Sähköiset kirjanlukijat

Liittynyt
30.12.2016
Viestejä
813
Noi halppikset on enemmän tai vähemmän sama roinaa esim. paneelien suhteen, joten valitsisin ehkä kaupan perusteella.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
3 439
Missä ja millä laitteilla on helpointa (joskin hintakin kiinnostaa) ostaa/vuokrata (tilaus tms, joskin osto ehkä parempi) suomalaisia kirjoja? Omassa käytössä Kindle, mutta selkeästi nyt joku muu haussa, mihin ei tarvita PC:tä väliin.
 
Liittynyt
05.05.2017
Viestejä
1 072
Missä ja millä laitteilla on helpointa (joskin hintakin kiinnostaa) ostaa/vuokrata (tilaus tms, joskin osto ehkä parempi) suomalaisia kirjoja?
Elisa-kirja taitaa olla selkeä ykkönen. Kuukausitilaus varsin toimiva ratkaisu ainakin omaan lukutahtiin. Varmaan helpoiten toimii Elisan myymillä laitteilla, mutta toimii muutenkin ihan kivasti.
 

Aaltoliike

Alkuperäinen jäsen
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
1 255
Missä ja millä laitteilla on helpointa (joskin hintakin kiinnostaa) ostaa/vuokrata (tilaus tms, joskin osto ehkä parempi) suomalaisia kirjoja? Omassa käytössä Kindle, mutta selkeästi nyt joku muu haussa, mihin ei tarvita PC:tä väliin.
Onyx Boox Poke2 ehdottomasti. Siinä voit ajaa Storytelliä, Bookbeattia, Elisa Kirjaa ja Nextoryä sekä oikeestaan mitä tahansa muita tilaus/vuokraus/ostopalveluita. Etkä ole sidottu yhteen ainoaan ekosysteemiin.

Täältä ostin omani suoraan Saksasta käsin, eikä mitään ongelmia tullut :)
 
Liittynyt
12.01.2017
Viestejä
688
Lahjan ostamisen toinen osapuoli alko kattomaan Kobon Libra H2Ota, menisi reippaasti oman budjetin yli perusteella "Kuitenkin kovassa käytössä, niin panostetaan". Aloin toisaalta miettimään, että olisiko 7 tuumainen hieman kömpelö käyttää joissain tilanteissa? 6 tuumaset on kätevän pieniä. Ei ole sarjiksia lukemassa, niin menisikö se suurempi hukkaan vai onko niistä iloa tekstien lukemisessa?
 
Liittynyt
05.05.2017
Viestejä
1 072
Varmaan täysin makukysymys. Itse pidän 7,8 tuuman koosta enemmän ja mielestäni se vertautuu lukukokemuksena normaalikokoiseen kovakantiseen tai jättipokkariin, kun taas 6 tuumainen on enemmän pokkarin kaltainen.
 
Liittynyt
03.06.2017
Viestejä
64
Mielestäni tuo pienikokoisuus on juuri kirjoihin ihan loistava. Siinä vaiheessa on kaivannut isompaa ruuutua jos sanoma-lehtiä/lehtiä tullut lukeneeksi. Silloin sivujat saa vatkaa ruudulla liiankin tiheästi selaillessa materiaalia kuvine ja teksteineen.
 
Liittynyt
07.09.2018
Viestejä
1 246
Minulla on tuo Kobo Libra H2O käytössä ja en ole pitänyt 7" näyttöä liian isona. Mielestäni sopiva. Eri asia tietysti jos kuljettaa takin taskussa mukana työmatkoilla yms.
 
Liittynyt
21.02.2019
Viestejä
1 969
Mulla on Kobo Aura 6" näytöllä. En koe sitä erityisen pieneksi. Ihan passelin kokoinen käsitellä.
 

Aaltoliike

Alkuperäinen jäsen
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
1 255
Tuo Onyx Boox Poke2 6" näytöllä. Ei oo ollu liian pieni mulle ollenkaan.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
1 185
Itselläni on toistaiseksi ollut pelkästään 6" laitteita mutta seuraava laite tulee olemaan kyllä isompi, 7" tai 8" riippuen mitä on saatavilla.
 
Liittynyt
12.01.2017
Viestejä
688
Puhuin lahjan saajan kanssa, että 6 tuumaa on ollu hyvä, mutta 7 tuumaa olisi taas kuvien kanssa jos kirjassa on. Mutta toisaalta se ekstra tuuma lisää hintaa ihan kivasti.

Ittelle jos olisin hankkimassa, niin 7 tuumaisella menisin, jos vihdoinkin digitaalisiin sarjiksiin alkaisin tutustumaan.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
3 439
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
3 439
service ät ereader.store

Kysyppä tuolta ovatko saamassa varastoon :)?
Kysyin, mutta eivät vastanneet. Myöhemmin löysinkin tuolta sivulta maininnan, että vain tukipyynnöille tuo osoite. Ei osunut parempaakaan osoitetta silmään, niin en sitten tökkinyt enempää.
 

hrk

Liittynyt
23.07.2017
Viestejä
1 738
Jos olen ymmärtänyt oikein, Onyx Boox on Android-tabletti, jossa E-ink-näyttö ja vakiovarusteena epub-formaattia ymmärtävä lukuohjelmisto. Onhan se E-ink-näyttö staattisen tekstin lukemiseen hieman parempi kuin TFT-näyttö, mutta en ole vielä keksinyt muuta etua standardi-tablettiin tai isoon kännykkään verrattuna? Virrankulutus on varmaan pienempi, riippuen siitä, mitä muuta sillä laitteella tehdään. Mutta onko jotain muuta etua? Haittapuolena on värien puute, eli yleiskäytössä laite ei oikein pärjää. Epub-lukuohjelmia ja Storytellin, Bookbeatin, Elisan jne. asiakasohjelmia voi asentaa mihin tahansa Android-laitteeseen.
 
Liittynyt
20.05.2020
Viestejä
315
Jos olen ymmärtänyt oikein, Onyx Boox on Android-tabletti, jossa E-ink-näyttö ja vakiovarusteena epub-formaattia ymmärtävä lukuohjelmisto. Onhan se E-ink-näyttö staattisen tekstin lukemiseen hieman parempi kuin TFT-näyttö, mutta en ole vielä keksinyt muuta etua standardi-tablettiin tai isoon kännykkään verrattuna? Virrankulutus on varmaan pienempi, riippuen siitä, mitä muuta sillä laitteella tehdään. Mutta onko jotain muuta etua? Haittapuolena on värien puute, eli yleiskäytössä laite ei oikein pärjää. Epub-lukuohjelmia ja Storytellin, Bookbeatin, Elisan jne. asiakasohjelmia voi asentaa mihin tahansa Android-laitteeseen.
Sanoisin että laite on turha ostos hintaansa nähden. Sehän maksaa $479.99 + alv eli jotain 400€ + alv (Note2 10.3"/378g/Android 9.0 tai Note Air 10.3"/420g/Android 10). Turha ostos jos ainoa tavoite on lukea kirjoja. Paljon järkevämpää on ostaa tavallinen Android-tabletti, joka palvelee sohva/nojatuolikäyttöä. Sillä onnistuu kirjojen lukeminen. Painot ovat jonkin verran korkeammat, >460g (10.3"). Note2 on jokseenkin mielenkiintoinen tabletti, koska siinä 10.3" näyttö ja paino 378g, eli noin 20% kevyempi verrattuna halpoihin samankokoisiin Android-tabletteihin. Boox Nova2 7.8"/265g on pienempi kuin tavallinen kirja (mitat 197.3×137×7.7mm) ja hinta $301.40 + alv eli jotain 250€ + alv. Tuo leveys 137mm on niin vähän että sitä on hankala pitää molemmilla käsillä. En usko että lukeminen onnistuu mukavasti verrattuna isompaan näyttöön.
 
Liittynyt
21.02.2019
Viestejä
1 969
Turha ostos jos ainoa tavoite on lukea kirjoja. Paljon järkevämpää on ostaa tavallinen Android-tabletti, joka palvelee sohva/nojatuolikäyttöä.
Jos on ainoa tavoite lukea kirjoja, ostaisin kyselemättä jonkun lukulaitteen. Mitä sillä androidilla tekee, jos ei aio surffata? Tai jos aikoo, ostaa molemmat, kun kerran budjetti sallisi tuon kalliinkin vehkeen.
 
Liittynyt
03.06.2017
Viestejä
64
Kirjoja lukiessa tuo akku ei mahdottomasti kulu mutta jos äänikirjaa paukuttaa niin sehän syö enemmän akkua. Itse tykännyt erillisestä laitteesta tätä varten, jättäen puhelimella leikkimisen kuten tähänkin asti, pelit jne ettei tarvitse virtapankkia kantaa mukana.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
1 185
Itsekin olin aikoinaan aika skeptinen e-inkin suhteen ja tuli luettua jonkin verran kirjoja alkuperäisellä HTC Desirellä. Ruutuun jäi burn-in jälki fbreaderistä, heh. Ensimmäisen lukulaitteen ostin heräteostoksena Suomalaisesta kun sattui silmään jo silloin hieman vanhentunut Cybook Opus malli. Sen jälkeen ei kyllä ole tullut luettua kirjoja tabletilla tai puhelimella.

Toki jos ei lue säännöllisesti niin sitten ei välttämättä e-inkistä saa samanlaista hyötyä.
 

hrk

Liittynyt
23.07.2017
Viestejä
1 738
Selvästikään tablettia suosittelevat eivät ole käyttäneet e-ink-näytöllistä lukulaitetta.
Niin minä olen kyllä käyttänyt Kindleä monta vuotta ja paljon. Ja luen jatkuvasti kirjojakin myös pöytätietokoneen hyvälaatuisella TFT-näytöllä, nykyään käyttäen Calibren lukuohjelmaa. Ehkä silmäni ovat jo pilalla, mutta en näe merkittävää laatueroa. Tablettia minulla ei ole, mutta olen jonkun kirjan lukenut kännykälläkin. Varsinaisesti kuitenkin nostin tabletit taas keskusteluun siksi, että joitakin aikoja sitten täällä kehuttiin Onyxia, koska "siinä voit ajaa Storytelliä, Bookbeattia, Elisa Kirjaa ja Nextoryä sekä oikeestaan mitä tahansa muita tilaus/vuokraus/ostopalveluita", toisin kuin tavanomaisilla lukulaitteilla (Kindle, Kobo jne.). Ja tottahan se on, mutta sama koskee kaikkia muitakin yleiskäyttöisiä tabletteja ja kännyköitä. Joihin siis Onyxeja sopii verrata.
 
Liittynyt
20.05.2020
Viestejä
315
Jos on ainoa tavoite lukea kirjoja, ostaisin kyselemättä jonkun lukulaitteen. Mitä sillä androidilla tekee, jos ei aio surffata? Tai jos aikoo, ostaa molemmat, kun kerran budjetti sallisi tuon kalliinkin vehkeen.
Kyse on omasta filosofiasta. Hain nyt nimenomaan takaa olohuoneen tablet-laitetta. Minä ainakin näen siellä ideaalisti yhden tabletin jota käytetään kaikkeen. Lukulaite on enemmän kannettava laite joka palvelee liikkuvaa käyttöä. Onyx Boox on hieman erilainen käyttöfilosofia. Kyseessä ei ole ykköslaite, koska sen näyttö on hidas. Päivittäisellä tehokäytöllä se söisi aikaa. Kyseessä on kakkoslaite. Se soveltuu hyvin henkilöille jotka liikkuvat ja käsinmerkitsevät dokumentteja tai tekevät pikaisia käsinpiirroksia lennosta. E-ink näyttö tuo paremman kannettavuuden ja akunkeston. Android mahdollistaa tehokkaan kommunikaation muun tiimin kanssa verrattuna siihen että piirrokset tai merkinnät tehtäisiin fyysiselle paperille. Pelkkään sähköiseen piirtämiseen on olemassa monia laadukkaita ratkaisuja jo valmiiksi, Onyx Boox lähtee enemmän liikkuvasta käytöstä.
 
Liittynyt
21.02.2019
Viestejä
1 969
Mä en nyt oikein pysy mukana, kuka hakee ja mitä. Mun filosofiassa tabletti on kompromissi, joka on hyvä vain sisällön katsomiseen. Jos pitää kirjoittaakin, se on jo kökkö. Olohuoneeseen sopii paremmin läppäri, koska siinä on näppäimistö. Kirjojen lukemiseen e-ink on ylivoimainen. Mä otan tabletin reissuille, jos pitää katsella matseja striimeinä. Muuten jätän senkin kotiin ja pärjään kännykällä ja lukulaitteella. Väliajat tabletti toimii olohuoneen nurkassa kuvakehyksenä. Siihen se sopii loistavasti. Muuten se on väliinputoaja.
 
Liittynyt
20.05.2020
Viestejä
315
Jos pitää kirjoittaakin, se on jo kökkö.
Tuo liittyisi aiheeseen: How to pick the best iPad keyboard trackpad case

Ongelma erillisen touchpad+näppäimistö-suojakuoren on sen kallis hinta ja mahdollisesti vaikeakäyttöisyys, eli tabletin irtiottaminen ei ole välttämättä helppoa. Tulevaisuudessa tuommoinen systeemi voisi olla 1-kone työskentelyyn ja olohuoneessa sitä voisi käyttää sisällön katseluun. On käyttäjiä kuten sinä jotka suosivat e-inkiä pelkästään sen tekniikan vuoksi, mutta en usko että kaikki alkaisivat sitä arvostaa (esim. hrk). Sillä on kuitenkin muita oheishyötyjä joista puhuin aiemmin. Jos liikkuu paljon, tekee merkintöjä tai piirroksia, niin e-inkin oheishyödyt on merkittävät.
 

Taneli-

☤ Virallinen ⚔ testaaja ☣
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
7 705
Kyse on omasta filosofiasta. Hain nyt nimenomaan takaa olohuoneen tablet-laitetta. Minä ainakin näen siellä ideaalisti yhden tabletin jota käytetään kaikkeen. Lukulaite on enemmän kannettava laite joka palvelee liikkuvaa käyttöä. Onyx Boox on hieman erilainen käyttöfilosofia. Kyseessä ei ole ykköslaite, koska sen näyttö on hidas. Päivittäisellä tehokäytöllä se söisi aikaa. Kyseessä on kakkoslaite. Se soveltuu hyvin henkilöille jotka liikkuvat ja käsinmerkitsevät dokumentteja tai tekevät pikaisia käsinpiirroksia lennosta. E-ink näyttö tuo paremman kannettavuuden ja akunkeston. Android mahdollistaa tehokkaan kommunikaation muun tiimin kanssa verrattuna siihen että piirrokset tai merkinnät tehtäisiin fyysiselle paperille. Pelkkään sähköiseen piirtämiseen on olemassa monia laadukkaita ratkaisuja jo valmiiksi, Onyx Boox lähtee enemmän liikkuvasta käytöstä.
Tuo on tietyssä mielessä totta. Itse sijoitin enemmän ja minulla on erillinen 5.1 systeemi, TV, pöytäkone, pelikonsoli (millä voi myös katsoa BR/DVD elokuvia/sarjoja) ja kindle kirjanlukija sekä 3x kirjahyllyjä missä kirjoja.

Halvemmalla pääsisi jos yksi laite toimittaisi kirjaston, kirjanlukijan, musiikin sekä elokuvien/sarjojen toistajan ja pelaamisen virkaa unohtamatta internetin selaamista/maksujen laskemista, tämänkin foorumin selaamista. Samalla riittäisi myös yksi paikka missä istua vs nojatuoli & tietokonetuoli ja vielä sohvakin vieraita varten.
 
Liittynyt
18.11.2016
Viestejä
54
Kirjanlukija pitäisi saada pukinkonttiin, mutta itselläni ei näistä mitään kokemusta ole. Onko näillä kriteereillä saatavilla pääasiassa kotikäyttöön tulevaa laitetta; teksti puheeksi toiminto suomeksi, 3.5mm/bluetooth liitäntä, usb-c, taustavalo, epub ymmärrys ja hintakatto n. 200e.

Edit; Onyx boox poke 3 taitaakin osua aika hyvin näihin spekseihin. Tosin 3.5mm uupuu. Toivottavasti saapuu eu markkinoille kun julkaistaan.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
11.11.2020
Viestejä
2
Onko Kindle vielä paras väline lukea sähköisiä kirjoja vai onko iPad jo ohittanut nämä perinteiset sähköiset kirjanlukijat?
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
372
Ei taida mikään taustavalaistu näyttö päihittää eink näyttöä romaanien lukemisessa. Sarjakuvat ja multimediat sitten erikseen. Jo pelkkää lukulaitteen keveyttä oppii arvostamaan pidemmillä lukusessioilla.
 
Liittynyt
21.02.2019
Viestejä
1 969
Kyse on omasta filosofiasta. Hain nyt nimenomaan takaa olohuoneen tablet-laitetta. Minä ainakin näen siellä ideaalisti yhden tabletin jota käytetään kaikkeen. Lukulaite on enemmän kannettava laite joka palvelee liikkuvaa käyttöä. Onyx Boox on hieman erilainen käyttöfilosofia. Kyseessä ei ole ykköslaite, koska sen näyttö on hidas. Päivittäisellä tehokäytöllä se söisi aikaa. Kyseessä on kakkoslaite. Se soveltuu hyvin henkilöille jotka liikkuvat ja käsinmerkitsevät dokumentteja tai tekevät pikaisia käsinpiirroksia lennosta. E-ink näyttö tuo paremman kannettavuuden ja akunkeston. Android mahdollistaa tehokkaan kommunikaation muun tiimin kanssa verrattuna siihen että piirrokset tai merkinnät tehtäisiin fyysiselle paperille. Pelkkään sähköiseen piirtämiseen on olemassa monia laadukkaita ratkaisuja jo valmiiksi, Onyx Boox lähtee enemmän liikkuvasta käytöstä.
Onnistuin bongaamaan livenä tuollaisen Onyxin, kun palaverissa vastapäätä kaveri käytti tuota muistiinpanojen tekemiseen. Varmasti hyvä vehje sellaiselle, joka haluaa korvata muistilehtiön sähköisellä versiolla. Meikäläinen on kyllä niin kehno ymmärtämään edes omia tuherruksiani, että hukkaan menisi mulla, jos tuossa ei ole mitään tekoälytulkkia siistimään niitä tuherruksia ymmärrettävään muotoon myöhempää tarkastelua varten. Sen sijaan fyysisellä näppiksellä kirjoitan paljon tehokkaammin ja ymmärrettävämmin, joten mulle läppäri on ainoa oikea sähköinen kapine työkäyttöön. Se onkin sitten makuasia, tykkääkö lukea ekirjoja mieluummin 10,3" vai 6" ruudulta. Mä arvostan kompaktiutta tässä kohtaa jopa kotikäytössä, joten pääasiallisesti lukukäyttöön tarkoitettu vehje on mulla jatkossakin pieni.

Mun filosofia on siis se, että jos ei ole olemassa ns. killer appia, hommataan eri käyttötilanteisiin se paras vehje, mihin on valmis roposiaan sijoittamaan. Siksi mulla on pöytäkone (kuvankäsittely) läppäri (surffaus ja sosiaalinen media), tabletti (matkustus/digitaalinen kuvakehys), lukulaite, iPod nano (puhelin on liian iso lenkille ja musa on pakko olla mukana) ja varmaan jotain unohtuikin. Puhelimesta puheen ollen, mulla menee hermo luurin virtuaalinäppikseen jo whatsapp-viestin kirjoittamisen aikana, kun virhepainalluksia tulee n. 3-10 per lause. Automaattista korjausta en edes harkitse käyttäväni.
 
Liittynyt
20.05.2020
Viestejä
315
Sen sijaan fyysisellä näppiksellä kirjoitan paljon tehokkaammin ja ymmärrettävämmin, joten mulle läppäri on ainoa oikea sähköinen kapine työkäyttöön
Suurimman hyödyn saa tietysti jos piirtää kaavioita tai kirjoittaa kaavoja. Arkkitehdille, insinöörille tai luonnontieteen alan tutkijalle varmasti hyödyllinen laite. Suurin ongelma lienee työskentelytapojen muuttaminen koska jo olemassa olevat työskentelytavat ovat tehokkaita (esim. kokoushuone jossa on iso valkotaulu). Kevyestä laitteesta on eniten hyötyä kun sitä käytetään pikaisissa 1on1 kohtaamisissa.
 
Liittynyt
21.02.2019
Viestejä
1 969
Suurimman hyödyn saa tietysti jos piirtää kaavioita tai kirjoittaa kaavoja. Arkkitehdille, insinöörille tai luonnontieteen alan tutkijalle varmasti hyödyllinen laite. Suurin ongelma lienee työskentelytapojen muuttaminen koska jo olemassa olevat työskentelytavat ovat tehokkaita (esim. kokoushuone jossa on iso valkotaulu). Kevyestä laitteesta on eniten hyötyä kun sitä käytetään pikaisissa 1on1 kohtaamisissa.
No mun työ osuu tuohon haarukkaan, mutta työtavat eivät tue einkiä. Jos suunnittelupalaverissa piirretään joku hahmotelma taululle, siitä on hyödyllisempää ottaa kännykällä valokuva jälkidokumentointia varten. Mun tuottamissa dokkareissa on hyvin paljon copy-pastea merkkijonoista ja sen saman tiedon pitää olla copy-pastettavissa dokumentteja tarvitseville, joten piirtokynällä ei tee käytännössä yhtään mitään. Avainsana on tiedon eheys. Nykyiset läppärit muuten ovat jo riittävän keveitä mukaan napattaviksi ja akutkin kestävät helposti sen puoli päivää vähintään.

Mutta siis ihan varmasti tuolle vehkeelle on käyttäjäkuntansa, minä en vain kuulu heihin.
 
Liittynyt
11.11.2020
Viestejä
2
Ei taida mikään taustavalaistu näyttö päihittää eink näyttöä romaanien lukemisessa. Sarjakuvat ja multimediat sitten erikseen. Jo pelkkää lukulaitteen keveyttä oppii arvostamaan pidemmillä lukusessioilla.
Onko eink näytöille enemmän kirjoja, kuin ipadille?
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
372
Varmaan jotain interaktiivisia kirjoja löytyy, mitkä toimivat älylaitteilla mutta eivät eink näytöillä, mutta perus romaanit toimivat samalla tavalla näyttötekniikasta riippumatta.
 
Liittynyt
05.10.2018
Viestejä
60
Olen katsellut nyt Bookeen Cybook Muse HD laitetta, olisiko jollain heittää kommenttia tästä vehkeestä? Tämä tilaus tuli nyt todella nopeasti, niin ei kerkee kahlata ketjua läpi tai perehtyä näihin vehkeisiin sen enempää. Ilmeisesti voin eri palveluista ladata noita kirjoja koneelle ja sillä työntää nämä kirjat laitteeseen? Ettei rajoitu esim. Elisan kirjojen tarjontaan vaan onnistuu myös muista suomalaisista kaupoista kirjojen osto? Laite tulisi lähinnä erilaisten "tieteellisten" teoksien lukemiseen, mitä ei meinaa saada fyysisenä kirjana tai ovat ovat liian kalliita fyysisenä versiona.
 

tjkoo

Tukijäsen
Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
2 604
Olen katsellut nyt Bookeen Cybook Muse HD laitetta, olisiko jollain heittää kommenttia tästä vehkeestä? Tämä tilaus tuli nyt todella nopeasti, niin ei kerkee kahlata ketjua läpi tai perehtyä näihin vehkeisiin sen enempää. Ilmeisesti voin eri palveluista ladata noita kirjoja koneelle ja sillä työntää nämä kirjat laitteeseen? Ettei rajoitu esim. Elisan kirjojen tarjontaan vaan onnistuu myös muista suomalaisista kaupoista kirjojen osto? Laite tulisi lähinnä erilaisten "tieteellisten" teoksien lukemiseen, mitä ei meinaa saada fyysisenä kirjana tai ovat ovat liian kalliita fyysisenä versiona.
Puolisolla on toi muistaakseni, ihan hyvä se on ollut.. Tosin nyt on storytellin takia lukenut lähinnä puhelimesta.

Onhan tossa joku kokeiluaika, palauta jos et tykkää.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
3 439
Onyx Boox Poke2 ehdottomasti. Siinä voit ajaa Storytelliä, Bookbeattia, Elisa Kirjaa ja Nextoryä sekä oikeestaan mitä tahansa muita tilaus/vuokraus/ostopalveluita. Etkä ole sidottu yhteen ainoaan ekosysteemiin.

Täältä ostin omani suoraan Saksasta käsin, eikä mitään ongelmia tullut :)
Toi sit kuitenkin tuli tilattua, ja ihan siedettävältä vaikuttaa. Nopealla kokeilulla en saanut tuohon säädettyä originaali-lukusovelluksella, enkä valmiina olevassa kaupassa olevalla koreaderilla fonttikokoa yhtä pieneksi kuin omassa Kindlessä. Saako tuohon jotain profiileja tms? (minulla myös vähän marginaaleja vasemmalla ja oikella, mutta en tiedä osataanko niitä kaivata, ei ainakaan vielä niistä tullut kommentteja)
 

FallenOne

Make ATK Great Again
Liittynyt
28.10.2016
Viestejä
113
Olen katsellut nyt Bookeen Cybook Muse HD laitetta, olisiko jollain heittää kommenttia tästä vehkeestä? Tämä tilaus tuli nyt todella nopeasti, niin ei kerkee kahlata ketjua läpi tai perehtyä näihin vehkeisiin sen enempää. Ilmeisesti voin eri palveluista ladata noita kirjoja koneelle ja sillä työntää nämä kirjat laitteeseen? Ettei rajoitu esim. Elisan kirjojen tarjontaan vaan onnistuu myös muista suomalaisista kaupoista kirjojen osto? Laite tulisi lähinnä erilaisten "tieteellisten" teoksien lukemiseen, mitä ei meinaa saada fyysisenä kirjana tai ovat ovat liian kalliita fyysisenä versiona.
Itselläni on tuo Elisan-kirjan versiona. Ihan hyvät kokemukset, calibrella siirtelen kirjastosta ja elisa-kirjasta hankittuja teoksia. Sen verran kokeilin, että elisalta lataus wlanin kautta onnistui jo ostettuihin kirjoihin. Itse laitteella ei ostaminen onnistu.

Onko noissa tietteellisissä kirjoissa paljon kuvia? Sillä ne ovat mielestäni huonolaatuisia, lukiessa skippaan ne tästä syystä kokonaan.
 

Taneli-

☤ Virallinen ⚔ testaaja ☣
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
7 705
Nyt alkaisi olla jo värillistä e-ink kirjanlukijaakin tarjolla. Siten että englanninkielistä versiota saisi eikä ainoastaan jotain kiinalaista.




"
Underneath the hood of the Poke 2 Color is an Octa-core 2.0 GHZ processor, 32GB of storage and 2 GB of RAM. It is powered by a 1,500 mAh battery. It is using a USB-C port with OTG. What is OTG? It basically allows you to plugin accessories into the USB port and they will just work, with no drivers necessary. This includes keyboards, mice, foot pedals, USB expansion slots and the like. It also has WIFI 2.4 and 5HZ for blazeningly quick internet speed and also Bluetooth 4.1 for wireless accessories and a microphone.
"

Voidaan odottaa myyntiin alkuvuodesta 2021 (seuraavaa versiota mitä myös valmistetaan hieman suurempi määrä).
 
Liittynyt
18.11.2016
Viestejä
54
Pari päivää räplännyt onyx boox poke 3:sta. Rauta tuntuu olevan ihan asiallista, paitsi näytön kosketusherkkyyden osalta, sillä joissain kohdissa joutuu moneen kertaan painaa samasta kohdasta näyttöä, että saa kosketuksen perille. Näyttötesti ei kuitenkaan löydä virhettä kosketuksen suhteen? Usb-c on kyllä mukava lisä ja tuo varmasti pitkäikäisyyttäkin laitteelle. Onko kukaan löytänyt eng-fin pop-up -sanakirjaa moon+ readeriin? Samsungin oma sanakirja ei suostu asentumaan sideloadaamalla Poke 3:een ja ilmeisesti vaatisi rootin?
 
Liittynyt
12.01.2017
Viestejä
688
Tilasimma lahjaksi Kobon Libra H2On. Saapa nähdä mitä lahjan saaja tykkää. Huikeat kymmenen euroa säästöä suojakotelon kanssa, kun Musta Perjantai tarjoukset oli.
 
Liittynyt
24.01.2019
Viestejä
95
Amazonilla on ollut nyt Black Fridayna tarjouksia Kindle Oasiksesta, mutta Saksan ja Brittien Amazon ei näytä toimittavan Suomeen. Espanjasta näyttäisi mahdollisesti saavan Suomeen. Onko kokemusta Espanjan amazonista? Ei varmaan pitäisi mitään ongelmaa olla. En ole koskaan vain sieltä tilannut.

 
Liittynyt
24.11.2019
Viestejä
399
Ei luulis olevan mitään ongelmaa Espanjan Amazonissa. Voi jopa tulla kuitenkin samasta paikasta. Muistelen, että Paper Whiten sieltä tilannut. Jotain tullut tilattua Euroopan eri Amazon-kaupoista (ainakin co.uk, es, fr ja de) ja aina on toiminut homma. Nykyään tietty suosii .de, koska postikulut.
 

hrk

Liittynyt
23.07.2017
Viestejä
1 738
Amazonilla on ollut nyt Black Fridayna tarjouksia Kindle Oasiksesta, mutta Saksan ja Brittien Amazon ei näytä toimittavan Suomeen. Espanjasta näyttäisi mahdollisesti saavan Suomeen. Onko kokemusta Espanjan amazonista? Ei varmaan pitäisi mitään ongelmaa olla. En ole koskaan vain sieltä tilannut.

Kyllähän amazon.de toimittaa myös Suomeen. Ainakin juuri nyt. Tosin harkitsisin vaihtoehtona Kobo Libraa, niitä saa Suomestakin.
 
Liittynyt
18.12.2017
Viestejä
190
Kyllähän amazon.de toimittaa myös Suomeen. Ainakin juuri nyt. Tosin harkitsisin vaihtoehtona Kobo Libraa, niitä saa Suomestakin.
Testasin, ei toimita - ainakaan minulle. Oletko varma tästä vai onko vastauksesi ns. "mutu"?
 
Toggle Sidebar

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjut
240 218
Viestejä
4 194 928
Jäsenet
70 874
Uusin jäsen
Lorenz997

Hinta.fi

Ylös Bottom