Sähköskootterit / sähköpotkulaudat

Liittynyt
18.07.2021
Viestejä
3
Vastapointtina vois sanoa:

Nää tonneja maksavat täysin laittomat vehkeet vois hävitä tieliikenteestä aiheuttamasta vääjäämättömästi näiden laitteiden siirtymistä lupien taakse, eikä taida suomen lakien mukaan rakenteellisesti saada edes minkään kulkuneuvon raameihin, eli täyskieltoa tai supertiukkaa uutta kulkuneuvoluokkaa odotellessa. Luonnollisesti rekisteröinnit ja vakuutusmaksut mukaan, kenties erillinen ajokortti kun ei mihinkään olemassa olevaan voi oikein rinnastaa, ehkä A kortilla...

:)
 
Liittynyt
05.01.2021
Viestejä
2 270
Eiköhän noi onnettomuustilastot pääosin johdu ilta- ja yöaikaan vuokralaudoilla kännissä tapahtuvista sähläyksistä. Ei siitä, että joku laudan ostanut ajelee 500 euron jousittamattomalla laitteella kypärä päässä selvänä liikennesääntöjä noudattaen.
 
Liittynyt
18.05.2021
Viestejä
17
Kyllä se vaan taitaa olla niin että nää E-waut ja muut rempulat ostetaan niillä kuluttomilla osareilla puhelinoperaattoreilta kun on matti kukkarossa ja muuhun ei ole siten mahdollisuuksia. :)
 
Liittynyt
03.07.2021
Viestejä
376
Vastapointtina vois sanoa:

Nää tonneja maksavat täysin laittomat vehkeet vois hävitä tieliikenteestä aiheuttamasta vääjäämättömästi näiden laitteiden siirtymistä lupien taakse, eikä taida suomen lakien mukaan rakenteellisesti saada edes minkään kulkuneuvon raameihin, eli täyskieltoa tai supertiukkaa uutta kulkuneuvoluokkaa odotellessa. Luonnollisesti rekisteröinnit ja vakuutusmaksut mukaan, kenties erillinen ajokortti kun ei mihinkään olemassa olevaan voi oikein rinnastaa, ehkä A kortilla...

:)
Tuosta tulee kieltämättä varmaan jonkinmoinen juttu vielä. Vuokrakoneethan ne lienee joilla eniten törttöillään, mutta näitä on hankala luokitella erilleen.
Nykyiselläänhän meillä on tuo raja vauhdille ja teholle, mutta käytännössä niiden valvominen ja koneiden erilleen tunnistaminen vaatii poliisilta aika tarkkaa silmää tai paljon lautarysiä.
Periaatteessa sama homma kuin viritettyjen mopojen bongaaminen, mutta sillä erotuksella ettei lautaa tunnista äänestä kuten osan viritellyistä moposta saattaa tunnistaa.

Toivottavasti on järki hanskassa lainsäädännössä näiden kohdalla sitten kun sen aika koittaa.
 
Liittynyt
18.07.2021
Viestejä
3
Meni nätisti sulla tunteisiin ;)

Se on vaan niin, että aloittaa suomalaisten ostamilla ylihinnoiteluilla leluilla ja alkaa vaatimaan laatua ja tehoa.
Hymiöllä yritin helpottaa tätä internetin välityksellä käydyn keskustelun ymmärtämistä, kun kärkäs kommentti annettiin yhteen suuntaan niin huumorilla laitetaan samanlainen kommentti toiseen suuntaan.

Ei se henkilökohtaisesti mua haittaa että laittomilla vehkeillä ajellaan, äänistä päätellen joka ikinen mopo on tässä kylässä laiton eikä sekään ole multa pois :D
Eiköhän tässä kuitenkin pari vuotta mene ennenkun laudat joutuvat oikeasti sinivuokkojen tarkan silmän alle, niin hyvin kerkeen leikkiä omalla "pilipalilaitteella".

Ja siinä olet oikeassa että ihan tarkoituksella en heti rupea panostamaan tonneja ekaan vehkeeseen, ei mun eka autokaan mikään huippuvehe ollut vaan halvahko käyttövempele.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
737
Eiköhän noi onnettomuustilastot pääosin johdu ilta- ja yöaikaan vuokralaudoilla kännissä tapahtuvista sähläyksistä. Ei siitä, että joku laudan ostanut ajelee 500 euron jousittamattomalla laitteella kypärä päässä selvänä liikennesääntöjä noudattaen.
Kyllä, lauantaina kävin rantautumassa pitkästä aikaa helsinkiin kauppatorille ja vähän kävelin ympäriinsä. Ei herranjumala mikä villi meininki noilla vuokralaudoilla ja niitä on ihan kirjaimellisesti joka puolella, parkkeerattu ihan päin vittua. Siellä vedeltiin iloisesti ilolientä nauttineena kaks päällä kaasu pohjassa laudoilla, pari kertaa näin kun kipinät lenteli kun vähän raavittiin katukivetyksiä ja kolisteltiin. Oli myös todella lähellä ettei nauru muuttunut itkuksi tuossa puuhassa, niin pienestä kiinni että kovat päät asfaltissa. Ihan uskomatonta meininkiä, en tiennytkään että tuo homma on mennyt noin pahaksi tuolla helsingin keskustassa. Niin, ja kellään ei tietenkään ollut mitään kypäriä :D

Kyllä mä sanon että suuremmat murheet tuosta hommasta syntyy kuin yksittäisistä hatusta vedetyn kilowatin rajan ylittävistä laitteista jonka omistajat pääsääntösesti vähän katselee ympärillensä ja pitää vähintäänkin sitä kypärää päässä
 

SumpsaHV

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
02.03.2021
Viestejä
27
Alkaa jo ensikesä mietityttämään ja varmaan tulee hankittua lautaskuutti fättiksen kaveriksi. PK-seudulla alkaa olla tilanne sellainen että liikkuu mihin aikaan päivästä tahansa niin sähkömotorisoidut liikkujat alkaa olla enemmistönä ja lihasvoimalla liikkuminen vähemmistönä.

En muista/tiedä että koskaan olisi ollut tilanne jossa joku liikennemuoto olisi globaalisti tyhjästä räjähtänyt näin valtavaksi buumiksi näin nopeasti. Ja ihan syystä. Tämä on vapautta tämä, ja lisäksi sähköinen maailma on tätä päivää. Polttomoottorit on "old school", mennyttä maailmaa, samaa maailmaa kun esim. veivattavat lankapuhelimet ja VHS-nauhat. Kitkerälle siniselle kärylle haisevien pappojen maailma. Tolkuttoman (teho)putkimetelin maailma. Ympäristösaasteen (melu+käry+muu saasta) takia polttomoottorien aikakauden päättyminen on erittäin hyvä asia.

Oman ja muiden turvallisuuden takia täytyy todeta että on erittäin tärkeää, tai ehkä kaikkein tärkeitä, että pysyy liikenteen rytmissä. Jos ei pysy niin silloin aiheuttaa kyllä ohitustarvetta tai ärsytystä muuten jonojen sujuvuudessa koko liikenteessä ongelman. Kyllä ehdottomasti pitäisi sähkölaitteiden nopeusrajoitus olla vähintään 60kmh nykyisen 45kmh (whatever) sijasta. Lisäisi turvallisuutta huomattavasti. Ja koko "mopo"-käsite pitäisi poistaa kokonaan. Pitäisi olla vain sähköavusteiset laitteet max. nopeus 60-70kmh ja ajotiellä tai vieressä leveällä reunalla ja siitä nopeammat moottoripyöriä. Polttomootteristahan pyritään kokonaan eroon joten se luokka voisi olla museolaitteet. Sähkövehkeissä tehoja saisi olla vaikka 1TW jos vain nopeus olisi rajoitettu tai sidottu esim. ikään. Ja tietenkin kännissä ajaminen ehdottomasti ei sallittu.

Mm. em. turvallisuussyistä meinasin että täytynee harkita sellaista lautaskuuttia joka tarvittaessa oikeasti kulkee. Ei tarkoita sitä että mennään nupit kaakossa ja reikäpäässä kun hullut pujotellen liikenteen seassa vaan että tarvittaessa reserviä riittää tiukempiinkin paikkoihin ja mäkiseen maastoon. Ja pääsee nopeasti ns. jaloista pois.

Tässä voisi olla sellainen. Ei tuon merkkinen (taitaa olla jotain Puolalaisten omaa juttua), mutta vastaava. Mitä mieltä olette?



Ja lyhyt kantakaupungilla kuultu tarina:

Tarina kertoo että jokin aika sitten siniliivijengin joku "ylänappi" tai "viiksi" omalla mutunvilkkuprätkällä kääntyi huuto päällä perään kun tyyppi lasketteli jussina mittarin mukaan illalla, mutta ei hämärässä, tyhjällä 4-kaista tiellä melkein 80kmh omalla lautaskuutilla (GPS luokkaa 70-72kmh). Kuulema rajoitus oli 30-40kmh ja vaihtui myöhemmin 50kmh:n. Kertoi että hieman harmitti kun oli vauhtia kunnolla mutta hyvä että oli vauhtia kunnolla että sai etumatkaa kun Aarnion vanhaa pirivarastoa vetänyt siniliivijengiläinen yritti orgasmia saada casesta. Tällä kertaa kuulema onneksi erinomainen kaupunkituntemus auttoi ja sattui kuulema kaupungilla parit porttikongit, nurtsit ja luiskat hyvään saumaan. Joutui kuulema parit valot ajamaan punaisella läpi. Ei voinut vilkkuklowni paikallistaa pörinästä. Ei kuulema käynyt tarkistamassa olisiko liivijengiläinen vaikka ajanut vauhdilla kongista sisään ja jättänyt seinään suuren punaisen lätäkön. Itse toivoin että olisi, kaveri ei halunnut sanoa.

Pointtina on että näköjään alkavat jo ne s-tanan vannepäät vittuilemaan sähköistä vapautta kaipaavillekin. Samaa pelleilyä kun alkaa vinkumaan autoilijoille pienistä ylinopeuksista tyhjällä tiellä.
 

Pyrres

Apina koulutuksessa
Liittynyt
18.07.2017
Viestejä
4 546
Alkaa jo ensikesä mietityttämään ja varmaan tulee hankittua lautaskuutti fättiksen kaveriksi. PK-seudulla alkaa olla tilanne sellainen että liikkuu mihin aikaan päivästä tahansa niin sähkömotorisoidut liikkujat alkaa olla enemmistönä ja lihasvoimalla liikkuminen vähemmistönä.

En muista/tiedä että koskaan olisi ollut tilanne jossa joku liikennemuoto olisi globaalisti tyhjästä räjähtänyt näin valtavaksi buumiksi näin nopeasti. Ja ihan syystä. Tämä on vapautta tämä, ja lisäksi sähköinen maailma on tätä päivää. Polttomoottorit on "old school", mennyttä maailmaa, samaa maailmaa kun esim. veivattavat lankapuhelimet ja VHS-nauhat. Kitkerälle siniselle kärylle haisevien pappojen maailma. Tolkuttoman (teho)putkimetelin maailma. Ympäristösaasteen (melu+käry+muu saasta) takia polttomoottorien aikakauden päättyminen on erittäin hyvä asia.

Oman ja muiden turvallisuuden takia täytyy todeta että on erittäin tärkeää, tai ehkä kaikkein tärkeitä, että pysyy liikenteen rytmissä. Jos ei pysy niin silloin aiheuttaa kyllä ohitustarvetta tai ärsytystä muuten jonojen sujuvuudessa koko liikenteessä ongelman. Kyllä ehdottomasti pitäisi sähkölaitteiden nopeusrajoitus olla vähintään 60kmh nykyisen 45kmh (whatever) sijasta. Lisäisi turvallisuutta huomattavasti. Ja koko "mopo"-käsite pitäisi poistaa kokonaan. Pitäisi olla vain sähköavusteiset laitteet max. nopeus 60-70kmh ja ajotiellä tai vieressä leveällä reunalla ja siitä nopeammat moottoripyöriä. Polttomootteristahan pyritään kokonaan eroon joten se luokka voisi olla museolaitteet. Sähkövehkeissä tehoja saisi olla vaikka 1TW jos vain nopeus olisi rajoitettu tai sidottu esim. ikään. Ja tietenkin kännissä ajaminen ehdottomasti ei sallittu.

Mm. em. turvallisuussyistä meinasin että täytynee harkita sellaista lautaskuuttia joka tarvittaessa oikeasti kulkee. Ei tarkoita sitä että mennään nupit kaakossa ja reikäpäässä kun hullut pujotellen liikenteen seassa vaan että tarvittaessa reserviä riittää tiukempiinkin paikkoihin ja mäkiseen maastoon. Ja pääsee nopeasti ns. jaloista pois.

Tässä voisi olla sellainen. Ei tuon merkkinen (taitaa olla jotain Puolalaisten omaa juttua), mutta vastaava. Mitä mieltä olette?


Ja lyhyt kantakaupungilla kuultu tarina:

Tarina kertoo että jokin aika sitten siniliivijengin joku "ylänappi" tai "viiksi" omalla mutunvilkkuprätkällä kääntyi huuto päällä perään kun tyyppi lasketteli jussina mittarin mukaan illalla, mutta ei hämärässä, tyhjällä 4-kaista tiellä melkein 80kmh omalla lautaskuutilla (GPS luokkaa 70-72kmh). Kuulema rajoitus oli 30-40kmh ja vaihtui myöhemmin 50kmh:n. Kertoi että hieman harmitti kun oli vauhtia kunnolla mutta hyvä että oli vauhtia kunnolla että sai etumatkaa kun Aarnion vanhaa pirivarastoa vetänyt siniliivijengiläinen yritti orgasmia saada casesta. Tällä kertaa kuulema onneksi erinomainen kaupunkituntemus auttoi ja sattui kuulema kaupungilla parit porttikongit, nurtsit ja luiskat hyvään saumaan. Joutui kuulema parit valot ajamaan punaisella läpi. Ei voinut vilkkuklowni paikallistaa pörinästä. Ei kuulema käynyt tarkistamassa olisiko liivijengiläinen vaikka ajanut vauhdilla kongista sisään ja jättänyt seinään suuren punaisen lätäkön. Itse toivoin että olisi, kaveri ei halunnut sanoa.

Pointtina on että näköjään alkavat jo ne s-tanan vannepäät vittuilemaan sähköistä vapautta kaipaavillekin. Samaa pelleilyä kun alkaa vinkumaan autoilijoille pienistä ylinopeuksista tyhjällä tiellä.
Ja tämäkö on sinusta se fiksu tulevaisuus ja ei mitenkään liity tuohon poliisin mahdolliseen heräämiseen tilanteeseen. Vuokralaudat ovat toki pääasiallinen syy mutta mitä helvettiä... Pitäisi saada luvan kanssa ajaa muihin moottorisoituihin laitteisiin verrattuna helvetin epävakaalla laudalla 30-40kmh alueella tuplavauhtia ja vielä kirotaan että miten poliisi kehtaa lähteä perään. Et voi olla tosissasi o_O. Ja että oikein siniliivijengi :facepalm:. Jos olet oikeasti tuota mieltä eikä vaan viina vie miestä niin voi vittu... eihän meillä lautailijoilla ole mitään mahdollisuutta pitää harrastusta yllä jos sinun kaltaiset lautailjoiden amiskovikset yleistyvät yhtään. Ei tarvita kuin yksi pahempi onnettomuus jossa joku löytää lähimmän puun 60kmh+pää edellä vaikka pyöräilykypäräkin päässä ja päätyy otsikoihin ja tadaa...

EDIT: Onko tänään joku kansainvälinen trollipäivä vai mikä piru jengiä vaivaa. Antaa jengin ajaa millä ajaa... En itsekään suostunut alussa lyömään rahaa isommin tiskiin kun ei tiennyt onko koko laite vain varaston perälle päätyvä satunnainen lelu vai päivittäiseen arkiajoon tuleva laite. Ensimmäinen oli Xiaomin se halvin ja siitä päivittyi sitten Pro:hon alle 24h ostosta ja nyt kuudes eri mallinen lauta alla. Wilfa ei ole se paras missään muotoa mutta ei kyllä ole myöskään aiheuttanut mielipahaa muille kuin omistajilleen tai ympärillä oleville jos ajaa kuin idiootti. Ei vittu mitä jengiä.

EDIT2: Ja tosiaan ei, en kannata nykyistä 1000w rajaa vaan on mielestäni varsin matala etenkin kun mäkiä täältä löytyy. Mutta toisaalta ollaan jo nyt tilanteessa että 1000w laudalla joutuu jarruttelemaan skootterin perässä kiihdytellessä. Pitäisi olla jotain sääntöjä vaikka mitä kaikkia ominaisuuksia laudasta pitää löytyä jotta siinä saa olla enemmän kuin 1000w tms. Oli se sitten tuplajarrut, x-kokoiset renkaat tai vaikka dekin minimikoko niin näistä ehkä saisi semi turvallisesti nostettua tehoja ilman että jengi alkaa painelemaan ojiin kun vahingossa hipaisee kaasuun tai vetää pyörätiellä 70kmh rajoittamattomalla laudalla päätyen törmäämään ties mihin/kehen.
 
Viimeksi muokattu:

SumpsaHV

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
02.03.2021
Viestejä
27
Ja tämäkö on sinusta se fiksu tulevaisuus ja ei mitenkään liity tuohon poliisin mahdolliseen heräämiseen tilanteeseen. Vuokralaudat ovat toki pääasiallinen syy mutta mitä helvettiä... Pitäisi saada luvan kanssa ajaa muihin moottorisoituihin laitteisiin verrattuna helvetin epävakaalla laudalla 30-40kmh alueella tuplavauhtia ja vielä kirotaan että miten poliisi kehtaa lähteä perään. Et voi olla tosissasi o_O. Ja että oikein siniliivijengi :facepalm:. Jos olet oikeasti tuota mieltä eikä vaan viina vie miestä niin voi vittu... eihän meillä lautailijoilla ole mitään mahdollisuutta pitää harrastusta yllä jos sinun kaltaiset lautailjoiden amiskovikset yleistyvät yhtään. Ei tarvita kuin yksi pahempi onnettomuus jossa joku löytää lähimmän puun 60kmh+pää edellä vaikka pyöräilykypäräkin päässä ja päätyy otsikoihin ja tadaa...
Jos tietäisit oikeasti sisäpiiristä millaista väkeä ja miten tuon siniliivijengin edesottamuksia painetaan villaisella niin oikeasti mielesi muuttuisi. Täyttää oikeasti liivijengin määritykset. Mutta kuten Mafiassa, Omertan laki toimii koska muu on vaarallista. Veljeskunta helvetistä. Pukit kaalimaan vartijoina.

Mutta, lainsäätäjät on jo taustalla muodostamassa lakia. Työ on jo aloitettu virkamiestyönä ja tullee lausuntokierrokselle ensivuonna ja eduskuntaan sitten joskus sen jälkeen. Se mitä kerrottiin lehdistölle=kansalle on että vapaaehtoisesti rajoitettiin yms. bullshittiä. Mielenkiintoista poliisivaltiossa on että merkittävä määrä kansanedustajista on poliiseja. Kansa on hullua kun äänestää poliiseja tekemään kiusaa itselleen. Itseruoskintaa. Piikkiketjulla omaan selkään hakkaamista. Katumusharjoituksia ilman syntejä.

Viina ei vie miestä koskaan. Jos pelkäät että lakeja tulee jos joku mokaa niin ei tule. Lakeja tulee mokaat tai et. Kaikki kiva kielletään AINA tai sitten jos on jotain nautintoa niin niistä täytyy VEROTTAA ja rankasti. Nyt siis haetaan miten voidaan verottaa tätä harrastusta rankimmalla mahdollisella tavalla. Ensin täytyy ajaa ajokortti (+ALV), sitten vakuutukset (+ALV) sitten sähkö (+ALV) sitten niin pieni nopeus että se ylittyy vahingossakin (sakkoa sakkoa), .... Tiesithän että nöyrä alamainen nielee kaiken mitä ylhäältä suuhun lorotetaan ja vielä käskee kavereitakin pitää suunsa auki (tai tässä skuuttitapauksessa suunsa kiinni). Sitä kutsutaan maailmalla suomettumiseksi (ja se ei ole positiivinen termi).

Toivottavasti tulevaisuus on skuuttien osalta nopeuksien nosto ja em. tie-Mafian totaalinen lopetus. Keskittyköön ensin koko liivijengi oman pesän puhdistamiseen. Siihen meneekin kaikki resurssit seuraavien 10 vuoden ajaksi.
 

Pyrres

Apina koulutuksessa
Liittynyt
18.07.2017
Viestejä
4 546
Jos tietäisit oikeasti sisäpiiristä millaista väkeä ja miten tuon siniliivijengin edesottamuksia painetaan villaisella niin oikeasti mielesi muuttuisi. Täyttää oikeasti liivijengin määritykset. Mutta kuten Mafiassa, Omertan laki toimii koska muu on vaarallista. Veljeskunta helvetistä. Pukit kaalimaan vartijoina.

Mutta, lainsäätäjät on jo taustalla muodostamassa lakia. Työ on jo aloitettu virkamiestyönä ja tullee lausuntokierrokselle ensivuonna ja eduskuntaan sitten joskus sen jälkeen. Se mitä kerrottiin lehdistölle=kansalle on että vapaaehtoisesti rajoitettiin yms. bullshittiä. Mielenkiintoista poliisivaltiossa on että merkittävä määrä kansanedustajista on poliiseja. Kansa on hullua kun äänestää poliiseja tekemään kiusaa itselleen. Itseruoskintaa. Piikkiketjulla omaan selkään hakkaamista. Katumusharjoituksia ilman syntejä.

Viina ei vie miestä koskaan. Jos pelkäät että lakeja tulee jos joku mokaa niin ei tule. Lakeja tulee mokaat tai et. Kaikki kiva kielletään AINA tai sitten jos on jotain nautintoa niin niistä täytyy VEROTTAA ja rankasti. Nyt siis haetaan miten voidaan verottaa tätä harrastusta rankimmalla mahdollisella tavalla. Ensin täytyy ajaa ajokortti (+ALV), sitten vakuutukset (+ALV) sitten sähkö (+ALV) sitten niin pieni nopeus että se ylittyy vahingossakin (sakkoa sakkoa), .... Tiesithän että nöyrä alamainen nielee kaiken mitä ylhäältä suuhun lorotetaan ja vielä käskee kavereitakin pitää suunsa auki (tai tässä skuuttitapauksessa suunsa kiinni). Sitä kutsutaan maailmalla suomettumiseksi (ja se ei ole positiivinen termi).

Toivottavasti tulevaisuus on skuuttien osalta nopeuksien nosto ja em. tie-Mafian totaalinen lopetus. Keskittyköön ensin koko liivijengi oman pesän puhdistamiseen. Siihen meneekin kaikki resurssit seuraavien 10 vuoden ajaksi.
En kommentoi muuta kuin että tiedän varsin hyvin mitä väkeä ja minkälaisia henkilöitä poliisilla työskentelee.

Mutta hei, pidähän sä itsekses kivaa, toivottavasti et satu ajelemaan lähistöllä etten jää alle kun kaahailet pyörätiellä 80kmh lasissa...
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
4 662
Hitto kun on rehellisesti vaikea ymmärtää tuota tehorajoitteista "nopeusrajoitinta". Miksi tehdä moinen kun olisi niin paljon helpompaa muuttaa asetuksista arvoa joka olisi vaikka tehty niin että mittarinopeuden x täyttyessä mittaristlo löisi kaasun datan controllerille fyysisesti poikki. Tai edes että controllerilla olisi pari preset asetusta millä saisi säädettyä nopeuksia. Vaikka 5kmh välein 15kmh eteenpäin. Miksi myydä lautaa jota moni joutuu käyttämään vajaatehoisena.

Ja @Eki79 onhan tuota ajokautta vielä kuukausia jäljellä. Sateiden tullessa toki rajoittaa esim työmatka-ajoa kun et tiedä iskeekö sade iltapäivällä kotiin lähtiessä tms. Ja itse en ajatellut päivittää. Jos näyttää siltä että kortin takaisin saamisen jälkeen lauta jää vähälle käytölle, myyn laudan joko syksyllä tai keväällä ja laitan rahat kiinni vaikka auton putkistoon, vanteisiin tai lyön Datsunin 1.4l virikoneen kasaan ja katson miten 100A liikahtaa kun tehoa lyödään huomattavasti lisää. Jos saisi Fiesta ST:lle haastajaa mutkateille kiitos Datsunin minimaalisen painon :D.
Joo eihän tuo fiksu systeemi ole, mutta uskosin et tota ei oo tarkotettukkaan nopeuden rajottamiseen, vaan enemmänkin siihen et jos tuntuu et laudassa on liikaa tehoa vaikkapa kaupungissa niin voi sit pikkasen rajotella sitä kautta ihan suoraan tehoa eikä nopeutta.

Ei se kyllä sitä poista etteikö se nopeusrajotus olis ollu suht yksinkertanen vääntää siihen rinnalle, mutta eivät vain ole vaivautuneet. Pitää suunnitella ja tutkia vielä et miten toi rajotin controllerin puolella toimii ja mihin se rajottaa, tekee sit ratkasuja sen pohjalta. Ois se kyllä hyvä olla vaikka jonkun kytkimen päässä niin voi sit tarpeen mukaan napsia "helposti" päältä ja pois.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
2 196
Tuli mieleen kun useissa laudoissa on se yksi sininen johto mikä pitää katkaista että saa laudasta nopeusrajoitukset pois. Mitä jos siihen väliin laittaa nc (normally closed)-tyyppisen magneettisen reed-kytkimen mikä avaa kytkimen magneettikentän ollessa läsnä? Siihen kohtaan rungossa voi napata pienen neodyymimagneetin ja ottaa sen pois esim. ratsian ajaksi?

edit: ottaa magneetin pois kun haluaa rajoittimen päälle, mutta saa niitä changeover-tyyppisiäkin jotka ovat auki tai kiinni -tilassa kunnes siihen sipaisee magneetilla. vähän kuin rele mutta ei vaadi ulkoista virransyöttöä ja liipaisu tapahtuu magneetilla.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
06.10.2017
Viestejä
410
Keltanokkana tuli ostettua E600 Max tuttavalta, kun ei enää kuulema ole enää käyttöä. Itse kokeillut luonnollisesti ennen ostoa jne.

…. Onko jolla kulla hyvää ehdotusta etujousitukseen? Itse kun olen 95kg läski, niin noissa epätasaisilla pinnoilla tuntuu käsissä.
Lisäksi, oliko täällä joku niksi tuohon 25km/h rajoitukseen poistoon?
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
737
Nyt kävi näin



Mites noi "tyre slimet" mitä on kuullut ulkomailla ainakin käytettävän? Onko noista apua ennaltaehkäisevästi ja mistä perus kivijalasta noita saa ja millä nimellä? Ajattelin vaan että jos nyt auki repii ja paikkailee niin voisi kai noita "limoja" tunkea myös sisään jos ne vaikka vähän auttaisivat tulevaisuudessa. Tiedä kyllä taas mitä tuolta renkaasta löytyy kun sen verta kiltisti kuitenkin ajellut ja paineetkin juuri pari päivää sitten tarkasteltu :D
 
Liittynyt
05.01.2021
Viestejä
2 270
Kyllä se vaan taitaa olla niin että nää E-waut ja muut rempulat ostetaan niillä kuluttomilla osareilla puhelinoperaattoreilta kun on matti kukkarossa ja muuhun ei ole siten mahdollisuuksia. :)
Niin, sehän se syy olikin, miksei joku laita täysin uuteen harrastukseen 1000–2000 euroa. Ja muutenkin liittyi aiempaan väittämääsi, jonka mukaan halvoilla rimpuloilla ajavat ovat suuresti syyllisinä onnettomuuksissa.

Ymmärrän kyllä, että usein eri lajeissa kannattaa alussa jo satsata vähän enemmän, jotta ei heti puolen vuoden päästä tarvitse päivittää laadukkaampaan laitteeseen.

Kaikessa nyt ei välttämättä halua sitä kaavaa kuitenkaan noudattaa, jos on jonkinlainen riski, että uusi harrastus on vain parin kesän juttu.
 
Liittynyt
02.03.2021
Viestejä
24
Nyt kävi näin



Mites noi "tyre slimet" mitä on kuullut ulkomailla ainakin käytettävän? Onko noista apua ennaltaehkäisevästi ja mistä perus kivijalasta noita saa ja millä nimellä? Ajattelin vaan että jos nyt auki repii ja paikkailee niin voisi kai noita "limoja" tunkea myös sisään jos ne vaikka vähän auttaisivat tulevaisuudessa. Tiedä kyllä taas mitä tuolta renkaasta löytyy kun sen verta kiltisti kuitenkin ajellut ja paineetkin juuri pari päivää sitten tarkasteltu :D
Esim Motonet ja Clas Ohlsson: Z-sealant
 
Liittynyt
19.07.2021
Viestejä
2
Onko kukaan nyt tän EU:n tullisäätöjen jälkeen tilannut alista esim.Airecho Storesta tuota Ninebot max g30 mallia? Puolasta jos tilaa niin pitäisi maksaa vero, mutta ”kiinasta” ei tarvii maksaa veroa mutta silti tulee Puolasta ilmeisesti. Toimiiko tuo nyt siis oikein kun EU:n sisältä tulee kuitenkin? Kokemuksia tästä tai vastaavasta mistä tuon saisi tuohon 600e hintaan. Yksi jo oli mutta lähti lukittuna varkaan matkaan.
 
Liittynyt
22.10.2016
Viestejä
3 250
Onko kukaan nyt tän EU:n tullisäätöjen jälkeen tilannut alista esim.Airecho Storesta tuota Ninebot max g30 mallia? Puolasta jos tilaa niin pitäisi maksaa vero, mutta ”kiinasta” ei tarvii maksaa veroa mutta silti tulee Puolasta ilmeisesti. Toimiiko tuo nyt siis oikein kun EU:n sisältä tulee kuitenkin? Kokemuksia tästä tai vastaavasta mistä tuon saisi tuohon 600e hintaan. Yksi jo oli mutta lähti lukittuna varkaan matkaan.
Häh?
Puolasta nimenomaan ei tarvitse maksaa kun on eu maa, kiinasta tarvitsee.
 
Liittynyt
19.07.2021
Viestejä
2
Häh?
Puolasta nimenomaan ei tarvitse maksaa kun on eu maa, kiinasta tarvitsee.
Silti AliExpress lisää automaattisesti n.150e veroja jos yrittää tilata Puolasta. Tuo kauppa itse antaa ohjeen että tilaa Kiinasta niin lähettävät Puolasta verovapaasti. Noh, otin tietoisen riskin ja kokeilin, pitäisi viikossa tulla ja 590e ja maksettavaa
 
Liittynyt
03.07.2021
Viestejä
376
Silti AliExpress lisää automaattisesti n.150e veroja jos yrittää tilata Puolasta. Tuo kauppa itse antaa ohjeen että tilaa Kiinasta niin lähettävät Puolasta verovapaasti. Noh, otin tietoisen riskin ja kokeilin, pitäisi viikossa tulla ja 590e ja maksettavaa
Puolan hinnassa pitäisi olla ALVit sisällytettynä, Kiinan hintaan lisätään erikseen.
Tämä on vissiin kikkailut jotenkin niin niiden puolelta että maksat Kiinan hinnan, eli halvemman ja sitten koska se tuleekin EU:n sisältä niin siitä ei erikseen kanneta veroa.
Myyjän puolelta kikkailua joka saattaa kostautua, en tiedä kostautuuko ostajalle vai myyjälle sitten.
 

SumpsaHV

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
02.03.2021
Viestejä
27
Puolan hinnassa pitäisi olla ALVit sisällytettynä, Kiinan hintaan lisätään erikseen.
Tämä on vissiin kikkailut jotenkin niin niiden puolelta että maksat Kiinan hinnan, eli halvemman ja sitten koska se tuleekin EU:n sisältä niin siitä ei erikseen kanneta veroa.
Myyjän puolelta kikkailua joka saattaa kostautua, en tiedä kostautuuko ostajalle vai myyjälle sitten.
Ei kostaudu.

Vaihtoehto 1: On lähetetty Kiinasta Puolaan romumetalliksi tms. luokiteltuja muutaman euron osia/puolivalmisteita joista on maksettu minimaalinen tulli/vero. "Kasattu" Puolassa.
Vaihtoehto 2: Puolan tullia on hämätty kontissa olevien laitteiden määrässä tai Puolan tullin työntekijä(t) on saaneet "kompensaatiota" tai paperit on eri mitä on sisällä.
Vaihtoehto 3: EU:n sisäistä vienti/tuonti ALV/vähennysten kanssa kikkailua.
Vaihtoehtoja on käytännössä lukemattomia määriä.

Luuletteko oikeasti että EU:n tullit ei vuoda!? Mitä etelämmäksi mennään sitä enemmän tulli on lähinnä pilkutarkkojen tuojien/viejien juttu. Rajan yli voidaan uittaa miljoonalla eri tavalla tavaraa jopa laillisesti kikkailemalla kirjanpidon, ilmoitusten, ALV-palautusten, kansallisten ALV-kantojen ja muiden kaupallisten asioiden kanssa. Kiinalaiset hyödyntää kaikki pienetkin porsaanreiät, myös siten että ALV peritään mutta sitä ei koskaan tilitetä. Ostaja luulee että kaikki on eettisesti ja moraalisesti kunnossa, mutta myös ALV kilahtaa Kiinalaisen tilille "bonuksena". Tervetuloa reaalimaailmaan.
 
Liittynyt
03.07.2021
Viestejä
376
@SumpsaHV Vähän pidemmällä aikajänteellä tarkoitin. Tuossa hyvän määrän noita kikkoja listasitkin eikä ne jää tulliviranomaisilla noteeraamatta.
Ennen pitkää ehkä nähdään vähän isompaa kauppasulkua ja vastaavaa vielä.
 
Liittynyt
17.12.2019
Viestejä
17
Painelin google punaisena muutaman päivän ja lopulta tein heräteostoksen: Ninebot G30e ii. Jos rde.fi saa tilaukseni vielä toimitettuakin, pitäisi tietenkin ensimmäiseksi saada: A) laite kulkemaan 30km/h, B) cruise päälle ja C) kickstart pois eli että moottori lähtee työntämään ilman vauhtiin potkimista jaloilla.

Onko kokemuksia onnistuuko scooterhacking utilitylla / xiaoflasherilla / jollain muulla, millä?
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
789
Hitto itsekin jo hipelöin osta nappia tuolle Rde:stä mutta ehkä pitäydyn nyt kuitenkin 220€ halvemmassa pro2 mikä on jo tuloillaan gigantista.
 

living_death

★ Still alive ™
Liittynyt
15.11.2016
Viestejä
6 881
Painelin google punaisena muutaman päivän ja lopulta tein heräteostoksen: Ninebot G30e ii. Jos rde.fi saa tilaukseni vielä toimitettuakin, pitäisi tietenkin ensimmäiseksi saada: A) laite kulkemaan 30km/h, B) cruise päälle ja C) kickstart pois eli että moottori lähtee työntämään ilman vauhtiin potkimista jaloilla.

Onko kokemuksia onnistuuko scooterhacking utilitylla / xiaoflasherilla / jollain muulla, millä?
DaddyNordV2 firmware sisään ja lauta kulkee 33km/h, eikä tarvitse potkaista vauhtia liikkeelle lähtiessä.

Itse käytän Windows 10:ssä Ninebot-Flasher softaa, joka löytyy sovelluskaupasta.
 
Liittynyt
17.12.2019
Viestejä
17
DaddyNordV2 firmware sisään ja lauta kulkee 33km/h, eikä tarvitse potkaista vauhtia liikkeelle lähtiessä.

Itse käytän Windows 10:ssä Ninebot-Flasher softaa, joka löytyy sovelluskaupasta.
Mahtavaa.
Win10 kone löytyy joten täytyy laittaa ninebot-flasher jo odotellessa tulille, jos se on paras tapa laitella firmiksiä sisään.

Onko noista android apeista jokin selkeästi paras, millä saisi vaikka maakoodia vaihdettua helposti jos ei jaksa muihin perehtyä?
 
Liittynyt
07.05.2020
Viestejä
12
Onko noista android apeista jokin selkeästi paras, millä saisi vaikka maakoodia vaihdettua helposti jos ei jaksa muihin perehtyä?
XiaoFlasher on allekirjoittaneella toiminut kaikkeen tarvittavaan.

Suosittelen jättämään vähän puskuria liikkeelle lähtöön. Kevyelläkin potkaisulla mennään jo 3 km/h, eikä tarvitse pelätä että kaasua painaa vahingossa.
 
Liittynyt
17.12.2019
Viestejä
17
XiaoFlasher on allekirjoittaneella toiminut kaikkeen tarvittavaan.

Suosittelen jättämään vähän puskuria liikkeelle lähtöön. Kevyelläkin potkaisulla mennään jo 3 km/h, eikä tarvitse pelätä että kaasua painaa vahingossa.
Jes kiitos. Jään odottelemaan näiden appien kanssa lautaa saapuvaksi niin ehtii saada vielä elokuulle hyvän saikun poikki menneen solisluun tms kanssa:thumbsup:
 
Liittynyt
28.06.2021
Viestejä
13
Painelin google punaisena muutaman päivän ja lopulta tein heräteostoksen: Ninebot G30e ii. Jos rde.fi saa tilaukseni vielä toimitettuakin, pitäisi tietenkin ensimmäiseksi saada: A) laite kulkemaan 30km/h, B) cruise päälle ja C) kickstart pois eli että moottori lähtee työntämään ilman vauhtiin potkimista jaloilla.

Onko kokemuksia onnistuuko scooterhacking utilitylla / xiaoflasherilla / jollain muulla, millä?
Androidille latasin itse tuon Scooterhacking Utilityn. Selkeä ja löytyy perus region changet ja cruiset yms. Saa myös tuunattua itse firmikset
Itsellä kanssa juuri tuo G30 e2 ja kulkee sen 30km/h USA regionilla ja SH MAX firmiksellä (Gen1 moottori) joka on ilmeisesti vastaava kun DaddyNord.
Ajatuksena vielä päivittää moottori Gen2
 
Liittynyt
17.12.2019
Viestejä
17
Tuolla rde.fi sivuilla muuten kun luvataan tälle g30e ii:lle "tilaa nyt, saat sen 27. heinäkuuta", niin sain tilattuani sähköpostin jossa kerrotaan toimituksen kestävän 10-15 arkipäivää. Meni vähän maku samantien, tai oikeastaan muuttui kusen mauksi. Näköjään mitä halvemmalla haluaa, sitä kauemmin saa odottaa. Dhgate yms jaksa edes vaivautua.

Sitten kun joku löytää ympärivuotiseen työmatka-ajoon soveltuvan laillisen laudan niin saa pistää linkkiä. Itse en sellaista löytänyt kun vaatimukset oli:
- vähintään 10" renkaat karkealla maastokuvioinnilla
- vetää molemmista päistä
- max 1kw tehoa
- kunnollinen ip suojaus vettä, lunta ja suolasohjoa vastaan
- rajoitettavissa max 25kmh
- kunnon joustot ja jarrut

Ninebotissa sentään ipx5 suojaus, oliko jopa nykyään "moottorille" ipx7. Ihan muita vaatimuksia ei täytä mutta parempaakaan en löytänyt.
 

living_death

★ Still alive ™
Liittynyt
15.11.2016
Viestejä
6 881
Itse olen pessyt nykyään MAX-G30 laudan kylpyhuoneessa käsisuihkulla.

Kastellut pinnat, laittanut pesuainetta ja hangannut vanhalla tiskiharjalla, huuhdellut ja lopuksi pyyhkinyt rätillä.

Ainakaan vielä ei ole tapahtunut mitään peruuttamatonta.
 
Liittynyt
23.04.2020
Viestejä
21
DaddyNordV2 firmware sisään ja lauta kulkee 33km/h, eikä tarvitse potkaista vauhtia liikkeelle lähtiessä.

Itse käytän Windows 10:ssä Ninebot-Flasher softaa, joka löytyy sovelluskaupasta.
Juuri otin paketista oman G30E II:n. Menin jo päivittämään firmwaren uusimpaan viralliseen. Saakohan siihen flashattua tuon Daddyn? Saako virallisen firmwaren tarvittaessa takaisin?

tuo Xiaomin pumppu on vissiin hyvä ilmanpaineista huolehtimiseen? Olikos se n. 3.8 baria mitä kannatti pistää?
 
Liittynyt
28.06.2021
Viestejä
13
Juuri otin paketista oman G30E II:n. Menin jo päivittämään firmwaren uusimpaan viralliseen. Saakohan siihen flashattua tuon Daddyn? Saako virallisen firmwaren tarvittaessa takaisin?

tuo Xiaomin pumppu on vissiin hyvä ilmanpaineista huolehtimiseen? Olikos se n. 3.8 baria mitä kannatti pistää?
Barit 3.5-4. Aina saa laitettua firmikset takas jos flashaa
 
Liittynyt
19.07.2021
Viestejä
1
Sähköpotkulaudan osto edessä. Aikaisemmat kokemukset rajoittuu Tierin ja Voin vuokralautoihin ja niihin ainakin tehon ja ajettavuuden/jämäkyyden puolesta olen ollut tyytyväinen.

Osaako joku kertoa löytyykö markkinoilta ominaisuuksien (teho/kiihtyvyys) sekä kokonsa puolesta samantyylisiä scootteja? Miten esim. MAX G30E ll eroaa näistä em. laudoista?
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
4 662
Sähköpotkulaudan osto edessä. Aikaisemmat kokemukset rajoittuu Tierin ja Voin vuokralautoihin ja niihin ainakin tehon ja ajettavuuden/jämäkyyden puolesta olen ollut tyytyväinen.

Osaako joku kertoa löytyykö markkinoilta ominaisuuksien (teho/kiihtyvyys) sekä kokonsa puolesta samantyylisiä scootteja? Miten esim. MAX G30E ll eroaa näistä em. laudoista?
Tier ja Voi on molemmat about samanlaisia tankkereita. Täyskumirenkaat ja rakennettu just sitä silmällä pitäen ettei niitä kovinkaan helpolla saa rikki. Eli käytännössä mikä tahansa lauta tuntuu mukavemmalta ajaa ja vähemmän kankeelta.

Max G30 on jo huomattavasti parempi mitä noi vuokravehkeet. Oon aika varma etten oo koskaan ajanu yhtä hirveillä vekottimilla, niitten kaasukin on ihan perseestä kun se on tyyliä on/off.
 

living_death

★ Still alive ™
Liittynyt
15.11.2016
Viestejä
6 881
Juuri otin paketista oman G30E II:n. Menin jo päivittämään firmwaren uusimpaan viralliseen. Saakohan siihen flashattua tuon Daddyn? Saako virallisen firmwaren tarvittaessa takaisin?

tuo Xiaomin pumppu on vissiin hyvä ilmanpaineista huolehtimiseen? Olikos se n. 3.8 baria mitä kannatti pistää?
Saa aina takaisin, kuten tuossa aiemmin vastattiin.

DaddyNordV2 firmis taitaa olla kadonnut netistä, mutta yksiriä laittamalla voin jakaa OneDrivestä.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
11 282
Meni nätisti sulla tunteisiin ;)

Se on vaan niin, että aloittaa suomalaisten ostamilla ylihinnoiteluilla leluilla ja alkaa vaatimaan laatua ja tehoa.
Ylihinnoittelu on yksi ongelma, ja leluvehkeet toinen. Esimerkiksi G30 ei mitenkään liity kumpaankaan, ellei mene ajokkiaan Suomesta ostamaan 900 eurolla.

On syytä huomata, että kaikki eivät osta potkulautoja moottoripyörän korvikkeeksi tai innostu myöhemminkään sellaisesta. Kriteerinä voi olla helppo kannettavuus ja vähäinen tilantarve auton tavaratilassa tai julkisessa liikennevälineessä, kätevä säilytys, ehkä jopa laitteiden soveltuvuus muidenkin käyttöön ilman erityistä harrastetaustaa. Vauhdin hurmaan ei välttämättä syty juuri näillä vehkeillä; sen on voinut jo aiemmin löytää(ja unohtaakin) paitsi niistä moottoripyöristä tai autoista, vaikka moottorikelkoista tai liian isoista veneen moottoreista. Joku saattaa olla jo kaksvitosena niin tylsä ja vanha, ettei enää ole kiinnostunut aloittamaan erilaisia leuankatkaisuharrastuksia kuten seisten ajettavilla maastomoottoripyörillä ajoa. Jollain toisella voi olla jo nurkat niin täynnä päristimiä ettei voisi vähempää kiinnostaa.

Toki sille moottoripyöränkorvikepotkulaudalle on myös markkinansa, ja valitettavasti ne eivät mitenkään päin ole ilman älytöntä rampautusta laillinen liikennemuoto Suomessa, eivätkä ole sellaiseksi tulossa.
 
Liittynyt
27.10.2016
Viestejä
5 332
Ylihinnoittelu on yksi ongelma, ja leluvehkeet toinen. Esimerkiksi G30 ei mitenkään liity kumpaankaan, ellei mene ajokkiaan Suomesta ostamaan 900 eurolla.

On syytä huomata, että kaikki eivät osta potkulautoja moottoripyörän korvikkeeksi tai innostu myöhemminkään sellaisesta. Kriteerinä voi olla helppo kannettavuus ja vähäinen tilantarve auton tavaratilassa tai julkisessa liikennevälineessä, kätevä säilytys, ehkä jopa laitteiden soveltuvuus muidenkin käyttöön ilman erityistä harrastetaustaa. Vauhdin hurmaan ei välttämättä syty juuri näillä vehkeillä; sen on voinut jo aiemmin löytää(ja unohtaakin) paitsi niistä moottoripyöristä tai autoista, vaikka moottorikelkoista tai liian isoista veneen moottoreista. Joku saattaa olla jo kaksvitosena niin tylsä ja vanha, ettei enää ole kiinnostunut aloittamaan erilaisia leuankatkaisuharrastuksia kuten seisten ajettavilla maastomoottoripyörillä ajoa. Jollain toisella voi olla jo nurkat niin täynnä päristimiä ettei voisi vähempää kiinnostaa.

Toki sille moottoripyöränkorvikepotkulaudalle on myös markkinansa, ja valitettavasti ne eivät mitenkään päin ole ilman älytöntä rampautusta laillinen liikennemuoto Suomessa, eivätkä ole sellaiseksi tulossa.
Itse tässä pohdin täysjousitetun maastopyörän sähköistämistä juuri siksi, että vauhtia saisi lisää. Eihän tuossa nyt vauhdin hurmaa synny, mutta pääsisi kohtuu ripeästi paikasta toiseen kun saisi keskinopeutta ylös, mäet ym. hidastaa melkoisesti. Toki järjen kanssa silloin kun muitakin liikkujia on lähellä. Vauhdin hurmaa varten löytyy V8. Mitä nyt sähköpotkulautaa 8,5" renkailla olen kaverilta kokeillut, niin ei kyllä tuollaiset pienillä renkailla olevat laudat kovilla nopeuksilla houkuta näillä Suomen routaisilla teillä.
 

living_death

★ Still alive ™
Liittynyt
15.11.2016
Viestejä
6 881
Veikkaan, että toi DaddyNordV2 ottaa GEN2 moottorista yli 700W tehoja täysillä.
 
Liittynyt
23.04.2020
Viestejä
21
Sähköpotkulaudan osto edessä. Aikaisemmat kokemukset rajoittuu Tierin ja Voin vuokralautoihin ja niihin ainakin tehon ja ajettavuuden/jämäkyyden puolesta olen ollut tyytyväinen.

Osaako joku kertoa löytyykö markkinoilta ominaisuuksien (teho/kiihtyvyys) sekä kokonsa puolesta samantyylisiä scootteja? Miten esim. MAX G30E ll eroaa näistä em. laudoista?
Mullakin oli vaan noist vuokralaudoista kokemusta mutta tänään tuli tuo G30E postissa. Latasin sitä 83% asti ja lähdin ensiajelulle. Painan yli sallitun rajan mutta silti tasaisella pysyi vauhti 23-25. Lievässä ylämäessä tippui johonki 20 ja jyrkissä mäissä sitten enemmän. Eli ei ainakaan paljon häviä Voille. Kiihtyvyys ehkä vähän heikompi.

matkaa tuli tehtyä noin 12 km jonka jälkeen akku näytti 41% mikä vähän yllätti . Siis miten paljon sitä kului. Saa nähdä miten lauta ja akku käyttäytyy kun lataan yöllä sen täyteen ja teen huomenna 20km työmatkaa.

Kaiken kaikkiaan olen kuitenkin oikein tyytyväinen ostokseen.
 

living_death

★ Still alive ™
Liittynyt
15.11.2016
Viestejä
6 881
Mullakin oli vaan noist vuokralaudoista kokemusta mutta tänään tuli tuo G30E postissa. Latasin sitä 83% asti ja lähdin ensiajelulle. Painan yli sallitun rajan mutta silti tasaisella pysyi vauhti 23-25. Lievässä ylämäessä tippui johonki 20 ja jyrkissä mäissä sitten enemmän. Eli ei ainakaan paljon häviä Voille. Kiihtyvyys ehkä vähän heikompi.

matkaa tuli tehtyä noin 12 km jonka jälkeen akku näytti 41% mikä vähän yllätti . Siis miten paljon sitä kului. Saa nähdä miten lauta ja akku käyttäytyy kun lataan yöllä sen täyteen ja teen huomenna 20km työmatkaa.

Kaiken kaikkiaan olen kuitenkin oikein tyytyväinen ostokseen.
100% akulla olisi ollut pirteämpi.

Jos en ihan väärin muista, 80% kohdalla nopeus tippui 23km/h tuntumaan ja siitä portaittain hidastuu.

GEN2 moottori eilisen ajon testillä pudotti 35-36km/h suoralla 70% varauksen jälkeen, tosin oli kova vastatuuli.
 

living_death

★ Still alive ™
Liittynyt
15.11.2016
Viestejä
6 881
Ajoin tänään 45km lenkin, josta 17km oli hiekkatietä. Oon tullut siihen tulokseen, että renkaat kestää mitä vaan kunhan paineet kunnossa :D
Jeps! Itse laitan nykyään tubeless renkaat 4 bariin suosiolla.

Akkukompura ei tainnut päästä sinne saakka, joten pumppaan jalkapumpulla.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
11 282
Mullakin oli vaan noist vuokralaudoista kokemusta mutta tänään tuli tuo G30E postissa. Latasin sitä 83% asti ja lähdin ensiajelulle. Painan yli sallitun rajan mutta silti tasaisella pysyi vauhti 23-25. Lievässä ylämäessä tippui johonki 20 ja jyrkissä mäissä sitten enemmän. Eli ei ainakaan paljon häviä Voille. Kiihtyvyys ehkä vähän heikompi.

matkaa tuli tehtyä noin 12 km jonka jälkeen akku näytti 41% mikä vähän yllätti . Siis miten paljon sitä kului. Saa nähdä miten lauta ja akku käyttäytyy kun lataan yöllä sen täyteen ja teen huomenna 20km työmatkaa.

Kaiken kaikkiaan olen kuitenkin oikein tyytyväinen ostokseen.
Ihan likimääräisesti laskien en mitenkään yllättyisi. Yli painorajan kuljettajalla tuo tekisi hiha-arviolla jopa 30 km käyttömatkaa. Sehän on aika paljon.

Rengaspaineesta ei ollut puhetta. Kannattaa laittaa renkaisiin ilmaa ennen isompia ajeluita, saattaa myös parantaa toimintamatkaa.

Niitä prosentteja ei missään tällaisessa vehkeessä kannata uskoa sellaisenaan. Akun varaustilan näyttö ei ole kovin tarkasti toteutettu, vaan sitä pitää osata tulkita. Prosentit ovat myös sopimuskysymyksiä ja vain tiettyä mitattua jännitettä vastaavia nimellisarvoja. Siinä mielessä viisi palkkia kertoo parhaimmillaan melkein saman kuin prosenttinäyttö. Nämä ovat vähän kökköjä sikäli, että ei tehdä jatkuvaa jäljellä olevan energian arviota eri virroilla todetusta jännitteestä ja integroidusta kulutetusta energiasta, kuten voisi tehdä ja kuten käsittääkseni sähköautoissa yritetään tehdä - soveltuvin osin monet nestepolttoainetta käyttävät autot tekevät nekin arviota jäljellä olevasta toimintasäteestä kehittyneemmin.

Toki latauksen kannalta prosenttinäyttö on etu. Jos vajaata akkua vähän latailee ja haluaa jonnekin lähteä, voi prosenteista tai jännitteestä ehkä pykäliä paremmin tietää, että nyt on varmasti tarpeeksi löylyä matkassa. On myös mukavaa - jos sattuu jaksamaan - katsoa, mihin asti lataa ajopäivän päätteeksi, jos ei meinaa lähipäivinä ajaa. Muuten en kitsastele, mutta silloin kun säilytyspaikassa sattuu olemaan pari kuukautta yli 30 astetta lämmintä, ei tekisi mieli säilyttää akkua täyteen varattuna. Sitä se ei varsinaisesti juurikaan kestä.
 

living_death

★ Still alive ™
Liittynyt
15.11.2016
Viestejä
6 881
MAX-G30 48V akun vaihdolla.

Ei ole vaan yhtä hienosti koteloitu kuin orkkis.

Tulee mieleen E-VAU

48v-akku.PNG
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
4 662
MAX-G30 48V akun vaihdolla.

Ei ole vaan yhtä hienosti koteloitu kuin orkkis.

Tulee mieleen E-VAU

Ei vaan tolta jantterilta välttämättä kannata ostaa yhtikäs mitään.


Tiivistettynä siis myy noita akkupaketteja sillä saatetekstillä et olis laadukkaita kennoja sisällä (Sanyo, Panasonic yms), mutta jos lähtee tutkimaan niin selviää nopeasti et sisällä saattaa ollakkin jotain halpoja kiinakennoja. Jää enemmän oman viivan alle kun käyttää halvempia kennoja ja pitää koko akun hintaa silti siinä 500usd nurkilla. Tosta firmiksestäkin on juttua et olis lyöny siihen renkaalle isompaa kokoa et saa korkeemmat lukemat mittaristoon lätkästyä, vaikka todellinen nopeus onkin alempi :asif:

Omaa kokemusta ei ole, mut ostaisin näillä tiedoilla akkuni muualta. Firmiksen pystyy tarkistamaan jos params-tiedostot löytyy siitä softasta.
 

living_death

★ Still alive ™
Liittynyt
15.11.2016
Viestejä
6 881
Mistä ostin GEN2 moottorin tuli kiinan tehtaalta joku robot city ja sieltähän kaikki tulee.

Voin kaivaa FB-ryhmän ja sitä myyjää disassattiin ja kävi ilmi, että joku möi kennoja hiekalla ja ei liittynyt mitenkään samaan henkilöön.
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
241 000
Viestejä
4 209 696
Jäsenet
71 002
Uusin jäsen
Pera L

Hinta.fi

Ylös Bottom