Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Kainuu ja Pohjois-Pohjanmaa Kainuun ja Pohjois-Pohjanmaan eKirjasto - OverDrive pitäisi onnistua ihan yhtä lailla muillakin OverDrivea käyttävillä kirjastoilla, ei ole Kainuun ja Pohjois-Pohjanmaan erikoisuus.Mielenkiintoista. Mikä paikallinen kirjasto on kysymyksessä?
Siis myös Pk-seudulla? Mistä alkaen? Jännää, että Helmet ei ohjeissaan puhu tästä vaihtoehdosta mitään.En tiedä mikä paikallinen kirjasto on, mutta Kobo/overdrive toimii ainakin Pk-seudulla ja Tampereella.
Niin kai se sitten on, että meillä käytössä olevasta OverDrive-kirjastojärjestelmästä ei ole karsittu mitään, ja kaikissa nykyisissä ja muutamissa hieman vanhemmissakin Kobo-lukulaitteissa on sisäänrakennnettu OverDrive-sovellus, jonka avulla pääsee käsiksi julkisten kirjastojemme _ulkomaisten_ e-kirjojen, äänikirjojen ja videoiden kokoelmaan ilman tietokoneen käyttöä. Tietoni asiasta olivat siis virheelliset tai ainakin vanhentuneet.Siis myös Pk-seudulla? Mistä alkaen? Jännää, että Helmet ei ohjeissaan puhu tästä vaihtoehdosta mitään.
Ei hd -versiosta on paljonkin. Ja nyt on vertailukohtana ollut myös Kindle. Bookeenissa parempaa on fyysiset napit ja monipuolisemmat lukuasetukset. Eli enemmän valintoja fonttien yms. suhteen. Kindle taas tuntuu napakampi rakenteiselta ja valikot on ehkä vähän sulavampia.Onko kenelläkään kokemuksia Bookeen Cybook Muse HD laitteesta? TM:n testissä oli ykkönen. Kindle All new kindle jäi kakkoseksi ja Pocketbook Touch lux 4 kolmanneksi.
Mistä olette yleensä ostaneet e-kirjoja?
Mainostaisin taas kerran Kindle for PC -ohjelmaa ja nimenomaan sen vanhaa versiota 1.17, jonka voi imuroida esim. täältä:Itse olen hankkinut Amazonista sekä Elisan kirjasta.
Toiminut hyvin (käytössä Kindle keyboard 3G + Kindle Paperwhite wlan 2015 vuoden "uusi paperwhite" + valkoinen Kindle Paperwhite Manga Japanin versio 32Gb minkä voitin arvonnasta + pöytä PC).
Käyttänyt Calibre ohjelmaa siirtelyyn myös millä saa esim. sarjakuvat nopeasti ja helposti siirrettyä.
Onnittelut hyvästä hankinnasta. Itse tilasin noin 6kk sitten Kobo Libra H2O:n Amazon.de hintaan 189 euroa. Eli olet saanut kyllä todella hyvään hintaan hyvän lukulaitteen. Kobon kauppa on ollut ihan hyvä mitä nyt sieltä olen lukemista hankkinut (englanniksi). Ja jos satut asumaan Hki/Tampere/Jkl/Oulu suunnalla, niin kokeile Kobon Overdrive palvelua kirjastosta teosten lainaamiseen. Itse asun valitettavasti alueella, jonka kirjastot eivät tue Overdrivea.Itse kävin nyt hakemassa tuon Kobon Libra H2O:n ja lopetin arvonnan Paperwhiten ja tämän välillä. Tuo Telian kampanja Powerissa oli ihan hyvä, joten 109€ hintaan ei mielestäni paha hankinta.
Ilmeisesti kuitenkin maksoit Librasta tarjoushinnan 149 euroa. Vai ostitko kuitenkin Clara HD:n, jonka tarjoushinra oli 109 euroa (nyt 120 euroa)?Itse kävin nyt hakemassa tuon Kobon Libra H2O:n ja lopetin arvonnan Paperwhiten ja tämän välillä. Tuo Telian kampanja Powerissa oli ihan hyvä, joten 109€ hintaan ei mielestäni paha hankinta. Laskeskelin, ettei minulla ole tarvetta Amazonin systeemeille, eikä tuo Kobon kauppakaan ihan susi näytä olevan, kun pääosin englanniksi luen. Hyvältä laite vaikuttaa ainakin näin alkuun.
Nyt pitäisi opetella sitten Calibren käyttö ym.
Itse asun valitettavasti alueella, jonka kirjastot eivät tue Overdrivea.
Ilmeisesti kuitenkin maksoit Librasta tarjoushinnan 149 euroa. Vai ostitko kuitenkin Clara HD:n, jonka tarjoushinra oli 109 euroa (nyt 120 euroa)?
Pitää paikkansa. Ei vain ole ollut aikoihin mitään syytä vierailla esim. Helsingissä niin ei ole ollut mahdollisuuksia kortin hankkimiseen.Muidenkin alueiden kirjastokortteja voi avata vaikka ei asuisikaan alueella. Itse avasin Helmetin-kirjastokortin viime kesänä kun kävin Helsingissä. Helmetin kortti taitaa olla voimassa muutaman vuoden jos ei lainaa fyysisesti mitään sinä aikana.
Ainakin Kobon Clara HD (109€) ja Libra H2O (149€) tarjouksessa Powerissa. Ja jos ottaa Telian määräajattoman liittymän (19,90€/kk) lisäksi, niin 40€ hinnasta pois. Libraa kyllä mietin jo tuolla hinnalla...
Internetin ja e-kirjojen aikakaudella on yhä vähemmän merkitystä, missä asuu. Voi kerätä vaikka 50 suomalaista kirjastokorttia taskuun, samalla tavoin netitse ne e-kirjat lainataan.Onnittelut hyvästä hankinnasta. Itse tilasin noin 6kk sitten Kobo Libra H2O:n Amazon.de hintaan 189 euroa. Eli olet saanut kyllä todella hyvään hintaan hyvän lukulaitteen. Kobon kauppa on ollut ihan hyvä mitä nyt sieltä olen lukemista hankkinut (englanniksi). Ja jos satut asumaan Hki/Tampere/Jkl/Oulu suunnalla, niin kokeile Kobon Overdrive palvelua kirjastosta teosten lainaamiseen. Itse asun valitettavasti alueella, jonka kirjastot eivät tue Overdrivea.
Tuossa kirjastokorttien keräämisessä on vain se ongelma, että se vaatii henkilökohtaista käyntiä ko. kirjastossa.Internetin ja e-kirjojen aikakaudella on yhä vähemmän merkitystä, missä asuu. Voi kerätä vaikka 50 suomalaista kirjastokorttia taskuun, samalla tavoin netitse ne e-kirjat lainataan.
Eipä toimi. Eikä taida toimia missään ekirjanlukijassa. Valitettavasti.Morjes, pitkään harkinnut tälläisen laitteen ostamista, mutta mietityttänyt, että toimiiko Paperwhitessä esim Nextory? Ja onko olemassa mitään e-kirjanlukijaa jossa tuki android-sovelluksille löytyisi?
Nextoryn (ja Storytelin ja Bookbeatin) käyttöön tarvitaan Android- tai IOS-laite, siis kännykkä tai tabletti, johin ladataan palvelun käytössä tarvittava sovellus. Ne laitteet, joita tässä ryhmässä on käsitelty, ovat E-kirjojen lukemiseen (mahdolllisesti myös äänikirjojen kuunteluun) tarkoitettuja kiinteästi ohjelmoituja laitteita, joilla ei voi tehdä mitään muuta. Niissä on poikkeuksetta E-ink-näyttö, mikä onkin tärkein syy niiden käyttöön normaalien tablettien sijasta. Vastaus kysymykseesi siis on ei, ei. Todennäköisesti Kindle tai Kobo tai Pocketbook ei ole sinua varten. Käytä kännykkääsi tai hanki joku tabletti.Morjes, pitkään harkinnut tälläisen laitteen ostamista, mutta mietityttänyt, että toimiiko Paperwhitessä esim Nextory? Ja onko olemassa mitään e-kirjanlukijaa jossa tuki android-sovelluksille löytyisi?
Morjes, pitkään harkinnut tälläisen laitteen ostamista, mutta mietityttänyt, että toimiiko Paperwhitessä esim Nextory? Ja onko olemassa mitään e-kirjanlukijaa jossa tuki android-sovelluksille löytyisi?
Eipä toimi. Eikä taida toimia missään ekirjanlukijassa. Valitettavasti.
Nextoryn kanssa todennäköisesti ainoa vaihtoehto olisi jokin Androidia käyttävä laite, mutta kokemusta asiasta ei ole. Android-laitteiden saatavuus taas on heikkoa täälläpäin maailmaa ja hinnatkin korkealla. Euroopasta taitaa jostain löytyä Onyx Boox -laitteita.
Nextoryn (ja Storytelin ja Bookbeatin) käyttöön tarvitaan Android- tai IOS-laite, siis kännykkä tai tabletti, johin ladataan palvelun käytössä tarvittava sovellus. Ne laitteet, joita tässä ryhmässä on käsitelty, ovat E-kirjojen lukemiseen (mahdolllisesti myös äänikirjojen kuunteluun) tarkoitettuja kiinteästi ohjelmoituja laitteita, joilla ei voi tehdä mitään muuta. Niissä on poikkeuksetta E-ink-näyttö, mikä onkin tärkein syy niiden käyttöön normaalien tablettien sijasta. Vastaus kysymykseesi siis on ei, ei. Todennäköisesti Kindle tai Kobo tai Pocketbook ei ole sinua varten. Käytä kännykkääsi tai hanki joku tabletti.
Googlailin itsekin asiaa ja törmäsin tuollaisiin laitteisiin kuin Onyx Boox. Näistä Poke 2 on ainakin täysiverisellä Android 9 :llä varustettu. Tosin sitä en tiedä, toimiiko Nextory tässä tai muut, mutta laitoin asiasta ulkomaiselle foorumille kyselyä, sekä suoraan Onyxille.
Pyysit suosittelemaan muuta merkkiä kuin Kobo mutta pakko suositella silti KoboaJaha, alle vuoden vanhan Kobo Clara HD:n näyttö hajalla, vaikka pidetty koko ajan omassa kovassa kotelossa. Eikä varaosanäyttöjä näy löytyvän oikein mistään.
Ei voi kyllä suositella tätä laitosta, vaikka käytettävyys ihan OK. Ensimmäisestä päivästä lähtien sen verran nitinää ja natinaa muovirungossa, että ei oikeastaan mikään ihmekään että näyttö hajosi noin äkkiä. Harmittaa, vaikka hinnaltaan "vain" reilu satanen.
Seuraavaksi jotain muuta merkkiä, vaikka melko samaa kauraa nämä halppikset taitaa olla. Näitä näyttöjä selailemalla selvisi mm., että Kobo Clara HD, Tolino Shine 3 (ja Pocketbook Touch HD) on jokseenkin sama laite eri brändien alla. Saa suositella, mielellään jotain kestävää...
Jaha, alle vuoden vanhan Kobo Clara HD:n näyttö hajalla, vaikka pidetty koko ajan omassa kovassa kotelossa. Eikä varaosanäyttöjä näy löytyvän oikein mistään.
Ei voi kyllä suositella tätä laitosta, vaikka käytettävyys ihan OK. Ensimmäisestä päivästä lähtien sen verran nitinää ja natinaa muovirungossa, että ei oikeastaan mikään ihmekään että näyttö hajosi noin äkkiä. Harmittaa, vaikka hinnaltaan "vain" reilu satanen.
Seuraavaksi jotain muuta merkkiä, vaikka melko samaa kauraa nämä halppikset taitaa olla. Näitä näyttöjä selailemalla selvisi mm., että Kobo Clara HD, Tolino Shine 3 (ja Pocketbook Touch HD) on jokseenkin sama laite eri brändien alla. Saa suositella, mielellään jotain kestävää...
Kiitos!
Testattu. amazon.com ei toimita Suomeen tuota kv-versiota. Mikä tuon mailboxde.com idea on, ja minkälainen preemio heillä on?Amazon.com myynee kansainvälistä versiota. Tai sitten voit ostaa amazon.de:stä mailboxde.com:n kautta.
Testattu. amazon.com ei toimita Suomeen tuota kv-versiota. Mikä tuon mailboxde.com idea on, ja minkälainen preemio heillä on?
Mailboxde:n idea on, että ostat laitteen amazon.de:stä mailboxde:stä hommaamaasi osoitteeseen, josta he toomittavat sen sinulle. Hinta riippuu käytetystä kuriirista ja lienee 10-15 euroa.
OK. Ilmeisesti luotettava palvelu?
Kobon suurin heikkous minulle on suomenkielisen sanakirjan puuttuminen.
Eikö olisi vaan helpompaa lukea suomeksi?
Uteliaisuuttani tarkistin juuri, ja kyllä amazon.de nyt toimittaa Kindle Oasiksen Suomeen. Amazon.co.uk sama juttu. Politiikka on siis äskettäin muuttunut.On ja toimii oikein hyvin. Kirjaudut sinne ja saat osoitteen jota käyttää. Kun tuote on saapunut heille, maksat esim. paypalilla postikulut.
Dustin.fi myy myös Kindlejä, mutta niissä on yoki jonkinlainen preemio.