Sähköskootterit / sähköpotkulaudat

Liittynyt
02.06.2021
Viestejä
12
Viikossa siitä kun saavat aikaiseksi sen lähettää on aika moni maininnut. Itellä maanantaina tilattu eikä vielä liikkunut. Appsin mukaan huomenna "pitäisi" viimeistään lähteä liikkeelle.

On kyllä tuo DHGaten sivusto melko kikkare, kirjauduin Googlen kautta niin järjestelmä generoi @dhgate "meiliosoitteen" joka toimii myös kirjautumiseen. Järjestelmän sisäiseen viestiboksiin tuli passu plaintekstinä. Kyseistä "osoitetta" ei voi vaihtaa kuin tsättiaspan kautta, joka ei ainakaan alkuviikosta toiminut.

Lisätarvikkeita tullut kans kytättyä, tilasin aputangon penskalle josko uskaltaisi jätskikiskalla pyörähtää kaksi päällä. Kivasti kyllä tuntuu löytyvän kilkettä ja varaosaa, joka toki oli yksi syistä miksi tähän lautaan tuli päädyttyä. Ja CFW on tietty kokattuna valmiiksi, ei tule enää puhelimia flässäiltyä niin josko lautaa sitten
Itellä kans Ninebotti tulossa dhgatesta. 3.6 tilattu ja viimeistään 12.7 pitäis kuulemma lähettää. Saa nyt nähdä miten tossa käy, otin kanssa noi 10€ postit. Vois kattella jotain puhelimen pidikettä ja matkalaturille jotain lisäosaa kyllä tohon ennen kuin saapuu.
 

Pyrres

Apina koulutuksessa
Liittynyt
18.07.2017
Viestejä
4 713
Kuka tunnustaa?
Noiden rinkuloiden halkaisija on noin 10 laattaa, eli kolmisen metriä jos ne on tavallisia 300*300 laattoja, joten vaatinee huomattavasti tehokkaamman laudan kuin apilla viritetty e600 :D



Ei tuo vaadi kuin vähän kulmaa lautaan ja kaasu pohjaan ja hyvin pyörii stongasta pitäen eli ei laudan päällä ollen. Tuli E600 käännettyä pariin kertaan noin kun oli nopeampaa :p
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
1 288
Onnistuu se paikallaan mutta noin ison kaaren saamiseksi potkulaudalla sitä ei voi pyörittää vaan jalan ympärillä.
Veikkaisin vahvasti mopoa tai kevaria.
 
Viimeksi muokattu:

Pyrres

Apina koulutuksessa
Liittynyt
18.07.2017
Viestejä
4 713
Onnistuu se paikallaan mutta noin ison kaaren saamiseksi potkulaudalla sitä ei voi pyörittää vaan jalan ympärillä.
Veikkaisin vahvasti mopoa tai kevaria.
Kädet suoraksi ja lauta linkkuun niin kehää kyllä syntyy. Mistäkö tiedän, cruise nappasi kääntäessä 2s cruise aktivoinnissa kiinni E600:lla. Oli vähän kiinnipitämistä.
 

Rxd

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
19.07.2020
Viestejä
1 898
Ensimmäisiä fiiliksiä Xiaomi Mi Scooter Pro 2 laudasta. 75km ajoa takana nyt viikkoon. 85kg kaverina ajelen, ja ei oo tehty mitään päivityksiä lautaan muuta ku xiaomin oma mikä sovelluksessa oli valmiiksi.

Ihan mukava kesälelu. Taittuu tuolla vajaa 4km työmatka 9-15 min riippuen mistä ajaa töihin ja miten päin. Mutta.. ärsyttävästi tässä laudassa loppuu teho ku akkua on jäljellä n. 60%. Ekana ja vielä toisena yönä kun akkua oli reilut 80% jäljellä. Jaksoi tämä painaa yhden mäen nopeudella 20-21km/h ylös. Nyt enää akun ollessa 58%. Tuntui niin matelulta kun skuutti kulki 15-16km/h saman mäen.

Kyllä tuo 25km/h tuntu alussa ihan rivakkaalle, ja kiihty mukavasti. Mutta vähän piristystä tää kyllä kaipaisi..

Sellainen kysymys, että onko se nyt mikä määrä mikä näihin renkaisiin kannattaa pumpata? Kahta tietoa löytyy.. kai sen 5 baria voi iskee..
50-70kg: Eturengas 35-40 psi, Takarengas 40-50 psi.
70-90kg: Eturengas 40-45 psi, Takarengas 45-55 psi.
90-100kg: Eturengas 45-50 psi, Takarengas 50-60 psi.
Yli 100 kg 50-55 psi eturengas ja 60-65 psi takarengas, mutta varovaista ajoa.
Renkaan puhkeaminen johtuu aina painosta.

Muista että 15-16 km/h on sama kun ajat normaalisti pyörällä. Ja kun poljet pyörällä hikihatussa vauhtisi on 18-20 km/h. Kun ulkona on 25c lämmintä olet silloin läpimärkä kun pysähdyt. Mutta laudalla et ole. Vauhtia tekee mieli saada lisää potkulaudalla, se tuntuu kivalta. Mutta itse huomasin että kun ajoin 32 km/h niin tajusin että en halua että tuo akku loppuu samalla matkalla aina kesken. Mielummin laitan stockin takaisin tai alhaisemmat nopeudet, sillä kyllä mie haluan mielummin käydä sen 10-15 km suuntaan ja takaisin vaikka sen matkan teko kestää yhteen suuntaan 20 minuuttia pidempään. Mutta tiedän että ei tarvi ainakaan kävellä mutta silti menen samaa vauhtia tai nopeammin kuin jos saman matkan olisin päättänyt mennä pyörällä.

long story short:

3-3.5 bars

ja softimpaan ajoon tai hiukan röpelöllä tiellä: 2-2.5 bars
 
Liittynyt
01.07.2021
Viestejä
9
onko kukaan jolla on eway e500/600 päivittäny firmistä tuolla kingsong apilla 1.24?
 

AkQ

Liittynyt
13.12.2016
Viestejä
281
E-Way E600 Max ollut käytössä vuorokauden.
Kyseessä on ns. päivitetty versio jossa on suoraan takalokarin tuki.

- Akku kun oli n. 50% (appin mukaan) niin laudalla ei päässyt enää kuin max 19km/h. Alamäkeen meni 25km/h mutta tasaisella taas 19km/h.
- "hax softa" KingSoftTuner ei toimi; ei löydä lautaa bluetoothilla. En pysty "virittämään". Pitääkö tässä tietää jotain?
- Takarengas ei ole täysin pyöreä ja "lonksuu" vittumaisesti jokaisella pyörähdyksellä.
- Täryyttää kyllä niin perkeleesti.
- Muikkelin ollessa kyydissä (max paino alle 120kg) ei lauta liikkunut melkein mihinkään enää. Hyytyi tasaisella tiellä kaksi kertaa täysin ja ylämäet 100% mahdottomia.

2/5, vähän kusetettu olo. 800 euron laudalta odotin aika paljon enemmän.
 
Liittynyt
01.07.2021
Viestejä
9
E-Way E600 Max ollut käytössä vuorokauden.
Kyseessä on ns. päivitetty versio jossa on suoraan takalokarin tuki.

- Akku kun oli n. 50% (appin mukaan) niin laudalla ei päässyt enää kuin max 19km/h. Alamäkeen meni 25km/h mutta tasaisella taas 19km/h.
- "hax softa" KingSoftTuner ei toimi; ei löydä lautaa bluetoothilla. En pysty "virittämään". Pitääkö tässä tietää jotain?
- Takarengas ei ole täysin pyöreä ja "lonksuu" vittumaisesti jokaisella pyörähdyksellä.
- Täryyttää kyllä niin perkeleesti.
- Muikkelin ollessa kyydissä (max paino alle 120kg) ei lauta liikkunut melkein mihinkään enää. Hyytyi tasaisella tiellä kaksi kertaa täysin ja ylämäet 100% mahdottomia.

2/5, vähän kusetettu olo. 800 euron laudalta odotin aika paljon enemmän.
Ei tuota varmaan tarvi mennä viritteleen enneku oot takarenkaan korjannu :D Kuulostaa että nuissa e600 on näin yleisesti ottaen ihmeen paljon vikaa mitä tätä foorumia lukenut. Itsellä taas se pienempi e500 malli ja ei ole ollut mitään vikaa. Mitä tuohon softaan tulee niin ymmärtääkseni sen pitää olla vanhempi versio. Jostakin syystä uusin versio ei ewayn lautoja löydä
 

Pyrres

Apina koulutuksessa
Liittynyt
18.07.2017
Viestejä
4 713
E-Way E600 Max ollut käytössä vuorokauden.
Kyseessä on ns. päivitetty versio jossa on suoraan takalokarin tuki.

- Akku kun oli n. 50% (appin mukaan) niin laudalla ei päässyt enää kuin max 19km/h. Alamäkeen meni 25km/h mutta tasaisella taas 19km/h.
- "hax softa" KingSoftTuner ei toimi; ei löydä lautaa bluetoothilla. En pysty "virittämään". Pitääkö tässä tietää jotain?
- Takarengas ei ole täysin pyöreä ja "lonksuu" vittumaisesti jokaisella pyörähdyksellä.
- Täryyttää kyllä niin perkeleesti.
- Muikkelin ollessa kyydissä (max paino alle 120kg) ei lauta liikkunut melkein mihinkään enää. Hyytyi tasaisella tiellä kaksi kertaa täysin ja ylämäet 100% mahdottomia.

2/5, vähän kusetettu olo. 800 euron laudalta odotin aika paljon enemmän.
Ei kyllä kuulosta ehjältä. Jotain sulla on paskana. Tai et tyyliin ole sport modessa tms. Oma meni akun reilusti alle puoleen ihan limitteriä hakaten. Mäissäkään ei hyytynyt ja oli perkeleen sitkeä nousija. Oma kun nousi varsin pitkiä ja rajuja mäkiä cruise hack käytössä 30kmh yhtään nopeutta pudottamatta 70kg+todella painava reppu selässä.
 
Viimeksi muokattu:

Rxd

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
19.07.2020
Viestejä
1 898
E-Way E600 Max ollut käytössä vuorokauden.
Kyseessä on ns. päivitetty versio jossa on suoraan takalokarin tuki.

- Akku kun oli n. 50% (appin mukaan) niin laudalla ei päässyt enää kuin max 19km/h. Alamäkeen meni 25km/h mutta tasaisella taas 19km/h.
- "hax softa" KingSoftTuner ei toimi; ei löydä lautaa bluetoothilla. En pysty "virittämään". Pitääkö tässä tietää jotain?
- Takarengas ei ole täysin pyöreä ja "lonksuu" vittumaisesti jokaisella pyörähdyksellä.
- Täryyttää kyllä niin perkeleesti.
- Muikkelin ollessa kyydissä (max paino alle 120kg) ei lauta liikkunut melkein mihinkään enää. Hyytyi tasaisella tiellä kaksi kertaa täysin ja ylämäet 100% mahdottomia.

2/5, vähän kusetettu olo. 800 euron laudalta odotin aika paljon enemmän.
En tiedä onko näissä sama ku mun xiaomin laudassa. Se piti aktivoida ja rekisteröidä jotenki käyttöön. Himputin monimutkaista oli ja vahingossa onnistuin sen tekemään. Silloin siinä ei ole juuri mitään tehoja.
 

Pyrres

Apina koulutuksessa
Liittynyt
18.07.2017
Viestejä
4 713
En tiedä onko näissä sama ku mun xiaomin laudassa. Se piti aktivoida ja rekisteröidä jotenki käyttöön. Himputin monimutkaista oli ja vahingossa onnistuin sen tekemään. Silloin siinä ei ole juuri mitään tehoja.
Ei ole. Suoraan ajoon ilman mitään.
 
Liittynyt
15.05.2019
Viestejä
143
Monorim saapui eilen mutta töissä oli sen verran kiirusta ettei kerennyt ruuvamaan sitä kiinni. Tänään siinä sitten hommien ohessa paikalleen. Pienen ympyrän kävin pyörähtämässä ja pitää kyllä sanoa että melkoinen ero mukavuudessa ja tuohon hintaan ainakin omasta mielestä varsin ok päivitys.

keula.jpeg
 

Pyrres

Apina koulutuksessa
Liittynyt
18.07.2017
Viestejä
4 713
Hei tarvitseeko joku E600 Maxin omistaja toista laturia? Paria euroa vastaan saisi hakea pois Helsingistä. Tajusin että itsellä on se vielä vaikka lauta lähti. Saisi esim töihin laturin niin ei tarvitsisi kannella laturia.

On pakko sanoa että on tuo Zero muuttunut vs koeajamani. Tuntuu ihan erilaiselta tuo jousitus. Jouset todennäköisesti asettuneet/vetristyneet. Akkukestoa ei osaa vielä sanoa. Tänään 35km ajoa ja mittarin mukaan puoli akkua jäljellä. Tämä siis rajoitettuna.

20210701_160931.jpg
 

Rxd

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
19.07.2020
Viestejä
1 898
Monorim saapui eilen mutta töissä oli sen verran kiirusta ettei kerennyt ruuvamaan sitä kiinni. Tänään siinä sitten hommien ohessa paikalleen. Pienen ympyrän kävin pyörähtämässä ja pitää kyllä sanoa että melkoinen ero mukavuudessa ja tuohon hintaan ainakin omasta mielestä varsin ok päivitys.

mikä tämä sun lauta on
 

AkQ

Liittynyt
13.12.2016
Viestejä
281
Ei kyllä kuulosta ehjältä. Jotain sulla on paskana. Tai et tyyliin ole sport modessa tms.
Moden olen varmistanut monta kertaa, jostain syystä App ei anna asettaa max nopeutta 25km/h vaan pitää asetuksen sitkeästi 20km/h. Jollain kikalla (jota en ole vielä tajunnut) kun tarpeeksi rämppään appia kiinni/päälle ja skuuttia kiinni/päälle ja yritän jankata sitä Appin speed settingsiä 20km/h->25km/h, niin saan sen 25km/h taas hetkeksi, kunnes seuraavan kerran kun starttaan skuutin niin rajoitus on jälleen 20km/h.

Ei tuota varmaan tarvi mennä viritteleen enneku oot takarenkaan korjannu :D Mitä tuohon softaan tulee niin ymmärtääkseni sen pitää olla vanhempi versio. Jostakin syystä uusin versio ei ewayn lautoja löydä
Koitin asentaa takaisin vanhemman version KingSoftTunerista mutta se ei antanut käyttää itseään: appi antoi virheen jotain että "pitää käyttää uusinta" tms ja sulki itsensä. Ja se uudempi versio ei löydä skuuttia ollenkaan.
Muttajooh, takarenkaan lonksuminen ei antaisi muutenkaan varaa ajella hirveästi yli 25km/h, vaikka ehkä 30km/h olisi ihan ok vielä..

Ajoin äsken koronatestiin sairaalalle ja takaisin, yht. 13km. Täysi akku lähtiessä, kotona 55%. Ei ollut reppua tms, ja oon perusläski 88kg. Vakionopeudensäädin ei toimi myöskään, tai en tiedä miten sen pitäisi toimia. Kaasun joudun pitämään koko ajan pohjassa. Käsitin että 3-5sec pohjassapitämisen jälkeen se kytkeytyisi päälle, mutta näin ei ainakaan minulle ole vielä käynyt kertaakaan.

Miten menetellään rikkinäisen E-Way E600 Max:n kanssa? DNA:lle vai Wilfalle viestiä?
 

Pyrres

Apina koulutuksessa
Liittynyt
18.07.2017
Viestejä
4 713
Moden olen varmistanut monta kertaa, jostain syystä App ei anna asettaa max nopeutta 25km/h vaan pitää asetuksen sitkeästi 20km/h. Jollain kikalla (jota en ole vielä tajunnut) kun tarpeeksi rämppään appia kiinni/päälle ja skuuttia kiinni/päälle ja yritän jankata sitä Appin speed settingsiä 20km/h->25km/h, niin saan sen 25km/h taas hetkeksi, kunnes seuraavan kerran kun starttaan skuutin niin rajoitus on jälleen 20km/h.


Koitin asentaa takaisin vanhemman version KingSoftTunerista mutta se ei antanut käyttää itseään: appi antoi virheen jotain että "pitää käyttää uusinta" tms ja sulki itsensä. Ja se uudempi versio ei löydä skuuttia ollenkaan.
Muttajooh, takarenkaan lonksuminen ei antaisi muutenkaan varaa ajella hirveästi yli 25km/h, vaikka ehkä 30km/h olisi ihan ok vielä..

Ajoin äsken koronatestiin sairaalalle ja takaisin, yht. 13km. Täysi akku lähtiessä, kotona 55%. Ei ollut reppua tms, ja oon perusläski 88kg. Vakionopeudensäädin ei toimi myöskään, tai en tiedä miten sen pitäisi toimia. Kaasun joudun pitämään koko ajan pohjassa. Käsitin että 3-5sec pohjassapitämisen jälkeen se kytkeytyisi päälle, mutta näin ei ainakaan minulle ole vielä käynyt kertaakaan.

Miten menetellään rikkinäisen E-Way E600 Max:n kanssa? DNA:lle vai Wilfalle viestiä?
Kuulostaa mahdolliselta käyttäjä+Eway yhdistelmävialta. Ja yhteys tarvittaessa Wilfaan/Gosseen.
 
  • Tykkää
Reactions: AkQ

Rxd

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
19.07.2020
Viestejä
1 898
Jos on tommonen samanlainen jousi edessä, niin voiko sillä ajaa kanttikiven yli suoraan 15 km/h vauhdilla menosuuntaan eli ylhäältä alas. Entäs miten tuo jousi auttaa kiipeämään niiden yli, vai onko siitä mitään hyötyä jos vastaan tulee kanttikivi?
 
Liittynyt
01.07.2021
Viestejä
9
Koitin asentaa takaisin vanhemman version KingSoftTunerista mutta se ei antanut käyttää itseään: appi antoi virheen jotain että "pitää käyttää uusinta" tms ja sulki itsensä. Ja se uudempi versio ei löydä skuuttia ollenkaan.
Muttajooh, takarenkaan lonksuminen ei antaisi muutenkaan varaa ajella hirveästi yli 25km/h, vaikka ehkä 30km/h olisi ihan ok vielä..
sen ks tunerin saa toimimaan sillain että et paina sitä ruksia tai cancelia vaan painat jostain sieltä taustalta ni pitäisi antaa käyttää normaalisti
 
  • Tykkää
Reactions: AkQ

Pyrres

Apina koulutuksessa
Liittynyt
18.07.2017
Viestejä
4 713
Jos on tommonen samanlainen jousi edessä, niin voiko sillä ajaa kanttikiven yli suoraan 15 km/h vauhdilla menosuuntaan eli ylhäältä alas. Entäs miten tuo jousi auttaa kiipeämään niiden yli, vai onko siitä mitään hyötyä jos vastaan tulee kanttikivi?
Jousittamattomallakin hyppää kanttarin alas ilman ongelmaa 25kmh. Ei tuo jousi sitä mahdollista, tekee vain alastulosta pehmeämmän. Kanttareiden ylitykseen vähän samaa. Ei mahdollista kovempaa ajoa mutta "helpompaa" ja pehmeämpää ylitystä kyllä.
 
  • Tykkää
Reactions: Rxd
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
739
Jousittamattomallakin hyppää kanttarin alas ilman ongelmaa 25kmh. Ei tuo jousi sitä mahdollista, tekee vain alastulosta pehmeämmän. Kanttareiden ylitykseen vähän samaa. Ei mahdollista kovempaa ajoa mutta "helpompaa" ja pehmeämpää ylitystä kyllä.
Noh, kyllä mä veikkaan että se rengas puhkeaa kun 25kmh vetelee niihin korkkeisiin hirveesti keventämättä. Eli tuskin kestää kovin pitkään ja jousitus ois kiva (takarenkaallakin)
 

Pyrres

Apina koulutuksessa
Liittynyt
18.07.2017
Viestejä
4 713
Noh, kyllä mä veikkaan että se rengas puhkeaa kun 25kmh vetelee niihin korkkeisiin hirveesti keventämättä. Eli tuskin kestää kovin pitkään ja jousitus ois kiva (takarenkaallakin)
Juu ei kanttareihin luonnollisesti 25kmh. Ellei nyt ole todella selkeästi katuun laskettu ja todella loiva.

Ajelin tuossa pienen suoranpätkän missä näki suoran päähän eikä risteyksiä ottaen rajoitukset tuosta Zero 10:stä. On se pirulainen. Kyllä kun 45kmh tuli varsin nopeasti mittariin. Ja pakko sanoa että tuossa on ensimmäinen oma escootti missä on selkeästi panostettu renkaisiin ja niiden kumiseoksiin. Tuota et saa sutimaan edes asfaltilla lauta melkein kyljellään. Kumi vaan pitää pitää ja pitää. Antaa kummasti luottoa mutka-ajoon nyt kun tietää tuon renkaan olevan tuota luokkaa.
 
Viimeksi muokattu:

Rxd

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
19.07.2020
Viestejä
1 898
Juu ei kanttareihin luonnollisesti 25kmh. Ellei nyt ole todella selkeästi katuun laskettu ja todella loiva.

Ajelin tuossa pienen suoranpätkän missä näki suoran päähän eikä risteyksiä ottaen rajoitukset tuosta Zero 10:stä. On se pirulainen. Kyllä kun 45kmh tuli varsin nopeasti mittariin. Ja pakko sanoa että tuossa on ensimmäinen oma escootti missä on selkeästi panostettu renkaisiin ja niiden kumiseoksiin. Tuota et saa sutimaan edes asfaltilla lauta melkein kyljellään. Kumi vaan pitää pitää ja pitää. Antaa kummasti luottoa mutka-ajoon nyt kun tietää tuon renkaan olevan tuota luokkaa.
mie menin 41 km/h tuolla mun laudalla ja ei ole kyllä mun juttu. Liian pelottavaa menoa. Otin siis moottorijarrutuksen pois päältä ja tuli mäki eteen. Normaalilla kaasulla sen sai kulkemaan 34 km/h ja alkoi automaattinen jarrutus, mutta jarrua kun näpäytti ja päästi irti niin se poisti sen moottorijarrun ja antoi mennä minkä halusi mutta silloin jos painoi kaasua, niin se jarrutti siihen 34 km/h nopeuteen. Outoa sinäänsä että mikähän tuossa on se rajoittava tekijä, aivan kuin firmware painaa ite jarrua. Huomaa usein että töksähtelee välillä jos täysillä ajaa, että tuo lauta haluaisi mennä lujempaa, mutta se moottorijarrutus automaattisesti aina menee päälle. Toki en mie välitä yli 30 kilometriä edes mennäkkää. Sellainen 17-23 km/h on aika sopiva.

Netissä on kyllä jotku maininnu että Xiaomi mi pro 2:een on olemassa firmis joka laittaa sen menemään 42 km/h, mutta en usko mokomaa, luulen että se on vaa joku scämmääjä. (maksumuurin takana siis on se firmware.)
 
Liittynyt
26.11.2020
Viestejä
20
Voi ku ois tiennyt aiemmin tuosta Inokim Nordic lafkasta niin ois voinut sieltä ostaa laudan mieluummin ku tän xiaomin Pro 2 laudan. Tuolla näyttäisi olevan pätevän oloista vekotinta.
 
  • Tykkää
Reactions: Rxd

Pyrres

Apina koulutuksessa
Liittynyt
18.07.2017
Viestejä
4 713
Onhan noita firmiksiä joka lajia mutta osa on optimoitu kestävyyttä ajatellen ja osa taas törkeä hetkellinen teho laudan sähköjen, moottorin ja akkujen kustannuksella. Voihan se 42kmh mennä, kerran pari.
 
  • Tykkää
Reactions: Rxd
Liittynyt
01.04.2019
Viestejä
195
Juu ei kanttareihin luonnollisesti 25kmh. Ellei nyt ole todella selkeästi katuun laskettu ja todella loiva.

Ajelin tuossa pienen suoranpätkän missä näki suoran päähän eikä risteyksiä ottaen rajoitukset tuosta Zero 10:stä. On se pirulainen. Kyllä kun 45kmh tuli varsin nopeasti mittariin. Ja pakko sanoa että tuossa on ensimmäinen oma escootti missä on selkeästi panostettu renkaisiin ja niiden kumiseoksiin. Tuota et saa sutimaan edes asfaltilla lauta melkein kyljellään. Kumi vaan pitää pitää ja pitää. Antaa kummasti luottoa mutka-ajoon nyt kun tietää tuon renkaan olevan tuota luokkaa.
Miten toteutat rajoituksen? Tehoa säätämällä vai tyydytkö pelkästään vaihteisiin et käytät 1 vaihdetta. Mut Itsekkin tyytyväinen kumeihin. Jossain arvostelussa olikin et ovat oikeesti aitoa kumia eikä mitään kumi/muovi seosta. Kuulemma pitäisi olla hyvä märkäpitokin mut eipä tule sateella ajettua.
 
Liittynyt
05.01.2021
Viestejä
2 400
Nyt on pari päivää takana Xiaomin Pro 2:lla. Toistaiseksi lauta on pitänyt odotukset hyvin, mikä tosin vaati tehojen muuttamista Xiaoflasherilla. Se reilu 30 km/h huippunopeus ei niinkään ole se juttu, vaan kiihtyminen ja puhti pitää vauhtia paremmin erilaisissa mäissä. Tosta kolmenkympin huippunopeudesta huolimatta toistaiseksi ajelen paljon puolikaasulla 20–25 km/h, sillä jotenkin ajatus täysillä tykittelystä tuntuu akun suhteen toistaiseksi aralta. Yllättävän ison eron vauhtiin tekee jo muutaman kilometrin nosto, esimerkiksi 20:a jonnekin 23:een.

Keula alkoi toisena päivänä pitää aavistuksen verran natinaa, mutta tavallaan en ole vielä liian huolissani, sillä painoa kuljettajalta löytyy arviolta 90 kiloa, joten ehkä tämmöinen suhteellisen vaatimaton peruslauta joitain elämisen ääniä tällä kuormalla päästeleekin. Varsinkin nyt alkaa ostopäätös tuntua hyvältä, kun löytyy semmosta pientä fiilistä mutkiin, ja väkisin tuolla tulee poikettua maastopyörän tavoin pienille hiekkaisille oikopoluille, joissa saa vähän ajolinjaakin etsiä. Tämän perusteella en edelleenkään ihmettelisi, jos joskus katse kohdistuu noihin maastokelpoisempiin malleihin.

Mukana tuli yksi ilmatäytteinen vararengas ja kaksi tommosta umpinaista, ilmeisesti honeycomb-tyylistä rengasta. Saa nähdä, tuleeko ikinä niihin vaihdettua rengasrikon osuessa kohdalle.
 

Pyrres

Apina koulutuksessa
Liittynyt
18.07.2017
Viestejä
4 713
Miten toteutat rajoituksen? Tehoa säätämällä vai tyydytkö pelkästään vaihteisiin et käytät 1 vaihdetta. Mut Itsekkin tyytyväinen kumeihin. Jossain arvostelussa olikin et ovat oikeesti aitoa kumia eikä mitään kumi/muovi seosta. Kuulemma pitäisi olla hyvä märkäpitokin mut eipä tule sateella ajettua.
Tehoa säätämällä vaikka mieli tekisikin ajaa vain modeilla. 1:n menee juuri sopivasti vakiona. 47-50 tehoilla mennään riippuen akun tilasta. Ja joo tuo kumi tuntuu juurikin ekaa kertaa kumilta vs muovirenkaalta. Gun Prossa oli takana hyvin pehmeä kumi mutta sen profiili oli varsin huono kaarteisiin. Liian flätti profiili. Eli kallistat ja kumi nousi kyljen varaan ja kitkapinta pieneni. Tuli yölliseltä kauppareissulta myös mieleen yksi ero. Zeron kumit vinkuvat lukossa autohallin lattialla kuin auton/prätkän kun muiden entisten lautojen vain liukuivat ja pitivät pientä hentoa ulinaa. Viittaa juurikin seos/materiaalieroihin.

Mitä sateeseen tulee niin pakko tuo on tiivistää just in case ja ottaa aina joku koiranpaskapussi tai pari mukaan tuohon kaasukahvan peittämiseen (kuulema herkin kohta kosteudelle). Sade kun voi yllättää ja yhtäkkiä tuleekin lätäkkö siellä täällä tai tuolla.

@Disfear Tarkista vain tosiaan tuo pystyputken nivel ettei ole selkeää klappia. Tuo on tuon designin taittomekanismissa varsin yleinen ongelma ja selkeä klappi kuluttaa ja rasittaa osia aina enemmän vs rehti vääntömomentti suuntaan tai toiseen.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 160
Mukana tuli yksi ilmatäytteinen vararengas ja kaksi tommosta umpinaista, ilmeisesti honeycomb-tyylistä rengasta. Saa nähdä, tuleeko ikinä niihin vaihdettua rengasrikon osuessa kohdalle.
Siis paketin mukana? Vai tilasitko erikseen? Itellä tuli yksi vararengas sisäkumilla muttei kyllä tuommosta honeycomb-tyylistä.
 
Liittynyt
05.01.2021
Viestejä
2 400
Siis paketin mukana? Vai tilasitko erikseen? Itellä tuli yksi vararengas sisäkumilla muttei kyllä tuommosta honeycomb-tyylistä.
Paketin mukana. Menin kiireisenä tilaamaan tollasen vähän kalliimman Nordic-laudan, jossa erona tavalliseen oli ilmeisesti noi ylimääräiset renkaat, kolmen vuoden takuu ja 20 km/h rajoitus. Voi tuntua vähän hölmöltä tilailla tollasta entistä rajoitetumpaa laitetta +50 euron hintaan, mutta kärsimättömyydestä maksetaan ja sen sai heti.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 160
Paketin mukana. Menin kiireisenä tilaamaan tollasen vähän kalliimman Nordic-laudan, jossa erona tavalliseen oli ilmeisesti noi ylimääräiset renkaat, kolmen vuoden takuu ja 20 km/h rajoitus. Voi tuntua vähän hölmöltä tilailla tollasta entistä rajoitetumpaa laitetta +50 euron hintaan, mutta kärsimättömyydestä maksetaan ja sen sai heti.
Anteeksi mutta naurahdin pahasti tälle :rofl2:
 

living_death

★ Still alive ™
Liittynyt
15.11.2016
Viestejä
7 042
Sellaista lakialoitetta ollaan tuomassa.

Kokoomusedustaja vaatii sähköpotkulautakuskeille promillerajaa
Kansanedustaja Mia Laihon lakialoitteessa yli promillen humalassa ajamisesta voisi seurata sakkoja tai jopa vankeutta.

Kokoomuksen lääkärikansanedustaja Mia Laiho vaatii sähköpotkulaudoilla ajamiseen promillerajaa. Laiho on jättänyt tänään eduskunnassa lakialoitteen, joka toisi promillerajan moottoroimattomien ajoneuvojen kuljettamiseen kuten sähköpotkulautailuun tai sähköpyöräilyyn.

Yli promillen humalassa tai huumeiden vaikutuksen alaisena ajaessa voisi seurata sakkoja tai jopa kolme kuukautta vankeutta. Poliiseille annettaisiin myös oikeus puhalluttaa pyöräilijät ja sähköpotkulautailijat.

– Tälle vuodelle on tullut jo ennätyspaljon sähköpotkulautaonnettomuuksia, jotka ovat vaatineet erikoissairaanhoitoa ja leikkauksia. Turussa tehdyn tutkimuksen mukaan lähes 90 prosenttia onnettomuuksista on tapahtunut päihteiden alaisena ja on vain ajan kysymys koska ensimmäinen kuolonuhrin vaatinut onnettomuus tapahtuu. Jo pienemmästäkin tällistä voi seurata vakavia aivoverenvuotoja, jotka saattavat vammauttaa peruuttamattomalla tavalla, huomauttaa Laiho.

Pelkästään Meilahden sairaalan yhteispäivystyksessä HUS:ssa hoidettiin 1.5.-21.6.2021 välisenä aikana 143 sähköpotkulautaonnettomuuksissa loukkaantunutta

Pariisissa kesäkuussa kuoli sivullinen sähköpotkulautailijan kaadettua hänet. Tämän johdosta Ranskassa harkitaan sähköpotkulautojen kieltämistä kokonaan. Myös Ruotsissa ja Iso-Britanniassa on tapahtunut kuolemantapauksia. Kööpenhaminasta laudan voi vuokrata ainoastaan kaupasta, eikä niitä saa käyttää öisin.
 

Pyrres

Apina koulutuksessa
Liittynyt
18.07.2017
Viestejä
4 713
Pakko sanoa että kerrankin lakiesitys jota jopa kannatan. Tosin, omasta mielestä samaan syssyyn voisi määritellä rajan (vaikka tarvittaessa edes löysän sellaisen) normi fillareille. Kovempaa niillä pääsee kuin 25kmh mihin esim potkulaudalla ja sähköfillarilla loppuu avustus (juu sähköfillarilla on helppo nakuttaa yli 25kmh keskinopeutta vaikka se 20km kuten esim itse töihin painellessa mutta vaatii vähän jerkkua jaloista).

EDIT: Nimimerkillä vituttaa tuo fillaroinnin alkoholirajan heittely poliisista ja kuskista riippuen. Kuka on kykenevä kuka ei jne.
 

SumpsaHV

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
02.03.2021
Viestejä
27
Pakko sanoa että kerrankin lakiesitys jota jopa kannatan. Tosin, omasta mielestä samaan syssyyn voisi määritellä rajan (vaikka tarvittaessa edes löysän sellaisen) normi fillareille. Kovempaa niillä pääsee kuin 25kmh mihin esim potkulaudalla ja sähköfillarilla loppuu avustus (juu sähköfillarilla on helppo nakuttaa yli 25kmh keskinopeutta vaikka se 20km kuten esim itse töihin painellessa mutta vaatii vähän jerkkua jaloista).

EDIT: Nimimerkillä vituttaa tuo fillaroinnin alkoholirajan heittely poliisista ja kuskista riippuen. Kuka on kykenevä kuka ei jne.
Joo ei tuollaista nopeusjuttua. Tuo on normaalia sosiaalidemokratiaa ja väkisin tasapäistämistä. Väärin ajateltu.
Esim. omalla normifillarilla, hiilikuituisella katupyörällä, menee kevyesti 60-70kmh ja alamäessä enemmäkin (myönnän että nousee mm. pohkeilla >200kg helposti). Minun tapauksessa päästäisiin siniliivijengin kanssa hikiseen takaa-ajoon harvasepäivä. Ei mitään järkeä lähteä rajoittamaan nopeuksia.

Mutta, alkon käyttöön tulisi puuttua. Ja paras tapa puuttua on se sama kun autolla, jos on alkoa veressä niin oli syyssä tai syytön niin lautailija tai pyöräilijä maksaa omasta pussistaan kaikki viulut, myös ea-polit, lanssit, (erikois)sairaanhoidot, kuntoutukset, yms. ja todellisten kustannusten mukaan eikä veronmaksajien osuudella kompensoituna. Jos ei ole massia niin sitten voi voi, no can do. Myöskään tapaturma-/henkivakuutukset pitää nollata jos on alkoa veressä. Tämä ei varmasti niitä pissapäisimpiä urhoja simapäissään hetkauta, mutta silloin ne himmemmät tapaukset poistuu kierrosta eikä todennäköisesti jatka enää jouppogeenejään seuraavalle sukupolvelle.
 

living_death

★ Still alive ™
Liittynyt
15.11.2016
Viestejä
7 042
Tämän viikonlopun ajaksi nopeusrajoituksia tiedossa Voin vuokralaudoille.

Nyt tuli sähköpotkulaudoille uusi rajoitus: Helsingin keskustassa 15 km/h – "Kokeilemme sen vaikutusta onnettomuuksiin"
Sähköpotkulautayhtiö Voi rajoittaa tänä viikonloppuna sähköpotkulautojensa nopeutta yöaikaan klo 23–06 Helsingissä alueilla, joissa on suuria ravintolakeskittymiä.

Kyseessä on alkuun ainakin yhden viikonlopun kestävä kokeilu, jonka aikana kyseisillä alueilla maksiminopeus on 15 kilometriä tunnissa. Yhtiö haluaa kokeilun avulla tutkia, voidaanko öisten onnettomuuksien määrä vähentää nopeutta alentamalla. Voi selvittää lisäksi, millainen vaikutus sillä on käyttäjäkokemukseen.
Esimerkiksi Mannerheimintiellä, Bulevardilla ja Helsinginkadulla käyttäjien nopeus laskee automaattisesti viikonloppuöinä 15 kilometriin tunnissa aiemman 25 kilometrin sijaan.
 

living_death

★ Still alive ™
Liittynyt
15.11.2016
Viestejä
7 042
Eikös aiemminkin ole ollut kellonaikakohtaisia nopeusrajoja? Tosin muistaakseni ilman sijaintirajausta. Paskaa otsikointia muuten.
Kyllä tuossa uutisessa annetaan ymmärtää, että..

"Kyseessä on ainutlaatuinen kokeilu Suomessa ja koko Euroopassa. Turussa pilotoidaan paraikaa matalan nopeuden alueita tietyillä jalankulkijoiden suosimilla katuosuuksilla.

Kyseessä on kuitenkin ensimmäinen kerta, kun nopeutta rajoitetaan kellonajan mukaan."
 

Pyrres

Apina koulutuksessa
Liittynyt
18.07.2017
Viestejä
4 713
Joo ei tuollaista nopeusjuttua. Tuo on normaalia sosiaalidemokratiaa ja väkisin tasapäistämistä. Väärin ajateltu.
Esim. omalla normifillarilla, hiilikuituisella katupyörällä, menee kevyesti 60-70kmh ja alamäessä enemmäkin (myönnän että nousee mm. pohkeilla >200kg helposti). Minun tapauksessa päästäisiin siniliivijengin kanssa hikiseen takaa-ajoon harvasepäivä. Ei mitään järkeä lähteä rajoittamaan nopeuksia.

Mutta, alkon käyttöön tulisi puuttua. Ja paras tapa puuttua on se sama kun autolla, jos on alkoa veressä niin oli syyssä tai syytön niin lautailija tai pyöräilijä maksaa omasta pussistaan kaikki viulut, myös ea-polit, lanssit, (erikois)sairaanhoidot, kuntoutukset, yms. ja todellisten kustannusten mukaan eikä veronmaksajien osuudella kompensoituna. Jos ei ole massia niin sitten voi voi, no can do. Myöskään tapaturma-/henkivakuutukset pitää nollata jos on alkoa veressä. Tämä ei varmasti niitä pissapäisimpiä urhoja simapäissään hetkauta, mutta silloin ne himmemmät tapaukset poistuu kierrosta eikä todennäköisesti jatka enää jouppogeenejään seuraavalle sukupolvelle.
Nopeus sähköfillarilla tarkoittaa nopeutta missä avustus loppuu. Aka ajat alle 25kmh moottori auttaa. Jos yli se ei anna apuja. Eli esim itse painan täysjousto sähkömaasturilla jo yli 25kmh todellinen keskinopeus mukaanlukien stopit. Huippuja saa tasaisella sen 42kmh mutta välitykset loppuvat kesken. Katufillarilla mentäisiin takuulla helvetisti kovempaa. Ja näihin ei oltaisi puuttumassa vaan ihan tuohon alkoholiin. 25kmh raja on vain sähköavustuksen nopeusraja.
 
Liittynyt
02.07.2021
Viestejä
94
Paketin mukana. Menin kiireisenä tilaamaan tollasen vähän kalliimman Nordic-laudan, jossa erona tavalliseen oli ilmeisesti noi ylimääräiset renkaat, kolmen vuoden takuu ja 20 km/h rajoitus. Voi tuntua vähän hölmöltä tilailla tollasta entistä rajoitetumpaa laitetta +50 euron hintaan, mutta kärsimättömyydestä maksetaan ja sen sai heti.
Saako kysyä, että tarkalleen mistä kaupasta tällaisilla lisäeduilla sai ostettua? Itseä kiinnostaa sekä tuo kolmen vuoden takuu että mukana tulevat honeycombit, nopeudella ei niin väliä kun sitähän voi softalla säädellä ja itselleni riittää muutenkin varmaan se 20km/h ihan hyvin...
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
1 288
Onpas nyt melkoinen vaino ja omaan polveen ampuminen päällä. Pubissa käymistä varten koko laite on. Ei se tarkoita että pitäisi sikailla.
Niinpä, toivottavasti toi kaatuu jotenkin johonkin eu ajoneuvoluokitteluun.
Ensin dronella lentäminen raiskattiin niin että se loppuu -23 ja nyt ollaan kusemassa potkulautailua.
Haistakaa vittu, hankin mahdollisimman vanhan ja isokoneisen dieselin ja säädän syötön sellaiseksi että puoli tamperetta peittyy usvaan kun käyn lähikaupassa.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
11 885
Kyllä tuossa uutisessa annetaan ymmärtää, että..

"Kyseessä on ainutlaatuinen kokeilu Suomessa ja koko Euroopassa. Turussa pilotoidaan paraikaa matalan nopeuden alueita tietyillä jalankulkijoiden suosimilla katuosuuksilla.

Kyseessä on kuitenkin ensimmäinen kerta, kun nopeutta rajoitetaan kellonajan mukaan."
En nyt mitään maailman virallisinta lähdettä löytänyt, mutta Voin nopeusraja oli ainakin jossain vaiheessa kesällä 2019 perjantai- ja lauantai-iltojen känniaikaan alempi.

 
Liittynyt
05.01.2021
Viestejä
2 400
Saako kysyä, että tarkalleen mistä kaupasta tällaisilla lisäeduilla sai ostettua? Itseä kiinnostaa sekä tuo kolmen vuoden takuu että mukana tulevat honeycombit, nopeudella ei niin väliä kun sitähän voi softalla säädellä ja itselleni riittää muutenkin varmaan se 20km/h ihan hyvin...
Ainakin Elisalla ja Gigantilla on näköjään tällä hetkellä samaan hintaan, eli 549. Jostain syystä noissa lisätiedoissa ei enää olekaan tietoa ylimääräisistä renkaista, joten kannattaa ennen tilaamista varmistaa asiakaspalvelusta.
 

Pyrres

Apina koulutuksessa
Liittynyt
18.07.2017
Viestejä
4 713
Toi takana oleva menopeli näyttää paljon päheemmältä. Haaste: yks työpäivä sillä?
Onneks ei ole meikäläinen kyseessä eikä ole moista pyörää vaan muksun Angry Birds fillari myytiin jo :D. Nää on just niitä "fiksuja" haasteita mihin vaan pitää lähteä. Voin niin kuvitella mikä episodi olis vääntää 20km työmatka tommosella pikkufillarilla. Tosin voittaa toi takuulla kolmipyörän.
 
Toggle Sidebar

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjut
248 318
Viestejä
4 334 803
Jäsenet
72 164
Uusin jäsen
ramushe

Hinta.fi

Ylös Bottom