Sähköiset kirjanlukijat

hrk

Liittynyt
23.07.2017
Viestejä
1 738
Siis myös Pk-seudulla? Mistä alkaen? Jännää, että Helmet ei ohjeissaan puhu tästä vaihtoehdosta mitään.
Niin kai se sitten on, että meillä käytössä olevasta OverDrive-kirjastojärjestelmästä ei ole karsittu mitään, ja kaikissa nykyisissä ja muutamissa hieman vanhemmissakin Kobo-lukulaitteissa on sisäänrakennnettu OverDrive-sovellus, jonka avulla pääsee käsiksi julkisten kirjastojemme _ulkomaisten_ e-kirjojen, äänikirjojen ja videoiden kokoelmaan ilman tietokoneen käyttöä. Tietoni asiasta olivat siis virheelliset tai ainakin vanhentuneet.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
1 933
Voiko joku opastaa pocketbook HD 3:n kanssa. Millä ilveellä tuon aloitusnäytöllä olevan "myymälä" pikakuvakkeen saa muutettua avaamaan selaimen tietyn sivun? Nyt oletuksena aukeaa google, enkä löydä paikkaa mistä saa linkkiä muuttaa..tai aloitussivua selaimelle vaihtaa. Olisi kiva jos linkistä aukeaisi Elisa Kirjaston etusivu..

EDIT: Kikkailulla onnistuu, vaikkei kotisivua ihan pystynytkään vaihtamaan. Eli pitää luoda bash-filu, nimetä se appiksi ja siirtää bookkiin. Sitten lopuksi korvata "myymälä" applikaatio tällä uudella applikaatiolla joka avaa selaimella elisa kirjaston sivun.


Tein myös helmet applikaation linkin, mutta nyt en ole varma voiko helmetistä edes suoraan imuttaa kamaa laitteelle ja ryhtyä lukemaan.
 
Viimeksi muokattu:

SweeneyTodd

Smooth Operator
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 766
Onko kenelläkään kokemuksia Bookeen Cybook Muse HD laitteesta? TM:n testissä oli ykkönen. Kindle All new kindle jäi kakkoseksi ja Pocketbook Touch lux 4 kolmanneksi.
Ei hd -versiosta on paljonkin. Ja nyt on vertailukohtana ollut myös Kindle. Bookeenissa parempaa on fyysiset napit ja monipuolisemmat lukuasetukset. Eli enemmän valintoja fonttien yms. suhteen. Kindle taas tuntuu napakampi rakenteiselta ja valikot on ehkä vähän sulavampia.
 
Liittynyt
29.12.2016
Viestejä
515
Mulla on ollut kaksi Cybookkia, molemmat menneet rikki näytöstään. Ei ole kohdeltu kaltoin (tiputettu jne) ja säilytetty kotelossa.
Taidan vaihtaa Koboon, varmaan Clara HD malliin.
 
Liittynyt
04.11.2017
Viestejä
94
Onko kenelläkään storytel readeria? Onko tosiaan niin, että omia kirjoja ei pysty laitteeseen lataamaan (epub/mobi/pdf)? Ja toisinpäin storytelin ebookit eivät toimi minkään mun lukijan kanssa? Kuulostaa niin kertakaikkisen typerältä jos näin on.
 
Liittynyt
20.11.2016
Viestejä
393
Ainakin Kobon Clara HD (109€) ja Libra H2O (149€) tarjouksessa Powerissa. Ja jos ottaa Telian määräajattoman liittymän (19,90€/kk) lisäksi, niin 40€ hinnasta pois. Libraa kyllä mietin jo tuolla hinnalla...
 
Liittynyt
01.01.2018
Viestejä
1 134
Mistä olette yleensä ostaneet e-kirjoja? Ainakin ipadilla tuon amazon kindlen käyttö oli aika rajallista suomessa kai?
 

Taneli-

☤ Virallinen ⚔ testaaja ☣
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
7 710
Mistä olette yleensä ostaneet e-kirjoja?
Itse olen hankkinut Amazonista sekä Elisan kirjasta.
Toiminut hyvin (käytössä Kindle keyboard 3G + Kindle Paperwhite wlan 2015 vuoden "uusi paperwhite" + valkoinen Kindle Paperwhite Manga Japanin versio 32Gb minkä voitin arvonnasta + pöytä PC).

Käyttänyt Calibre ohjelmaa siirtelyyn myös millä saa esim. sarjakuvat nopeasti ja helposti siirrettyä.
 

hrk

Liittynyt
23.07.2017
Viestejä
1 738
Itse olen hankkinut Amazonista sekä Elisan kirjasta.
Toiminut hyvin (käytössä Kindle keyboard 3G + Kindle Paperwhite wlan 2015 vuoden "uusi paperwhite" + valkoinen Kindle Paperwhite Manga Japanin versio 32Gb minkä voitin arvonnasta + pöytä PC).

Käyttänyt Calibre ohjelmaa siirtelyyn myös millä saa esim. sarjakuvat nopeasti ja helposti siirrettyä.
Mainostaisin taas kerran Kindle for PC -ohjelmaa ja nimenomaan sen vanhaa versiota 1.17, jonka voi imuroida esim. täältä:


Rekisteröit tämän "laitteen" oletukseksi Amazonin Kindle-kaupassa, jolloin kirjat ilmestyvät tietokoneellesi ja ne on helppo siirtää samassa koneessa olevaan Calibreen, johon on tietysti asennettu DeDRM-kilkkeet. Näin menetellen ei lukulaitteen tarvitse olla verkossa lainkaan, eikä sen edes tarvitse olla Kindle-merkkinen, koska Calibre konvertoi.

Jos Kindle for PC on uudempaa versiota kuin 1.17, lähettää Amazon kirjansa paremmin salattuna, jolloin purku ei Calibrelta nykyisellään onnistu. Ei siis pidä päivittää.
 
Liittynyt
20.11.2016
Viestejä
393
Itse kävin nyt hakemassa tuon Kobon Libra H2O:n ja lopetin arvonnan Paperwhiten ja tämän välillä. Tuo Telian kampanja Powerissa oli ihan hyvä, joten 109€ hintaan ei mielestäni paha hankinta. Laskeskelin, ettei minulla ole tarvetta Amazonin systeemeille, eikä tuo Kobon kauppakaan ihan susi näytä olevan, kun pääosin englanniksi luen. Hyvältä laite vaikuttaa ainakin näin alkuun.

Nyt pitäisi opetella sitten Calibren käyttö ym.
 
Liittynyt
07.09.2018
Viestejä
1 248
Itse kävin nyt hakemassa tuon Kobon Libra H2O:n ja lopetin arvonnan Paperwhiten ja tämän välillä. Tuo Telian kampanja Powerissa oli ihan hyvä, joten 109€ hintaan ei mielestäni paha hankinta.
Onnittelut hyvästä hankinnasta. Itse tilasin noin 6kk sitten Kobo Libra H2O:n Amazon.de hintaan 189 euroa. Eli olet saanut kyllä todella hyvään hintaan hyvän lukulaitteen. Kobon kauppa on ollut ihan hyvä mitä nyt sieltä olen lukemista hankkinut (englanniksi). Ja jos satut asumaan Hki/Tampere/Jkl/Oulu suunnalla, niin kokeile Kobon Overdrive palvelua kirjastosta teosten lainaamiseen. Itse asun valitettavasti alueella, jonka kirjastot eivät tue Overdrivea.
 

hrk

Liittynyt
23.07.2017
Viestejä
1 738
Itse kävin nyt hakemassa tuon Kobon Libra H2O:n ja lopetin arvonnan Paperwhiten ja tämän välillä. Tuo Telian kampanja Powerissa oli ihan hyvä, joten 109€ hintaan ei mielestäni paha hankinta. Laskeskelin, ettei minulla ole tarvetta Amazonin systeemeille, eikä tuo Kobon kauppakaan ihan susi näytä olevan, kun pääosin englanniksi luen. Hyvältä laite vaikuttaa ainakin näin alkuun.

Nyt pitäisi opetella sitten Calibren käyttö ym.
Ilmeisesti kuitenkin maksoit Librasta tarjoushinnan 149 euroa. Vai ostitko kuitenkin Clara HD:n, jonka tarjoushinra oli 109 euroa (nyt 120 euroa)?
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
1 186
Itse asun valitettavasti alueella, jonka kirjastot eivät tue Overdrivea.
Muidenkin alueiden kirjastokortteja voi avata vaikka ei asuisikaan alueella. Itse avasin Helmetin-kirjastokortin viime kesänä kun kävin Helsingissä. Helmetin kortti taitaa olla voimassa muutaman vuoden jos ei lainaa fyysisesti mitään sinä aikana.
 
Liittynyt
20.11.2016
Viestejä
393
Ilmeisesti kuitenkin maksoit Librasta tarjoushinnan 149 euroa. Vai ostitko kuitenkin Clara HD:n, jonka tarjoushinra oli 109 euroa (nyt 120 euroa)?
No joo, 149€, josta vähennettiin 40€ Telian kampanjan myötä. 109€ jäi maksettavaksi.
 
Liittynyt
07.09.2018
Viestejä
1 248
Muidenkin alueiden kirjastokortteja voi avata vaikka ei asuisikaan alueella. Itse avasin Helmetin-kirjastokortin viime kesänä kun kävin Helsingissä. Helmetin kortti taitaa olla voimassa muutaman vuoden jos ei lainaa fyysisesti mitään sinä aikana.
Pitää paikkansa. Ei vain ole ollut aikoihin mitään syytä vierailla esim. Helsingissä niin ei ole ollut mahdollisuuksia kortin hankkimiseen.
 
Liittynyt
26.07.2018
Viestejä
10
Ainakin Kobon Clara HD (109€) ja Libra H2O (149€) tarjouksessa Powerissa. Ja jos ottaa Telian määräajattoman liittymän (19,90€/kk) lisäksi, niin 40€ hinnasta pois. Libraa kyllä mietin jo tuolla hinnalla...
Kiitos tästä huomiosta! Tuli itse haettua Clara HD ja näin sai vanha Kobo Aura (eka versio) päivityksen. Nyt ei enää sininen valo pimeässä häiritse. Vielä kun, käänsin värit käänteiseksi, niin voi lukea täysin pimeässä ja kumppania häiritsemättä.
 
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
4 240
Onnittelut hyvästä hankinnasta. Itse tilasin noin 6kk sitten Kobo Libra H2O:n Amazon.de hintaan 189 euroa. Eli olet saanut kyllä todella hyvään hintaan hyvän lukulaitteen. Kobon kauppa on ollut ihan hyvä mitä nyt sieltä olen lukemista hankkinut (englanniksi). Ja jos satut asumaan Hki/Tampere/Jkl/Oulu suunnalla, niin kokeile Kobon Overdrive palvelua kirjastosta teosten lainaamiseen. Itse asun valitettavasti alueella, jonka kirjastot eivät tue Overdrivea.
Internetin ja e-kirjojen aikakaudella on yhä vähemmän merkitystä, missä asuu. Voi kerätä vaikka 50 suomalaista kirjastokorttia taskuun, samalla tavoin netitse ne e-kirjat lainataan.
 
Liittynyt
07.09.2018
Viestejä
1 248
Internetin ja e-kirjojen aikakaudella on yhä vähemmän merkitystä, missä asuu. Voi kerätä vaikka 50 suomalaista kirjastokorttia taskuun, samalla tavoin netitse ne e-kirjat lainataan.
Tuossa kirjastokorttien keräämisessä on vain se ongelma, että se vaatii henkilökohtaista käyntiä ko. kirjastossa.
 

Aaltoliike

Alkuperäinen jäsen
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
1 258
Morjes, pitkään harkinnut tälläisen laitteen ostamista, mutta mietityttänyt, että toimiiko Paperwhitessä esim Nextory? Ja onko olemassa mitään e-kirjanlukijaa jossa tuki android-sovelluksille löytyisi?
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
1 186
Nextory ja vastaavat kuukausimaksulliset taitavat vaatia niiden oman laitteen (joka sitten voi olla käyttökelvoton kaikessa muussa riippuen miten tiukasti ne on lukittu). Onyxilta on ainakin ollut jotain lukijoita jotka on Android-pohjaisia mutta yleensä aina melko vanhaa versiota.


Ilmeisesti siinä kai pitäisi olla myös Googlen Play store mutta tiedä sitten miten hyvin toimii. Jotain videota alla, pitäisi alkaa suoraan android-softien kohdalta (1:37:16 - <- linkki Android softia käsittelevään osioon):

 

SweeneyTodd

Smooth Operator
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 766
Morjes, pitkään harkinnut tälläisen laitteen ostamista, mutta mietityttänyt, että toimiiko Paperwhitessä esim Nextory? Ja onko olemassa mitään e-kirjanlukijaa jossa tuki android-sovelluksille löytyisi?
Eipä toimi. Eikä taida toimia missään ekirjanlukijassa. Valitettavasti.
 
Liittynyt
24.11.2019
Viestejä
399
Nextoryn kanssa todennäköisesti ainoa vaihtoehto olisi jokin Androidia käyttävä laite, mutta kokemusta asiasta ei ole. Android-laitteiden saatavuus taas on heikkoa täälläpäin maailmaa ja hinnatkin korkealla. Euroopasta taitaa jostain löytyä Onyx Boox -laitteita.
 

hrk

Liittynyt
23.07.2017
Viestejä
1 738
Morjes, pitkään harkinnut tälläisen laitteen ostamista, mutta mietityttänyt, että toimiiko Paperwhitessä esim Nextory? Ja onko olemassa mitään e-kirjanlukijaa jossa tuki android-sovelluksille löytyisi?
Nextoryn (ja Storytelin ja Bookbeatin) käyttöön tarvitaan Android- tai IOS-laite, siis kännykkä tai tabletti, johin ladataan palvelun käytössä tarvittava sovellus. Ne laitteet, joita tässä ryhmässä on käsitelty, ovat E-kirjojen lukemiseen (mahdolllisesti myös äänikirjojen kuunteluun) tarkoitettuja kiinteästi ohjelmoituja laitteita, joilla ei voi tehdä mitään muuta. Niissä on poikkeuksetta E-ink-näyttö, mikä onkin tärkein syy niiden käyttöön normaalien tablettien sijasta. Vastaus kysymykseesi siis on ei, ei. Todennäköisesti Kindle tai Kobo tai Pocketbook ei ole sinua varten. Käytä kännykkääsi tai hanki joku tabletti.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
3 444
Morjes, pitkään harkinnut tälläisen laitteen ostamista, mutta mietityttänyt, että toimiiko Paperwhitessä esim Nextory? Ja onko olemassa mitään e-kirjanlukijaa jossa tuki android-sovelluksille löytyisi?
Uusimmassa (tai en tiedä onko jo uudempi) toimii audible, bt-kuulokkeilla, jos englanninkieliset kirjat riittää ja hinnoittelun perusteella yksi äänikirja kuukaudessa kirjastoon lisää. (tai 2 for 1, jos tarjouksista sattuu löytämään omaan makuun sopivia)
 

Aaltoliike

Alkuperäinen jäsen
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
1 258
Eipä toimi. Eikä taida toimia missään ekirjanlukijassa. Valitettavasti.
Googlailin itsekin asiaa ja törmäsin tuollaisiin laitteisiin kuin Onyx Boox. Näistä Poke 2 on ainakin täysiverisellä Android 9 :llä varustettu. Tosin sitä en tiedä, toimiiko Nextory tässä tai muut, mutta laitoin asiasta ulkomaiselle foorumille kyselyä, sekä suoraan Onyxille.

Nextoryn kanssa todennäköisesti ainoa vaihtoehto olisi jokin Androidia käyttävä laite, mutta kokemusta asiasta ei ole. Android-laitteiden saatavuus taas on heikkoa täälläpäin maailmaa ja hinnatkin korkealla. Euroopasta taitaa jostain löytyä Onyx Boox -laitteita.
Onyx Boox Poke2 itellä onkin vahvasti tähtäimessä. Kts myös ylempi vastaukseni.

Nextoryn (ja Storytelin ja Bookbeatin) käyttöön tarvitaan Android- tai IOS-laite, siis kännykkä tai tabletti, johin ladataan palvelun käytössä tarvittava sovellus. Ne laitteet, joita tässä ryhmässä on käsitelty, ovat E-kirjojen lukemiseen (mahdolllisesti myös äänikirjojen kuunteluun) tarkoitettuja kiinteästi ohjelmoituja laitteita, joilla ei voi tehdä mitään muuta. Niissä on poikkeuksetta E-ink-näyttö, mikä onkin tärkein syy niiden käyttöön normaalien tablettien sijasta. Vastaus kysymykseesi siis on ei, ei. Todennäköisesti Kindle tai Kobo tai Pocketbook ei ole sinua varten. Käytä kännykkääsi tai hanki joku tabletti.
Kyllä kyllä. Olenkin puhelimella noita lukenut. Seuraavaksi pitää selvittää Onyxiltä ja ulkomaiselta foorumilta, josko joku voisi testata toimiiko Nextoryn appi Poke2 kanssa. Kts. ylin vastaukseni.

--------------------------------

Iso kiitos kaikille vastauksista :). Päivittelen tilannetta tänne, jos ja kun saan jotain selvyyttä asiaan :D
 
Liittynyt
24.11.2019
Viestejä
399
Bongasin saksalaisen E-Ink tablettikaupan ereader.store ja tuollainen Onyx Boox POKE 2 onkin edullisempi kuin kuvittelin (~226€ toimituksineen). Näyttää olevan myös Boyue Likebook -merkkisiä laitteita samaan tarkoitukseen. Tuo Poke 2 on ainut 6" laite ja muut sitten isompia.
Alkoi jo melkein kiinnostaa tuollaisen hankinta, mutta ehkä sitä vielä pärjäilee Paperwhitella :D
 

Aaltoliike

Alkuperäinen jäsen
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
1 258
Googlailin itsekin asiaa ja törmäsin tuollaisiin laitteisiin kuin Onyx Boox. Näistä Poke 2 on ainakin täysiverisellä Android 9 :llä varustettu. Tosin sitä en tiedä, toimiiko Nextory tässä tai muut, mutta laitoin asiasta ulkomaiselle foorumille kyselyä, sekä suoraan Onyxille.
Nyt tuli vastaus Onyxilta.


Thank you for your interest in ONYX BOOX.
OK, we will test these apps and let you know about the results.
About fonts: your suggestion will be taken into the account and forwarded to the ONYX BOOX developers team.


--
Yury Lebedev,
ONYX BOOX technical support assistant

Eli odotellaan mihin tulokseen tulevat.
 
Liittynyt
30.12.2016
Viestejä
813
Jaha, alle vuoden vanhan Kobo Clara HD:n näyttö hajalla, vaikka pidetty koko ajan omassa kovassa kotelossa. Eikä varaosanäyttöjä näy löytyvän oikein mistään. :tdown:

Ei voi kyllä suositella tätä laitosta, vaikka käytettävyys ihan OK. Ensimmäisestä päivästä lähtien sen verran nitinää ja natinaa muovirungossa, että ei oikeastaan mikään ihmekään että näyttö hajosi noin äkkiä. Harmittaa, vaikka hinnaltaan "vain" reilu satanen.

Seuraavaksi jotain muuta merkkiä, vaikka melko samaa kauraa nämä halppikset taitaa olla. Näitä näyttöjä selailemalla selvisi mm., että Kobo Clara HD, Tolino Shine 3 (ja Pocketbook Touch HD) on jokseenkin sama laite eri brändien alla. Saa suositella, mielellään jotain kestävää...
 
Liittynyt
07.09.2018
Viestejä
1 248
Jaha, alle vuoden vanhan Kobo Clara HD:n näyttö hajalla, vaikka pidetty koko ajan omassa kovassa kotelossa. Eikä varaosanäyttöjä näy löytyvän oikein mistään. :tdown:

Ei voi kyllä suositella tätä laitosta, vaikka käytettävyys ihan OK. Ensimmäisestä päivästä lähtien sen verran nitinää ja natinaa muovirungossa, että ei oikeastaan mikään ihmekään että näyttö hajosi noin äkkiä. Harmittaa, vaikka hinnaltaan "vain" reilu satanen.

Seuraavaksi jotain muuta merkkiä, vaikka melko samaa kauraa nämä halppikset taitaa olla. Näitä näyttöjä selailemalla selvisi mm., että Kobo Clara HD, Tolino Shine 3 (ja Pocketbook Touch HD) on jokseenkin sama laite eri brändien alla. Saa suositella, mielellään jotain kestävää...
Pyysit suosittelemaan muuta merkkiä kuin Kobo mutta pakko suositella silti Koboa :rofl:
Itselläni on ollut nyt 6kk käytössä Kobo Libra H2O ja olen ollut tyytyväinen. Tässä postauksessa kerroin siitä heti tuoreeltaan helmikuussa 2020. Mitään uutta lisättävää ei ole tullut tämän 6kk jälkeen ja olen lukenut jo tuhansia sivuja laitteella (kahlaan juuri läpi Jordanin "The Complete Wheel of Time" järkälettä). Ainoa mikä harmittaa on tuo micro USB latausliitäntä. Olisin toivonut jo uudempaa USB-C:tä.
 

hrk

Liittynyt
23.07.2017
Viestejä
1 738
Tästä oli täällä puhetta viimeksi vuosi sitten. Minulla on menossa jo kolmas Kindle. E-ink-näytöt ovat useimmat ellei peräti kaikki samalta valmistajalta. Eivät ole kestokulutushyödykkeitä.
 

Taneli-

☤ Virallinen ⚔ testaaja ☣
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
7 710
Jaha, alle vuoden vanhan Kobo Clara HD:n näyttö hajalla, vaikka pidetty koko ajan omassa kovassa kotelossa. Eikä varaosanäyttöjä näy löytyvän oikein mistään. :tdown:

Ei voi kyllä suositella tätä laitosta, vaikka käytettävyys ihan OK. Ensimmäisestä päivästä lähtien sen verran nitinää ja natinaa muovirungossa, että ei oikeastaan mikään ihmekään että näyttö hajosi noin äkkiä. Harmittaa, vaikka hinnaltaan "vain" reilu satanen.

Seuraavaksi jotain muuta merkkiä, vaikka melko samaa kauraa nämä halppikset taitaa olla. Näitä näyttöjä selailemalla selvisi mm., että Kobo Clara HD, Tolino Shine 3 (ja Pocketbook Touch HD) on jokseenkin sama laite eri brändien alla. Saa suositella, mielellään jotain kestävää...
Toki tämä on varmaan laitekohtaista mutta itselläni ja tässä perheessä tähän mennessä:
- Kindle Keyboard 3G (toimii vieläkin, lahjoitin kaverille taisi olla vuotta 2011 kun hankittu)
- 2x Kindle Paperwhite Wi-Fi (2015 tilattu, molemmat toimivat vielä. 7 generaation versio)
- Kindle Paperwhite Manga Edition (32Gb, valkoinen voitettu arvonnasta 2018 loppupuolella)

Kaikki ovat toimivia. Itsellä käytössä tuo alin versio nyt, ainoastaan tuossa Manga Edition versiossa olen käyttänyt erillistä näytönsuojaa (kalvo).
Ensimmäisessä en käyttänyt mitään erillistä suojaa, kahdessa seuraavassa käytimme tälläistä:

Ja tässä nykyisessä Manga Editionissa on käytössä:
Vaikka syystä X ei enää näykään olevan punertavan ruskeaa versiota missä kannessa kaiverruksia.

Vielä ei ole hajonnut vaikka ainakin kerran tai pari tippunut esim. lattialle noin 1m korkeudesta. Olen käyttänyt kotona, autossa, virossa, mökillä, matkoilla. Tosin EN ole käyttänyt esim. kylpyammeessa, hiekkarannalla tms.
 
Liittynyt
20.01.2017
Viestejä
59
Itseäni alkoi kiinnostamaan e-kirjojen lukulaite ja loin katseeni Kindle Oasikseen. Ongelmaksi muodostuu vaan se, että Amazonin verkkokaupasta sellaista ei tunnu millään vaihtoehdolla saada Suomeen toimitettua. Löytyisiköhän täältä vinkkiä tuon ostoon? Paperwhiten osto onnistuu Suomeen, mutta haluaisin PDF:fiä varten leveämmän näytön sekä myös pimeällä lukuun tuon lämpimän taustavalo-ominaisuuden..

Ohessa linkki tuohon laitteeseen:


Kiitos!
 
Liittynyt
05.05.2017
Viestejä
1 072
Testattu. amazon.com ei toimita Suomeen tuota kv-versiota. Mikä tuon mailboxde.com idea on, ja minkälainen preemio heillä on?
Mailboxde:n idea on, että ostat laitteen amazon.de:stä mailboxde:stä hommaamaasi osoitteeseen, josta he toomittavat sen sinulle. Hinta riippuu käytetystä kuriirista ja lienee 10-15 euroa.
 
Liittynyt
05.05.2017
Viestejä
1 072
OK. Ilmeisesti luotettava palvelu?
On ja toimii oikein hyvin. Kirjaudut sinne ja saat osoitteen jota käyttää. Kun tuote on saapunut heille, maksat esim. paypalilla postikulut.

Dustin.fi myy myös Kindlejä, mutta niissä on yoki jonkinlainen preemio.
 
Liittynyt
20.11.2016
Viestejä
393
Hieman ajatuksia Kobo Librasta muutaman viikon käytön jälkeen. On lisännyt omaa lukemista valtavasti, kun pystyy lukea illalla sängyssä ilman silmiä ärsyttävää valoa. Tässä elämäntilanteessa päivällä kirjaa ei oikein ehdi ottaa käteen ja toisaalta lukeminen on nopeuttanut nukahtamista kummasti!

Erittäin hyvä laite. Kobon kauppa voisi toki olla laajempikin, mutta olen Calibren kautta hyödyntänyt myös Amazonia ja Play kirjoja. En kyllä ymmärrä, miksi ihmeessä tämä toisesta kaupasta kirjan ostaminen on tehty lähtökohtaisesti mahdottomaksi, mutta onneksi on Calibre. Näyttö on hyvä ja tykkään noista fyysisistä sivunvaihtonapeista erityisesti.

Kobon suurin heikkous minulle on suomenkielisen sanakirjan puuttuminen. Latasin toki sen epävirallisen sanakirjan, mutta se on onnettoman puutteellinen. Onneksi englanti-englanti -sanakirjalla pääsee melko pitkälle.
 

hrk

Liittynyt
23.07.2017
Viestejä
1 738
On ja toimii oikein hyvin. Kirjaudut sinne ja saat osoitteen jota käyttää. Kun tuote on saapunut heille, maksat esim. paypalilla postikulut.

Dustin.fi myy myös Kindlejä, mutta niissä on yoki jonkinlainen preemio.
Uteliaisuuttani tarkistin juuri, ja kyllä amazon.de nyt toimittaa Kindle Oasiksen Suomeen. Amazon.co.uk sama juttu. Politiikka on siis äskettäin muuttunut.
 

Aaltoliike

Alkuperäinen jäsen
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
1 258
Nyt kun tässä on käyttäny tuota Onyx Boox Poke2 jonkun tovin niin ei voi muuta sanoa kuin että on se ihana laite. Nextory pelittää ainakin laitteella hyvin, samoin The Athletic. Eniten tuossa juuri viehättää tuo, että ei ole sidottu mihinkään ekosysteemiin vrt. Kobo ja Kindlet. Voin siis lukea mitä haluan ja mistä haluan.
 

ttppii

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
26.10.2016
Viestejä
567
Itse ostin Ebay:sta käytännössä uuden Oasiksen yksityiseltä myyjältä.
 
Liittynyt
12.01.2017
Viestejä
688
Pitäs tässä katella lukulaitetta joululahjaksi, semmoseen satasen pintaan, pikkusen voi antaa myötä, ehkä 150 euroa + suojakotelo. Koboista on kokemusta, mutta miten muut brändit, PocketBookit, Bookeet, onko ne minkälaisia laitoksia? Annoin lahjan saajalle lainaan oman Kobo (en muista mikä malli, halvin silloin kun ostin), niin siinä oli ehkä hitusen liian pieni näyttö, mutta kyllä sillä luki.
 
Liittynyt
03.06.2017
Viestejä
64
PocketBook 3 HD tuli itse ostettua pari kolme kk sitten, ei mitään valittamista laitteesta. Muistikortti paikkaa tuossa ei ole mutta kestää vettä (IPX7) sitten vähän paremmin. Elisalla tarjous tuosta tällähetkellä.

PocketBook Touch HD 3 159€ + Suojakuoret 29€ 29€

Sarjakuvia varten täytyy miettiä joku toinen mööpeli et saa värejä kehiin ja ruutua isommaksi.
 
Toggle Sidebar

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjut
240 419
Viestejä
4 198 788
Jäsenet
70 906
Uusin jäsen
Zawaro

Hinta.fi

Ylös Bottom