt kokeilupätkä pudotti heti voltteja varsin rajusti vs normi vajaa 30kmh vauhti täystehoisena).

Mitä noihin kiihtyvyyksiin tulee... tulipa tänään testattua kiihtyvyys moposkootteria vastaan Zero 10:llä. Loivaan ylämäkeen kiihdyttäessä skootteria ajanut normivartaloinen kundi ilman reppuja tai muita lisäpainoja (eli ei mikään 250kg keijukainen tms) vähän ihmetteli kun jouduin melkein jarrua painelemaan etten ajaisi konttiin kunnes mopo pääsi kovempiin vauhteihin ja joo olisin varmaan pysynyt mukana ja saanut jopa ohitettua jos olisi halunnut mutta en halunnut kokeilla onneani/saada turhalla perseilyllä pilattua lautailijoiden mainetta. Yllätti kyllä rehellisesti tuo ero. Oletin että pysyisi mukana mutta että oikeasti jouduin olemaan oikeasti valmiina jarruilla jos skootteri ei olisi saanut vauhtia kun mäki tasaantui ja mäessä pysyin osakaasulla mukana.
 

Rxd

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
19.07.2020
Viestejä
1 898
Mulla omassa xiaomi mi pro 2:ssa range kasvoi.

Eli mitä tein? täppäsin sormella default stock tiedostot, eli ne kaikki kolme vuorotellen järjestyksessä xiaoflasherilla.

löyty kohdasta default official firmware, kun rullasi sovellusta alas.

ESC 236 flashasin sen napin ensin.
sitten BMS 141 napin flashasin
sitten BLE 132 napin flashasin.

Mulla oli kaikissa kohtii pienempi versio numero.

Mutta sitten yhtäkkiä tapahtui niin että lopputuloksena nämä tiedot näkyy näin:

ESC 8.2.2
BLE 1.3.2
BMS 1.4.1

Myös dashboard sovellus näyttää nykyisin salamankuvan, eli nappi vasemmalla yläreunassa cruisecontrollin alapuolella.
Siitä kun painaa, niin se ottaa rajoituksen pois päältä. Eli sport-tilassa kun se menee normaalisti 22 km/h niin jos siitä painan sormella nyt ihan kännykkäruudusta, niin tuo potkulauta nykäsee ihan eteenpäin ja kiihdyttää itsensä 30 km/h ja vaikka cruise control on päällä ja ottaa pois salamankuvan, niin vauhti hidastuu takaisin.

Myös huomasin että laite generoi nyt hillitymmin watteja (alle 50-60w) kun aikaisemmin se vain oikeasti isossa mäessä alkoi tekemään niitä ja se määrä oli jotain 100-200 wattia jopa.

Mutta nyt se generoi sähköä takaisin ihan normaalissakin ajossa aina vähänväliä joka on aika metkaa.

En koe tarpeelliseksi nyt enään koskea yhtään tuohon "Open Premium CFW Toolkit"-nappia
Tämä toimii nyt hyvin. Aiemmin pääsin 38 kilometriä kun oikeasti rullasin kokoajan hiljaa ja hissukseen.

nyt ajanut puolet matkasta ihan normaalisti eli sillä 15km/h sekä 22km/h asetuksella. ja pääsin 40 kilometriä. Yksiäkään mäkiä en potkinut tai taluttanut kuten tein aikaisemmin.. rengaspaineet 3,5-4.0 baria en ole tarkasti voinut mitata.
Sittenkun ajoin minimissään aina 22km/h ja välillä sitten lisäkuormalla (7kg lisäpaino) sillä sportilla ja otin salama-napin käyttöön niin 30km/h ajoin myös kolmanneksen matkasta. Niin kokonaismatka oli 32km


mutta se mikä on outoa johon en saanut selvitystä. Miksi tuo nykyisin morsettaa välillä eikä käynnisty kaksi pitkää piippausta ja lyhyitä tekee ja toistaa sitä monta kertaa. Mutta se loppuu sitten ja kun virtanappia painaan ja uudestaan koittaa päälle niin se sitten toimii taas. Tälläistä ei siis ollut aikasemmin, tuli vasta tämän jälkeen kun painoin näitä kolmea näppäintä sovelluksesta ESC, BLE, BMS
 
Liittynyt
03.07.2021
Viestejä
437
@Pyrres & @Jamboa Kun tuota rangea ihmeteltiin tuossa ja koska @Rxd tuossa myös mainitsi tuon customin niin mietin josko pitäisi kokeilla itsekin firmistä vaihtaa.
Onko olemassa joku konsensus siitä mikä nyt on se must have customi Pro2:lle?

Edit: Ehdinkin tuossa jo vähän opiskella ja 9€ xiaoflasherin tekijöille maksaneena räpläsin itselleni jonkinmoisen setin.
Vähän alkuperäisestä lisäsin poweria ja vauhdit 10/25/35 eri modeille. Jarruttelut ja Power generationin pidin vakiona ja sitten vaihdoin tupla- sekä yksöisklikkauksen funktiot. Tuollaista hillittyä perussettiä. Leukaluutani en ole vielä kiinnostunut halkomaan laudan kanssa.
Ainakin napit toimivat nyt halutun mukaisesti mutta ajolle vielä lähdettävä testaamaan muu.

@Rxd vissiin erroreita ne piippaukset. Xiaomi M365 and M365 Pro Electric Scooter Error Codes Explained
Kaksi pitkää piippiä kertoo että joku 2X error kyseessä mutta pienten piippien määrä pitäisi laskea tarkkaan että tietää mikä niistä.
 
Viimeksi muokattu:

Rxd

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
19.07.2020
Viestejä
1 898
@Pyrres & @Jamboa Kun tuota rangea ihmeteltiin tuossa ja koska @Rxd tuossa myös mainitsi tuon customin niin mietin josko pitäisi kokeilla itsekin firmistä vaihtaa.
Onko olemassa joku konsensus siitä mikä nyt on se must have customi Pro2:lle?

@Rxd vissiin erroreita ne piippaukset. Xiaomi M365 and M365 Pro Electric Scooter Error Codes Explained
Kaksi pitkää piippiä kertoo että joku 2X error kyseessä mutta pienten piippien määrä pitäisi laskea tarkkaan että tietää mikä niistä.
Kiitos avusta. En ole laskenut piippien määrää ikinä. Mutta pitääkö lauta aktivoida uudestaan aina jos sen flashaa? Heitin vain hatusta jos se piippaa 9 kertaa
 
Liittynyt
03.07.2021
Viestejä
437
Kiitos avusta. En ole laskenut piippien määrää ikinä. Mutta pitääkö lauta aktivoida uudestaan aina jos sen flashaa? Heitin vain hatusta jos se piippaa 9 kertaa
Mikäli olen ymmärtänyt niin Mi Home appsi jolla aktivoit laudan on parasta heittää hevon kuuseen flashayksen jälkeen eikä enää ikinä koskea siihen. Sillä on kuulemma tapana kusta pahasti noita hommia jos alkaa päivittämään sieltä virallisen appin kautta customin päälle.
Tämä tosin netistä tarttunutta dataa, omaa kokemusta ei ole.

Edit: Siis ei uutta aktivointia.

Jossakin mainittiin että jos olet alkuperäisellä Mi Homella flässin jälkeen räplännyt jotakin niin turvallisinta olisi flässätä uusiksi ja sitten katsoa ettei vain tee Mi Homella mitään.
M365 tools and M365 dashboard ovat suosittuja vaihtoehtoja molemmat.
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Rxd
Liittynyt
05.01.2021
Viestejä
2 395
Enpä ole tietoisesti vielä Pro 2:n kantamaa testannut, mutta pisti silmään, kun M365 Toolsin arvio kantamasta (range on full battery cycle tms) oli 15 kilsaa. Varmaan tohon vaikuttaa se, etten myöskään tietoisesti ole yhtäkään ajoa himmaillut, vaan aika huoletta mennyt 25–33 km/h. Mielenkiinnosta voisi muutamat ajot ajaa hitaammin ja katsoa, miten se vaikuttaa sovelluksen arvioon, jos sitä arviota ylipäätään voi pitää luotettavana. Ja ehkä testata noi Rxd:n säädöt.

Eilen laudan oma näyttö ensimmäistä kertaa varoitti kuumuudesta. Laudan lämpötila kohosi 55 asteeseen, kun se muutaman tunnin oli auringossa parkissa.
 
Liittynyt
06.02.2017
Viestejä
27
Itse tilasin 7.6 ja tämän viikon maanantaina on muka lähetetty. Seurantakoodilla ei löydy kyllä mitään tietoa ja estimated delivery date 2021-08-13. Jos sais uudelleen päättää niin ostaisin suomesta :D
Veikkaan että niillä on puolan varastolle tulevat laudat jääneet jonnekkin eu:n rajalle jumiin ja eivät saa niitä nyt liikkeelle. Kyselin DHgaten myyjältä että missä lauta viipyy.
 

Liitteet

Liittynyt
18.05.2021
Viestejä
17
Juuri tuli oma lauta AliExpressistä. Saksan varastolta lähettvät ja DHL toimitti Suomeen ja Posti sitten jakelun täällä. 6 päivää meni kokonaiduudessaan. Joku näistä AliExpressin myyjistä kysyikin, niin itse ostin Jueshuai EScooter Store ja todella hyvn meni kaikki. Ennen tilausta laitoin viesti ja vastasivat 10 min sisään ja chatattiin asia lävitse, hyvin palvelivat ja toimitusaika tms kaikki piti paikkansa.

Lauta tuli siis tänään ja laitoin kasaan + lataukseen sekä tarkistelin vähän kiinnityksiä ja poistin sen hemmetin jakkaran. Oikein tyytyväinen olen kyllä, kaikki vaikuttaa hyvältä. Tässä tosiaan se muhkea 26Ah akku 800W moottorin kanssa, jolle lupaavat maksimissaan jopa 70-100km/h rangea jos painoa tarpeeksi vähän ja ajelee maltillisilla tehoilla. Omien kokemusten perusteella vaikuttaa oikein hyvältä. Ajelin normaalin lenkin studiolle about 7km ja mittariston palkit eivät heivahtaneetkaan. Takasin ajelin vähän hupiajoa ja matkaa tuli 11.3km ja sama, eli akun palkit eivät liikahtaneet alaspäin. Pitää tarkemmin testata ja muutenkin perehtyä asetuksiin, mutta eiköhän tolla sen 50+ km ajele. Ajelin alimmalla modella, koska se on rajoitettu Suomen nopeuksille. Matkalla tosin kokeilin myös huiput tasaisella ja 48km/h kulki kun kuskilla painoa 100kg, eli kyllä niitä tehojakin ihan kivasti löytyy jos olisi tarvetta.



Tosin nyt pitää vielä jostain taikoa miten noi hemmetin RGB valot saa joko säädettyä tai pois, on nimittäin aika joulukuusi pimeällä. :lol:

Video: VID_20210715_002024.mp4

Kokonaisuudessaan lauta vaikuttaa oikein asialliselta, varsin pehmeää kyytiä ja ero tuohon E-Way lautaan on kyllä mukavuudessa ja vakaudessa tms kaikissa kyllä huikea, en kyllä kadu tätä ostosta tippaakaan. On valot, vilkut, levyjarrut edessä ja takana sekä jousitus myös molemmissa päissä. Samaa lautaa myydään myös esim. Dualtron Speedway 4 nimellä sekä parilla muulla. Löytyy varaosia sekä tuning -palikoitakin.
Tuota lautaa tehdään myös Kugoon brandillä ja ei sinne ole saatu 18Ah isompaa akkua sovitettua niin tuo 26Ah on kyllä ihan utopiaa.
 

Pyrres

Apina koulutuksessa
Liittynyt
18.07.2017
Viestejä
4 712
Prkl nyt ei oikein tiedä mitä sitä tekisi tuon Zero 10:n kanssa. Jarruteho vaan loppuu kesken. Mekaaniset levyt edessä ja takana ja eturengasta ei vaan saa siihen pisteeseen täysiä jarruttaessa että olisi menossa lukkoon ellei runttaa samantien täyttä repimistä kahvasta. Levy siis ns auennut nyt sen verran ettei pinta ole enää karhea koneistuksen/leikkauksen jäjiltä joten puruvoima on tasaisempi mutta myös hieman heikompi. Jarrutat täysillä alamäkeen ja paino aivan takana ja tuntee kun jarrutehoa jää varastoon eikä lauta hidastu niinkuin olettaisi.

Toisaalta voisi päivittää hydraulit ja tehoa olisi mutta hintakin valitettavan kova koska en ole halukas purkamaan takuunalaista lautaa jarruasennusta varten eli menisi huoltoja tekevään puljuun tehtäväksi. Mutta olisipa taas tehty ja teho ei takuulla loppuisi ja turvallisuus parantuisi taas asteen verran. Mutta toisaalta taas ei oikein uskaltaisi mahdollisesti yhden kuukauden takia pistää monta sataa haisemaan kun autokin pitäisi huoltaa ennen kuin kortin saa ja mietinnässä josko vielä pistäisi tuota rahaa hieman auton laittamiseenkin aka jäisikö lauta vaan varastoon/kaupungissa liikkumiseen vai olisiko ihan jatkossakin jatkuvassa käytössä vaikka kortti tulisi ja autot otettaisiin ajoon.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
4 714
Prkl nyt ei oikein tiedä mitä sitä tekisi tuon Zero 10:n kanssa. Jarruteho vaan loppuu kesken. Mekaaniset levyt edessä ja takana ja eturengasta ei vaan saa siihen pisteeseen täysiä jarruttaessa että olisi menossa lukkoon ellei runttaa samantien täyttä repimistä kahvasta. Levy siis ns auennut nyt sen verran ettei pinta ole enää karhea koneistuksen/leikkauksen jäjiltä joten puruvoima on tasaisempi mutta myös hieman heikompi. Jarrutat täysillä alamäkeen ja paino aivan takana ja tuntee kun jarrutehoa jää varastoon eikä lauta hidastu niinkuin olettaisi.

Toisaalta voisi päivittää hydraulit ja tehoa olisi mutta hintakin valitettavan kova koska en ole halukas purkamaan takuunalaista lautaa jarruasennusta varten eli menisi huoltoja tekevään puljuun tehtäväksi. Mutta olisipa taas tehty ja teho ei takuulla loppuisi ja turvallisuus parantuisi taas asteen verran. Mutta toisaalta taas ei oikein uskaltaisi mahdollisesti yhden kuukauden takia pistää monta sataa haisemaan kun autokin pitäisi huoltaa ennen kuin kortin saa ja mietinnässä josko vielä pistäisi tuota rahaa hieman auton laittamiseenkin aka jäisikö lauta vaan varastoon/kaupungissa liikkumiseen vai olisiko ihan jatkossakin jatkuvassa käytössä vaikka kortti tulisi ja autot otettaisiin ajoon.
Tästä samasta syystä ite otin VDM-10:stä sen mallin missä on hydrauliset jo vakiona. Muuten olis se 52v 23ah aivan varmasti riittänyt, mutta kun siinä oli ihan perinteiset levyjarrut ja en usko et tollasessa vehkeessä voi liikaa jarrutustehoa kuitenkaan olla.

Rupesin tässä kattelemaan etukäteen jotain varusteita tohon ja silmä osu tohon peukalokaasukomboon.


Eli tähän, alhaalla taas maininta et olis nopeusrajotin, mut liekö pitävän paikkansa kun kaasua lukuunottamatta identtinen sen vakion kanssa. Toki jos tossa on nopeusrajotin joka rajottaa vaan nopeuden eikä tehoja, niin sit on varmaan paras 30€ mitä voi käyttää. Pitää samalla kanssa tilata se parin euron vahvistettu lukkomekanismi niin on kilkkeet sit valmiina kun se lauta joskus suvaitsee saapua, toivottavasti on vaan kelejä vielä jäljellä siinä kohtaa ajelemiselle. Toki voishan sitä muutamalla kympillä ottaa semi off-road nakit ja vaihdella ne ihan varmuuden vuoks, veikkaanpa et oli kelejä tai ei niin tulee tota ulkoilutettua ainakin pariin otteeseen.
 

Pyrres

Apina koulutuksessa
Liittynyt
18.07.2017
Viestejä
4 712
Tästä samasta syystä ite otin VDM-10:stä sen mallin missä on hydrauliset jo vakiona. Muuten olis se 52v 23ah aivan varmasti riittänyt, mutta kun siinä oli ihan perinteiset levyjarrut ja en usko et tollasessa vehkeessä voi liikaa jarrutustehoa kuitenkaan olla.

Rupesin tässä kattelemaan etukäteen jotain varusteita tohon ja silmä osu tohon peukalokaasukomboon.

Eli tähän, alhaalla taas maininta et olis nopeusrajotin, mut liekö pitävän paikkansa kun kaasua lukuunottamatta identtinen sen vakion kanssa. Toki jos tossa on nopeusrajotin joka rajottaa vaan nopeuden eikä tehoja, niin sit on varmaan paras 30€ mitä voi käyttää. Pitää samalla kanssa tilata se parin euron vahvistettu lukkomekanismi niin on kilkkeet sit valmiina kun se lauta joskus suvaitsee saapua, toivottavasti on vaan kelejä vielä jäljellä siinä kohtaa ajelemiselle. Toki voishan sitä muutamalla kympillä ottaa semi off-road nakit ja vaihdella ne ihan varmuuden vuoks, veikkaanpa et oli kelejä tai ei niin tulee tota ulkoilutettua ainakin pariin otteeseen.
Joo no suomesta hankkiessa valikoima oli hiukan rajallinen joten ei oikein ollut valinnanvaraa ostaako sitä tätä vai tota :/. Jos ei olisi se ainoa kulkine vielä näillä näkymin reilua kuukautta niin olisin odottanut että saadaan lautoja varastoon tai tilannut ulkomailta tms. Todella vittumainen tuo 1000w raja kun tuntuu moni kiinanlauta alkavan tarjoamaan noita haluamiani ominaisuuksia siinä vaiheessa kun kiipeää 1200w tehoihin. 1000w saavat yleisesti ottaen ne huonommat ominaisuudet. On vähän sellainen reikä tarjonnassa että hintaa pari euroa lisää ja saat kaiken mitä haluat mutta laittomana, tai maksat melkein saman ja menetät vitusti ominaisuuksia sekä tehoa ja saat laillisen.

Ihan samaa settiä tuon rajoittimen on pakko olla toiminnaltaan. Ymmärtääkseni sisuksista eroa se että kaasuvipu on jatkettu johdolla peukalokaasuksi vs että olisi liipaisin. Tuota speed limiter sanaa on käytetty siellä ja täällä ja tuo range 0-100 myös täsmäisi (tosin omassa ei ala tehot 0:sta vaan olikohan 21% vai 27%.stä toisin kuin kaikkien ohjeiden mukaan pitäisi alkaa).
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
4 714
Joo no suomesta hankkiessa valikoima oli hiukan rajallinen joten ei oikein ollut valinnanvaraa ostaako sitä tätä vai tota :/. Jos ei olisi se ainoa kulkine vielä näillä näkymin reilua kuukautta niin olisin odottanut että saadaan lautoja varastoon tai tilannut ulkomailta tms. Todella vittumainen tuo 1000w raja kun tuntuu moni kiinanlauta alkavan tarjoamaan noita haluamiani ominaisuuksia siinä vaiheessa kun kiipeää 1200w tehoihin. 1000w saavat yleisesti ottaen ne huonommat ominaisuudet. On vähän sellainen reikä tarjonnassa että hintaa pari euroa lisää ja saat kaiken mitä haluat mutta laittomana, tai maksat melkein saman ja menetät vitusti ominaisuuksia sekä tehoa ja saat laillisen.

Ihan samaa settiä tuon rajoittimen on pakko olla toiminnaltaan. Ymmärtääkseni sisuksista eroa se että kaasuvipu on jatkettu johdolla peukalokaasuksi vs että olisi liipaisin. Tuota speed limiter sanaa on käytetty siellä ja täällä ja tuo range 0-100 myös täsmäisi (tosin omassa ei ala tehot 0:sta vaan olikohan 21% vai 27%.stä toisin kuin kaikkien ohjeiden mukaan pitäisi alkaa).
Joo aiheuttaahan se haasteita noissa kiinavehkeissä jos haluaa pysyä lain tällä puolen. En vaan ite koe sitä läheskään niin tärkeänä kun sen nopeusrajotuksen, sillä samalla tavalla noi kilowatin vehkeet joutuu rajottamaan, enkä oikeen jaksa uskoa et sillä suurta eroa loppupeleissä on 1200w vs 1000w rajotettuna. Toki ongelmaks voi nousta se et kolmosvaihteella ja molemmat moottorit päällä nopeus ei ookkaan 25kmh, mikä on aika todennäköstä vaikka teho oliskin rajotettu tohon 27%.

Mut tässä on onneks aikaa pohtia patentteja miten tosta saa edes etäisesti laillisen ettei tuu sanomista, konehuonehommikshan se todennäkösesti menee jokatapauksessa.

Joo tota itekin funtsin, mutta toisaalta toi peukalokaasu näyttää loppujenlopuks kans huomattavasti mukavemmalta kun toi liipasinkaasu. En oo toisaalta sellasta vielä testannut, mut tällänen kutina olis et ennemmin sitä jatkais peukalolla kaasuttamista kun etusormella. Lisäks tuli kuultua juttua siitä et toi liipasin ei oo kestävin ratkasu, porukalla menny niitä ajossa poikki ja kaasu hirttäny kiinni.
 

Pyrres

Apina koulutuksessa
Liittynyt
18.07.2017
Viestejä
4 712
Joo aiheuttaahan se haasteita noissa kiinavehkeissä jos haluaa pysyä lain tällä puolen. En vaan ite koe sitä läheskään niin tärkeänä kun sen nopeusrajotuksen, sillä samalla tavalla noi kilowatin vehkeet joutuu rajottamaan, enkä oikeen jaksa uskoa et sillä suurta eroa loppupeleissä on 1200w vs 1000w rajotettuna. Toki ongelmaks voi nousta se et kolmosvaihteella ja molemmat moottorit päällä nopeus ei ookkaan 25kmh, mikä on aika todennäköstä vaikka teho oliskin rajotettu tohon 27%.

Mut tässä on onneks aikaa pohtia patentteja miten tosta saa edes etäisesti laillisen ettei tuu sanomista, konehuonehommikshan se todennäkösesti menee jokatapauksessa.

Joo tota itekin funtsin, mutta toisaalta toi peukalokaasu näyttää loppujenlopuks kans huomattavasti mukavemmalta kun toi liipasinkaasu. En oo toisaalta sellasta vielä testannut, mut tällänen kutina olis et ennemmin sitä jatkais peukalolla kaasuttamista kun etusormella. Lisäks tuli kuultua juttua siitä et toi liipasin ei oo kestävin ratkasu, porukalla menny niitä ajossa poikki ja kaasu hirttäny kiinni.
Liipaisinkaasua mönkkärissä käyttäneenä se asento on varsin luonnoton. Peukalo joutuu olemaan jatkuvasti oudossa asennossa ja väsyttää kättä todella pahasti pidemmillä reissuilla. Cruise toki auttaa. Etuna toki ettei kiihdyttäessa tule sitä että taaksepäin horjataessa tai kiihtyvyyden yllättäessä et automaattisesti revi kaasua täysille ja ettei liipaisin ole jarrun edessä hidastaen etusormen saamista jarrulle (itse saan parhaan tuntuman jarruista etu ja keskisormella). Ja erikoista että liipaisimen poikki meno hirttäisi kaasun. Ellei katkea niin juuresta että pääsisi pyörähtämään syystä x takaisin täydelle kaasulle tms. Jarrullahan tuosta selviää kun katkoo samantien tehot mutta varsin mielenkiintoista olisi jos ei tajuaisi tuota ja pysähtyisi ja päästäisi jarrut zero start päällä.

Ja joo jos ei olisi itsellä tuo korttihomma niin en olisi itsekään niin välittänyt tuosta tehorajasta vaan napannut jonkun 1200-1600w laudan ja ajellut laillisilla nopeuksilla. Ja 1000w pienimmällä asetuksella ei mene 25kmh ainakaan Zero 10:llä. En muista tarkalleen miten kovaa menee minimitehoilla mutta kokeilin mitä tapahtuu jos ajaisi normisti täysillä tehoilla laillisia vauhteja ja tarvittaessa (aka poliisi/ratsia) pudottaisi jo jarruttaessa tuolle minimiteholle parilla napinpainalluksella mutta ei tuo toimisi koska menisi jonkin aikaa että saisi tuohon järkevämpään tehoon nostettua ettei herätä liikaa epäilyksiä, "Jaa sulla on 1000w lauta joka jaksaa kulkea 17kmh....". Ainoa täysin varma keino rajoittaa 1000w tehoilla tai millä tahansa teholla olevaa lautaa 25kmh on rajoittaa kaasun liikettä/sen antamaa dataa. Itse jarrujen ja muiden asentoja säätäessä törmäsin siis tilanteeseen että kaasu ei päässyt liikkumaan täysin pohjaan ja tuo olisi ollut varsin hyvä rajoitin mutta kaasun lyhyt liikerata olisi ollut aikalailla on/off tyyppisen tilanteen mikä ei olisi kovin optimaalista..
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
4 714
Liipaisinkaasua mönkkärissä käyttäneenä se asento on varsin luonnoton. Peukalo joutuu olemaan jatkuvasti oudossa asennossa ja väsyttää kättä todella pahasti pidemmillä reissuilla. Cruise toki auttaa. Etuna toki ettei kiihdyttäessa tule sitä että taaksepäin horjataessa tai kiihtyvyyden yllättäessä et automaattisesti revi kaasua täysille ja ettei liipaisin ole jarrun edessä hidastaen etusormen saamista jarrulle (itse saan parhaan tuntuman jarruista etu ja keskisormella). Ja erikoista että liipaisimen poikki meno hirttäisi kaasun. Ellei katkea niin juuresta että pääsisi pyörähtämään syystä x takaisin täydelle kaasulle tms. Jarrullahan tuosta selviää kun katkoo samantien tehot mutta varsin mielenkiintoista olisi jos ei tajuaisi tuota ja pysähtyisi ja päästäisi jarrut zero start päällä.

Ja joo jos ei olisi itsellä tuo korttihomma niin en olisi itsekään niin välittänyt tuosta tehorajasta vaan napannut jonkun 1200-1600w laudan ja ajellut laillisilla nopeuksilla. Ja 1000w pienimmällä asetuksella ei mene 25kmh ainakaan Zero 10:llä. En muista tarkalleen miten kovaa menee minimitehoilla mutta kokeilin mitä tapahtuu jos ajaisi normisti täysillä tehoilla laillisia vauhteja ja tarvittaessa (aka poliisi/ratsia) pudottaisi jo jarruttaessa tuolle minimiteholle parilla napinpainalluksella mutta ei tuo toimisi koska menisi jonkin aikaa että saisi tuohon järkevämpään tehoon nostettua ettei herätä liikaa epäilyksiä, "Jaa sulla on 1000w lauta joka jaksaa kulkea 17kmh....". Ainoa täysin varma keino rajoittaa 1000w tehoilla tai millä tahansa teholla olevaa lautaa 25kmh on rajoittaa kaasun liikettä/sen antamaa dataa. Itse jarrujen ja muiden asentoja säätäessä törmäsin siis tilanteeseen että kaasu ei päässyt liikkumaan täysin pohjaan ja tuo olisi ollut varsin hyvä rajoitin mutta kaasun lyhyt liikerata olisi ollut aikalailla on/off tyyppisen tilanteen mikä ei olisi kovin optimaalista..
Porukalla on sieltä liipasimen sisästä mennyt sen jousen voimasta se muovipalikka rikki, mikä käytännössä tarkottaa sitä et se liipasin liikkuu sitten vapaasti ja kaasuttaa sen mukasesti. Ei se ite liipasin katkea ja laitan tonne spoileriin pikkupätkän missä näyttäis et se juosi itseasiassa on hirttäny sen kaasun kiinni :dead:


Googlettelin vähän ja löysin tietoa siitä että tossa Zero 10X controllerissa on ainakin mahdollisuus rajottimelle ihan vaan yhdistämällä pari piuhaa. Toivottavasti VDM-10 on sama controlleri (todnäk on) ja ongelman saa ratkastua yhdistämällä piuhan ja laittamalla väliin vaikka kytkimen sit jos haluaa suljetulla alueella tykitellä täysiä. Ei tosin tietoa mihin se sen nopeuden rajottaa, jotkut sanoo 35kmh ja jotkut 40kmh. Siitä sit voinee ihmetellä et jos tehorajottais loput sitten, paska systeemi kyllä toi tehorajotus. Toki tilanne säilyy samana jos toi 35kmh rajotus onkin pelkkä nopeusrajotus ja siitä pitäs sit tehorajottaa 25kmh asti, sittenhän ois sama kun ei olis sitä rajotinta ollenkaan piuhassa.
 
Liittynyt
01.04.2019
Viestejä
195
Prkl nyt ei oikein tiedä mitä sitä tekisi tuon Zero 10:n kanssa. Jarruteho vaan loppuu kesken. Mekaaniset levyt edessä ja takana ja eturengasta ei vaan saa siihen pisteeseen täysiä jarruttaessa että olisi menossa lukkoon ellei runttaa samantien täyttä repimistä kahvasta. Levy siis ns auennut nyt sen verran ettei pinta ole enää karhea koneistuksen/leikkauksen jäjiltä joten puruvoima on tasaisempi mutta myös hieman heikompi. Jarrutat täysillä alamäkeen ja paino aivan takana ja tuntee kun jarrutehoa jää varastoon eikä lauta hidastu niinkuin olettaisi.

Toisaalta voisi päivittää hydraulit ja tehoa olisi mutta hintakin valitettavan kova koska en ole halukas purkamaan takuunalaista lautaa jarruasennusta varten eli menisi huoltoja tekevään puljuun tehtäväksi. Mutta olisipa taas tehty ja teho ei takuulla loppuisi ja turvallisuus parantuisi taas asteen verran. Mutta toisaalta taas ei oikein uskaltaisi mahdollisesti yhden kuukauden takia pistää monta sataa haisemaan kun autokin pitäisi huoltaa ennen kuin kortin saa ja mietinnässä josko vielä pistäisi tuota rahaa hieman auton laittamiseenkin aka jäisikö lauta vaan varastoon/kaupungissa liikkumiseen vai olisiko ihan jatkossakin jatkuvassa käytössä vaikka kortti tulisi ja autot otettaisiin ajoon.
Itse en tee Zero 10:lle mitään. Koska haluan paremmat jarrut ja paremman jousituksen niin tulee jo liian kalliiksi. Katse ensi keväälle ja uuden laudan sit sinne. Jos sit laittaisi sen 3-4ke ja kerralla kunnon laite ettei mitään kompromisseja. Ajokautta nyt kuitenkin enää n. 2kk mahdollisesti niin mennään näillä. Talvella voikin sit katsella ja kytätä hyviä tarjouksia. Jos nyt yrittää ostaa niin kaikki paikat myy ei oota.
 

Pyrres

Apina koulutuksessa
Liittynyt
18.07.2017
Viestejä
4 712
Porukalla on sieltä liipasimen sisästä mennyt sen jousen voimasta se muovipalikka rikki, mikä käytännössä tarkottaa sitä et se liipasin liikkuu sitten vapaasti ja kaasuttaa sen mukasesti. Ei se ite liipasin katkea ja laitan tonne spoileriin pikkupätkän missä näyttäis et se juosi itseasiassa on hirttäny sen kaasun kiinni :dead:


Googlettelin vähän ja löysin tietoa siitä että tossa Zero 10X controllerissa on ainakin mahdollisuus rajottimelle ihan vaan yhdistämällä pari piuhaa. Toivottavasti VDM-10 on sama controlleri (todnäk on) ja ongelman saa ratkastua yhdistämällä piuhan ja laittamalla väliin vaikka kytkimen sit jos haluaa suljetulla alueella tykitellä täysiä. Ei tosin tietoa mihin se sen nopeuden rajottaa, jotkut sanoo 35kmh ja jotkut 40kmh. Siitä sit voinee ihmetellä et jos tehorajottais loput sitten, paska systeemi kyllä toi tehorajotus. Toki tilanne säilyy samana jos toi 35kmh rajotus onkin pelkkä nopeusrajotus ja siitä pitäs sit tehorajottaa 25kmh asti, sittenhän ois sama kun ei olis sitä rajotinta ollenkaan piuhassa.
Hitto kun on rehellisesti vaikea ymmärtää tuota tehorajoitteista "nopeusrajoitinta". Miksi tehdä moinen kun olisi niin paljon helpompaa muuttaa asetuksista arvoa joka olisi vaikka tehty niin että mittarinopeuden x täyttyessä mittaristlo löisi kaasun datan controllerille fyysisesti poikki. Tai edes että controllerilla olisi pari preset asetusta millä saisi säädettyä nopeuksia. Vaikka 5kmh välein 15kmh eteenpäin. Miksi myydä lautaa jota moni joutuu käyttämään vajaatehoisena.

Ja @Eki79 onhan tuota ajokautta vielä kuukausia jäljellä. Sateiden tullessa toki rajoittaa esim työmatka-ajoa kun et tiedä iskeekö sade iltapäivällä kotiin lähtiessä tms. Ja itse en ajatellut päivittää. Jos näyttää siltä että kortin takaisin saamisen jälkeen lauta jää vähälle käytölle, myyn laudan joko syksyllä tai keväällä ja laitan rahat kiinni vaikka auton putkistoon, vanteisiin tai lyön Datsunin 1.4l virikoneen kasaan ja katson miten 100A liikahtaa kun tehoa lyödään huomattavasti lisää. Jos saisi Fiesta ST:lle haastajaa mutkateille kiitos Datsunin minimaalisen painon :D.
 
Liittynyt
13.09.2017
Viestejä
556
Mikä olisi hyvä noin 500€ hintaluokan lauta? Ei tule olemaan mitään pitkää työmatka ajoa. Kaupungille/kauppaan ja ehkä joskus pidemmälle mutta pysyy siinä 30km sisällä menopaluu. Asun soratien varrella niin se voi ehkä rajoittaa jonkin verran, yleensä kyllä suht hyvin hoidettu. Ihan suomesta aion hommata sen, olen tässä xiaomin, E-way ja ninebotin lautoja katellut mutta en osaa valita mikä noista olisi hyvä ilman mitään sudenkuoppia.
 

Pyrres

Apina koulutuksessa
Liittynyt
18.07.2017
Viestejä
4 712
Mikä olisi hyvä noin 500€ hintaluokan lauta? Ei tule olemaan mitään pitkää työmatka ajoa. Kaupungille/kauppaan ja ehkä joskus pidemmälle mutta pysyy siinä 30km sisällä menopaluu. Asun soratien varrella niin se voi ehkä rajoittaa jonkin verran, yleensä kyllä suht hyvin hoidettu. Ihan suomesta aion hommata sen, olen tässä xiaomin, E-way ja ninebotin lautoja katellut mutta en osaa valita mikä noista olisi hyvä ilman mitään sudenkuoppia.
Otat sen Xiaomin tai Ninebotin riippuen mikä malli. Xiaomin Pro mallit ovat olleet erittäin perusluotettavia. Ja ainkaan entisesä omassa 1gen pro mallissa ei parin tuhannen km varsin rajua ajoa sisältäneen elämän aikana ole ollut yhtään puhkeamaa 70kg kuskin alla. Toki tehoa, jarruja ja jousitusta alkoi kaipaamaan ja sen takia meni lauta eteenpäin. Mutta varsin hyvä yleislauta. E-wayn laatu heittelee vähän liikaa joten siihen en lähtisi.
 
Liittynyt
26.02.2020
Viestejä
105
Asiallinen setti sulla siellä :cool:

Mistäs hommasit ton Bike Alarmin ja onko mitenkä skulannut sulla? Houkuttelisi hommata tuollanen kans vaikka käytössä on Abuksen Power Granit 190€ lukko :thumbsup:
Tilasin amazon.de, tuotteeen nimi oli joku lancoon bike alarm tjms, toiminut hyvin, laite rääkäisee heti kun hipaiseekin lautaa varoittaakseen ja jos jatkaa laudan liikuttelua niin alkaa huutamaan tosissaan, kaukosäädin ihan näppärän pieni ja ei tuu virhepainalluksia taskussa, helppo asennus 2-puolisella teipillä ja nippusiteillä jotka mukana paketissa. Ilmeisesti herkkyyttä ja äänenvoimakkuutta pystyy myös säätämään jotenkin, mutta en ole vielä jaksanut perehtyä. Jos jotain miinuksia haluaa etsiä niin laitteen lukitus ja avaamisen merkkiääni on ehkä hieman kohtuuttoman kova ja saa ihmiset ympärillä hätkähtämään
 
Liittynyt
03.07.2021
Viestejä
437
Nyt tuli vedettyä suora rasituslenkki täyteen ladatulla akulla ja uudella firmiksellä. En kyllä vieläkään ole oikein tyytyväinen tuohon akunkestoon.
Menomatka rallateltiin maksimia, eli 33km/h. Enimmäkseen tienpätkää ilman ihmeempiä hidasteluja, mitä nyt alkuun oli vähän kaupunkipätkää ja sama kääntöpaikassa. Ylämäkiä kyllä oli jonkun verran.
Kääntöpaikalla oli viidestä palkista juuri yksi huvennut. Takaisin tullessa niitä sitten alkoikin paukkumaan ihan kunnolla. Matka hyytyi perikymmentä metriä ennen kotiovea kun ei enää jaksanut ihan pientä nousua.
Viimeiset kolme kilometriä oli kyllä sellaiset että oikeasti huomasi miten ylämäessä vääntö loppuu kesken.
Tämä oli siis matkana juuri se minimi mikä pitäisi töihin ja takaisin kestää.

Vielä pitänee firmistä tuunata. En tiedä pitäisikö sitten noita vääntöjä viilata, mutta ainakin KERS kokonaan pois kun tuollaista pitkää matkaa ajaessa moottorijarru on lähinnä haitta, kun alamäkiin alkaa himmailemaan jos menee vauhti yli maksimin.

Kaasua olen huomannut alkaneeni käyttämään niin että etusormen nivelen taitteella nostan kaasurullaa, ikäänkuin mopon kaasua käyttäisin, mutta vain etusormi liikkuu. Peukalolla saa jämäkämmän otteen kahvasta samalla kun sillä ei paina.
Pitää melkein tuonne kaasun etupuolelle mistä etusormella nappaan kiinni, laittaa joku grippi tai pieni pykäläkohotus mikä tekee hommasta helpomman.
 

Liitteet

Liittynyt
22.10.2016
Viestejä
3 361
Onkos joku keksiny jotain helppoa ja halpaa keinoa miten skuutilla sais kuljetettua itsensä lisäksi pizzalaatikon? :D
 
Liittynyt
03.07.2021
Viestejä
437
Onkos joku keksiny jotain helppoa ja halpaa keinoa miten skuutilla sais kuljetettua itsensä lisäksi pizzalaatikon? :D
On kans käynyt mielessä. :D
Itse vein olohuoneen ison maton rullalla pystyssä edessäni laudalla matonpesupaikalle.

Mutta pizzalle tarakka, jonkinmoinen polkupyörän sarviin kiinnitettävä korinviritelmä hiukan varioituna voisi toimia, tai ihan äärimmäisessä hädässä olen miettinyt siihen laudalle jalkojen eteen voisi joku pienempi Kotipizzan laatikko mahtua. Jalansyrjällä sit tukee tankoa vasten vähän.

Mutta jos useammin alkaa kuljettamaan niin niitähän on sellaisia laakeita selkäreppuja joihin mahtuu pizza sinne pohjalle hyvässä asennossa ettei täytteet valu.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
2 979
Onkos joku keksiny jotain helppoa ja halpaa keinoa miten skuutilla sais kuljetettua itsensä lisäksi pizzalaatikon? :D
Kerran kuljetin perhepizzan tangon päällä reilun kilsan. Hyvin meni vaikka riskinsä siinä on :).
Mutta löytyyhän niitä kuljetusreppuja mitä lähetitkin käyttää.
 
Liittynyt
01.04.2019
Viestejä
195
Nyt tuli vedettyä suora rasituslenkki täyteen ladatulla akulla ja uudella firmiksellä. En kyllä vieläkään ole oikein tyytyväinen tuohon akunkestoon.
Menomatka rallateltiin maksimia, eli 33km/h. Enimmäkseen tienpätkää ilman ihmeempiä hidasteluja, mitä nyt alkuun oli vähän kaupunkipätkää ja sama kääntöpaikassa. Ylämäkiä kyllä oli jonkun verran.
Kääntöpaikalla oli viidestä palkista juuri yksi huvennut. Takaisin tullessa niitä sitten alkoikin paukkumaan ihan kunnolla. Matka hyytyi perikymmentä metriä ennen kotiovea kun ei enää jaksanut ihan pientä nousua.
Viimeiset kolme kilometriä oli kyllä sellaiset että oikeasti huomasi miten ylämäessä vääntö loppuu kesken.
Tämä oli siis matkana juuri se minimi mikä pitäisi töihin ja takaisin kestää.

Vielä pitänee firmistä tuunata. En tiedä pitäisikö sitten noita vääntöjä viilata, mutta ainakin KERS kokonaan pois kun tuollaista pitkää matkaa ajaessa moottorijarru on lähinnä haitta, kun alamäkiin alkaa himmailemaan jos menee vauhti yli maksimin.

Kaasua olen huomannut alkaneeni käyttämään niin että etusormen nivelen taitteella nostan kaasurullaa, ikäänkuin mopon kaasua käyttäisin, mutta vain etusormi liikkuu. Peukalolla saa jämäkämmän otteen kahvasta samalla kun sillä ei paina.
Pitää melkein tuonne kaasun etupuolelle mistä etusormella nappaan kiinni, laittaa joku grippi tai pieni pykäläkohotus mikä tekee hommasta helpomman.
En usko et vaikka kuinka säätelisi noita arvoja niin ihmeellistä muutosta saa tehtyä matkan pituuteen. Painon pudotus tai vauhdin pudotus 20km/h auttaa eniten.
 
Liittynyt
03.07.2021
Viestejä
437
En usko et vaikka kuinka säätelisi noita arvoja niin ihmeellistä muutosta saa tehtyä matkan pituuteen. Painon pudotus tai vauhdin pudotus 20km/h auttaa eniten.
Niin se voi kyllä olla. Kovalla powerilla hurjaa vauhtia ylämäkeen voi olla sama kokonaisenergia kuin pienemmällä powerilla hiljempaa mutta kauemmin samassa mäessä.
Tosin noiden firmiksen säätöjen kanssa juuri nyt pelailen niin voihan tuota vähän kikkailla niidenkin kanssa ja katsoa miten eroaa käytännössä, ihan noin yleisen käytettävyydenkin kannalta eikä vain virrankulutuksessa.

Tuota lenkkiä tulee kyllä identtisenä rällättyä aika moneen kertaan vielä niin varmaan löytyy vauhdillekin joku sweet spot jossa Virta riittää koko matkalle niin ettei vääntö loppumatkasta kärsi valtavan paljon.
 
Liittynyt
18.07.2021
Viestejä
3
Tulipa tuossa viikonloppuinnostuksissa pistettyä E-Way E600 tilaukseen, siis nimenomaan tuo EI MAX versio ja kuvien perusteella näyttäisi siltä että on noita E600 MAXin lapsuksia fiksailtu. (Takalokarin tuki, taittokohdan lukitushässäkkä, jonkinlainen jousituskin takapäässä vaikka hieman epäilyttää onko siitä hyötyä isommalle miehelle vai pohjaako heti)
Moottori todennäköisesti sama ainakin tehojen puolesta.

Toki huonopuoli tuossa on pienempi akku ja saa nähdä kuinka ahdistaa, mutta pienessä kaupungissa kun asuu niin pääsee kyllä edes takasin vaikka 20km reaalimaailman rangella ihan hyvin, näkee sitten. Myös ihan vain kuvista katsoen kyllä se MAX näyttää jykevämmältä.

Hieman kun yrittänyt selvitellä niin vaikuttaisi että tämä on versio Kingsongin N10 laudasta, josta melko heikosti myös lontoon murteella löytyy mitään videota, "Wrong Way" nimiseltä kanavalta kyllä löytyy jonkinlainen arvosteluvideo, mutta vähän haisee maksetulta mainokselta:
 
Liittynyt
18.05.2021
Viestejä
17
Nää jousettamattomat ja vajaa jarruiset rempula laudat vois hävitä markkinoilta synkistämästä onnettomuustilastoja.
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
248 236
Viestejä
4 331 761
Jäsenet
72 152
Uusin jäsen
Monsku

Hinta.fi

Ylös Bottom