Sähköskootterit / sähköpotkulaudat

Liittynyt
03.07.2021
Viestejä
437
Itsellä kuumottaisi hankkia eka sähköpotkulauta Tier-vuokraskoottitestauksen jälkeen.

Toivotut ominaisuudet:
- Ei rimpula, eli pitää olla jämäkkä/laadukasrakenteinen
- 25km/h minimi, mutta saa olla myös maksimi eli vain hyöty/työmatkakäyttöän tulee.
- Pitkä akkukesto/ plussaa
- Mukava ajella (jousitus/renkaat/ohjaustanko)
- Hinta n. 1000e (mielellään alle).

Suomi-hinnat ovat ymmärrettäviä vrt. Ali Express/DHGate, mutta nämä merkit/mallit kiinnostavat juuri hintojensa vuoksi:

1. Ninebot by Segway MAX G30 (DHGate): 540€

2. Ninebot by Segway MAX G30 (AliExpress): 590€

3. VSETT 9+ (48v, 19,2Ah) (AliExpress): 1200€

BONUS: VSETT 10+ 1560€

DHgaten Ninebot vaikuttaisi olevan kohtuusuosiossa, mutta arvonlisäverosta ei löydy kuvauksessa mainintaa vs. AliExpress? Ovatko jompi kumpi/kumpikin kuinka turvallisia hankintapaikkoja? Koetin valita kaupat joissa eniten hankintoja ja palautteita.

VSETT 9+ kiinnostaisi erityisesti tuplavipujuositusten, leveän ja pitkän jalkalaudan sekä jalkatakatuen, tehojen sekä fillarimallisemman ohjaustangon vuoksi (En juuri fanita lyhyitä suoria ohjaustankoja, joitä valtaosa normiskooteista käyttää). Liikennerajoitettu valmiiksi 25km/h. Hinta pompsahtaa yli tonnin, mutta olisi ajomukavuudeltaan aivan toisella tasolla Ninebotiin nähden.

VSETT 10+ otin mukaan referenssiksi. Laite on reippaasti ylitehokas/kallis/painava omaan duunimatkailuun/arkipörräiluun (vaikka onkin liikennerajoitettu 25km/h), mutta kokonaisominaisuuksiltaan ruksaisi kaikki ruudut...kahteen kertaan.


-----------
Summa Summarum. Ninebot Max30 olisi näistä kaiketi se järkevin/taloudellisin vaihtoehto, mutta leveämpi/kaartuvampi ohjaustanko sekä vipuvarsijousitettu tehopaketti VSETT 9+ silti houkuttelisi. Tuplahinta Ninebotin 600€ vs VSETTin 1200€ välillä on kuitenkin melkoinen. Vaikeita valintoja.

Saa auttaa valinnassa tai tarjota em. ominaisuuksien perusteella vaihtoehtomalleja (Suomesta ulkomailta) + vinkkailla tarvitseeko jotain erityistä huomioida yllämainittujen Kiinakauppojen kanssa asioidessa kun en ole näistä aiemmin tilaullut. Kiitokset. :)
Jos kerran ekaa olet ostamassa niin mä lähtisin mieluummin G30:llä kuin VSETTillä liikenteeseen. Myös se että VSETT lienee hankalampi saada kösiin kuin G30, eli aiemmin pääsisit ajelemaan.

Mitä Kiinan kauppoihin tulee niin ihan postin kuljetusajankin vuoksi ottaisin mieluummin lähempää, koska kesällähän on päästävä ajelemaan.

G30 yleisesti on todella tykätty ja hyvä laite (itse en ole ajanut) joten jos budjetti sallii niin todella hyvä ostos.
Jos taas haluat pikkuisen enemmän pihistellä niin 500€ korvilla olisi Xiaomin Mi Pro 2 -lauta joka häviää kantamassa sekä vedenkestävyydessä G30:lle vähän, mutta vastaavasti on myös halvempi. Samassa hinta/laatu -suhteessa taitavat vehkeet mennä, eli hyviä hankintoja budjettiin nähden molemmat.

Jos taas oikeasti haluat pihistellä niin 300€ hintaan saat Xiaomi Mi Essentialin (essential lite on sama) jonka kantama heikompi ja vauhti vain 20km/h. Ymmärtääkseni se on paras hintaluokassaan mutta tosiaan jättää toivomisen varaa vauhdissa ja kantamassa monelle käyttäjälle.

Kantamaa miettiessä kannattaa ottaa huomioon se että ilmoitettu kantama on tasaisella, kevyellä käyttäjällä ja optimilämpötiloissa hillittömän nopeudella. Jos oma paino alkaa olemaan lähellä 100kg ja aikomus ajaa myös ylämäkiä ja keskustaa urku auki niin ilmoitetun kantaman voit jakaa kahdella, eli puolet ilmoitetusta on todellinen kantama. Jos taas jossain 80kg korvilla oma paino niin voit ehkä odotella 66% kantamaa ilmoitetusta.

Vauhti pitää enemmän kutinsa ilmoitetun kanssa, mitä olen ymmärtänyt painavammiltakin käyttäjiltä. Laitteen epävirallisen softan käyttäminen on myös aika simppeliä, eli ilmoitettu maksimivauhti on helppo ohittaa, toki akun keston ja kantaman kustannuksella.
Itsellä tosiaan kokemusta vain tuosta Xiaomin Pro2:sta mutta maksimivauhti 25km/h epävirallisen softan kanssa on 33km/h ja kesti vajaan viisi minuuttia ladata kännykällä laitteeseen. Akun kulutus about samassa suhteessa, eli epävirallinen softa itsessään ei lisää kulutusta, vain se vauhti jota käytät.

Kannattaa myös huomioida että lain mukaan 25km/h maksimissaan kulkeva (Xiaomi Pro2 ja G30 molemmat) ei vaadi liikennevakuutusta, mutta sitä kovempaa menevät vaativat.

Edit: Takuu ja palautushommat on simppelimpiä ja nopeampia Suomeen ja Eurooppaan kuin Kiinaan, eli itse maksaisin lisää ihan vain siitä luksuksesta.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
2 196
Kannattaa myös huomioida että lain mukaan 25km/h maksimissaan kulkeva (Xiaomi Pro2 ja G30 molemmat) ei vaadi liikennevakuutusta, mutta sitä kovempaa menevät vaativat.
Kovempaa ei saa laillisesti ajaa eikä niihin saa vakuutustakaan, koska silloin se vaatisi rekisteröintiä eikä sellaista potkulautojen luokkaa ole Suomessa. Mopoksi niitä ei saa ilman valmistajan todistuksia. Joissakin cruiserin näköisissä vehkeissä sellainen mahdollisuus on kun ovat rakenteellisesti paljon lähempänä mopoa. Tai sitten mulla on väärää/vanhaa tietoa, prove me wrong.
 
Liittynyt
03.07.2021
Viestejä
437
Kovempaa ei saa laillisesti ajaa eikä niihin saa vakuutustakaan, koska silloin se vaatisi rekisteröintiä eikä sellaista potkulautojen luokkaa ole Suomessa. Mopoksi niitä ei saa ilman valmistajan todistuksia. Joissakin cruiserin näköisissä vehkeissä sellainen mahdollisuus on kun ovat rakenteellisesti paljon lähempänä mopoa. Tai sitten mulla on väärää/vanhaa tietoa, prove me wrong.
Eli tässäkö on paradoksi että ne ovat kokonaan meillä luvattomia pelejä, paitsi rekisteröimättömillä teillä ja pelloilla? Itse tosiaan luin vain Trafin vaatimuksen että 25km/h max tai muuten vakuutat vehkeen ja se riitti itselle siihen että otetaan max 25km/h vehjes.
 

Pyrres

Apina koulutuksessa
Liittynyt
18.07.2017
Viestejä
4 712
Eli tässäkö on paradoksi että ne ovat kokonaan meillä luvattomia pelejä, paitsi rekisteröimättömillä teillä ja pelloilla? Itse tosiaan luin vain Trafin vaatimuksen että 25km/h max tai muuten vakuutat vehkeen ja se riitti itselle siihen että otetaan max 25km/h vehjes.
Jos lauta on yli 1000w jatkuvaa tehoa antava ja vauhti ei rajoitu 25kmh ei laitteella saa ajaa kadulla ellei ole juuri Kontio tyylinen mopoksi rekisteröitävä. Tällä hetkellä ollaan monessa asiassa vielä hyvin lastenkengissä tulkintojen suhteen. Riittääkö salavalikosta nopeuden rajoittaminen teholla (eli sähköapu ei lopu 25kmh vaan lauta ei vain tasaisella jaksa kulkea yli 25kmh mikä taas periaatteessa jo itsessään rikkoo pykäliä jos avustus jatkuu esim alamäessä yli 25kmh) niin että sen voi jopa ajaessa muuttaa (kuten itsellä), vai onko ainoina laillisina vaihtoehtoisesti fyysinen selkeä muutos laudassa mitä et voi muuttaa ajaessa tai parin sekunnin pysähtymisellä (esim rajoittimen johdon kytkentä laudassa) tai softassa koodattu hard limit jota et virallisilla keinoilla voi muuttaa.

@Jamary meikäläisellä oli laturi juu mutta se on myyty jo tovi sitten.

@JeppeJKL onko virallinen vedenkesto vaatimuksena? Jos ei niin moni optio aukeaa. Etenkin juuri noissa jousitetuissa. Voit saada alle tonnilla jo jos jonkinmoista lautaa jossa on tehoa, kantomatkaa ja jopa jousitusta mutta virallinen IP luokitus puutuu.
 

copter

Last Man Standing
Liittynyt
05.12.2016
Viestejä
3 307
Jos lauta on yli 1000w jatkuvaa tehoa antava ja vauhti ei rajoitu 25kmh ei laitteella saa ajaa kadulla
Pakko tarkentaa että laudassa tulee molempien täyttyä, eli laudan tulee olla alle 1000W sekä siinä pitää olla rajoitin 25km/h, jotta sillä saa ajaa ilman vakuutusta, katsastusta ja rekisteröintiä. Esim. 350W lauta joka kulkee yli 25km/h tai 2000W lauta joka kulkee alle 25km/h ovat siis molemmat samalla tapaa laittomia.

Toki varmasti @Pyrres tämän tietää, mutta oli kirjoitettu siinä muodossa että voi hieman harhaanjohtaa asiaan vihkiytymätöntä.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
2 196
Eli tässäkö on paradoksi että ne ovat kokonaan meillä luvattomia pelejä, paitsi rekisteröimättömillä teillä ja pelloilla? Itse tosiaan luin vain Trafin vaatimuksen että 25km/h max tai muuten vakuutat vehkeen ja se riitti itselle siihen että otetaan max 25km/h vehjes.
Juuri näin, ovat luvattomia ja saa ajaa vain suljetulla alueella ja ”maastokäytössä”. Minä ja muutama muukin voisi ottaakin vakuutuksen jos silloin saisi ajaa laillisesti lujempaa, mutta sellaista mahdollisuutta ei tällä hetkellä ole. Se on joko tuo max 1000w ja 25km/h tai rekisteröitävä tieliikennekäyttöiseksi mopoksi/kevytmoottoripyöräksi ja kaikki sen vaatimat tyyppihyväksynnät, todistukset, ajokortit yms. toisin sanoen mahdoton tehtävä.
 

Pyrres

Apina koulutuksessa
Liittynyt
18.07.2017
Viestejä
4 712
Pakko tarkentaa että laudassa tulee molempien täyttyä, eli laudan tulee olla alle 1000W sekä siinä pitää olla rajoitin 25km/h, jotta sillä saa ajaa ilman vakuutusta, katsastusta ja rekisteröintiä. Esim. 350W lauta joka kulkee yli 25km/h tai 2000W lauta joka kulkee alle 25km/h ovat siis molemmat samalla tapaa laittomia.

Toki varmasti @Pyrres tämän tietää, mutta oli kirjoitettu siinä muodossa että voi hieman harhaanjohtaa asiaan vihkiytymätöntä.
Juurikin näin. Saivarteluna, siksi sana "ja" :D

EDIT: Ja tosiaan kuten @pelitys totesi, jos annettaisiin optio nostaa edes tuota tehorajaa sillä että ottaa vakuutuksen olisin samantien mukana. Valitettavasti about melkein kaikki kunnon jousituksella, kunnon jarruilla yms myös turvallisuutta lisäävillä ominaisuuksilla olevat laudat ovat jo pelkästään tehonsa takia laittomia vaikka olisivatkin rajoitettu 25kmh. Tuo oli ongelma mihin itse törmäsin uusia lautoja etsiessä. Olisi se 2000w tuplamoottorinen kunnon jousilla ja 100km+ rangella oleva lauta kelvannut oikein hyvin vaikka 25kmh rajoitettunakin mutta eipä onnistu. Moinen kiihtyisi, pysähtyisi, ei pelkäisi pyörätiellä olevia kuoppia, kanttareita tai mukulakiviä jonka lisäksi jaksaisi mäet myös raskaamman kuorman kanssa (juu jo hyvällä akustolla ja alle 1000w moottorilla varustettu pystyy tuohon nousukykyyn ilman että vauhti putoaa mutta kiihdytys ylämäkeen on vielä 1000w tehollakin varsin heikkoa).
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
03.07.2021
Viestejä
437
Tuli vaihdettua Pro2:n kustomikahvat ihan koska pystyn. Vähemmän nuo painaa kättä kuin alkuperäisissä olleet näppylät, varsinkin kun nyyppänä tulee tosissaan puristettua noita kahvoja.
On nämä silti mukavammat kuin alkuperäiset, mutta jarrukahvaan pitää ottaa uusi ote. Ennen oli nimetön ja pikkusormi puikoissa ja etu- sekä keskisormi jarrukahvalla. Nyt jää pikkusormi puristuksiin kun jarruttaa, koska kahvassa levennys.
Nyt tietoisesti etusormi gripille ja muut kolme puristaa jarrukahvaa. Kun vain tulisi automaatioksi.
 

Liitteet

Pyrres

Apina koulutuksessa
Liittynyt
18.07.2017
Viestejä
4 712
Tuli vaihdettua Pro2:n kustomikahvat ihan koska pystyn. Vähemmän nuo painaa kättä kuin alkuperäisissä olleet näppylät, varsinkin kun nyyppänä tulee tosissaan puristettua noita kahvoja.
On nämä silti mukavammat kuin alkuperäiset, mutta jarrukahvaan pitää ottaa uusi ote. Ennen oli nimetön ja pikkusormi puikoissa ja etu- sekä keskisormi jarrukahvalla. Nyt jää pikkusormi puristuksiin kun jarruttaa, koska kahvassa levennys.
Nyt tietoisesti etusormi gripille ja muut kolme puristaa jarrukahvaa. Kun vain tulisi automaatioksi.
Nää on niin näitä makuasioita. Olen itse vaihtanut kaikista laudoista mitkä on ajossa olleet pidempään kuin viikon kaksi vaihtanut tupet (ettenkin nuo kaikista paksuimmat mallit) ohuisiin pehmeää todella pitävää kumia oleviin ja saanut helvetin paljon mukavamman, kontrolloitavamman ja omaan käteen istuvamman laudan 15e muutoksella.

Tosin se on pakko sanoa, kuvassa sulla on nuo tupet väärinpäin. Tuo liipake on tarkoitus tulla ranteen puolelle tukemaan eikä olla etupuolella.
 
Liittynyt
03.07.2021
Viestejä
437
Nää on niin näitä makuasioita. Olen itse vaihtanut kaikista laudoista mitkä on ajossa olleet pidempään kuin viikon kaksi vaihtanut tupet (ettenkin nuo kaikista paksuimmat mallit) ohuisiin pehmeää todella pitävää kumia oleviin ja saanut helvetin paljon mukavamman ja omaan käteen istuvamman ja mukavamman laudan 15e muutoksella.

Tosin se on pakko sanoa, kuvassa sulla on nuo tupet väärinpäin. Tuo liipake on tarkoitus tulla ranteen puolelle tukemaan eikä olla etupuolella.
Joo, mä kokeilin niitä molemmin päin ja tykkään että se jää tuonne pikkusormen niveleen tuo levennys. Antaa jotenkin tukevamman otteen, paitsi vasemmassa jää tuo jarrukahvahomma.
Pitää nyt kokemuksen myötä vähän säätää muutenkin jarrukahvan ja kaasun asentoja vähän. Omalla pituudella tuntuu luontevammalta että olisivat vähän enemmän alaviistoon, kun nyt ovat suoraan eteenpäin.
 

Pyrres

Apina koulutuksessa
Liittynyt
18.07.2017
Viestejä
4 712
Joo, mä kokeilin niitä molemmin päin ja tykkään että se jää tuonne pikkusormen niveleen tuo levennys. Antaa jotenkin tukevamman otteen, paitsi vasemmassa jää tuo jarrukahvahomma.
Pitää nyt kokemuksen myötä vähän säätää muutenkin jarrukahvan ja kaasun asentoja vähän. Omalla pituudella tuntuu luontevammalta että olisivat vähän enemmän alaviistoon, kun nyt ovat suoraan eteenpäin.
Juu siis makuasia kuten sanottua mutta ovat ns tarkoitettu käytettäväksi toisinpäin. Asiahan on täysin ok jos vaan ei estä jarrujen käyttöä tai hyvän otteen saamista. Isoin ongelma jarruotteen muuton lisäksi on mielestäni ehkä tuo ettet saa napattua puristusotetta stongasta koska tuo lirpake tulee eteen ja estää hyvän otteen saamisen. Lisäksi törmätessä johonkin/kaatuessa mahdollisuus että sormi/käsi jää puristuksiin gripin ja jarrukahvan väliin kasvaa huomattavasti. Vihje, jälki ei ole kaunista kun näin sattuu (enolla jäi kaatuessa sormet kytkinkahvan ja stongan väliin ja eihän ne sormet enää ikinä olleet kuin ennen).

Ja kaasun asentoon et liiemmin muistaakseni voi vaikuttaa kun taisi olla vain yhteen asentoon stongalla asettuva. Mutta jarruja saat tietyn verran käänneltyä ja säädettyä. Tavoitteena yleisesti ottaen se että jarruttaessa ranne olisi ns suorana kun sormet lepäävät jarrukahvalla/kahvoilla ajoasennossa laudan päällä seisoessa. Itsellä ei riittänyt säätövara sähköjohtojen vuoksi Xiaomissa enkä saanut jarruja ihan kuten halusin.
 
Liittynyt
15.12.2019
Viestejä
332
Jaahas, olikohan liian kuuma päivä E way 600 maxille kun alkoi 400m jälkeen piipittään ja vilkutti S1 erroria ja kerran pari tuli S2 ja kyyti loppui siihen paikkaan. Virta päälle/pois renkkaamalla pääsin fifty/sixty nilkuttamalla kotiin mutta aina 10-30s. jälkeen sama vika. Appi ilmoitti moottorin ylikuumenneen. Auttaakohan pohja auki ja piuhojen irrottelu vai suosiolla Gosselle, juurikin sieltä tulin kun takalokarit vaihdettiin uuteen malliin?

Löytykö tähän vastausta :) ?
 

Pyrres

Apina koulutuksessa
Liittynyt
18.07.2017
Viestejä
4 712
Löytykö tähän vastausta :) ?
Paljos oli sulla painoa/kuormaa laudalla ja oliko jyrkkiä ylämäkiä? Jos ei yli suositellun 120kg ja ei jyrkkiä mäkiä niin soittoa Gosselle ja kyselyä että mikä on maksimi käyttölämpötila spekseissä ja jos ei ylittynyt niin korjattavaksi/uusi alle. Vialliseltahan tuo kyllä kuulostaa näin äkkiseltään enempää tietämättä. Ajoin kuitenkin itse tosi pitkiä ylämäkiä 70kg+varmaan 20kg reppu selässä 25kmh ja nopeus ei pudonnut, ei erroreita jne jne. Osa mäistä itsessään olivat jo tuon 400m+.
 
Liittynyt
03.07.2018
Viestejä
1 929
katsellut jotain halpaa potkulautaa satunnaisia reissuja varten, Kugoon S1 Kirin on yksi edullinen ja sitten törmäsin tähän, onko Xiaomin kopio, vaikuttaa kaikinpuolin hyvältä ja paremmalta kuin Kugoo?

 

Pyrres

Apina koulutuksessa
Liittynyt
18.07.2017
Viestejä
4 712
katsellut jotain halpaa potkulautaa satunnaisia reissuja varten, Kugoon S1 Kirin on yksi edullinen ja sitten törmäsin tähän, onko Xiaomin kopio, vaikuttaa kaikinpuolin hyvältä ja paremmalta kuin Kugoo?

Wow... Siitä onkin aikaa kun olen viimeksi törmännyt yhtä uhm "edustavaan" ja "luotettavan oloiseen" tuotteeseen :D. Puolet sanoista kirjoitettu väärin koska on käytetty jotain suoraa käännöstä, ihan mainoskuviin asti ja tulos että ovat aivan päin persettä. Tulee jotenkin mieleen Wish.comin tuotteet kuvauksesta. En siis väitä että täysi kusetus tms mutta mutta...
 
Liittynyt
10.04.2020
Viestejä
401
Wow... Siitä onkin aikaa kun olen viimeksi törmännyt yhtä uhm "edustavaan" ja "luotettavan oloiseen" tuotteeseen :D. Puolet sanoista kirjoitettu väärin koska on käytetty jotain suoraa käännöstä, ihan mainoskuviin asti ja tulos että ovat aivan päin persettä. Tulee jotenkin mieleen Wish.comin tuotteet kuvauksesta. En siis väitä että täysi kusetus tms mutta mutta...
Vaikka oli jotkut "kirotusvireet" aika huvittaviakin, niin en tuota suosittelisi itsekään. Voi olla varsin todennäköistä, että hinta korreloi laatua ja ostaja/käyttäjä saa pahan mielen ostoksesta. Ohjaustangon lukitusta katsellessa voi olla kovakin kolaus tiedossa, eikä ihan muutenkaan vakuuta. Ei siis peukutusta täältäkään.
 
Liittynyt
03.07.2021
Viestejä
437
Haukkukaa nyt joku kokeneempi tämä laite: Sähköpotkulauta Nitrox MyWay V2 litium 700W
Kävi silleensä että naapuri leveili laittaneensa tilaukseen saman tehoisen laudan tuolta sivustolta ja oletin että se olisi tämä.
Sitten tarkistin hinnan ja speksit eikä huonolta näytä. Kai tuo on kuitenkin näillä tiedoilla pikemmin tuollainen metsä/off-road -kone kuin katusallittu cruiseri, eli vähän eri käyttötarkoituksiin kuitenkin.
 
Liittynyt
05.01.2021
Viestejä
2 399
Ei kenelläkään ole mitään kikkakolmosta ilmanpaineen säätöön? Takarengas onnistuu hiukan paremmin mutta koska eturengas on kiinteä niin sinne ei ABC:n ilmaa saa sisään ilman jatkopalaa joka sitten on oma hommansa.
Toisin kuin autoissa niin nämä päästää ilmat heti pois kun letku on kiinni ja eturenkaan kohdalla tosiaan sitä tulee ulos nopeammin kuin ehtii sisään laittaa. Se jatkopalan ihan siihen huulille ruuvaaminen ei tilannetta tarpeeksi helpottanut.

Takarenkaassa sama homma mutta koska ei ollut tarvetta käyttää jatkoletkua niin vähän paremmin taisi onnistua tuo 3.4baria sinne.
Tosiaan ihan tuntumalla nuo ilmat siellä nyt ovat.

Tämä siis Mi Pro2:lla.
Kävin hakemassa Biltemasta iskaripumpun hintaan 14,90. Liitin menee hyvin tohon Pro 2:n takarenkaaseenkin, vaikka ihan alkuun hetken vaikutti vähän hankalalta. Hintaansa nähden kahden laudan renkaat täyttäneenä vaikuttaa oikein hyvältä. Ainoa selkeä miinus omilla kriteereillä on toi näyttö, josta bareja on vähän hankala tarkemmin tihrustaa, mutta psi:n seuraaminen onnistuu jo huomattavasti helpommin.
 

copter

Last Man Standing
Liittynyt
05.12.2016
Viestejä
3 307
@Teosto Vähän heikohto akkukapasiteetti tuon rungon laudalle jos nyt pitää jotain hakemalla hakea. Sama runko kuin esim. alkuperäisessä Kugoo M4 ja toi runko on myös tilaamassani X48 laudassa. Runkoon on tullut (viime vuonna?) uusi taittomekanismi ja tässä on vielä tuo vanhempi versio, tosin mitää vikaa tässä ei ole, mutta omasta mielestä uudempi on sirompi ja ilmeisesti myös kestävämpi / helpompi.
 
Liittynyt
03.07.2021
Viestejä
437
Kävin hakemassa Biltemasta iskaripumpun hintaan 14,90. Liitin menee hyvin tohon Pro 2:n takarenkaaseenkin, vaikka ihan alkuun hetken vaikutti vähän hankalalta. Hintaansa nähden kahden laudan renkaat täyttäneenä vaikuttaa oikein hyvältä. Ainoa selkeä miinus omilla kriteereillä on toi näyttö, josta bareja on vähän hankala tarkemmin tihrustaa, mutta psi:n seuraaminen onnistuu jo huomattavasti helpommin.
No perhana. Ei huono hinta. Tänään pikkukaljoissani laitoin Verkkikseltä tuon aiemmin mainostetun Xiaomin oman pumpun tilaukseen. Hinta nelinkertainen tuohon nähden.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
11 885
Jos taas haluat pikkuisen enemmän pihistellä niin 500€ korvilla olisi Xiaomin Mi Pro 2 -lauta joka häviää kantamassa sekä vedenkestävyydessä G30:lle vähän, mutta vastaavasti on myös halvempi. Samassa hinta/laatu -suhteessa taitavat vehkeet mennä, eli hyviä hankintoja budjettiin nähden molemmat.
Oman tuntumani mukaan käyttömatkaa tai mahdollista vedenkestävyyttä suuremman painoarvon antaisin renkaalle ja vetotavalle G30:n eduksi. Kääntäen taas paino ja ulkomitat tekevät näennäisen pienellä erolla G30:stä kömpelömmän kannettavan ja pakattavan. Lisäksi G30:n sisäänrakennetun latausvirtalähteen laskisin eduksi. Ei tarvita kuin mikkihiirijohto. Latausnopeus on myös merkittävästi parempi etenkin pikaista välilatausta tehdessä(5-6 tuntia vs. 8-9 tuntia ja ensinmainitussa ajassa ladataan suurempi energia). Lisäksi Ninebotissa voi käyttää myös ulkoista liitäntälaitetta, jolla luvataan 3 tunnin latausaika.

Enkä ole ajanut Xiaomi Prolla, joten en lähde mitään tarkkaa tuntumaeroa sanomaan.
 
Viimeksi muokattu:

copter

Last Man Standing
Liittynyt
05.12.2016
Viestejä
3 307
Tässä kovasti itse seurailen milloin toi oma X48 lauta tulee Saksasta. DHL kyydissä on jossain rekassa / laivassa, mutta seuranta päättyy siihen eikä ole vielä Postille rekisteröitynyt, joka taitaa hoitaa jakelun Suomessa. Tuli tilattua siihen heti alkuun parempi lamppu sekä dekkiin custom skeittilaudan gripit, niin saa heti vähän tuunailla kun penkki on ruuvattu irti. Ehkä ton lampun saa kanssa fiksumpaan paikkaan (korkeammalle) samalla. Noh, eiköhän se tossa ensi viikolla ilmesty. Jos kaikki hyvin tuon kanssa, niin E-Way E350 menee sitten myyntiin.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
11 885
No perhana. Ei huono hinta. Tänään pikkukaljoissani laitoin Verkkikseltä tuon aiemmin mainostetun Xiaomin oman pumpun tilaukseen. Hinta nelinkertainen tuohon nähden.
Ei sitä kannata katua. On se vaan hyvä vehje, vaikka oman filosofiani puolesta vähän kännissä suunniteltu. Itse tilasin DNA-kaupan tarjouksesta, jossa oli törkypitkä toimitusaika, koska ei ollut kiirettä sopivan iskaripumpun jo palvellessa. Kyllä ne molemmat on ihan hyvä olla varalla.
 
Liittynyt
10.04.2020
Viestejä
401
No perhana. Ei huono hinta. Tänään pikkukaljoissani laitoin Verkkikseltä tuon aiemmin mainostetun Xiaomin oman pumpun tilaukseen. Hinta nelinkertainen tuohon nähden.
Toista vuotta tuota Xiaomin pumppua käyttäneenä voin kyllä todeta, että varmaan tulet arvostamaan sen helppokäyttöisyyttä. Ei ole koolla pilattu, lataus kestää n+1 renkaantäyttöä, selkeä näyttö ja laitteessa on valo siltä varalta, että pitää tien päällä iltahämärissä pumppailla. Ihan soiva peli ja hintansa arvoinen. Itse maksoin joku viitisen kymppiä, mutta viime kuussa tuota näkyi jossain kotimaisessa kaupassa vielä kymppiä halvemmalla myytävän tarjouksessa.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
05.01.2021
Viestejä
2 399
Enpä usko, että Xiaomin pumppua tarvitsee katua, vaikka onkin kalliimpi. Ei se pitkällä tähtäimellä iso hankinta ole, jos vaan kestää hyvin ja on niinkin käytännöllinen ja helppo kuin sitä käyttäneet antavat ymmärtää. DNA:lla oli joku aika sitten sitä pumppua 39 eurolla ja vähän harmittaa, että jäi hankkimatta, vaikka nyt onkin ihan tyytyväinen olo tästä Bilteman vehkeestä.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
4 714
Haukkukaa nyt joku kokeneempi tämä laite: Sähköpotkulauta Nitrox MyWay V2 litium 700W
Kävi silleensä että naapuri leveili laittaneensa tilaukseen saman tehoisen laudan tuolta sivustolta ja oletin että se olisi tämä.
Sitten tarkistin hinnan ja speksit eikä huonolta näytä. Kai tuo on kuitenkin näillä tiedoilla pikemmin tuollainen metsä/off-road -kone kuin katusallittu cruiseri, eli vähän eri käyttötarkoituksiin kuitenkin.
Aika pieni akku, toi luvattu 30km range jää kyllä saavuttamatta jos vauhtia on pikkasenkaan enemmän. Etujousitus kanssa näyttää siltä et se alkaa päästämään ylimääräsiä ääniä aika nopeasti, ainakaan noi jouset tossa ei näytä kovin kummosilta. Tangon taittomekanismi kanssa kysymysmerkki, toivottavasti ei mene väljäks.

Mut muutapa nyt ei oikeen tuu mieleen, hintasekseen ehkä ihan ok vehje? Käyttäessähän sen sit näkee.
 
Liittynyt
18.05.2021
Viestejä
17
Kaabo mantis tilattu e-wheelssiltä 6pvä ja lähetetty 9pvä. Saa nähdä milloin saapuu..
Saattaahan tuossa kestää kun menee tulliin jossa nyt mukava ruuhka kiinan postien takia.

E-wheelsin laudat tulevat ilmeisesti Norjasta joka ei satu olemaan EU-maa.
 

Pyrres

Apina koulutuksessa
Liittynyt
18.07.2017
Viestejä
4 712
Mitäs lukkoja on porukka näissä käyttänyt :) ?
Abuksen taittolukko pystyputkessa. Ei yhtä turvallinen kuin U-lukot mutta kulkee aina mukana ilman kolinoita kilinöitä ja ei ole tiellä eikä vie tilaa juuri mitään.
 
Liittynyt
03.07.2021
Viestejä
437
Mitäs lukkoja on porukka näissä käyttänyt :) ?
Itsellä Pro2:n mukana tullut numerolukko, eli se perinteinen vaijerivenkula jolla vetelen pyörätelineeseen kiinni jos on rauhallisen näköistä meininkiä aamutuimaan. Illemmalla ja vilkkaammalla alueella pidän mukana kauppojen sisälläkin.
Kuitenkin koska se vaijeri on sellainen jousimainen vänkyrä niin olen miettinyt että ottaisin käyttöön mieluummin kotona joutilaana lojuvan vastaavalla lukituksella olevan ketjumallisen lukon, jonka saa vaivattomammin kireälle rungon ympärille. Tosin siinä on vain neljä numerokiekkoa viiden sijaan. En siltikään usko että se varsinaisesti laitteen varastamisen riskiä lisäisi.

Itse tosin asun pikkukylässä jossa hyvällä tuurilla voi olla niin että lukitsematon laite voi vilkkaimman kaupan edessä säilyä koskemattomana jopa vuorokauden. En aio kokeilla, mutta meillä ei siis potentiaalisia kehveleitä ole kovin paljoa. Niitä kuitenkin on.
 

Rxd

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
19.07.2020
Viestejä
1 898
Itsellä Pro2:n mukana tullut numerolukko, eli se perinteinen vaijerivenkula jolla vetelen pyörätelineeseen kiinni jos on rauhallisen näköistä meininkiä aamutuimaan. Illemmalla ja vilkkaammalla alueella pidän mukana kauppojen sisälläkin.
Kuitenkin koska se vaijeri on sellainen jousimainen vänkyrä niin olen miettinyt että ottaisin käyttöön mieluummin kotona joutilaana lojuvan vastaavalla lukituksella olevan ketjumallisen lukon, jonka saa vaivattomammin kireälle rungon ympärille. Tosin siinä on vain neljä numerokiekkoa viiden sijaan. En siltikään usko että se varsinaisesti laitteen varastamisen riskiä lisäisi.

Itse tosin asun pikkukylässä jossa hyvällä tuurilla voi olla niin että lukitsematon laite voi vilkkaimman kaupan edessä säilyä koskemattomana jopa vuorokauden. En aio kokeilla, mutta meillä ei siis potentiaalisia kehveleitä ole kovin paljoa. Niitä kuitenkin on.
Jotku käyttää sitä sovelluslukitusta. Silloin siihen menee moottorijarrutus päälle. Niin yhdessä youtubevideossa se näytti miten hyvä se on. Käveli ja kanto sen. Se softalukitus poistuu automaattisesti ja on yhtä turhan kanssa.

Ite ostin prismasta axan u-lukon ja vaijerin. Jos ei u-lukko yllä niin laitan vaijerilla vaa johonki sen.

vaijeri 10e
lukko 28e

mukana oli lappu että vakuutus hyväksyy.
 

Rxd

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
19.07.2020
Viestejä
1 898
Onko normaalia että moottori on niin kuuma että en kestä kättä pitämään 1,5 sekunttia pidempään? eli se eturengas.

ajossa siis kuumenee niin lämpimäksi.


Xiaomi mi pro 2.
 
Liittynyt
03.07.2021
Viestejä
437
Jotku käyttää sitä sovelluslukitusta. Silloin siihen menee moottorijarrutus päälle. Niin yhdessä youtubevideossa se näytti miten hyvä se on. Käveli ja kanto sen. Se softalukitus poistuu automaattisesti ja on yhtä turhan kanssa.

Ite ostin prismasta axan u-lukon ja vaijerin. Jos ei u-lukko yllä niin laitan vaijerilla vaa johonki sen.

vaijeri 10e
lukko 28e

mukana oli lappu että vakuutus hyväksyy.
Itse järkeilin että sovelluslukitus on turha. Kaveri käyttää sitä baarin terassilla. Itse en luottaisi.
Kun itse vedän vaijerilukolla kiinni telineeseen niin kukaan ei heitä sitä auton konttiin kuten sovelluslukituksella.
Siltikään en tietyillä alueilla ja tiettyinä aikoina luota vaijeriin koska siinä voi äkkiä pysähtyä valkoinen pakettiauto ja tyyppi ISON yleisavaimen kanssa tulee ja katkaisee vaijerin.
 
Liittynyt
03.07.2021
Viestejä
437
Onko normaalia että moottori on niin kuuma että en kestä kättä pitämään 1,5 sekunttia pidempään? eli se eturengas.

ajossa siis kuumenee niin lämpimäksi.


Xiaomi mi pro 2.
Ihan siltä varalta jos jollakin ei ole vastausta niin laitan testiin huomisaamuna. Pölyjä pyyhin eilen päivän ajojen jälkeen ja vaikka viimeisimmästä lenkistä oli pari tuntia niin huomasin että eturengas oli vielä lämmin, eli hyvät tsänssit on että se on ollut kuuma aiemmin. Tämä siis melkein pakasta reväistyllä koneella, jossa kieltämättä oli tuunattu firmis ja 33km/h maksimit.
 
  • Tykkää
Reactions: Rxd

Rxd

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
19.07.2020
Viestejä
1 898
Ihan siltä varalta jos jollakin ei ole vastausta niin laitan testiin huomisaamuna. Pölyjä pyyhin eilen päivän ajojen jälkeen ja vaikka viimeisimmästä lenkistä oli pari tuntia niin huomasin että eturengas oli vielä lämmin, eli hyvät tsänssit on että se on ollut kuuma aiemmin. Tämä siis melkein pakasta reväistyllä koneella, jossa kieltämättä oli tuunattu firmis ja 33km/h maksimit.
Kiitos. Itekki ajelen samoilla nopeuksilla maksimivauhdissa.
 
Liittynyt
13.02.2021
Viestejä
591
Itsellä ollut jonkinlaisella rajoittimella varustettu sähköskootteri käytössä muutaman viikon. Alkoi tänään moottori pitämään 'erilaista' ääntä, sellaista matalaa huminaa. Pitääkö tuosta huolestua? Se tapahtui sen jälkeen, kun vedin alamäkeä kaasu pohjassa, ja vehje ilmeisesti yritti vähän moottorijarruttaa. Luin ohjeista että suositellaan kyllä vastaavassa tilanteessa hölläämään kaasua, mutta ei mitään varoitusta mistään laiterikon vaarasta kuitenkaan.

Kellään sähkömoottoriniilolla hajua mikäköhän sille tuli? Pelaa kyllä muuten ihan normaalisti.
 

Pyrres

Apina koulutuksessa
Liittynyt
18.07.2017
Viestejä
4 712
Itsellä ollut jonkinlaisella rajoittimella varustettu sähköskootteri käytössä muutaman viikon. Alkoi tänään moottori pitämään 'erilaista' ääntä, sellaista matalaa huminaa. Pitääkö tuosta huolestua? Se tapahtui sen jälkeen, kun vedin alamäkeä kaasu pohjassa, ja vehje ilmeisesti yritti vähän moottorijarruttaa. Luin ohjeista että suositellaan kyllä vastaavassa tilanteessa hölläämään kaasua, mutta ei mitään varoitusta mistään laiterikon vaarasta kuitenkaan.

Kellään sähkömoottoriniilolla hajua mikäköhän sille tuli? Pelaa kyllä muuten ihan normaalisti.
Mikähän lauta on kyseessä? Ja oliko akku täynnä kun syötit mäkeä alas?
 

Pyrres

Apina koulutuksessa
Liittynyt
18.07.2017
Viestejä
4 712
NiuM. Akku ei ollut täynnä mutta kapasiteetista semmoset 80% oli vielä alla. Akusta en tiedä muuta kuin että geeliakku on kyseessä.
Eli varmistan vielä. Nimenomaan skootteri, ei lauta? Jos skootteri skootteri niin lähtisin kyllä suoraan kyselemään huollosta ihan vain koska vauhdit nousevat automaattisesti jo sen verran paljon isommiksi ja ajat autotiellä etkä halua että moottori leipoo kiinni väärässä paikassa tms...
 
Liittynyt
07.05.2020
Viestejä
12
Mitäs lukkoja on porukka näissä käyttänyt :) ?
Muillekin lukon mukana kuljettamista pähkäileville tiedoksi oma ratkaisu yhdistelmälle Kickscooter MAX G30 + Kryptonite New-U - Evolution Mini-5. Lukko on potkulaudassa kiinni lukon mukana tulleella kiinnikkeellä.

Lukon kaari on verrattain lyhyt (tietoinen valinta, jotta lukko olisi kompakti), minkä takia lukitseminen paksumpiin pylväisiin voi olla taiteilua. Normaaliin pyörätelineeseen lukitseminen laudan runkoputken ympäri onnistuu helposti.
 
Liittynyt
10.04.2020
Viestejä
401
Jotku käyttää sitä sovelluslukitusta. Silloin siihen menee moottorijarrutus päälle. Niin yhdessä youtubevideossa se näytti miten hyvä se on. Käveli ja kanto sen. Se softalukitus poistuu automaattisesti ja on yhtä turhan kanssa.
Ei Xiaomia tarvitse varkaan edes kantaa. Softa varkaan luuriin, yhdistää menopeliin, avaa lukituksen ja ajaa pois.
 
Liittynyt
10.04.2020
Viestejä
401
Itse järkeilin että sovelluslukitus on turha. Kaveri käyttää sitä baarin terassilla. Itse en luottaisi.
Kerro sille kaverillesi, että varas voi avata sen "lukituksen" ja ajaa pois, ennenkuin kaverisi edes huomaa mitään outoa tilanteessa.
Kyllä edes tilapäinen lukitus on parempi hoitaa raudalla, sillä se softalukitus on ihan tyhjän kanssa.
Ei siinä varmaan montaa euroa valmistaja ole säästänyt tyytyessään lautojen bluetooth-yhteyksissä autentikoimattomiin, mutta säästö se on pienikin säästö?
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
508
Monorim saapui eilen mutta töissä oli sen verran kiirusta ettei kerennyt ruuvamaan sitä kiinni. Tänään siinä sitten hommien ohessa paikalleen. Pienen ympyrän kävin pyörähtämässä ja pitää kyllä sanoa että melkoinen ero mukavuudessa ja tuohon hintaan ainakin omasta mielestä varsin ok päivitys.

Sopiiko kysyä mistä tilasit ja kuinka hankala homma?
 
Liittynyt
08.08.2017
Viestejä
149
Potkulauta tännekin tulossa hankintaan, pääasiassa lyhyisiin 1-5 km siirtymiin ja päivässä max. 20 km.

Xiaomia olen katsellut, lähinnä pro 2 global-mallia, mutta tuntuu olevan huonohkosti saatavilla enää alle 500 hintaan.
Speksien puolesta 1S riittäisi myös, onko näillä muuta eroa kuin akku ja hieman pienempi moottori?

Saa toki vinkata muitakin, kevyt paino plussaa ja kokoontaittuvuus pakollinen.
 
Toggle Sidebar

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjut
248 274
Viestejä
4 332 965
Jäsenet
72 158
Uusin jäsen
jpaulamaki

Hinta.fi

Ylös Bottom